Справа № 815/5947/15
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 листопада 2015 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Вовченко О.А.,
секретар судового засідання Соколова М.С.,
за участі:
представників позивача - Лакіза А.В., Шершньова В.П., (за довіреністями),
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Молокозавод» до відділу Держгеокадастру у Татарбунарському районі Одеської області Головного управління Держгеокадастру в Одеській області, за участю третьої особи -Лиманської сільської ради про визнання протиправними дій та про зобов'язання видати витяг, суд -
В С Т А Н О В И В
Товариство з обмеженою відповідальністю «Молокозавод» (далі ТОВ «Молокозавод», позивач), 02 жовтня 2015 року звернулося в Одеський окружний адміністративний суд з адміністративним позовом до відділу Держземагенства у Татарбунарському районі Одеської області про визнання протиправними дії відділу Держземагенства у Татарбунарському районі Одеської області Головного управління Держземагенства в Одеській області по застосуванню коефіцієнта функціонального використання земельної ділянки 2,5 як для земельної ділянки комерційного призначення при обчисленні нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 4,287 га для будівництва, експлуатації та обслуговування туристичного комплексу «Мрія» в рекреаційній зоні с. Лиман Татарбунарського району Одеської області та про зобов'язання видати товариству з обмеженою відповідальністю «Молокозавод» витяг з технічної документації щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 4,287 га., для будівництва, експлуатації та обслуговування туристичного комплексу «Мрія» в рекреаційній зоні с. Лиман Татарбунарського району Одеської області з застосуванням коефіцієнта функціонального використання земельної ділянки Кф 0,5, який застосовується для земель рекреаційного призначення.
12 листопада 2015 року, ухвалою суду задоволено клопотання позивача та замінено відповідача - відділ Держземагенства у Татарбунарському районі Одеської області Головного управління Держземагенства в Одеській області на належного відповідача - відділ у Татарбунарському районі Одеської області Головного управління Держгеокадастру в Одеській області (далі відділ Держгеокадастру, відповідач).
В обґрунтування позовних вимог, в позові зазначено, що 01.06.2006 року між ТОВ «Молокозавод» та Лиманською сільською радою укладено договір оренди землі. Позивач прийняв в строкове платне користування земельну ділянку площею 4,287 га., несільськогосподарського призначення - землі рекреаційного призначення, яка знаходиться в рекреаційній зоні «Катранка» в межах с. Лиман, Лиманської сільської ради.
21.01.2008 року була укладена додаткова угода до договору оренди землі, про збільшення орендної плати за земельні ділянки комунальної власності у розмірі 83868,51 грн., що складає 6,655% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки згідно рішення Лиманської сільської ради. Позивач отримав від Лиманської сільської ради пропозицію від 25.09.2014 року про внесення змін до договору оренди землі від 01.06.2006 року з проектом додаткової угоди та Витягом з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки № В-Н-842 від 22.09.2014 року, де нормативна грошова оцінка земельної ділянки складає 5196077,12 грн. Позивач розглянувши пропозицію та листом повідомив Лиманську сільську раду від 22.10.2014 року, про неможливість укладання додаткової угоди в зв'язку з грубим порушенням земельного законодавства відділом Держземагенства у Татарбунарському районі. Рішенням Лиманської сільської ради від 28.11.2013 року затверджені ставки оренди землі комунальної власності в межах с. Лиман на 2014 рік. Позивач вважає зазначене рішення незаконним. Позивач не звертався до відділу Держземагенства у Татарбунарському районі для надання останнім Витягу. Відділом порушено вимоги постанови Кабінету Міністрів України № 835 від 01.08.2011 року. Відповідачем при складанні витягу допущено порушення норм чинного законодавства, що призвело до завищення нормативної грошової оцінки земельних ділянок. Земельна ділянка згідно договору оренди від 01.06.20106 року фактично використовується позивачем для рекреаційних цілей та є земельною ділянкою рекреаційного призначення за своєю природою, отже при обчисленні грошової оцінки вказаної земельної ділянки необхідно застосовувати коефіцієнт функціонального використання як до земель рекреаційного призначення Кф=0,5. Дії відділу Держкомзему у Татарбунарському районі по застосуванню коефіцієнта функціонального використання земельної ділянки 2,5 як для земельної ділянки комерційного призначення при обчисленні нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 4,287 га для будівництва, експлуатації та обслуговування бази відпочинку «Мрія» в рекреаційній зоні с. Лиман є незаконними. В витязі з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки в рядку площа земельної ділянки під забудовою раується вся земельна ділянка, що не відповідає дійсності та призводить до незаконності наданного витягу. Згідно схеми генерального плану погодженого Лиманською сільською радою площа під забудовою буде складати 22%. В теперішній час туристичний комплекс в процесі будівництва та площа забудови складає всього 15% від загальної площі земельної ділянки.
В судових засіданнях представники позивача, підтримали позовні вимоги в повному обсязі посилаючись на обґрунтування зазначені в адміністративному позові.
Відповідач, 09 листопада 2015 року надав до суду заперечення на адміністративний позов (а.с. 95-100), де з посиланням на приписи Закону України «Про оцінку земель», постанову Кабінету Міністрів України № 213 від 23.031995 року, Порядок нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженого Наказом Держкомзему України, Мінагрополітики України, Мінбудархітектури України, Української академії аграрних наук 27.01.2006 року N 18/15/21/11, Інструкцію з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель (форми NN 6-зем, 6а-зем, 6б-зем, 2-зем), затвердженої наказом Держкомстату України від 05.11.1998 року № 377, зазначено, що Відділ Держгеокадастру у Татарбунарському районі Одеської області заперечує проти адміністративного позову ТОВ «Молокозавод». Також відповідачем зазначено, що відділом розраховується нормативна грошова оцінка окремих земельних ділянок, зокрема земельної ділянки на території Лиманської сільської ради, с. Лиман, яка знаходиться в користуванні ТОВ «Молокозавод» для будівництва експлуатації та обслуговування бази відпочинку «Мрія». Приймаючи рішення про віднесення земельної ділянки на території Лиманської сільської ради с. Лиман яка знаходиться у користуванні ТОВ «Молокозавод», Відділ керувався саме діяльністю яка проводиться на зазначеній ділянці, відповідно враховуючи норми законодавства. Відділ не заперечує, що земельна ділянка, яку використовує ТОВ «Молокозавод» на умовах оренди, у користуванні для будівництва, експлуатації та обслуговування майнового комплексу бази відпочинку «Мрія» із земель рекреаційного призначення та не ставить під сумнів використання її не за цільовим призначенням. Суть спору полягає у застосуванні Відділом коефіцієнту функціонального використання 2,5 який застосовується до земель на яких здійснюється комерційна діяльність. ТОВ «Молокозавод» використовує земельну ділянку для експлуатації та обслуговування бази відпочинку на якій громадянам надаються місця для тимчасового проживання на період відпустки, а також на території комплексу знаходиться бар, дискотека, це підтверджено інформацією на веб-сайтах. Фактично на земельній ділянці проводиться діяльність, яка передбачена секцією Н класифікатора видів економічної діяльності, що ураховуючи додаток № 3 до Інструкції, відносяться до земель, що використовуються в комерційних цілях. При надані витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки ТОВ «Молокозавод» № В-Н-842 від 22.09.2014 року Відділ керувався технічною документацією з нормативної грошової оцінки земель населених пунктів Лиманської сільської ради Татарбунарського району Одеської області, затвердженої рішенням Лиманської сільської ради 12.07.2013 року № 525-VІ.
В судові засідання представник відповідача не з'являвся. Відповідач повідомлявся належним чином та завчасно про день місце та час розгляду справи.
Представник третьої особи в судове засідання не з'явився. 03.11.2015 року надав до суду заяву про розгляд справи без присутності представника від Лиманської сільської ради та просив винести рішення згідно чинного законодавства (а.с. 78).
Вислухавши пояснення представників позивача, розглянувши подані документи та матеріали, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються заявлені позовні вимоги, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.
Приписами ч.1 ст. 2, ч. 1 ст. 3, ч. 2 ст. 4 ЗК України, визначено, що земельні відносини - це суспільні відносини щодо володіння, користування і розпорядження землею (ч.1 ст. 2). Земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами (ч.1 ст. 3). Завданням земельного законодавства є регулювання земельних відносин з метою забезпечення права на землю громадян, юридичних осіб, територіальних громад та держави, раціонального використання та охорони земель (ч. 2 ст. 4).
Згідно ст. 13 Закону України «Про оренду землі» договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.
З досліджених в судовому засіданні письмових доказів встановлено, що 01.06.2006 року між Лиманською сільською радою та ТОВ «Молокозавод» укладено договір оренди земельної ділянки несільськогосподарського призначення - землі рекреаційного призначення яка знаходиться - курортна зона «Катранка» в межах с. Лиман, Лиманської сільської ради, Татарбунарського району, Одеської області (п.1), земельна ділянка загальною площею 4,287 га (п.2), строком на 49 років (п.8) для будівництва, експлуатації та обслуговування майнового комплексу бази відпочинку туристичного комплексу «Мрія» (п.15), (а.с. 13-17). Відповідно до п.9, 10а Договору, визначено, що орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі в розмірі 6000 грн., за 1га, з щорічним коригуванням орендної плати за землі згідно рішення сесії Лиманської сільської ради з послідуючим інформуванням орендаря (п.9). Згідно ст. 24 п. 3 Закону України «Про оренду землі» при проведенні експертної оцінки земель орендна плата має бути переглянута згідно з діючим законодавством (п. 10а). Договір зареєстровано у Державному реєстрі земель 03.08.2006 року за № 040653500039.
Рішенням сесії Лиманської сільської ради № 298-Y від 21.12.2007 року затверджено нормативну грошову оцінку населеного пункту с. Лиман. Та рішенням сесії Лиманської сільської ради № 325-Y від 18.01.2008 року затверджені ставки орендної плати за земельні ділянки несільськогосподарського призначення на 2008 рік.
Відповідно до додаткової угоди до договору оренди землі несільськогосподарського призначення від 21.01.2008 року (а.с. 26) визначено позивачу орендну плату в розмірі 83868,51 грн., що складає 6,655% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки.
Рішенням двадцять другої сесії шостого скликання Лиманської сільської ради № 525-VІ від 12.07.2013 року затверджено технічну документаці з нормативної грошової оцінки земель села Лиман Лиманської сільської ради Татарбунарського району Одеської області.
Лиманською сільською радою на адресу позивача направлена пропозиція про внесення змін до договору оренди землі від 01.06.2006 року в частині розміру орендної плати та додаткова угода (а.с. 31-32). В пропозиції зазначалося, що відповідно до Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки наданого Відділом Держземагенства у Татарбунарському районі від 22.09.2014 року № В-Н-842 (нормативна грошова оцінка вищевказаної земельної ділянки становить 5196077,12 грн.) та встановлено ставку орендної плати 3%, орендна плата складає 155882,31 грн. в рік.
Порядок та строки сплати орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності врегульовані розділом XIII Податкового кодексу України.
Відповідно до п. 14.1.147 статті 14 Податкового кодексу України, плата за землю - це загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
Визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності, згідно з приписами статті 271 Податкового кодексу України, використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок, що є базою оподаткування.
Згідно зі ст.2 Закону України «Про оцінку земель», правове регулювання оцінки земель здійснюється відповідно до Конституції України, Земельного кодексу України, Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні», цього Закону, законів України, інших нормативно-правових актів, прийнятих відповідно до них.
Відповідно до ч. 4, ч. 5 ст.5 Закону України «Про оцінку земель» одним з видів оцінки землі є грошова оцінка земельних ділянок. Грошова оцінка земельних ділянок залежно від призначення та порядку проведення може бути нормативною і експертною (ч.4). Нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку,…..(ч.5).
Приписами ст. 15 Закону України «Про оцінку земель» встановлено, що підставою для проведення оцінки земель (бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок) є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування.
Частиною 1 та 2 ст. 18 Закону України «Про оцінку земель» передбачено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться: розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення - не рідше ніж один раз на 5-7 років.
З 2013 року плата за землю в Лиманській сільській раді обчислювалася на підставі нормативної грошової оцінки, яка була затверджена та введена в дію рішенням Лиманської сільської ради від 12.07.2013 року № 525-VІ.
Згідно частин 1, 2 статті 20 Закону України «Про оцінку земель», за результатами бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація, а за результатами проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок складається звіт (ч.1). Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель (ч.2).
Відповідно до ч.1 ст. 23 Закону України «Про оцінку земель», технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою.
Згідно ч.3 ст. 23 Закону України «Про оцінку земель», витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Системний аналіз вказаних норм дає підстави для висновку, що технічна документація з нормативної грошової оцінки земельних ділянок (а отже і функціональний коефіцієнт окремої земельної ділянки) затверджується міською радою, а витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель видає відповідне управління Держземагенства.
Рішенням Лиманської сільської ради Татарбунарського району Одеської області № 577-VІ від 28.11.2013 року затверджено ставки орендної плати землі комунальної власності в межах с. Лиман (а.с. 38-40).
Державне агентство земельних ресурсів України (Держземагентство України) є центральним органом виконавчої влади, яке, відповідно до п. 1 Положення про Державне агентство земельних ресурсів України (затверджено Указом Президента України від 8 квітня 2011 року № 445), забезпечує реалізацію державної політики у сфері земельних відносин та топографо-геодезичної і картографічної діяльності.
Згідно пп. 6 п. 4 Положення про Держземагенство України, Держземагентство України відповідно до покладених на нього завдань: видає витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок та надає інші адміністративні послуги відповідно до законодавства.
Приписами п. 2-1 Методики нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 23 березня 1995 року № 213, (редакція від 23.05.2012 року) визначено, що дані за результатами проведення нормативної грошової оцінки земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земель, що видається територіальним органом Держземагентства за місцезнаходженням земельної ділянки у строк, що не перевищує семи робочих днів з дати надходження відповідної заяви.
Відділ Держземагенства у Татарбунарському районі Одеської області, відповідно до зазначеного чинного законодавства та Постанови Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2011 року № 835 «Деякі питання надання Державним агентством земельних ресурсів та його територіальними органами адміністративних послуг», діяло у відповідності до Положення про Управління (відділ) Держземагенства у районі, затвердженого Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 10.05.2012 року № 258 (зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30.05.2012 року за № 854/21166 чинне до 2015 року), було наділене повноваженням щодо формування витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки.
22.09.2014 року за клопотанням Лиманської сільської ради (а.с. 114), Відділом Держземагенства у Татарбунарському районі Одеської області оформлено витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки № В-Н-842 за адресою: Одеська область, татарбунарський район, с. Лиман, площею 42864,8460 кв.м., що знаходиться в користуванні ТОВ «Молокозавод» кадастровий номер: 5125082700:02:002:0024 (а.с. 36).
ТОВ «Молокозавод» не погоджується з зазначенням відповідачем у витязі коефіцієнту функціонального використання земельної ділянки 2,5, як для земель комерційного призначення та зазначенням площі земельної ділянки під забудовою 42864,8500 кв.м., та просив визнати такі дії відповідача протиправними та зобов'язати видати ТОВ «Молокозавод» витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 4,287 га, для будівництва, експлуатації та обслуговування туристичного комплексу «Мрія» в рекреаційній зоні с. Лиман Татарбунарського району з застосуванням коефіцієнта функціонального використання земельної ділянки 0,5, який застосовується для земель рекреаційного призначення.
Щодо позовних вимог про визнання протиправними дій по застосуванню коефіцієнту функціонального використання земельної ділянки у витязі з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки 2,5 суд зазначає наступне.
Згідно з ч. 1 ст. 201 ЗК України, грошова оцінка земельних ділянок визначається на рентній основі.
Положеннями ст. 1 Закону України «Про оцінку земель», визначено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок, це капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.
Отже, грошова оцінка земельної ділянки залежить від доходу, який може бути отриманий від передбаченого цільового використання конкретної земельної ділянки.
Нормативна грошова оцінка земельних ділянок здійснюється у відповідності з «Методикою нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів», затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 23.03.1995 року № 213 та Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженого спільним наказом Держкомзему, Мінагрополітики, Мінбудархітектури, Української академії аграрних наук від 27.01.2006 року № 18/15/21/11.
Приписами ч.1 ст. 19 ЗК України визначено, що землі України за основним цільовим призначенням поділяються на такі категорії: землі сільськогосподарського призначення; землі житлової та громадської забудови; землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення; землі оздоровчого призначення; землі рекреаційного призначення; землі історико-культурного призначення; землі лісогосподарського призначення; землі водного фонду; землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення.
В додатку 1 Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, визначені категорії земель за функцією використання: землі житлової забудови; землі промисловості; землі досліджень та розробок; землі гірничої промисловості і гірничих розробок; землі комерційного використання; землі громадського призначення; землі транспорту, зв'язку; землі технічної інфраструктури; інші землі; землі змішаного використання.
З положень ч.1 ст. 19 ЗК України та додатку 1 Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, вбачається, що категорії земель за основним цільовим призначенням і категорії земель за функцією використання є різними поняттями.
Віднесення земель до тієї чи іншої категорії за основним цільовим призначенням відповідно до ст. 20 ЗК України, здійснюється на підставі рішень органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень.
З договору оренди землі від 01.06.2006 року вбачається, що ТОВ «Молокозавод» прийняв в строкове платне користування земельну ділянку несільськогосподарського призначення - землі рекреаційного призначення для будівництва, експлуатації та обслуговування майнового комплексу бази відпочинку туристичного комплексу «Мрія».
В ст.50 ЗК України, визначено, що до земель рекреаційного призначення належать землі, які використовуються для організації відпочинку населення, туризму та проведення спортивних заходів.
Згідно з пунктом 3.5 Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, віднесення земель до категорії земель за функціональним використанням проводиться згідно з Інструкцією з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель (форми №№ 6-зем, 6а-зем, 6б-зем, 2-зем), затвердженою наказом Держкомстату України від 05.11.1998 року № 377, зареєстрованою в Мін'юсті України 14.12.98 року за N 788/3228, відповідно до видів економічної діяльності, зазначених у довідках, що надають юридичним особам органи державної статистики.
Значення коефіцієнта Кф, який застосовується при розрахунку нормативної грошової оцінки, залежить від видів економічної діяльності підприємства і характеризує прибутковість здійснюваних видів економічної діяльності в межах земельних ділянок.
Відділом статистики в Арцизькому районі Головного управління статистики в Одеській області довідкою від 01 квітня 2013 року АБ № 676326 з єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (ЄДРПОУ) для ТОВ «Молокозавод» визначені види діяльності за КВЕД-2010:
10.51 - перероблення молока, виробництво масла та сиру;
86.22 - спеціалізована медична практика;
55.90 - діяльність інших засобів тимчасового розміщення;
47.11 - роздрібна торгівля в неспеціалізованих магазинах переважно продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами;
46.33 - оптова торгівля молочними продуктами, яйцями, харчовими оліями та жирами;
69.20 - діяльність у сфері бухгалтерського обліку й аудиту; консультування з питань оподаткування.
З досліджених в судовому засіданні письмових доказів наданих відповідачем (а.с. 115-119) та інформації з інтернет ресурсів ( http://budjak.com.ua/kurort-katranka/bo-mrija.html , http://www.armol.com/ ,), встановлено, що позивач здійснює господарську діяльність на орендованій земельній ділянці за адресою: Одесская область, Татарбунарский район, с. Лиман, туристичний комплекс «Мрія»: 86.22 - спеціалізована медична практика, (грязелікування); 55.90 - діяльність інших засобів тимчасового розміщення; (розміщення в готельному комплексі класу 3-х зірок). Також серед послуг в туристичному комплексі «Мрія» зазначено: магазин, ресторан, бар, дискотека та інші.
На підставі клопотання Лиманської сільської ради, від 23.09.2014 року (а.с. 114) відділом Держземагенства у Татарбунарському районі розроблений витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 22 вересня 2014 року № В-Н-842, в якому застосований коефіцієнт функціонального використання Кф=2,5 як для земель комерційного використання, відповідно з діяльністю підприємства на зазначеній земельній ділянці.
Вид економічної діяльності - 55.90 відповідає коду основних видів економічної діяльності (КВЕД-2010), секції Н, відповідно до додатка 3 Інструкції з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель (форма 6-зем), котрий здійснюється на землях комерційного використання.
Згідно з таблицею 1.1. додатку 1 Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, секція Н відповідає Кф=2,5 (землі комерційного використання).
Вид економічної діяльності - 86.22 відповідає коду основних видів економічної діяльності (КВЕД-2010), секції N, відповідно до додатка 4 Інструкції з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель (форма 6-зем), котрий здійснюється на землях громадського призначення.
Згідно з таблицею 1.1. додатку 1 Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, секція N відповідає Кф=0,7 (землі громадського використання).
Відповідно до пункту 3.5 «Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів» коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) (додаток 1, табл. 1.1), ураховує відносну прибутковість видів економічної діяльності.
Отже орендована позивачем земельна ділянка використовується в змішаному порядку.
Згідно абз.3 п.3.5 Порядку, встановлено, що коефіцієнт функціонального використання для земельних ділянок змішаного використання визначається як середньозважене (за площею) значення коефіцієнтів функціонального використання окремих частин земельної ділянки змішаного використання. Підставою для виділення частин земельної ділянки різного функціонального використання є виключно затверджені дані інвентаризації земельної ділянки та землеустрою.
Таким чином, діючим законодавством встановлено обов'язкове застосування при проведенні розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки даних інвентаризації земельної ділянки та землеустрою.
З урахуванням викладеного суд дійшов висновку, що застосування відділом Держземагенства у Татарбунарському районі Одеської області у витягі з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки № В-Н-842 від 22.09.2014 року, коефіцієнту, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф)-2,5 (землі комерційного використання), є необґрунтованим, оскільки як встановлено в судовому засіданні, коефіцієнт функціонального використання не визначався як середньозважене (за площею) значення коефіцієнтів функціонального використання окремих частин земельної ділянки змішаного використання.
Позивач також не погоджується з зазначенням в Витязі № В-Н-842 від 22.09.2014 року площі земельної ділянки під забудовою - 42864,8500 кв.м.
З досліджених в судовому засіданні письмових доказів кадастрового плану зовнішніх меж земельної ділянки наданої у оренду землі ТОВ «Молокозавод» (а.с. 24), в розділі експлікація земельних угідь визначено загальну площу - 4,2866 га., та забудовані землі - 42866 га.
З урахуванням зазначеного, суд вважає правомірним визначення у Витязі № В-Н-842 від 22.09.2014 року площі земельної ділянки під забудовою - 42864,8500 кв.м.
Щодо позовних вимог відповідача про зобов'язання відповідача видати позивачу витяг із технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки загальною площею 4,287 га., із застосуванням коефіцієнту функціонального використання - 0.5, суд зазначає наступне.
Відповідно до положень ст. 20, ст.23 Закону України «Про оцінку земель», обов'язок щодо формування та видання витягу з технічної документації безпосередньо покладено на відповідний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України
Згідно ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано; безсторонньо; добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно; з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно.
Частиною 1 статті 9 КАС України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
З аналізу положень ч.1 ст.2 та ч.3 ст.2 КАС України в кореспонденції з приписами ст.6 Конституції України, якою закріплений принцип розподілу державної влади, вбачається, що суд не може перебирати на себе функцій суб'єкта владних повноважень в реалізації відповідних управлінських функцій і вирішенні питань, віднесених до виключної компетенції такого суб'єкта.
Звертаючись до суду із вказаною позовною вимогою та обґрунтовуючи самостійно визначений коефіцієнт функціонального використання земельної ділянки, як 0,5 (інші землі), позивач посилається на цільове призначення земельної ділянки за договором - землі рекреаційного призначення.
Проте, суд вважає, що позивач помилково ототожнює поняття категорії земель за основним цільовим призначенням і категорії земель за функцією використання.
За таких обставин, враховуючи те, що позивачем не доведено суду підстав застосування коефіцієнта функціонального використання землі як 0,5 та, з огляду на те, що суд не може підміняти собою суб'єкта владних повноважень і здійснювати замість нього покладені на цього суб'єкта владні управлінські функції, суд не вбачає правових підстав для задоволенні цієї частини позовних вимог.
Згідно з ч.2 ст.71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Враховуючи вище викладене, оцінюючи надані докази в сукупності, приймаючи до уваги те, що судовим розглядом встановлено часткове порушення прав та охоронюваних законом інтересів позивача у сфері публічно-правових відносин, то поданий позов підлягає частковому задоволенню з урахуванням положень ч.2 ст. 11 КАС України, а саме підлягає визнанню протиправним та скасуванню витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки відділу Держземагенства у Татарбунарському районі Одеської області № В-Н-842 від 22.09.2014 року.
В решті позовних вимог, адміністративний позов не підлягає задоволенню.
Керуючись ст.ст. 11, 69-71, 160-163, КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю «Молокозавод» - задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки відділу Держземагенства у Татарбунарському районі Одеської області № В-Н-842 від 22.09.2014 року.
В іншій частині позовних вимог відмовити.
Постанова набирає законної сили згідно ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст постанови складено та підписано суддею 23.11.2015 року.
Суддя Вовченко O.A.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.11.2015 |
Оприлюднено | 30.11.2015 |
Номер документу | 53778449 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Вовченко О. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні