cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
"16" листопада 2015 р. Справа № 4/39
Господарський суд Рівненської області у складі судді Трускавецького В.П.
при секретарі судового засідання Фаєвській Л.Ю.
розглянув у відкритому судовому засіданні заяву про визнання недійсними результатів аукціону від 21.10.2015 року з продажу майна ДП "Шпанівський експериментальний завод харчових екстрактів"
у справі № 4/39
за заявою Комерційно-виробничого малого підприємства фірма "Меркурій" (далі КВМП фірма "Меркурій"), 33000, м. Рівне, вул. Степана Бандери, 54
до боржника Державного підприємства (далі ДП) "Шпанівський експериментальний завод харчових екстрактів", 35301, Рівненська область, Рівненський район, с. Шпанів, вул. Заводська, 1
про банкрутство
представники:
ліквідатор: Франко О.П.;
від ДПІ у Рівненському районі: Кузьмич Н.О. - представники;
від ТОВ "Бізнесфакторсервіс": Мариноха О.В. - представник;
від Фонду ССНВ у м. Рівне: Аліксійчук О.А. - представник;
від Районного центру зайнятості: Клекота Ю.О. - представник;
від Відділу з питань банкрутства: Купчинська Л.Л. - представник.
Представникам учасників провадження у справі про банкрутство права і обов'язки, передбачені ст.ст. 20, 22, 28 Господарського процесуального кодексу України (далі ГПК України), роз'яснено. Заяв про відвід суду не поступало. Клопотань про здійснення технічної фіксації судового процесу учасниками судового процесу заявлено не було.
ВСТАНОВИВ:
Провадження у справі перебуває в процедурі ліквідації.
Ухвалою господарського суду Рівненської області від 17.08.2004 р. порушено провадження у справі № 4/39 про банкрутство ДП "Шпанівський експериментальний завод харчових екстрактів" на загальних підставах Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (в редакції, що діяла до 19.01.2013р.), введено процедуру розпорядження майном боржника, призначено розпорядника майном Поповича В.М.
Ухвалою господарського суду Рівненської області від 04.03.2005 р. визнано грошові вимоги Рівненської ОДПІ до боржника ДП "Шпанівський експериментальний завод харчових екстрактів" на суму 95129, 41 грн. в решті суми грошових вимог відхилено.
Ухвалою суду від 11.04.2005 р. затверджено реєстр вимог кредиторів ДП "Шпанівський експериментальний завод харчових екстрактів".
Також, ухвалою суду від 06.05.2005р. продовжено строк процедури розпорядження майном Державного підприємства "Шпанівський експериментальний завод харчових екстрактів" та строк призначення розпорядника майна ДП "Шпанівський експериментальний завод харчових екстрактів" Поповича В.М. до повернення справи 4/39 про банкрутство ДП "Шпанівський експериментальний завод харчових екстрактів" та проведення судом підсумкового засідання по розгляду справи.
Ухвалою господарського суду Рівненської області від 26.05.2015 року затверджено звіт розпорядника майна ДП "Шпанівський експериментальний завод харчових екстрактів" про нарахування та виплату грошової винагороди та відшкодування витрат розпорядника майна ДП "Шпанівський експериментальний завод харчових екстрактів" за період з 22.10.2009 року по 30.04.2015 року в розмірі 151 341,15 грн., з яких 140 807,00 грн. - грошова винагорода арбітражного керуючого та 10 534,15 грн. - витрати арбітражного керуючого пов'язані з виконанням ним повноважень у справі про банкрутство ДП "Шпанівський експериментальний завод харчових екстрактів".
Постановою господарського суду Рівненської області від 26.05.2015 року визнано банкрутом Державне підприємство "Шпанівський експериментальний завод харчових екстрактів" (35301, Рівненська область, Рівненський район, с. Шпанів, вул. Заводська, 1, ІК 00375020). Відкрито ліквідаційну процедуру, призначено ліквідатором Державного підприємства "Шпанівський експериментальний завод харчових екстрактів" (35301, Рівненська область, Рівненський район, с. Шпанів, вул. Заводська, 1, ІК 00375020) арбітражного керуючого Франка Олега Павловича (Рівненська обл., м. Рівне, вул. Гур'єва 13, свідоцтво № 246 від 02.04.2013 року, ІН 2377102913).
Повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури Державне підприємство "Шпанівський експериментальний завод харчових екстрактів" було опубліковано на сайті Вищого господарського суду України за № 18426 від 27.05.2015 року.
Ухвалою господарського суду Рівненської області від 03.09.2015 року задоволено заяву Державної податкової інспекції у Рівненському районі ГУ ДФС в Рівненській області про визнання поточних грошових вимог до боржника частково.
03 листопада 2015 року від Товариства з обмеженою відповідальністю "Бізнесфакторсервіс" надійшла заява від 02.11.2015 р. про визнання недійсними результатів аукціону від 21.10.2015р. з продажу майна (цілісного майнового комплексу) Державного підприємства "Шпанівський експериментальний завод харчових екстрактів".
Ухвалою суду розгляд даної заяви призначено на 16.11.2015 року та залучено до участі в справі № 4/39 про банкрутство ДП "Шпанівський експериментальний завод харчових екстрактів" Міжнаціональну Універсальну Товарно-Сировинну Біржу "Епсілон" (04053, м. Київ, вул. Обсерваторна, 21-А; ЄДРПОУ 23397632) та Компанію (TEDWYN LIMITED) Тедвін Лімітед (69, Арч. Макаріу ІІІ авеню, Тлаіс Тауер, 3-й поверх, квартира/офіс 301, 107, Нікосія, Кіпр). Визнано Міжнаціональну Універсальну Товарно-Сировинну Біржу "Епсілон" (04053, м. Київ, вул. Обсерваторна, 21-А; ЄДРПОУ 23397632) та Компанію (TEDWYN LIMITED) Тедвін Лімітед учасниками провадження у справі.
13 листопада 2015 року від ліквідатора "Шпанівський експериментальний завод харчових екстрактів" надійшов відзив на заяву ТОВ "Бізнесфакторсервіс" від 02.11.2015 року про визнання недійсними результатів аукціону від 21.10.2015 року. Відповідно до змісту поданого відзиву ліквідатор ДП "Шпанівський експериментальний завод харчових екстрактів" просить відмовити ТОВ "Бізнесфакторсервіс" в задоволенні даної заяви в повному обсязі з підстав, зазначених у відзиві.
16 листопада 2015 року від МУТСБ "ЕПСІЛОН" надійшов відзив на заяву ТОВ "Бізнесфакторсервіс" від 02.11.2015 року про визнання недійсними результатів аукціону від 21.10.2015 року. Відповідно до змісту поданого відзиву МУТСБ "ЕПСІЛОН" просить відмовити ТОВ "Бізнесфакторсервіс" в задоволенні даної заяви в повному обсязі з підстав, зазначених у відзиві.
В судовому засіданні представником ДПІ у Рівненському районі ГУ ДФС у Рівненській області подано відзив на заяву ТОВ "Бізнесфакторсервіс" від 02.11.2015 року про визнання недійсними результатів аукціону від 21.10.2015 року. Відповідно до змісту поданого відзиву ДПІ у Рівненському районі ГУ ДФС у Рівненській області просить суд визнати недійсними результати аукціону від 21.10.2015 року, з підстав зазначених у відзиві.
В судовому засіданні 16.11.2015 року представники Товариства з обмеженою відповідальністю "Бізнесфакторсервіс" та ДПІ у Рівненському районі ГУ ДФС у Рівненській області підтримали заяву від 02.11.2015 р. про визнання недійсними результатів аукціону від 21.10.2015р. з продажу майна (цілісного майнового комплексу) ДП "Шпанівський експериментальний завод харчових екстрактів" в повному обсязі.
Ліквідатор ДП "Шпанівський експериментальний завод харчових екстрактів" заперечив проти задоволення заяви Товариства з обмеженою відповідальністю "Бізнесфакторсервіс" про визнання недійсними результатів аукціону від 21.10.2015р. з продажу майна (цілісного майнового комплексу) Державного підприємства "Шпанівський експериментальний завод харчових екстрактів".
Представник Відділу з питань банкрутства в судовому засіданні заявив усне клопотання суду про вирішення розгляду заяви Товариства з обмеженою відповідальністю "Бізнесфакторсервіс" про визнання недійсними результатів аукціону від 21.10.2015р. з продажу майна (цілісного майнового комплексу) Державного підприємства "Шпанівський експериментальний завод харчових екстрактів" відповідно до вимог чинного законодавства.
В судовому засіданні 16.11.2015 року ліквідатор ДП "Шпанівський експериментальний завод харчових екстрактів" та присутні учасники провадження у справі надали пояснення, навели доводи та міркування, висловили свою думку з питань, які виникли під час розгляду справи.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників учасників провадження у справі, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду даної справи, суд встановив наступне.
03 листопада 2015 року від Товариства з обмеженою відповідальністю "Бізнесфакторсервіс" надійшла заява від 02.11.2015 р. про визнання недійсними результатів аукціону від 21.10.2015р. з продажу майна (цілісного майнового комплексу) Державного підприємства "Шпанівський експериментальний завод харчових екстрактів".
Подана заява мотивована тим зокрема, що: по - перше, учасником провадження у справі про банкрутство № 4/39 та основним кредитором є орган держави в особі ДПІ у Рівненському районі ДФС у Рівненській області, яка всупереч нормам закону не була залучена до проведення аукціону та не мала можливості подати свої заперечення в ході проведення аукціону чим було порушено ч.1 ст.58 Закону про банкрутство; По-друге, проведення відкритих торгів у формі аукціону, що були призначені на 21.10.2015. не було погоджено з органом управління майном ДП "Шпанівський експериментальний завод харчових екстрактів" яким є Державний концерн спиртової та лікеро-горілчаної промисловості Концерн «Укрспирт» (код ЄДРПОУ - 03081223). Не з'ясовано позиції Міністерства аграрної політики та продовольства України щодо відбору торгуючої організації, та не з'ясовано чи були заперечення зі сторони міністерства щодо можливості продажу майна підприємства. Окремо звернуто увагу на те, що Міністерством аграрної політики і продовольства України під час проведення процедури банкрутства і після визнання боржника банкрутом було надано заперечення щодо продажу майна ДП "Шпанівський експериментальний завод харчових екстрактів" в ліквідаційній процедурі. При цьому Міністерство аграрної політики і продовольства України посилалося на постанову Кабінету міністрів України №678 від 28.07.2010 року "Про утворення державного підприємства спиртової та лікеро-горілчаної промисловості". Пункт 2 даної постанови містить положення щодо, зокрема, реорганізації державних підприємств і об'єднань спиртової та лікеро-горілчаної промисловості, що належать до сфери управління Міністерства аграрної політики та продовольства, згідно з додатками 1 і 2 шляхом приєднання до Державного підприємства "Укрспирт" та шляхом виділу майна, з використанням якого виготовляється підакцизна продукція, і передачі такого майна до Державного підприємства "Укрспирт". ДП "Шпанівський експериментальний завод харчових екстрактів" перебуває у додатку 1 і 2 та повинен бути реорганізований шляхом виділу майна, з використанням якого виготовляється підакцизна продукція, і передачі такого майна до Державного підприємства "Укрспирт". Станом на дату проведення аукціону така реорганізація ще не завершена, а отже, ТОВ "Бізнесфакторсервіс" вважає, що відкриті торги у формі аукціону щодо продажу майна ДП "Шпанівський експериментальний завод харчових екстрактів» не повинні були проводитися; По - третє, відкриті торги у формі аукціону щодо продажу майна ДП "Шпанівський експериментальний завод харчових екстрактів" відбулися як одноступеневі торги без поступового зниження ціни. Заявник маючи на меті купити майно ДП "Шпанівський експериментальний завод харчових екстрактів" якнайдешевше мало право купити його значно дешевше, а ніж фактична ціна продажу. Таке право передбачено ст. 66 Закону про банкрутство. (У роз'ясненнях ВГС України вказується про можливість зниження ціни продажу майна боржника аж до 1 гривні.) Такої вимоги виконано не було.
Проте, дані твердження ТОВ "Бізнесфакторсервіс" є безпідставними, з огляду на наступне.
Ліквідатором було створено комісію і проведено інвентаризацію ДП "Шпанівський експериментальний завод харчових екстрактів" станом на 01.06.2015 року сформовано ліквідаційну масу. У відповідності до вимог ст. 96 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (у редакції Закону України від 22.12.2011 N 4212-VI, із мінами і доповненнями) було направлено до Міністерства аграрної політики та продовольства України на погодження перелік ліквідаційної маси ДП "Шпанівський експериментальний завод харчових екстрактів" (лист від 05.06.2015 року вих.№95/01-20, т.11, а.с.а.с.17-25).
Листом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 08.07.2015 року №37-27-1-15/114725 повідомлено, що з метою виконання приписів Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", приймаючи до уваги положення Постанови № 672, Міністерством аграрної політики та продовольства України взято до відома перелік ліквідаційної маси ДП "Шпанівський експериментальний завод харчових екстрактів" (т. 10, а.с. 112).
Відповідно до ч. 6 ст. 49 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (у редакції Закону України від 22.12.2011 N 4212-VI, із мінами і доповненнями) організатором аукціону є визначена замовником фізична або юридична особа, що має ліцензію на проведення торгів і з якою замовник аукціону уклав договір на проведення аукціону. Організатор аукціону визначається замовником за конкурсом, що проводиться у визначеному замовником порядку, основними критеріями якого вважаються наявність ліцензії, достатній, але не менш як три роки, досвід проведення аукціонів, запропонована найменша сума винагороди.
Частиною 3 статті 49 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (у редакції Закону України від 22.12.2011 N 4212-VI, із мінами і доповненнями) передбачено те, що порядок організації проведення аукціонів у проваджені у справах про банкрутство та вимоги до їх організаторів стосовно майна державних підприємств та підприємств, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує п'ятдесят відсотків, установлюються органом, уповноваженим управляти державним майном.
Оскільки органом управління ДП "Шпанівський експериментальний завод харчових екстрактів" є Міністерство аграрної політики та продовольства України, згідно п.6 Порядку організації проведення аукціонів у провадженні у справах про банкрутство та вимоги до їх організаторів стосовно майна державних підприємств та підприємств, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує п'ятдесят відсотків (далі - Порядок), затвердженого Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України № 759 від 25.12.2013 року, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України за № 1/24908 від 22.01.2014 року, з метою проведення конкурсу для визначення кандидатури організатора аукціону з продажу майна банкрута ДП "Шпанівський експериментальний завод харчових екстрактів", ліквідатором подано до Міністерства аграрної політики та продовольства України заяву від 05.06.2015 року вих.№ 95/01-20 (т. 11, а.с.а.с. 13-16) про розміщення на офіційному веб-сайті Міністерства юстиції України оголошення та включення до нього відомостей з метою проведення конкурсу для визначення кандидатури організатора аукціону та на офіційному веб-сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України 10.06.2015 року було розміщене оголошення (т. 10 а.с.115).
Біржа, ознайомившись зі змістом оголошення та вимогами до кандидатур організаторів аукціону, 12.06.2015 року подала на адресу ліквідатора ДП "Шпанівський експериментальний завод харчових екстрактів" арбітражного керуючого Франка О.П. повний пакет документів (перелік яких був визначений в оголошенні).
За результатами проведення конкурсу рішенням замовника від 30.06.2015 року МУТСБ "ЕПСІЛОН" була визначена переможцем конкурсу - організатором аукціону (т. 10, а.с. 114). На зборах комітету кредиторів ДП "Шпанівський експериментальний завод харчових екстрактів" від 09.07.2015 року була також погоджена кандидатура МУТСБ "ЕПСІЛОН", а оскільки заявник ТОВ "Бізенфакторсервіс" є кредитором боржника, вони також погодили кандидатуру організатора.
Після цього, кандидатура МУТСБ "ЕПСІЛОН", як організатора аукціону, була погоджена з Міністерством аграрної політики та продовольства України (відповідно до п.11 Порядку), що підтверджується листом 37-27-1-15/13465 від 07.08.2015 року (т. 10 а.с.113).
Отже, 17.09.2015 року між Замовником аукціону ДП "Шпанівський експериментальний завод харчових екстрактів" та Організатором аукціону МУТСБ "ЕПСІЛОН" був укладений Договір про організацію та проведення аукціону.
Відповідно до ч.ч. 1, 3 ст. 58 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (у редакції Закону України від 22.12.2011 N 4212-VI, із мінами і доповненнями) майно, яке підлягає реалізації у ліквідаційній процедурі, оцінюється ліквідатором. Початковою вартістю цілісного майнового комплексу є сукупність визнаних у встановленому цим Законом порядку вимог кредиторів. Оцінка майна державних підприємств та підприємств, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує 50 відсотків, здійснюється обов'язково із залученням суб'єктів оціночної діяльності у порядку, визначеному Законом України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні".
На виконання вимог ч. 3 ст. 43 Закону про банкрутство 25.06.2015 року в газеті "Вільне слово" (т. 10, а.с.117) було розміщено оголошення про проведення конкурсу з відбору суб'єкта оціночної діяльності для проведення оцінки майнового комплексу ДП "Шпанівський експериментальний завод харчових екстрактів" та визначено наступні критерії: наявність кваліфікаційних свідоцтв оцінювачів; умови оплати та терміни виконання робіт. Рішенням замовника від 06.07.2015 року (т. 10, а.с.116) було визначено суб'єкта оціночної діяльності для проведення оцінки майнового комплексу ДП "Шпанівський експериментальний завод харчових екстрактів" - ТОВ "Оціночна компанія Україна-Захід" (33000, м. Рівне, вул. Словацького, 4/6, оф. 306). На зборах комітету кредиторів ДП "Шпанівський експериментальний завод харчових екстрактів" 09.07.2015 року була також погоджена кандидатура ТОВ "Оціночна компанія Україна-Захід" на проведення оцінки майнового комплексу ДП "Шпанівський експериментальний завод харчових екстрактів".
Внаслідок чого ліквідатором було укладено договір по наданню послуг з незалежної оцінки майна з ТОВ "Оціночна компанія Україна-Захід" від 31.08.2015 року (т.11, а.с.а.с. 10-11).
На зборах комітету кредиторів ДП "Шпанівський експериментальний завод харчових екстрактів" 20.08.2015 року (т.10, а.с. 205) було погоджено умови договору на організацію та проведення відкритих публічних торгів (аукціону).
Частиною 1 ст. 58 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (у редакції Закону України від 22.12.2011 N 4212-VI, із мінами і доповненнями) передбачено, що організатор аукціону не пізніше як за 15 робочих днів до дня початку аукціону оприлюднює на веб-сайті державного органу з питань банкрутства та Вищого господарського суду України оголошення про проведення аукціону, а також письмово повідомляє про проведення аукціону власника майна, замовника та інших осіб, визнаних замовником.
На вимогу норм Закону Організатором аукціону МУТСБ "ЕПСІЛОН" 22.09.2015 року на офіційному веб-сайті Міністерства юстиції України та Вищого господарського суду України було розміщене оголошення про проведення аукціону з продажу майна ДП "Шпанівський експериментальний завод харчових екстрактів" у вигляді цілісного майнового комплексу (ч.5 ст. 44 Закону) за номером публікації 22993 (т.11 а.с. 53-58), відомості щодо якого є відкритими та доступними для ознайомлення будь-якими особами.
Щодо тверджень ТОВ "Бізнесфакторсервіс" про те, що учасником провадження у справі про банкрутство № 4/39 та основним кредитором є орган держави в особі ДПІ у Рівненському районі ГУ ДФС у Рівненській області, яка всупереч нормам закону не була залучена до проведення аукціону та не мала можливості подати свої заперечення в ході проведення аукціону чим було порушено ч.1 ст.58 Закону про банкрутство, то такі твердження є безпідставними з огляду на наступне.
Відповідно до ч.ч. 4, 7 ст. 49 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (у редакції Закону України від 22.12.2011 N 4212-VI, із мінами і доповненнями) суб'єктами аукціону є його замовник, організатор та учасники. Учасниками аукціону можуть бути громадяни України, іноземці та особи без громадянства, юридичні особи України та іноземні юридичні особи, які подали необхідні документи та пройшли процедуру реєстрації виконавцем аукціону відповідно до цього Закону.
В даному випадку ДПІ у Рівненському районі ГУ ДФС у Рівненській області не подавало необхідні документи та не проходило процедуру реєстрації виконавцем аукціону відповідно до цього Закону, в зв'язку з чим були відсутні підстави для залучення ДПІ у Рівненському районі ГУ ДФС у Рівненській області для участі у спірному аукціоні.
Крім того, 20.08.2015 року відбулося засідання комітету кредиторів ДП "Шпанівський експериментальний завод харчових екстрактів" (протокол зборів комітету кредиторів ДП "Шпанівський експериментальний завод харчових екстрактів" від 20.08.2015 року (т. 10 а.с. 205), присутніми на яких були члени комітету кредиторів ДПІ у Рівненському районі ДФС у Рівненській області (2509 голосів) та ТОВ "Бізнесфакторсервіс" (496 голосів).
За результатами заслуховування ліквідатора боржника ДП "Шпанівський експериментальний завод харчових екстрактів" на даному комітеті кредиторів, який повідомив що листом від 07.08.2015 р. №37-27-1 -15/13465 міністерством було погоджено кандидатуру організатора аукціону з продажу майна боржника ДП "Шпанівський експериментальний завод харчових екстрактів" - Міжнаціональну Універсальну Товарно - Сировинну Біржу "ЕПСІЛОН" вул. Обсерватория, 21-а, м. Київ, 04Ц53. Повідомив, що Біржею запропоновано наступні ключові умови договору: 1. встановити, що початковою вартістю цілісного майнового комплексу, відповідно до ч. 1 ст. 43 Закону про банкрутство, є сукупність визнаних у встановленому цим Законом порядку вимог кредиторів; 2. встановити, що аукціон з продажу Активів боржника у вигляді цілісного майнового комплексу проводиться з можливістю зниження початкової вартості, не нижче 70 (сімдесяти) відсотків; 3. встановити, що аукціон проводиться безпосередньо ведучим (ліцитатором). Ліцитатором може бути організатор аукціон). Перед початком аукціону ліцитатор інформує про: умови договору, ще укладається на аукціоні; суму, якій повинне бути кратне перевищення наступної пропозиції над попередньою (крок аукціону), що не може перевищувати 10 відсотків початкової вартості; спосіб повідомлення про готовність укласти договір; початкову вартість; у разі якщо протягом триразового оголошення зниженої початкової вартості учасники аукціону не виявляють бажання укласти договір, ліцитатор оголошує закінчення аукціону без виявлення переможця; 5. встановити, що у разі закінчення першого аукціону з продажу Активів боржника у вигляді цілісного майнового комплексу (оголошення про закінчення аукціону без виявлення переможця), організатор здійснює продаж Активів боржника на повторному та другому повторному аукціоні у вигляді цілісного майнового комплексу; 6. встановити., що повторний аукціон з продажу Активів боржника проводиться за початковою вартістю, зменшеною на 20 (двадцять) відсотків від початкової вартості (останньої ціни, за якою Активи пропонувалися до придбання) відповідно попереднього аукціону; 7. встановити, що повторний аукціон проводиться із можливістю зниження початкової вартості на 50 (п'ятдесят) відсотків; 8. встановити, що другий повторний аукціон з продажу Активів боржника проводиться за початковою вартістю, зменшеною на 20 (двадцять) відсотків від початкової вартості (останньої ціни, за якою Активи пропонувалися до придбання) відповідно попереднього аукціону; 9. Встановити, що другий повторний аукціон проводиться із можливістю зниження початкової вартості; 10. Доручити ліквідатору у разі не реалізації Активів боржника на першому, повторному та другому повторному аукціонах розглянути на зборах комітету кредиторів питання про продаж Активів боржника частинами (окремими лотами) комітетом кредиторів одноголосно прийнято рішення погодити запропоновані МУТСБ "ЕПСІЛОН" умови договору на організацію та проведення відкритих публічних торгів (аукціону) та рекомендувати ліквідатору підписати відповідний договір.
Тобто, з наведеного вбачається, що ДПІ у Рівненському районі ДФС у Рівненській області була ознайомлена з умовами договору на проведення аукціону та не мала заперечень щодо проведення аукціону з продажу майна боржника відповідно до умов договору на проведення аукціону.
Також, у відповідності із умовами договору про організацію і проведення аукціону від 17.09.2015 року (т.11, а.с.а.с. 3-6) МУТСБ "ЕПСІЛОН" забезпечила розміщення оголошення про аукціон з продажу майна у вигляді ЦМК на сайтах Вищого господарського суду України та Міністерства юстиції України (т.11, а.с.а.с. 53 - 58). Таким чином, всі учасники справи про банкрутство, в тому числі ДПІ у Рівненському районі ГУ ДФС у Рівненській області, потенційні покупці, мали можливість ознайомитись зі складом ЦМК та умовами його продажу (початкова вартість, порядок торгів, умови участі в торгах, фотоматеріали, інше), в тому числі подати заперечення, скарги, інше.
Також, слід відзначити те, що ч.1 ст. 58 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (у редакції Закону України від 22.12.2011 N 4212-VI, із мінами і доповненнями) надає виключний перелік осіб, які повідомляються про проведення аукціону, а саме: власник майна, замовник аукціону та інші особи, визначені законом. Кредитори по справі про банкрутство не включені в перелік осіб, яких необхідно обов'язково повідомляти про проведення аукціону, та яких не було визначено замовником, як таких осіб.
Щодо тверджень ТОВ "Бізнесфакторсервіс" про те, що проведення відкритих торгів у формі аукціону, що були призначені на 21.10.2015. не було погоджено з органом управління майном ДП "Шпанівський експериментальний завод харчових екстрактів" яким є Державний концерн спиртової та лікеро-горілчаної промисловості Концерн "Укрспирт" (код ЄДРПОУ - 03081223). Не з'ясовано позиції Міністерства аграрної політики та продовольства України щодо відбору торгуючої організації, та не з'ясовано чи були заперечення зі сторони міністерства щодо можливості продажу майна підприємства. Окремо звернуто увагу на те, що Міністерством аграрної політики і продовольства України під час проведення процедури банкрутства і після визнання боржника банкрутом було надано заперечення щодо продажу майна ДП "Шпанівський експериментальний завод харчових екстрактів" в ліквідаційній процедурі. При цьому Міністерство аграрної політики і продовольства України посилалося на постанову Кабінету міністрів України № 678 від 28.07.2010 року "Про утворення державного підприємства спиртової та лікеро-горілчаної промисловості". Пункт 2 даної постанови містить положення щодо, зокрема, реорганізації державних підприємств і об'єднань спиртової та лікеро-горілчаної промисловості, що належать до сфери управління Міністерства аграрної політики та продовольства, згідно з додатками 1 і 2 шляхом приєднання до Державного підприємства "Укрспирт" та шляхом виділу майна, з використанням якого виготовляється підакцизна продукція, і передачі такого майна до Державного підприємства "Укрспирт". ДП "Шпанівський експериментальний завод харчових екстрактів" перебуває у додатку 1 і 2 та повинен бути реорганізований шляхом виділу майна, з використанням якого виготовляється підакцизна продукція, і передачі такого майна до Державного підприємства "Укрспирт". Станом на дату проведення аукціону така реорганізація ще не завершена, а отже, ТОВ "Бізнесфакторсервіс" вважає, що відкриті торги у формі аукціону щодо продажу майна ДП "Шпанівський експериментальний завод харчових екстрактів" не повинні були проводитися, то такі твердження також є безпідставними з огляду на наступне.
Як вбачається із матеріалів справи, ДП "Шпанівський експериментальний завод харчових екстрактів" є державним підприємством із 100-відсотковою часткою державного майна у його статутному фонді (т.9, а.с.а.с. 45-52) .
Постановою господарського суду Рівненської області від 26.05.2015 року визнано банкрутом Державне підприємство "Шпанівський експериментальний завод харчових екстрактів" (35301, Рівненська область, Рівненський район, с. Шпанів, вул. Заводська, 1, ІК 00375020). Відкрито ліквідаційну процедуру, призначено ліквідатором Державного підприємства "Шпанівський експериментальний завод харчових екстрактів" (35301, Рівненська область, Рівненський район, с. Шпанів, вул. Заводська, 1, ІК 00375020) арбітражного керуючого Франка Олега Павловича (Рівненська обл., м. Рівне, вул. Гур'єва 13, свідоцтво № 246 від 02.04.2013 року, ІН 2377102913) (т. 9, а.с.а.с. 178 - 183).
Міністерство аграрної політики і продовольства України як орган управління майном та жодний кредитор не оскаржив постанову господарського суду Рівненської області від 26.05.2015 року у справі №4/39 про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури.
Після набрання законної сили вищевказаною ухвалою до боржника ДП "Шпанівський експериментальний завод харчових екстрактів" могла бути застосована лише одна процедура - ліквідаційна процедура та продаж майна банкрута на відкритих торгах. При цьому такий продаж майна банкрута був можливий, оскільки підприємство боржник ДП "Шпанівський експериментальний завод харчових екстрактів" не перебуває в додатку № 1 переліку підприємств що не підлягають приватизації згідно Закону України "Про перелік об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації" № 847-XIV від 07.07.1999. із змінами і доповненнями, що підтверджується наступним.
Законом України "Про внесення змін до Закону України "Про перелік об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації" від 12.07.2001р. № 2657-ІІІ внесено зміни до переліку об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації, та до переліку об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації, але можуть бути корпоратизовані, згідно з додатками 1 і 2. Зокрема виключено з переліку: Орган управління Мінагропром, Рівненська область - ДП "Шпанівський експериментальний завод харчових екстрактів" (ІК ЄДРПОУ 00375020).
Пунктом г. ч. 2 ст. 5 Закону України "Про приватизацію державного майна" в редакції Закону України від 03 червня 2008 року № 309-УІ до об'єктів, які мають загальнодержавне значення, відносилися об'єкти, які забезпечують життєдіяльність держави в цілому, зокрема, майнові комплекси підприємств, що виготовляють спирт, вина і лікеро-горілчані вироби.
Законом України "Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012-2014 роки" від 13.01.2012р. № 4336- VI. який набрав чинності 08.02.2012 р., внесено зміни до Закону України "Про приватизацію державного майна", якими, зокрема, виключено майнові комплекси підприємств, що виготовляють спирт, вина і лікеро-горілчані вироби, зі складу об'єктів державної власності, які мають загальнодержавне значення і не підлягають приватизації.
Цим же Законом ст. 5 Закону України "Про приватизацію державного майна" після ч. 5 доповнено ч.6, за змістом якої знято заборону на приватизацію майнових комплексів підприємств, що виготовляють спирт, вина і лікеро-горілчані вироби, та передбачено, що вказані підприємства приватизуються в порядку, який встановлює Кабінет Міністрів України.
Таким чином, до 08.02.2012 р. ДП "Шпанівський експериментальний завод харчових екстрактів" в силу прямої норми Закону України "Про приватизацію державного майна" відносилося до об'єктів права державної власності, які не підлягають приватизації, незалежно від включення його до Переліку об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації, який затверджується Верховною Радою України.
З набранням 08.02.2012 р. законної сили відповідних змін до Закону України "Про приватизацію державного майна" із зазначеної дати ДП "Шпанівський експериментальний завод харчових екстрактів" не відноситься до підприємств - об'єктів права державної власності, які не підлягають приватизації.
На даний час боржник може набути статусу державного підприємства, що не підлягає приватизації, лише в установленому Законом України "Про приватизацію державного майна" порядку: або шляхом внесення в перелік, який затверджується Верховною Радою України, або в результаті прямої дії норми закону про віднесення його до об'єктів, які мають загальнодержавне значення і не підлягають приватизації (ч.ч. 2, 4 ст. 5 Закону). Однак, зі змісту зазначеного Закону такого не випливає, а належних доказів на підтвердження статусу боржника як підприємства державної власності, що не підлягає приватизації, суду не подано.
Отже, на час проведення аукціону (21.10.2105 року) ДП "Шпанівський експериментальний завод харчових екстрактів" не є об'єктом права державної власності, що не підлягає приватизації, у розумінні ч. 2 та 4 ст. 5 Закону України "Про приватизацію державного майна", а може бути приватизоване відповідно до рішення, яке приймається Кабінетом Міністрів України (ч. 6 ст. 5 Закону України "Про приватизацію державного майна").
Як вбачається з Статуту ДП "Шпанівський експериментальний завод харчових екстрактів" (т.9, а.с.а.с. 45-52), затвердженого наказом Міністерства аграрної політики України від 3 березня 2010 року № 111, Державне підприємство "Шпанівський експериментальний завод харчових екстрактів" (надалі - Підприємство) засновано на основі державної власності і входить до складу Державного концерну спиртової та лікеро-горілчаної промисловості (далі - Концерн "Укрспирт"), входить до сфери управління Міністерства аграрної політики України (надалі - Уповноважений орган управління) і є підзвітним йому (п.1.1. Статуту).
Відповідно до п.4.1 розділу 4. "Юридичний статус Підприємства" Статуту боржника підприємство є юридичною особою та володіє закріпленим за ним на праві господарського відання майном.
Відповідно до п.5.1 розділу 5. "Майно Підприємства" Статуту майно Підприємства є державною власністю і закріплюється за ним на праві господарського відання.
Згідно з п.11.1 розділу 11. "Компетенція Уповноваженого органу управління" Статуту уповноважений орган управління відповідно до покладених на нього завдань здійснює повноваження щодо реалізації прав держави як власника майна, переданого Підприємству, пов'язаних з володінням, користуванням та розпорядженням ним у межах, визначених законодавством України з метою задоволення державних потреб та суспільних потреб.
Уповноважений орган управління приймає рішення про реорганізацію і ліквідацію Підприємства. Затверджує Статут та зміни до Статуту Підприємства, здійснює контроль за його дотриманням (пп.пп.11.2.1, 11.2.2 п.11.2 Статуту).
Відповідно до ст.1 Закону України "Про відновлення платоспроможності божника або визнання його банкрутом" (в редакції Закону України від 30.06.1999р. № 784-ХIV, із змінами і доповненнями) учасниками провадження у справі про банкрутство зокрема є власник майна (орган уповноважений управляти майном боржника).
З наведеного вбачається, що Державне підприємство "Шпанівський експериментальний завод харчових екстрактів" засновано на основі державної власності і входить до складу Державного концерну спиртової та лікеро-горілчаної промисловості України, проте органом уповноваженим управляти майном боржника є - Міністерство аграрної політики України (надалі - Уповноважений орган управління).
Також, слід звернути увагу на те, що п.2 постанови Кабінету міністрів України №678 від 28.07.2010 року "Про утворення державного підприємства спиртової та лікеро-горілчаної промисловості" містить положення щодо, зокрема, реорганізації державних підприємств і об'єднань спиртової та лікеро-горілчаної промисловості, що належать до сфери управління Міністерства аграрної політики та продовольства, згідно з додатками 1 і 2 шляхом приєднання до Державного підприємства "Укрспирт" та шляхом виділу майна, з використанням якого виготовляється підакцизна продукція, і передачі такого майна до Державного підприємства "Укрспирт".
ДП "Шпанівський експериментальний завод харчових екстрактів" перебуває у Додатку 2 та повинен бути реорганізований шляхом виділу майна, з використанням якого виготовляється підакцизна продукція, і передачі такого майна до Державного підприємства "Укрспирт".
Відповідно до частини 11 статті 13 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (в редакції Закону від 30.06.1999р. № 784-ХIV із змінами та доповненнями) після призначення розпорядника майна органи управління боржника не мають права приймати рішення, зокрема про реорганізацію (злиття, приєднання, поділ, виділення, перетворення) і ліквідацію боржника.
Відповідно до статті 4 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (в редакції Закону від 30.06.1999р. № 784-ХIV із змінами та доповненнями) до боржника застосовуються такі судові процедури банкрутства: розпорядження майном боржника; мирова угода; санація (відновлення платоспроможності) боржника; ліквідація банкрута.
Згідно статті 5 вказаного Закону положення цього Закону застосовуються до юридичних осіб - підприємств, що є об'єктами права державної власності, які не підлягають приватизації, в частині санації чи ліквідації після виключення їх у встановленому порядку з переліку таких об'єктів. Відповідно до статті 1 Закону України "Про перелік об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації" Боржник не належить до підприємств, що не підлягають приватизації.
Суд додатково наголошує що процедура розпорядження майном ДП "Шпанівський експериментальний завод харчових екстрактів" розглядалася відповідно до норм Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (в редакції Закону від 30.06.1999р. № 784-ХIV із змінами та доповненнями).
Згідно до ч.2 ст.38 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (у редакції Закону України від 22.12.2011 N 4212-VI, із мінами і доповненнями) з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури припиняються повноваження органів управління банкрута щодо управління банкрутом та розпорядження його майном, якщо цього не було зроблено раніше, керівник банкрута звільняється з роботи у зв'язку з банкрутством підприємства, а також припиняються повноваження власника (власників) майна банкрута.
Варто вказати, що норми Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", як спеціального нормативно-правового акту, мають вищу юридичну силу у порівняно з підзаконними актами органів виконавчої влади, а саме Кабінету Міністрів України.
Таким чином, проведення виділу майна в рамках реорганізації є таким, що не узгоджується з положеннями Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом та, зважаючи на визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури не є можливим. Відтак, посилання заявника на те, що реорганізація боржника ще не завершена, а отже, відкриті торги у формі аукціону щодо продажу майна ДП "Шпанівський експериментальний завод харчових екстрактів" не повинні були проводитися є безпідставними та необгрунтованими.
Слід також зазначити, що як вже було вказано вище Міністерством аграрної політики і продовольства України листом від 08.07.2015 року №37-27-1-15/114725 повідомлено, що з метою виконання приписів Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", приймаючи до уваги положення Постанови № 672, Міністерством аграрної політики та продовольства України взято до відома перелік ліквідаційної маси ДП "Шпанівський експериментальний завод харчових екстрактів" (т. 10, а.с. 112) та листом від 07.08.2015 року №37-27-1-15/13465 (т. 10, а.с.113) було погоджено кандидатуру організатора аукціону з продажу майна боржника - МУТСБ "Епсілон" та запропоновані МУТСБ "Епсілон" основні умови договору на організацію та проведення відкритих публічних торгів (аукціону). Вищевказаний лист та умови договору були предметом обговорення на комітеті кредиторів, що відбувся 20.08.2105 року. Кредиторами було погоджено основні умови договору на організацію та проведення відкритих публічних торгів (аукціону).
Щодо тверджень ТОВ "Бізнесфакторсервіс" про те, що відкриті торги у формі аукціону щодо продажу майна ДП "Шпанівський експериментальний завод харчових екстрактів" відбулися як одноступеневі торги без поступового зниження ціни. Заявник маючи на меті купити майно ДП "Шпанівський експериментальний завод харчових екстрактів" якнайдешевше мало право купити його значно дешевше, а ніж фактична ціна продажу. Таке право передбачено ст. 66 Закону про банкрутство. (У роз'ясненні ВГС України вказується про можливість зниження ціни продажу майна боржника аж до 1 гривні), проте, такої вимоги виконано не було, то такі також є безпідставними з огляду на наступне.
Відповідно до статті 49 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (у редакції Закону України від 22.12.2011 N 4212-VI, із мінами і доповненнями) продаж майна боржника в провадженні у справі про банкрутство здійснюється в порядку, встановленому цим Законом, шляхом проведення торгів у формі аукціону, за винятком майна, продаж якого відповідно до законодавства України здійснюється шляхом проведення закритих торгів. Продажу підлягають всі види майна боржника, призначеного для здійснення господарської діяльності, за винятком прав і обов'язків, які не можуть бути передані іншим особам.
Відповідно до частини 5 статті 44 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (у редакції Закону України від 22.12.2011 N 4212-VI, із мінами і доповненнями) ліквідатор здійснює продаж майна боржника у вигляді цілісного майнового комплексу. У разі якщо продати майно боржника у вигляді цілісного майнового комплексу не вдалося, ліквідатор здійснює продаж майна боржника частинами.
Відповідно до ч.ч. 1, 4, 5 ст. 66 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (у редакції Закону України від 22.12.2011 N 4212-VI, із мінами і доповненнями) якщо інше не встановлено договором про проведення аукціону, аукціон проводиться без можливості зниження початкової вартості. Під час проведення аукціону з можливістю зниження початкової вартості , за відсутності бажаючих укласти договір ліцитатор знижує початкову вартість на крок аукціону доти, доки не виявиться бажаючий укласти договір. Якщо після зниження початкової вартості виявиться бажаючий (бажаючі) укласти договір, аукціон проводиться у загальному порядку.
Договором на проведення аукціону від 17.09.2015 року, умови якого одноголосно погоджені комітетом кредиторів ДП "Шпанівський експериментальний завод харчових екстрактів" (т.11 а.с.а.с. 3-6) передбачено, що початкова вартість майна, відповідно до ст.ст. 43, 57 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (п.1.3 договору); пунктом 3.1.3 договору встановлено, що аукціон з продажу Активів боржника у вигляді цілісного майнового комплексу проводиться з можливістю зниження початкової вартості, не нижче 70 (сімдесяти) відсотків.
У відповідності із умовами договору від 17.09.2015 року МУТСБ "ЕПСІЛОН" забезпечила розміщення оголошення про аукціон з продажу майна у вигляді ЦМК на сайтах Вищого господарського суду України та Міністерства юстиції України (т.11, а.с.а.с.53-58). Таким чином, всі учасники справи про банкрутство, в тому числі ТОВ "Бізнесфакторсервіс", потенційні покупці, мали можливість ознайомитись зі складом ЦМК та умовами його продажу (початкова вартість, порядок торгів, умови участі в торгах, фотоматеріали, інше), в тому числі подати заперечення, скарги, інше.
21 жовтня 2015 року о 10:00 год. був проведений аукціон з продажу майна боржника ДП "Шпанівський експериментальний завод харчових екстрактів" у вигляді цілісного майнового комплексу, а саме лоту №1, на участь у якому було зареєстровано два учасника, а саме Компанія "ТЕДВІН ЛІМІТЕД" та ТОВ "Бізнесфакторсервіс". В ході проведення аукціону бажаючих укласти договір про продаж майна з початковою вартістю не виявилось, тому ліцитатор почав знижувати початкову вартість на крок аукціону. В процесі зниження ціни, учасник № 1 Компанія "ТЕДВІН ЛІМІТЕД" запропонувала свою ціну, яка дорівнювала граничній ціні - 8 444 902,20 грн. без ПДВ, з якою погодилися обидва учасника. Після цього ліцитатор, згідно Закону, почав проведення аукціону на загальних підставах, підвищуючи ціну на крок аукціону. Після триразового оголошення останньої ціни, що склала 8 726 398,94 грн. без ПДВ, яку запропонувала Компанія "ТЕДВІН ЛІМІТЕД", її, одночасно з третім ударом молотка, було визнано переможцем аукціону. За результатами проведення аукціону був складений протокол № 1 від 21.10.2015 року (т. 11 а.с.а.с.61-75), підписаний ліцитатором та переможцем аукціону, затверджений директором МУТСБ "ЕПСІЛОН" та ліквідатором ДП "Шпанівський експериментальний завод харчових екстрактів". До протоколу був доданий засвідчений організатором текст договору, вказаний в оголошенні про проведення аукціону. МУТСБ "ЕПСІЛОН", по закінченню аукціону, передав переможцю підписаний протокол № 1, а також текст договору до протоколу, засвідчений МУТСБ "ЕПСІЛОН". Таким чином, ТОВ "Бізнесфакторсервіс" було проінформоване (виходячи зі змісту оголошення) про початкову вартість майна, про проведення аукціону зі зниженням ціни та граничну вартість зниженої ціни, яка складає 70 (сімдесят) відсотків початкової вартості.
Крім того, як вже було зазначено вище, 20.08.2015 року відбулося засідання комітету кредиторів ДП "Шпанівський експериментальний завод харчових екстрактів" (протокол зборів комітету кредиторів ДП "Шпанівський експериментальний завод харчових екстрактів" від 20.08.2015 року , (т.10, а.с. 205), присутніми на яких були члени комітету кредиторів ДПІ у Рівненському районі ДФС у Рівненській області (2509 голосів) та ТОВ "Бізнесфакторсервіс" (496 голосів), за результатами якого комітетом кредиторів одноголосно прийнято рішення погодити запропоновані МУТСБ "ЕПСІЛОН" умови договору на організацію та проведення відкритих публічних торгів (аукціону) та рекомендувати ліквідатору підписати відповідний договір.
Тобто, з наведеного вбачається, що ТОВ "Бізнесфакторсервіс" було ознайомлене з умовами договору на проведення аукціону та не мало заперечень щодо проведення аукціону з продажу майна боржника відповідно до умов договору на проведення аукціону від 17.09.2015 року.
Щодо тверджень ДПІ у рівненському районі ГУ ДФС у рівненській області про те, що вартість продажу мана становить 8 726 398,94 грн., в той час як початкова вартість визначена в розмірі 28 149 674,00 грн., в зв'язку з чим просить суд визнати результати аукціону недійсними, то такі також є безпідставними з огляду на наступне.
Як вже було зазначено вище, 20.08.2015 року відбулося засідання комітету кредиторів ДП "Шпанівський експериментальний завод харчових екстрактів" (протокол зборів комітету кредиторів ДП "Шпанівський експериментальний завод харчових екстрактів" від 20.08.2015 року , (т. 10, а.с. 205), присутніми на яких були члени комітету кредиторів ДПІ у Рівненському районі ДФС у Рівненській області (2509 голосів) та ТОВ "Бізнесфакторсервіс" (496 голосів), за результатами якого комітетом кредиторів одноголосно прийнято рішення погодити запропоновані МУТСБ "ЕПСІЛОН" умови договору на організацію та проведення відкритих публічних торгів (аукціону) та рекомендувати ліквідатору підписати відповідний договір.
Відповідно до ч.ч. 1, 4 ст. 66 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (у редакції Закону України від 22.12.2011 N 4212-VI, із мінами і доповненнями) якщо інше не встановлено договором про проведення аукціону, аукціон проводиться без можливості зниження початкової вартості. Під час проведення аукціону з можливістю зниження початкової вартості, за відсутності бажаючих укласти договір ліцитатор знижує початкову вартість на крок аукціону доти, доки не виявиться бажаючий укласти договір.
Договором на проведення аукціону від 17.09.2015 року (т. 11 а.с. 3-6), умови якого одноголосно погоджені комітетом кредиторів ДП "Шпанівський експериментальний завод харчових екстрактів" (т. 10 а.с. 205) передбачено, що початковою вартістю цілісного майнового комплексу, відповідно до ч. 1 ст. 43 Закону про банкрутство, є сукупність визнаних у встановленому цим Законом порядку вимог кредиторів та встановлено, що аукціон з продажу Активів боржника у вигляді цілісного майнового комплексу проводиться з можливістю зниження початкової вартості, не нижче 70 (сімдесяти) відсотків.
Початкова вартість майна, яка ніким не оскаржувалась визначена в розмірі 28 149 674,00 грн., а майно боржника, яке реалізоване на спірному аукціоні продано за 8 726 398,94 грн., що становить 31 (тридцять один) відсоток від початкової вартості майна ДП "Шпанівський експериментальний завод харчових екстрактів".
Тобто, майно ДП "Шпанівський експериментальний завод харчових екстрактів" реалізоване зі зниженням ціни на 69 (шістдесят дев'ять) відсотків від початкової вартості майна боржника відповідно до умов договору на проведення аукціону від 17.09.2015 року, яким передбачено зниження початкової вартості, не нижче 70 (сімдесяти) відсотків та відповідно до норм Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (у редакції Закону України від 22.12.2011 N 4212-VI, із мінами і доповненнями).
Згідно ст.4 3 ГПК України судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності. Сторони та інші особи, які беруть участь у справі, обґрунтовують свої вимоги і заперечення поданими суду доказами.
Відповідно до ст. 32 ГПК України доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у встановленому законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.
В силу вимог ст. 33 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу.
Згідно із ст. 34 ГПК України господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи.
Відповідно до ст. 43 ГПК України господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом. Ніякі докази не мають для господарського суду заздалегідь встановленої сили. Визнання однією стороною фактичних даних і обставин, якими інша сторона обґрунтовує свої вимоги або заперечення, для господарського суду не є обов'язковим.
Враховуючи все вищенаведене в сукупності, положення норм ст.ст.43, 32, 33, 34, 43 ГПК України, заявник не подав суду належних та допустимих доказів, які б з достовірністю підтверджували доводи, викладені у заяві та обґрунтовували наявність підстав для визнання недійсними результатів аукціону від 21.10.2015р. з продажу майна (цілісного майнового комплексу) Державного підприємства "Шпанівський експериментальний завод харчових екстрактів".
З огляду на вищевикладене, суд дійшов висновку що аукціон з продажу майна ДП "Шпанівський експериментальний завод харчових екстрактів", який відбувся 21.10.2015 року та оформлений протоколом проведення відкритих публічних торгів (аукціону) №1 від 21.10.2015 року, був проведений відповідно до приписів Закону про банкрутство та цивільного законодавства, в зв'язку з чим суд відмовляє Товариству з обмеженою відповідальністю "Бізнесфакторсервіс" в задоволені заяви від 02.11.2015 р. про визнання недійсними результатів аукціону від 21.10.2015р. з продажу майна (цілісного майнового комплексу) Державного підприємства "Шпанівський експериментальний завод харчових екстрактів".
Відповідно до частини п'ятої статті 49 Господарського процесуального кодексу України судові витрати та інші витрати, пов'язані з розглядом справи, при відмові в задоволенні позову, покладаються на позивача.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 42, 43, 44, 49 - 52, 55, 57, 58, 59 - 61, 64, 66, 69 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (у редакції Закону України від 22.12.2011 N 4212-VI, із мінами і доповненнями), ст. 66, 67, 86 Господарського процесуального кодексу України, суд -
УХВАЛИВ:
В задоволенні заяви Товариства з обмеженою відповідальністю "Бізнесфакторсервіс" про визнання недійсними результатів аукціону від 21.10.2015р. з продажу майна (цілісного майнового комплексу) Державного підприємства "Шпанівський експериментальний завод харчових екстрактів" відмовити.
Ухвалу направити всім учасникам провадження.
Суддя Трускавецький В.П.
Суд | Господарський суд Рівненської області |
Дата ухвалення рішення | 16.11.2015 |
Оприлюднено | 24.11.2015 |
Номер документу | 53611772 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні