Господарський суд Чернігівської області
Пр-т. Миру, 20, м. Чернігів, 14000 , тел. 676-311, факс 77-44-62, e-mail: inbox@cn.arbitr.gov.ua
===================================================================================================================================================================
УХВАЛА
"15" грудня 2015 р. Справа № 927/1340/15
Позивач: Публічне акціонерне товариство по газопостачанню та газифікації "Чернігівгаз", вул. Любецька 68, м. Чернігів, 14000
Відповідач: Відділ культури Новгород-Сіверської районної державної адміністрації, вул. Майстренка, 6, м. Новгород-Сіверський, Чернігівська область, 16000
Третя особа 1, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача: Новгород-Сіверська міська рада, 16000, Чернігівська область, м. Новгород-Сіверський, вул. Карла Маркса, 2;
Третя особа 2, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача: Новгород-Сіверська районна рада Чернігівської області 16000, Чернігівська область, м. Новгород-Сіверський, вул. Майстренка, 6
Третя особа 3, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача: Відділ культури, туризму та діяльності засобів масової інформації Новгород-Сіверської міської ради , 16000, Чернігівська область, м. Новгород-Сіверський, вул. Карла Маркса, 2.
про стягнення 13939,24 грн.
Суддя Скорик Н.О.
ПРЕДСТАВНИКИ СТОРІН:
від позивача: ОСОБА_1 довіреність № 31 від 20.10.2014 начальник відділу договірної, правової роботи та корпоративного забезпечення
від відповідача: ОСОБА_2 начальник відділу культури РДА, розпорядження №54-к від 07.05.15.
від відповідача: ОСОБА_3 довіреність № 01-13/180 від 04.11.2015 перший заступник голови РДА
від третьої особи 1: ОСОБА_4 довіреність № б/н від 16.11.2015 начальник юридичного відділу
від третьої особи 2: не з"явився
від третьої особи 3: не з"явився
Ухвала виноситься після оголошеної в судовому засіданні перерви, з 17.11.2015 по 15.12.2015, на підставі ст.77 Господарського процесуального кодексу України.
Публічним акціонерним товариством по газопостачанню та газифікації "Чернігівгаз" подано позов до відділу культури Новгород-Сіверської районної державної адміністрації про стягнення 8487,56 грн. боргу, 2167,70 грн. пені, 3080,98 грн. втрат від знецінення грошових коштів внаслідок інфляційних процесів, 203,00 грн. 3% річних, за договором на постачання природного газу бюджетним організаціям за регульованим тарифом №ТП-Б-11-НС від 24.01.2014 року.
Відповідач відзивом на позов проти позову заперечив посилаючись на те, що до утворення кредиторської заборгованості призвело постійне обмеження державного бюджету в бюджетних призначеннях та асигнуваннях на утримання установ, що фінансуються з районного бюджету, а кошти на оплату заборгованості за газ у бюджеті були відсутні. Крім того, згідно з постановою Верховної ОСОБА_3 України від 11.03.2014 № 865-VII місто Новгород-Сіверський віднесено до категорії міста обласного значення. Рішенням Новгород-Сіверської міської ради від 22.07.2014 "Про надання згоди на прийняття нерухомого майна у комунальну власність територіальної громади міста" міська рада надала згоду на прийняття об"єктів спільної власності громад сіл, міста Новгород-Сіверського району в комунальну власність територіальної громади міста. Рішенням Новгород-Сіверської районної ради Чернігівської області від 17.09.2014 "Про безоплатну передачу у комунальну власність територіальної громади міста Новгород-Сіверський Новгород-Сіверської дитячої школи", була передана у комунальну власність громади міста Новгород-Сіверська дитяча музична школа. До 31.12.2014 Новгород-Сіверська дитяча музична школа фінансувалася з районного бюджету. Починаючи з 01.01.2015 заклад перебуває на балансі відділу культури, туризму та питань діяльності засобів масової інформації Новгород-Сіверської міської ради, та фінансується з бюджету міста Новгород-Сіверський. У районному бюджеті на 2015 рік не передбачені видатки на його утримання. Відповідач стверджує, що спірну заборгованість зобов"язаний був прийняти та відобразити у своєму звіті відділ культури, туризму та питань діяльності засобів масової інформації Новгород-Сіверської міської ради. Новгород-Сіверською міською радою було прийнято рішення сесії від 06.02.2015 "Про передачу дебіторської, кредиторської заборгованості та коштів на спеціальних рахунках", згідно з яким відповідачем передано Новгород-Сіверській міській раді кредиторську заборгованість у сумі 10433,14 грн., включаючи спірну заборгованість перед позивачем у сумі 8487,60 грн.
Ухвалою господарського суду Чернігівської області від 05.11.2015 залучено до участі у справі в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: 1) Новгород-Сіверську міську раду, 2) Новгород-Сіверську районну раду, 3) відділ культури, туризму та діяльності засобів масової інформації Новгород-Сіверської міської ради.
Представником відповідача в судовому засіданні 17.11.2015 подані заперечення проти позову в яких відповідач вказує, що відділом культури Норвгород-Сіверської районної державної адміністрації на виконання рішення сесії Новгород-Сіверської районної ради від 17.09.2014 «Про безоплатну передачу у комунальну власність територіальної громади міста Новгород-Сіверський Новгород-Сіверської дитячої музичної школи» було видано наказ від 01.11.2014 № 16 «Про безоплатну передачу у комунальну власність територіальної громади міста Новгород-Сіверський Новгород-Сіверської дитячої музичної школи», згідно якого 05.01.2015 були складені акти прийому-передачі станом на 01.01.2015 та направлені на підпис членам комісії до міської ради. Віділом культури, туризму та питань діяльності засобів масової інформації Новгород-Сіверської міської ради акти прийому-передачі заборгованості були підписані та повернуті 27.02.2015 не в повному обсязі, а частково, в тому числі була прийнята лише кредиторська заборгованість по спец рахунку у сумі 562,44 грн,та 272 грн, дебіторська заборгованість по спец рахунку у сумі 233,60 грн, та залишки на спец рахунку у сумі 21613,84 грн, інша кредиторська заборгованість, включаючи спірну не була прийнята Новгород-Сіверською міською радою.
Третя особа-1 на стороні відповідача в поданих письмових поясненнях зазначає, що видатки, пов"язані з утриманням об"єктів соціальної інфраструктури, відшкодовуються з відповідних місцевих бюджетів починаючи з бюджетного періоду, що настає за роком передачі їх у комунальну власність, відповідно до законодавства. Рішення районної ради про передачу кредиторської заборгованості міській раді прийнято 06.02.2015, тому не було враховано при формуванні проекту міського бюджету на 2015 рік. Видатки на погашення даної заборгованості в міському бюджеті не передбачалися. Міською радою здійснено висновок, що в разі прийняття за актами приймання-передачі кредиторської заборгованості (рішення районної ради від 06.02.2015) минулого 2014 року боргу іншої бюджетної установи, яка фінансується з іншого бюджету та подальше її внесення до складання, розгляду, затвердження та виконання кошторисів бюджетних установ міської ради на 2015 бюджетний рік однозначно є порушенням вимог Бюджетного кодексу України.
Представник третьої особи-2 на стороні відповідача в поданих 17.11.2015 року письмових поясненнях зазначає, що до 31.12.2014 року спірні заклади фінансувалися з районного бюджету, з 01.01.2015 року їх фінансування з районного бюджету припинено, оскільки вони перебувають у комунальній власності територіальної громади міста. За клопотанням Новгород-сіверської районної державної адміністрації до порядку денного сесії районної ради 06.02.2015 року було включено питання про передачу дебіторської, кредиторської заборгованості та коштів на спеціальних рахунках та прийнято відповідне рішення про передачу сектором культури Новгород-Сіверської районної державної адміністрації Новгород-Сіверській міській раді дебіторської заборгованості у сумі 233,60 грн кредиторської заборгованості у сумі 10433,14 грн., залишок коштів на спеціальних рахунках у сумі 21613,84 грн. Проте, Новгород-Сіверська міська рада акти прийому-передачі не підписала. Третя особа - 2 вважає, що спірна заборгованість повинна бути погашена за рахунок коштів міського бюджету.
Третя особа-3 на стороні відповідача в письмових поясненнях погоджується з позицією третьої особи-1, викладеною в письмових поясненнях.
До початку судового засідання від відповідача надійшло клопотання про заміну неналежного відповідача належним - Новгород-Сіверською міською радою, посилаючись на передачу цілісного майнового комплексу на свій баланс разом з усіма його активами і пасивами.
Згідно ст.. 24 Господарського процесуального кодексу України господарський суд, встановивши до прийняття рішення, що позов подано не до тієї особи, яка повинна відповідати за позовом, може за згодою позивача, не припиняючи провадження у справі, допустити заміну первісного відповідача належним відповідачем.
Представник позивача проти поданого клопотання заперечив, посилаючись на відсутність підстав заміни відповідача на іншого.
Суд відмовив в задоволенні поданого клопотання в зв'язку з запереченням позивача щодо зміни відповідача.
Представником відповідача подані письмові заперечення пороти позову, в яких він зазначає, що рішенням Новгород-Сіверської міської ради від 07.10.2014 «Про прийняття безоплатно у спільну власність територіальної громади міста Новгород-Сіверський дитячої музичної школи» була прийнята у спільну власність громади міста дитяча музична школа, як цілісний майновий комплекс.
До початку судового засідання від представника третьої особи 2 надійшло письмове клопотання про розгляд справи без участі її представника. Суд подане клопотання задовольнив.
Відповідно до ст. 112 Бюджетного кодексу України до повноважень Казначейства України з контролю за дотриманням бюджетного законодавства належить здійснення контролю за: веденням бухгалтерського обліку всіх надходжень і витрат державного бюджету та місцевих бюджетів, крім випадку, передбаченого абзацами третім і четвертим частини другої статті 78 цього Кодексу, складанням та поданням фінансової і бюджетної звітності; бюджетними повноваженнями при зарахуванні надходжень бюджету; відповідністю кошторисів розпорядників бюджетних коштів показникам розпису бюджету; відповідністю взятих бюджетних зобов'язань розпорядниками бюджетних коштів відповідним бюджетним асигнуванням, паспорту бюджетної програми (у разі застосування програмно-цільового методу у бюджетному процесі); відповідністю платежів взятим бюджетним зобов'язанням та відповідним бюджетним асигнуванням.
Казначейство України в межах своїх повноважень забезпечує організацію та координацію діяльності головних бухгалтерів бюджетних установ та контроль за виконанням ними своїх повноважень шляхом оцінки їх діяльності.
Згідно зі ст. 123 Бюджетного кодексу України органи Казначейства України несуть відповідальність за: невиконання вимог щодо ведення бухгалтерського обліку та складання звітності про виконання бюджетів; несвоєчасність подання звітності про виконання бюджетів; здійснення витрат з перевищенням показників, затверджених розписом бюджету; порушення в процесі контролю за бюджетними повноваженнями при зарахуванні надходжень бюджету та здійсненні платежів за бюджетними зобов'язаннями розпорядників бюджетних коштів відповідно до бюджетних асигнувань; недотримання порядку казначейського обслуговування державного і місцевих бюджетів.
Керівники органів Казначейства України несуть персональну відповідальність у разі вчинення ними порушення бюджетного законодавства та невиконання вимог щодо казначейського обслуговування державного і місцевих бюджетів, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до ст.. 27 Господарського процесуального кодексу України якщо господарський суд при прийнятті позовної заяви, вчиненні дій по підготовці справи до розгляду або під час розгляду справи встановить, що рішення господарського суду може вплинути на права і обов'язки осіб, що не є стороною у справі, господарський суд залучає таких осіб до участі у справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору.
Частиною 3 ст. 27 Господарського процесуального кодексу України визначено, що питання про залучення третіх осіб до участі у справі вирішується господарським судом, який виносить з цього приводу ухвалу.
Дослідивши матеріали справи, з огляду на вищевикладене, суд дійшов висновку про необхідність залучення до участі у справі в якості третьої особи 4, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: управління Державної казначейської служби України в Новгород-Сіверському районі Чернігівської області. Суд доходить висновку, що рішення з даного спору може вплинути на її права та обов"язки щодо сторін по справі.
Представником позивача подано клопотання про продовження строку розгляду справи на 15 днів.
Згідно ч. 1 ст. 69 Господарського процесуального кодексу України процесуально встановлений двох місячний строк розгляду справи.
Відповідно до ч. 3 ст. 69 Господарського процесуального кодексу України у виняткових випадках за клопотанням сторони, з урахуванням особливостей розгляду спору, господарський суд ухвалою може продовжити строк розгляду спору, але не більш як на п'ятнадцять днів.
Враховуючи вищевикладене, з метою повного та об'єктивного дослідження всіх обставин справи, в зв'язку з залученням до справи третьої особи 4 та необхідністю витребування від неї документів, суд вважає за можливе задовольнити клопотання про продовження строку вирішення спору.
Враховуючи вищевикладене, в зв'язку з залученням до участі у справі в якості третьої особи на стороні відповідача: управління Державної казначейської служби України в Новгород-Сіверському районі Чернігівської області та для надання можливості надати необхідні для розгляду справи документи, розгляд справи відкладається на підставі ст.. 77 Господарського процесуального кодексу України.
Керуючись ст.ст.27, 69, 77, 86 Господарського процесуального кодексу України, суд
УХВАЛИВ:
1. Продовжити строк розгляду спору на 15 днів.
2. Розгляд справи відкласти на 24 грудня 2015 р. о 11:00 год . Засідання відбудеться у приміщенні господарського суду за адресою: 14000 м. Чернігів, проспект Миру 20, кімната № 15.
3. Залучити в якості третьої особи 4, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - управління Державної казначейської служби України в Новгород-Сіверському районі Чернігівської області 16000, Чернігівська область, м. Новгород-Сіверський, вул. Свободи, 12;
4. Зобов'язати позивача: направити копію позовної заяви з додатком третій особі, про що надати докази.
5. Зобов'язати відповідача надати: паспорт бюджетної програми на 2015 рік, документальне підтвердження реєстрації права власності на спірний об'єкт - музичної школи, забезпечити явку уповноваженого представника в судове засідання.
6. Третій особі 4 (управління Державної казначейської служби України в Новгород-Сіверському районі Чернігівської області) надати: письмові пояснення по предмету позовних вимог з доданням документального підтвердження: на підставі чого (яких документів) було знято з реєстру фінансових зобов'язань по відділу культури Новгород-Сіверської районної державної адміністрації заборгованість по оплаті вартості спожитого природного газу в грудні 2014, та чи була ця заборгованість перереєстрована на іншого розпорядника бюджетних коштів, якщо була - на підставі яких документів. Надати копію реєстру фінансових зобов'язань відділу культури Новгород-Сіверської районної державної адміністрації за 2014, та на 2015 роки, копію паспорту бюджетної програми відділу культури Новгород-Сіверської районної державної адміністрації на 2015 рік.
Звернути увагу сторін на те, що відповідно до п. 5 ст. 83 ГПК України господарський суд має право стягувати в доход державного бюджету з винної сторони штраф до 1700 грн. за ухилення від вчинення дій, покладених господарським судом на сторону.
Суддя Скорик Н.О.
Суд | Господарський суд Чернігівської області |
Дата ухвалення рішення | 15.12.2015 |
Оприлюднено | 18.12.2015 |
Номер документу | 54329260 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Чернігівської області
Скорик Н.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні