Постанова
від 20.11.2015 по справі 815/4827/15
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/4827/15

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 листопада 2015 року м.Одеса

У залі судових засідань №29

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

Судді Харченко Ю.В.

При секретарі Мацвейко О.І.

Розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Любашівського районного центру зайнятості до Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області, 4 Державного пожежно-рятувального загону Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області, третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_1 про стягнення заборгованості в загальному розмірі 18135,94грн.,-

ВСТАНОВИВ:

Любашівський районний центр зайнятості звернувся до Одеського окружного адміністративного суду з позовом, у якому, з урахуванням уточнень (02.10.2015р. вхід.№24763/15), просить суд стягнути з Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області, 4 Державного пожежно-рятувального загону Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області суму виплаченого ОСОБА_1 забезпечення в розмірі 18135,94грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на наявність у Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області, та 4 Державного пожежно-рятувального загону Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області, заборгованості по виплаченому центром зайнятості ОСОБА_1 забезпеченні в розмірі 18135,94грн.

Відповідач - Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області з позовними вимогами не погоджується, та вважає їх необґрунтованими з підстав, викладених у письмових запереченнях на адміністративний позов (від 26.10.2015р. вхід.№27353/15), наголошуючи, зокрема, що ГУ ДСНС в Одеській області не перебувало в трудових відносинах з ОСОБА_1 (не приймало, не звільняло, та не поновлювало його на роботі), а тому, на думку відповідача, позовні вимоги Любашівського районного центру зайнятості щодо стягнення з Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області суму виплаченого ОСОБА_1 забезпечення в розмірі 18135,94грн., пред'явлено до неналежного відповідача.

Відповідач - 4 Державний пожежно-рятувальний загін Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області, з позовними вимогами також не погоджується, та вважає їх необґрунтованими з підстав, викладених у письмових запереченнях на адміністративний позов (від 08.10.2015р. вхід.№25404/15), наголошуючи, зокрема, що 4 Державний пожежно-рятувальний загін Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області не несе відповідальності за зобов'язаннями ГУ МНС України в Одеській області.

Ухвалою суду від 11.11.2015р. до участі в справі, відповідно до приписів ст.53 КАС України, в якості третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача залучено ОСОБА_1.

Відповідно до ч.6 ст.128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Таким чином, з урахуванням того, що від позивача - Любашівського районного центру зайнятості до суду надійшло клопотання (вхід.№29782/15 від 17.11.2015р.) про розгляд справи без участі представника центру зайнятості, а також з огляду на відсутність потреби у витребуванні додаткових доказів, виклику у судове засідання свідка, експерта, судом ухвалено рішення щодо розгляду даної адміністративної справи в порядку письмового провадження, відповідно до ч.6 ст.128 КАС України.

Дослідивши наявні у матеріалах справи письмові докази в сукупності та системно проаналізувавши приписи чинного законодавства, суд встановив наступне.

Як встановлено судом та вбачається з матеріалів справи, 21 листопада 2014року за сприянням у працевлаштуванні до Любашівського районного центру зайнятості звернувся ОСОБА_1.

Відповідно до наявної у матеріалах справи трудової книжки НОМЕР_1 останній період трудової діяльності з 21.11.2013року по 19.11.2014року ОСОБА_1 працював у 25 Державній Пожежно-рятувальній частині головного територіального управління МНС України в Одеській області.

Згідно інформації ПФУ «Дані про особу з Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування» за 2011-2014 рр., яка надійшла до центру зайнятості шляхом електронного обміну, виявлено, що ОСОБА_1, з вересня 2011року по жовтень 2013року отримував заробітну плату (дохід), з якого сплачується єдиний страховий внесок, та відповідну кількість відпрацьованих календарних днів, але відсутня інформація про сплату ЄСВ та про наявність трудової книжки. Назва ПОУ, де особа отримала дохід - Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області.

У період з 23.09.2011року по 12.10.2012року ОСОБА_1 перебував на обліку в центрі зайнятості як безробітний та отримав допомогу по безробіттю за період з 23.09.2011року по 07.10.2012року в сумі 18135,94грн.

Наказом Котовського районного управління ГУ МНС України в Одеській області від 09 вересня 2011 року №206 по особовому складу, відповідно до наказу №245 від 01 липня 2011року "Про здійснення організаційно-штатних заходів в органах управління МНС України в Одеській області", ОСОБА_1, начальника караулу ППЧ-14 Любашівського районного відділу Головного управління МНС України в Одеській області звільнено за пунктом 1 статті 40 КЗпП України (у зв'язку з ліквідацією) з 13 вересня 2011року.

Рішенням Апеляційного суду Одеської області по справі №22ц-785/1479/13 від 06 лютого 2013року ОСОБА_1 поновлено на роботі, та зобов'язано роботодавця - Головне управління державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області виплатити ОСОБА_1 середній заробіток за час вимушеного прогулу за період з вересня 2011р. по жовтень 2012р. в розмірі 35773,65грн.

Ухвалою Вищого спеціалізованого суду України від 20 травня 2013року, рішення Апеляційного суду Одеської області від 06 лютого 2013року залишено без змін.

У зв»язку з чим, Наказом Головного територіального управління МНС України в Одеській області (по особовому складу) від 20 листопада 2013року №417, скасовано пункт 3 параграфа 1 Наказу №206 Котовського районного управління ГУ МНС України в Одеській області від 09 вересня 2011року в частині звільнення ОСОБА_1, начальника караулу ППЧ-14 Любашівського районного відділу Головного управління МНС України в Одеській області. Підставою для винесення означеного Наказу від 20 листопада 2013року №417 вказано рішення Апеляційного суду Одеської області (справа №22ц/785/1479/13) від 06.02.2013року.

На підставі Наказу ГУ ДСНС України в Одеській області №417 від 20 листопада 2013року, та рішення Апеляційного суду Одеської області (справа №22ц/785/1479/13) від 06.02.2013року, наказом т.в.о. начальника 4 Державного пожежно-рятувального загону Головного управління ДСНС України в Одеській області від 21 листопада 2013 року №108 по о/с, ОСОБА_1 поновлено на роботі на посаді командира відділення 28 державної пожежно-рятувальної частини державного пожежно-рятувального загону Головного управління ДСНС України в Одеській області з 21 листопада 2013року.

Тобто, ОСОБА_1, на підставі та рішення Апеляційного суду Одеської області (справа №22ц/785/1479/13) від 06.02.2013року, та Наказу ГУ ДСНС України в Одеській області №417 від 20 листопада 2013року, поновлено на роботі, про що зроблено відповідний запис у трудовій книжці.

З метою розслідування страхового випадку Любашівський районний центр зайнятості на адресу ГУ ДСНС України в Одеській області неодноразово надсилав запити, зокрема, від 08.12.2014р. №1270/01-17/02, від 17.01.2015р. №47/01-17/02, однак жодної відповіді отримано не було.

У зв'язку з чим, 27.02.2015року Любашівський районний центр зайнятості звернувся до Одеського міського центру зайнятості з Листом №200/01-17/02, у якому зазначено, що ОСОБА_1 в період перебування на обліку в центрі зайнятості отримував заробітну плату (дохід) від ГУ ДСНС України в Одеській області, у зв'язку з чим Центром зайнятості, з метою розслідування страхового випадку, неодноразово надсилались до Головного управління листи однак жодної відповіді отримано не було, внаслідок чого викладено прохання посприяти у вирішенні даного питання з метою прийняття відповідних управлінських рішень.

Вищеозначене послугувало підставою для проведення Одеським міським центром зайнятості розслідування страхового випадку, за результатами якого складено Акт №82 від 13 травня 2015року, в якому зазначено, що ОСОБА_1 у II кварталі 2014року отримав від ГУ ДСНС України в Одеській області кошти за час вимушеного прогулу.

Керуючись абзацом 7 частини 1 статті 34, частиною 4 статті 35 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», пунктом 7 Наказу Міністерства праці та соціальної політики Державної податкової адміністрації України від 13.02.2009року №60/62 «Про затвердження Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним», Любашівським районним центром зайнятості 20.07.2015року прийнято Наказ №112 про відшкодування Головним управлінням ДСНС України в Одеській області коштів в розмірі 18135,94грн. - суми виплаченого за період з 23.09.2011року по 07.10.2012року матеріального забезпечення ОСОБА_1, який був поновлений на роботі за рішенням суду.

Також, з метою досудового врегулювання спору, для вирішення питання добровільного відшкодування коштів, Любашівським районним центром зайнятості 22.07.2015року на адресу ГУ ДСНС України в Одеській області було надіслано Претензію №657/01-17/04, у якій зазначено, що ОСОБА_1, за період з 23.09.2011року по 07.10.2012року було виплачено суму матеріального забезпечення в розмірі 18135,94грн., яку необхідно повернути у встановленому законом порядку.

Означена Претензія Любашівського районного центру зайнятості №657/01-17/04 від 22.07.2015р. була отримана ГУ ДСНС України в Одеській області 23.07.2015року, про що свідчить наявна у матеріалах справи належним чином засвідчена копія рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення.

За результатами розгляду Претензії Любашівського районного центру зайнятості №657/01-17/04 від 22.07.2015р., ГУ ДСНС України в Одеській області на адресу Любашівського районного центру зайнятості надіслано Повідомлення від 13.08.2015 року №02/4880/05 про результати розгляду претензії №657/01-17/04 від 22.07.15року щодо відшкодування коштів у сумі 18135,94грн., у якому відхилено претензію внаслідок того, що ГУ ДСНС України в Одеській області не перебувало в трудових правовідносинах з ОСОБА_1 (не приймало, не звільняло, та не поновлювало його на роботі).

Вищеозначене послугувало підставою для звернення Любашівського районного центру зайнятості до Одеського окружного адміністративного суду з даною позовною заявою.

Так, ретельно з'ясувавши фактичні обставини справи, та дослідивши надані сторонами письмові докази в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Любашівського районного центру зайнятості про стягнення з Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області, 4 Державного пожежно-рятувального загону Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області суми виплаченого ОСОБА_1 забезпечення в розмірі 18135,94грн., підлягають частковому задоволенню, виходячи з наступного.

Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

В силу п.1 ч.3 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії), безсторонньо (неупереджено), добросовісно, розсудливо, з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації, пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія), з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення, своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Зокрема, судом встановлено, що відповідно до пп.1,2 ст.1 Закону України "Про зайнятість населення" безробіття - соціально-економічне явище, за якого частина осіб не має змоги реалізувати своє право на працю та отримання заробітної плати (винагороди) як джерела існування; безробітний - особа віком від 15 до 70 років, яка через відсутність роботи не має заробітку або інших передбачених законодавством доходів як джерела існування, готова та здатна приступити до роботи.

Згідно з п.1 ч.1 ст.1 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття", загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття - система прав, обов'язків і гарантій, яка передбачає матеріальне забезпечення на випадок безробіття з незалежних від застрахованих осіб обставин та надання соціальних послуг за рахунок коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.

Страхуванню на випадок безробіття підлягають особи, які працюють на умовах трудового договору (контракту), цивільно-правового договору, включаючи тих, які проходять альтернативну (невійськову) службу, а також тих, які працюють неповний робочий день або неповний робочий тиждень, та на інших підставах, передбачених законодавством про працю, військовослужбовці (крім військовослужбовців строкової служби), особи, які забезпечують себе роботою самостійно, та фізичні особи - підприємці (ч.1 ст.4 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття").

Постановою Кабінету Міністрів України від 20 березня 2013р. №198, затверджено Порядок реєстрації, перереєстрації безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу, який визначає процедуру реєстрації, перереєстрації безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу, центром зайнятості державної служби зайнятості, пунктом 37 якого визначено умови припинення реєстрації особи, як безробітної.

Так, центр зайнятості припиняє реєстрацію, зокрема, у разі поновлення зареєстрованого безробітного на роботі за рішенням суду, що набрало законної сили.

Повернення виплачених безробітному коштів у такому випадку здійснюється відповідно до ч. 4 ст. 35 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття", згідно з якою із роботодавця утримуються сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг безробітному у разі поновлення його на роботі за рішенням суду.

Згідно пунктів 7, 8, 9 Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним, затвердженого Наказом Міністерства праці та соціальної політики України, Державної податкової адміністрації України від 13 лютого 2009року №60/62, постановою правління Пенсійного фонду України від 13 лютого 2009 року №7-1, рішення про повернення коштів особою чи роботодавцем оформлюється наказом. Протягом двох робочих днів після прийняття рішення центр зайнятості надсилає особі чи роботодавцю рекомендованим листом повідомлення про необхідність протягом 15 календарних днів з дня отримання повідомлення повернути незаконно виплачені кошти. У разі відмови особи повернути кошти, а також у разі неповернення їх у встановлений строк стягнення таких коштів здійснюється у судовому порядку відповідно до законодавства. Рішення центру зайнятості щодо повернення коштів може бути оскаржено в центрі зайнятості вищого рівня або в судовому порядку.

Враховуючи вищевикладене, Любашівським районним центром зайнятості було прийнято Наказ №112 від 20 липня 2015року "Про відшкодування Головним управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області суми виплаченого матеріального забезпечення ОСОБА_1.", а на адресу ГУ ДСНС України в Одеській області направлено претензію від 22 липня 2015року №657/01-17/04 про відшкодування коштів у розмірі 18135,94грн. протягом 30 днів з дня її отримання.

Доказів оскарження рішення Центру зайнятості щодо повернення коштів, відповідачами суду не надано.

Як встановлено судом та зазначено вище, ОСОБА_1 поновлено на посаді на підставі Наказу ГУ ДСНС України в Одеській області №417 від 20 листопада 2013року за рішенням Апеляційного суду Одеської області (справа №22ц/785/1479/13) від 06.02.2013року.

При цьому, ГУ ДСНС України в Одеській області у порушення вимог ч.4 ст.35 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття", не відшкодовано у добровільному порядку Центру зайнятості суму виплаченого ОСОБА_1 матеріального забезпечення (допомоги по безробіттю).

При цьому, судом відхиляються, та не приймаються до уваги, твердження відповідача - Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області відносно того, що вимоги про відшкодування центру зайнятості, виплаченої ОСОБА_1 допомоги по безробіттю, пред'явлено до ГУ ДСНС України в Одеській області помилково, т.я. ГУ ДСНС України в Одеській області не перебувало у трудових відносинах з ОСОБА_1 (не приймало, не звільняло та не поновлювало його на роботі), а тому претензію пред'явлено помилково до неналежного суб'єкта, оскільки, ОСОБА_1 поновлено на посаді на підставі Наказу ГУ ДСНС України в Одеській області №417 від 20 листопада 2013року, та з рахунків ГУ ДСНС України в Одеській області було безспірно списано кошти на користь ОСОБА_1 в рахунок середнього заробітку за час вимушеного прогулу.

Щодо позовних вимог Любашівського районного центру зайнятості про стягнення з 4 Державного пожежно-рятувального загону Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області заборгованості в загальному розмірі 18135,94грн., суд вважає, що вони не підлягають задоволенню з огляду на те, що 4 ДПРЗ не є правонаступником Котовського районного управління ГУ МНС України в Одеській області, Наказом якого від 09 вересня 2011року №206 по особовому складу, ОСОБА_1, начальника караулу ППЧ-14 Любашівського районного відділу Головного управління МНС України в Одеській області, було звільнено з роботи.

Як вбачається з відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, юридична особа - 4 Державний пожежно-рятувальний загін Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області зареєстрована 23 липня 2012року.

Відповідно до Положення 4 Державного пожежно-рятувального загону Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області (4 ДПРЗ), затвердженого Наказом Державної служби України з надзвичайних ситуацій 24 травня 2013року №302, 4 ДПРЗ є правонаступником ДПРЧ Головного територіального управління МНС України в Одеській області та підпорядковується головному управлінню ДСНС України в Одеській області, яке здійснює оперативне управління 4 ДПРЗ.

Наказом Державної служби України з надзвичайних ситуацій №638 від 04 жовтня 2013року "Про здійснення організаційно-штатних заходів у підрозділах, підпорядкованих ГУ ДСНС України в Одеській області" внесено зміни до штату 4 Державного пожежно-рятувального загону для працевлаштування поновленого на роботі ОСОБА_1

Раніше жодних трудових відносин 4 Державний пожежно-рятувальний загін з ОСОБА_1 не мав, а відтак законодавчо передбачені підстави для стягнення з 4 Державного пожежно-рятувального загону Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області заборгованості в загальному розмірі 18135,94грн., відсутні.

Частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно з ч.1 ст.69 та ч.1 ст.70 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування.

Згідно зі ст.86 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Відтак, беручи до уваги вищевикладене, та оцінюючи наявні в матеріалах справи письмові докази в сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Любашівського районного центру зайнятості до Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області, 4 Державного пожежно-рятувального загону Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області, третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_1 про стягнення заборгованості в загальному розмірі 18135,94грн., підлягають задоволенню частково, з вищенаведених підстав.

Керуючись ч.4 ст.122, ч.6 ст.128, ст.ст. 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1.Адміністративний позов Любашівського районного центру зайнятості до Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області, 4 Державного пожежно-рятувального загону Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області, третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_1 про стягнення заборгованості в загальному розмірі 18135,94грн., задовольнити частково.

2. Стягнути з Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області (65091, м.Одеса, вул.Прохорівська,6, код ЄДРПОУ 38643633) на користь Любашівського районного центру зайнятості (66502, Одеська обл., смт.Любашівка, вул.Радянська,132 а, код ЄДРПОУ 20992890, р/р №37177300900329 в ГУДКУ Одеської області, МФО 828011) суму виплаченого ОСОБА_1 забезпечення в розмірі 18135(вісімнадцять тисяч сто тридцять п'ять)грн. 94коп.

Постанова може бути оскаржена шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили в порядку, передбаченому приписами ст.254 КАС України.

Суддя Харченко Ю.В.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.11.2015
Оприлюднено27.11.2015
Номер документу53738620
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/4827/15

Постанова від 20.11.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю. В.

Ухвала від 11.11.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю. В.

Ухвала від 01.09.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю. В.

Ухвала від 25.09.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю. В.

Ухвала від 04.09.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні