ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
11 листопада 2015 року № 826/24987/15
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі колегії суддів: головуючого судді Келеберди В.І., суддів Данилишина В.М., Качура І.А. розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу
за позовом Регіональної організації Політичної партії "Опозиційний блок" в місті Києві до Київської міської виборчої комісії провизнання протиправною бездіяльність, зобов'язати вчинити дії О Б С Т А В И Н И С П Р А В И:
Регіональна організація Політичної партії «Опозиційний блок» в місті Києві звернулась до суду з позовом до Київської міської виборчої комісії про визнання протиправною бездіяльності, що полягає у порушення порядку роботи з завою про надання належним чином завірених копій документів від 04.11.2015; зобов'язання надати належним чином завірені копії: постанови про встановлення поліграфічного підприємства на якому мали бути надруковані виборчі бюлетні з виборів депутатів Київської міської ради 25 жовтня 2015 року; протоколу прийому-передачі виборчих бюлетенів з виборів Київського міського голови та депутатів Київської міської ради 25 жовтня 2015 року від поліграфічного підприємства до Київської міської виборчої комісії; протоколу прийому-передачі виборчих бюлетенів з виборів Київського міського голови та депутатів Київської міської ради 25 жовтня 2015 року від Київської міської виборчої комісії до усіх районних в місті Києві виборчих комісій; протоколу прийому передачі виборчих бюлетенів з виборів Київського міського голови та депутатів Київської міської ради 25 жовтня 2015 року від районних виборчих комісій дільничним; акту контрольної комісії по знищенню поліграфічним підприємством технічних відходів, поліграфічного браку, друкарських форм.
Позов обґрунтовано тим, що відповідачем в порушення норм Закону України «Про місцеві вибори», постанови Центральної виборчої комісії від 05.09.2015 №228 за завою позивача від 04.11.2015 не надано копії запитуваних документів.
Представник Київської міської виборчої комісії заперечував проти задоволення позову з підстав викладених у письмових запереченнях.
Враховуючи викладене та зважаючи на достатність наявних у матеріалах справи доказів для розгляду та вирішення справи по суті, у судовому засіданні 11 листопада 2015 року судом, відповідно до ч. 4 ст. 122, ч. 12 ст. 172 КАС України, прийнято рішення про подальший розгляд та вирішення справи у порядку письмового провадження.
Оцінивши у порядку письмового провадження належність, допустимість і достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок наявних у матеріалах справи доказів у їх сукупності, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, суд
ВСТАНОВИВ:
Регіональна організація Політичної партії «Опозиційний блок» у м. Києві є суб'єктом виборчого процесу на чергових виборах депутатів місцевих рад, та сільських, селищних міських голів 25 жовтня 2015 року.
Представником Регіональної організації Політичної партії «Опозиційний блок» у м. Києві в Київській міській виборчій комісії 04 листопада 2015 року подано заяву до Київської міської виборчої комісії про надання належним чином завірених копій наступних документів: постанови про встановлення поліграфічного підприємства на якому мали бути надруковані виборчі бюлетні з виборів депутатів Київської міської ради 25 жовтня 2015 року; протоколу прийому-передачі виборчих бюлетенів з виборів Київського міського голови та депутатів Київської міської ради 25 жовтня 2015 року від поліграфічного підприємства до Київської міської виборчої комісії; протоколу прийому-передачі виборчих бюлетенів з виборів Київського міського голови та депутатів Київської міської ради 25 жовтня 2015 року від Київської міської виборчої комісії до усіх районних в місті Києві виборчих комісій; протоколу прийому передачі виборчих бюлетенів з виборів Київського міського голови та депутатів Київської міської ради 25 жовтня 2015 року від районних виборчих комісій дільничним; акту контрольної комісії по знищенню поліграфічним підприємством технічних відходів, поліграфічного браку, друкарських форм.
Судом встановлено, що заява представника Регіональної організації Політичної партії «Опозиційний блок» у м. Києві в Київській міській виборчій комісії від 04 листопада 2015 року отримана Київською міською виборчою комісією 04 листопада 2015 року та зареєстрована за вхідним номером 838.
Листом від 10 листопада 2015 року позивача повідомлено, що для вирішення його заяви та надання копій запитуваних матеріалів йому необхідно вказати реквізити постанов (дату та номер).
Відповідно до ст. 61 Закону України «Про місцеві вибори» місцеві організації партії з дня, наступного за днем реєстрації територіальною виборчою комісією кандидатів, включених до їх виборчих списків, мають рівні права під час виборчого процесу на виступи їх кандидатів у депутати, представників, уповноважених осіб на передвиборних та інших зборах, нарадах, засіданнях, мітингах, безпосередньо пов'язаних з виборами, у засобах масової інформації.
Місцева організація партії, кандидати в депутати від яких зареєстровані в багатомандатному виборчому окрузі, має право делегувати одного представника до територіальної виборчої комісії, яка зареєструвала виборчі списки кандидатів у депутати з відповідних місцевих виборів, з правом дорадчого голосу, який уповноважений представляти інтереси місцевої організації цієї партії в територіальній виборчій комісії під час виборчого процесу. Кандидатура представника в територіальній виборчій комісії затверджується керівним органом місцевої організації партії.
Представник місцевої організації партії у територіальній виборчій комісії з правом дорадчого голосу має право:
1) бути присутнім на всіх засіданнях цієї територіальної виборчої комісії під час обговорення питань, пов'язаних з місцевими виборами, та брати участь у їх обговоренні;
2) ознайомлюватися із змістом та отримувати копії протоколів засідань територіальної виборчої комісії, її рішень; ознайомлюватися із документами, на підставі яких приймалися рішення;
3) невідкладно ознайомлюватися з протоколами, телефонограмами, факсами та іншими офіційними повідомленнями, у тому числі електронними, що надходять до територіальної виборчої комісії від відповідних дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів на виборчій дільниці;
4) у разі виявлення порушень цього Закону скласти відповідний акт, який підписується ним і не менш як двома виборцями, які засвідчують це порушення, та подається до відповідної виборчої комісії;
5) одержувати у територіальній виборчій комісії посвідчення офіційних спостерігачів від відповідної місцевої організації партії;
6) отримувати у відповідній територіальній виборчій комісії інформацію про подання або неподання до територіальної виборчої комісії примірників друкованих матеріалів передвиборної агітації та ознайомлюватися з ними;
7) реалізовувати інші права, передбачені цим Законом.
Повноваження територіальних виборчих комісії визначено ст. 25 Закону України «Про місцеві вибори» серед яких розгляд звернення, заяви і скарги стосовно підготовки та проведення місцевих виборів до відповідної місцевої ради, прийняття щодо них рішення.
З метою забезпечення належної організації роботи виборчих комісій з місцевих виборів, відповідно до частин першої, другої статті 13, статті 20, пунктів 2, 4, 8 частини першої статті 24, частини одинадцятої статті 25, статті 27, частин другої - сьомої, тринадцятої, шістнадцятої статті 28, абзаців першого, другого частини першої статті 69, статті 73 Закону України "Про місцеві вибори", враховуючи положення законів України "Про звернення громадян", "Про доступ до публічної інформації", постанови Кабінету Міністрів України від 30 листопада 2011 року N 1242 "Про затвердження Типової інструкції з діловодства у центральних органах виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих органах виконавчої влади", Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, затверджених наказом Міністерства юстиції України від 18 червня 2015 року N 1000/5, керуючись статтями 11 - 13, пунктами 7, 9 статті 21 Закону України "Про Центральну виборчу комісію" постановою Центральної виборчої комісії від 05 вересня 2015 року №228 затверджено Порядок організації роботи та ведення діловодства у виборчих комісіях з місцевих виборів (далі - Порядок).
Відповідно до п. 1.17-1.19 Порядку організацію ведення діловодства виборчої комісії забезпечує секретар комісії.
Відповідальність за організацію роботи та стан діловодства у виборчій комісії, а також за дотримання цього Порядку покладається на голову відповідної виборчої комісії.
Вимоги цього Порядку обов'язкові для всіх членів виборчої комісії та осіб, які залучаються до її роботи.
Згідно п. 13.1, 13.4 Порядку реєстрації та розгляді документів і звернень, що надходять до виборчої комісії, комісія керується Законом, іншими актами законодавства України, постановами Центральної виборчої комісії та цим Порядком.
Документи, звернення реєструються в день їх надходження в журналі реєстрації документів, заяв і скарг у виборчій комісії.
Як зазначено вище, заява представника Регіональної організації Політичної партії «Опозиційний блок» у м. Києві в Київській міській виборчій комісії від 04 листопада 2015 року отримана Київською міською виборчою комісією 04 листопада 2015 року та зареєстрована за вхідним номером 838.
Відповідно до п. 13.12. - 13.15 Порядку зареєстровані документи, звернення в день їх реєстрації подаються голові комісії (в разі відсутності голови комісії - заступнику голови), який дає відповідні доручення членам комісії та залученим фахівцям щодо їх попереднього розгляду та підготовки відповіді.
За підсумками попереднього розгляду документа, звернення, член комісії у разі доцільності розгляду питання на засіданні комісії готує проект постанови відповідно до пункту 4.7 цього Порядку, про що інформує голову комісії (у разі його відсутності - заступника голови комісії).
Якщо звернення не потребує прийняття рішення виборчою комісією, суб'єкту звернення може бути надана відповідь головою комісії (заступником голови).
Строки та порядок розгляду документів, звернень, що надійшли до виборчої комісії, встановлено Законом, іншими законами України та відповідними актами Центральної виборчої комісії.
Розглянуті документи, звернення, що надійшли до комісії, передаються секретарю комісії для подальшого формування справи відповідно до затвердженої головою комісії номенклатури справ.
Розгляд заяви про надання копії документів не потребує прийняття рішення виборчою комісією, отже доводи позивача про бездіяльність відповідача щодо прийняття рішення на засіданні комісії у формі постанови є необґрунтованими.
З системного аналізу викладених вище норм законодавства вбачається, що ні Законом України «Про місцеві вибори», ні Порядком не визначено строк вирішення Комісіями звернень (заяв).
Оскільки спеціальними нормативно-правовими актами не визначено строків вирішення звернень (заяв), суд вбачає наявними підстави для застосування загального нормативно-правового акту, яким визначено строк вирішення звернень (заяв).
Порядок здійснення та забезпечення права кожного на доступ до інформації, що знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом, та інформації, що становить суспільний інтерес визначено Законом України «Про доступ до публічної інформації».
Відповідно до ст. 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту.
У разі якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, розпорядник інформації може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження. Про продовження строку розпорядник інформації повідомляє запитувача в письмовій формі не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту.
З матеріалів справи вбачається, що листом від 10 листопада 2015 року позивача повідомлено, що для вирішення його заяви та надання копій запитуваних матеріалів йому необхідно вказати реквізити постанов (дату та номер).
Оскільки, заяву зареєстровано відповідачем 04 листопада 2015 року, а відповідь надано листом від 10 листопада 2015 року, враховуючи, що 07 та 08 листопада 2015 року є вихідними днями, на думку суду відповідачем не порушено строк розгляду заяви
Також враховуючи, що за результатом розгляду заяви від 04 листопада 2015 року надано позивачу відповідь, отже факт бездіяльності відповідача щодо вирішення згадуваної заяви спростовано матеріалами справи, що вказує на відсутність правових підстав для задоволення позову в частині визнання протиправною бездіяльності, що полягає у порушення порядку роботи з завою позивача про надання належним чином завірених копій документів від 04 листопада 2015 року.
Згідно ч. 5 ст. 19 Закону України «Про доступ до публічної інформації» запит на інформацію має містити: 1) ім'я (найменування) запитувача, поштову адресу або адресу електронної пошти, а також номер засобу зв'язку, якщо такий є; 2) загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит, якщо запитувачу це відомо; 3) підпис і дату за умови подання запиту в письмовій формі.
Відповідно до ч. 2 ст. 22 Закону України «Про доступ до публічної інформації» 1. відповідь розпорядника інформації про те, що інформація може бути одержана запитувачем із загальнодоступних джерел, або відповідь не по суті запиту вважається неправомірною відмовою в наданні інформації.
Судом встановлено, що заява позивача від 04 листопада 2015 року оформлена відповідно до ч. 5 ст. 19 Закону України «Про доступ до публічної інформації» та містить, зокрема, назву та вид документів, копії яких запитуються у відповідача.
Враховуючи, що листом від 10 листопада 2015 року відповідачем не вирішено по суті звернення позивача, отже суд вбачає наявними підстави для задоволення позову в частині зобов'язання надати належним чином завірені копії: постанови про встановлення поліграфічного підприємства на якому мали бути надруковані виборчі бюлетні з виборів депутатів Київської міської ради 25 жовтня 2015 року; протоколу прийому-передачі виборчих бюлетенів з виборів Київського міського голови та депутатів Київської міської ради 25 жовтня 2015 року від поліграфічного підприємства до Київської міської виборчої комісії; протоколу прийому-передачі виборчих бюлетенів з виборів Київського міського голови та депутатів Київської міської ради 25 жовтня 2015 року від Київської міської виборчої комісії до усіх районних в місті Києві виборчих комісій; протоколу прийому передачі виборчих бюлетенів з виборів Київського міського голови та депутатів Київської міської ради 25 жовтня 2015 року від районних виборчих комісій дільничним; акту контрольної комісії по знищенню поліграфічним підприємством технічних відходів, поліграфічного браку, друкарських форм.
Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Таким чином, із системного аналізу вище викладених норм та з'ясованих обставин суд прийшов до висновку, що позов Регіональної організації Політичної партії «Опозиційний блок» в місті Києві підлягає частковому задоволенню, а саме: в частині зобов'язання Київську міську виборчу комісію надати позивачу належним чином завірені копії: постанови про встановлення поліграфічного підприємства на якому мали бути надруковані виборчі бюлетні з виборів депутатів Київської міської ради 25 жовтня 2015 року; протоколу прийому-передачі виборчих бюлетенів з виборів Київського міського голови та депутатів Київської міської ради 25 жовтня 2015 року від поліграфічного підприємства до Київської міської виборчої комісії; протоколу прийому-передачі виборчих бюлетенів з виборів Київського міського голови та депутатів Київської міської ради 25 жовтня 2015 року від Київської міської виборчої комісії до усіх районних в місті Києві виборчих комісій; протоколу прийому передачі виборчих бюлетенів з виборів Київського міського голови та депутатів Київської міської ради 25 жовтня 2015 року від районних виборчих комісій дільничним; акту контрольної комісії по знищенню поліграфічним підприємством технічних відходів, поліграфічного браку, друкарських форм. В решті позов не підлягає задоволенню.
Згідно з ч. 2 ст. 94 КАС України якщо адміністративний позов задоволено частково, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються йому відповідно до задоволених вимог, а відповідачу - відповідно до тієї частини вимог, у задоволенні яких позивачеві відмовлено..
Судом встановлено, що при подачі позову до суду судовий збір позивачем не сплачено.
Відповідно до ч. 9 ст. 172 КАС України, суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.
Згідно з пп. 1 п. 3 ч. 2 ст. 4, ч. 3 ст. 6 Закону України "Про судовий збір", за подання юридичною особою до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру справляється судовий збір у розмірі: 1 розміру мінімальної заробітної плати.
У разі коли в позовній заяві об'єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.
Відповідно до норм Закону України "Про Державний бюджет України на 2015 рік", із 01 січня 2015 року установлено мінімальну заробітну плату у розмірі 1218,00 грн.
Тобто, за кожну вимогу немайнового характеру юридичній особі необхідно сплатити судовий збір у розмірі 1218 грн.
Отже, враховуючи вище викладене, суд зазначає, що за подання позову підлягає сплаті судовий збір у загальному розмірі 2 436 грн.
Оскільки позов задоволено частково суд вбачає наявними підстави для стягнення судового збору з позивача у розмірі1218 грн. та з відповідача у розмірі 1218 грн.
На підставі вище викладеного, керуючись ст.ст. 7-12, 24, 25, 69-71, 86, 128, 158-163, 167, 172, 177, 179 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити частково.
2. Зобов'язати Київську міську виборчу комісію надати Регіональній організації Політичної партії «Опозиційний блок» в місті Києві, за наявності, належним чином завірені копії: постанови про встановлення поліграфічного підприємства на якому мали бути надруковані виборчі бюлетні з виборів депутатів Київської міської ради 25 жовтня 2015 року; протоколу прийому-передачі виборчих бюлетенів з виборів Київського міського голови та депутатів Київської міської ради 25 жовтня 2015 року від поліграфічного підприємства до Київської міської виборчої комісії; протоколу прийому-передачі виборчих бюлетенів з виборів Київського міського голови та депутатів Київської міської ради 25 жовтня 2015 року від Київської міської виборчої комісії до усіх районних в місті Києві виборчих комісій; протоколу прийому передачі виборчих бюлетенів з виборів Київського міського голови та депутатів Київської міської ради 25 жовтня 2015 року від районних виборчих комісій дільничним; акту контрольної комісії по знищенню поліграфічним підприємством технічних відходів, поліграфічного браку, друкарських форм.
3. Відмовити в задоволенні решти позовних вимог.
4. Стягнути з Регіональної організації Політичної партії «Опозиційний блок» в місті Києві судовий збір у розмірі 1218 грн. (одна тисяча двісті вісімнадцять гривень) на рахунок Окружного адміністративного суду міста Києва за наступними платіжними реквізитами: отримувач коштів - УДКСУ у Печерському районі міста Києва, код отримувача (код за ЄДРПОУ) 38004897, банк отримувача - ГУ ДКСУ у місті Києві, код банку отримувача (МФО) 820019, рахунок отримувача 31218206784007, код класифікації доходів бюджету 22030001, призначення платежу "Судовий збір, за позовом __ (ПІБ чи назва установи, організації позивача), Окружний адміністративний суд міста Києва, код ЄДРПОУ 34414689".
5. Стягнути з Київської міської виборчої комісії судовий збір у розмірі 1218 грн. (одна тисяча двісті вісімнадцять гривень) на рахунок Окружного адміністративного суду міста Києва за наступними платіжними реквізитами: отримувач коштів - УДКСУ у Печерському районі міста Києва, код отримувача (код за ЄДРПОУ) 38004897, банк отримувача - ГУ ДКСУ у місті Києві, код банку отримувача (МФО) 820019, рахунок отримувача 31218206784007, код класифікації доходів бюджету 22030001, призначення платежу "Судовий збір, за позовом __ (ПІБ чи назва установи, організації позивача), Окружний адміністративний суд міста Києва, код ЄДРПОУ 34414689"
Згідно ч.ч. 3, 5 ст. 177 КАС України, судові рішення за наслідками розгляду судами першої інстанції справ, визначених ст.ст. 172-175 цього Кодексу, набирають законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі їх апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.
Судові рішення за наслідками розгляду справ, визначених ст.ст. 172-175 цього Кодексу, можуть бути оскаржені в апеляційному порядку у дводенний строк з дня їх проголошення, а судові рішення, ухвалені до дня голосування, - не пізніш як за чотири години до початку голосування.
Головуючий суддя В.І. Келеберда
Судді В.М. Данилишин
І.А. Качур
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 11.11.2015 |
Оприлюднено | 19.11.2015 |
Номер документу | 53495651 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Келеберда В.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні