Рішення
від 24.12.2015 по справі 927/1340/15
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Господарський суд Чернігівської області

Пр-т. Миру, 20, м. Чернігів, 14000 , тел. 676-311, факс 77-44-62, e-mail: inbox@cn.arbitr.gov.ua

========================================================================================================================================================================

Іменем України

РІШЕННЯ

?24? грудня 2015 року Справа № 927/1340/15

Позивач: Публічне акціонерне товариство по газопостачанню та газифікації "Чернігівгаз", вул. Любецька 68, м. Чернігів, 14000

Відповідач: Відділ культури Новгород-Сіверської районної державної адміністрації, вул. Майстренка, 6, м. Новгород-Сіверський, Чернігівська область, 16000

Третя особа 1, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача: Новгород-Сіверська міська рада, 16000, Чернігівська область, м. Новгород-Сіверський, вул. Карла Маркса, 2;

Третя особа 2, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача: Новгород-Сіверська районна рада Чернігівської області 16000, Чернігівська область, м. Новгород-Сіверський, вул. Майстренка, 6

Третя особа 3, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача: Відділ культури, туризму та діяльності засобів масової інформації Новгород-Сіверської міської ради , 16000, Чернігівська область, м. Новгород-Сіверський, вул. Карла Маркса, 2.

Третя особа 4, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача: Управління Державної казначейської служби України в Новгород-Сіверському районі Чернігівської області, 16000, Чернігівська область, м. Новгород-Сіверський, вул. Свободи, 12;

про стягнення 13939,24 грн.

Суддя Скорик Н.О.

ПРЕДСТАВНИКИ СТОРІН:

від позивача: ОСОБА_1 довіреність № 31 від 20.10.2014 начальник відділу договірної, правової роботи та корпоративного забезпечення

від відповідача: ОСОБА_2 начальник відділу культури РДА, розпорядження №54-к від 07.05.15.

від відповідача: ОСОБА_3 довіреність № 01-13/180 від 04.11.2015 перший заступник голови РДА

від третьої особи 1: ОСОБА_4 довіреність № б/н від 16.11.2015 начальник юридичного відділу

від третьої особи 2: ОСОБА_5 довіреність №05-21/411 від 16.11.2015 головний спеціаліст юридичного відділу

від третьої особи 3: не з'явився

від третьої особи 4: не з'явився

Рішення виноситься після оголошеної в судовому засіданні перерви, з 17.11.2015 по 15.12.2015, на підставі ст.77 Господарського процесуального кодексу України. В судовому засіданні 24.12.2015 оголошена перерва для надання можливості сторонам та третім особам можливості ознайомлення з поясненнями Управління Державної казначейської служби України в Новгород-Сіверському районі Чернігівської області.

Публічним акціонерним товариством по газопостачанню та газифікації "Чернігівгаз" подано позов до відділу культури Новгород-Сіверської районної державної адміністрації про стягнення 8487,56 грн. боргу, 2167,70 грн. пені, 3080,98 грн. втрат від знецінення грошових коштів внаслідок інфляційних процесів, 203,00 грн. 3% річних, за договором на постачання природного газу бюджетним організаціям за регульованим тарифом №ТП-Б-11-НС від 24.01.2014 року.

Відповідач відзивом на позов проти позову заперечив посилаючись на те, що до утворення кредиторської заборгованості призвело постійне обмеження державного бюджету в бюджетних призначеннях та асигнуваннях на утримання установ, що фінансуються з районного бюджету, а кошти на оплату заборгованості за газ у бюджеті були відсутні. Крім того, згідно з постановою Верховної ОСОБА_3 України від 11.03.2014 № 865-VII місто Новгород-Сіверський віднесено до категорії міста обласного значення. Рішенням Новгород-Сіверської міської ради від 22.07.2014 "Про надання згоди на прийняття нерухомого майна у комунальну власність територіальної громади міста" міська рада надала згоду на прийняття об"єктів спільної власності громад сіл, міста Новгород-Сіверського району в комунальну власність територіальної громади міста. Рішенням Новгород-Сіверської районної ради Чернігівської області від 17.09.2014 "Про безоплатну передачу у комунальну власність територіальної громади міста Новгород-Сіверський Новгород-Сіверської дитячої школи", була передана у комунальну власність громади міста Новгород-Сіверська дитяча музична школа. До 31.12.2014 Новгород-Сіверська дитяча музична школа фінансувалася з районного бюджету. Починаючи з 01.01.2015 заклад перебуває на балансі відділу культури, туризму та питань діяльності засобів масової інформації Новгород-Сіверської міської ради, та фінансується з бюджету міста Новгород-Сіверський. У районному бюджеті на 2015 рік не передбачені видатки на його утримання. Відповідач стверджує, що спірну заборгованість зобов'язаний був прийняти та відобразити у своєму звіті відділ культури, туризму та питань діяльності засобів масової інформації Новгород-Сіверської міської ради. Новгород-Сіверською міською радою було прийнято рішення сесії від 06.02.2015 "Про передачу дебіторської, кредиторської заборгованості та коштів на спеціальних рахунках", згідно з яким відповідачем передано Новгород-Сіверській міській раді кредиторську заборгованість у сумі 10433,14 грн., включаючи спірну заборгованість перед позивачем у сумі 8487,60 грн.

Ухвалою господарського суду Чернігівської області від 05.11.2015 залучено до участі у справі в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: 1) Новгород-Сіверську міську раду, 2) Новгород-Сіверську районну раду, 3) відділ культури, туризму та діяльності засобів масової інформації Новгород-Сіверської міської ради.

Ухвалою господарського суду Чернігівської області від 15.12.2015 залучено до участі у справі в якості третьої особи 4, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - управління Державної казначейської служби України в Новгород-Сіверському районі Чернігівської області.

Представником відповідача в судовому засіданні 17.11.2015 подані заперечення проти позову в яких відповідач вказує, що відділом культури Норвгород-Сіверської районної державної адміністрації на виконання рішення сесії Новгород-Сіверської районної ради від 17.09.2014 Про безоплатну передачу у комунальну власність територіальної громади міста Новгород-Сіверський Новгород-Сіверської дитячої музичної школи було видано наказ від 01.11.2014 № 16 Про безоплатну передачу у комунальну власність територіальної громади міста Новгород-Сіверський Новгород-Сіверської дитячої музичної школи , згідно якого 05.01.2015 були складені акти прийому-передачі станом на 01.01.2015 та направлені на підпис членам комісії до міської ради. Віділом культури, туризму та питань діяльності засобів масової інформації Новгород-Сіверської міської ради акти прийому-передачі заборгованості були підписані та повернуті 27.02.2015 не в повному обсязі, а частково, в тому числі була прийнята лише кредиторська заборгованість по спецрахунку у сумі 562,44 грн,та 272 грн, дебіторська заборгованість по спецрахунку у сумі 233,60 грн, та залишки на спецрахунку у сумі 21613,84 грн, інша кредиторська заборгованість, включаючи спірну не була прийнята Новгород-Сіверською міською радою.

Третя особа-1 на стороні відповідача в поданих письмових поясненнях зазначає, що видатки, пов"язані з утриманням об"єктів соціальної інфраструктури, відшкодовуються з відповідних місцевих бюджетів починаючи з бюджетного періоду, що настає за роком передачі їх у комунальну власність, відповідно до законодавства. Рішення районної ради про передачу кредиторської заборгованості міській раді прийнято 06.02.2015, тому не було враховано при формуванні проекту міського бюджету на 2015 рік. Видатки на погашення даної заборгованості в міському бюджеті не передбачалися. Міською радою здійснено висновок, що в разі прийняття за актами приймання-передачі кредиторської заборгованості (рішення районної ради від 06.02.2015) минулого 2014 року боргу іншої бюджетної установи, яка фінансується з іншого бюджету та подальше її внесення до складання, розгляду, затвердження та виконання кошторисів бюджетних установ міської ради на 2015 бюджетний рік однозначно є порушенням вимог Бюджетного кодексу України.

Представник третьої особи-2 на стороні відповідача в поданих 17.11.2015 року письмових поясненнях зазначає, що до 31.12.2014 року спірні заклади фінансувалися з районного бюджету, з 01.01.2015 року їх фінансування з районного бюджету припинено, оскільки вони перебувають у комунальній власності територіальної громади міста. За клопотанням Новгород-сіверської районної державної адміністрації до порядку денного сесії районної ради 06.02.2015 року було включено питання про передачу дебіторської, кредиторської заборгованості та коштів на спеціальних рахунках та прийнято відповідне рішення про передачу сектором культури Новгород-Сіверської районної державної адміністрації Новгород-Сіверській міській раді дебіторської заборгованості у сумі 233,60 грн кредиторської заборгованості у сумі 10433,14 грн., залишок коштів на спеціальних рахунках у сумі 21613,84 грн. Проте, Новгород-Сіверська міська рада акти прийому-передачі не підписала. Третя особа - 2 вважає, що спірна заборгованість повинна бути погашена за рахунок коштів міського бюджету.

Третя особа-3 на стороні відповідача в письмових поясненнях погоджується з позицією третьої особи-1, викладеною в письмових поясненнях.

Представником відповідача подані письмові заперечення пороти позову, в яких він зазначає, що рішенням Новгород-Сіверської міської ради від 07.10.2014 Про прийняття безоплатно у спільну власність територіальної громади міста Новгород-Сіверський дитячої музичної школи була прийнята у спільну власність громади міста дитяча музична школа, як цілісний майновий комплекс.

Третьою особою 4 подані письмові пояснення, в яких зокрема зазначив, що облік в розрізі підприємств, установ, організацій - надавачів бюджетним установам товарів (робіт, послуг) в органах Казначейства не ведеться. Одночасно зазначив, що станом на 01.01.2015 року в Управлінні згідно річних звітів ф. 7м Звіт про заборгованість за бюджетними коштами рахувалась кредиторська заборгованість по Відділу культури Новгород-Сіверської районної державної адміністрації по КФК 110205 Школи естетичного виховання дітей КЕКВ 2274 Оплата природного газу в сумі 8487,60 грн. Розпорядником коштів до управління казначейства не було надано реєстр бюджетних зобов'язань та реєстр бюджетних фінансових зобов'язань щодо перереєстрації кредиторської заборгованості за 2014 рік. В подальшому при поданні звітності станом на 01.02.2015, на 01.03.2015 та квартальної звітності станом на 01.04.2015, вищезазначена кредиторська заборгованість відповідачем відображена не була. Згідно пояснень розпорядника бюджетних коштів, дана кредиторська заборгованість минулого року була передана у комунальну власність територіальної громади міста на виконання рішення двадцять шостої сесії шостого скликання Новгород-Сіверської районної ради від 17.09.2014, та двадцять дев'ятої сесії шостого скликання від 28.01.2015. При цьому акт прийому-передачі підписаний обома сторонами відсутній. Відповідальність за бухгалтерський облік господарських операцій, пов'язаних з ліквідацією (реорганізацією) підприємства, включаючи оцінку майна і зобов'язань підприємства та складання ліквідаційного балансу і фінансової звітності, покладається на ліквідаційну комісію, яка утворюється відповідно до законодавства. Відповідно до Порядку складання фінансової та бюджетної звітності розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів, затвердженого наказом МФУ від 24.01.2014 № 44 фінансова та бюджетна звітність повинна бути достовірною, а інформація, яка наведена у фінансовій та бюджетній звітності, є достовірною, якщо вона не містить помилок та перекручень. Дані фінансової та бюджетної звітності розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, у тому числі зведеної фінансової та бюджетної звітності головних розпорядників коштів державного та місцевих бюджетів, перевіряються органами Казначейства в частині відповідності аналогічним даним, відображеним у бухгалтерському обліку органів Казначейства, та окремим показникам форм фінансової та бюджетної звітності згідно з вимогами п. 2.5. глави 2 цього Порядку. Віза органу Казначейства засвідчує, що фінансова та бюджетна звітність розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів складена відповідно до вимог цього Порядку. Управлінням були прийняті звіти ф. 7м Звіт про заборгованість за бюджетними коштами надані Відділом культури Новгород-Сівероської РДА підписані керівником та головним бухгалтером.

При цьому Управлінням Державної казначейської служби України в Новгород-Сіверському районі Чернігівської області без достатніх правових підстав не виконано вимог ухвали суду від 15.12.2015 - не надано реєстрів бюджетних зобов'язань та реєстрів бюджетних фінансових зобов'язань відповідача по договору № ТП-Б-11НС від 24.01.2014 посилаючись на велику кількість реєстрів.

Третьою особою 4 в поданих письмових поясненнях заявлено клопотання про розгляд справи без участі представника Управління Державної казначейської служби України в Новгород-Сіверському районі Чернігівської області. Подане клопотання задоволено судом.

Розглянувши та дослідивши матеріали справи, заслухавши представників сторін та третіх осіб, суд

Встановив:

Відповідно до ч.1, ч. 2 ст. 712 Цивільного кодексу України за договором поставки продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов'язується передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов'язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов'язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму. До договору поставки застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає з характеру відносин сторін.

24.01.2014 між публічним акціонерним товариством по газопостачанню та газифікації Чернігівгаз (постачальник) та відділом культури Новгород-Сіверської районної державної адміністрації (споживач) було укладено договір на постачання природного газу бюджетним організаціям за регульованим тарифом № ТП-Б-11НС (далі - договір).

Відповідно до п. 1.1. - 1.2. договору постачальник постачає природний газ споживачу в обсягах і порядку, передбачених договором для забезпечення потреб споживача, а споживач оплачує постачальнику вартість газу і наданих послуг у розмірах, строках, порядку та на умовах, передбачених договором. Передача газу за цим договором здійснюється на межах балансової належності об'єктів споживача відповідно до актів розмежування ділянок обслуговування. Перелік комерційних вузлів обліку газу та газоспоживного обладнання визначається сторонами в додатку 1 до договору.

Відповідно до п.2.1 договору договірні обсяги постачання газу споживачу наводяться в додатку 2 до договору.

Додатком 1 до договору на постачання природного газу за регульованими тарифами - Перелік комерційних вузлів обліку газу та споживчого обладнання, в якому визначено місцезнаходження пунктів призначення, зокрема і дитяча музична школа по вул. Леніна 25, на яку проводилась поставка природного газу і заборгованість по якій і є предметом розгляду даного спору, та додатком 2 до договору на постачання природного газу за регульованими тарифами - Договірні обсяги постачання природного газу на 2014 рік, передбачено, що постачальник здійснює протягом 2014року постачання природного газу споживачу для власного споживання, у тому числі по місяцях: січень - 4100, лютий - 4100, березень 4000, квітень - 1800, жовтень - 1800, листопад - 4000 грудень 4200 тис.куб.м.

Відповідно до пункту 2.6. договору послуги з постачання газу підтверджуються сторонами актом приймання-передачі газу, що оформлюється за даними вузлів обліку, визначених у додатку 1 до договору.

Пунктами 2.7-2.9 договору сторонами встановлено, що постачальник до 5-го числа, наступного за звітним місяцем, направляє споживачу два примірника акта приймання-передачі газу за звітний місяць, підписані уповноваженим представником та скріплені печаткою постачальника. Споживач протягом двох днів з дати одержання акта приймання-передачі газу зобов'язується повернути постачальнику один примірник оригіналу акта приймання-передачі газу, підписаний уповноваженим представником та скріплений печаткою споживача або надати в письмовій формі мотивовану відмову від підписання акта приймання-передачі газу. У випадку відмови від підписання акта приймання-передачі газу розбіжності підлягають урегулюванню відповідно до договору або в судовому порядку. Акти приймання-передачі газу є підставою для остаточних розрахунків споживача з постачальником.

Згідно п.4.1 договору розрахунки за реалізований споживачеві газ здійснюються за цінами, що встановлюються національною комісією, яка здійснює державне регулювання у сфері енергетики.

У відповідності до п.4.2 договору в редакції додаткової угоди № 6 від 01.12.2014 про внесення змін до типового договору № ТП-Б-11НС від 24.01.2014 на постачання природного газу бюджетним організаціям за регульованим тарифом ціна за 1000 кубічних метрів природного газу з 01.12.2014 без урахування податку на додану вартість, збору до затвердженого тарифу на природний газ у вигляді цільової надбавки, тарифів на його транспортування, розподіл і постачання, становить: 5900,0000 грн., крім того ПДВ - 1180,0000 грн. - без врахування вартості транспортування газу по території України, відповідно до постанови НКРЕКП - 45,3000грн., крім того ПДВ - 9,0600 грн. - тариф на постачання природного газу, згідно Постанови НКРЕ № 617 від 30.04.2014, 47,3000 грн. ,крім того ПДВ - 9,4600 грн. - вартість транспортування 1000,0 м.куб. газу магістральними мережами, згідно постанови НКРЕ №786 від 30.05.2014, 118,0000 грн., крім того ПДВ 23,6000 грн. - цільова надбавка 2% на підставі Податкового Кодексу України від 02.12.2010, 319,400 грн., крім того ПДВ - 63,8800 грн - тариф на послуги з транспортування природного газу розподільчими газопроводами, згідно Постанови НКРЕ № 617 від 30.04.2014.

В межах договірного обсягу постачання природного газу у грудні 2014 позивачем поставлено на об'єкти: бібліотека - 3,100 тис. куб. м. природного газу (акт прийому-передачі на суму 23919,60 грн. а.с. 14 том 1) та музична школа в обсязі 1,10 тис.куб.м. на загальну суму 8487,60 грн. з ПДВ, що підтверджується актом прийому-передачі за грудень 2014 (а.с. 15 том 1) та актом приймання-передачі про транспортованого природного газу за грудень 2014 (а.с. 17, том 1), вимоги про оплату якої є предметом даного позову.

Пунктом 4.5 договору сторони погодили, що розрахунковий період за договором становить один місяць - з 8-00 години першого дня місяця до 8-00 години першого дня наступного місяця включно. Місячна вартість газу визначається як добуток цини газу на загальну кількість реалізованого газу, визначену згідно з розділом 3 договору. Загальна сума договору на час його укладення становить 81498 грн. Загальна сума вартості договору складається з місячних сум вартості договірних обсягів постачання газу споживачу.

У відповідності з п. 4.6 договору оплата вартості послуг з постачання газу здійснюється споживачем авансовими та/або плановими платежами із розрахунку договірного обсягу постачання газу протягом періоду оплати відповідно до додатка № 2 до договору. Споживач самостійно розраховує суму платежу, виходячи з ціни газу на наступний розрахунковий період та відповідної величини договірного обсягу газу, заявленого на наступний розрахунковий період. У разі відсутності інформації про ціну газу на наступний розрахунковий період до дати здійснення оплати споживач розраховує суму платежу за ціною, що діяла у попередньому місяці. У випадку недоплати вартості послуг з постачання газу за розрахунковий період споживач проводить остаточний розрахунок не пізніше 01 числа місяця, наступного за розрахунковим.

У відповідності зі ст.193 Господарського кодексу України та ст.525, 526 Цивільного кодексу України зобов'язання повинні виконуватись належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання -відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.

Згідно ст.629 Цивільного кодексу України договір є обов'язковим для виконання сторонами.

У відповідності з 2.9 договору, підставою для проведення остаточних розрахунків є акти приймання-передачі газу.

Отже, на виконання умов договору позивач в грудні 2014 поставив природного газу для потреб Ногород-Сіверської дитячої музичної школи на суму 8487,60 грн.

У відповідності до ст. 530 Цивільного кодексу України якщо у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Відповідач не оплатив вартість поставленого природного газу в сумі 8487,56 грн та проти позовних вимог про стягнення цієї суми заборгованості заперечує, посилаючись на передачу об'єкту дитячої музичної школи як цілісного майнового комплексу відділу культури, туризму та діяльності засобів масової інформації Новгород-Сіверської міської ради, безпідставне неприйняття цієї суми заборгованості Новгород-Сіверською міською радою в порушення вимог ч. 3 ст. 7 Закону України Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності , за якою передача цілісних майнових комплексів підприємств провадиться разом з усіма їх активами і пасивами, лімітами, фондами, планами фінансово-господарської діяльності тощо.

Згідно постанови Верховної ОСОБА_3 України від 11 березня 2014 року № 865-VII місто Новгород-Сіверський віднесено до категорії міста обласного значення.

З огляду матеріалів справи встановлено, що рішенням Новгород-Сіверської районної ради Чернігівської області п'ятнадцятої сесії шостого скликання від 26.12.2012 Про затвердження Положення про порядок передачі об'єктів права спільної власності територіальних громад сіл, міста Новгород-Сіверського району, на підставі Закону України Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності затверджено Положення про порядок передачі об'єктів права спільної власності територіальних громад сіл, міста Новгород-Сіверського району (далі Положення ), відповідно п. 3 якого об'єктами передачі згідно з цим Положенням, зокрема, є: а) цілісні майнові комплекси комунальних підприємств, установ, закладів Новгород-Сіверської районної ради (надалі - підприємство), їх структурних підрозділів. Структурний підрозділ підприємства може бути об'єктом передачі після виділення його в установленому порядку в цілісний майновий комплекс на підставі розподільного балансу; б) нерухоме майно (будівлі, споруди, приміщення, а також об'єкти незавершеного будівництва), яке перебуває у повному господарському віданні або оперативному управлінні підприємств. Нежитлові приміщення можуть бути об'єктом передачі після виділення їх в окрему облікову одиницю (інвентарний об'єкт) на підставі складання в установленому порядку розподільного балансу; в) об'єкти соціальної інфраструктури, які перебувають у господарському віданні чи оперативному управлінні підприємств.

На виконання вищевказаного Положення, згідно п. 20 ч. 1 ст. 43, ч. 5 ст. 60 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні прийнято рішення Новгород-Сіверської районної ради Чернігівської області двадцять шостої сесії шостого скликання від 17.09.2014 Про безоплатну передачу у комунальну власність територіальної громади міста Новгород-Сіверський Новгород-Сіверської дитячої музичної школи відповідно до якого вирішено передати із спільної власності територіальних громад сіл, міста Новгород-Сіверського району у комунальну власність територіальної громади міста Новгород-Сіверський Новгород-Сіверську дитячу музичну школу, припинити право оперативного управління та вилучити у сектору культури районної державної адміністрації цілісний майновий комплекс Новгород-Сіверської дитячої музичної школи згідно з додатком та передати його безоплатно із спільної власності територіальних громад сіл, міста Новгород-Сіверського району у комунальну власність територіальної громади міста Новгород-Сіверський.

Додатком до вищевказаного рішення районної ради визначено перелік майна цілісного майнового комплексу Новгород-Сіверської дитячої музичної школи, що передається безоплатно у комунальну власність територіальної громади міста Новгород-Сіверський, та зазначено стару та нову будівлі музичної школи.

Рішенням Новгород-Сіверської міської ради Чернігівської області тридцять шостої сесії шостого скликання від 07.10.2014 Про прийняття безоплатно у спільну власність територіальної громади міста Новгород-Сіверський дитячої музичної школи вирішено прийняти безоплатно у спільну власність територіальної громади міста Новгород-Сіверський Новгород-Сіверську дитячу музичну школу, як цілісний майновий комплекс.

На виконання вищезазначених рішень 05.01.2015 керівником сектору культури Новгород-Сіверської районної Державної адміністрації та відділу культури, туризму та діяльності засобів масової інформації Новгород-Сіверської міської ради було підписано акт приймання-передачі за додатком №4 до Положення та акти: приймання-передачі основних засобів Новгород-Сіверської дитячої музичної школи по вул. Леніна, 25 (за додатком №3 до Положення), прийому-передачі малоцінних необоротних активів та запасів Новгород-Сіверська дитяча музична школа, вул. Леніна, 25, акт прийому передачі кредиторської та дебіторської заборгованості по Новгород-Сіверській дитячій музичній школі, акт прийому-передачі залишків коштів на спеціальному рахунку по Новгород-Сіверській дитячій музичній школі (а.с. 59-67 том1), відповідно до яких сектор культури Новгород-Сіверської районної державної адміністрації передав, а відділ культури, туризму та питань діяльності засобів масової інформації Новгород-Сіверської міської ради прийняв, зокрема, заборгованість по спецрахунку за видатками кредиторську у сумі 562,44 грн, та за доходами 272 грн, кредиторську заборгованість, 233,60 грн - дебіторська заборгованість, та залишок коштів на спецрахунку у сумі 21613,84 грн, За актом приймання-передачі (як додаток 4 до Положення) від 05.01.2015 сектором культури Новгород-Сіверської районної державної адміністрації передано відділу культури, туризму та діяльності засобів масової інформації Новгород-Сіверської міської ради стару та нову будівлі дитячої музичної школи (а.с. 59-60 том 1). Розпорядженням Новгород-Сіверської районної державної адміністрації № 12 від 20.01.2015 Про реорганізацію окремих структурних підрозділів районної державної адміністрації сектор культури Новгород-Сіверської районної державної адміністрації реорганізовано шляхом перетворення у відділ культури Новгород-Сіверської районної державної адміністрації. Акт про передачу кредиторської заборгованості по загальному фонду - заборгованості по оплаті природного газу КЕКВ 2274 в сумі 8487,60 грн, яка є предметом позовних вимог, не було підписано ні керівником Новгород-Сіверської міської ради, ні відділу культури, туризму та діяльності засобів масової інформації Новгород-Сіверської міської ради. Акт передачі цієї заборгованості підписаний в односторонньому порядку тільки уповноваженими особами сектору культури Новгород-Сіверської районної державної адміністрації (а.с. 68 том1).

Сторони та треті особи не спростовують того факту, що кредиторська заборгованість за спожитий відповідачем в грудні 2014 року природний газ в сумі 8487,56 грн не передана відповідачем ні Новгород-Сіверській міській раді ні відділу культури, туризму та діяльності засобів масової інформації Новгород-Сіверської міської ради.

Згідно ст..ст. 48, 51 Бюджетного кодексу України, в редакції діючій станом на грудень 2014 - квітень 2015 р., розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов'язання та здійснюють платежі тільки в межах бюджетних асигнувань, встановлених кошторисами. Розпорядники бюджетних коштів забезпечують у повному обсязі проведення розрахунків за електричну та теплову енергію, водопостачання, водовідведення, природний газ та послуги зв'язку, які споживаються бюджетними установами, та укладають договори за кожним видом енергоносіїв у межах встановлених відповідним головним розпорядником бюджетних коштів обґрунтованих лімітів споживання. За наявності простроченої кредиторської заборгованості із заробітної плати (грошового забезпечення), стипендій, а також за спожиті комунальні послуги та енергоносії розпорядники бюджетних коштів у межах бюджетних асигнувань за загальним фондом не беруть бюджетні зобов'язання та не здійснюють платежі за іншими заходами, пов'язаними з функціонуванням бюджетних установ (крім захищених видатків бюджету, визначених статтею 55 цього Кодексу), до погашення такої заборгованості.

Відповідно до ст.. 43, 47, 49 Бюджетного кодексу України та положення про Управління Державної казначейської служби України у Новгород-Сіверському районі Чернігівської області, затвердженого наказом Державної казначейської служби України від 21.11.2011 року № 122, на що також посилається Управління Державної казначейської служби України у Новгород-Сіверському районі Чернігівської області в поясненні на позовну заяву, Управління відповідно до покладених на нього завдань, здійснює розрахунково-касове обслуговування розпорядників і одержувачів бюджетних коштів, а також інших клієнтів та контроль за відповідністю кошторисів розпорядників бюджетних коштів розпису Державного бюджету України, за здійсненням бюджетних повноважень при зарахуванні надходжень бюджету, взятті бюджетних зобов'язань розпорядниками бюджетних коштів та здійсненні платежів за цими зобов'язаннями.

Відповідно до ст.. 112 Бюджетного кодексу України до повноважень Казначейства України з контролю за дотриманням бюджетного законодавства належить здійснення контролю за: веденням бухгалтерського обліку всіх надходжень і витрат державного бюджету та місцевих бюджетів, крім випадку, передбаченого абзацами третім і четвертим частини другої статті 78 цього Кодексу, складанням та поданням фінансової і бюджетної звітності; бюджетними повноваженнями при зарахуванні надходжень бюджету; відповідністю кошторисів розпорядників бюджетних коштів показникам розпису бюджету; відповідністю взятих бюджетних зобов'язань розпорядниками бюджетних коштів відповідним бюджетним асигнуванням, паспорту бюджетної програми (у разі застосування програмно-цільового методу у бюджетному процесі); відповідністю платежів взятим бюджетним зобов'язанням та відповідним бюджетним асигнуванням. Казначейство України в межах своїх повноважень забезпечує організацію та координацію діяльності головних бухгалтерів бюджетних установ та контроль за виконанням ними своїх повноважень шляхом оцінки їх діяльності.

Згідно зі ст. 123 Бюджетного кодексу України органи Казначейства України несуть відповідальність за: невиконання вимог щодо ведення бухгалтерського обліку та складання звітності про виконання бюджетів; несвоєчасність подання звітності про виконання бюджетів; здійснення витрат з перевищенням показників, затверджених розписом бюджету; порушення в процесі контролю за бюджетними повноваженнями при зарахуванні надходжень бюджету та здійсненні платежів за бюджетними зобов'язаннями розпорядників бюджетних коштів відповідно до бюджетних асигнувань; недотримання порядку казначейського обслуговування державного і місцевих бюджетів.

Згідно наданого відповідачем звіту про заборгованість за бюджетними коштами (форми №7М), складеного на 1 січня 2015 року відповідно до Порядку складання фінансової та бюджетної звітності розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів (зареєстрованим управлінням Державної казначейської служби України Новгород-Сіверського району 06.01.2015) встановлено, що станом на 01.01.2015 на балансі відповідача за загальним фондом обліковувалася кредиторська заборгованість в сумі 8487,60 грн по оплаті вартості природного газу, спожитого по музичній школі в грудні 2014 (що вбачається з її визначення в графі 11 - заборгованість, термін оплати якої не настав, з врахуванням, що звіт форми № 7М - місячна звітність). Ця заборгованість значиться в графі 13 вказаного звіту, як зареєстроване бюджетне фінансове зобов'язання відповідача на кінець 2014 року.

Достовірність відомостей вищевказаного звіту, відповідність взятих відповідачем бюджетних зобов'язань бюджетним асигнуванням проконтрольовано 06.01.2015 Управлінням Державної казначейської служби України Новгород-Сіверського району, про що свідчить наявність штампу цієї установи.

В аналогічних звітах про заборгованість за бюджетними коштами (форми № 7М) на 01.02.2015, 01.03.2015, 01.04.2015, з відповідними штампами Управління Державної казначейської служби України Новгород-Сіверського району вказана заборгованість по оплаті вартості природного газу в сумі 8487,60 грн як кредиторська заборгованість, що виникла на початок звітного року (графа 8 звіту). При цьому, в графі 13 зареєстровані бюджетні фінансові зобов'язання на кінець звітного періоду (року) така заборгованість не зазначена.

Оскільки, рішенням Новгород-Сіверської районної ради Чернігівської області двадцять шостої сесії шостого скликання від 17.09.2014 Про безоплатну передачу у комунальну власність територіальної громади міста Новгород-Сіверський Новгород-Сіверської дитячої музичної школи передбачена передача дитячої музичної школи як цілісного майнового комплексу, що узгоджено з Новгород-Сіверською міською радою, відповідно до п. 19 Положення про порядок передачі об'єктів права спільної власності територіальних громад сіл, міста Новгород-Сіверського району, така передача проводиться разом з усіма їх активами і пасивами, лімітами, фондами, тощо. Відповідно до п. 3.1. наказу Міністерства фінансів України від 24.01.2012 Про затвердження Порядку складання фінансової , бюджетної та іншої звітності розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів кредиторська заборгованість є складовою частиною пасиву балансу бюджетної установи. Таким чином, процедура передачі об'єктів комунальної власності передбачає не лише передачу основних засобів та грошових залишків (активи), а і зобов'язання закладів перед кредиторами (пасиви), які обліковуються їх балансі і зазначаються в п. 1 акту приймання-передачі як облікові одиниці згідно з балансом (додаток 4 до Положення).

Пунктом 29 Положення при передачі об'єктів спільної власності територіальних громад сіл, міста Новгород-Сіверського району у власність окремих територіальних громад передбачено лише один вид акту приймання-передачі (додаток 4 до цього Положення), який має включати всі складові об'єкта передачі (вартість основних фондів, малоцінних предметів, зобов'язання, тощо), а окремі деталізовані показники (перелік та вартість основних засобів за актом відповідно до п. 30 Положення) додаватися до нього (п. 8 акту приймання-передачі).

Акт приймання-передачі від 05.01.2015 не підтверджує передачу спірної кредиторської заборгованості відповідачем; про таку передачу не зазначено ні в пункті 1, ані в пункті 8 акту приймання-передачі.

Акт приймання-передачі кредиторської та дебіторської заборгованості по Новгород-Сіверській дитячій музичній школі зокрема по загальному фонду в частині кредиторської заборгованості по оплаті природного газу в сумі 8487,60 грн, не підписано приймаючою стороною - як відділом культури, туризму та діяльності засобів масової інформації Новгород-Сіверської міської ради так і Новгород-Сіверською міською радою (а.с. 68 том1) і як підписаний односторонньо - представниками сектору культури Новгород-Сіверської районної державної адміністрації не є належним доказом прийняття-передачі.

Вищезазначені обставини справи підтверджують, що передача дитячої музичної школи (по вул. Леніна, 25) як цілісного майнового комплексу, з дотриманням порядку передачі об'єктів, що передбачена вищезазначеним Положенням, відповідно до норм ст.. 60 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні не відбулася. Не надано також доказів передачі спірної кредиторської заборгованості в разі передачі об'єкту дитячої музичної школи як закладу культури.

Отже, у відповідача були відсутні підстави зняття з обліку у 2015 році спірної кредиторської заборгованості.

Право власності на об'єкт передачі виникає з дати підписання акта приймання-передачі, а у випадках, передбачених законом, - з дня державної реєстрації такого права (п.6 ст.7 Закону України Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності ).

У відповідності до ст. 3 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень права на нерухоме майно, які підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону, виникають з моменту такої реєстрації.

Статтею 316 Цивільного кодексу України визначено поняття права власності, а саме це є право особи на річ (майно), яке вона здійснює відповідно до закону за своєю волею, незалежно від волі інших осіб.

У відповідності до ч.1,2 ст. 319 Цивільного кодексу України, власник володіє, користується, розпоряджається своїм майном на власний розсуд. Власник має право вчиняти щодо свого майна будь-які дії, які не суперечать закону.

Ні відповідач, ні третя особа - Новгород-Сіверска районна рада не надали суду доказів реєстрації права власності чи правовстановлюючих документів, які підтверджують право власності територіальної громади Новгород-Сіверського району на цілісний майновий комплекс - дитячу музичну школу, що передається безоплатно у комунальну власність територіальної громади міста Новгород-Сіверський.

Новгород-Сіверська міська рада також не надала суду доказів реєстрації за нею права власності на цілісний майновий комплекс - дитячу музичну школу.

Згідно з ст. 526 Цивільного кодексу України, зобов'язання має виконуватись належним чином відповідно до умов договору та вимог Цивільного кодексу України, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог -відповідно до звичаїв ділового обігу або інших вимог, що звичайно ставляться. Одностороння відмова від зобов'язання не допускається (ст.. 525 Цивільного кодексу України).

З врахуванням матеріалів справи, заперечення відповідача щодо безпідставності позовних вимог по оплаті спірної заборгованості спростовуються обставинами справи. Вимоги позивача про стягнення боргу в сумі 8487,56 грн правомірні та підлягають задоволенню.

Статтею 611 Цивільного кодексу України передбачено, що у разі порушення зобов'язання настають правові наслідки, встановлені договором, або законом, у тому числі сплата неустойки (штрафу, пені) та відшкодування збитків.

Відповідно до статті 218 Господарського кодексу України підставою господарсько-правової відповідальності є вчинене учасником господарських відносин правопорушення у сфері господарювання. Аналогічні положення містить стаття 610 Цивільного кодексу України.

За визначенням статті 549 Цивільного кодексу України неустойкою (штрафом, пенею) є грошова сума або інше майно, які боржник повинен передати кредиторові у разі порушення боржником зобов'язання. Штрафом є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми невиконаного або неналежно виконаного зобов'язання. Пенею є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми несвоєчасно виконаного грошового зобов'язання за кожен день прострочення виконання.

За приписами статті 550 Цивільного кодексу України право на неустойку виникає незалежно від наявності у кредитора збитків, завданих невиконанням або неналежним виконанням зобов'язання.

Пунктом 6.2.2 договору передбачено, що за порушення відповідачем строків оплати, передбачених розділом 4 цього договору, із відповідача стягується пеня в розмірі подвійної облікової ставки НБУ, що діяла в період, за який сплачується пеня, від суми простроченого платежу за кожний день прострочення платежу.

Позивачем нараховано та пред'явлено до стягнення пеню в сумі 2167,70 грн. за прострочення платежу в період з 06.01.2015 по 05.07.2015 р. Нарахування пені проведено з врахуванням вимог ч. 6 ст. 232 Господарського кодексу України.

Відповідно до ст. 3 та ч. 3 ст. 509 Цивільного кодексу України загальними засадами цивільного законодавства та, водночас, засадами на яких має ґрунтуватися зобов'язання між сторонами є добросовісність, розумність і справедливість.

Представником відповідача надано клопотання про зменшення розміру пені на 95%, у разі прийняття рішення про стягнення з відділу культури Новгород-Сіверської районної державної адміністрації на користь ПАТ по газопостачанню та газифікації Чернігівгаз боргу.

Статтею 233 Господарського кодексу України, передбачено, якщо належні до сплати штрафні санкції надмірно великі порівняно зі збитками, суд має право зменшити розмір санкцій. При цьому береться до уваги ступінь виконання зобов'язання, майновий стан боржника та інші інтереси, які заслуговують на увагу.

Судом враховано майновий стан відповідача, який є бюджетною установою, а також те, що сплата пені в повному обсязі може спричинити ускладнення фінансового стану відповідача, компенсацію можливих збитків позивача від несвоєчасної сплати трьома відсотками річних та сумою інфляційних.

Таким чином, керуючись ст. 233 Господарського кодексу України, ст. 551 Цивільного кодексу України та ч.1 ст. 83 Господарського процесуального кодексу України, суд дійшов висновку про задоволення клопотання відповідача та доцільність зменшення розміру пені на 95%. Належна до стягнення пеня становить 108,39 грн. за період прострочення виконання грошового зобов'язання з 06.01.2015 по 05.07.2015.

Відповідно до ст. 625 Цивільного кодексу України боржник, який прострочив виконання грошового зобов'язання, на вимогу кредитора зобов'язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь період прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

Позивач, відповідно до ст. 625 Цивільного кодексу України, просить стягнути з відповідача 203,00 грн. 3% річних за період з 06.01.2015 по 23.10.2015, включно, та 3080,98 грн інфляційних нарахувань з січня 2015 по вересень 2015, включно.

Матеріалами справи підтверджується прострочка відповідачем взятих на себе зобов'язань щодо оплати послуг з постачання природного газу.

Доказів сплати суми інфляційних та трьох відсотків річних відповідач не надав.

Таким чином, вимоги позивача по стягненню 203,00 грн. річних та 3080,98 грн. інфляційних є правомірними, підтверджуються матеріалами справи і підлягають задоволенню.

Судові витрати у вигляді судового збору покладаються на відповідача згідно ст. 49 Господарського процесуального кодексу України.

Керуючись ст.ст. 549,550,611,625,629,712 Цивільного кодексу України, ст. 193,218,233 Господарського кодексу України, ст.. 49,82-85, Господарського процесуального кодексу України, суд-

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити частково.

1. Стягнути з ВІДДІЛУ КУЛЬТУРИ НОВГОРОД-СІВЕРСЬКОЇ РАЙОННОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ код 02231809, вул. Майстренка, 6, м. Новгород-Сіверський, Чернігівська область, 16000 на користь ПУБЛІЧНОГО АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА ПО ГАЗОПОСТАЧАННЮ ОСОБА_6 ЧЕРНІГІВГАЗ , код 03358104, м. Чернігів, вул. Любецька 68, 14000, 8487,56 грн. боргу, 108,39 грн. пені, 203,00 грн. річних, 3080,98 грн. інфляційних, 1218,00 грн. судового збору.

Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

2. В решті позову відмовити.

Повне рішення складено 29.12.2015.

Суддя Н.О. Скорик

СудГосподарський суд Чернігівської області
Дата ухвалення рішення24.12.2015
Оприлюднено05.01.2016
Номер документу54720026
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —927/1340/15

Рішення від 24.12.2015

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Скорик Н.О.

Ухвала від 15.12.2015

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Скорик Н.О.

Ухвала від 05.11.2015

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Скорик Н.О.

Ухвала від 23.10.2015

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Скорик Н.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні