копія
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 листопада 2015 р. Справа № 804/14674/15 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого суддіРябчук О.С. при секретаріСкупейко І.М. за участю: представника позивача представника відповідача Словіковської М.О. Мухи Р.А. розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за поданням Дніпродзержинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області до Комунального підприємства "Дніпродзержинський парк культури та відпочинку" про стягнення коштів за податковим боргом, -
ВСТАНОВИВ:
01 жовтня 2015 року Дніпродзержинська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (далі - позивач) звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із поданням до Комунального підприємства «Дніпродзержинський парк культури та відпочинку» (далі - відповідач) з вимогами про стягнення з рахунків Комунального підприємства «Дніпродзержинський парк культури та відпочинку», код ЄДРПОУ 02028072, в обслуговуючих банках коштів у сумі 43 668,28грн. податкового боргу.
Представник заявника у судовому засіданні вимоги, викладені у поданні, підтримала в повному обсязі, просила суд задовольнити подання в повному обсязі.В обґрунтування вимог подання зазначила наступне. Комунальне підприємство «Дніпродзержинський парк культури та відпочинку» станом на 01.10.2015 р. має новостворений податковий борг у розмірі 43668,28грн.., в т.ч. 21952грн. по податку на додану вартість та 21716,28грн. - по земельному податку з юридичних осіб. Заявлений до стягнення податковий борг в порядку подання виник 01.10.2015 р. внаслідок несплати грошових зобов'язань, самостійно визначених відповідачем у податковій декларації з ПДВ від 16.09.2015 р. та розрахунках №9017943548 та №9158797108. На виконання ст.59 Податкового кодексу України платнику вручено податкову вимогу 4380-25 від 19.09.2014 р. Позивач вважає, що сума податкового боргу підлягає стягненню в порядку подання, відповідно до вимог ст. 183-3 Кодексу адміністративного судочинства України.
Представник відповідача проти задоволення подання не заперечував, податковий борг з ПДВ та земельного податку визнав, просив суд надати можливість підприємству самостійно сплатити зазначену суму боргу шляхом відстрочення виконання рішення суду до 16.05.2016 р. та розстрочення її виплати рівними частками щомісячно з 16.05.2016 до 15.05.2017 р.
Заслухавши доводи представника заявника та пояснення представникавідповідача, дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.
Комунальне підприємства «Дніпродзержинський парк культури та відпочинку» зареєстровано23.06.2000 р. рішенням Виконавчого комітету Дніпродзержинської міської ради, про що 01.10.2008 р. в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців вчинено запис 1 223 120 0000 003904 про включення відомостей про юридичну особу; ідентифікаційний код 02028072.
Відповідач є платником податків та перебуває на обліку у Дніпродзержинській ОДПІ з 05.08.1991 р. за №95.
Згідно з Довідкою, наданою Дніпродзержинською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (про заборгованістьКомунального підприємства «Дніпродзержинський парк культури та відпочинку», код ЄДРПОУ 02028072, станом на 01.10.2015 р. за відповідачем рахується новостворений податковий борг у загальному розмірі 43668,28грн., з яких:
-податку на додану вартість (код бюджетної класифікації 14010100) у розмірі 21952,00грн.
-земельного податку з юридичних осіб (код бюджетної класифікації 18010500) у розмірі 21716,28грн., в т.ч. пеня 328,62грн. (а.с.6).
Як встановлено матеріалами справи, податковий борг, що заявлений у даній справі до стягнення, виник у відповідача внаслідок несплати по строкам сплати узгоджених сум податкових зобов'язань, визначених платникомсамостійно в поданих деклараціях.
Так, податкова заборгованість КП «Дніпродзержинський парк культури та відпочинку» з ПДВ виникла поподатковій декларації з ПДВ за серпень 2015 року від 16.09.2015 р. №9192465500внаслідок не сплати по строку 30.09.2015р. задекларованого зобов'язання з ПДВ на суму 21952,00грн.
Також, позивачем надано копіїподаткової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) від 18.02.2015 р.№ 9017943548 за звітний 2015 р., від 27.07.2015 р. №9158797108 (уточнюючий розрахунок).
По строку на 30.09.2015 р. не сплачено задекларованих зобов'язань на суму 21387,66грн.
В порядку пп.129.1 п.129.1 ст. 129 Податкового кодексу України нараховано пеню за період з 31.08.2015 р. по 01.10.2015 р. у розмірі 328,62грн.
На виконання вимог ст. 59 Податкового кодексу України позивачем сформованота вручено відповідачу податкову вимогу №4380-25 від 19.09.2014 р. про сплату податкового боргу з ПДВ на суму 19419,50грн. 19.09.2014 р. (а.с.10).
Згідно до ст. 67 КонституціїУкраїни, кожен зобов'язаний сплачувати податки і зборивпорядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до п. 41.5. ст. 41 Податкового кодексу України органами стягнення є виключно органи державної податкової служби, які уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах їх повноважень, а також державні виконавці в межах своїх повноважень.
Згідно до п.п. 36.1 - 36.3 ст. 36 Податкового кодексу України податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. Податковий обов'язок виникає у платника за кожним податком та збором. Податковий обов'язок є безумовним і першочерговим стосовно інших неподаткових обов'язків платника податків, крім випадків, передбачених законом.
Згідно п. 54.1 ст. 54 Податкового кодексу України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.
Згідно до п. 46.1 ст. 46 Податкового кодексу України податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.
За правилами п. 286.2 ст. 286 ПК України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подаються відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частинами за місяцями.
Згідно вимог п. 287.3 ст. 287 ПК України податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частинами власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Відповідно до ст. 57 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Згідно до п.п. 129.1, 129.4 ст. 129 Податкового кодексу України після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.
Нарахування пені розпочинається:
а) при самостійному нарахуванні суми грошового зобов'язання платником податків - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного цим Кодексом;
б) при нарахуванні суми грошового зобов'язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного у податковому повідомленні - рішенні згідно із цим Кодексом.
Пеня, визначена підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 цієї статті, нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті.
Відповідно до ст. 59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Згідно до п. 58.3 ст. 58, п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України податкова вимога вважається надісланою (врученою) юридичній особі, якщо його передано посадовій особі такої юридичної особи під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення.
Відповідно п. 59.5 ст. 59 Податкового кодексу України у разі, коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що виник після надіслання (вручення) податкової вимоги.
Згідно з п. 14.1.175 ст.14 Податкового кодексу України податковим боргом вважається сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Відповідно до п. 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направлено до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
За правилами пп.20.1.34. п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Відповідно до ч. 1 ст. 183-3 Кодексу адміністративного судочинства України провадження у справах за зверненням органів доходів і зборів при здійсненні ними передбачених законом повноважень здійснюється на підставі подання таких органів щодо: стягнення коштів за податковим боргом.
Оцінюючи усі докази, досліджені судом у їх сукупності, суд приходить до наступного висновку.
Матеріалами справи встановлено, що відповідач своєчасно звітує, проте порушує строки сплати самостійно визначених грошових зобов'язаньз податку на додану вартість (згідно податкової декларації з ПДВ за звітний серпень 2015 року від 16.09.2015 р. №9192465500) та із земельного податку з юридичних осіб (згідно податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) від 18.02.2015 р.№ 9017943548 та уточненого розрахунку від 27.07.2015 р. №9158797108).
З урахуванням визнання відповідачем суми позову між сторонами відступній спір щодо правомірності нарахування пені на суму самостійно визначених платником зобов'язань із земельного податку.
Матеріалами справи також підтверджено отримання відповідачем податкової вимоги від 19.09.2014 р. №4380-25 на суму 19 419,50грн. (а.с.10).
Отже, податкове зобов'язання з ПДВ та із земельного податку відповідача, у сумі, що заявлена до стягнення, є узгодженим, позивачем здійснені всі передбачені чинним законодавством заходи щодо стягнення податкового боргу у розмірі 43668,28грн.
Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що вимоги Дніпродзержинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області до Комунального підприємства «Дніпродзержинський парк культури та відпочинку» про стягнення коштів за податковим боргом в розмірі 43668,28 грн. з рахунків платника податківв обслуговуючих банках,є обґрунтованими та такими, якіпідлягаютьзадоволенню в повному обсязі.
Щодо заяви відповідача про відстрочення та розстрочення виконання рішення по справі №804/14674/15 суд зазначає наступне.
Процесуальний порядок, пов'язаний з виконанням судових рішень в адміністративних справах, визначений Кодексом адміністративного судочинства України.
Відповідно ч.ч. 1, 3 ст. 263 Кодексу адміністративного судочинства України за наявності обставин, що ускладнюють виконання судового рішення (відсутність коштів на рахунку, відсутність присудженого майна в натурі, стихійне лихо тощо), державний виконавець може звернутися до адміністративного суду першої інстанції, незалежно від того, суд якої інстанції видав виконавчий лист, що видав виконавчий лист, із поданням, а особа, яка бере участь у справі, та сторона виконавчого провадження - із заявою про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення.
Заявлене відповідачем клопотання не містить належних обґрунтувань причин необхідності розстрочення та відстрочення виконання судового рішення, крім того, не зазначено ані обставин, що ускладнюють виконання судового рішення, ані інших підстав, що унеможливлюють виконання рішення суду в строки, передбачені Кодексом адміністративного судочинства України.
Посилання ж відповідача на тяжке фінансове становище підприємства як на підставу розстрочення виконання судового рішення, не є винятковою обставиною в розумінні ст. 263 КАС України.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 01.10.2015 р. Дніпродзержинській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області відстрочено сплату судового збору до ухвалення рішення по справі.
На момент прийняття рішення у справі судовий збір позивачем не сплачено, тому судовий збір в розмірі 1218,00 грн. підлягає стягненню з Дніпродзержинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області до спеціального фонду Державного бюджету України.
Керуючись ст.ст. 8, 10, 11, 158-163, 183-3, 186 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Подання Дніпродзержинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області до Комунального підприємства «Дніпродзержинський парк культури та відпочинку» про стягнення коштів за податковим боргом - задовольнити у повному обсязі.
Стягнути кошти з рахунків Комунального підприємства «Дніпродзержинський парк культури та відпочинку» в обслуговуючих банкахкошти в сумі 43668,28грн. (сорок три тисячі шістсот шістдесят вісім гривень 28 копійок) податкового боргу, з яких:
-21952,00грн. податку на додану вартість (код бюджетної класифікації 14010100);
-21716,28грн. земельного податку з юридичних осіб (код бюджетної класифікації 18010500).
В задоволенні клопотання Комунального підприємства «Дніпродзержинський парк культури та відпочинку» про відстрочення та розстрочення виконання рішення - відмовити.
Судові витрати у розмірі 1 218,00грн. стягнути з Дніпродзержинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області до спеціального фонду Державного бюджету України на рахунок УДКСУ у Красногвардійському районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області, код ЄДРПОУ 37989253, рахунок 31210206784008, банк: ГУДКСУ у Дніпропетровській області, МФО 805012, код бюджетної класифікації доходів 22030001, призначення платежу - судовий збір за позовом».
Постанова підлягає негайному виконанню.
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі складення постанови у повному обсязі, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
У разі якщо справа розглядалась судом за місцезнаходженням суб'єкта владних повноважень і він не був присутній у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, але його було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо у суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Повний текст постанови складено 05 листопада 2015 року
Суддя (підпис) Постанова не набрала законної сили станом на 05.11.2015 р. Суддя З оригіналом згідно помічник судді О.С. Рябчук О.С.Рябчук М.М.Бухтіярова
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.11.2015 |
Оприлюднено | 30.11.2015 |
Номер документу | 53777524 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Лукманова О.М.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Лукманова О.М.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Лукманова О.М.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Лукманова О.М.
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Рябчук Олена Сергіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Рябчук Олена Сергіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Рябчук Олена Сергіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Рябчук Олена Сергіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні