Ухвала
від 12.11.2015 по справі 922/4745/15
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,

тел. приймальня (057) 705-14-50, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41


УХВАЛА

"12" листопада 2015 р.Справа № 922/4745/15

Господарський суд Харківської області у складі:

судді Усатого В.О.

розглянувши справу

за заявою ТОВ "Статус Голд", м. Харків до ТОВ "Статус Голд", м. Харків про визнання банкрутом

ВСТАНОВИВ:

Постановою суду від 17.09.2015 р. визнано ТОВ "Статус Голд" банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, призначено ліквідатором Шалигіна С.Ю.

Оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури здійснено на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України (№ 22935) 20.09.2015 р.

До суду від ДПІ у Київському районі м.Харкова ГУ ДФС у Харківській області надійшла заява з грошовими вимогами до божника (вх. № 41777 від 15.10.2015 р.) в сумі 108003,90 грн.

16.10.10215 р. до суду від ДПІ у Київському районі м.Харкова ГУ ДФС у Харківській області надійшли уточнення до заяви, згідно яких податкова просить суд визнати грошові вимоги до боржника в сумі 1704524,78 грн.

Відповідно ч. 3 ст. 23 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", до заяви в обов'язковому порядку додаються докази сплати судового збору, докази надсилання копії заяви боржнику і розпоряднику майна.

Відповідно до п.п.10 п.2 ч.2 ст.4 Закону України "Про судовий збір", ставки судового збору за подання до господарського суду заяв кредиторів, які звертаються з грошовими вимогами до боржника після оголошення про порушення справи про банкрутство складає 2 розміри мінімальної заробітної плати.

Звертаючись із заявою з грошовими вимогами до боржника заявником не подано до суду доказів сплати судового збору.

Статтею 24 Закону передбачено, що у разі якщо заяву конкурсного кредитора подано без дотримання вимог частини третьої статті 23 цього Закону, господарський суд письмово повідомляє заявника про недоліки заяви та строк, протягом якого він зобов'язаний їх усунути. Якщо конкурсний кредитор усунув недоліки заяви у строк, встановлений судом, вона вважається поданою у день первинного її подання до суду. В іншому випадку суд виносить ухвалу про повернення заяви.

За таких обставин, суд ухвалою суду 19.10.2015 р., яка отримана податковою інспекцією 23.10.2015 р., повідомив заявника про допущені недоліки та надав строк до 30.10.2015 р. р. для їх усунення.

03.11.2015 р. від ДПІ у Київському районі м.Харкова ГУ ДФС у Харківській області надійшло клопотання про звільнення від сплати судового збору з тих підстав, що кошторисом Податкової інспекції на 2015 р. не передбачено видатків на сплату судового збору.

Розглянувши клопотання ДПІ у Київському районі м.Харкова ГУ ДФС у Харківській області про звільнення від сплати судового збору, суд зазначає наступне.

Відповідно до ст.1 Закону України "про судовий збір", судовий збір - збір, що справляється на всій території України за подання заяв, скарг до суду, за видачу судами документів, а також у разі ухвалення окремих судових рішень, передбачених цим Законом. Судовий збір включається до складу судових витрат.

Згідно ст.9 Закону України "Про судовий збір", судовий збір сплачується за місцем розгляду справи та зараховується до спеціального фонду Державного бюджету України. Кошти судового збору спрямовуються на забезпечення здійснення судочинства та функціонування органів судової влади.

Таким чином, кошти судового збору спрямовуються на зміцнення матеріально-технічної бази судів, включаючи створення та забезпечення функціонування Єдиної судової інформаційної системи, веб-порталу судової влади, комп'ютерних локальних мереж, сучасних систем фіксування судового процесу, придбання та обслуговування комп'ютерної і копіювально-розмножувальної техніки, впровадження електронного цифрового підпису.

Відповідно до ст.5 Закону України "Про судовий збір", від сплати судового збору звільняються: 1) позивачі - за подання позовів про стягнення заробітної плати, поновлення на роботі та за іншими вимогами, що випливають із трудових правовідносин; 2) позивачі - за подання позовів про відшкодування шкоди, заподіяної каліцтвом або іншим ушкодженням здоров'я, а також смертю фізичної особи; 3) позивачі - за подання позовів про стягнення аліментів; 4) позивачі - за подання позовів щодо спорів, пов'язаних з виплатою компенсації, поверненням майна, або за подання позовів щодо спорів, пов'язаних з відшкодуванням його вартості громадянам, реабілітованим відповідно до Закону України "Про реабілітацію жертв політичних репресій на Україні"; 5) особи, які страждають на психічні розлади, та їх представники - за подання позовів щодо спорів, пов'язаних з розглядом питань стосовно захисту прав і законних інтересів особи під час надання психіатричної допомоги; 6) позивачі - за подання позовів про відшкодування матеріальних збитків, завданих внаслідок вчинення кримінального правопорушення; 6-1) позивачі - за подання позовів щодо спорів, пов'язаних із дискримінацією; 7) державні органи, підприємства, установи, організації, громадські організації та громадяни, які звернулися у випадках, передбачених законодавством, із заявами до суду щодо захисту прав та інтересів інших осіб, а також споживачі - за позовами, що пов'язані з порушенням їхніх прав; 8) інваліди Великої Вітчизняної війни та сім'ї воїнів (партизанів), які загинули чи пропали безвісти, і прирівняні до них у встановленому порядку особи; 9) інваліди I та II груп, законні представники дітей-інвалідів і недієздатних інвалідів I та II груп; 10) позивачі - громадяни, віднесені до 1 та 2 категорій постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи; 11) органи прокуратури - при здійсненні своїх повноважень; 12) Антимонопольний комітет України та його територіальні відділення у справах, що вирішуються на підставі законодавства про захист економічної конкуренції та законодавства про здійснення державних закупівель; 121) Державне агентство резерву України - у справах, що вирішуються на підставі законодавства про державний матеріальний резерв; 13) Міністерство юстиції України - за подання позовів про відшкодування збитків, завданих Державному бюджету України внаслідок виконання рішень Європейського суду з прав людини, постановлених проти України; 14) позивачі - за подання позовів про уточнення списку виборців; 15) органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування - за подання позовів щодо спорів, пов'язаних з відчуженням земельних ділянок, інших об'єктів нерухомого майна, що на них розміщені, які перебувають у приватній власності, для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності; 16) військовослужбовці, військовозобов'язані та резервісти, які призвані на навчальні (або перевірочні) та спеціальні збори і проходять службу у військовому резерві, - за подання позовів, пов'язаних з виконанням військового обов'язку; 17) позивачі - за подання позовів про відшкодування збитків, завданих внаслідок неповернення у строки, передбачені договорами або установчими документами, грошових та майнових внесків, залучених до акціонерних товариств, банків, кредитних установ, довірчих товариств та інших юридичних осіб, які залучають кошти та майно громадян; 18) Пенсійний фонд України та його органи; органи Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, Фонду соціального страхування України, Фонду соціального захисту інвалідів і його відділення; 19) громадські організації інвалідів (спілки та інші об'єднання громадських організацій інвалідів), їх підприємства, установи та організації, громадські організації ветеранів, їх підприємства, установи та організації - за подання позовів, з якими вони звертаються до суду; 20) органи праці та соціального захисту населення - за подання позовів щодо призначення і виплати всіх видів державної соціальної допомоги, компенсації, виплат та доплат, установлених законодавством; 21) Міністерство фінансів України, місцеві фінансові органи, органи доходів і зборів, Державна казначейська служба України, Державна фінансова інспекція України та їх територіальні органи, Державна служба фінансового моніторингу України і Національний банк України - у справах, пов'язаних з питаннями, що стосуються повноважень цих органів; 22) уповноважена особа Фонду гарантування вкладів фізичних осіб - у справах, пов'язаних із здійсненням тимчасової адміністрації та ліквідації банку; 23) позивачі - за подання позовів у порядку, визначеному статтею 12 Закону України "Про біженців та осіб, які потребують додаткового або тимчасового захисту"; 24) Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, Державна архітектурно-будівельна інспекція України та її територіальні органи - у справах, пов'язаних з питаннями, що стосуються повноважень цих органів.

Відповідно до ст.8 Закону України "Про судовий збір", враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі. Суд може зменшити розмір судового збору або звільнити від його сплати на підставі, зазначеній у частині першій цієї статті.

В постанові Пленуму Вищого господарського суду України № 7 від 21.02.2013 р. "Про деякі питання практики застосування розділу VI Господарського процесуального кодексу України", єдиною підставою для вчинення господарським судом дій, зазначених у статті 8 Закону, є врахування ним майнового стану сторін. Клопотання про відстрочення (розстрочення) сплати судового збору, зменшення його розміру або звільнення від його сплати може бути викладене в заяві чи скарзі, які подаються до господарського суду, або окремим документом. Особа, яка заявляє відповідне клопотання, повинна навести доводи і подати докази на підтвердження того, що її майновий стан перешкоджав (перешкоджає) сплаті нею судового збору у встановленому порядку і розмірі. При цьому оскільки статтею 129 Конституції України як одну із засад судочинства визначено рівність усіх учасників судового процесу перед законом і судом, отже в тому числі й органів державної влади, то самі лише обставини, пов'язані з фінансуванням установи чи організації з державного бюджету України та відсутністю у ньому коштів, призначених для сплати судового збору, не можуть вважатися підставою для звільнення від такої сплати.

Таким чином, оскільки ДПІ у Київському районі м.Харкова ГУ ДФС у Харківській області не наділено пільгами, які дають можливість відповідно до Закону України "Про судовий збір" бути звільненими від сплати судового збору, а також приймаючи до уваги, що непередбачення кошторисом видатків про сплату сдуоовго збору не є підставою для звільнення від сплати судового збору, суд відмовляє ДПІ у Київському районі м.Харкова ГУ ДФС у Харківській області в задоволенні її клопотання про звільнення від оплати судового збору.

У встановлений судом строк заявник не усунув допущені недоліки.

Таким чином, враховуючи належне повідомлення заявника про необхідність усунення вказаних недоліків та ненадання ДПІ у Київському районі м.Харкова ГУ ДФС у Харківській області доказів їх усунення, суд вважає за необхідне повернути податковій інспекцій заяву з грошовими вимогами до боржника.

За таких обставин, керуючись ст.ст.23,23,95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" , -

УХВАЛИВ:

Відмовити ДПІ у Київському районі м.Харкова ГУ ДФС у Харківській області в задоволенні клопотання про звільнення від оплати судового збору.

Повернути ДПІ у Київському районі м.Харкова ГУ ДФС у Харківській області заява з грошовими вимогами до боржника (вх. № 41777 від 15.10.2015 р.) без розгляду.

Ухвалу направити ДПІ у Київському районі м.Харкова ГУ ДФС у Харківській області.

Суддя Усатий В.О.

СудГосподарський суд Харківської області
Дата ухвалення рішення12.11.2015
Оприлюднено27.11.2015
Номер документу53734447
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —922/4745/15

Ухвала від 17.12.2015

Господарське

Господарський суд Харківської області

Усатий В.О.

Ухвала від 02.12.2015

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Шевель О. В.

Ухвала від 26.11.2015

Господарське

Господарський суд Харківської області

Усатий В.О.

Ухвала від 26.11.2015

Господарське

Господарський суд Харківської області

Усатий В.О.

Ухвала від 12.11.2015

Господарське

Господарський суд Харківської області

Усатий В.О.

Ухвала від 12.11.2015

Господарське

Господарський суд Харківської області

Усатий В.О.

Ухвала від 13.11.2015

Господарське

Господарський суд Харківської області

Усатий В.О.

Ухвала від 19.10.2015

Господарське

Господарський суд Харківської області

Усатий В.О.

Ухвала від 19.10.2015

Господарське

Господарський суд Харківської області

Усатий В.О.

Постанова від 17.09.2015

Господарське

Господарський суд Харківської області

Усатий В.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні