Харківський окружний адміністративний суд 61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
"08" листопада 2011 р. № 2а- 12765/11/2070
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Піскун В.О.,
при секретарі судового засідання - Мараєвій О.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Берегівської об'єднаної державної податкової інспекції до Спільного Українсько - американського підприємства у формі товариства з обмеженою відповідальністю "Новотех" про стягнення податкового боргу, -
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом, в якому просить суд з урахуванням уточнень стягнути податковий борг у розмірі 1369977,29 грн. за рахунок активів відповідача.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідач має заборгованість до бюджету по наступних платежах: податку на прибуток у сумі 210063,44 грн. та пеня - 802,00 грн.; збір на використання водних ресурсів у сумі 34567,38 грн. та пеня - 64,58 грн.; збір за геологорозвідувальні роботи у сумі 170,87 грн.; по податку на додану вартість у сумі 287120,23 грн. та пеня - 7236,50 грн.; акцизний збір у сумі 773661,30 грн. та пеня - 7767,84 грн.; податок з власників транспортних засобів у сумі 923,00 грн. та пеня - 116,40 грн.; по платі за землю м. Берегово у сумі 10649,90 грн. та пеня 160,11 грн.; по платі за землю с. Дийда у сумі 35471,77 грн. та пеня - 114,98 грн.; комунального податку у сумі 422,64 грн.; збору за забруднення навколишнього середовища пеня у сумі 99,51 грн.; збір за користування надрами - 38,59 грн.; надходження від викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення - 194,15 грн.; податку з доходів найманих працівників у сумі 332,10 грн. Таким чином, загальна сума боргу складає 1369977,29 грн. Представник позивача, посилаючись на факти, викладені в позовній заяві, просив суд позов задовольнити у повному обсязі.
Представник позивача у судове засідання не з'явився, надав до суду клопотання про розгляд даної справи без його участі та позовні вимоги підтримує у повному обсязі.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про час, дату та місце розгляду справи повідомлявся належним чином, до суду повернуто конверт з відміткою, що за зазначеною адресою адресат не проживає. У відповідності до ст. 35 КАС України відповідач є належно повідомлений про дату, час та місце судового засідання.
Таким чином, суд вважає, за можливе розглянути справу без участі сторін по справі за наявними в ній матеріалами.
Відповідно до ст. 41 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Суд, дослідивши матеріали справи, дійшов наступного висновку.
Судом встановлено, що Спільне підприємство "Новотех" (далі - СП "Новотех") зареєстровано Берегівською райдержадміністрацією, розпорядження № 237. Дата реєстрації 19.04.1999 рік, про що зроблено запис 16.04.1999 року у журналі обліку реєстраційних справ за № 04053708Ю0010063 (а.с. 9).
З матеріалів справи вбачається, що СП "Новотех" має заборгованість перед бюджетом у сумі 1369977,29 грн. по наступних платежах (довідка № 4673/10/19-0 від 19.09.2011 року (а.с.5)):
- Податку на прибуток у сумі 210063,44 грн. та пеня - 802,00 грн.
Дана заборгованість виникла у зв'язку з поданою декларацією за № 11205 від 11.05.2010 року, у якій визначена сума податку до сплати у розмірі 19000,00 грн.
14.05.2010 року фахівцями Берегівської об'єднаної державної податкової інспекції Закарпатської області було здійснено невиїзну документальну перевірку своєчасності сплати податку на прибуток до бюджету. За результатами перевірки було складено акт № 300 від 14.05.2010 року. Згідно зазначеного акту, розрахунку штрафної санкції встановлено порушення граничного строку сплати узгодженого податкового зобов'язання та прийнято податкове повідомлення - рішення № 0004081540/0 від 14.05.2010 року на загальну суму 32624,70 грн.
19.08.2010 року відповідачем подано наступну декларацію №21742 від 05.08.2010 року на суму 27607,00 грн.
За актом планової виїзної перевірки № 104/23/010/13588839 від 01.09.2010 року прийнято податкове повідомлення - рішення № 0000852340/0 від 14.09.2010 року, згідно якого донараховано по податку на прибуток на загальну суму 78687,00 грн., з яких: за основним платежем 60068,75 грн. та штрафна (фінансова) санкція на суму 18618,25 грн.
Згідно акту невиїзної документальної перевірки №601 від 23.09.2010 року, та розрахунків до акту донараховано штрафну санкцію за несвоєчасну сплату узгодженої суми податкового зобов'язання та прийнято податкові повідомлення - рішення № 0008031540/0 від 29.09.2010 року на суму 743,81 грн. та № 0008041540/0 від 29.09.2010 року на суму 492,76 грн.
19.11.2010 року відповідачем було подано декларацію № 32855 від 08.11.2010 року на суму 25814,00 грн.
- Збір на використання водних ресурсів у сумі 34567,38 грн. та пеня - 64,58 грн.
Дана заборгованість виникла в результаті донарахованої штрафної санкцію за несвоєчасну сплату узгодженої суми податкового зобов'язання, згідно акту невиїзної документальної перевірки №680-15000 від 22.10.2010 року та податкового повідомлення - рішення № 0008911540/0 від 22.10.2010 року на суму 89,21 грн. А також згідно податкового розрахунку №32973 від 08.11.2010 року на суму 16993,25 грн.
- Збір за геологорозвідувальні роботи у сумі 170,87 грн.
Дана заборгованість виникла в результаті поданих розрахунків.
- По податку на додану вартість у сумі 287120,23 грн. та пеня - 7236,50 грн.
Дана заборгованість виникла в результаті поданої декларації №8561 від 20.04.2010 року на суму 13930,00грн.
01.04.2010 року подано декларацію з від'єним значенням різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту поточного звітного періоду на суму 721,00грн.
Подано уточнюючий розрахунок № 14221 від 01.04.2010 року на суму 900,00 грн.
Згідно акту невиїзної документальної перевірки донараховано 72,10 грн.
18.06.2010 року подано декларацію №9002189397 на суму 43003,00 грн.
01.06.2010 року подано декларацію з від'ємним значенням різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту поточного звітного періоду на суму 43505,00 грн.
Актом невиїзної документальної перевірки донараховано загальну суму 2813,58 грн.
Подано декларації за № 24186 від 20.08.2010 року на суму 4922,00 грн. та № 25860 від 20.09.2010 року на суму 59177,00 грн.
За актом планової виїзної перевірки № 104/23/010/13588839 від 01.09.2010 року прийнято податкове повідомлення - рішення № 0000862340/0 від 14.09.2010 року на суму 18409,50 грн., згідно якого донараховано по податку на додану вартість на загальну суму 18409,50 грн., з яких: за основним платежем 12273,00 грн. та штрафна (фінансова) санкція на суму 6136,50 грн.
Подано декларацію №29741 від 20.10.2010 року на суму 19103,00 грн. та 08.11.2010 року актом невиїзної документальної перевірки донараховано суму 2939,21 грн.
- Акцизний збір у сумі 773661,30 грн. та пеня - 7767,84 грн.
Дана заборгованість виникла в результаті поданих розрахунків (а.с. 63-75).
- Податок з власників транспортних засобів у сумі 923,00 грн. та пеня - 116,40 грн.
Дана заборгованість виникла в результаті поданого розрахунку (а.с. 77).
- По платі за землю м. Берегово у сумі 10649,90 грн. та пеня 160,11 грн.
Дана заборгованість виникла починаючи з 31.05.2010 року, а саме подано розрахунок №1797 від 01.02.2010р. на суму 533,74 грн.
Актом невиїзної документальної перевірки №394-1503 від 09.06.2010 року донараховано згідно податкових повідомлень - рішень №0005121540/0 від 09.06.2010 року на суму 950,84 грн. та № 0005131540/0 від 09.06.2010 року на суму 110,5 грн.
Надалі борг зростає згідно вище вказаним розрахунком згідно якого кожен місяць відповідач має сплачувати 533,74 грн.
- По платі за землю с. Дийда у сумі 35471,77 грн. та пеня - 114,98 грн.
Дана заборгованість виникла в результаті поданого розрахунку №837 від 28.01.2009 року та згідно акту невиїзної документальної перевірки № 125-1503 від 04.03.2010 року донараховано згідно податкового повідомлення - рішення № 0001971540/0 від 04.03.2010 року на загальну суму 348,95 грн.
- Комунального податку у сумі 422,64 грн.
Дана заборгованість виникла у зв'язку з несплатою сум згідно поданого розрахунку №21886 від 06.08.2010 року.
- Збору за забруднення навколишнього середовища пеня у сумі 99,51 грн.
Дана заборгованість виникла у зв'язку з несплатою сум згідно поданих розрахунків (а.с. 102, 103).
- Збір за користування надрами - 38,59 грн.
- Надходження від викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення - 194,15 грн.;
- Податку з доходів найманих працівників у сумі 332,10 грн.
За результатами акту перевірки № 38-17-01/13588839 та податкове повідомлення - рішення № 0005651740/0 від 01.09.2010 року.
Таким чином, загальна сума боргу складає 1369977,29 грн.
Відповідно до п.4.1.1 ст. 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від 21.12.2000 року № 2181-ІІІ (в редакції, яка була чинною на момент виникнення податкового боргу) (далі – Закон № 2181- ІІІ) платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов'язання, яку зазначає в податковій декларації.
На підставі п. 5.1 ст. 5 Закону № 2181- ІІІ податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації. Зазначене податкове зобов'язання не може бути оскаржене платником податків в адміністративному або судовому порядку.
Відповідно до п.п. 5.2.1 п. 5.2 ст. 5 Закону № 2181- ІІІ податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення.
Відповідно до п.п. 5.3.1 п.5.3 ст. 5 Закону № 2181-ІІІ платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого п.4.1.4. ст. 4 Закону №2181-ІІІ, для надання податкової декларації. У разі коли відповідно до закону контролюючий орган самостійно визначає податкове зобов'язання платника податків за причинами, не пов'язаними із порушенням податкового законодавства, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму податкового зобов'язання у строки, визначені у законі з відповідного податку, а за їх відсутності - протягом тридцяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення про таке нарахування.
Платником, в порушення вказаних норм, не сплачено всієї суми узгоджених зобов'язань.
У відповідності до п.п. 5.4.1 п. 5.4 ст. 5 Закону № 2181- ІІІ узгоджена сума податкового зобов'язання, несплачена платником податків у визначені строки, вважається сумою податкового боргу платника податків.
У разі, коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги у відповідності до п.п. 6.2.1 п. 6.2 ст. 6 вказаного Закону.
При цьому, відповідно до п.п.6.2.3 п.6.2 статті 6 Закону №2181-III визначено, що податкові вимоги надсилаються:
а) перша податкова вимога - не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання. Перша податкова вимога містить повідомлення про факт узгодження податкового зобов'язання та виникнення права податкової застави на активи платника податків. обов'язок погасити суму податкового боргу та можливі наслідки непогашення його у строк;
б) друга податкова вимога - не раніше тридцятого календарного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення платником податків суми податкового боргу у встановлені строки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, викладених у першій податковій вимозі, може містити повідомлення про дату та час проведення опису активів платника податків, що перебувають у податковій заставі, а також про дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.
Під час розгляду справи судом також встановлено, що у відповідності до вимог п.6.2 ст.6 Закону №2181-ІІІ, у зв'язку з непогашенням узгодженої суми податкового зобов'язання протягом граничного строку її сплати, податковою інспекцією було винесено та направлено до відповідача податкові вимоги №1/27 від 20.03.2007 року та № 2/60 від 27.04.2007 року, в яких зазначено про наявність податкового боргу, які були отримані уповноваженою особою відповідача (а.с. 10).
Відповідно до Витягу про реєстрацію в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна (реєстрація змін) № 32647533 від 19.08.2011 року всі активи платника податків знаходяться у податковій заставі.
Таким чином, суд дійшов висновку, що Берегівською об'єднаною державною податковою інспекцією було здійснено заходи по стягненню податкового боргу платника податків, передбачені діючим законодавством, однак вони не призвели до погашення в повному обсязі податкового боргу.
Відповідно до статті 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Суд зазначає, що з 1 січня 2011 року набрав чинності Податковий кодекс України, відповідно до п.п.14.1.175 п.14.1 ст.14 ПК України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Згідно п.п.20.1.28 п.20.1 ст. 20 ПК України органи державної податкової служби мають право, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до п. 87.1 ст. 87 ПК України джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів. Сплата грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків з відповідного платежу може бути здійснена також за рахунок надміру сплачених сум такого платежу (без заяви платника) або за рахунок помилково та/або надмірно сплачених сум з інших платежів (на підставі відповідної заяви платника) до відповідних бюджетів.
Згідно з п.88.1. ст.87 ПК України з метою забезпечення виконання платником податків своїх обов'язків, визначених цим Кодексом, майно платника податків, який має податковий борг, передається у податкову заставу.
Пунктом 89.2. ст.89 ПК України передбачено, що право податкової застави поширюється на будь-яке майно платника податків, яке перебуває в його власності (господарському віданні або оперативному управлінні) у день виникнення такого права і балансова вартість якого відповідає сумі податкового боргу платника податків, крім випадків, передбачених пунктом 89.5 цієї статті, а також на інше майно, на яке платник податків набуде прав власності у майбутньому.
Згідно п.95.1 ст. 95 ПК України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності.
Відповідно до п. 95.3 ст. 95 ПК України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини. Орган державної податкової служби звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.
Частиною 1 ст.11 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
На час розгляду справи вказана сума податкового боргу відповідачем не сплачена та складає 1369977,29 грн.
Відповідач не надав до суду доказів сплати заборгованості.
Враховуючи викладене вище, беручи до уваги той факт, що відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона належними і достатніми доказами повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, суд вбачає достатньо підстав для задоволення позову.
Враховуючи вимоги ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати у цій справі не підлягають стягненню з відповідача, оскільки у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі вищенаведеного, керуючись ст.ст. 94, 160, 161, 162, 163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Харківський окружний адміністративний суд, –
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Берегівської об'єднаної державної податкової інспекції до Спільного Українсько - американського підприємства у формі товариства з обмеженою відповідальністю "Новотех" про стягнення податкового боргу - задовольнити у повному обсязі.
Стягнути податковий борг у розмірі 1369977.29 грн. (один мільйон триста шістдесят дев'ять тисяч дев'ятсот сімдесят сім) грн. 29 коп. за рахунок активів відповідача - Спільного Українсько - американського підприємства у формі товариства з обмеженою відповідальністю "Новотех" (код ЄДРПОУ 13588839).
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Повний текст постанови виготовлено 10.11.2011 року.
Суддя Піскун В.О.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.11.2011 |
Оприлюднено | 26.11.2015 |
Номер документу | 53643844 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Піскун В.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні