cpg1251
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"01" грудня 2015 р. м. Київ К/800/7135/15
Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів:
головуючого судді: Вербицької О.В.
суддів: Маринчак Н.Є.
Цвіркуна Ю.І.
розглянувши в порядку письмового провадження
касаційну скаргу Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області
на постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 03.09.2013 року
та постанову Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 04.12.2014 року
у справі № 804/11095/13-а
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю науково-учбова виробнича фірма «Прецизіонтруб-ЮГ»
до Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області
про скасування податкових повідомлень-рішень
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю науково-учбова виробнича фірма «Прецизіонтруб-ЮГ» (далі по тексту - позивач, ТОВ НУВФ «Прецизіонтруб-ЮГ») звернулось з позовом до Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області (далі по тексту - відповідач, ОДПІ) про скасування податкових повідомлень-рішень.
Постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 03.09.2013 року адміністративний позов задоволено.
Постановою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 04.12.2014 року скасовано постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 03.09.2013 року. Прийнято нову постанову, якою позов задоволено щодо скасування податкових повідомлень-рішень від 07.05.2013 року № 0000572201, № 0000582201. В іншій частині постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 03.09.2013 року залишено без змін.
Відповідач, не погоджуючись з вищевказаними рішеннями судів першої та апеляційної інстанцій, оскаржив їх у касаційному порядку, просить скасувати з мотивів порушення норм матеріального та процесуального права та ухвалити нове рішення, яким відмовити у задоволенні адміністративного позову.
У запереченні на касаційну скаргу ТОВ НУВФ «Прецизіонтруб-ЮГ», посилаючись на те, що суди першої та апеляційної інстанцій не допустили порушень норм матеріального та процесуального права, просить касаційну скаргу ОДПІ залишити без задоволення.
З урахуванням неприбуття у судове засідання жодної з осіб, які беруть участь у справі, та які були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання, відповідно до вимог статті 222 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів дійшла висновку про можливість розгляду справи за наявними у справі матеріалами в порядку письмового провадження.
Заслухавши доповідь судді-доповідача, дослідивши доводи касаційної скарги, матеріали справи, перевіривши правильність застосування судами попередніх інстанцій норм матеріального та процесуального права, правової оцінки обставин у справі, суд касаційної інстанції дійшов висновку щодо наступного.
Відповідно до частин 1, 2 статті 220 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції перевіряє правильність застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, правової оцінки обставин у справі і не може досліджувати докази, встановлювати та визнавати доведеними обставини, що не були встановлені в судовому рішенні, та вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу. Суд касаційної інстанції переглядає судові рішення судів першої та апеляційної інстанцій у межах касаційної скарги, але при цьому може встановлювати порушення норм матеріального чи процесуального права, на які не було посилання в касаційній скарзі.
Так, судами попередніх інстанцій встановлено, що ОДПІ проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ НУВФ «Прецизіонтруб-ЮГ» на підставі постанови старшого слідчого з ОВС ГСУ ДПС України - Борисенко М.В. з питання дотримання вимог податкового законодавства в частині повноти нарахування та сплати податку на прибуток та податку на додану вартість по взаємовідносинам з ТОВ «Феріт Д», ПП «АТМ», ТОВ «ВК Віконні системи», ТОВ Галактика М», ПП «Екоскан Сервіс», ТОВ «Ангстрем Континенталь», ТОВ «Дидактика», ТОВ «Ліга», ТОВ «Лігран», ТОВ «Матадор», ТОВ «Ривс», ТОВ «Старт Д», ТОВ «Супутник», ПП «Транс-Атлантіка Сервіс», ТОВ «Шоковіта», ПП «Мегір», ТОВ «Техника» за період з 01.01.2010 року по 31.01.2013 року у фактичних періодах їх здійснення; при здійсненні взаємовідносин з МПП «Фірма «Лірен» в частині правильності нарахування на прибуток за період з 01.10.2010 року по 31.12.2010 року та податку на додану вартість за грудень 2010 року, при здійсненні взаємовідносин з ТОВ «НВП «Металелектормаш» в частині правильності нарахування податку на прибуток за період з 01.07.2011 року по 31.12.2011 року та податку на додану вартість за вересень, листопад 2011 року, за результатами якої складений акт від 15.03.2013 року № 826/22100388808.
В акті перевірки зазначено порушення позивачем підпункту 4.1.6 пункту 4.1 статті 4 Закону України від 28.12.1994 року № 334/94-ВР «Про оподаткування прибутку підприємств», пунктів 135.1, 135.2, 135.4 статті 135, пункту 137.1 статті 137 Податкового кодексу України (далі - ПК України) щодо завищення доходу, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування за перевіряємий період в сумі 1 208 377,76 грн.; підпункту 5.2.1 пункту 5.2, підпункту 5.3.9 пункту 5.3 статті 5 Закон України «Про оподаткування прибутку підприємств», пунктів 138.1, 138.2, 138.4 статті 138, підпункту 139.1.9 пункту 139.1 статті 139 ПК України з підстав завищення витрати на придбання товарів в сумі 4 776 725,59 грн.; підпункту 4.1.6 пункту 4.1 статті 4, підпункту 5.2.1 пункту 5.2, підпункту 5.3.9 пункту 5.3 статті 5 вищевказаного Закону, пунктів 135.1, 135.2, 135.4 статті 135, пункту 137.1 статті 137, пункту 138.1, 138.2, 138.4 статті 138, підпункту 139.1.9 пункту 139.1 статті 139 ПК України з огляду на заниження податку на прибуток в сумі 746 583,00 грн.; підпункту 3.1.1 пункту 3.1 статті 3, пункту 4.1 статті 4, підпункту 7.3.1 пункту 7.3 статті 7 Закон України «Про податок на додану вартість», пункту 185.1 статті 185, пункту 187.1 статті 187, пункту 188.1 статті 188 ПК України щодо завищення податкових зобов'язань з податку на додану вартість на суму 651 920,00 грн.; підпунктів 7.2.3, 7.2.4 пункту 7.2, підпункту 7.4.5 пункту 7.4 статті 7 Закон України «Про податок на додану вартість», статті 185, пунктів 198.1, 198.3, 198.6 статті 198 ПК України з підстав завищення податкового кредиту з податку на додану вартість на суму 1 155 224,00 грн.; підпункту 3.1.1 пункту 3.1 статті 3, підпункту 4.1 статті 4, підпунктів 7.2.3, 7.2.4 пункту 7.2, підпункту 7.3.1 пункту 7.3, підпункту 7.4.5 пункту 7.4 статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість», пункту 185.1 статті 185, пункту 187.1 статті 187, пункту 188.1 статті 188, пунктів 198.3, 198.6, 198.1 статті 198 щодо завищення показника рядка 24 на суму 503 304,00 грн.
На підставі висновків, що викладені в акті перевірки, контролюючим органом прийнято податкові повідомлення-рішення: від 07.05.2013 року № 0000572201, яким ТОВ НУВФ «Прецизіонтруб-ЮГ» збільшено суму грошового зобов'язання з податку на прибуток за основним платежем в сумі 746 583,00 грн. та за штрафними санкціями в розмірі 343 643,25 грн., № 0000582201, яким позивачу зменшено розмір від'ємного значення суми податку на додану вартість в сумі 503 304,00 грн.
За результатами адміністративного оскарження податкові повідомлення-рішення залишені без змін, а скарга - без задоволення.
Колегія суду не може погодитись з висновками судів першої та апеляційної інстанцій, вважаючи їх передчасними та такими, що винесені з неповним з'ясуванням всіх обставин справи, виходячи з наступного.
Відповідно до пункту 86.9 статті 86 ПК України у разі якщо грошове зобов'язання враховується органом державної податкової служби за результатами перевірки, призначеної відповідно до кримінально-процесуального закону або закону про оперативно-розшукову діяльність, податкове повідомлення-рішення за результатами такої перевірки не приймається до дня набрання законної сили відповідним рішенням суду. Матеріали перевірки разом з висновками органу державної податкової служби передаються правоохоронному органу, що призначив перевірку. Статус таких матеріалів перевірки та висновків органу державної податкової служби визначається кримінально-процесуальним законом або законом про оперативно-розшукову діяльність.
Проте, згідно з пункту 86.9 статті 86 ПК України (у зміненій редакції) у разі якщо грошове зобов'язання розраховується контролюючим органом за результатами перевірки, проведеної з обставин, визначених підпунктом 78.1.11 пункту 78.1 статті 78 цього Кодексу, щодо кримінального провадження, у якому розслідується кримінальне правопорушення стосовно посадової особи (посадових осіб) платника податків (юридичної особи) або фізичної особи - підприємця, що перевіряється, предметом якого є податки та/або збори, податкове повідомлення-рішення за результатами такої перевірки приймається таким контролюючим органом протягом 10 робочих днів з дня, наступного за днем отримання цим контролюючим органом відповідного судового рішення (обвинувальний вирок, ухвала про закриття кримінального провадження за нереабілітуючими підставами), що набрало законної сили.
Слід зазначити, що в матеріалах справи відсутня постанова старшого слідчого з ОВС ГСУ ДПС України - Борисенко М.В. щодо порушення кримінального провадження. Відтак, висновки судів щодо дій ОДПІ є передчасними, а обставини справи недослідженими належними та допустимими доказами.
За змістом частин 4, 5 статті 11 КАС України суд повинен: визначити характер спірних правовідносин та зміст правової вимоги, матеріальний закон, який їх регулює, а також факти, що підлягають встановленню і лежать в основі вимог та заперечень; з'ясувати, які є докази на підтвердження зазначених фактів, і вжити заходів до своєчасного їх подання.
Предметом доказування є обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги чи заперечення або які мають інше значення для вирішення справи та які належить установити при ухваленні судового рішення.
Отже, колегія суду приходить до висновку, що суди попередніх інстанцій не розглянули належним чином докази, не надали належну оцінку обставинам справи.
Викладене свідчить про порушення судом вимог статті 159 КАС України, якою передбачено, що судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права, а обґрунтованим - рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.
Касаційна ж інстанція згідно з частини 2 статті 220 КАС України не може досліджувати докази, встановлювати або визнавати доведеними обставини, що не були встановлені в судовому рішенні, та вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу.
Враховуючи викладене, касаційна інстанція на підставі статті 227 КАС України дійшла висновку про неповне встановлення обставин справи та обумовлену цим неможливість надання належної юридичної оцінки всім обставинам у справі, у зв'язку з чим оскаржувані судові рішення підлягають скасуванню, а справа підлягає направленню на новий розгляд для достовірного з'ясування та правильного вирішення спору по суті.
Під час нового судового розгляду справи судам необхідно врахувати викладене, повно та об'єктивно дослідити обставини справи, дати їм належну юридичну оцінку, в залежності від встановленого, правильно застосувати до спірних правовідносин норми матеріального права та ухвалити обґрунтоване рішення.
Відповідно до вищевикладеного, касаційна скарга відповідача підлягає частковому задоволенню.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 210, 214-215, 220, 221, 223, 224, 230, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
УХВАЛИВ :
Касаційну скаргу Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області задовольнити частково.
Постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 03.09.2013 року та постанову Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 04.12.2014 року скасувати.
Справу направити на новий розгляд до суду першої інстанції.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі, та може бути переглянута з підстав, у порядку та в строки, встановлені статтями 236-238 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий суддя О.В. Вербицька Судді Н.Є. Маринчак Ю.І. Цвіркун
Суд | Вищий адміністративний суд України |
Дата ухвалення рішення | 01.12.2015 |
Оприлюднено | 08.12.2015 |
Номер документу | 54092304 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вищий адміністративний суд України
Вербицька О.В.
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Юрков Едуард Олегович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Юрков Едуард Олегович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні