Постанова
від 18.11.2015 по справі 804/9057/15
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

18 листопада 2015 рокусправа № 804/9057/15

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Юхименка О.В.

суддів: Кругового О.О. Нагорної Л.М.

за участю секретаря судового засідання: Лащенко Р.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні

апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю

«УКРПЛАСТЕКОЛОГІЯ»

на постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду

від 31 серпня 2015 року

у справі № 804/9057/15

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю

«УКРПЛАСТЕКОЛОГІЯ»,

вул. Дарницька, 9-А, м. Дніпропетровськ, 49000;

до відповідача Державної податкової інспекції

в Амур-Нижньодніпровському районі м. Дніпропетровська

Головного управління ДФС у Дніпропетровській області,

пров. Універсальний, 12, м. Дніпропетровськ, 49087;

про визнання протиправними дій, -

встановив: Товариством з обмеженою відповідальністю «УКРПЛАСТЕКОЛОГІЯ» подано позов до Державної податкової інспекції в Амур-Нижньодніпровському районі міста Дніпропетровська Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про

визнання протиправними дій з неузгодження та незастосування Товариству процедури податкового компромісу до сум заниження податку на прибуток за січень-березень 2014 року у розмірі 424.145,00 грн.;

визнання для Товариства узгодженим та досягнутим податковий компроміс з податку на прибуток по господарських операціях за 1-й квартал 2014 року на суму 424.145,00 грн., заявлений у Заяві № 243 від 15 квітня 2015 року про застосування податкового компромісу згідно доданого до неї уточнюючого розрахунку сум з податку на прибуток;

у зв'язку із досягненням податкового компромісу вважати суму у розмірі 402.937,75 грн., що складає 95 відсотків суми заниженого податкового зобов'язання з податку на прибуток, заявленого у Заяві № 243 від 15 квітня 2015 року про застосування податкового компромісу згідно доданого до неї уточнюючого розрахунку сум з податку на прибуток, та донарахованими згідно прийнятого відповідачем податкового повідомлення-рішення (форма "Р") від 08 липня 2015 року № 0002942202, погашеними, а штрафні санкції у розмірі 212.072,50 грн., нараховані згідно до прийнятого податкового повідомлення-рішення (форма "Р") 08 липня 2015 року № 0002942202, такими, що не підлягають застосуванню та сплаті.

Дніпропетровський окружний адміністративний суд (суддя Віхрова В.С.) своєю постановою від 31 серпня 2015 року у позові відмовив.

Постанова суду мотивована тим, що відмова у задоволенні податкового компромісу була обґрунтованою та правомірною.

Крім того, з огляду на завдання та функції, погодження податкового компромісу є виключною компетенцією (дискреційними повноваженнями) контролюючого органу.

Не погоджуючись з прийнятим у справі судовим актом, у поданій апеляційній скарзі Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРПЛАСТЕКОЛОГІЯ», Позивач, вказував на порушення норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги її заявник посилається на те, що висновок щодо неможливості застосування до визначених сум заниження податку на прибуток процедури податкового компромісу не відповідає підрозділу 9-2 розділу ХХ Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року N 2755-VI. А результатом проведення позапланової перевірки мала бути Довідка про правомірність визначення сум податкових зобов'язань в Уточнюючому розрахунку.

Просить постанову окружного адміністративного суду скасувати та прийняти нову постанову суду. Позов задовольнити.

Судовий розгляд адміністративної справи здійснювався з повним фіксуванням судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу.

Обставини справи: Згідно із Законом України від 25 грудня 2014 року N 63-VIII Розділ XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року N 2755-VI доповнено підрозділом 9-2 «Особливості уточнення податкових зобов'язань з податку на прибуток підприємств та податку на додану вартість під час застосування податкового компромісу».

В силу приписів наведеної норми податковий компроміс - це режим звільнення від юридичної відповідальності платників податків та/або їх посадових (службових) осіб за заниження податкових зобов'язань з податку на прибуток підприємств та/або податку на додану вартість за будь-які податкові періоди до 1 квітня 2014 року.

Платник податків, який вирішив скористатися процедурою податкового компромісу, під час дії податкового компромісу за такі податкові періоди має право подати відповідні уточнюючі розрахунки податкових зобов'язань з податку на прибуток підприємств та/або податку на додану вартість, в яких визначає суму завищення витрат, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування податком на прибуток підприємств та/або суму завищення податкового кредиту з податку на додану вартість.

16 квітня 2015 року Товариством з обмеженою відповідальністю «УКРПЛАСТЕКОЛОГІЯ» було подано до Державної податкової інспекції в Амур-Нижньодніпровському районі міста Дніпропетровська Головного управління ДФС у Дніпропетровській області заяву про застосування податкового компромісу з податку на прибуток (в межах предмету позову) по господарських операціях за І квартал 2014 року на загальну суму 424.144,83 грн., з переліком (описом) операцій, щодо яких здійснено уточнення показників податкової звітності.

В рамках застосування податкового компромісу Товариством з обмеженою відповідальністю «УКРПЛАСТЕКОЛОГІЯ» до Державної податкової інспекції в Амур-Нижньодніпровському районі міста Дніпропетровська Головного управління ДФС у Дніпропетровській області надано уточнюючу податкову декларацію за 2014 рік, згідно до якої збільшено податок на прибуток на суму 447.708,00 грн.

В червні 2015 року уповноваженим фахівцем держподаткінспекції було здійснено виїзну позапланову документальну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю «УКРПЛАСТЕКОЛОГІЯ» з питань дотримання вимог податкового законодавства в частині витрат, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування податком на прибуток по взаємовідносинах з Товариством з обмеженою відповідальністю «АКЦЕНТ-ТРЕЙД» за січень - березень 2014 року, з Приватним підприємством «ОБУХІВМІСЬКВТОРРЕСУРСИ» за січень - лютий 2014 року, з Товариством з обмеженою відповідальністю «МВВ - ПАК» за лютий 2014 року, з Приватною фірмою «КАСКАД ТСВ» за березень 2014 року та з Товариством з обмеженою відповідальністю КБГ ФУДС ТРЕЙДІНГ» за березень 2014 року.

В Акті перевірки від 22 червня 2015 року вчинено запис про порушення підпункту 14.1.27 пункту 14.1 статті 14, статей 138, 139, 140 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року N 2755-VI, що призвело до заниження податку на прибуток за 2014 рік на загальну суму 424.145,00 грн. До заяви Товариства з обмеженою відповідальністю «УКРПЛАСТЕКОЛОГІЯ» про застосування процедури податкового компромісу за 2014 рік неправомірно включено суму 2.356.360,00 грн. по взаємовідносинах з Товариством з обмеженою відповідальністю «АКЦЕНТ-ТРЕЙД», з Приватною фірмою «КАСКАД ТСВ» та з Товариством з обмеженою відповідальністю КБГ ФУДС ТРЕЙДІНГ».

За позицією фахівців контролюючого органу, податковий компроміс - це режим звільнення від юридичної відповідальності за будь-які податкові періоди до 01 квітня 2014 року. Платник податку не має права скористатися процедурою податкового компромісу для подання уточнюючого розрахунку податкових зобов'язань з податку на прибуток за базовий звітний період - 2014 рік.

За наслідками перевірки, 08 липня 2015 року керівником контролюючого органу прийнято податкове повідомлення-рішення № 0002942202.

Товариству з обмеженою відповідальністю «УКРПЛАСТЕКОЛОГІЯ» збільшено суму грошового зобов'язання за платежем 30 11021000 - податок на прибуток, у розмірі 424.145,00 грн. за основним платежем; нараховані штрафні (фінансові) санкції в сумі 212.072,50 грн., відповідно.

Визнання протиправними дій з неузгодження та незастосування Товариству процедури податкового компромісу; визнання для Товариства узгодженим та досягнутим податковий компроміс з податку на прибуток по господарських операціях за 1-й квартал 2014 року; у зв'язку із досягненням податкового компромісу вважати суму, що складає 95 відсотків суми заниженого податкового зобов'язання з податку на прибуток, погашеними, а штрафні санкції згідно до прийнятого податкового повідомлення-рішення такими, що не підлягають застосуванню та сплаті; стали предметом судового позову.

Колегія суддів, проаналізувавши на підставі фактичних обставин справи застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права при винесенні оскарженої постанови, виходить з наступного.

За позицією фахівців контролюючого органу, з чим погодився суд першої інстанції, в рамках застосування податкового компромісу Товариством з обмеженою відповідальністю «УКРПЛАСТЕКОЛОГІЯ» до Державної податкової інспекції в Амур-Нижньодніпровському районі міста Дніпропетровська Головного управління ДФС у Дніпропетровській області надано уточнюючу податкову декларацію за базовий звітний період - 2014 рік, в той час як податковий компроміс - це режим звільнення від юридичної відповідальності платників податків та/або їх посадових (службових) осіб за заниження податкових зобов'язань з податку на прибуток підприємств та/або податку на додану вартість за будь-які податкові періоди до 1 квітня 2014 року.

Така позиція суду першої інстанції видається колегії суддів помилковою.

Дійсно, згідно з підрозділом 9-2 розділу ХХ «Особливості уточнення податкових зобов'язань з податку на прибуток підприємств та податку на додану вартість під час застосування податкового компромісу» Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року N 2755-VI податковий компроміс - це режим звільнення від юридичної відповідальності платників податків та/або їх посадових (службових) осіб за заниження податкових зобов'язань з податку на прибуток підприємств та/або податку на додану вартість за будь-які податкові періоди до 1 квітня 2014 року

В той же час, в силу приписів статті 33 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року N 2755-VI податковим періодом визнається встановлений цим Кодексом період часу, з урахуванням якого відбувається обчислення та сплата окремих видів податків та зборів. Податковий період може складатися з кількох звітних періодів.

Податковим періодом, стаття 34 цього Кодексу, може бути календарний рік; календарне півріччя; календарні квартали

Платник податків, пункт 49.2, зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період, в якому виникають об'єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є.

Однак, у відповідності з пунктом 49.19 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року N 2755-VI, якщо податкова декларація за квартал, півріччя, три квартали або рік розраховується наростаючим підсумком на підставі показників базових податкових періодів, з яких складаються такі квартал, півріччя, три квартали або рік (без урахування авансових внесків), згідно з відповідним розділом цього Кодексу, зазначена податкова декларація подається у строки, визначені пунктом 49.18 цієї статті для такого базового звітного (податкового) періоду.

Отже, Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРПЛАСТЕКОЛОГІЯ», який подав до Державної податкової інспекції в Амур-Нижньодніпровському районі міста Дніпропетровська Головного управління ДФС у Дніпропетровській області заяву про застосування податкового компромісу з податку на прибуток і уточнюючу податкову декларацію за 2014 рік, в якій визначився по господарських операціях за І квартал 2014 року на загальну суму 424.144,83 грн., з переліком (описом) таких операцій, щодо яких здійснено уточнення показників податкової звітності, діяв у відповідності з нормами Податкового кодексу України, та мав правові підстави скористатися процедурою податкового компромісу.

Щодо способу захисту порушеного права.

За позицією суду першої інстанції, з огляду на завдання та функції, погодження податкового компромісу є виключною компетенцією (дискреційними повноваженнями) контролюючого органу.

В той же час, Законом України від 25 грудня 2014 року N 63-VIII Розділ XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року N 2755-VI доповнено підрозділом 9-2 «Особливості уточнення податкових зобов'язань».

У відповідності з пунктом 8 наведеної норми податковий компроміс вважається досягнутим не за відповідним волевиявленням контролюючого органу, а після сплати платником податків узгоджених податкових зобов'язань згідно із цим підрозділом.

Згідно з пунктом 2 сума заниженого податкового зобов'язання з податку на прибуток підприємств та/або податку на додану вартість сплачується в розмірі 5 відсотків такої суми. При цьому 95 відсотків суми заниженого податкового зобов'язання з податку на прибуток підприємств та/або податку на додану вартість вважаються погашеними, штрафні санкції не застосовуються, пеня не нараховується.

В будь-якому випадку, в силу прямих приписів пункту 3 підрозділу 9-2 розділу ХХ «Особливості уточнення податкових зобов'язань з податку на прибуток підприємств та податку на додану вартість під час застосування податкового компромісу» Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року N 2755-VI, документальна позапланова перевірка проводиться виключно з питань, які стосуються витрат, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування податком на прибуток підприємств та/або суми завищення податкового кредиту з податку на додану вартість, у межах процедури досягнення податкового компромісу. Навіть податкові зобов'язання, визначені в податковому повідомленні-рішенні, сплачують у розмірі, передбаченому пунктом 2 цього підрозділу. Знову ж таки, податковий компроміс вважається досягнутим після сплати платником податків узгоджених податкових зобов'язань згідно із цим підрозділом.

Отже, зі сплатою Товариством п'яти відсотків суми заниженого податкового зобов'язання з податку на прибуток, заявленого у Заяві № 243 від 15 квітня 2015 року про застосування податкового компромісу, стовно чого спору між сторонами не існує, податковий компроміс вважається узгодженим та досягнутим.

95 відсотків суми заниженого податкового зобов'язання з податку на прибуток є погашеними, а штрафні санкції - такими, що не підлягають застосуванню та сплаті.

Іншого способу захисту для платника не існує, оскільки у разі якщо платник податків розпочинає процедуру адміністративного та/або судового оскарження податкового повідомлення-рішення, прийнятого контролюючим органом за результатами документальної позапланової перевірки згідно із цим підрозділом, податковий компроміс не застосовується.

Що ж до відмови у позові про визнання протиправними дій, суд першої інстанції дійшов обґрунтованого висновку про те, що контролюючий орган діяв в межах повноважень, та у спосіб, визначений законом. А судовому захисту, відповідно, підлягають правові наслідки таких дій.

Керуючись ст. 195, п. 3 ч. 1 ст. 198, ст. 202 Кодексу Адміністративного судочинства України, Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд, -

П О С Т А Н О В И В

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «УКРПЛАСТЕКОЛОГІЯ» задовольнити частково.

Постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 31 серпня 2015 року у справі № 804/9057/15 скасувати частково.

Позов Товариства з обмеженою відповідальністю «УКРПЛАСТЕКОЛОГІЯ» задовольнити частково.

Визнати для Товариства з обмеженою відповідальністю «УКРПЛАСТЕКОЛОГІЯ» узгодженим та досягнутим податковий компроміс з податку на прибуток по господарських операціях за 1-й квартал 2014 року на суму 424.145,00 грн., заявлений у Заяві № 243 від 15 квітня 2015 року про застосування податкового компромісу згідно доданого до неї уточнюючого розрахунку сум з податку на прибуток.

У зв'язку із досягненням податкового компромісу вважати суму у розмірі 402.937,75 грн., що складає 95 відсотків суми заниженого податкового зобов'язання з податку на прибуток, заявленого у Заяві № 243 від 15 квітня 2015 року про застосування податкового компромісу згідно доданого до неї уточнюючого розрахунку сум з податку на прибуток, та донарахованими згідно прийнятого відповідачем податкового повідомлення-рішення (форма "Р") від 08 липня 2015 року № 0002942202, погашеними, а штрафні санкції у розмірі 212.072,50 грн., нараховані згідно до прийнятого податкового повідомлення-рішення (форма "Р") від 08 липня 2015 року № 0002942202, такими, що не підлягають застосуванню та сплаті.

В іншій частині постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 31 серпня 2015 року у справі № 804/9057/15 залишити без змін.

Рішення суду апеляційної інстанції за наслідками перегляду набирає законної сили з моменту проголошення.

Касаційна скарга подається безпосередньо до адміністративного суду касаційної інстанції у порядку та у строки, визначені статтею 212 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий: О.В. Юхименко

Суддя: О.О. Круговий

Суддя: Л.М. Нагорна

СудДніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.11.2015
Оприлюднено01.12.2015
Номер документу53818041
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/9057/15

Ухвала від 26.08.2016

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Єфанова Ольга Володимирівна

Ухвала від 05.09.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Карась О.В.

Ухвала від 08.06.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Карась О.В.

Ухвала від 25.12.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Моторний О.А.

Постанова від 16.12.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Юхименко О.В.

Ухвала від 09.12.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Моторний О.А.

Ухвала від 26.11.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Юхименко О.В.

Постанова від 18.11.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Юхименко О.В.

Постанова від 18.11.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Юхименко О.В.

Ухвала від 25.09.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Юхименко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні