cpg1251
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"07" жовтня 2015 р. м. Київ К/800/63985/13
Колегія суддів Вищого адміністративного суду України у складі:
Головуючого - Шипуліної Т.М.,
суддів: Бившевої Л.І., Лосєва А.М.,
за участю: секретаря Кохан О.С.,
представника відповідача Рогози Д.В.,
розглянула у відкритому судовому засіданні касаційну скаргу Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міндоходів у місті Києві на постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 05.12.2013 по справі №826/10875/13-а за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Фрейтедж» до Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міндоходів у місті Києві про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії.
Заслухавши доповідь судді Шипуліної Т.М., пояснення представника відповідача, перевіривши доводи касаційної скарги щодо дотримання правильності застосування судом апеляційної інстанції норм матеріального та процесуального права, колегія
В С Т А Н О В И Л А:
Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 09.08.2013 у задоволенні позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю «Фрейтедж» до Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міндоходів у місті Києві про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії - відмовлено.
Постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 05.12.2013 постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 09.08.2013 скасовано та прийнято нову постанову про задоволення позовних вимог. Визнано протиправними дії Державної податкової інспекції у Печерському районі міста Києва Державної податкової служби по вжиттю заходів, направлених на проведення зустрічної звірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Фрейтедж», що оформлені актом від 22.03.2013 №1106/22-4/38237973 «Про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання Товариства з обмеженою відповідальністю «Фрейтедж» щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків за період з 21.05.2012 по 28.02.2013». Зобов'язано Державну податкову інспекцію у Печерському районі міста Києва Державної податкової служби вилучити з автоматизованої системи «Результати співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні Державної податкової адміністрації України» інформацію, внесену на підставі акту від 22.03.2013 №1106/22-4/38237973 «Про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання Товариства з обмеженою відповідальністю «Фрейтедж» щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків за період з 21.05.2012 по 28.02.2013».
Не погоджуючись із рішенням суду апеляційної інстанції, Державна податкова інспекція у Печерському районі Головного управління Міндоходів у місті Києві 19.12.2013 звернулась з касаційною скаргою до Вищого адміністративного суду України, який ухвалою від 20.12.2013 прийняв її до свого провадження.
В касаційній скарзі відповідач просить скасувати постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 05.12.2013 та залишити в силі рішення суду першої інстанції.
В обґрунтування своїх вимог відповідач посилається на порушення судом апеляційної інстанції норм матеріального та процесуального права, зокрема пункту 73.5 статті 73 Податкового кодексу України, статті 159 Кодексу адміністративного судочинства України.
Перевіривши матеріалами справи наведені у скарзі доводи, колегія суддів дійшла висновку, що касаційна скарга підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судами попередніх інстанцій встановлено, що Державною податковою інспекцією у Печерському районі міста Києва Державної податкової служби було проведено зустрічну звірку Товариства з обмеженою відповідальністю «Фрейтедж» за результатами якої складено акт від 22.03.2013 №1106/22-4/38237973 «Про неможливість проведення зустрічної звірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Фрейтедж» щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків за період з 21.05.2012 по 28.02.2013».
Відмовляючи у задоволенні позову, суд першої інстанції виходив з того, що позивачем не доведено порушення його прав та охоронюваних законом інтересів у зв'язку з проведенням звірки та складанням акту про неможливість проведення зустрічної звірки.
Скасовуючи рішення суду першої інстанції та задовольняючи позовні вимоги, суд апеляційної інстанції виходив з того, що відповідачем не доведено належними та допустимими доказами правомірності вчинених ним дій щодо проведення зустрічної звірки позивача.
Проте, з такими висновками суду апеляційної інстанції погодитись не можна, з огляду на наступне.
В той же час, згідно з пунктом 73.5 статті 73 Податкового кодексу України, з метою отримання податкової інформації органи державної податкової служби мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків. Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків. Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. За результатами зустрічних звірок складається довідка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденний термін.
Механізм проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок визначений Порядком проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 №1232 (надалі - Порядок).
Пунктом 3 Порядку визначено, що з метою проведення зустрічної звірки орган державної податкової служби (ініціатор) надсилає органу державної податкової служби (виконавцю), на обліку в якому перебуває суб'єкт господарювання, запит про проведення зустрічної звірки для підтвердження отриманих від платника податків та зборів даних. Зустрічна звірка може бути проведена органом державної податкової служби (ініціатором) самостійно у разі, коли суб'єкт господарювання перебуває на обліку в тому ж органі державної податкової служби, в якому перебуває платник податків, або в межах одного населеного пункту.
Відповідно до пункту 4 Порядку орган державної податкової служби (виконавець), який проводить зустрічну звірку, складає довідку за наявності інформації, для отримання якої надіслано запит органом державної податкової служби (ініціатором), та її документального підтвердження. У разі відсутності запитуваної органом державної податкової служби (ініціатором) інформації орган державної податкової служби (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про подання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку.
Згідно з пунктом 6 Порядку у разі отримання від суб'єкта господарювання інформації, визначеної у запиті, та її документального підтвердження (протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження суб'єкту господарювання запиту) орган державної податкової служби проводить зустрічну звірку.
Відповідно до пункту 4.4. Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затверджених наказом Державної податкової адміністрації України від 22.04.2011 №236, у разі встановлення фактів, що не дають змогу провести зустрічну звірку суб'єкта господарювання, зокрема у зв'язку із зняттям з обліку, встановленням відсутності суб'єкта господарювання та/або його посадових осіб за місцезнаходженням (податковою адресою) відповідальний підрозділ не пізніше двох робочих днів від дати надходження запиту складає акт про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, реєструє його у Журналі реєстрації довідок про результати проведення зустрічної звірки та вживає відповідних заходів, передбачених актами ДПС України.
Як встановлено судом першої інстанції, Державною податковою інспекцію у Печерському районі міста Києва Державної податкової служби було надіслано на адресу позивача запит про надання пояснень та документів від 21.01.2013 №2800/10/22.4.10. Запит було отримано позивачем 28.01.2013, проте відповіді податковому органу не надходило.
До того ж, згідно з службовою запискою начальника ГВПМ ДПІ у Печерському районі міста Києва ДПС від 28.02.2013 №1284/6/07-06/51 відповідачу направлено для розгляду висновок щодо наявності ознак «фіктивності» та відсутності факту реального здійснення господарської діяльності Товариством з обмеженою відповідальністю «ФРЕЙТЕДЖ», а згідно з актом від 19.04.2013 №932/22.4/38237973 підприємство відсутнє за своїм місцезнаходженням.
Враховуючи викладене, зважаючи на те, що відповідачем дотримано порядок проведення зустрічної звірки, колегія суддів вважає, що висновок суду першої інстанції щодо відсутність підстав для задоволення позовних вимог є правильним.
Оскільки апеляційний суд під час розгляду справи неправильно застосував норми матеріального права, що призвело до ухвалення незаконного судового рішення, а суд першої інстанції вирішив спір з додержанням норм матеріального та процесуального права, то зазначена обставина відповідно до частини першої статті 226 Кодексу адміністративного судочинства України є підставою для скасування ухваленої у справі постанови апеляційного суду та залишення в силі постанови суду першої інстанції.
Керуючись статтями 160, 210, 220, 221, 223, 226, 230, 231, частиною п'ятою статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів -
У Х В А Л И Л А:
Касаційну скаргу Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міндоходів у місті Києві задовольнити.
Постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 05.12.2013 по справі №826/10875/13-а скасувати, залишити в силі постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 09.08.2013.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення і може бути переглянута Верховним Судом України в порядку, на підставі та у строки, передбачені статтями 235 - 239 1 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий:
Судді:
Суд | Вищий адміністративний суд України |
Дата ухвалення рішення | 07.10.2015 |
Оприлюднено | 18.11.2015 |
Номер документу | 53536883 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вищий адміністративний суд України
Шипуліна Т.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні