ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
14 грудня 2015 року № 826/17294/15
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Гарника К.Ю., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовом Державної податкової інспекції у Деснянському районі ГУ ДФС у м.Києві
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Ава-11"
Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Деснянського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у м.Києві
про зобов'язати вчинити дії
ВСТАНОВИВ:
Державна податкова інспекція у Деснянському районі Головного управління ДФС у м. Києві звернулась до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Ава 11» про скасування запису про державну реєстрацію внесення змін до відомостей про юридичну особу ТОВ "Ава-11" (код ЄДРПОУ 34325421), що не пов'язані зі змінами в установчих документах про зміну місцезнаходження підприємства на адресу м.Київ, вул. Попудренко, 52; зобов'язання державного реєстратора відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Деснянського району Реєстраційної служби ГУЮ у м.Києві внести запис про судове рішення щодо скасування внесення змін до відомостей про юридичну особу ТОВ "Ава 11" (код ЄДРПОУ 34325421), що не пов'язані зі змінами в установчих документах та зняття його з обліку за адресою м.Київ, вул. Попудренка, 52; зобов'язання державного реєстратора відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Деснянського району Реєстраційної служби ГУЮ у м.Києві передати реєстраційну справу ТОВ "Ава 11" (код ЄДРПОУ 34325421) до відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Реєстраційної служби ГУЮ у м.Вінниці.
Ухвалою Окружного адміністративного суду м.Києва від 27 серпня 2015 року відкрито скорочене провадження у справі № 826/17294/15.
Ухвалою Окружного адміністративного суду м.Києва від 02 листопада 2015 року адміністративну справу № 826/17294/15 призначено до розгляду у судовому засіданні.
У судовому засіданні 26 листопада 2015 року суд, керуючись приписами частини 6 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, надавши можливість присутнім учасникам судового розгляду у повній мірі реалізувати свої процесуальні права, та враховуючи відсутність потреби заслухати свідка чи експерта, суд продовжив розгляд справи в порядку письмового провадження.
Після розгляду адміністративного позову та доданих до нього матеріалів, всебічного і повного встановлення всіх фактичних обставин, на яких ґрунтується позов, об'єктивної оцінки доказів, що мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд зазначає наступне.
З витягу з ЄДРЮОФОП вбачається, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Ава 11" зареєстроване 31 березня 2006 року за номером 1 174 102 0000 003539.
04 квітня 2006 року ТОВ "Ава 11" взято на облік до ДПІ у Деснянському районі ГУ ДФС у м. Києві за номером 240. 10 липня 2013 року ТОВ "Ава 11" взято на облік позивачем як платника єдиного внеску.
Відповідно до Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців місцезнаходження ТОВ "Ава 11": 02094, м.Київ, вул. Попудренка, 52.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що у зв'язку з тим, що підприємство не знаходиться за місцезнаходженням: 02094, м.Київ, вул. Попудренка, 52, є підстави вважати, що ним подані недостовірні відомості при реєстрації зміни місцезнаходження.
Окружний адміністративний суд міста Києва відхиляє такі доводи позивача, враховуючи наступне.
Статтею 20 Податкового кодексу України визначено права контролюючих органів.
Відповідно до п. 20.1.37 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та припинення фізичною особою - підприємцем підприємницької діяльності та/або про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.
Пунктом 67.2 Податкового кодексу України визначено, що контролюючі органи в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо: припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
Аналіз наведених норм права дає підстави вважати, що контролюючі органи мають право звертатися до судових органів із заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстрації змін до установчих документів виключно у випадках, встановлених законом.
Відповідно до статті 2 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, регулюються Конституцією України, цим Законом та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону.
Дія цього Закону поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб - підприємців.
Тобто, Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» є спеціальним нормативно-правовим актом, що прийнятий з метою регулювання правовідносин, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
Відповідно до частини 1 статті 17 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців», відомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.
Згідно ст. 29 цього Закону для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; примірник оригіналу або нотаріально засвідчену копію рішення про внесення змін до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів; два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції; документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів.
Державний реєстратор не пізніше наступного робочого дня з дати проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи повинен видати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) заявнику один примірник оригіналу установчих документів у старій редакції з відмітками державного реєстратора про проведення державної реєстрації змін до установчих документів та в той же день передати відповідним органам статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України відомості з реєстраційної картки на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи із зазначенням номера та дати внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру.
Доказів щодо недотримання державним реєстратором вищевказаних вимог закону позивач до матеріалів справи, в порушення ст. 11 Кодексу адміністративного судочинства України не надав.
Враховуючи зазначене, Окружний адміністративний суд міста Києва приходить до висновку, що проводячи державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи в частині зміни місцезнаходження юридичної особи, відповідач діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені законодавством.
Статтею 31 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» передбачені підстави для скасування державної реєстрації змін до установчих документів, а саме: постановлення судового рішення щодо скасування рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи, або про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи.
Суд у день набрання законної сили судовим рішенням надсилає його державному реєстратору для внесення запису про судове рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.
Однак, позивач не вказує у позовній заяві жодних підстав для скасування державної реєстрації змін до установчих документів TOB «Ава 11», визначених статтею 31 названого Закону.
Крім того, Окружний адміністративний суд міста Києва відзначає, що ні Податковим кодексом України, ні Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», ні іншими законами, не передбачено права контролюючого органу на звернення до суду із позовами про скасування державної реєстрації зміни місцезнаходження суб'єкта господарювання, а в п. 67.2 Податкового кодексу України чітко визначено право контролюючого органу на звернення до суду щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів. Тобто, позивачем помилково ототожнено поняття «змін до установчих документів» і «зміна місцезнаходження».
Разом з тим, надаючи правову оцінку посиланням контролюючого органу на відсутність ТОВ "Ава 11" за юридичною адресою, суд зазначає наступне.
Відповідно до статті 50 Кодексу адміністративного судочинства України суб'єкт владних повноважень може звернутися з позовом про тимчасову заборону (зупинення) окремих видів або всієї діяльності об'єднання громадян; про примусовий розпуск (ліквідацію) об'єднання громадян; про примусове видворення іноземця чи особи без громадянства з України; про обмеження щодо реалізації права на мирні зібрання (збори, мітинги, походи, демонстрації тощо); в інших випадках, встановлених законом.
Послідовний аналіз переліку підстав для звернення суб'єкта владних повноважень до суду дає можливість дійти висновку, що суб'єкт владних повноважень повинен мати достатні адміністративні можливості для здійснення визначених йому законом завдань та функцій і лише у випадках, коли Конституцією чи законами України встановлені судові обмеження його діяльності, він звертається до суду з позовом по суті для отримання судового дозволу.
Такі звернення мають бути зумовлені необхідністю виконання покладених на суб'єкта владних повноважень завдань і функцій, а використовувати свої повноваження він може лише з метою, з якою це повноваження надане.
Таким чином податковим органам надано повноваження звертатися до суду із заявою про припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб – підприємців (п. 67.2 Податкового кодексу України) у разі відсутності останніх за місцезнаходженням, зазначеним в ЄДР.
Завданнями контролюючих органів є, зокрема, здійснення контролю за додержанням податкового законодавства.
Функції контролюючих органів визначені ст. 19 Податкового кодексу України, відповідно до пп. 191.1.7, 191.1.8 якої контролюючі органи реєструють та ведуть облік платників податків, осіб, які здійснюють операції з товарами, що перебувають під митним контролем, об'єктів оподаткування та об'єктів, пов'язаних з оподаткуванням, проводять диференціацію платників податків; забезпечують достовірність та повноту обліку платників податків та платників єдиного внеску, суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності, об'єктів оподаткування та об'єктів, пов'язаних з оподаткуванням.
За результатами підтвердження факту відсутності суб'єкта господарювання за юридичною адресою, припинення такого суб'єкта господарювання є одним із заходів, спрямованих на запобігання порушенню податкового законодавства або його припиненню.
Суб'єкт владних повноважень має діяти виключно в межах та у спосіб, що встановлені законом, оскільки він виконує державні функції і лише держава шляхом законодавчого регулювання визначає його завдання, межі його повноважень та спосіб, у який він здійснює ці повноваження.
Розширене тлумачення суб'єктом владних повноважень способів здійснення своїх повноважень не допускається. У зв'язку з цим, визначений законом предмет позову, з яким суб'єкт владних повноважень може звернутися до суду при здійсненні ним владних управлінських функцій, не підлягає розширеному тлумаченню.
Враховуючи зазначене, відсутність юридичної особи за місцезнаходженням є підставою для внесення таких відомостей до ЄДР та постановлення судового рішення про припинення юридичної особи та жодним чином не може бути підставою для звернення суб'єкта владних повноважень до суду з позовом про скасування державної реєстрації змін, чого відповідачем, в порушення ст. 19 Конституції України до уваги не прийнято.
Аналогічна позиція викладена Верховним Судом України в постанові від 16 жовтня 2012 року по справі № 21-281а12 за позовом ДПІ у Ворошиловському районі м. Донецька до державного реєстратора Кагарлицької районної державної адміністрації в Київській області, треті особи ТОВ «ТД «Агроресурси», Кагарлицька об'єднана державна податкова інспекції у Київській області про визнання протиправними дій, визнання запису неправомірним, зобов'язання вчинити дії.
За таких обставин, позовна вимога про зобов'язання відповідача скасувати державну реєстрацію зміни місцезнаходження, обґрунтована відсутністю ТОВ "Ава 11" за юридичною адресою є необґрунтованою, а позивачем невірно обрано спосіб захисту порушеного права, внаслідок чого в цій частині позовних вимог слід відмовити.
Відповідно до статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Беручи до уваги вищенаведене в сукупності, проаналізувавши матеріали справи та надані сторонами докази, суд дійшов до висновку, що позовні вимоги є необґрунтованими та відповідно такими, що не підлягають задоволенню.
Керуючись положеннями статей 69-71, 158-163, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні позову Державної податкової інспекції у Деснянському районі Головного управління ДФС у м. Києві відмовити повністю.
Постанова набирає законної сили в порядку, встановленим статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України. Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.
Суддя К.Ю. Гарник
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 14.12.2015 |
Оприлюднено | 18.12.2015 |
Номер документу | 54332582 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Гарник К.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні