Ухвала
від 10.12.2015 по справі 810/2629/15
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251 КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 810/2629/15 Головуючий у 1-й інстанції: Кушнова А.О. Суддя-доповідач: Грибан І.О.

У Х В А Л А

Іменем України

10 грудня 2015 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

Головуючий-суддя Грибан І.О.

судді Беспалов О.О., Парінов А.Б.

за участі :

секретар с/з Артюхіна М.А.

пр-к апелянта Гора А.В.

пр-к позивача Боголей І.Ю., Сажієнко І.О.

розглянув в судовому засіданні в м. Києві апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Калина Центр» на постанову Київського окружного адміністративного суду від 01 жовтня 2015 року у справі за адміністративним позовом Київського квартирно-експлуатаційного управління Міністерства оборони України до Реєстраційної служби Переяслав-Хмельницького міськрайонного управління юстиції у Київській області про визнання протиправною бездіяльності, скасування рішення та зобов'язання вчинити певні дії -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся в суд з даним позовом до Реєстраційної служби Переяслав-Хмельницького міськрайонного управління юстиції у Київській області, в якому просив:

- визнати протиправною бездіяльність Реєстраційної служби Переяслав-Хмельницького міськрайонного управління юстиції в частині розгляду звернень Київського КЕУ щодо надання інформації про наявність державної реєстрації права власності за ТОВ «Калина Центр», скасування рішення Комунального підприємства Київської обласної ради «Переяслав-Хмельницьке бюро технічної інвентаризації» про державну реєстрацію права власності, внесення запису про скасування державної реєстрації речових прав та скасування запису Державного реєстру речових прав на нерухоме майно стосовно Товариства з обмеженою відповідальністю «Калина Центр» на об'єкти нерухомого майна;

- скасувати рішення Комунального підприємства Київської обласної ради «Переяслав-Хмельницьке бюро технічної інвентаризації» від 14.11.2012 про державну реєстрацію права власності за Товариством з обмеженою відповідальністю «Калина Центр» на об'єкти нерухомого майна, які знаходяться за адресою: Київська область, Переяслав-Хмельницький район с. Стовп'яги, урочище «Чубуки» 2, а саме: будинок - загальною площею 809,70 кв.м., хозблок - загальною площею 526,80 кв.м., будинок - загальною площею 289,90 кв.м., баню - загальною площею 181,10 кв.м.;

- зобов'язати Реєстраційну службу Переяслав-Хмельницького міськрайонного управління юстиції внести до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно запис про скасування державної реєстрації права власності від 14.11.2012 за Товариством з обмеженою відповідальністю «Калина Центр» на об'єкти нерухомого майна, які знаходяться за адресою: Київська область, Переяслав-Хмельницький район с. Стовп'яги, урочище «Чубуки» 2, а саме: будинок - загальною площею 809,70 кв.м., хозблок - загальною площею 526,80 кв.м., будинок - загальною площею 289,90 кв.м., баню - загальною площею 181,10 кв.м.

Постановою Київського окружного адміністративного суду від 01 жовтня 2015 року адміністративний позов задоволено частково. Скасовано рішення Комунального підприємства Київської обласної ради «Переяслав-Хмельницьке бюро технічної інвентаризації» від 14.11.2012 про державну реєстрацію права власності за Товариством з обмеженою відповідальністю «Калина Центр» на об'єкти нерухомого майна, які не введені в експлуатацію та знаходяться за адресою: Київська область, Переяслав-Хмельницький район с. Стовп'яги, урочище «Чубуки» 2, а саме: будинок - загальною площею 809,70 кв.м., хозблок - загальною площею 526,80 кв.м., будинок - загальною площею 289,90 кв.м., баню - загальною площею 181,10 кв.м.

Не погоджуючись з рішенням суду першої інстанції третя особа, Товариство з обмеженою відповідальністю «Калина Центр», подала апеляційну скаргу, в якій, вказуючи на порушення судом норм матеріального та процесуального права, невідповідність висновків суду обставинам справи, просить скасувати оскаржуване рішення та ухвалити нове, яким відмовити в задоволенні позовних вимог.

Заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення учасників процесу, що з'явилися, дослідивши матеріали справи та перевіривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає що апеляційна скарга не підлягає до задоволення, виходячи з наступного.

Судом першої інстанції встановлено, що позивач 09.10.2014 року звернувся до Реєстраційної служби Переяслав-Хмельницького міськрайонного управління юстиції із заявою № 303/25-3516, в якій просив повідомити про наявність державної реєстрації права власності за ТОВ «Калина Центр» на спірні об'єкти нерухомого майна та розглянути звернення щодо внесення запису про скасування державної реєстрації речових прав та скасування запису в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно стосовно ТОВ «Калина Центр».

23.02.2015 позивач повторно звернувся до Реєстраційної служби Переяслав-Хмельницького міськрайонного управління юстиції із заявою №303/25-688, в якій просив розглянути попередню заяву №303/25-3516 від 09.10.2014.

В подальшому, у зв'язку з відсутністю відповідей на зазначені вище заяви, позивач звернувся до заступника військового прокурора Центрального регіону із заявою №303/25-227 від 03.04.2015 про вжиття заходів щодо усунення порушень закону в межах розгляду звернення Київського КЕУ до РС Переяслав-Хмельницького міськрайонного управління юстиції (вих. №303/253516 від 09.10.2014), а саме направлення окремого запиту для отримання інформації щодо результатів опрацювання звернення Київського КЕУ та забезпечення звернення за захистом інтересів держави в особі Київського КЕУ до судових органів.

Заступник військового прокурора Дарницького гарнізону Центрального регіону України звернувся до РС Переяслав-Хмельницького міськрайонного управління юстиції з запитом №285 вих.-15 від 30.01.2015 для отримання інформації щодо права власності на земельну ділянку загальною площею 12 га, яка розміщена в прибережній захисній смузі Канівського водосховища та інформації щодо права власності на земельну ділянку загальною площею 515 га, до складу якої входить земельна ділянка площею 24 га, якою користується ТОВ «Калина Центр» (а.с.158).

Реєстраційною службою надано відповідь листом №5-3.2-20 від 03.02.2015, в якому зазначено, що для отримання відомостей з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно необхідно звернутись із заявою (запитом), форму та вимоги до заповнення якої (якого) встановлено Міністерством юстиції України.

16.06.2015 позивачем отримано лист Військової прокуратури Центрального регіону №053-152 вих.15 від 03.06.2015, до якого додано витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, Реєстру прав власності на нерухоме майно №38305327 від 29.05.2015, які містили інформацію про те, що за ТОВ «Калина Центр» зареєстровано право власності на об'єкт нерухомого майна (реєстраційний номер в Реєстрі прав власності на нерухоме майно 38190149) за адресою: Київська область, Переяслав-Хмельницький район, село Стовпяги, урочище «Чубуки» 2 на підставі рішення Господарського суду Київської області від 30.10.2012.

Вважаючи протиправною бездіяльність відповідача щодо нерозгляду заяв про надання інформації щодо наявності державної реєстрації права власності за ТОВ «Калина Центр» на спірні об'єкти нерухомого майна та скасування державної реєстрації права власності на нерухоме майно позивач звернувся з даним позовом до суду.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що право позивача як постійного користувача земельної ділянки порушене неможливістю здійснювати користування земельною ділянкою, на якій розміщені об'єкти нерухомого майна, на які проведена державна реєстрація права власності за ТОВ «Калина Центр».

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції дійшов виходив з того, що рішення суду, на підставі якого визнано право власності на обєкти нерухомого майна за ТОВ «Калина Центр» та здійснено державну реєстрацію такого права, скасовано.

Оскаржуючи рішення суду першої інстанції третя особа в апеляційній скарзі вказує на неможливість здійснення будь-яких реєстраційних дій щодо спірного майна з боку відповідача через наявність записів про обтяження вказаного майна.

Надаючи правову оцінку обставинам справи колегія суддів, розглядаючи справу в межах доводів апеляційної скарги, звертає увагу на наступне.

Спеціальним законом, що визначає правові, економічні, організаційні засади проведення державної реєстрації речових та інших прав, які підлягають реєстрації за цим Законом, та їх обтяжень є Закон України від 01.07.2004 р. №1952-IV «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (далі - Закон №1952-IV).

Відповідно до ст.ст. 2, 3 Закону №1952-IV, державна реєстрація речових прав на нерухоме майно (далі - державна реєстрація прав) - це офіційне визнання і підтвердження державою фактів виникнення, переходу або припинення прав на нерухоме майно, обтяження таких прав шляхом внесення відповідного запису до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. Державна реєстрація прав є обов'язковою. Інформація про права на нерухоме майно та їх обтяження підлягає внесенню до Державного реєстру прав.

Державна реєстрація прав є публічною, проводиться органом державної реєстрації прав, який зобов'язаний надавати інформацію про зареєстровані права та їх обтяження в порядку, встановленому цим Законом.

Відповідно до ч. 2 ст. 9 Закону №1952-IV державний реєстратор приймає рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, про відмову в державній реєстрації, про її зупинення, внесення змін до Державного реєстру прав.

Згідно з ч. 1 ст. 19 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» державна реєстрація прав проводиться на підставі, зокрема, рішень судів, що набрали законної сили.

У відповідності з п.5 Прикінцевих положень зазначеного Закону, до створення єдиної системи органів реєстрації прав, а також до формування Державного реєстру прав у складі державного земельного кадастру реєстрація об'єктів нерухомості проводиться комунальними підприємствами бюро технічної інвентаризації.

Згідно пункту 1.4 Тимчасового положення про порядок реєстрації прав власності на нерухоме майно, затвердженого наказом Міністерства юстиції України № 7/5 від 07.02.2002 р., чинного на момент реєстрації права власності на об'єкти нерухомого майна ТОВ «Калина центр» , оформлення права власності на об'єкти нерухомого майна провадиться у зв'язку з виникненням, існуванням або припиненням права власності на нерухоме майно, що здійснюється БТІ за місцезнаходженням об'єктів нерухомого майна на підставі правовстановлювальних документів коштом особи, що звернулася до БТІ.

Відповідно до п.2.1. Положення для проведення державної реєстрації виникнення, переходу або припинення права власності та інших речових прав на нерухоме майно власник (власники), інший правонабувач (правонабувачі) або уповноважена ним (ними) особа подає реєстратору БТІ заяву про державну реєстрацію прав за формою, визначеною у додатку 1, разом із заявою про реєстрацію прав власності подаються правовстановлюючі документи (додаток 1 до Тимчасового положення), їх копії (нотаріально засвідчені), а також інші документи, що визначені цим Положенням.

На підставі пп. 3.5.4, 3.5.5 п.3.5. Положення реєстратор БТІ відмовляє у проведенні державної реєстрації прав, якщо, зокрема, подані документи не відповідають вимогам, установленим Положенням та іншими нормативно-правовими актами, або не дають змоги установити відповідність заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства; заявлене право вже зареєстроване.

Згідно п.п.3.8 Положення державній реєстрації підлягають виключно заявлені права за умови їх відповідності законодавству і поданим документам. Реєстратору БТІ забороняється тлумачити права або самостійно вносити зміни до відомостей про заявлені права.

Відповідно до п.10 Переліку правовстановлюючих документів, на підставі яких проводиться державна реєстрація права власності на нерухоме майно (додаток 2 до Тимчасового положення) таким документом є рішення суду про визнання права власності на об'єкти нерухомого майна, про встановлення факту права власності на об'єкти нерухомого майна, про передачу безхазяйного нерухомого майна до комунальної власності.

Судом першої інстанції встановлено, що рішенням Господарського суду Київської області від 30.10.2012 року у справі №23/094-12 визнано за Товариством з обмеженою відповідальністю «Калина Центр» право власності на об'єкти нерухомого майна, які знаходяться за адресою: Київська область, Переяслав-Хмельницький район, село Стовпяги, урочище «Чубуки» 2, а саме: будинок - загальною площею 809,70 кв.м., хозблок - загальною площею 526,80 кв.м., будинок - загальною площею 289,90 кв.м., баню - загальною площею 181,10 кв.м. та зобовязано Комунальне підприємство Київської обласної ради «Переяслав-Хмельницьке бюро технічної інвентаризації» зареєструвати право власності ТОВ «Калина Центр» на вказане нерухоме майно.

На виконання рішення Господарського суду Київської області від 30.10.2012 Комунальним підприємством Київської обласної ради «Переяслав-Хмельницьке бюро технічної інвентаризації» було зареєстроване право власності на нерухоме майно за ТОВ «Калина Центр», а саме: обєкти нерухомого майна, які не введені в експлуатацію та знаходяться за адресою: Київська область, Переяслав-Хмельницький район, село Стовпяги, урочище «Чубуки» 2, а саме: будинок - загальною площею 809,70 кв.м., хозблок - загальною площею 526,80 кв.м., будинок - загальною площею 289,90 кв.м., баню - загальною площею 181,10 кв.м .

Таким чином, станом на 14.11.2012 року Комунальним підприємством Київської обласної ради «Переяслав-Хмельницьке бюро технічної інвентаризації» було правомірно зареєстровано право власності на нерухоме майно за ТОВ «Калина Центр» на підставі рішення Господарського суду Київської області від 30.10.2012 року.

Втім, в подальшому постановою Київського апеляційного господарського суду від 26.06.2014 за апеляційною скаргою Київського квартирно-експлуатаційного управління рішення Господарського суду Київської області від 30.10.2012 у справі №23/094-12 скасовано та прийнято нове рішення, яким у задоволенні позовних вимог ТОВ «Калина Центр» про визнання права власності на об'єкти нерухомого майна відмовлено повністю. Дане судове рішення набрало законної сили 26 червня 2014 року.

З 01.01.2013 року повноваження щодо реєстрації права власності на обєкти нерухомого майна перейшли до органів Міністерства юстиції України.

Статтею 26 Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» передбачено, що записи до Державного реєстру прав вносяться на підставі прийнятого рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень. У разі скасування на підставі рішення суду рішення про державну реєстрацію прав до Державного реєстру прав вноситься запис про скасування державної реєстрації прав.

Процедуру проведення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень перелік документів, необхідних для її проведення, права та обов'язки суб'єктів у сфері державної реєстрації прав, а також процедуру взяття на облік безхазяйного нерухомого майна визначає Порядок державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2013 року № 868 (далі - Порядок № 868).

Відповідно до п. 35 Порядку №868 під час проведення державної реєстрації речових прав заінтересованою особою є власник, інший правонабувач або сторона правочину, відповідно до якого виникли речові права.

Для проведення державної реєстрації речових прав необхідними документами є документи, що підтверджують виникнення, перехід або припинення таких прав на нерухоме майно, та інші документи (п. 36 Порядку №868).

Відповідно до пункту 2.5 Порядку прийняття і розгляду заяв про внесення змін до записів, внесення записів про скасування державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень та скасування записів Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, затвердженого наказом Міністерства юстиції України № 3502/5 від 12.12.2011, зареєстрованим в Міністерстві юстиції 12.12.2011 за № 1429/20167, для внесення змін до записів Державного реєстру прав у зв'язку зі зміною відомостей про нерухоме майно, право власності та суб'єкта (суб'єктів) цього права, інші речові права та суб'єкта (суб'єктів) цих прав, обтяження прав на нерухоме майно та суб'єкта (суб'єктів) цих прав, що містяться у Державному реєстрі прав, які не пов'язані з проведенням державної реєстрації прав, заявник подає документ, що є підставою для зміни відомостей, копії документів, визначених у пункті 2.3 цього розділу, та документ про внесення плати за внесення змін до запису Державного реєстру прав (далі Порядок № 3502/5).

Згідно з п. 2.6 вказаного Порядку для внесення записів про скасування державної реєстрації прав, скасування записів Державного реєстру прав заявник подає рішення суду про скасування рішення державного реєстратора, що набрало законної сили, та копії документів, визначених у пункті 2.3 цього розділу.

Відповідно до пункту 41 Порядку ведення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 року № 1141, державний реєстратор вносить записи до Державного реєстру прав про скасування державної реєстрації прав у разі скасування на підставі рішення суду рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав та їх обтяжень.

За таких підстав, суд першої інстанції, з урахуванням положень статті 26 Закону № 1952-ІV та пункту 41 Порядку ведення Державного реєстру, відповідно до яких державний реєстратор вносить записи до Державного реєстру прав про скасування державної реєстрації прав тільки у разі скасування на підставі рішення суду рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, дійшов до правильного висновку про наявність підстав для скасування рішення Комунального підприємства Київської обласної ради «Переяслав-Хмельницьке бюро технічної інвентаризації» від 14.11.2012 року про державну реєстрацію права власності за Товариством з обмеженою відповідальністю «Калина Центр» на зазначені вище об'єкти нерухомого майна.

Щодо доводів апелянта ТОВ «Калина центр» про наявність обтяження на нерухоме майно згідно рішення суду та постанови державного виконавця про накладення арешту на нерухоме майно, що є перешкодою для здійснення державним реєстратором реєстраційних, то ані суду першої інстанції, ані суду апеляційної інстанції належних доказів щодо внесення обтяження на вказане нерухоме майно до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно не надано.

Викладені в апеляційній скарзі доводи не спростовують висновків суду першої інстанції.

Оскільки судове рішення ухвалене судом першої інстанції відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права, на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в справі, підтверджених доказами, колегія суддів апеляційної інстанції підстав для його скасування не вбачає.

Керуючись ст.ст. 160, 198, 200, 205, 206 КАС України, суд -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Калина Центр» залишити без задоволення, а постанову Київського окружного адміністративного суду від 01 жовтня 2015 року - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий-суддя І.О.Грибан

Суддя О.О.Беспалов

Суддя А.Б.Парінов

Повний текст виготовлено - 14.12.2015 р.

.

Головуючий суддя Грибан І.О.

Судді: Беспалов О.О.

Парінов А.Б.

Дата ухвалення рішення10.12.2015
Оприлюднено18.12.2015
Номер документу54330425
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/2629/15

Ухвала від 10.12.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Грибан І.О.

Ухвала від 25.11.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Грибан І.О.

Ухвала від 25.11.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Грибан І.О.

Ухвала від 25.11.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Грибан І.О.

Ухвала від 25.11.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Грибан І.О.

Постанова від 01.10.2015

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

Постанова від 01.10.2015

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

Ухвала від 15.09.2015

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

Ухвала від 15.09.2015

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

Ухвала від 01.10.2015

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні