Постанова
від 24.11.2015 по справі 813/8668/14
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

24 листопада 2015 року Справа № 813/8668/14

15 год. 07 хв.

Львівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючий суддя Кравців О.Р.,

секретар судового засідання Приймак С.І.,

від позивача Мандзиняк Г.В.,

від відповідача 1 не прибув,

від відповідача 2 не прибув,

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Залізничному районі м. Львова Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області до Державного реєстратора Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Реєстраційної служби Львівського міського управління юстиції Василаш Галини Ярославівни, Львівського міського управління юстиції, про відміну державної реєстрації припинення юридичної особи.

Суть справи.

До Львівського окружного адміністративного суду звернулася Державна податкова інспекція у Залізничному районі м. Львова Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області (далі - позивач, ДПІ у Залізничному районі м. Львова) з адміністративним позовом до Державного реєстратора Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Реєстраційної служби Львівського міського управління юстиції Василаш Галини Ярославівни (відповідач 1, державний реєстратор Василаш Г.В.), Львівського міського управління юстиції (далі - відповідач 2), в якому просить відмінити державну реєстрацію припинення юридичної особи - виробничого кооперативу «Дубляни Будінвест» (79016, м. Львів, вул. Гречана, 14; ЄДРПОУ 34904664).

Позовні вимоги мотивовані тим, що ДПІ у Залізничному районі м. Львова за результатами проведення перевірки виробничого кооперативу "Дубляни Будінвест" (далі - ВК "Дубляни Будінвест") порушень законодавства не виявлено та складено довідку про відсутність заборгованості з податків і зборів. На підставі цієї довідки відповідну юридичну особу було припинено в результаті її ліквідації рішенням засновників, що не пов'язано з реорганізацією. Однак, внаслідок проведення тематичних внутрішніх перевірок ДПС встановлено порушення ДПІ Жовківського району Львівської області, що призвело до неправильного скасування державної реєстрації ВК "Дубляни Будінвест", за наявності боргу з орендної плати за землю у Жовківському районі в сумі 151444,80 грн. Тому, на думку позивача, слід відмінити державну реєстрацію припинення юридичної особи.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав повністю з підстав викладених у позовній заяві, просив позов задовольнити.

Відповідач 1, державний реєстратор Василаш Г.В., в судове засідання не з'явився, уповноваженого представника не направив, про дату, час та місце судового розгляду повідомлений належним чином, клопотань про відкладення розгляду справи чи іншого змісту не подавав.

Відповідач 2, в судове засідання не з'явився, уповноваженого представника не направив, про дату, час та місце судового розгляду повідомлений належним чином. У письмовому запереченні проти адміністративного позову /а.с.163-165/ зазначив, що державний реєстратор не мав підстав для залишення без розгляду документів поданих для державної реєстрації припинення ВК "Дубляни Будінвест" в результаті ліквідації, а тому дії та рішення державного реєстратора були законними та обґрунтованими. Просив відмовити у задоволенні позову повністю.

Суд заслухав пояснення представника позивача, з'ясував обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги і заперечення, а також ті, які мають інше значення для вирішення справи, повно, всебічно та об'єктивно дослідив докази у справі, та -

в с т а н о в и в :

За результатами виїзної позапланової перевірки ВК "Дубляни Будінвест" з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.07.2007 року по 25.11.2010 року ДПІ у Залізничному районі м. Львова складено довідку № 132/23-2/34904664 від 31.01.2011 року у якій зазначено, що порушень порядку ведення податкового обліку не встановлено /а.с.10-23/.

04.05.2011 року структурними підрозділами ДПІ у Залізничному районі м. Львова та підрозділами податкової міліції підписано обхідний лист ВК "Дубляни Будінвест" /а.с.8/.

ДПІ у Залізничному районі м. Львова видано довідку № 933/10/29016 від 17.05.2011 року про відсутність у ВК "Дубляни Будінвест" грошових зобов'язань та податкового боргу станом на час реєстрації цієї довідки /а.с.7/.

Довідку видано на підставі заяви ВК "Дубляни Будінвест" про припинення платника податків /а.с.9/.

ДПС у Львівській області проведено тематичні перевірки дотримання службовими (посадовими) особами ДПІ у Жовківському районі Львівської області ДПС та ДПІ у Залізничному районі м. Львова Львівської області ДПС вимог законодавчих актів та нормативних документів ДПС України за результатами яких встановлено порушення у 2010-2011 роках посадовими особами як ДПІ у Жовківському районі Львівської області ДПС так і ДПІ у Залізничному районі м. Львова Львівської області ДПС вимог наказів ДПА України №№ 80, 110, 506, 584, 979, 315, що призвело до скасування державної реєстрації "ВК "Дубляни Будінвест" за наявності податкового боргу з орендної плати за землю в сумі 151444,80 грн. /а.с.24-45/.

Таким чином, позивач не вважає дії державного реєстратора в частині проведення припинення державної реєстрації ВК "Дубляни Будінвест" протиправними, однак, враховуючи вищевикладене, просить відмінити державну реєстрацію припинення юридичної особи - ВК "Дубляни Будінвест".

Завданням адміністративного судочинства відповідно до ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

До адміністративних судів, згідно з ч. 2 цієї ж статті, можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.

Юрисдикція адміністративних судів, відповідно до ч. 1 ст. 17 КАС України, поширюється на правовідносини, що виникають у зв'язку з здійсненням суб'єктом владних повноважень владних управлінських функцій, а також у зв'язку з публічним формуванням суб'єкта владних повноважень шляхом виборів або референдуму.

Закріплений у ч. 1 ст. 11 КАС України принцип змагальності сторін передбачає, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ч. 1 ст. 69 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

Предметом доказування відповідно до ч. 1 ст. 138 КАС України є обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги чи заперечення або які мають інше значення для вирішення справи (причини пропуску строку звернення до адміністративного суду тощо) та які належить встановити при ухваленні судового рішення у справі.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Державний реєстратор юридичних осіб та фізичних осіб-підриємців у своїй діяльності керується Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підриємців" від 15.05.2003 р. № 755-IV (далі - Закон № 755-IV).

За правилами ст. 36 Закону № 755-IV (в редакції на момент виникнення спірних правовідносин) проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації голова ліквідаційної комісії або уповноважена ним особа після закінчення процедури ліквідації, яка передбачена законом, але не раніше двох місяців з дати публікації повідомлення у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації, повинен подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстратору такі документи:

- заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації припинення юридичної особи у зв'язку з ліквідацією;

- оригінал установчих документів;

- акт ліквідаційної комісії з ліквідаційним балансом;

- довідку відповідного органу державної податкової служби про відсутність заборгованості по податках, зборах (обов'язкових платежах);

- довідку відповідного органу Пенсійного фонду України про відсутність заборгованості;

- довідку архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню (ч. 1).

Державному реєстратору забороняється вимагати додаткові документи для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, якщо вони не передбачені частинами першою та другою цієї статті (ч. 4).

Якщо документи для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації подаються головою ліквідаційної комісії або уповноваженою ним особою особисто, державному реєстратору додатково пред'являються паспорт та документ, що підтверджує його (її) повноваження (ч. 5).

Документи, які подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, приймаються за описом, копія якого в день надходження документів видається (надсилається рекомендованим листом) голові ліквідаційної комісії або уповноваженій ним особі з відміткою про дату надходження документів. Дата надходження документів для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації вноситься до журналу обліку реєстраційних дій (ч. 6).

Державний реєстратор залишає без розгляду документи, які подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, якщо:

- документи подані за неналежним місцем проведення державної реєстрації;

- документи не відповідають вимогам, які встановлені частинами першою та другою статті 8 цього Закону;

- ліквідаційний баланс не відповідає вимогам абзацу другого частини другої цієї статті;

- документи подані не у повному обсязі;

- документи подані раніше строку, встановленого абзацом першим частини першої цієї статті (ч. 7).

За відсутності підстав для залишення документів, які подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, без розгляду державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації. Дата внесення до Єдиного державного реєстру запису про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації є датою державної реєстрації припинення юридичної особи (ч. 9).

Згідно з ч. 1 та ч. 2 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідач у запереченні зазначив, що для державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті ліквідації було подано всі необхідні документи, а тому у державного реєстратора не було підстав для залишення без розгляду поданих документів. В обґрунтування такої позиції суду надано відповідні документи /а.с.122-137/.

Представник позивача не заперечив проти такої позиції відповідача, однак пояснив, що у зв'язку з наявністю заборгованості у ВК "Дубляни Будінвест" на момент державної реєстрації припинення юридичної особи, таку слід відмінити.

Однак, суд звертає увагу позивача на той факт, що одним з документів поданих ВК "Дубляни Будінвест" для державної реєстрації припинення юридичної особи була довідка № 933/10/29016 від 17.05.2011 року про відсутність грошових зобов'язань та податкового боргу у ВК "Дубляни Будінвест", видана саме позивачем /а.с.131/.

Таким чином, державну реєстрацію припинення юридичної особи проведено обґрунтовано, згідно з нормами чинного законодавства, в тому числі, за участі у цьому процесі позивача.

Суд зважає на покликання позивача про те, що внаслідок проведення тематичних внутрішніх перевірок ДПС виявлено порушення ДПІ у Жовківському районі Львівської області, в результаті якого позивачем видано довідку ВК "Дубляни Будінвест" про відсутність заборгованості з податків і зборів, за наявності такого боргу в сумі 151444,80 грн., однак ця обставина не обумовлена у законодавстві як самостійна підстава для відміни державної реєстрації припинення юридичної особи.

Окрім того, посилання позивача на ст. 41 Закону № 755-IV як на підставу для відміни державної реєстрації юридичної особи суд до уваги не бере, оскільки відповідною статтею врегульовано лише порядок внесення змін до Єдиного державного реєстру щодо відміни державної реєстрації припинення юридичної особи. У відповідній статті дійсно зазначено, що підставою для внесення до Єдиного державного реєстру запису про відміну державної реєстрації припинення юридичної особи є постановлення судом рішення щодо відміни державної реєстрації юридичної особи. Однак, з врахуванням того, що при проведенні державної реєстрації припинення ВК "Дубляни Будінвест" невірними були дії саме позивача, а не відповідача чи ВК "Дубляни Будінвест", суд не бачить підстав для задоволення позову про відміну державної реєстрації припинення юридичної особи. Адже в розумінні ч. 2 ст. 162 КАС України можливість скасування рішення суб'єкта владних повноважень прямо пов'язана з визнанням судом такого рішення чи окремих його положень, а також дій чи бездіяльності, протиправними.

Відповідно до ст. 86 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про законність дій державного реєстратора під час вчинення оскаржуваних реєстраційних дій та необґрунтованість позовних вимог, а отже, про відмову у задоволенні адміністративного позову.

Керуючись ст.ст. 2, 7-14, 17-20, 50, 69-72, 86, 94, 138, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

п о с т а н о в и в :

1. У задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

2. Судові витрати зі сторін не стягувати.

Постанову може бути оскаржено, згідно зі ст. 186 КАС України, протягом 10 днів з дня її проголошення чи отримання копії постанови, шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили, згідно зі ст. 254 КАС України, після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.

У судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини постанови.

Повний текст постанови складено та підписано 30.11.2015 року.

Суддя Кравців О.Р.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.11.2015
Оприлюднено04.12.2015
Номер документу53939693
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/8668/14

Ухвала від 04.01.2016

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Гінда Оксана Миколаївна

Ухвала від 14.12.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Гінда Оксана Миколаївна

Постанова від 24.11.2015

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравців Олег Романович

Ухвала від 10.07.2015

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравців Олег Романович

Ухвала від 25.12.2014

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Дем'яновський Галій Семенович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні