28/171-06-4474
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"26" червня 2006 р.Справа № 28/171-06-4474
За позовом Представництво по управлінню комунальною власністю Одеської міської ради;
до відповідача Державна спеціальна (воєнізована) аварійно-рятувальна служба аварійно-рятувальна служба; Морський регіональний рятувально-координаційний центр у м.Одеси;
про усунення перешкод в користуванні та вислення з незаконно займаного приміщення
Суддя Гуляк Г.І.
Представники:
Від позивача: Голубова І.Г. - за дорученням;
Від відповідача: Карбовський О.О., Українець Д.С. - за дорученням;
СУТЬ СПОРУ: позивач - Представництво по управлінню комунальною власністю Одеської міської ради, звернулося до господарського суду Одеської області з позовом про усунення перешкод в користуванні та виселення з незаконно займаного приміщення Державну спеціальну аварійно-рятувальна службу з нежилого приміщення першого, другого поверху, горища та антросолі, загально площею 599,45 кв.м., що розташовані за адресою місто Одеса вулиця Рішельєвська,25, шляхом передачі приміщення по акту прийому-передачі представництву та усунення перешкод в користуванні об'єкту комунальної власності та висилити морський регіональний рятувально-координаційний центр.
Представник позивача позовну заяву підтримую, наполягає на позовних вимогах.
Представники відповідачів - Державної спеціальної (воєнізованої) аварійно-рятувальної служби та Морського регіонального рятувально –координаційного центру у м. Одесі - проти позову заперечуть з мотивів, викладених у відзиві.
Розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, суд встановив:
Нежилі приміщення першого, другого поверху, горища та антресолі, загальною площею 599, 45 кв.м., що розташовані за адресою: м. Одеса, вул. Рішельєвська, 25, належать до комунальної власності м. Одеси, відповідно до рішення Одеської міської ради № 123 від 10.03.2005 р. “Про реєстрацію об'єктів комунальної власності”, управління якими здійснює Представництво по управлінню комунальною власністю Одеської міської ради відповідно до Положення “Про Представництво по управлінню комунальною власністю Одеської міської ради” від 26.03.2003 р.
Представництвом було встановлено, що державна спеціальна (воєнізована) аварійно-рятувальна служба (надалі –ДСВАРС) та Морський регіональний рятувально –координаційний центр у м. Одесі (надалі –МРРКЦ) незаконно, без правових підстав займають приміщення, розташоване за адресою м. Одеса, вул. Рішельєвська, 25.
Зазначені обставини були встановлені під час розгляду справи за позовом Представництва до МРРКЦ про виселення та під час виконання наказу Господарського суду від 20.01. 2006 р.
Між Представництвом по управлінню комунальною власністю Одеської міської ради (надалі - Представництво) та Морським регіональним рятувально-координаційним центром (р/р 2176568071930 МФО 828011 в УДК Одеської області ЗКПО 26249091) було укладено договір оренди від 28 січня 2004 р. (надалі Договір), згідно якого орендарю було передано в оренду нежилі приміщення першого, другого поверху, горища та антресолі, загальною площею 599, 45 кв.м, що розташовані за адресою: м. Одеса, вул. Рішельєвська, 25, Відповідно до п. 1.2. Договору, строк договору закінчився 31 грудня 2004 р.
Представництво не мало наміру продовжувати дію Договору на новий термін, тому, заздалегідь попередило орендаря про відсутність цього наміру. Відповідачу було надіслано повідомлення за № 01-15/1671 від 08.12.2004 р., в якому повідомлялось про те, що Договір оренди закінчується 31.12.2004 р., пролонгації Договору не буде, та про необхідність повернення приміщення орендарем орендодавцю у термін до 15.01.2005 р.
Представництвом по управлінню комунальною власністю Одеської міської ради було подано позов до МРРКЦ про виселення із незаконно займаного приміщення, яке розташоване за адресою: м. Одеса, вул. Рішельєвська, 25. Рішенням Господарського суду Одеської області від 09.12.2005 р., було задоволено позовні вимоги Представництва щодо виселення МРРКЦ із незаконно займаного приміщення яке розташоване за адресою: м. Одеса, вул. Рішельєвська, 25. Постановою Апеляційного господарського суду Одеської області від 28.03.2004 р. рішення Суду від 09.12.2005 р. було залишено без змін.
Під час розгляду справи в суді другої інстанції, представник МРРКЦ повідомив Суду, що на даний час державна спеціальна (воєнізована) аварійно-рятувальна служба (надалі –ДСВАРС) знаходиться у зазначеному приміщенні. Постановою Апеляційного господарського суду Одеської області від 28.03.2006 р. в задоволенні апеляційної скарги МРРКЦ було відмовлено. Постанова Апеляційного господарського суду Одеської області вступила до законної сили.
Постановою державного виконавця про повернення виконавчого документу стягувачеві від 10.05.2006 р., Представництво було повідомлено, що виконання рішення не можливе, оскільки в зазначеному приміщені МРРКЦ (р/р 2176568071930 МФО 828011 в УДК Одеської області ЗКПО 26249091) не знаходиться. Державним виконавцем було встановлено, що в названому приміщені знаходиться інший Морський регіональний рятувально –координаційний центр у м. Одесі (відповідач по дійсній справі).
Представництво вважає, що відповідачі знаходяться в зазначеному приміщенні без правовстановлюючих документів, тобто займають приміщення, що є комунальною власністю територіальної громади м. Одеси незаконно (без правових підстав).
Представники відповідачів зазначили, що спіне приміщення вони займають на підставі діючих договорів оренди, та позов Представництва не підлягає задоволенню, оскільки ДСВАРС, як орган Міністерства із надзвичайних ситуацій України 28.02.2000 р. уклав з Представництвом довготривалу угоду № 27-6 про оренду нежитлових приміщень по вул. Рішельєвській, 25 для розміщення своєї підлеглої структури –рятувального центру МРРКЦ.
Дослідивши матеріали справи, в тому числі наявні докази, що мають значення для справи, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно та повно з'ясувавши обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги і заперечення, оглянувши у судовому засіданні оригінали документів, копії яких знаходяться в матеріалах справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав:
Дійсно, між Представництвом та Державним координаційним центром реагування на надзвичайні ситуації на водних об'єктах було укладено договір оренди від 28.02.2000 р., відповідно до якого, приміщення 2-го поверху, загальною площею 170 кв.м., розташованого за адресою: м. Одеса, вул. Рішельєвська, 25 було передано орендарю в строчне, платне користування.
Між Представництвом та Державною пошуковою рятувальною службою на водних об'єктах було укладено договір оренди від 26.06.2002 р., відповідно до якого приміщення горища, загальною площею 264, 3 кв.м було передано орендарю.
29.10.2003 р. між Представництвом та Державним координаційним центром реагування на надзвичайні ситуації на водних об'єктах було укладено додаткові погодження до договору № 27/6 від 28.02.2000 р., та договору № 27 а/в від 26.06.2002 р. відповідно до яких, договір оренди № 27/6 від 28.02.2000 р. та договір № 27 а/в від 26.06.2002 р. було розірвано за згодою сторін. Додаткове погодження було підписано обома сторонами, таким чином, орендні відносини між позивачем та відповідачем є припиненими.
Відповідачі зазначили, що підставою для їх знаходження в приміщенні є також наказ вищестоящого органу МРРКЦ про вселення організації до приміщення, а додаткові погодження про розірвання договорів оренди є незаконними, оскільки суперечать інтересам відповідачів та були підписані без повідомлення про це трудового колективу.
Відповідно до ст. 785 Цивільного кодексу України у разі припинення договору найму, наймач зобов'язаний негайно повернути наймодавцеві річ у стані, не гіршому ніж він ії отримав.
Відповідно до ст. ст. 319, 321 ЦК України, власник володіє, користується та розпоряджається своїм майном на власний розсуд. Право власності є непорушним. Ніхто не може бути протиправно позбавлений свого права або обмежений в його здійсненні. Згідно до ст. 387 ЦК власник має право витребувати своє майно з чужого незаконного володіння.
Незаконне зайняття об'єкта комунальної власності є порушенням ст. 60 Закону України “Про місцеве самоврядування”, та є перешкодою у ефективному використанні та розпорядженні цим об'єктом в інтересах територіальної громади м. Одеси, послаблює бюджет міста.
Користування орендарем об'єктом комунальної власності без належних підстав позбавляє Представництво права користуватися, володіти та розпоряджатися об'єктом комунальної власності в інтересах територіальної громади м. Одеси, що є повноваженням Представництва відповідно до Положення про нього.
Згідно до ст. 16 ЦК України, кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу. Відповідно до п. 2 зазначеної статі, одними із засобів захисту цивільних прав та інтересів є припинення дії, яка порушує право, відновлення становища, яке існувало до порушення. Крім того, ст. ст. 386, 387 ЦК України, ст. 2 Закону України “Про власність” встановлює, що держава забезпечує рівний захист прав усіх суб'єктів права власності. Власник має право витребувати своє майно від особи, яка незаконно, без відповідної правової підстави заволоділа їм.
Як вбачається з вищеназваного, та відповідно до акту обстеження приміщення відповідачі порушують право власності територіальної громади м. Одеси на зазначене майно, незаконно займають ії майно, порушили зазначені норми законодавства.
У зв'язку з відмовою відповідачів в добровільному порядку повернути приміщення Представництву, вимоги Представництва щодо усунення перешкод в користуванні та виселення відповідачів з зазначеного приміщення є цілком правомірними та підлягають задоволенню.
Посилання відповідачів на те, що Представництво повинно надати їм приміщення та укласти договір оренди не можуть прийматися до уваги, оскільки це не є предметом розгляду справи.
Посилання відповідачів на те, що без зазначеного приміщення вони не мають можливості здійснювати свою діяльність, та на той факт, що в приміщенні знаходиться майно організації, яке на даний час відповідачам нікуди перевезти також не можуть прийматися до уваги, оскільки законодавством не передбачено переважність надання приміщень в оренду державним установам та для збереження майна цих установ.
Керуючись ст. 44, 49, 82-85 ГПК України,суд
ВИРІШИВ:
1. Позовну заяву Представництва по управлінню комунальною власністю Одеської міської ради –задовольнити в повному обсязі.
2. Усунути перешкоди в користуванні об'єктом комунальної власності та виселити Державну спеціальну (воєнізовану) аварійно-рятувальну службу (м. Одеса, вул. Рішельєвська, 25) з нежилого приміщення першого, другого поверху, горища та антресолі, загальною площею 599, 45 кв.м., що розташовані за адресою м. Одеса, вул. Рішельєвська, 25.
3. Усунути перешкоди в користуванні об'єктом комунальної власності та виселити морський регіональний рятувально-координаційний центр (м. Одеса, вул. Рішельєвська, 25) з нежилого приміщення першого, другого поверху, горища та антресолі, загальною площею 599, 45 кв.м., що розташовані за адресою м. Одеса, вул. Рішельєвська, 25.
4. Стягнути судові витрати Представництва по сплаті держмита в розмірі 85 /вісісмдесят п'ять/ гривень та витрати на інформаційно-технічне забезпечення процесу у розмірі 118 /сто вісімнадцять/ гривень з Морського регіонального рятувально-координаційного центру (м. Одеса, вул. Рішельєвська, 25) та державної спеціальної (воєнізованої) аварійно-рятувальної служби ( м. Одеса, вул. Рішельєвська, 25) на р/р 37326027001909 МФО 828011 в УДК Одеської області ЗКПО 26302595.
Рішення набирає чинності в порядку ст. 85 ГПК України.
Накази видати після набрання рішення законної сили.
Рішення підписане 27 червня 2006 року.
Суддя Гуляк Г.І.
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 26.06.2006 |
Оприлюднено | 28.08.2007 |
Номер документу | 54103 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Гуляк Г.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні