Постанова
від 24.11.2015 по справі 904/977/15
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24.11.2015 року Справа № 904/977/15

Дніпропетровський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого судді: Білецької Л.М. (доповідач),

суддів:Верхогляд Т.А., Парусніков Ю.Б.,

при секретарі судового засідання: Фьокліній Д.І.

За участю представників сторін:

від Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Дніпропетровська ГУ ДФС у Дніпропетровській області: Димарьова В.В., довіреність №5928/10/10-006 від 14.02.15;

від Приватної фірми "АНАДОН": Песиголовець М.Л., довіреність б/н від 06.04.15;

від ліквідатора ПАТ "Банк Форум": Хмелевська О.В., довіреність №10/03-08 від 16.06.15;

інші учасники апеляційного провадження в судове засідання не з'явились.

Розглянувши у судовому засіданні апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Дніпропетровська ГУ ДФС у Дніпропетровській області на ухвалу господарського суду Дніпропетровської області від 30.07.2015 року у справі №904/977/15

за заявою Приватної фірми "АНАДОН", м. Дніпропетровськ

до боржника Приватної фірми "АНАДОН", м. Дніпропетровськ

про визнання банкрутом,-

ВСТАНОВИВ:

Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 30.07.2015 року у даній справі (суддя Калиниченко Л.М.) долучено до матеріалів справи про банкрутство Приватної фірми "АНАДОН" клопотання № 01-07/15 від 09.07.15р. ліквідатора з додатками, клопотання № 02-01/118-07 від 27.07.2015р.

Затверджено ліквідаційний баланс та звіт ліквідатора приватної фірми "АНАДОН". Ліквідовано юридичну особу Приватну фірму "АНАДОН". Згідно п.5 ст.45 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" погашено вимоги:

1. Публічного акціонерного товариства "Банк Форум", м. Київ на суму 29 166 509,28грн.;

2. Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області на суму 90 547, 10 грн.

Припинено повноваження ліквідатора у даній справі про банкрутство приватної фірми "АНАДОН" Штельманчука Михайла Сергійовича. Провадження у справі припинено.

Ухвала суду першої інстанції мотивована тим, що в ході здійснення ліквідаційної процедури встановлено, підтверджено та визнано кредиторські заборгованості боржника, що залишились незадоволеними у зв'язку з відсутністю майна боржника. Також, підтверджено відсутність у боржника нерухомого майна, сільськогосподарської техніки, транспортних засобів, земельних ділянок, виконавчих проваджень. Оскільки за результатами ліквідаційного балансу у банкрута відсутнє майно, суд дійшов висновку про те, що слід ліквідувати юридичну особу банкрута.

Не погодившись з ухвалою суду, до апеляційного господарського суду звернулась Державна податкова інспекція у Жовтневому районі м. Дніпропетровська ГУ ДФС у Дніпропетровській області із апеляційною скаргою, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просить скасувати оскаржуваний судовий акт та направити справу на новий розгляд. В обґрунтування своєї правової позиції представник посилається на те, що:

- податковому органу не надано документи на проведення перевірки, яка є обов'язковою (наказ №212 від 25.03.2015 року);

- винесена ухвала суду унеможливлює доведення Податковим органом обставин фіктивного підприємництва (недійсності установчих документів боржника, скасування державної реєстрації фіктивно створеного суб'єкта підприємницької діяльності), оскільки ліквідація юридичної особи банкрута є підставою для припинення будь-якого позовного провадження щодо юридичної особи - банкрута в судах;

- ухвалою від 31.03.2015 року зобов'язано ліквідатора Приватної фірми "АНАДОН" Штельманчука М.С. надати Державній податковій інспекції у Жовтневому районі м. Дніпропетровська ГУ ДФС у Дніпропетровській області документи господарсько-фінансової звітності;

- 25.02.2015 року після порушення провадження у справі про банкрутство до Податкової інстанції надана декларація з податку на прибуток підприємства за 2013 рік, з якої вбачається обсяг доходу 27 196 129 грн., зазначена декларація є у справі;

- вбачається порушення з боку ліквідатора ч.7 п.8 ст.111 Цивільного кодексу України, в силу якої ліквідаційна комісія (ліквідатор) має забезпечити своєчасне надання документів органам доходів та зборів та складення і надання кредиторам проміжного ліквідаційного балансу.

26.10.2015 року від ліквідатора ПФ «Анадон» надійшов відзив на апеляційну скаргу, в якому зазначено, що доводи апеляційної скарги є безпідставними та необґрунтованими, а ухвала господарського суду винесена у відповідності з нормами матеріального і процесуального права та просить припинити апеляційне провадження (т.2 а.с.155-167).

13.11.2015 року до Дніпропетровського апеляційного господарського суду від Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Дніпропетровська ГУ ДФС у Дніпропетровській області надійшли пояснення по даній справі з додатками (т.2 а.с.195-201).

16.11.2015 року до Дніпропетровського апеляційного господарського суду від ліквідатора ПФ "Анадон" надійшли уточнення до відзиву на апеляційну скаргу, в яких зазначено, що доводи апеляційної скарги є безпідставними та необґрунтованими, а ухвала господарського суду винесена у відповідності з нормами матеріального і процесуального права та просить відмовити у задоволенні апеляційної скарги податкового органу, а оскаржувану ухвалу залишити без змін.

24.11.2015 року прийнято вступну та резолютивну частини постанови.

В судовому засіданні представник скаржника, представник боржника та представник кредитора надали пояснення по справі та навели обґрунтування своїх вимог з посиланням на норми законодавства.

Інші учасники провадження у справі в судове засідання не з'явилися. Суд вважає, що вжив усі залежні від нього заходи для їх повідомлення належним чином про розгляд господарської справи в апеляційній інстанції та реалізації ними права судового захисту своїх інтересів (п.3.9.2 постанови Пленуму ВГС України від 26.12.2011 року №18 «Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції»).

Перевіривши доводи сторін і давши їм правову оцінку, проаналізувавши застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права при винесені оскаржуваної ухвали, апеляційний господарський суд дійшов висновку, що апеляційна скарга Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Дніпропетровська ГУ ДФС у Дніпропетровській області не підлягає задоволенню з таких підстав.

Так, в лютому 2015 року до господарського суду Дніпропетровської області звернулась приватна фірма "АНАДОН" із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство (т.1 а.с.4-8).

Ухвалою господарського суду першої інстанції від 14.02.2015 року прийнято рішення про прийняття заяви приватної фірми "АНАДОН" до розгляду в підготовчому судовому засіданні (т.1 а.с.1-2).

19.02.2015 року порушено провадження у справі про банкротство приватної фірми "АНАДОН" (т.1 а.с.74-76).

24.02.2015 року господарським судом Дніпропетровської області прийнято постанову про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури (т.1 а.с.80-84), про що розміщено оголошення на веб-сайті Вищого господарського суду України (т.1 а.с.85-86).

31.03.2015 року до господарського суду Дніпропетровської області надійшло клопотання з додатками від представника Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Дніпропетровська ГУ ДФС у Дніпропетровській області №10/10-006 від 30.03.2015 року, в якому він просить, зобов'язати ліквідатора Штельманчука М.С. надати ДПІ у Жовтневому районі м. Дніпропетровська ГУ ДФС у Дніпропетровській області документи фінансово-господарської діяльності і бухгалтерського обліку приватної фірми "АНАДОН" та не затверджувати звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс до проведення податковим органом позапланової перевірки (т.1 а.с 114-118).

Ліквідатором приватної фірми "АНАДОН" надано для долучення до матеріалів справи клопотання від 03.06.2015 року №02-01/36-06, в якому він вказує про надання Державній податковій інспекції у Жовтневому районі м. Дніпропетровська Головного управління ДФС у Дніпропетровській області документів для проведення позапланової перевірки (т.2 а.с.1-3).

В матеріалах справи міститься рішення власника ПФ «Анадон» №1/10 від 06.10.2014 року про припинення Підприємства шляхом його ліквідації у добровільному порядку (т.1 а.с.27-28).

Рішенням власника ПФ «Анадон» №2/10 від 16.12.2014 року припинено повноваження ліквідатора Джосан Сергіу та призначено ліквідатором ПФ «Анадон» Шмельчука М.С. (т.1 а.с.29).

У Бюлетні державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців №298 (28) 2014 року зазначено повідомлення про прийняття засновником (учасником) або уповноваженим ними органом рішення щодо припинення юридичної особи ПФ «Анадон» №2250 (т.1 а.с.35).

Ліквідатором ПФ «Анадон» надано проміжний ліквідаційний баланс станом на 06.02.2015 року (т.1 а.с.59).

Рішенням власника ПФ «Анадон» №3/10 від 06.02.2015 року затверджено проміжний ліквідаційний баланс та звіт ліквідатора (т.1 а.с.60).

Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 19.02.2015 року порушено провадження у даній справі про банкрутство ПФ «Анадон» та введено мораторій на задоволення вимог кредиторів (т.1 а.с.76).

Постановою від 24.02.2015 року визнано ПФ "АНАДОН - банкрутом. Відкрито ліквідаційну процедуру у справі строком на 4 місяці, до 24.06.15р. ліквідатором Приватної фірми "АНАДОН"призначено Штельманчука Михайла Сергійовича. В порядку ч. 3, 4 ст. 38 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" оприлюднено господарським судом Дніпропетровської області повідомлення про визнання Приватної фірми "АНАДОН" банкрутом на офіційному веб - сайті Вищого господарського суду України в мережі інтернет (т.1 а.с.83).

01.04.2015 року до господарського суду Дніпропетровської області ліквідатором ПФ «Анадон» надано звіт щодо ходу ліквідаційної процедури (за період 24.02.2015 року по 01.04.2015 рок) №04/01 від 01.04.2015 року (т.1 а.с.125-127).

20.04.2015 року до господарського суду Дніпропетровської області ліквідатором ПФ «Анадон» надано звіт про результат ліквідаційної процедури ПФ «Анадон» №04/01 від 20.04.2015 року в якому зазначено, що жодного майна, яке належить боржнику, не виявлено, а встановлені вимоги кредиторів не можуть бути задоволені (т.1 а.с.147-150).

Інвентаризаційним описом ліквідатора ПФ «Анадон» товарно-матеріальних цінностей №05/03/15 від 05.03.2015 року встановлено: на балансі ПФ «Анадон» інформація про наявність основних засобів чи інших товарно-матеріальних цінностей відсутня (т.1 а.с.153).

У звіту щодо ходу ліквідаційної процедури (за період 02.04.2015 року по 30.04.2015 року) №04/01 від 30.04.2015 року, ліквідатором ПФ "Анадон" зазаначено, що ним було повідомлено усіх відомих йому кредиторів, отримано довідку від 26.03.2015 року від ДПІ у Жовтневому районі м. Дніпропетровська ГУ ДФС у Дніпропетровській області, що станом на 26.03.2015 року податковий борг становить 90 547,10 грн. та повідомляє про відсутність відкритих рахунків у ПФ «Анадон» (т.1 а.с.234-236).

Згідно поясненнь ліквідатора ПФ «Анадон» щодо закриття спец рахунку, який було відкрито казначейською службою України, видно, що казначейський рахунок №37510000024761 вважається закритим (т.2 а.с.15-16).

Відповідно до листа Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Дніпропетровська Головного управління ДФС у Дніпропетровській області №15841/10/04-63-11-01-14 від 29.05.2015 року про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість податковим органом прийнято рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість (т.2 а.с.17).

Станом на 08.07.2015 року складено ліквідаційний баланс ПФ «Анадон» (т.2 а.с.47).

20.07.2015 року до господарського суду Дніпропетровської області ліквідатором ПФ «Анадон» надано уточнений звіт ліквідатора про результати ліквідаційної процедури №02-01/119-07 від 27.04.2015 року (т.2 а.с.64-68).

Згідно виписки про операції з цінними паперами за період з 25.12.2013 року по 09.04.2015 року вих. №23/07-1 від 23.07.2015 року, видно, що кінцевий залишик операцій з цінним паперами складає нуль (т.2 а.с.113).

Згідно з інформацією з Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна №35202889 від 20.03.2015 року відомості щодо ПФ "Анадон" відсутні (т.2 а.с.116).

Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 31.03.2015 року у даній справі зобов'язано ліквідатора приватної фірми "АНАДОН" Штельманчука Михайла Сергійовича у строк до 30.04.15р. надати Державній податковій інспекції у Жовтневому районі м. Дніпропетровська Головного управління ДФС у Дніпропетровській області документи фінансово-господарської діяльності і бухгалтерського обліку ПП "Анадон" за період його діяльності, для проведення перевірки відповідно до вимог чинного законодавства (т.1 а.с.123-124).

16.04.2015 року ухвалою господарського суду Дніпропетровської області затверджено реєстр вимог кредиторів приватної фірми "АНАДОН" з вимогами наступних кредиторів:

1. Публічне акціонерне товариство "Банк Форум", м. Київ на суму 26 151 219, 62 грн. - 4 черга задоволення вимог кредиторів, на суму 3 015 289, 66 грн. - 6 черга задоволення вимог кредиторів;

2. Державна податкова інспекція у Жовтневому районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області на суму 90 547, 10 грн. - 3 черга задоволення вимог кредиторів (т.1 а.с. 140).

У відповідності до статті 78 Податкового кодексу (далі - Кодекс) документальна позапланова перевірка здійснюється у разі порушення провадження у справі про визнання банкрутом платника податків (п. 78.1.7).

Про проведення документальної позапланової перевірки керівник контролюючого органу приймає рішення, яке оформлюється наказом. Право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено під розписку копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки (п.78.4).

Перелік матеріалів, які можуть бути підставою для висновків під час проведення документальної позапланової перевірки, та надання платниками податків документів для такої перевірки встановлено статтями 83 та 85 Податкового кодексу.

Зокрема, пункт 85.2 статті 85 Кодексу визначено, що платник податків зобов'язаний надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів у повному обсязі всі документи, що належать або пов'язані з предметом перевірки. Такий обов'язок виникає у платника податків після початку перевірки.

Пунктами 85.6 та 85.8 статті 85 Кодексу встановлено, що у разі відмови платника податків або його законних представників надати копії документів посадовій (службовій) особі контролюючого органу така особа складає акт у довільній формі, що засвідчує факт відмови, із зазначенням посади, прізвища, імені, по батькові платника податків (його законного представника) та переліку документів, які йому запропоновано подати. Зазначений акт підписується посадовою (службовою) особою контролюючого органу та платником податків або його законним представником. У разі відмови платника податків або його законного представника від підписання зазначеного акта в ньому вчиняється відповідний запис.

Посадова (службова) особа контролюючого органу, яка проводить перевірку, у випадках, передбачених цим Кодексом, має право отримувати від платника податків або його законних представників копії документів, що належать до предмета перевірки. Такі копії повинні бути засвідчені підписом платника податків або його посадової особи та скріплені печаткою (за наявності).

Посадові особи контролюючого органу мають право приступати до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки, за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом, та за умовами пред'явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, таких документів:

- направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначається дата видачі, найменування контролюючого органу, реквізити наказу про проведення відповідної перевірки, найменування та реквізити суб'єкта, який перевіряється або об'єкта, перевірка якого проводиться, мета та вид (документальна планова/позапланова або фактична), підстави, дата початку та тривалість перевірки, посада та прізвище податкової особи, яка проводитиме перевірку. Направлення на перевірку у такому випадку є дійсним за наявності підпису керівника контролюючого органу або його заступника, що скріплений печаткою контролюючого органу.;

- копії наказу про проведення перевірки;

- службового посвідчення, які зазначені в направлені на проведення перевірки.

У матеріалах справи міститься відповідний наказ про проведення документальної позапланової виїзної перевірки від 25.03.2015 року (т.1 а.с.117), але доказів його направлення платнику податків не надано, отже право на проведення перевірки не виникло (т.2 а.с.196). Направлення наказу про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ПФ "Анадон" відсутнє.

Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 31.03.2015 року зобов'язано боржника надати для перевірки документи за весь період його діяльності (т.1 а.с.124), у той час, як предметом перевірки є дотримання боржником вимог податкового та валютного законодавства за період з 01.01.2012 року по 25.03.2015 року.

Наявність податкової декларації про податок на прибуток підприємства станом на 2013 рік не спростовує факту банкрутства у 2015 році, оскільки банкрутом боржника визнано саме у лютому 2015 року (т.1 а.с.80-84).

Ненадання (часткове надання) документів не може бути підставою для незатвердження ліквідаційного балансу і звіту ліквідатора, оскільки непроведення перевірки не впливає на законність оскаржуваного рішення у справі.

Проміжний ліквідаційний баланс складено і надано у матеріали справи. Ч. 8 ст.111 ЦК України передбачає, що ліквідаційна комісія (ліквідатор) після закінчення строку для пред'явлення кредиторських вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, що включає відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред'явлених кредиторських вимог і результати їх розгляду. Наразі законодавством не передбачено обов'язок надання проміжного ліквідаційного балансу податковому органу.

Згідно з ч.2 ст.95 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» питання порушення власником майна боржника (уповноваженою ним особою), керівника боржника, головою ліквідаційної комісії (ліквідатором) вимог ч.1 цієї статті підлягає розгляду господарським судом при проведенні ліквідаційної процедури відповідно до цього Закону. У разі виявлення такого порушення про це зазначається в ухвалі господарського суду про затвердження ліквідаційного балансу та звіту ліквідатора банкрута, що є підставою для подальшого звернення кредиторів до власника майна боржника (уповноваженої ним особи), керівника боржника, голови ліквідаційної комісії (ліквідатора).

Наразі матеріалами справи наведених у апеляційній скарзі порушень не встановлено, а тому ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 30.07.2015 року у справі №904/977/15 обґрунтовано затверджено ліквідаційний баланс та звіт ліквідатора.

Суд першої інстанції всебічно, повно, об'єктивно розглянув всі обставини справи, прийняв законну і обґрунтовану ухвалу, підстави для скасування якої відсутні, оскільки доводи апеляційної скарги не знайшли свого підтвердження.

Керуючись статтями 99, 101, 103-105, 106 ГПК України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Дніпропетровська ГУ ДФС у Дніпропетровській області на ухвалу господарського суду Дніпропетровської області від 30.07.2015 року у справі №904/977/15 - залишити без задоволення.

Ухвалу господарського суду Дніпропетровської області від 30.07.2015 року у справі № 904/977/15 - залишити без змін.

Постанову може бути оскаржено до Вищого господарського суду України через Дніпропетровський апеляційний господарський суд протягом двадцяти днів.

Повний текст складений 27.11.2015 року

Головуючий суддя Л.М.Білецька

Суддя Т.А. Верхогляд

Суддя Ю.Б. Парусніков

СудДніпропетровський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення24.11.2015
Оприлюднено03.12.2015
Номер документу53894774
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —904/977/15

Постанова від 24.11.2015

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Білецька Людмила Миколаївна

Ухвала від 27.10.2015

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Білецька Людмила Миколаївна

Ухвала від 13.10.2015

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Білецька Людмила Миколаївна

Ухвала від 30.07.2015

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Калиниченко Людмила Михайлівна

Ухвала від 16.07.2015

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Калиниченко Людмила Михайлівна

Ухвала від 16.07.2015

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Калиниченко Людмила Михайлівна

Ухвала від 02.07.2015

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Калиниченко Людмила Михайлівна

Ухвала від 10.06.2015

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Калиниченко Людмила Михайлівна

Ухвала від 04.06.2015

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Калиниченко Людмила Михайлівна

Ухвала від 20.04.2015

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Калиниченко Людмила Михайлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні