Постанова
від 02.12.2015 по справі 904/5516/15
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02.12.2015 року Справа № 904/5516/15

Дніпропетровський апеляційний господарський суд у складі колегії

суддів: головуючого судді Величко Н.Л. (доповідач)

суддів: Іванова О.Г., Подобєда І.М.

секретар судового засідання: Погорєлова Ю.А.

за участю представників сторін:

від позивача : ОСОБА_1 представник, довіреність №5 від 30.12.14;

від відповідача : ОСОБА_2 представник, довіреність №073/15 від 13.07.15;

розглянувши матеріали апеляційної скарги Комунального підприємства теплових мереж "КРИВОРІЖТЕПЛОМЕРЕЖА" на рішення господарського суду Дніпропетровської області від 07.09.2015 року по справі № 904/5516/15

за позовом Комунального підприємства теплових мереж "КРИВОРІЖТЕПЛОМЕРЕЖА", м. Кривий Ріг

до відповідача: Державної установи "Дніпропетровський обласний лабораторний центр Держсанепідслужби України" в особі відокремленого структурного підрозділу "Криворізький міський відділ лабораторних досліджень державної установи" Дніпропетровський обласний лабораторний центр держсанепідемслужби України",

м. Кривий Ріг

про стягнення заборгованості за теплову енергію

ВСТАНОВИВ:

1. Стислий виклад суті рішення місцевого господарського суду.

Рішенням господарського суду Дніпропетровської області від 07.09.2015р. по справі №904/5516/15 (суддя Мартинюк С.В.) у задоволенні позову відмовлено.

Рішення суду першої інстанції мотивоване тим, що зважаючи на відсутність договірних правовідносин між позивачем та відповідачем, у відповідача не виникло обв'язку щодо оплати за теплову енергію. Відповідач не є правонаступником Державного закладу "Довгинцевська районна санітарно-епідемеологічна станція м. Кривого Рогу", доказів укладення договору про переведення боргу сторонами не надано.

2. Підстави, з яких порушено питання про перегляд рішення.

Не погодившись із зазначеним рішенням, Комунальне підприємство теплових мереж "КРИВОРІЖТЕПЛОМЕРЕЖА", звернулось з апеляційною скаргою до Дніпропетровського апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою в якій посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просить скасувати оскаржуване рішення та прийняти нове, яким задовольнити позовні вимоги.

В обґрунтування апеляційної скарги її заявник посилається на те, що відокремлений структурний підрозділ Державної установи "Дніпропетровський обласний лабораторний центр Держсанепідслужби України" є належним відповідачем, отже зобов'язання мають виконуватися належним чином.

Представник скаржника підтримав доводи викладені в апеляційній скарзі.

3. Доводи викладені у відзиві на апеляційну скаргу.

Відповідачем відзив на апеляційну скаргу позивача не надано.

У судовому засіданні 02.12.2015р. оголошено вступну та резолютивну частини постанови.

4. Дослідивши матеріали справи, апеляційний господарський встановив наступні обставини:

24.02.2012р. між КП "Криворіжтепломережа" (Постачальником) та Державним закладом "Довгинцевська районна санітарно-епідемеологічна станція м. Кривого Рогу" (Споживач) укладений договір на постачання теплової енергії для потреб опалення, вентиляції, гарячого водопостачання і пари. (а.с. 06-09)

Відповідно до пункту 1.1 договору, постачальник відпускає споживачу теплову енергію в гарячій воді на потреби опалення, вентиляції, гарячого водопостачання та у вигляді пари на технологічні потреби, а споживач сплачує отриману теплову енергію за встановленими тарифами (цінами) у строки, передбачені даним договором.

Згідно пункту 2.1 договору облік споживання теплової енергії здійснюється згідно приладів обліку теплової енергії або розрахунковим способом за їх відсутності.

Пунктом 3.1 договору встановлено, що оплата за відпущену теплову енергію проводиться споживачем щомісяця, самостійно, в грошовій формі, або іншими формами розрахунку за погодженням сторін до 20-го числа місяця наступного за розрахунковим.

Договір діє з 01.01.2012р. по 31.12.2012р. і вважається щорічно продовженим, якщо за місяць до закінчення терміну не надійде заява однієї із сторін про відмову від цього договору або його перегляду. При заяві однієї із сторін про розірвання договору за один місяць і відсутності заборгованості споживача перед постачальником договір може бути розірваний. При наявності заборгованості за споживачем, нарахування за договором припиняються, а договір не розривається до повного погашення заборгованості (пункт 6.1 договору).

На виконання умов договору позивач поставив відповідачу теплову енергію, що підтверджується актами про початок та припинення постачання теплової енергії в опалювальний період 2011-2012рр. та 2012-2013р.(а.с. 87-90).

Позивачем виставлялися відповідачу рахунки на оплату спожитої теплової енергії (а.с. 14-19) та були вручені представнику відповідача, що підтверджується копіями реєстрів вручення (91-96).

ДЗ В«Довгинцівська районна санітарно-епідеміологічна станція м. Кривого РогуВ» не виконано належним чином умов договору та не здійснено оплату за спожиту теплову енергію.

За період з 01.01.2012 по 30.11.2012р. заборгованість відповідача складає 46241,77 грн.

Відповідач не виконав обов'язок покладений на нього умовами договору, щодо розрахунку в повному обсязі та в строки передбачені договором, що і стало причиною спору.

Наказом Міністерства охорони здоров'я України від 21.09.2012 № 176 ліквідовано Державні заклади, установи та організації, що належать до сфери управління Міністерства охорони здоров'я України ) юридичні особи згідно з додатком.

Державна установа «Дніпропетровський обласний лабораторний центр Держсанепідслужби України» заснована Державною санітарно-епідеміологічною службою України і яка є органом управління державною установою, юридичною особою публічного права,, є закладом охорони здоров'я основним завданням якого є забезпечення проведення лабораторних та інструментальних досліджень і випробувань у сфері санітарного та епідеміологічного благополуччя населення. Статут державної установи затверджено наказом Державної санітарно-епідеоміологічної служби України 28.02.2012 № 110,державну реєстрацію юридичної особи проведено 4.12.2012р. номер запису 12241020000036017 , скорочена назва установи ДУ «Дніпропетровський ОСОБА_3»(а.с.33-44) До складу державної установи входять відокремлені структурні підрозділи , у тому числі ВСП «Криворізький міський відділ лабораторних досліджень ДУ «Дніпропетровський ОСОБА_3»

Згідно з наказом Державної установи В«Дніпропетровський обласний лабораторний центр Держсанепідслужби УкраїниВ» від 03.12.2013 № 213-од , який видано відповідно до постанови КМУ від 11.09.2-13 № 681»Деякі питання діяльності Міністерства охорони здоров'я та Державної санітарно-епідеміологічної служби», наказу Міністерства охорони здоров'я від 21.09.2012 № 176-О «Про ліквідацію бюджетних закладів, установ організацій, що належать до сфери управління Міністерства охорони здоров'я України», Плану заходів Міністерства охорони здоров'я України та Державної санітарно-епідеміологічної служби України щодо використання залишків бюджетних коштів спеціального фонду на завідуючих відокремлених структурних підрозділів Державної установи "Дніпропетровський обласний лабораторний центр Держсанепідслужби України" покладено обов'язок погасити заборгованість отриману від голів ліквідаційних комісій санітарно-епідеміологічних станцій для проведення подальшого розрахунку створеної заборгованості за рахунок коштів отриманих від Державної санітарно-епідеміологічної служби України.

5. Мотиви, з яких виходила апеляційна інстанція при винесенні постанови.

Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 11.09.2013р. № 681 «Про деякі питання діяльності Міністерства охорони здоров'я та Державної санітарно-епідеміологічної служби» п.3 Дозволено Міністерству охорони здоров'я використання залишків бюджетних коштів спеціального фонду, які утворилися станом на 1 січня 2013 р. за бюджетною програмою 2301250 "Державний санітарно-епідеміологічний нагляд, дезінфекційні заходи та заходи по боротьбі з епідеміями" на спеціальних реєстраційних рахунках закладів та установ санітарно-епідеміологічної служби, що належать до сфери управління Міністерства та ліквідуються (далі - заклади та установи), та коштів, які надійшли після 1 січня 2013 р. на спеціальні реєстраційні рахунки закладів та установ, для проведення державними установами, що належать до сфери управління Державної санітарно-епідеміологічної служби і проводять лабораторні випробування та інструментальні дослідження, яким частково передані функції закладів та установ, розрахунків, пов'язаних із завершенням ліквідації закладів та установ.

Пунктом 4 зазначеної постанови КМУ Державній казначейській службі в установленому порядку доручено забезпечити:

перерахування на підставі платіжних доручень ліквідаційних комісій закладів та установ залишків коштів спеціального фонду, зазначеного у пункті 3 цієї постанови, на відповідний спеціальний реєстраційний рахунок, відкритий за бюджетною програмою 2304020 "Проведення лабораторних досліджень у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення і вжиття спеціальних заходів на локалізацію та ліквідацію спалахів та епідемій", для проведення розрахунків, пов'язаних із завершенням ліквідації закладів та установ;

реєстрацію зобов'язань для проведення розрахунків, пов'язаних із завершенням ліквідації закладів та установ, за бюджетною програмою 2304020 "Проведення лабораторних досліджень у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення і вжиття спеціальних заходів на локалізацію та ліквідацію спалахів та епідемій".

Міністерству охорони здоров'я разом з Державною санітарно-епідеміологічною службою доручено забезпечити в установленому порядку цільове спрямування коштів на проведення розрахунків, пов'язаних із завершенням ліквідації закладів та установ, в межах визначеної ними потреби.

Наказом Міністерства охорони здоров'я України від 22 січня 2013 року N 47 з метою забезпечення виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 03 жовтня 2012 року N 744-р "Про передачу цілісних майнових комплексів державних закладів, підприємств, установ та організацій до сфери управління Державної санітарно-епідеміологічної служби" та наказу Міністерства охорони здоров'я України від 21 вересня 2012 року N 176-О "Про ліквідацію бюджетних установ і організацій, що належать до сфери управління Міністерства охорони здоров'я України", відповідно до Положення про Міністерство охорони здоров'я України, затвердженого Указом Президента України від 13 квітня 2011 року N 467, Положення про Державну санітарно-епідеміологічну службу України, затвердженого Указом Президента України від 06 квітня 2011 року N 400, та згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 21 вересня 1998 року N 1482 "Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності" передано цілісні майнові комплекси (далі - майно) державних закладів, підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління МОЗ України, які ліквідуються згідно з наказом Міністерства охорони здоров'я України від 21 вересня 2012 року N 176-О "Про ліквідацію бюджетних установ і організацій, що належать до сфери управління Міністерства охорони здоров'я України", зі змінами (далі - Наказ N 176-О), із сфери управління МОЗ України до сфери управління Держсанепідслужби України.

Згідно з наказом Державної установи В«Дніпропетровський обласний лабораторний центр Державної санітарно-епідеміологічної служби УкраїниВ» (відповідача) від 03.12.2013 № 213-од , який видано відповідно до постанови КМУ від 11.09.2-13 № 681 «Деякі питання діяльності Міністерства охорони здоров'я та Державної санітарно-епідеміологічної служби», наказу Міністерства охорони здоров'я від 21.09.2012 № 176-О «Про ліквідацію бюджетних закладів, установ організацій, що належать до сфери управління Міністерства охорони здоров'я України» , Плану заходів Міністерства охорони здоров'я України та Державної санітарно-епідеміологічної служби України щодо використання залишків бюджетних коштів спеціального фонду, на завідуючих відокремлених структурних підрозділів ДУ «Дніпропетровський ОСОБА_3 покладено обов'язок погасити заборгованість отриману від голів ліквідаційних комісій санітарно-епідеміологічних станцій для проведення подальшого розрахунку створеної заборгованості за рахунок коштів отриманих від Державної санітарно-епідеміологічної служби України.

29.04.2015 на поточний рахунок ВСП В«Криворізький міський ВЛД ДУ В«ДОЛЦ ДСЕСУВ» надійшли грошові кошти, в якості залишків минулих років для погашення кредиторської заборгованості на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 11.09.2013 №681 В«Деякі питання діяльності Міністерства охорони здоров'я та Державної санітарно-епідеміологічної службиВ» .

Листом №10-7/24/1792 від 12.05.2015р . ВСП В«Криворізький міський ВЛД ДУ В«ДОЛЦ ДСЕСУВ» повідомив позивача у справі про отримання коштів для погашення заборгованості по ліквідованим санепідустановам у т.ч. Державного закладу «Довгинська рай СЕС» у сумі 142306,12 грн.

Таким чином, відповідно до прийнятого органом управління рішення відповідачу, як юридичній особі публічного права який входить до сфери управління Державної санітарно-епідеміологічної служби України з метою завершення ліквідації ДЗ «Довгинська СЕС перераховані кошти для погашення заборгованості останньої.

Відповідно до ст.82 Цивільного кодексу України на юридичних осіб публічного права у цивільних відносинах поширюються положення цього кодексу, якщо інше не встановлено законом.

Відповідно до ст.509 Цивільного кодексу України зобов'язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку.

Зобов'язання виникають з підстав, встановлених статтею 11 цього кодексу.

Частиною 4 ст.11 Цивільного кодексу України встановлено, що у випадках , встановлених актами цивільного законодавства, цивільні права та обов'язки виникають безпосередньо з актів органів державної влади або органів місцевого самоврядування.

За таких підстав , відповідач є зобов'язаною особою з оплати заборгованості ліквідованої СЕС в межах перерахованих на спец рахунок коштів.

Як вбачається з матеріалів справи, між позивачем та Державним закладом «Довгинцівською районною санітарно-епідеміологічною станцією м.Кривий Ріг» укладено договір на постачання теплової енергії для потреб опалення, вентиляції, гарячого водопостачання і пари.

На виконання умов договору позивач поставив відповідачу теплову енергію, що підтверджується актами про початок та припинення постачання теплової енергії в опалювальний період 2011-2012рр. та 2012-2013р.(а.с. 87-90).

Позивачем виставлялися відповідачу рахунки на оплату спожитої теплової енергії (а.с. 14-19) та були вручені представнику відповідача, що підтверджується копіями реєстрів вручення рахунків (91-96).

Відповідач оплату послуг позивача за зазначений період не здійснив, внаслідок чого розмір заборгованості за спожиту теплову енергію на момент звернення до суду склала 46241,77 грн. основного боргу.

11.06.2015р. представником відокремленого структурного підрозділу Державної установи "Дніпропетровський обласний лабораторний центр Держсанепідслужби України" підписано та скріплено печаткою акт звірки взаємних розрахунків на суму 46241,77 грн.

За таких підстав, вимоги позивача є обґрунтованими та підлягали задоволенню.

Доводи відповідача про те, що він не є правонаступником ліквідованого Державного закладу «Довгинцівською районною санітарно-епідеміологічною станцією м.Кривий Ріг» не несе відповідальності по його боргам, колегія суддів відхиляє, оскільки як вже зазначалось зобов'язання відповідача виникли з рішень державних органів, а саме постанови КМУ від 11.09.2-13 № 681 «Деякі питання діяльності Міністерства охорони здоров'я та Державної санітарно-епідеміологічної служби», наказу Міністерства охорони здоров'я від 21.09.2012 № 176-О «Про ліквідацію бюджетних закладів, установ організацій, що належать до сфери управління Міністерства охорони здоров'я України», Плану заходів Міністерства охорони здоров'я України та Державної санітарно-епідеміологічної служби України щодо використання залишків бюджетних коштів спеціального фонду, на виконання , яких відповідачем видано наказ від 03.12.2013 № 213-од.

Отже, судом першої інстанції були неправильно встановлені деякі фактичні обставини справи, а іншим дана неправильна юридична оцінка, що призвело до порушення норм матеріального права при постановленні рішення, воно підлягає скасуванню, а права позивача підлягають судовому захисту у повному обсязі, зазначеному у позовній заяві.

Судові витрати підлягають розподілу у відповідності до вимог ст. 49 ГПК України.

Керуючись ст.ст.101, 103- 105 ГПК України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Комунального підприємства теплових мереж "КРИВОРІЖТЕПЛОМЕРЕЖА", м. Кривий Ріг - задовольнити.

Рішення господарського суду Дніпропетровської області від 07.09.2015 у справі № 904/5516/15- скасувати.

Позовні вимоги - Комунального підприємства теплових мереж "КРИВОРІЖТЕПЛОМЕРЕЖА", м. Кривий Ріг - задовольнити.

Стягнути з Державної установи "Дніпропетровський обласний лабораторний центр Держсанепідслужби України" в особі відокремленого структурного підрозділу "Криворізький міський відділ лабораторних досліджень державної установи" Дніпропетровський обласний лабораторний центр держсанепідемслужби України", м. Кривий Ріг на користь Комунального підприємства теплових мереж "КРИВОРІЖТЕПЛОМЕРЕЖА", м. Кривий Ріг заборгованість за теплову енергію в сумі 46 241,77 грн.; 1827,00 грн. - судовий збір, видати наказ.

Стягнути з Державної установи "Дніпропетровський обласний лабораторний центр Держсанепідслужби України" в особі відокремленого структурного підрозділу "Криворізький міський відділ лабораторних досліджень державної установи" Дніпропетровський обласний лабораторний центр держсанепідемслужби України", м. Кривий Ріг на користь Комунального підприємства теплових мереж "КРИВОРІЖТЕПЛОМЕРЕЖА", м. Кривий Ріг - 2009,7 грн. грн. судовий збір за перегляд справи по апеляційній скарзі, видати наказ.

Видачу наказів доручити господарському суду Дніпропетровської області.

Постанова набирає законної сили з дня її прийняття.

Постанову апеляційної інстанції може бути оскаржено у касаційному порядку до Вищого господарського суду України.

Головуючий суддя Н.Л. Величко

Суддя О.Г. Іванов

Суддя І.М. Подобєд

СудДніпропетровський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення02.12.2015
Оприлюднено10.12.2015
Номер документу54053822
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —904/5516/15

Ухвала від 24.12.2015

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Мартинюк Сергій Віталійович

Ухвала від 18.12.2015

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Мартинюк Сергій Віталійович

Постанова від 02.12.2015

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Величко Надія Леонидівна

Ухвала від 30.10.2015

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Величко Надія Леонидівна

Ухвала від 01.10.2015

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Прокопенко Алла Єгорівна

Рішення від 14.09.2015

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Мартинюк Сергій Віталійович

Ухвала від 19.08.2015

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Мартинюк Сергій Віталійович

Ухвала від 03.08.2015

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Мартинюк Сергій Віталійович

Ухвала від 30.06.2015

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Мартинюк Сергій Віталійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні