Постанова
від 29.03.2007 по справі 11/25-нм
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

11/25-НМ

   

УКРАЇНА

Господарський суд

Житомирської області


10002, м. Житомир, майдан Путятинський,3/65

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Від "29" березня 2007 р.                                                     Справа № 11/25-НМ

Господарський суд Житомирської області у складі:

Судді Маріщенко Л.О.

при секретарі Панфьоровій В.В.

за участю представників сторін

від позивача Ясинецька Т.П. дор. від 03.01.07р, №4

від відповідача Васільєва Т.П. дор. від 16.01.07р. №545/04

 

Розглянув у відкритому судовому засіданні в м. Житомирі справу за позовом Виробниче житлове ремонтно-експлуатаційне підприємство № 4 (м. Житомир)  

до Управління Пенсійного фонду України в Богунському районі міста Житомира (м. Житомир)

про скасування рішень

Позивач звернувся до господарського суду з вимогою про скасуваннярішень Управління ПФУ в Богунському районі м. Житомира №№ 273,274 від 10.07.2006 р. про нарахування КПВЖРЕП №4 штрафних санкцій та пені в сумі 73968,44 грн.

Представник позивача в судовому засіданні позов підтримав в повному обсязі з вимог заявлених у позовній заяві.

Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечив з підстав зазначених у відзиві на позовну заяву.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, господарський суд,-

ВСТАНОВИВ:

З матеріалів справи вбачається, що управлінням ПФУ в Богунському районі м. Житомира було винесено рішення №273 та №274 від 10.07.06р. про нарахування КВЖРЕП №4 штрафних санкцій та пені в сумі 73968,44 грн.

Позивач зазначив, що рішення щодо примусове стягнення штрафних санкцій та пені з підприємства є неможливими до виконання, оскільки підприємство є планово-збитковим і знаходиться у вкрай важкому фінансовому становищі.

Значне перевищення видатків над доходами та несвоєчасне і неповне надання дотації на відшкодування різниці в тарифах зі сторони Житомирської міської ради, яка є власником майна КВЖРЕП №4, не дозволяють підприємству в повній мірі розрахуватися по заробітній платі з працівниками, заборгованість по якій станом на 01.07.06р. становить 318286 грн., а станом на 01.10.06р. становить 206,8 тис. грн., та здійснювати відповідно, перерахування внесків до ПФУ та інших фондів ,проводить своєчасно розрахунки з бюджетом  та підприємствами - надавачами послуг тощо.

Також позивач стверджує, що при винесенні  рішення про нарахування підприємству штрафних санкцій та пені відповідач не врахував, що 2003р. тариф на послуги становив 0,19 грн. хоча фактичні витрати становили 0,43 грн., з 01.04.05р. тариф 0,39 грн., з 01.10.05р. - 0,33 грн, хоча фактичні витрати становили - 0,59 грн.

Така дотація на відшкодування різниці в тарифах яка повинна надаватися міською радою надавалась на протязі 2003-2005 рр. несвоєчасно і не в повній мірі.

Представник відповідача в судовому засіданні  зазначив, що КВЖРЕП №4 в своїй позовній заяві просить скасувати рішення про нарахування підприємству штрафних санкцій та пені за несвоєчасну сплату внесків до Пенсійного фонду України в розмірі 73968,44грн. при цьому в позовній заяві не зазначає яку саме норму права порушено, оскільки до 01.01.2004 року діяв Закон України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", нараховані за рішенням 10.07.2006 року №273 фінансові санкції та пеня, були застосовані до ВЖРЕП №4, в зв'язку з несвоєчасною сплатою нарахованих сум збору за різні періоди 2003 року із строками затримки понад від 1 до 22 днів, про що свідчать дані картки особового рахунку.

Згідно з пп. 5.3.1. п.5.1. ст.5 Закону "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 ст.4 цього Закону для подання податкової декларації.

Підпунктом 17.1.7 пункту 17.1 ст.17 Закону "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" визначено, що у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання протягом граничних строків, визначених цим Законом, такий платник податку зобов'язаний сплатити штраф у таких розмірах:

- при затримці до 30 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі 10 % погашеної суми податкового боргу;

- при затримці від 31 до 90 календарних днів включно, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі двадцяти відсотків погашеної суми податкового боргу;

- при затримці, що є більшою 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі п'ятдесяти відсотків погашеної суми податкового боргу.

Одночасно на суми своєчасно не сплаченого збору і фінансових санкцій нараховується пеня.

Розрахунок фінансових санкцій та пені здійснюється на підставі облікових даних картки особового рахунку, яка формується за даними звітів платника, розрахованих платником самостійно.

З 01.01.2004 року вступив в дію Закон України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".

Закон України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" від 09.07.2003 року №1058 - IV визначає платників страхових внесків, порядок нарахування, обчислення та сплати (стягнення) страхових внесків.

Згідно з ч.6 ст.20 Закону страхувальники зобов'язані сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду

Відповідно до ст. ст. 14, 15, 17 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" КПЖРЕП №4 є платником страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та несе обов'язки з нарахування, обчислення і сплати страхових внесків в установлені строки та в повному обсязі.

Нараховані за рішенням від 10.07.06 року №274 фінансові санкції та пеня, були застосовані до КЖРЕП №4, в зв'язку з несвоєчасною сплатою сум страхових внесків за 2004 - 2006 р.р. із строками затримки від 1 до 77 днів.

Відповідно до п.2 ч.9 ст.106 Закону за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або територіальними органами Пенсійного фонду, накладається штраф залежно від строку затримки платежу в розмірі:

- 10% своєчасно не сплачених зазначених сум - у разі затримки їх сплати у строк до 30 календарних днів включно;

- 20  % зазначених сум - у разі  затримки їх сплати у строк до 90 календарних днів включно;

-    50 відсотків зазначених сум - у разі затримки їх сплати понад 90 календарних днів.

Одночасно на суми своєчасно не сплачених (не перерахованих) страхових внесків фінансових санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1% зазначених сум коштів, розрахована за кожний день прострочення платежу.

Частиною 6 ст.18 Закону передбачено, що законодавством не можуть встановлюватися пільги з нарахування та сплати страхових внесків або звільнення від їх сплати.

Окрім того, відповідно до ст.46 Конституції України право громадян на соціальний захист (в т.ч. отримання пенсії) гарантується шляхом сплати страхових внесків підприємствами установами організаціями у відповідності до законодавства. Статтею 212-1 КК України передбачена кримінальна відповідальність за ухилення під сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.

Тобто, в разі несвоєчасної сплати страхових внесків страхувальник позбавляє застрахованих осіб (своїх працівників), гарантованого Конституцією права на отримання пенсії, адже лише за умови сплати страхових внесків громадяни набувають право на страховий стаж, а відповідно на пенсію.

Частиною 10 статті 20 Закону встановлено, якщо страхувальники несвоєчасно або не в повному обсязі сплачують страхові внески, до них застосовуються фінансові санкції, передбачені цим Законом, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про сплату страхових внесків, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом.

Частиною 12 ст.20 Закону передбачено, що страхові внески підлягають сплаті незалежно від фінансового стану платника страхових внесків.

Враховуючи викладене, позовні вимоги задоволенню не підлягають.

Керуючись ст.ст.86,94,159,160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, господарський суд,-

ПОСТАНОВИВ:

1. В позові відмовити

2. Постанова суду набирає законної сили в строк та в порядку, встановлених ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України.

3. Постанова суду може бути оскаржено до Житомирського апеляційного господарського суду відповідно до ст.186 КАС України через господарський суд Житомирської області.

Суддя                                                                       Маріщенко Л.О.  

дата складання  04.04.07 р.

Віддрукувати:

1 - в справу

2 - позивачу;

3 - відповідачу;

СудГосподарський суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення29.03.2007
Оприлюднено22.08.2007
Номер документу537920
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —11/25-нм

Ухвала від 12.03.2010

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Маріщенко Л.О.

Рішення від 20.07.2010

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Маріщенко Л.О.

Постанова від 29.03.2007

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Маріщенко Л.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні