Постанова
від 19.11.2015 по справі 815/5687/15
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/5687/15

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 листопада 2015 року м.Одеса

10 год. 15 хв.

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Балан Я.В.,

розглянувши в порядку письмового провадження за наявними матеріалами адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Середній Фонтан» (код ЄДРПОУ 35179626) до Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції України в Одеській області, заступника директора Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції України в Одеській області ОСОБА_1 про зобов'язання Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції України в Одеській області утриматися від проведення планових перевірок будівництва житлового комплексу з вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом за адресою: у межах вулиць Середньофонтанської, провулків Садовий, Середньофонтанський в м. Одеса, які не відповідають плану роботи інспекції, який затверджено наказом Держархібудінспекції України № 620 від 24.06.2015 року; визнання протиправними дії заступника директора Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції України в Одеській області ОСОБА_1 щодо організації проведення планової перевірки будівництва житлового комплексу з вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом за адресою: у межах вулиць Середньофонтанської, провулків: Садовий, Середньофонтанський у м. Одеса в період з 17.09.2015 року по 30.09.2015 року, яка не передбачена планом роботи затвердженим наказом Держархібудінспекції України № 6250 від 24.06.2015 року,-

В С Т А Н О В И В:

До суду з адміністративним позовом звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю «Середній Фонтан» (надалі - ТОВ «Середній Фонтан») до Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції України в Одеській області, заступника директора Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції України в Одеській області ОСОБА_1 про зобов'язання Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції України в Одеській області утриматися від проведення планових перевірок будівництва житлового комплексу з вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом за адресою: у межах вулиць Середньофонтанської, провулків Садовий, Середньофонтанський в м. Одеса, які не відповідають плану роботи інспекції, який затверджено наказом Держархібудінспекції України № 620 від 24.06.2015 року; визнання протиправними дії заступника директора Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції України в Одеській області ОСОБА_1 щодо організації проведення планової перевірки будівництва житлового комплексу з вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом за адресою: у межах вулиць Середньофонтанської, провулків: Садовий, Середньофонтанський у м. Одеса в період з 17.09.2015 року по 30.09.2015 року, яка не передбачена планом роботи затвердженим наказом Держархібудінспекції України № 6250 від 24.06.2015 року.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивач є замовником будівництва житлового комплексу з вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення з підземним паркінгом, у межах вулиць Середньофонтанської, провулків: Садовий, Середьнофонтанського в м. Одеса. 08.09.2015 року зі змісту листа Департаменту ДАБІ України в Одеській області позивачу стало відомо про проведення у термін з 17.09.2015 року по 30.09.2015 року на підставі наказу Держархібудінспекції України № 620 від 24.06.2015 року планової перевірки дотримання вимог містобудівного законодавства під час будівництва об'єкту за адресою: у межах вулиць Середньофонтанської, провулків: Садовий, Середньофонтанського в м. Одеса. Проте, зазначеним вище наказом Держархібудінспекції України № 620 від 24.06.2015 року, проведення перевірки ТОВ «Середній фонтан» на вказаному вище об'єкті будівництва не передбачено, у зв'язку із чим, посадові особи відповідача під керівництвом заступника директора Департаменту ДАБІ України в Одеській області порушення ч. 2 ст. 19 Конституції України та п. 6 Порядку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 553 від 23.05.2011 року намагались провести планову перевірку, яка не передбачена планом роботи інспекції, затвердженим наказом Держархібудінспекції України № 620 від 24.06.2015 року, що порушує встановлений та гарантований Конституцією України правопорядок (аркуші справи 4-5).

Представник позивача у судове засідання не з'явився, належним чином та своєчасно повідомлений про дату, час і місце судового розгляду справи. через канцелярію суду за вхід. № 27245/15 від 26.10.2015 року представником позивача до суду надано клопотання про розгляд справи відповідно до ч. 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України у письмовому провадженні (аркуші справи 61, 64, 112).

Представники відповідачів у судове засідання не з'явились, належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду справи, про причини неприбуття суду не повідомили, заяв про розгляд справи за їх відсутності або про відкладення розгляду до суду не надали. Письмові заперечення проти позову відповідачами надано не було (аркуші справи 61-63).

Згідно ч. 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України, з урахуванням наданого представником позивача клопотання, справа розглянута в порядку письмового провадження.

Відповідно до ч. 1 ст. 41 Кодексу адміністративного судочинства України, суд під час судового розгляду адміністративної справи здійснює повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу. У разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Частиною 6 статті 12 Кодексу адміністративного судочинства України, під час судового розгляду справи в судовому засіданні забезпечується повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу, крім випадків неявки в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи у разі, якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження).

На підставі ч. 1 ст. 41 та ч. 6 ст. 12 Кодексу адміністративного судочинства України, справу розглянуто без здійснення фіксування судового засідання.

Дослідивши матеріали справи, вивчивши обставини якими обґрунтовуються вимоги та заперечення, а також докази, якими вони підтверджуються, суд вважає, що у задоволені адміністративного позову ТОВ «Середній Фонтан» слід відмовити з наступних підстав.

Судом встановлено, що 24.06.2015 року Державною архітектурно-будівельною інспекцією України прийнято наказ № 620 «Про затвердження плану перевірок» (аркуш справи 115).

Згідно вказаного наказу, з метою забезпечення завдань, покладених на Державну архітектурно-будівельну інспекцію України відповідно до Положення про Державну архітектурно-будівельну інспекцію України, затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 09.07.2014 року № 294, керуючись законами України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» та «Про регулювання містобудівної діяльності», зокрема було затверджено план перевірок об'єктів будівництва, замовниками яких є суб'єкти господарювання у сфері містобудівної діяльності, на ІІІ квартал 2015 року, складений за пропозиціями територіальних органі - структурних підрозділів Держархбудінспекції, згідно з додатком № 1.

Як зазначив позивач у своєму позові, згідно вказаного наказу було затверджено план перевірок (Додаток № 1), за яким, перевірка будівництва житлового комплексу з вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського визначення та підземним паркінгом у межі вулиці Середньофонтанської, провулків: Садовий, Середньофонтанський у м. Одеса, вул. Середньофонтанська м. Одеса Одеська область, мала бути проведена у період зх. 17.08.2015 року по 28.08.2015 року (аркуш справи 10зв.), проте з невідомих позивачу причин проведена не була.

При цьому, 08.09.2015 року на адресу ТОВ «Середній фонтан» надійшов лист Департаменту ДАБІ в Одеській області № 05/1-9842 від 01.09.2015 року, яким повідомлялось про проведення перевірки на підставі наказу ДАБІ України № 620 від 24.06.2015 року у період з 17.09.2015 року по 30.09.2015 року (аркуші справи 6-7).

На думку позивача, посадові особи відповідача - Департаменту ДАБІ в Одеській області намагались здійснити дії з проведення планової перевірки об'єктів будівництва, замовником якого є позивача, за адресою, у межах вул. Середньофонтанської, провулків: Садовий, Середньофонтанський у м. Одеса, вул. Середньофонтанська м. Одеса Одеська область, у період з 17.09.2015 року по 30.09.2015 року з порушенням чинного законодавства, оскільки така перевірка не передбачена затвердженим наказом ДАБІ України № 620 від 24.06.2015 року планом перевірок на ІІІ квартал 2015 року, адже згідно додатку № 1 до вказаного наказу перевірка мала бути проведена у період з 17.08.2015 року по 28.08.2015 року.

Правові та організаційні засади здійснення архітектурної діяльності врегульовано Законом України «Про архітектурну діяльність».

Відповідно до статті 9 Закону України «Про архітектурну діяльність» будівництво (нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт) об'єкта архітектури здійснюється відповідно до затвердженої проектної документації, державних стандартів, норм і правил у порядку, визначеному Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності».

Статтею 10 Закону України «Про архітектурну діяльність» передбачено, що для забезпечення під час забудови територій, розміщення і будівництва об'єктів архітектури додержання суб'єктами архітектурної діяльності затвердженої містобудівної та іншої проектної документації, вимог вихідних даних, а також з метою захисту державою прав споживачів будівельної продукції здійснюється в установленому законодавством порядку державний архітектурно-будівельний контроль та нагляд.

Державний архітектурно-будівельний контроль та нагляд здійснює центральний орган виконавчої влади з питань будівництва, містобудування та архітектури. Державний контроль та нагляд у системі центрального органу виконавчої влади з питань будівництва, містобудування та архітектури здійснює Державна архітектурно-будівельна інспекція України та її територіальні органи.

Правові та організаційні основи містобудівної діяльності врегульовано Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності».

Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю згідно із Порядком здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 року № 553, який визначає процедуру здійснення заходів, спрямованих на дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил та ліцензійних умов провадження господарської діяльності, пов'язаної з будівництвом об'єкта архітектури, який за складністю архітектурно-будівельного рішення та (або) інженерного обладнання належить до IV і V категорії складності. Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється Держархбудінспекцією та її територіальними органами (надалі - Порядок № 553).

Інспекції проводять планові перевірки об'єктів містобудування не частіше ніж один раз на півроку. За результатами перевірки суб'єкта господарювання, який провадить господарську діяльність, пов'язану з будівництвом об'єкта архітектури, який за складністю архітектурно-будівельного рішення та (або) інженерного обладнання належить до IV і V категорії складності, складається відповідний акт у двох примірниках. Зазначений акт є підставою для прийняття органом ліцензування рішення щодо спроможності суб'єкта господарювання провадити господарську діяльність, пов'язану з будівництвом об'єкта архітектури, який за складністю архітектурно-будівельного рішення та (або) інженерного обладнання належить до IV і V категорії складності. Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється у присутності суб'єктів містобудування або їх представників, які будують або збудували об'єкт будівництва (пункти 6, 8, 9 Порядку № 553).

Пунктом 5 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю передбачено, що державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється за територіальним принципом (у межах областей) у порядку проведення планових та позапланових перевірок. Повноваження посадових осіб Держархбудінспекції поширюються на всю територію України. Державний архітектурно-будівельний контроль на території інших областей здійснюється посадовими особами територіальних органів за рішенням Держархбудінспекції.

Плановою перевіркою, згідно п. 6 зазначеного вище Порядку, вважається перевірка, що передбачена планом роботи інспекції, який затверджується керівником відповідної інспекції. Інспекції проводять планові перевірки об'єктів містобудування не частіше ніж один раз на півроку.

Строк проведення планової перевірки не може перевищувати десяти робочих днів, а у разі потреби може бути одноразово продовжений за письмовим рішенням керівника відповідної інспекції чи його заступника не більше ніж на п'ять робочих днів.

Як свідчать надані відповідачем до матеріалів справи письмові докази, а саме - належним чином засвідчений додаток № 1 до наказу № 620 від 24.06.2015 року «Про затвердження плану перевірок», термін, у який затверджено проведення перевірки будівництва житлового комплексу з вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом у межах вулиці Середньофонтанської, провулків Садовий, Середньофонтанський в м. Одеса, вул. Середньофонтанська в м. Одеса, Одеська область, замовника ТОВ «Середній Фонтан» - у період з 17.09.2015 року по 30.09.2015 року (аркуш справи 116).

Тобто, доводи позивача про те, що перевірку у зазначений період посадові особи відповідача не мають права проводити є такими, що не підтверджені належними письмовими доказами та спростовуються дослідженим судом додатком № 1 до наказу, оскільки така перевірка передбачена у відповідності до п. 6 Порядку планом перевірок об'єктів будівництва, замовниками яких є суб'єкти господарювання у сфері містобудівної діяльності на ІІІ квартал 2015 року, затверджений термін її проведення не перевищує 10 робочих днів, тощо, що також відповідає встановленим Порядком вимогам до планової перевірки.

Таким чином, суд критично ставиться до наданого позивачем письмового доказу у підтвердження того, що планом перевірок об'єктів будівництва, замовниками яких є суб'єкти господарювання у сфері містобудівної діяльності на ІІІ квартал 2015 року, затвердженим наказом № 620 від 24.06.2015 року було затверджено проведення перевірки будівництва житлового комплексу з вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом у межах вулиці Середньофонтанської, провулків Садовий, Середньофонтанський в м. Одеса, вул. Середньофонтанська в м. Одеса, Одеська область, замовника ТОВ «Середній Фонтан» у період з 17.08.2015 року по 28.08.2015 року, оскільки вказаний документ, який було надано позивачем не містить ані відбитку штампу суб'єкта владних повноважень, який його видав, ані підпису посадової особи, тощо.

Відтак, на думку суду позивачем до позову надано документ, який не підтверджує жодних обставин, на які посилається підприємство, та не є належним та допустимим доказом у даній справі.

Крім того, суду не надано жодних доказів оскарження наказу Державної архітектурно-будівельної інспекції України № 620 від 24.06.2015 року «Про затвердження плану перевірок», на підставі якого відповідачем мало бути здійснено планову перевірку дотримання позивачем вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, державних будівельних норм, стандартів і правил у період з 17.09.2015 року по 30.09.2015 року.

Частиною 4 ст. 41 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та пунктом 11 Порядку № 553 визначено, що посадові особи інспекцій під час здійснення державного архітектурно-будівельного контролю мають право серед іншого: - безперешкодного доступу до місць будівництва об'єктів та до об'єктів, що підлягають обов'язковому обстеженню; - складати протоколи про вчинення правопорушень, акти перевірок та накладати штрафи відповідно до закону; - видавати обов'язкові для виконання приписи; - проводити перевірку відповідності виконання підготовчих та будівельних робіт вимогам будівельних норм, державних стандартів і правил, затвердженим проектним вимогам, рішенням, технічним умовам, своєчасності та якості проведення передбачених нормативно-технічною і проектною документацією зйомки, замірів, випробувань, а також ведення журналів робіт, наявності у передбачених законодавством випадках паспортів, актів та протоколів випробувань, сертифікатів та іншої документації.

Згідно п. 13 Порядку № 553 встановлено, що суб'єкт містобудування щодо якого здійснюється державний архітектурно - будівельний контроль, має право, зокрема, вимагати від посадових осіб інспекції дотримання вимог законодавства; перевіряти наявність у посадових осіб інспекції службових посвідчень; бути присутнім під час здійснення державного архітектурно-будівельного контролю; отримувати та ознайомлюватися з актами перевірки; подавати в письмовій формі свої пояснення, зауваження або заперечення до акта перевірки.

З урахуванням встановлених в судовому засіданні обставин, на підставі вищезазначених норм чинного законодавства, які регулюють спірні правовідносини суд дійшов висновку щодо доведеності відповідачем правомірності організації проведення планової перевірки будівництва житлового комплексу з вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом за адресою: у межах вулиць Середньофонтанської, провулків: садовий, Середньофонтанський в м. Одеса у період з 17.09.2015 року по 30.09.2015 року.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій або бездіяльності суб'єктів владних повноважень, адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноважень з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, які мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема, з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод, та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Частиною 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

На підставі зазначеного суд дійшов висновку, що позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «Середній Фонтан» (код ЄДРПОУ 35179626) до Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції України в Одеській області, заступника директора Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції України в Одеській області ОСОБА_1 про зобов'язання Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції України в Одеській області утриматися від проведення планових перевірок будівництва житлового комплексу з вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом за адресою: у межах вулиць Середньофонтанської, провулків Садовий, Середньофонтанський в м. Одеса, які не відповідають плану роботи інспекції, який затверджено наказом Держархібудінспекції України № 620 від 24.06.2015 року; визнання протиправними дії заступника директора Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції України в Одеській області ОСОБА_1 щодо організації проведення планової перевірки будівництва житлового комплексу з вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом за адресою: у межах вулиць Середньофонтанської, провулків: Садовий, Середньофонтанський у м. Одеса в період з 17.09.2015 року по 30.09.2015 року, яка не передбачена планом роботи затвердженим наказом Держархібудінспекції України № 6250 від 24.06.2015 року є необґрунтованими, у зв'язку з чим у задоволенні позовних вимог позивача слід відмовити повністю.

Керуючись ст.ст. 2, 7, 8, 9, 11, 69-71, 86, 122, 128, 159-164, 167, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Середній Фонтан» (код ЄДРПОУ 35179626) до Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції України в Одеській області, заступника директора Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції України в Одеській області ОСОБА_1 про зобов'язання Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції України в Одеській області утриматися від проведення планових перевірок будівництва житлового комплексу з вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом за адресою: у межах вулиць Середньофонтанської, провулків Садовий, Середньофонтанський в м. Одеса, які не відповідають плану роботи інспекції, який затверджено наказом Держархібудінспекції України № 620 від 24.06.2015 року; визнання протиправними дії заступника директора Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції України в Одеській області ОСОБА_1 щодо організації проведення планової перевірки будівництва житлового комплексу з вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом за адресою: у межах вулиць Середньофонтанської, провулків: Садовий, Середньофонтанський у м. Одеса в період з 17.09.2015 року по 30.09.2015 року, яка не передбачена планом роботи затвердженим наказом Держархібудінспекції України № 6250 від 24.06.2015 року - відмовити повністю.

Судові витрати розподілити відповідно до приписів ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова суду може бути оскаржена в порядку та строки, встановлені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова набирає законної сили в порядку та строки, встановлені ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Я.В. Балан

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.11.2015
Оприлюднено14.12.2015
Номер документу54129527
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/5687/15

Ухвала від 21.06.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Смокович М.І.

Постанова від 19.11.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я. В.

Ухвала від 26.10.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я. В.

Ухвала від 15.10.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я. В.

Ухвала від 05.10.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я. В.

Ухвала від 05.10.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я. В.

Ухвала від 07.10.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 01.10.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 01.10.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 16.09.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні