Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua
ПОСТАНОВА
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
"17" листопада 2015 р. № 820/10724/15
Харківський окружний адміністративний суд у складі
Головуючого судді Спірідонов М.О.
за участю секретаря судового засідання Сайко А.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовом
Товариства з обмеженою відповідальністю "ХАРКІВАГРОТРЕЙДІНГ"
до Індустріальної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління ДФС України у Харківській області,
Реєстраційної служби Харківського міського управління юстиції
про визнання дій незаконними, скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії ,
В С Т А Н О В И В:
Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "ХАРКІВАГРОТРЕЙДІНГ", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом в якому, з урахуванням уточнених позовних вимог, просить суд:
1. Визнати дії державного реєстратора по внесенню запису щодо відсутності підтвердження відомостей про юридичну особу відносно ТОВ “ХАРКІВАГРОТРЕИДІНГ” протиправними.
2. Скасувати рішення Індустріальної ОДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області від 08.10.2015р. про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість.
3. Зобов'язати Індустріальну ОДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області поновити реєстрацію ТОВ “ХАРКІВАГРОТРЕИДІНГ” (код ЄДРПОУ 38773434), як платника ПДВ з дати прийняття спірного рішення від 08.10.2015р.
4. Зобов'язати Індустріальну ОДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області внести до Реєстру запис про зазначення 01.08.2013 (дата попередньої реєстрації платником податку на додану вартість) датою реєстрації ТОВ “ХАРКІВАГРОТРЕИДІНГ” платником податку на додану вартість.
5. Судові витрати покласти на відповідача.
В обґрунтування позову зазначено, що ТОВ «ХАРКІВАГРОТРЕЙДІНГ» зареєстроване як юридична особа Виконавчим комітетом Харківської міської ради 07.06.2013 року, ідентифікаційний код юридичної особи 38773434.
Відповідно до витягу з реєстру платників ПДВ ТОВ «ХАРКІВАГРОТРЕЙДІНГ» зареєстроване платником податку на додану вартість з 01 серпня 2013 року.
Починаючи з 08 жовтня 2015 року у позивача почалися проблеми з реєстрацією податкових накладних у єдиному Державному реєстрі отриманих та виданих податкових накладних. У квитанціях про відмову електронної системи реєструвати накладні вказувалась підстава – анулювання свідоцтва платника ПДВ з 08.10.2015 року.
12.10.2015 року позивачем було отримано поштового листа з рішенням про анулюванню реєстрації платника податку на додану вартість №72/20-36-11-01-36 від 08.10.2015 року. Підставою анулювання реєстрації вказується внесення до ЄДР інформації щодо відсутності підтвердження відомостей про юридичну особу та посилання на витяг з ЄДР від 08.10.2015 року, №14801440012055828.
Позивач з зазначеним рішенням №72/20-36-11-01-36 від 08.10.2015 року не погоджується, та вважає його таким, що винесене з порушенням норм чинного законодавства України та підлягає скасуванню.
В судове засідання представники позивача з'явилися, позовні вимоги підтримали в повному обсязі та просили суд їх задовольнити.
В судове засідання представник відповідача з'явився, щодо задоволення позовних вимог заперечував в повному обсязі.
Вислухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов підлягає задоволенню.
Судом встановлено, що ТОВ «ХАРКІВАГРОТРЕЙДІНГ» зареєстроване як юридична особа Виконавчим комітетом Харківської міської ради 07.06.2013 року, ідентифікаційний код юридичної особи 38773434, що підтверджується витягом з ЄДР юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відносно ТОВ «ХАРКІВАГРОТРЕЙДІНГ». Підприємство знаходиться за адресою м. Харків пр-т. Московський, буд. 273.
Відповідно до витягу з реєстру платників ПДВ ТОВ «ХАРКІВАГРОТРЕЙДІНГ» зареєстроване платником податку на додану вартість з 01 серпня 2013 року
12.10.2015 року позивачем було отримано рішенням В.о. Начальника Індустріальної ОДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області прийнято про анулюванню реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ «ХАРКІВАГРОТРЕЙДІНГ» №72/20-36-11-01-36 від 08.10.2015 року.
Суд зазначає, що підставою анулювання реєстрації платника ПДВ відповідачем зазначено факт внесення до ЄДР інформації щодо відсутності підтвердження відомостей про юридичну особу та йде посилання на витяг з ЄДР від 08.10.2015 року, №14801440012055828. Крім того в даному рішенні йде посилання на повідомлення податкової міліції від 21.08.2015 року, №1542/07-020-10 про факт відсутності чи неможливості встановити місцезнаходження.
Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб - підприємців регулює Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15.05.2003 року №755-VII (в редакції станом на жовтень 2013 року, (надалі - Закон №755-VII).
Державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, відповідно до ч. 1 ст. 4 Закону України №755-VII - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.
Порядок проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців включає, зокрема: перевірку комплектності документів, які подаються державному реєстратору, та повноти відомостей, що вказані в реєстраційній картці; перевірку документів, які подаються державному реєстратору, на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації; внесення відомостей про юридичну особу або фізичну особу - підприємця до Єдиного державного реєстру; оформлення і видачу виписки з Єдиного державного реєстру.
Порядок внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі врегульовано статтею 19 Закону України №755-VII, відповідно до ч.1 якої, у разі якщо зміна відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, не пов'язана із змінами, що вносяться до установчих документів юридичної особи, або не підлягає державній реєстрації, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), подає (надсилає поштовим відправленням з описом вкладення) державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи юридичної особи заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі.
Частина 2 та 11 ст. 19 Закону України №755-VII передбачає, що якщо зміни до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, пов'язані із зміною керівника або осіб, що обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори, крім документів, передбачених частиною першою цієї статті, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), додатково подає примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміну зазначених осіб та/або примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) розпорядчого документа про їх призначення. Юридична особа зобов'язана подавати (надсилати) щороку протягом місяця, що настає за датою державної реєстрації, починаючи з наступного року, державному реєстратору для підтвердження відомостей про юридичну особу реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу. У разі якщо юридична особа, засновниками (учасниками) якої затверджено статут, прийняла рішення продовжувати свою діяльність на підставі модельного статуту, юридична особа подає державному реєстратору таке рішення, реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу з відповідною відміткою та примірник оригіналу статуту для проставляння штампу про те, що юридична особа з відповідної дати провадить діяльність на підставі модельного статуту. Такий штамп проставляється державним реєстратором також на примірнику оригіналу статуту даної юридичної особи, що зберігається у реєстраційній справі.
З аналізу вищезазначених норм права, вбачається, що підприємство зобов'язане кожного року подавати державному реєстратору реєстраційну картку форми 6 для підтвердження відомостей про місцезнаходження юридичної особи у період з 20 грудня до 20 січня.
Судом встановлено, що позивачем 27.07.2015 року, 31.07.2015 року, 20.08.2015 року та 31.08.2015 року направлялися державному реєстратору документи на підтвердження відомостей про юридичну особу, що підтверджується витягом з ЄДРПОУ.
Також суд зазначає, що реєстраційною службою Харківського управління юстиції згідно положень ст. 71 КАС України не було надано доказів спростовуючи вище викладені висновки суду, а отже дії державного реєстратора по внесенню запису про відсутність ТОВ «ХАРКІВАГРОТРЕЙДІНГ» за місцем знаходження є протиправними.
За змістом підпункту "ж" пункту 184.1 статті 184 ПК Реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі якщо в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців наявний запис про відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.
Крім цього суд зазначає, що відповідно до п. 3.1, п. 3.2 розділу III Положення про організацію взаємодії підрозділів податкової міліції з іншими структурними підрозділами органів державної податкової служби для встановлення місцезнаходження платника податків, затвердженого наказом ДПА України N 336 від 17.05.2010 року (надалі - Положення N 336), щодо кожного платника податків, який відсутній за місцезнаходженням (місцем проживання) та місцезнаходження (місце проживання) якого не з'ясовано, структурні підрозділ органу ДПС проводить такі заходи: шляхом спілкування (телефон, пошта, факс, виїзд за місцезнаходженням тощо) із платником податків з'ясовує його фактичне місцезнаходження (місце проживання); за допомогою Єдиного банку даних платників податків встановлює місце проживання засновників і керівників платника податків та отримує інформацію стосовно інших платників податків, де зазначені особи є засновниками чи керівниками. У разі підтвердження відсутності платника податків за місцезнаходженням (місцем проживання) структурний підрозділ органу ДПС, який є ініціатором запиту, готує за відповідною формою запит на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків та направляє до підрозділу податкової міліції.
У відповідно до п. 4.2 розділу IV Положення N 336, підрозділ податкової міліції при прийнятті рішення про організацію заходів із встановлення місцезнаходження платника податків обов'язково здійснює вихід за його адресою. У разі незнаходження за адресою платника податків необхідно: якщо платник податків зареєстрований за адресою жилого приміщення (квартири), опитати власника такого приміщення (квартири) (за згодою) щодо місцезнаходження за вказаною адресою платника податків, а також місцезнаходження посадових осіб платника податків, та оформити відповідно такі заходи (пояснення або рапорт); якщо платник податків зареєстрований за адресою приміщення, в якому розташовано виробництво, офіси тощо, необхідно опитати власника приміщення-орендодавця (за згодою) щодо оренди та місцезнаходження платника податків, вказаного у запиті (пояснення або рапорт). У разі встановлення, що засновники та посадові особи не пов'язані з утворенням та господарською діяльністю платника податків, підрозділ податкової міліції готує та передає керівнику органу ДПС службову записку та матеріали відповідно до вимог п. 2.3.1 Порядку взаємодії структурних підрозділів органів державної податкової служби під час підготовки та супроводження справ у судах і ведення претензійно-позовної роботи, затвердженого наказом ДПА України від 22.02.2008 N 106 "Про організацію роботи юридичних підрозділів в органах державної податкової служби", із змінами.
Пунктами 4.3 - 4.5 та 4.8 зазначеного Положення встановлено, що За даними адресного бюро Міністерства внутрішніх справ України встановлюються місця реєстрації фізичних осіб та всіх посадових осіб, засновників платника податків (заходи оформити довідкою або рапортом). За необхідності співробітник податкової міліції звертається із письмовим запитом до відповідного структурного підрозділу органів ДПС про отримання інформації щодо джерел доходів засновників і керівників платника податків. За встановленими адресами здійснюються виїзди та оптуються засновники і керівники платника податків (за згодою) щодо фактичного місцезнаходження платника податків та документів фінансово-господарської діяльності (заходи оформити поясненням або рапортом). Кожний проведений захід оформлюється документально (довідкою або рапортом).
З аналізу вищезазначених норм права, вбачається, що процедура встановлення місцезнаходження платника податків передбачає проведення певних заходів співробітниками податкового органу за місцезнаходженням платника податків, його засновників та керівників.
Як вбачається із рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ підставою для встановлення відсутності за місцезнаходження позивача, слугувала довідка про встановлення місцезнаходження платника податків від 21.08.2015 р. №1542/07-02-10.
Оскільки як було встановлено судом на адресу позивача не було здійснено виїзд співробітників податкового органу, не було телефонних дзвінків та жодних інших спроб встановити з нами контакт, то суд приходить до висновку, що відповідачем не дотримано вимог положення № 336 та не вжито усіх передбачених законом дій для встановлення місцезнаходження позивача.
Порядок проведення процедури анулювання реєстрації платником податку на додану вартість врегульовано статтею 184 розділу V Кодексу та розділом V Положенням про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженим Міністерством фінансів України від 14.11.2014 за N 1130, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України від 17.11.2104 за N 1456/26233 (далі - Положення N 1130).
Згідно з п. 184.2 ст. 184 Податкового кодексу України, анулювання реєстрації на підставі, визначеній у підпункті "а" пункту 184.1 цієї статті, здійснюється за заявою платника податку, а на підставах, визначених у підпунктах "б" - "з" пункту 184.1 цієї статті, може здійснюватися за заявою платника податку або за самостійним рішенням відповідного контролюючого органу.
Підпунктами 1 та 2 пунктом 5.5. Положення N 1130, передбачено, що анулювання реєстрації за ініціативою відповідного контролюючого органу може бути здійснене на підставах, визначених у підпунктах "б" - "з" пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу (підпункти "б" - "з" пункту 5.1 цього розділу). Контролюючі органи здійснюють постійний моніторинг платників ПДВ, включених до Реєстру, та приймають рішення про анулювання реєстрації платників ПДВ у разі існування відповідних підстав. Рішення про анулювання реєстрації за ініціативою контролюючого органу приймаються за наявності відповідних підтвердних документів (відомостей). Такими документами є: повідомлення державного реєстратора, відомості з Єдиного державного реєстру щодо наявності запису про відсутність юридичної особи або фізичної особи - підприємця за місцезнаходженням (місцем проживання) або запису про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу (підстава - підпункт "ж" пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу).
Згідно із п. 184.3. ст.183 Податкового кодексу України, орган державної податкової служби анулює реєстрацію особи як платина податку, якщо встановить, що він відповідає вимогам пункту 184.1 цієї статті.
Відповідно до частини першої статті 18 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін.
Згідно із приписами пункту 45.2 статті 45 Податкового кодексу України податковою адресою юридичної особи (відокремленого підрозділу юридичної особи) є місцезнаходження такої юридичної особи, відомості про що містяться у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.
Відповідно до абзацу першого частини одинадцятої статті 19 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" юридична особа зобов'язана подавати (надсилати) щороку протягом місяця, що настає за датою державної реєстрації, починаючи з наступного року, державному реєстратору для підтвердження відомостей про юридичну особу реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу.
Рішення про анулювання реєстрації за ініціативою контролюючого органу приймаються за наявності відповідних підтвердних документів (відомостей). Такими документами є, зокрема, повідомлення державного реєстратора, відомості з Єдиного державного реєстру щодо наявності запису про відсутність юридичної особи або фізичної особи - підприємця за місцезнаходженням (місцем проживання) або запису про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу (підстава - підпункт "ж" пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу).
Відповідно до п. 5.6 розділу V Положення N 1130, за наявності зазначених підтвердних документів (відомостей) контролюючий орган приймає рішення про анулювання реєстрації особи - платника ПДВ незалежно від здійснення контролюючим органом документальних та камеральних перевірок такої особи і їх результатів, а також обов'язку такої особи бути зареєстрованою та/або нараховувати чи сплачувати податок на додану вартість відповідно до законодавства. Рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ за ініціативою контролюючого органу оформляється за формою N 6-РПДВ. Таке рішення складається у двох примірниках комісією, утвореною відповідно до розпорядження контролюючого органу, та підписується керівником контролюючого органу. У рішенні про анулювання реєстрації платника ПДВ обов'язково вказуються підстави (одна або декілька) для такого анулювання з посиланням на відповідні норми Кодексу. Дата підписання рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ уважається днем прийняття такого рішення. Рішення про анулювання реєстрації платників ПДВ у день підписання реєструються у журналі обліку рішень про анулювання реєстрації платників ПДВ за формою N 6-РЖ. Номер рішення відповідає порядковому номеру запису в цьому журналі. Один примірник рішення зберігається в обліковій справі (реєстраційній частині) платника податків. Документи чи копії документів, на підставі яких контролюючий орган прийняв рішення про анулювання реєстрації, мають бути додані до цього примірника рішення.
З рішення контролюючого органу не вбачається, що податкова інспекція встановила відсутність незнаходження юридичної особи за зазначеною адресою за повідомленням державного реєстратора. Відповідно до ч.11 ст.19 ЗУ "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" юридична особа зобов'язана подавати щороку протягом місяця, що настає за датою державної реєстрації, починаючи з наступного року, державному реєстратору для підтвердження відомостей про юридичну особу реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу.
В силу положень пункту 184.1 статті 184 цього Кодексу, реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається за наявності визначених підпунктами "а" - "и" підстав, зокрема, у разі, якщо в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців наявний запис про відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу (підпункт "ж" пункту 184.1 статті 184 Податкового кодексу України).
Як вбачається із оскаржуваного рішення, підставою для прийняття податковим органом рішення є висновки контролюючого органу про наявність обставин, визначених підпунктом "ж" пункту 184.1 статті 184 Податкового кодексу України, а саме: внесення державним реєстратором 08.10.2015 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців запису про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу - Товариство з обмеженою відповідальністю "ХАРКІВАГРОКОМПЛЕКТ". Виходячи з вище викладених висновків суду, оскільки оскаржуване рішення податкового органу було прийнято у зв'язку із внесенням до Єдиного державного реєстру запису щодо товариства з обмеженою відповідальністю "ХАРКІВАГРОТРЕЙДІНГ" інформації про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу на підставі абз. «ж» п. 184.1 ст. 184 Податкового кодексу України, а зазначені дії державного реєстратора визнані судом протиправними, а отже і подальші рішення відповідача, щодо анулювання реєстрації платника податку на додану вартість позивача від 08.10.2015 року №72/20-36-11-01-36 є такими, що вчинено з порушенням вимог чинного законодавства України так як законні рішення не можуть ґрунтуватись на незаконних підставах.
Також суд зазначає, що відповідно до абзацу 2 пункту 5.10 розділу V Положення № 1130, рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість за ініціативою контролюючого органу може бути скасоване контролюючим органом вищого рівня під час проведення процедури його адміністративного оскарження та в інших випадках у разі встановлення невідповідності такого рішення актам законодавства, а також у разі скасування судових рішень чи записів у Єдиному державному реєстрі, на підставі яких було прийняте рішення про анулювання реєстрації.
Підставою для внесення до реєстру платників податку на додану вартість змін щодо скасування анулювання реєстрації, що відбулось за ініціативою контролюючого органу, є рішення суду, яке набрало законної сили, або рішення контролюючого органу про скасування рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість. Рішення із копіями відповідних документів направляється до Державної фіскальної служби України для внесення відповідних змін до реєстру платників податку на додану вартість (абзац 3 пункту 5.10 розділу V Положення № 1130).
Даним пунктом передбачено, що у разі скасування рішення про анулювання реєстрації, якщо інше не визначено судовим рішенням, контролюючий орган вносить до Реєстру запис про реєстрацію платника ПДВ із урахуванням таких особливостей: 1) якщо на дату скасування рішення про анулювання реєстрації в особи відсутня наступна (повторна) реєстрація, дата реєстрації платником ПДВ не змінюється; 2) якщо на дату скасування рішення про анулювання реєстрації особа зареєстрована платником ПДВ повторно, дата реєстрації платником ПДВ відповідає даті попередньої реєстрації платником ПДВ; 3) якщо на дату скасування рішення про анулювання реєстрації особа зареєстрована як платник єдиного податку, умова сплати якого не передбачає сплати податку на додану вартість, дата реєстрації платником ПДВ не змінюється, дата анулювання реєстрації відповідає даті, що передує дню переходу особи до застосування відповідної ставки єдиного податку, а причина анулювання - підпункту "в" пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу. Анулювання реєстрації проводиться за заявою про анулювання реєстрації платника ПДВ або за рішенням контролюючого органу; 4) якщо на дату скасування рішення про анулювання реєстрації в особи є анульованою наступна (повторна) реєстрація, дата реєстрації платником ПДВ відповідає даті попередньої реєстрації платником ПДВ, а дата та причина анулювання реєстрації - даті та причині анулювання повторної реєстрації.
Згідно з пунктом 5.10 Положення № 1130, передбачено, що підставою для внесення до Реєстру змін щодо скасування анулювання реєстрації, що відбулось за ініціативою контролюючого органу, є рішення суду, яке набрало законної сили, або рішення контролюючого органу про скасування рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ. Рішення із копіями відповідних документів направляється до Державної фіскальної служби України для внесення відповідних змін до Реєстру. У разі скасування рішення про анулювання реєстрації, якщо інше не визначено судовим рішенням, контролюючий орган вносить до Реєстру запис про реєстрацію платника ПДВ із урахуванням таких особливостей: 1) якщо на дату скасування рішення про анулювання реєстрації в особи відсутня наступна (повторна) реєстрація, дата реєстрації платником ПДВ не змінюється; 2) якщо на дату скасування рішення про анулювання реєстрації особа зареєстрована платником ПДВ повторно, дата реєстрації платником ПДВ відповідає даті попередньої реєстрації платником ПДВ; 3) якщо на дату скасування рішення про анулювання реєстрації особа зареєстрована як платник єдиного податку, умова сплати якого не передбачає сплати податку на додану вартість, дата реєстрації платником ПДВ не змінюється, дата анулювання реєстрації відповідає даті, що передує дню переходу особи до застосування відповідної ставки єдиного податку, а причина анулювання - підпункту "в" пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу. Анулювання реєстрації проводиться за заявою про анулювання реєстрації платника ПДВ або за рішенням контролюючого органу; 4) якщо на дату скасування рішення про анулювання реєстрації в особи є анульованою наступна (повторна) реєстрація, дата реєстрації платником ПДВ відповідає даті попередньої реєстрації платником ПДВ, а дата та причина анулювання реєстрації - даті та причині анулювання повторної реєстрації.
Отже, чинним законодавством України чітко визначено процедуру дій контролюючого органу на підставі судового рішення, яке набрало законної сили, та яким захищено права платника податків від неправомірних дій та рішень державної податкової інспекції з анулювання реєстрації платника податку на додану вартість.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку про зобов'язання податкового орган внести до Реєстру запис про реєстрацію платника податку на додану вартість з дати попередньої реєстрації платником податку на додану вартість 01.08.2013 року та зобов'язання внести до Реєстру запис про зазначення 01.08.2013 (дата попередньої реєстрації платником податку на додану вартість) датою реєстрації Товариства з обмеженою відповідальністю “ХАРКІВАГРОТРЕИДІНГ” платником податку на додану вартість
Згідно з ч. 2 ст. 71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Судові витрати підлягають стягненню згідно положень ст. 94 КАС України.
Керуючись ст.ст. 4, 7, 86, ч.1 ст.158, 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України Харківський окружний адміністративний суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ХАРКІВАГРОТРЕЙДІНГ" до Індустріальної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління ДФС України у Харківській області, Реєстраційної служби Харківського міського управління юстиції про визнання дій незаконними, скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії – задовольнити у повному обсязі.
Визнати протиправними дії державного реєстратора по внесенню запису щодо відсутності підтвердження відомостей про юридичну особу відносно Товариства з обмеженою відповідальністю «ХАРКІВАГРОТРЕИДІНГ».
Скасувати рішення Індустріальної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління ДФС України у Харківській області від 08.10.2015 року про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість.
Зобов'язати Індустріальну об'єднану державну податкову інспекцію м. Харкова Головного управління ДФС України у Харківській області поновити реєстрацію Товариства з обмеженою відповідальністю «ХАРКІВАГРОТРЕИДІНГ» (код ЄДРПОУ 38773434), як платника ПДВ з дати прийняття спірного рішення від 08.10.2015 року.
Зобов'язати Індустріальну об'єднану державну податкову інспекцію м. Харкова Головного управління ДФС України у Харківській області внести до Реєстру запис про зазначення 01.08.2013 (дата попередньої реєстрації платником податку на додану вартість) датою реєстрації Товариства з обмеженою відповідальністю «ХАРКІВАГРОТРЕИДІНГ» платником податку на додану вартість.
Стягнути з Індустріальної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління ДФС України у Харківській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ХАРКІВАГРОТРЕЙДІНГ" сплачений судовий збір у розмірі 4945 (чотири тисячі дев'ятсот сорок п'ять) грн. 08 коп.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в десятиденний строк з дня її проголошення та з дня отримання копії постанови, у разі проголошення постанови суду, яка містить вступну та резолютивну частини, а також прийняття постанови у письмовому провадженні.
Якщо суб'єкта владних повноважень, у випадках та порядку, передбаченому частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова у повному обсязі виготовлена 20 листопада 2015 року.
Суддя Спірідонов М.О.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.11.2015 |
Оприлюднено | 30.11.2015 |
Номер документу | 53731258 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Спірідонов М.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні