Ухвала
від 12.11.2015 по справі 820/11199/15
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua

УХВАЛА

про відмову у відкритті провадження

12 листопада 2015 р. Справа № 820/11199/15

Суддя Харківського окружного адміністративного суду Панченко О.В., розглянувши позов ОСОБА_1 до Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м.Харкова Головного управління ДФС у Харківській області, Харківської міської ради про скасування рішення, -

ВСТАНОВИВ:

гр. ОСОБА_1 звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд:

- визнати недійсним п.14.2 Додатку 2 до рішення №430/11 від 28.09.2011 р. в частині припинення договору оренди земельної ділянки розташованої по АДРЕСА_1, кадастровий номер НОМЕР_1 з моменту здійснення державної реєстрації нового договору;

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення№127/15 від 11.04.2015 р.;

- судові витрати покласти на відповідачів.

За правилами, встановленими ч. 2 ст. 107 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя відкриває провадження в адміністративній справі на підставі позовної заяви, якщо відсутні підстави для повернення позовної заяви, залишення її без розгляду чи відмови у відкритті провадження у справі.

Вирішуючи питання про відсутність законодавчо встановлених перешкод у відкритті провадження в адміністративній справі за даним позовом, суддя виходить з таких підстав та мотивів.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 109 КАС України, суддя відмовляє у відкритті провадження в адміністративній справі лише, якщо заяву не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.

Суддею встановлено, що позовна вимога в частині визнання недійсним п.14.2 Додатку 2 до рішення №430/11 від 28.09.2011 р. в частині припинення договору оренди земельної ділянки розташованої по АДРЕСА_1, кадастровий номер НОМЕР_1 з моменту здійснення державної реєстрації нового договору, по-перше, звернена до органу місцевого самоврядування, по-друге, не містить ознак публічно-правового спору.

Статтею 55 Конституції України кожному гарантовано право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб. Саме в запровадженні механізму реального захисту громадянами своїх прав у суді полягає здійснення функцій правової держави та її утвердження як такої.

До адміністративного суду, згідно ч.2 ст. 2 КАС України, можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.

Згідно з процесуальними приписами п.1 ч.1 ст. 3 КАС України, справою адміністративної юрисдикції є переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Положеннями п.7 ч.1 ст.3 КАС України передбачено, що суб'єктом владних повноважень є орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до положень ч.2 ст.17 КАС України, юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема:1) спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності; 2) спори з приводу прийняття громадян на публічну службу, її проходження, звільнення з публічної служби; 3) спори між суб'єктами владних повноважень з приводу реалізації їхньої компетенції у сфері управління, у тому числі делегованих повноважень; 4) спори, що виникають з приводу укладання, виконання, припинення, скасування чи визнання нечинними адміністративних договорів; 5) спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України; 6) спори щодо правовідносин, пов'язаних з виборчим процесом чи процесом референдуму; 7) спори фізичних чи юридичних осіб із розпорядником публічної інформації щодо оскарження його рішень, дій чи бездіяльності у частині доступу до публічної інформації.

Стаття 15 Цивільно-процесуального Кодексу України встановлює, що суди розглядають в порядку цивільного судочинства справи про захист порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів, що виникають із цивільних, житлових, земельних, сімейних, трудових відносин, а також з інших правовідносин, крім випадків, коли розгляд таких справ проводиться за правилами іншого судочинства.

Загальні підстави і наслідки недійсності правочинів (господарських договорів) встановлені статтями 215, 216 ЦК України, статтями 207, 208 ГК України.

Як зазначено в Постанові Пленуму Верховного Суду України № 9 від 06.11.2009р. "Про судову практику розгляду цивільних справ про визнання правочинів недійсними", цивільні відносини щодо недійсності правочинів регулюються Цивільним кодексом України ( 435-15 ) (далі - ЦК), Земельним кодексом України ( 2768-14 ), Сімейним кодексом України ( 2947-14 ), Законом України від 12 травня 1991 року N 1023-XII ( 1023-12 ) "Про захист прав споживачів" (в редакції Закону від 1 грудня 2005 року N 3161-IV ( 3161-15 )), Законом України від 6 жовтня 1998 року N 161-XIV ( 161-14 ) "Про оренду землі" (в редакції Закону від 2 жовтня 2003 року N 1211-IV ( 1211-15 )) та іншими актами законодавства. При розгляді справ про визнання правочинів недійсними суди залежно від предмета і підстав позову повинні застосовувати норми матеріального права, якими регулюються відповідні відносини, та на підставі цих норм вирішувати справи.

З урахуванням зазначених положень, поданий позивачем адміністративний позов в частині визнання недійсним п.14.2 Додатку 2 до рішення №430/11 від 28.09.2011 р. в частині припинення договору оренди земельної ділянки розташованої по АДРЕСА_1, кадастровий номер НОМЕР_1, з моменту здійснення державної реєстрації нового договору, не має в даному випадку ознак публічно-правового спору, і тому підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства місцевим загальним судом.

За таких підстав, з урахуванням характеру спору, слід відмовити у відкритті провадження у справі в частині позовних вимог про визнання недійсним п.14.2 Додатку 2 до рішення №430/11 від 28.09.2011 р. в частині припинення договору оренди земельної ділянки розташованої по АДРЕСА_1, кадастровий номер НОМЕР_1 з моменту здійснення державної реєстрації нового договору, за правилами, визначеними п. 1 ч. 1 ст. 109 КАС України.

Суд вважає за необхідне, роз'яснити позивачу, що зазначені позовні вимоги підлягають вирішенню у порядку цивільного судочинства.

Керуючись ст.ст.8 і 19 Конституції України, ст.ст.7-11, 109, 160, 165, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, -

УХВАЛИВ:

Відмовити у відкритті провадження в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м.Харкова Головного управління ДФС у Харківській області, Харківської міської ради про скасування рішення в частині позовних вимог щодо визнання недійсним п.14.2 Додатку 2 до рішення №430/11 від 28.09.2011 р. в частині припинення договору оренди земельної ділянки розташованої по АДРЕСА_1, кадастровий номер НОМЕР_1 з моменту здійснення державної реєстрації нового договору .

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом п'яти днів з дня проголошення ухвали. Якщо ухвалу було постановлено у письмовому провадженні або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя О.В. Панченко

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.11.2015
Оприлюднено18.11.2015
Номер документу53449958
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/11199/15

Ухвала від 25.01.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Приходько І.В.

Ухвала від 20.12.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Приходько І.В.

Ухвала від 03.11.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Приходько І.В.

Ухвала від 05.08.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Костенко М.І.

Постанова від 21.12.2015

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панченко О.В.

Ухвала від 26.11.2015

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панченко О.В.

Ухвала від 12.11.2015

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панченко О.В.

Ухвала від 12.11.2015

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панченко О.В.

Ухвала від 12.11.2015

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панченко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні