Постанова
від 20.10.2015 по справі 804/8995/15
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 жовтня 2015 р. Справа № 804/8995/15 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючий суддя Ніколайчук С.В.

при секретарі судового засідання Федуркіній А.В.;

за участю:

представник позивача ОСОБА_1;

представник відповідача ОСОБА_2;

розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Приватного підприємства "АГРОСТАЛЬПРОМ" до Західно-Донбаської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 04.08.2014р. №0000302201, -

ВСТАНОВИВ:

17.07.2015 року Приватне підприємство "АГРОСТАЛЬПРОМ" звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Західно-Донбаської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, в якому просить суд скасувати повністю податкове повідомлення-рішення Західно-Донбаської об'єднаної ДПІ ГУ Міндоходів в Дніпропетровській області за формою «Р» від 04.08.14р. №0000302201 на суму 1127613,00грн., за платежем податок на прибуток приватних підприємств.

Свої позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що оспорюване рішення є неправомірним, оскільки позивач не порушував ст.14.1.27, ст.14.1.36, ст. 14.1.23, ст.14.1.231. ст.14.1.13, ст.14.1.191, ст.14.1.185, ст.14.1.179, ст.138.1.1, ст.138.2, ст.138.4, ст.138.8, ст.44.1, ст. 139.1.9, ст.135.5.4, ст.137.10 Податкового кодексу України та у податкового органу відсутні підстави та повноваження щодо визнання недійсним (нікчемним) договорів укладених позивачем з його контрагентами, адже угоди з контрагентами позивача в судовому порядку недійсними податковою інспекцією не визнавались та податковій інспекції не надано повноваження встановлювати нікчемність правочинів в актах перевірки; висновки акту зроблені лише на припущеннях, оскільки факт реальності здійснення позивачем господарських операцій за угодами, укладеною з ТОВ «Український рітейл», ПП «Укрформпред», ТОВ «ІБК Софітекс», ТОВ «БК «Монолітбуд», ТОВ «Кепітал Хауз» підтверджено у ході перевірки первинними бухгалтерськими документами, які включають зміни в структурі активів позивача; висновок податкового органу, що оприбуткування, приймання-передачі товарів не проводились зроблено з інформації комп'ютерних баз даних та автоматизованих інформаційних систем державної податкової служби. Оскільки право підприємства на формування податкового кредиту не залежить від податкового обліку (стану місцезнаходження) контрагентів та сплати ним податку до бюджету, позивач вважає, що ним було сформовано ПДВ на підставі належним чином оформлених податкових накладних відповідно до вимог Податкового кодексу України.

Ухвалою суду від 22.07.2015р. відкрито провадження по справі №804/8995/15 та призначено справу до розгляду у судовому засіданні на 04.08.2015р.

В подальшому розгляд справи відкладався 04.09.15р., 18.09.15р., 09.10.15р. та 20.10.15р.

20.10.2015 р. в судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав в повному обсязі, просив суд адміністративний позов задоволити в повному обсязі.

Представник відповідача проти позову заперечував, просив суд відмовити в задоволенні адміністративного позову, мотивуючи тим, що опрацюванням документів податкової звітності при перевірці ПП"АГРОСТАЛЬПРОМ" встановлено, що позивач здійснював будівництво житлових і нежитлових будівель. При цьому, у ПП"АГРОСТАЛЬПРОМ" відсутній технічний персонал, виробничі активи, складські приміщення, транспортні засоби при значних обсягах реалізації товарів (робіт, послуг) та інші умови для ведення господарської діяльності. Для здійснення послуг, пов'язаних з демонтажем, поточними ремонтами різних будівель, ПП"АГРОСТАЛЬПРОМ" залучало сторонні організації. Стан таких суб'єктів господарювання відмінний від «0» - основний платник. Види діяльності не відповідають змісту господарських операцій, вказаних в первинних документах. Наявність вказаних обставин, на думку відповідача, є підставою для встановлення факту нереальності здійснення господарських операцій по ланцюгу постачання, встановлено безтоварність таких операцій та юридичну дефектність первинних документів, складених від імені контрагентів на адресу ПП"АГРОСТАЛЬПРОМ", що є наслідком порушення позивачем норм ПК України. Таким чином, Західно-Донбаською ОДПІ обґрунтовано та правомірно прийнято податкові повідомлення-рішення.

Заслухавши представника позивача та відповідача, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази у сукупності з нормами чинного законодавства України, суд дійшов висновку про задоволення позову, виходячи з наступного:

З 12.06.2014 року по 03.07.2014року Західно-Донбаською ОДПІ на підставі направлень від 12.06.14р. та п.п. 20.1.4 п. 20.1 ст.20. ст.77 ПК України згідно плану-графіка проведення планових виїзних перевірок суб'єктів господарювання на 2 квартал 2014 року проведена планова виїзна перевірка ПП "АГРОСТАЛЬПРОМ" з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.04.11р. по 31.12.13р. відповідно до затвердженого плану перевірки, по результатам якої складений акт №125-2205-36150985 від 10.07.14р. «Про результати планової документальної виїзної перевірки ПП «Агростальпром» код ЄДРПОУ 36150985 з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.04.11р. по 31.12.13р., валютного та іншого законодавства з період з 01.04.11р. по 31.12.13р.», яким зафіксовано наступні порушення:

- пп 14.1.27, 14.1.36 , 14.1.231 п.14.1 ст. 14 ,нп. 14.1.231. пп.14.1.39, пп.14.1.13, пп. 14.1.191,'нп. 14.1.185, пп. 14.). 1 79 пн.138.1.1 п.138.1, п. 138.2, п. 138.4 ст. 138, п. 138.8 ст.138, п.44.1 ст.44 пп.139.1.9 п. 139.1 ст.139, пп.135.5.4, п.135.1,. пп. п.137.30, п.185.1, п.187,1, п. 188,1, п. 198.1, п.198.2, п.193.1 Податкового кодексу України; ст..З, ст..42,180,55Господарського Кодексу України, ст.11, 14, 655, 662, 658, 203, 215, 228 Цивілного Кодексу України ст.2, 3, 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", п.1.2, п.2.1, п.2.4, п.п.2.15 та п.2.16 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 р. № 88, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 5 червня 1995 року за № 168/704 встановлено його завищення на суму 1 096 505,0грн та завищення валових доходів в т.ч. по періодах: (нереальність здійснення господарської діяльності): 2 квартал 2011р. - 271578,48грн., 3 квартал 2011р. - 271578,48грн., 3 квартал 2011р. - 232112грн., 2-4 квартал 2011р. - 34999грн., 1 квартал 2012р. - 109736грн., півріччя 2012р. - 13414грн., 3 квартали 2012р. - 5378грн., 4 квартал 2012р.- 246630грн., 2013 р. - 869800,0грн. - 182658грн. встановлено завищення валових витрат на суму 1 068 803,0грн та завищення валових витрат в т.ч. по періодах: (нереальність здійснення господарської діяльності): 2 квартал 2011р- 259 224,0 грн., 3 квартал 2011 р. - 208 942грн.. 2-4 квартал 2011р. - 134109грн., 1 квартал 2012р. - 75298грн., півріччя 2012р. - 0, 3 квартали 2012р. - 14700грн., 4 квартал 2012р. - 248467грн., 2013р. - 128254грн.

заниження податку на прибуток, що підлягає сплаті в бюджет в розмірі 1040045.0грн в т.ч. по періодах: (по рахунку 36121), шо підлягає сплаті до бюджету

2011р.-54 968,32грн

2012р.-45 788,73грн 1

2013р.-939 287,85грн

та встановлено завищення податкових зобов'язань на суму 1121 914,3 в т.ч: 2011 рік (з 01.04.2011 р.-31.122011 р.) -590161,14грн. квітень 2011р.-106193,01 грн.. травень 2011р. - 69696,28грн., червень 2011р.- 60266,84грн., липень 2011р. - 90904,94грн., серпень 2011р. - 59140,73грн., вересень 2011р. - 51790,73грн.. жовтень 2011р. - 60938,04грн., листопад 2011р. - 66645,73грн., грудень 2011 р. - 24585,84грн

2012 рік-357 793,07грн січень 2012-50197,17грн лютий 2012р.-40925,43грн березень 2012р.-13388,08грн. квітень 2011р,-0грн. травень 2011 р. -0грн. червень 2011р. - 12775,0грн. липень 2011 р. - 846,07грн серпень 2011 р. - 2609,02грн вересень 2011р. -1666,67грн. жовтень 2011р. - 5665,18грн листопад 2011р. - 12179,36грн грудень 2011р. -217041,09грн.

2013 рік -173960,09грн. січень 2013 - 0грн., лютий 2013р.-0грн., березень 2013р.- 0 грн., квітень 2013р.- 0грн., травень 2013р. - 40927,02грн., червень 2013р. - 16939,46грн., липень 2013р. - 106689,85грн., серпень 2013р.- 443,67грн., вересень 2013р. - 8293,42 грн. жовтень 2013р. - 666,67грн.. листопад 2013р. - 0грн. та завищення податкового кредиту в розмірі 980 864,67грн в т.ч.: 2011 рік (з 01.04.2011-31.12;2011) в розмірі 523714.24грн. квітень 2011 р. -142 162,64грн., травень 2011р. -41333,35грн червень 2011р.-41915,79грн липень 2011р. - 80496,14грн серпень 2011р.-61466,03грн вересень 2011р. -39726,66грн жовтень 2011р. - 41478,66грн листопад 2011р. - 50992,98грн грудень 2011 р. 24141,99грн

За 2012 рік - в розмірі 322 346.7грн. січень 2012р. - 30419,79 лютий 2012р. 41292,33 вересень 2012р. -14000,01 жовтень 2012р. -1507,57 листопад 2012р. 8432,7грн., грудень 2012р.-229487,86грн., січень 2012р. - 30419,79 лютий 2012р. 41292,33вересень 2012р. -14000,01грн. жовтень 2012р. - 1507,57 листопад 2012р. 8432,78 грудень 2012р. - 229487,86'

За 2013рік - в розмірі 134 803.6 грн. липень 2013-59245,78 вересень 2013- 10027,15 грудень 2013- 655301,67грн.

- пп.168.1.1 п.168.1 ст.168, пп.169.2.2 п.169.2, пп.169.4.2 п.169.4 ст.169, пп..176.2.а п.176.2. ст.176 Податкового кодексу - не нарахування, неутримання та не перерахування до бюджету сум податку на доходи фізичних осіб, за результатами перевірки донараховано податок на доходів фізичних осіб в розмірі 573,49грн.

- п. 2.8, п. 3.5, п. 3.7, п. 3.8 гл. З, п. 5.1, п. 5.8 гл. 5 Положення «Про ведення касових операцій в національній валюті в Україні» із змінами та доповненнями, затвердженими постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004року № 637 (із змінами та доповненнями).

- перевищення ліміту залишку готівки в касі підприємства у сумі 540,80грн.

Відповідальність за дане порушення передбачена ст. 1 Указу Президента України від 12.06.95 р. № 436 „Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівкиВ» (із мінами та доповненнями) (фінансова санкція: 523,80грн.х 2 = 1047,60грн. Загальна суму фінансових санкцій - 1047.60грн.)

На підставі акту перевірки податковим органом 01.07.2014року винесено податкове повідомлення-рішення №0000302201 від 04.08.2014 на загальну суму - 1127613 грн. за основним платежем -902090 а штрафними санкціями 225523 грн.

На підставі таких документів, як: договорів купівлі-продажу, договорів субпідряду, видаткових накладних, виписок банку, платіжних доручень, журналів-ордерів по рахунках 3111.3112,361.362. 685. головної книги, будівельних форм КБ -3, калькуляції до них, кошториси витрат, судом зясовано, що ПП «Агростальпром» здійснювало будівництво житлових і нежиглових будівель.

Податковим органом встановлено не реальність господарських операцій в 2013 році при взаємовідносинах з наступними контрагентами,а саме:

- ТОВ «БК «Монолітбуд» в період липень 2013р. на суму 296228,90 грн., роботи по ремонту фасаду будівлі згідно договору №18/13 СР від 16.07.13р.; вересень 2013 року на суму 50135,75грн., роботи по ремонту будівлі згідно договору №06/09 СР від 06.09.13р.

- ТОВ «Кепітал хауз» за період грудень 2013 рік на суму 327653,53грн., роботи по ремонту будівлі згідно договору №01/12С від 19.12.13р.

Кірм того, податковим органом встановлено, що для здійснення послуг пов'язаних з демонтажем, поточними ремонтами різних будівель в перевіряємому періоді підприємство ПП „Агростальпром" залучало сторонні організації на підставі договорів підряда/ субпідряда стан яких відмінний від основного, а саме:

ПП „Геліос-Д" (код за СДРПОУ 35448064) стан 16 „припинено, ліквідовано"

ТОВ „Компанія ЕксімсервісВ» (код за СДРПОУ 19428396) стан 16 „припинено, ліквідовано"

СОВ „АуріВ» (код за СДРПОУ 37275358) стан 16 „припинено, ліквідовано"

ТОВ «Транс Лайн" (код за СДРПОУ 372764564) стан 16 „припинено, ліквідовано"

ПП „Рембудкомлект Плюс" (код за ЄДРПОУ 36120814) стан 8 „здійснено запис про відсутність за місцезнаходженнямВ»

ОСОБА_3 СервісВ» (код за ЄДРПОУ 32694389) стан 11 „припинено, але не

знято з облікуВ»

ТОВ „Капіталбуд СервісВ» (код за ЄДРПОУ 38210202) стан 11 „припинено, але не знято з обліку»

ТОВ Маритеп (код за ЄДРПОУ 37275316) стан 11 „припинено, але не знято з обліку"

ТОВ „Кепітал Хаус" (код за СДРПОУ 38451478) стан 8 „здійснено запис про відсутність за місцезнаходженнямВ»

ТОВ „Монолітбуд" (код за ЄДРПОУ 38649393) стан 7 „До ЄДР внесено запис підтвердження відомостейВ» та інші.

Перевіркою встановлено, що у ПП «Агростальпром» відсутні технічний персонал, виробничі активи, складські приміщення, транспортні засоби при значних обсягах реалізації товарів (робіт, послуг) та інших умов для ведення господарської діяльності.

Надаючи правову оцінку обставинам справи слід зазначити наступне.

Згідно із п.п.14.1.27. п.14.1. ст.14 Податкового кодексу України витрати - сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних для провадження господарської діяльності платника податку, в результаті яких відбувається зменшення економічних вигод у вигляді вибуття активів або збільшення зобов'язань, внаслідок чого відбувається зменшення власного капіталу (крім змін капіталу за рахунок його вилучення або розподілу власником)

В силу п.п.134.1.1. п.134.1. ст.134 ПК України об'єктом оподаткування є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом зменшення суми доходів звітного періоду, визначених згідно зі статтями 135 - 137 цього Кодексу, на собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг та суму інших витрат звітного податкового періоду, визначених згідно зі статтями 138 - 143 цього Кодексу, з урахуванням правил, встановлених статтею 152 цього Кодексу.

Згідно з п.138.2. ст.138 ПК України витрати, які враховуються для визначення об'єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу.

Відповідно до п.п.139.1.1. п.139.1. ст.139 Податкового кодексу України не включаються до складу витрат витрати, не пов'язані з провадженням господарської діяльності.

Отже, до складу валових витрат можуть бути віднесені витрати, які безпосередньо пов'язані з підготовкою, організацією, веденням виробництва, реалізацією продукції (робіт, послуг).

В силу п.44.1. ст.44 ПК України для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту. У випадках, передбачених статтею 216 Цивільного кодексу України, платники податків мають право вносити відповідні зміни до податкової звітності у порядку, визначеному статтею 50 цього Кодексу.

Пунктом 198.1. ст.198 ПК України встановлено, що право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з:

а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг;

б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності);

в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України;

г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.

Згідно із п.198.2. ст.198 ПК України датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше:

-дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг;

-дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.

Відповідно до п.198.3. ст.198 ПК України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1. статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку:

-з придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку;

-з придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Згідно з п.198.6. ст.198 Податкового кодексу України передбачено, що не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу. У разі коли на момент перевірки платника податку контролюючим органом суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим пунктом документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цього Кодексу.

Аналізуючи зазначені норми Податкового кодексу України суд приходить до висновку, що право на віднесення сум податку на додану вартість, сплачених при придбанні послуг, до податкового кредиту виникає у суб'єкта господарювання в разі фактичного здійснення оплачених послуг, наявності первинних документів та використання в господарській діяльності цих послуг.

Судом встановлено, що в порушення ст. 180 Господарського кодексу України ПП„АгростальпромВ» до перевірки не надано наказів про призначнення матеріально-відповідальних осіб, які повинні здійснювати прийом-передачу ТМЦ, не надано карток складського обліку отриманої продукції та документів підтверджуючих оприбуткування на склад зазначених ТМЦ, сертифікатів походження даних ТМЦ.

ПП „Агростальпром" для здійснення фінансово- господарської діяльності в перевіряємому періоді залучав сторонні організації, при цьому, на балансі підприємства основні фонди не рахуються та чисельність, згідно данних 1 ДФ, яка подається до Західно- Донбаської ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області складає 2 особи.

Таким чином, встановлено відсутність необхідних умов для досягнення результатів від підприємницької, економічної діяльності (основний вид діяльності згідно даних АІС «Реєстр платників податків» - діяльність посередників у торгівлі сільськогосподарською сировиною, тваринами, текстильною сировиною та напівфабрикатами), в силу відсутності трудових оборотних коштів, виробничих активів, складських приміщень, власного чи орендованого нерухомого майна, тощо. Згідно наявних баз даних у вищенаведених підприємств відсутні основні фонди та ресурси та технічні умови для здійснення послуг.

Послуга - це діяльність виконавця з надання (передачі) споживачеві певного визначеного договором матеріального чи нематеріального блага, що здійснюється за індивідуальним замовленням споживача для задоволення його особистих потреб (Закон, ВР УРСР, від 12.05.1991, № 1023-ХЛ "Послуга").

Для здійснення послуг підряда/субпідряда у контрагента (Згідно наявних баз даних у внщенаведеннх підприємств відсутні основні фонди та трудові ресурси та технічні умови для здійснення послуг) повинно бути в наявності основні фонди, так як відповідно до визначення поняття основні засоби - необоротні активи, які мають матеріальну форму і вартість яких становить більше 500 гривень за одиницю (комплект). Сюди відносяться такі види товарів тривалого користування, як нерухомі основні фонди, у тому числі житлові споруди, меблі, обладнання, прилади, а також рухомі основні фонди, такі як транспортні засоби, устаткування, обчислювальна техніка, пральні машини, холодильники тощо (Лист, Державне казначейство України, від 18.01.2002, № 07-07/92-353 "Основні засоби"), основні фонди - це матеріальні цінності, експлуатаційний період і вартість яких відповідно перевищують один календарний рік та 15 неоподаткованих мінімумів доходів громадян. (Держстандарт, Наказ "Щодо затвердження Державного класифікатора України "Класифікація основних фондів" від 19.08.1997 N 507) технічні умови - документ, що встановлює технічні вимоги, яким повинні відповідати продукція, процеси чи послуги. Технічні умови можуть бузи стандартом, частиною стандарту або окремим документом. (Закон.,ВР України, від 17.05.2001. № 2408-11 і "Про стандартизацію") також під час перевірки було встановлено, що позивач здійснював оптове придбання та реалізацію товарів народного споживання (дитячий одяг в асортименті, консерви, вугільну продукцію, піддони та дрова). При цьому до перевірки не надано документів які б підтверджували транспортування, вантажно-розвантажувальні роботи, до перевірки не надано наказів на командировки так як договори купівлі-продажу заключалися в різних містах України, сертифікатів якості на вугільну продукцію.

Фактично у ПП «Агростальпром" та у підприємств-контрагентів відсутні трудові ресурси, виробниче обладнання, транспортне та торгівельне обладнання, сировина, матеріали для здійснення основного виду діяльності, визначеного згідно довідки з ЄДРПОУ.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

Отже, будь-які документи (у тому числі договори, накладні, рахунки тощо) мають силу первинних документів лише в разі фактичного здійснення господарської операції.

Якщо ж фактичного здійснення господарської операції не було, відповідні документи не можуть вважатися первинними документами для цілей ведення податкового обліку навіть за наявності всіх формальних реквізитів таких документів, що передбачені чинним законодавством.

Наведені обставини свідчать, що за період з 01.04.11р.- 2013 рік діяльність ПП «Агрсотальиром» з зазначеними вище контрагентами має наступні ознаки:

- відсутній рух активів, зобов'язань чи власного капіталу у процесі здійснення господарської операції;

- відсутні фізичні, технічні та технологічні можливості до вчинення задекларованих господарських операцій, а саме: відсутній кваліфікований персонал, незначний штат працюючих осіб при тому, що статутна діяльність потребує участі більшої кількості людей, в т. ч. за спеціальною освітою;

- відсутні основні фонди (за умови, що вони необхідні для здійснення операцій), у тому числі транспортні засоби, приміщення для зберігання товарів.

У п. 24 Постанови Пленуму від 06.11.2009 № 9 Верховний Суд України відзначив, що для визнання правочину фіктивним необхідно встановити наявність умислу всіх сторін правочину. Саме по собі невиконання правочину сторонами не означає, що укладено фіктивний правочин. Якщо сторонами не вчинено будь-яких дій на виконання такого правочину, суд ухвалює рішення про визнання правочину недійсним без застосування будь-яких наслідків. У разі якщо на виконання правочину було передано майно, такий правочин не може бути кваліфікований як фіктивний.

Під час перевірки податковий орган встановив обставини, які свідчать про укладення договорів з контрагентами (та їх умислу) без наміру створити наслідки, які передбачені договорами.

Зазначені обставини були встановлені податковим органом під час перевірки і залишились не спростованими під час судового розгляду справи.

Слід зазначити, що надання податковому органу належним чином оформлених документів, передбачених законодавством про податки та збори, з метою одержання податкової вигоди є підставою для її одержання, якщо податковий орган не встановив та не довів, що відомості, які містяться в цих документах, неповні, недостовірні та (або) суперечливі, є наслідком укладення нікчемних правочинів або коли відомості ґрунтуються на інших документах, недійсність даних в яких установлена судом.

У справі відсутні докази, які б свідчили про відповідність господарських операцій цілям та завданням статутної діяльності сторін цих операцій, звичність цих операцій для цих осіб, їх прибутковість, та/або інших обставин, які б в сукупності могли свідчити про реальність вчинених операцій, наявність факту отримання послу, а також того, що вчинення зазначених операцій було обумовлено розумними економічними причинами (цілями ділового характеру), а дії позивача та його контрагентів були спрямовані на отримання обґрунтованої податкової вигоди.

Разом з тим, суд вважає за необхідне зазначити, що в спірних правовідносинах відповідач зробив висновок щодо неможливості фактичного здійснення платником податків операцій під час встановлення певних фактів та обставин в порядку виконання покладених на неї обов'язків, а саме: документальної виїзної планової перевірки ПП «Агростальпром». По суті зазначений висновок відповідача не є рішенням суб'єкта владних повноважень, не є нормативно-правовим актом чи актом індивідуальної дії в розумінні положень ст. 17 Кодексу адміністративного судочинства України та не виходить за рамки компетенції податкового органу.

Отже, податкове повідомлення-рішення від 04.08.2014 № 000302201, винесене згідно акту документальної планової виїзної перевірки від 10.07.2014 р. № 125-22.05.-36150985, відповідає вимогам діючого законодавства.

Статтею 11 КАС України визначено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу, а суд згідно із ст.86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Оцінюючи усі докази, які були досліджені судом у їх сукупності, суд вважає, що спірне податкове повідомлення-рішення від 04.08.14р. №0000302201, винесене відповідачем на законних підставах та у спосіб, передбачений чинним законодавством.

Відповідно до ст.94 КАС України судові витрати у справі покладаються на сторону, проти якої ухвалена постанова.

За таких обставин, суд вважає за необхідне у задоволенні позову відмовити та стягнути з Приватного підприємства "АГРОСТАЛЬПРОМ" на користь спеціального фонду Державного бюджету України решту ставки судового збору в розмірі 4 384,8 грн., оскільки позивачем за подання до суду адміністративного позову було сплачено 488,00 грн., що становить 10 відсотків ставки судового збору, а загальна ставка судового збору по даній справі становить 4 872 грн., які встановлюються згідно Закону України «Про судовий збір» від 08.07.2011 року № 3674-VІ (з подальшими змінами та доповненнями).

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.10, 11, 69, 71, 94, 122, 158 - 163, 167 КАС України,-

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміністративного позову Приватного підприємства "АГРОСТАЛЬПРОМ" до Західно-Донбаської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 04.08.2014р. №0000302201 - відмовити.

Стягнути з Приватного підприємства "АГРОСТАЛЬПРОМ" до спеціального фонду Державного бюджету України судовий збір у розмірі 4 384,8 грн. (чотири тисячі триста вісімдесят чотири грн. 80 коп.) на рахунок УДКСУ у Красногвардійському районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області (код ЄДРПОУ 37989253, рахунок: 31210206784008, банк: ГУ ДКСУ у Дніпропетровській області, МФО: 805012, код бюджетної класифікації доходів 22030001, призначення платежу судовий збір за позовом).

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі складення постанови у повному обсязі, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна, скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

У разі якщо справа розглядалась судом за місцезнаходженням суб'єкта владних повноважень і він не був присутній у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, але його було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо у суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Повний текст постанови складено 23 жовтня 2015 року

Суддя (підпис) Постанова не набрала законної сили станом на 23.10.15р. Суддя З оригіналом згідно Помічник судді ОСОБА_4 ОСОБА_4 ОСОБА_5

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.10.2015
Оприлюднено03.12.2015
Номер документу53857586
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/8995/15

Ухвала від 14.12.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бухтіярова І.О.

Ухвала від 07.12.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бухтіярова І.О.

Ухвала від 18.10.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бухтіярова І.О.

Ухвала від 15.06.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Ланченко Л.В.

Постанова від 20.10.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

Ухвала від 18.09.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

Ухвала від 09.10.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

Ухвала від 29.09.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

Ухвала від 09.10.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

Ухвала від 09.10.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні