Постанова
від 25.11.2015 по справі 822/5942/15
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

Справа № 822/5942/15

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 листопада 2015 року м. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд

в складі :головуючого-судді суддівБлонського В.К. Лабань Г.В. Майстер П.М. при секретарі за участі: представників позивача представника відповідачаВарченко В.В. Драча В.М. Драч С.О. Думарецького О.В. розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом житлово-будівельного кооперативу "Озерний-3" м. Хмельницький до Державної архітектурно-будівельної інспекції України про визнання протиправною та скасування постанови, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся в суд з позовом до відповідача в якому просить визнати постанову № 1 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 06.10.2015 року, прийнятої головним інспектором будівельного нагляду відділу контролю та нагляду за проведенням перевірок управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області-Денисовим Денисом Валерійовичем про накладення штрафу на житлово-будівельний кооператив «Озерний-3», ЄДРПОУ-38427864 в сумі 124020 грн., (сто двадцять чотири двадцять) гривень, протиправною та скасувати її.

Свій позов позивач мотивує тим, що посадова особа відповідача прийняла постанову про накладення штрафу позивача за правопорушення у сфері містобудівної діяльності.

Така постанова не відповідає вимогам чинного законодавства, враховуючи наступне.

З 01 вересня 2015 року набрав чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень у сфері архітектурно-будівельного контролю та удосконалення містобудівного законодавства» № 320 від 09.04.2015 року.

Згідно статті 7 цього Закону контроль за дотриманням законодавства у сфері містобудівної діяльності щодо об'єктів I, II, III, IV категорії складності розташованих в межах міст здійснюється виконавчими органами з питань архітектурно-будівельного контролю міських рад.

Повноваження по контролю таких об'єктів після 01.09.2015 року зберігаються лише у тих містах де міські ради не утворили відповідні органи.

Рішенням 52-ї сесії Хмельницької міської ради № 7 від 26.08.2015 року у структурі виконавчих органів міської ради утворено управління з питань державного архітектурно-будівельного контролю Хмельницької міської ради, а рішенням 53-ї сесії Хмельницької міської ради № 8 від 23.09.2015 року затверджено Положення про управління з питань державного архітектурно-будівельного контролю Хмельницької міської ради.

Утворене управління відповідно до закону здійснює державний архітектурно-будівельний контроль, розглядає справи про адміністративні правопорушення пов'язані з порушенням у сфері містобудівної діяльності.

Вказані рішення сесій Хмельницької міської ради опубліковані на сайті Хмельницької міської ради, тобто вони набрали чинності.

Об'єкт будівництва, 81 квартирний житловий будинок, замовником якого є ЖБК «Озерний-3» розташований у межах м. Хмельницького і має III категорію складності.

Наведені обставини свідчать про те, що постанова № 1 від 06.10.2015 року прийнята з перевищенням повноважень посадової особи, яка її приймала, отже вона є протиправною і підлягає скасуванню.

За таких обставин позов необхідно задовольнити.

Представники позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали повністю, пояснивши суду, що обставини підтверджуючі позовні вимоги викладені в мотивувальній частині позову. Також надали додаткові письмові пояснення та пояснили, що згідно відомостей, які зазначені в акті перевірки та протоколі № 0023 від 25.09.2015 року в Єдиному реєстрі який формується на підставі інформації, поданої до Держархбудінспекції України її територіальними органами, станом на 25.09.2015 року відсутня інформація щодо реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт на об'єкті-будівництві 81 квартирного житлового будинку у м. Хмельницькому.

Наведені фактичні обставини свідчать про те, що відсутній предмет перевірки, а саме: зареєстрована декларація, правильність даних якої повинен перевірити відповідач.

Крім того такі обставини підтверджуються листом управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області від 16.09.2015 року про повернення поданої позивачем декларації без реєстрації, яка надійшла до відповідача для розгляду 11.09.2015 року.

Таким чином наказ Держархбудінспекції України про перевірку достовірності даних декларації виданий відповідачем за три дні до надходження такої декларації до відповідача, а направлення на позапланову перевірку видано посадовій особі відповідача 17.09.2015 року, тобто після повернення декларації 16.09.2015 року позивачу.

За відсутності об'єкта перевірки відповідач діяв неправомірно, оскільки не мав правових підстав для здійснення позапланової перевірки.

Також Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України» встановлено заборону на перевірку підприємств, установ та організацій, фізичних осіб-підприємців з обсягом доходу до 20 мільйонів гривень за календарний рік за відсутності дозволу Кабінету Міністрів України.

Такі перевірки здійснюються виключно з дозволу Кабінету Міністрів України, за заявою суб'єкта господарювання щодо його перевірки, рішення суду або згідно з вимогами КПК України.

Вказані підстави для проведення перевірки позивача відсутні.

За таких обставин позов необхідно задовольнити.

Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнав повністю, пояснивши суду, що проведення перевірки повністю відповідає вимогам чинного законодавства, тому постанова скасуванню не підлягає.

Суд, заслухавши пояснення представників позивача, представника відповідача, дослідивши матеріали справи вважає, що позов підлягає задоволенню з таких підстав.

Статтею 1 Закону України «Про основи містобудування» № 2780-XII від 16.11.1992 року визначено, що містобудування (містобудівна діяльність)-це цілеспрямована діяльність державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, громадян, об'єднань громадян по створенню та підтриманню повноцінного життєвого середовища, яка включає прогнозування розвитку населених пунктів і територій, планування, забудову та інше використання територій, проектування, будівництво об'єктів містобудування, спорудження інших об'єктів, реконструкцію історичних населених пунктів при збереженні традиційного характеру середовища, реставрацію та реабілітацію об'єктів культурної спадщини, створення інженерної та транспортної інфраструктури.

Відповідно до статтей 6, 7 Закону України «Про основи містобудування», законодавство України про містобудування складається з Конституції України, цього Закону, законів України «Про регулювання містобудівної діяльності», «Про архітектурну діяльність» та інших нормативно-правових актів, що видаються на їх виконання.

Державне регулювання у сфері містобудування здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю, іншими органами в порядку, встановленому законодавством.

Статтею 15 цього Закону встановлено, що компетенція центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю визначається відповідно до закону (стаття 15 Закону України «Про основи містобудування»).

Правові та організаційні основи містобудівної діяльності встановлені Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності» № 3038-VI від 17.02.2011 року, який спрямований на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.

Відповідно до частин 1, 3 статті 6 цього Закону управління у сфері містобудівної діяльності здійснюється в тому числі і центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, органами державного архітектурно-будівельного контролю.

Органом державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду.

Примірне положення про органи державного архітектурно-будівельного контролю затверджується Кабінетом Міністрів України.

Згідно частини 1 «Положення про Державну архітектурно-будівельну інспекцію України», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 294 від 09.07.2014 року, Державна архітектурно-будівельна інспекція України (Держархбудінспекція) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Віце-прем'єр-міністра України-Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства і який реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду.

Дослідження змісту вказаних норм чинного законодавства вказує на те, що Державна архітектурно-будівельна інспекція України (Держархбудінспекція) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Віце-прем'єр-міністра України-Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства і який реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду.

Пунктами 6, 7 частини 1, частиною 2 статті 7 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» встановлено, що управління у сфері містобудівної діяльності здійснюється шляхом контролю за дотриманням законодавства у сфері містобудівної діяльності, вимог будівельних норм, державних стандартів і правил, положень містобудівної документації всіх рівнів, вихідних даних для проектування об'єктів містобудування, проектної документації, надання (отримання, реєстрації), повернення (відмови у видачі) чи анулювання (скасування реєстрації) документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт, прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів.

У разі якщо сільські, селищні, міські ради не утворили виконавчі органи з питань державного архітектурно-будівельного контролю, повноваження таких органів виконує центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, через відповідних головних інспекторів будівельного нагляду.

Згідно частини 1 статті 41 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» державний архітектурно-будівельний контроль це сукупність заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт.

Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до статті 41 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» постановою Кабінету Міністрів України № 553 від 23.05.2011 року затверджено «Порядок здійснення державного архітектурно-будівельного контролю».

Частиною 1 «Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю» встановлено, що цей Порядок визначає процедуру здійснення заходів, спрямованих на дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт.

Державний архітектурно-будівельний контроль відповідно до повноважень, визначених статтею 7 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю в тому числі і Держархбудінспекцією.

Згідно частини 3 Порядку № 553 від 23.05.2011 року державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється посадовими особами органів державного архітектурно-будівельного контролю відповідно до їх посадових інструкцій та функціональних повноважень.

Відповідно до частин 5, 7 Порядку № 553 від 23.05.2011 року державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється у порядку проведення планових та позапланових перевірок за територіальним принципом.

Позаплановою перевіркою вважається перевірка, яка не передбачена планом роботи органу державного архітектурно-будівельного контролю.

Однією із підстав для проведення позапланової перевірки є необхідність проведення перевірки достовірності даних, наведених у повідомленні та декларації про початок виконання підготовчих робіт, повідомленні та декларації про початок виконання будівельних робіт, декларації про готовність об'єкта до експлуатації, протягом трьох місяців з дня подання зазначених документів.

Під час проведення позапланової перевірки посадова особа органу державного архітектурно-будівельного контролю зобов'язана пред'явити службове посвідчення та направлення для проведення позапланової перевірки.

Виконуючий обов'язки начальника управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області відповідно до постанови Кабінету Міністрів України № 553 від 23 травня 2011 року «Про затвердження Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю» на підставі наказу Державної архітектурно-будівельної інспекції України № 976 від 08.09.2015 року «Про удосконалення роботи із здійснення заходів державного архітектурно-будівельного контролю» підписав та видав посадовій особі управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області направлення для здійснення позапланової перевірки № 578 від 17.09.2015 року 81-квартирного житлового будинку з прибудованим кафе та вбудованими приміщеннями громадського призначення по вул. Озерна, 6/4 у м. Хмельницькому.

Згідно направлення предметом такої перевірки є перевірка достовірності даних, наведених в декларації про початок виконання будівельних робіт № 1022-4445/Д 1 від 11.09.2015 року.

Строк дії направлення встановлений з 21.09.2015 року до 25.09.2015 року.

На підставі зазначеного направлення посадовою особою управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області проведено позапланову перевірку достовірності даних у декларації про початок виконання будівельних робіт № 1022-4445/Д 1 від 11.09.2015 року.

Відповідно до пункту 2 частини 11 Порядку № 553 від 23.05.2011 року посадові особи органів державного архітектурно-будівельного контролю під час здійснення державного архітектурно-будівельного контролю мають право складати протоколи про вчинення правопорушень та акти перевірок, і накладати штрафи у межах повноважень, передбачених законом.

Частинами 16, 17 Порядку № 553 від 23.05.2011 року передбачено, що за результатами державного архітектурно-будівельного контролю посадовою особою органу державного архітектурно-будівельного контролю складається акт перевірки відповідно до вимог, установлених цим Порядком.

У разі виявлення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, крім акта перевірки, складається протокол разом з приписом усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил або приписом про зупинення підготовчих та будівельних робіт, які виконуються без повідомлення, реєстрації декларації про початок їх виконання або дозволу на виконання будівельних робіт.

Посадовою особою управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області за результатами перевірки позивача 25.09.2015 року складено акт перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, державних будівельних норм, стандартів і правил.

Предметом перевірки є перевірка достовірності даних у декларації про початок виконання будівельних робіт № 1022-4445/Д 1.

Перевіркою встановлено, що у Єдиному реєстрі який формується на підставі інформації поданої Держархбудінспекції України її територіальними органами, станом на 25.09.2015 року відсутня інформація щодо видачі дозволів та реєстрації декларацій про початок виконання будівельних робіт з будівництва 81-квартирного житлового будинку з прибудованим кафе та вбудованими приміщеннями громадського призначення по вул. Озерній, 6/4 у м. Хмельницькому.

Будівельні роботи розпочаті та виконуються без зареєстрованої органом архітектурно-будівельного контролю декларації про початок виконання будівельних робіт, чим замовником-ЖБК «Озерний-3» та генпідрядною організацією-ТОВ «Домобудівна компанія» порушено статтю 34 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».

Оскільки при проведенні перевірки виявлено порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, крім акта перевірки, посадовою особою управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області складено протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності № 00203 від 25.09.2015 року, в якому зазначено, що за результатами позапланової перевірки виявлено, що у Єдиному реєстрі який формується на підставі інформації поданої Держархбудінспекції України її територіальними органами, станом на 25.09.2015 року відсутня інформація щодо видачі дозволів та реєстрації декларацій про початок виконання будівельних робіт з будівництва 81-квартирного житлового будинку з прибудованим кафе та вбудованими приміщеннями громадського призначення по вул. Озерній, 6/4 у м. Хмельницькому.

Будівельні роботи розпочаті та виконуються без зареєстрованої органом архітектурно-будівельного контролю декларації про початок виконання будівельних робіт, чим замовником-ЖБК «Озерний-3» та генпідрядною організацією-ТОВ «Домобудівна компанія» порушено статтю 34 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».

Також прийнято припис від 25.09.2015 року про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил.

Відповідно до частин 20, 22 Порядку № 553 від 23.05.2011 року протокол протягом трьох днів після його складення та всі матеріали перевірки подаються керівникові відповідного органу державного архітектурно-будівельного контролю або його заступникові для винесення постанови про накладення штрафу, передбаченої законодавством України.

Постанова про накладення штрафу складається у трьох примірниках. Перший примірник постанови у триденний строк після її прийняття вручається під розписку суб'єкту містобудування (керівнику або уповноваженому представнику суб'єкта містобудування) або надсилається рекомендованим листом з повідомленням, про що робиться запис у справі. Два примірники залишаються в органі державного архітектурно-будівельного контролю, який наклав штраф.

Відповідно до пункту 3 частини 1, пункту 2 частини 2 статті 3 Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності» № 208/94-ВР від 14.10.1994 року справи про правопорушення, передбачені цим Законом, розглядаються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду.

Накладати штраф в межах та відповідно до вимог, визначених Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності», мають право від імені органів державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду-головні інспектори будівельного нагляду в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі.

На підставі протоколу № 00203 від 25.09.2015 року, головним інспектором будівельного нагляду відділу контролю та нагляду за проведенням перевірок управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області прийнята постанова № 1 від 06.10.2015 року про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності.

Згідно постанови, ЖБК «Озерний-3» визнаний винним у вчиненні правопорушення, передбаченого пунктом 4 частини 2 статті 2 Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності» та накладено штраф в сумі 124020 грн.

Відповідно до пункту 4 частини 2 статті 2 Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності» суб'єкти містобудування, які є замовниками будівництва об'єктів (у разі провадження містобудівної діяльності), або ті, що виконують функції замовника і підрядника одночасно, несуть відповідальність у вигляді штрафу за таке правопорушення як виконання будівельних робіт без реєстрації декларації про початок виконання таких робіт, а також наведення недостовірних даних у зазначеній декларації на об'єктах III категорії складності - у розмірі дев'яноста мінімальних заробітних плат.

Як зазначено вище у мотивувальній частині позову, направлення для здійснення позапланової перевірки № 578 від 17.09.2015 року 81-квартирного житлового будинку з прибудованим кафе та вбудованими приміщеннями громадського призначення по вул. Озерна, 6/4 у м. Хмельницькому видане посадовій особі управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області на підставі наказу Державної архітектурно-будівельної інспекції України № 976 від 08.09.2015 року «Про удосконалення роботи із здійснення заходів державного архітектурно-будівельного контролю».

Із пояснень сторін та змісту наказу Державної архітектурно-будівельної інспекції України № 976 від 08.09.2015 року «Про удосконалення роботи із здійснення заходів державного архітектурно-будівельного контролю» вбачається, що він має організаційний зміст і безпосередньо не стосується здійснення позапланової перевірки 81-квартирного житлового будинку з прибудованим кафе та вбудованими приміщеннями громадського призначення по вул. Озерна, 6/4 у м. Хмельницькому.

Порядком № 553 від 23.05.2011 року не передбачено прийняття наказу для здійснення позапланової перевірки в зв'язку з чим суд вважає, що відсутність наказу про проведення позапланової перевірки ЖБК «Озерний-3» не є підставою для визнання протиправною та скасування постанови про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності.

Житлово-будівельний кооператив «Озерний-3» 10.09.2015 року через Дозвільний центр Хмельницької міської ради подав до управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області декларацію про початок виконання будівельних робіт 81-квартирного житлового будинку з прибудованим кафе та вбудованими приміщеннями громадського призначення по вул. Озерна, 6/4 у м. Хмельницькому. Така декларація зареєстрована в управлінні Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області 11.09.2015 року.

Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області розглянуло вказану декларацію та повернуло її позивачу на доопрацювання, про що позивач був повідомлений листом ХМ 093152600372 від 16.09.2015 року.

Судом встановлено, що на дату видачі посадовою особою управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області направлення для здійснення позапланової перевірки № 578 від 17.09.2015 року 81-квартирного житлового будинку з прибудованим кафе та вбудованими приміщеннями громадського призначення по вул. Озерна, 6/4 у м. Хмельницькому в управлінні Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області була відсутня декларація про початок виконання будівельних робіт в зв'язку з її поверненням позивачу на доопрацювання.

Також така декларація відсутня в управлінні Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області і під час проведення самої перевірки.

Позивач притягнутий до відповідальності за порушення статті 34 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», тобто за початок будівельних робіт за відсутності зареєстрованої декларації про початок виконання будівельних робіт.

Згідно частини 2 статті 161 КАС України при виборі і застосуванні правової норми до спірних правовідносин суд враховує висновки Верховного Суду України, викладені у постановах, прийнятих за результатами розгляду заяв про перегляд судового рішення з підстав, передбачених пунктами 1 і 2 частини першої статті 237 цього Кодексу.

Суд має право відступити від правової позиції, викладеної у висновках Верховного Суду України, з одночасним наведенням відповідних мотивів.

Постанова Верховного суду України від 2 червня 2015 року, на яку посилається представник позивача на підтвердження позовних вимог, стосується протиправності притягнення до відповідальності за недостовірність наведених у декларації даних за відсутності реєстрації (прийняття) такої декларації, тому висновки такої постанови можуть бути враховані при вирішенні спору, оскільки не може бути предметом спірної перевірки, перевірка достовірності даних незареєстрованої декларації про початок виконання будівельних робіт.

Суд при вирішенні спору бере до уваги те, що направлення № 578 від 17.09.2015 року видане для здійснення позапланової перевірки 81-квартирного житлового будинку з прибудованим кафе та вбудованими приміщеннями громадського призначення по вул. Озерна, 6/4 у м. Хмельницькому, за відсутності законної підстави для проведення позапланової перевірки, оскільки в управлінні Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області на дату видачі направлення була відсутня зареєстрована декларація про початок виконання будівельних робіт, тоді як підставою для направлення на позапланову перевірку позивача вказано саме перевірка достовірності даних, наведених в декларації про початок будівельних робіт.

Призначення та проведення позапланової перевірки за відсутності законної підстави для її призначення та проведення є грубим порушенням Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю.

Постанова № 1 від 06.10.2015 року про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності прийнята на підставі складеного протоколу про правопорушення у сфері містобудівної діяльності № 00203 від 25.09.2015 року, який в свою чергу складений на підставі висновків акту позапланової перевірки, що проведена всупереч вимогам чинного законодавства, тобто за відсутності підстави для проведення позапланової перевірки, тому суд приходить до висновку, що постанова про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності є протиправною та підлягає скасуванню.

Суд також при вирішенні спору не бере до уваги пояснення представника позивача в частині, враховуючи наступне.

Представник позивача у своїх поясненнях в судовому засіданні, заперечуючи право Державної архітектурно-будівельної інспекції України на проведення перевірки позивача, посилається на частину 3 Прикінцевих положень Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» № 71-VIII від 28.12.2014 року, відповідно до якої установлено, а саме:

-що у 2015 та 2016 роках перевірки підприємств, установ та організацій, фізичних осіб - підприємців з обсягом доходу до 20 мільйонів гривень за попередній календарний рік контролюючими органами здійснюються виключно з дозволу Кабінету Міністрів України, за заявкою суб'єкта господарювання щодо його перевірки, згідно з рішенням суду або згідно з вимогами Кримінального процесуального кодексу України. Зазначене обмеження не поширюється:

-з 1 січня 2015 року на перевірки суб'єктів господарювання, що ввозять на митну територію України та/або виробляють та/або реалізують підакцизні товари, на перевірки дотримання норм законодавства з питань наявності ліцензій, повноти нарахування та сплати податку на доходи фізичних осіб, єдиного соціального внеску, відшкодування податку на додану вартість;

-з 1 липня 2015 року на перевірки платників єдиного податку другої і третьої (фізичні особи - підприємці) груп, крім тих, які здійснюють діяльність на ринках, продаж товарів у дрібнороздрібній торговельній мережі через засоби пересувної мережі, за винятком платників єдиного податку, визначених пунктом 27 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України, з питань дотримання порядку застосування реєстраторів розрахункових операцій.

Таке трактування частини 3 Прикінцевих положень Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» суд вважає помилковим при вирішенні даного спору, враховуючи наступне.

Зміст вказаного закону прямо вказує, що всі зміни до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України стосуються тільки податкової реформи і ніяким чином не можуть бути підставою для заборони іншим контролюючим органам призначати та проводити перевірки в межах своїх повноважень, визначених законом.

Крім того необхідно звернути увагу на те, що в той же день законодавчим органом прийнятий Закон України «Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України» № 76-VIII від 28.12.2014 року.

Відповідно до частини 8 «Прикінцевих положень» Закону України «Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України», установлено, що перевірки підприємств, установ та організацій, фізичних осіб - підприємців контролюючими органами (крім Державної фіскальної служби України та Державної фінансової інспекції України) здійснюються протягом січня - червня 2015 року виключно з дозволу Кабінету Міністрів України або за заявкою суб'єкта господарювання щодо його перевірки.

В зв'язку з тим, що перевірка проводилася у вересні 2015 року, такі обставини не можуть бути підставою для задоволення позову.

Постановою Кабінету Міністрів України № 671 від 19 серпня 2015 року «Деякі питання діяльності органів державного архітектурно-будівельного контролю», затверджено Примірне положення про органи державного архітектурно-будівельного контролю.

Установлено, що до завершення здійснення заходів з утворення органів державного архітектурно-будівельного контролю в Київській та Севастопольській міських державних адміністраціях та сільських, селищних, міських радах або визначення структурних підрозділів місцевих державних адміністрацій, виконавчих органів сільських, селищних, міських рад, на які покладаються повноваження, визначені Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності», а також затвердження актів спільної комісії такі повноваження здійснює Державна архітектурно-будівельна інспекція.

Враховуючи викладене, аналізуючи все в сукупності суд приходить до висновку, що позов обґрунтований та доведений у судовому засіданні дослідженими доказами, тому його необхідно задовольнити.

На підставі наведеного, керуючись ст. ст. 1, 6, 7, 15 Закону України «Про основи містобудування», ст. ст. 6, 7, 34, 41 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», ст. ст. 2, 3 Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності», «Порядком здійснення державного архітектурно-будівельного контролю», «Положенням про Державну архітектурно-будівельну інспекцію України», ст.ст. 9, 11, 86, 159 - 163, 167 КАС України суд,

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити.

Визнати протиправною та скасувати постанову управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області № 1 від 06.10.2015 року, якою на житлово-будівельний кооператив "Озерний-3" м. Хмельницький накладено штраф у сумі 124 020 грн., (сто двадцять чотири тисячі двадцять гривень) за правопорушення у сфері містобудівної діяльності.

Стягнути з Державної архітектурно-будівельної інспекції України (код ЄДРПОУ 37471912) за рахунок її бюджетних асигнувань на користь житлово-будівельного кооперативу "Озерний-3" судовий збір в розмірі 1860,30 грн., (одна тисяча вісімсот шістдесят гривень тридцять копійок).

В повному обсязі постанова суду буде виготовлена 30.11.2015 року.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.

Повний текст постанови виготовлено 30 листопада 2015 року

Головуючий суддя судді /підпис/ /підпис/ /підпис/В.К. Блонський Г.В. Лабань П.М. Майстер "Згідно з оригіналом" Суддя В.К. Блонський

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.11.2015
Оприлюднено04.12.2015
Номер документу53940131
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —822/5942/15

Ухвала від 04.06.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Ковальчук О.К.

Постанова від 12.05.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Коваленко Н.В.

Ухвала від 05.05.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Коваленко Н.В.

Ухвала від 28.12.2015

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Гонтарук В. М.

Постанова від 25.11.2015

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Блонський В.К.

Ухвала від 16.10.2015

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Блонський В.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні