Україна
Донецький окружний адміністративний суд
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
08 грудня 2015 р. Справа №805/4727/15-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1
час прийняття постанови: 13:30
Донецький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Хохленкова О.В.
за участю секретаря судового засідання Проніна Д.С.
за участю:
представника позивача: ОСОБА_1
представників відповідача: ОСОБА_2, ОСОБА_3,
розглянувши у відкритому судовому засіданні позовну заяву товариства з обмеженою відповідальністю «Донградстрой» до ОСОБА_4 об'єднаної Державної податкової інспекції ГУ ДФС у Донецькій області про визнання протиправним та скасування рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість, -
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Донградстрой» звернулося до Донецького окружного адміністративного суду з позовною заявою до ОСОБА_4 об'єднаної Державної податкової інспекції ГУ ДФС у Донецькій області про визнання протиправним та скасування рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість №81 від 22.09.2015 року.
Позовні вимоги обґрунтовано тим, що податковим органом 22.09.2015 року було прийнято рішення № 81 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість на підставі того, що позивач протягом 12 звітних податкових місяців не подає декларацію з податку на додану вартість до податкового органу.
Позивач вказує, що він дійсно не подавав декларацію з податку на додану вартість до податкового органу на протязі 12 місяців в період з липня 2014 року по липень 2015 року. Але, в нього була поважна причина такої бездіяльності. Сертифікатом Донецької ТПП від 21.09.2015 року засвідчено форс - мажорні обставини, зокрема акт тероризму на території Донецької області щодо обов'язку платника податків, а саме подання декларації з податку на додану вартість у період з липня 2014 року по липень 2015 року.
Станом на 01 червня 2014 року в нього був сформований податковий кредит, який ним помилково не був відображений у декларації за червень 2014 року, але він не зміг подати коригуючий звіт у зв'язку з анулюванням реєстрації платника податку на додану вартість.
В позові просить визнати протиправним та скасувати рішення № 81 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість від 22.09.2015 року.
В судове засідання представник позивача з'явився. Позовні вимоги підтримав та просив їх задовольнити.
Представники відповідача в судове засідання з'явились. Проти заявлених позовних вимог заперечували та надали суду письмові заперечення в яких зокрема вказується, що оскільки позивач як платник податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців не подавав контролюючому органу декларації з податку на додану вартість, податковий орган прийняв рішення, на підставі норм Податкового кодексу України, про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість.
Наполягали на тому, що контролюючий орган діяв суворо в межах повноважень, у спосіб та на підставі норм закону.
На цих підставах просив в позові відмовити.
Суд, заслухавши пояснення представників позивача та відповідача дослідивши всі наявні в справі письмові докази, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, яки мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, встановив такі фактичні обставини та відповідні їм правовідносини та прийшов до наступних висновків.
Позивач - товариство з обмеженою відповідальністю «Донградстрой» є юридичною особою код ЄДРПОУ 35343373 (а.с. 25-26).
Відповідно до витягу з ЄДР на 18.06.2013 року позивач мав адресу місця знаходження з моменту реєстрації Донецька область, м.Донецьк, проспект Ватутіна, буд.3б, офіс 107 (а.с.25).
Згідно з витягом з ЄДР адреса місця знаходження товариства з обмеженою відповідальністю «Донградстрой» на 05.08.2015 року є: 84100, Донецька область, місто Слов'янськ, бульвар Пушкіна, будинок 9 (а.с.26, 32-34).
Діє на підставі статуту затвердженого 03.08.2015 року реєстраційною службою Маріупольського міського управління юстиції Донецької області (а.с.7-24).
Відповідач ОСОБА_4 об'єднана Державної податкова інспекція ГУ ДФС у Донецькій області є юридичною особою код ЄДРПОУ 39883094 та суб'єктом владних повноважень (а.с.50).
Позивач знаходиться на обліку в ОСОБА_4 об'єднаної Державної податкової інспекції ГУ ДФС у Донецькій області з 04.08.2015 року відповідно до витягу з бази даних АІС «Податковий блок» (а.с.140-142).
Правовідносини, які склалися між сторонами регулюються нормами Податкового кодексу України, нормами Закону України «Про боротьбу з тероризмом», Постанови Кабінету Міністрів України №595 «Деякі питання фінансування бюджетних установ, здійснення соціальних виплат населенню та надання фінансової підтримки окремим підприємствам і організаціям Донецької та Луганської областей» «Порядком обліку платників податків і зборів» затверджено наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 року № 1588 (далі по тексту - Порядок).
Згідно з наказом № 58 від 01.07.2014 року підписаним директором ТОВ «Донградстрой» було призупинено діяльність підприємства з 01 липня 2014 року на період проведення заходів Радою національної безпеки і оборони України щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України на території м.Донецьк, Донецької області (а.с.28).
Посадовими особами ОСОБА_4 ОДПІ ГУ ДФС було прийнято рішення № 81 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ «Донградстрой» від 22.09.2015 року на підставі не подання ним протягом 12 звітних податкових місяців декларацію з податку на додану вартість до податкового органу (а.с.31).
Як вже вказувалося вище, позивач, відповідно до витягу з ЄДР мав адресу місця знаходження з моменту реєстрації Донецька область, м.Донецьк, проспект Ватутіна, буд.3б, офіс 107 та обліковувався у ДПІ у Ворошиловському районі м.Донецька.
З 03.08.2015 року місцем знаходження позивача є: 84100, Донецька область, місто Слов'янськ, бульвар Пушкіна, будинок 9 та з 04.08.2015 він обліковується у ОСОБА_4 ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області.
Тобто, до 03.08.2015 року місце знаходження позивача було зареєстроване в ІНФОРМАЦІЯ_1.
Відповідно до абзацу 22 частини 1 ст.1 Закону України «Про боротьбу з тероризмом», район проведення антитерористичної операції - визначені керівництвом антитерористичної операції ділянки місцевості або акваторії, транспортні засоби, будівлі, споруди, приміщення та території чи акваторії, що прилягають до них і в межах яких проводиться зазначена операція.
Згідно з наказом антитерористичного центру при службі безпеки України від 07.10.2014 року № 33/6/а були визначені райони проведення антитерористичної операції та терміни її проведення: Донецька і Луганська області - з 07 квітня 2014 року; Харківська область - з 07 квітня 2014 року до 14 вересня 2014 року.
Відповідно до абзацу третього п.5 ст..11 Прикінцеві та перехідні положення ЗУ № 1669 на Кабінет Міністрів України покладений обов'язок затвердити перелік населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року "Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України" від 14 квітня 2014 року N 405/2014, у період з 14 квітня 2014 року до її закінчення.
Розпорядженням КМУ № 1275 від 02.12.2015 року був затверджений перелік населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція.
Згідно п.п.1) п.1 вищезазначеного розпорядження місто Донецьк відноситься до переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція.
Також, відповідно до сертифікату № 5313 від 21.09.2015 року Донецька торгово - промислова палата засвідчує форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) зокрема акти тероризму на території Донецької області товариству з обмеженою відповідальністю «Донградстрой» (а.с.29).
Відповідно до п.3 Постанови Кабінету Міністрів України №595 «Деякі питання фінансування бюджетних установ, здійснення соціальних виплат населенню та надання фінансової підтримки окремим підприємствам і організаціям Донецької та Луганської областей» Міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади, місцевим державним адміністраціям було наказано забезпечити до 1 грудня 2014 р. переміщення бюджетних установ, підприємств та організацій, що належать до сфери їх управління, з населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження (далі - тимчасово неконтрольована територія), в населені пункти, на території яких органи державної влади здійснюють свої повноваження в повному обсязі. Переміщення здійснюється лише тих бюджетних установ, підприємств та організацій, що у разі зміни місцезнаходження зможуть забезпечити провадження своєї діяльності;
Таким чином, судом встановлено, та проти цього не заперечують сторони, те що підприємство позивача в період з 07.04.2014 року по 03.08.2015 року не мало змоги подавати податкову звітність до ДПІ у Ворошиловському районі м.Донецька.
Згідно з п.г) п.184.1 ст.184 ПК України, реєстрація платника податку на додану вартість діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі якщо особа, зареєстрована як платник податку, протягом 12 послідовних податкових місяців не подає контролюючому органу декларації з податку на додану вартість та/або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту.
Відповідно до п. 1.4 Порядку, з метою проведення податкового контролю платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік у контролюючих органах за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місцем проживання осіб (основне місце обліку), а також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об'єктів оподаткування або об'єктів, які пов'язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку).
Платник податків зобов'язаний стати на облік у відповідних контролюючих органах за основним та неосновним місцями обліку, повідомляти про всі об'єкти оподаткування і об'єкти, пов'язані з оподаткуванням, контролюючі органи за основним місцем обліку.
З 03.08.2015 року місцем знаходження позивача є: 84100, Донецька область, місто Слов'янськ, бульвар Пушкіна, будинок 9 та з 04.08.2015 року обліковується у ОСОБА_4 ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області (а.с.7-24,26,32-34,140-142).
Відповідно до квитанції № 1 товариство з обмеженою відповідальністю «Донградстрой» 16.09.2015 року надіслало до Міністерства доходів і зборів України Додаток 2 Довідку щодо залишку від'ємного значення попереднього періоду (Д2) за липень 2014 року. Але цей документ не було прийнято з приводу закінчення дії форми - грудень 2014 р. для періоду подання липень 2014 року. (а.с.30).
Згідно з квитанцією № 1 товариство з обмеженою відповідальністю «Донградстрой» 16.09.2015 року надіслало до Міністерства доходів і зборів України податкову декларацію з податку на додану вартість за липень 2014 року. Але цей документ не було прийнято з приводу закінчення дії форми - грудень 2014 р. для періоду подання липень 2014 року (а.с.128).
Відповідно до копії податкової декларації за липень 2014 року, яка була сформована позивачем 26.06.2015 року податкові зобов'язання за звітний період складають 92,00 грн., податковий кредит 16631,00 грн., а сума від'ємного значення різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту поточного звітного періоду складає відповідно 16539,00 грн. (а.с.124-127).
Згідно з рішенням № 81 від 22.09.2015 року ОСОБА_4 ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області було анульовано свідоцтво платника податку на додану вартість ТОВ «Донградстрой» (код ЄДРПОУ 35343373) (а.с.31).
Суд зазначає, що остання декларація яка була сформована позивачем є декларацією за червень 2014 року. Після цього не було подано жодної декларації з податку на додану вартість до 16.09.2015 року.
26.06.2015 року позивачем була сформована декларація за липень 2014 року та вона була подана позивачем 16.09.2015 року. Згідно з квитанцією № 1 товариство з обмеженою відповідальністю «Донградстрой» 16.09.2015 року надіслало до Міністерства доходів і зборів України податкову декларацію з податку на додану вартість за липень 2014 року. Але цей документ не було прийнято з приводу закінчення дії форми - грудень 2014 р. для періоду подання липень 2014 року.
Окрім цього, представник позивача в судовому засіданні не заперечував того, що підприємство в період з липня 2014 року по вересень 2015 року не здійснювало будь - якої діяльності, що свідчить про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту.
Як вже зазначалося вище, відповідно до п.п.г) п.184.1 ст.184 ПК України, реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі якщо особа, зареєстрована як платник податку, протягом 12 послідовних податкових місяців не подає контролюючому органу декларації з податку на додану вартість та/або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту.
Ні норми Закону України «Про боротьбу з тероризмом», ні норми Закону України «Про тимчасові заходи на проведення антитерористичної операції», ні норми Постанови Кабінету Міністрів України №595 «Деякі питання фінансування бюджетних установ, здійснення соціальних виплат населенню та надання фінансової підтримки окремим підприємствам і організаціям Донецької та Луганської областей» не містять норм які б давали право платнику податків не надавати податкової звітності та в той самий час залишатися платником податку на додану вартість.
Таким чином, судом встановлено, що відповідач діяв на підставі норм діючого законодавства
Що стосується підстав подання даної позовної заяви. Як зазначено в позовній заяві, та як пояснив в судовому засіданні представник позивача, у підприємства є не погашені суми податкового кредиту за результатами останнього податкового періоду.
Позивач надав суду як доказ здійснення господарських операцій Договори підряду з ТОВ «Артель», з ТОВ «Інвестстрой», з ТОВ «Алюмо-Сервис», Договору поставки з ТОВ «Метінвест - СМЦ», фінансовий звіт на 01.01.2014 року (а.с.64-98).
Штатний розпис на 01.09.2015 року згідно з яким на підприємстві працюють 5 осіб (а.с.99).
Довідка про склад статутного капіталу в ТОВ «Донградстрой» 15000000 грн. (а.с.100).
Виписки з банківських рахунків (а.с.101-113).
Рішення Донецької міської ради № 35/200 від 23.07.2009 року про передачу ТОВ «Донградстрой» земельної ділянки в оренди для будівництва та подальшої експлуатації адміністративно - торгової будівлі по вулиці Університетській у Київському районі (а.с.114-115).
Представники відповідача в судовому засіданні не заперечували щодо господарської діяльності позивача, але ці обставини не стосуються предмету спору.
В судовому засіданні представники відповідача надали свої пояснення щодо дій позивача з приводу подання ним податкової звітності за липень 2014 року. Вони зауважили, що позивач надіслав податкову декларацію за липень 2014 року та Додаток 2 до цієї Декларації - Довідку щодо залишку від'ємного значення попереднього періоду, не тому контролюючому органу де позивач перебуває на обліку та не тієї форми, яка передбачена діючим законодавством.
Судом встановлено, що відповідно до Договору про визнання електронних документів № 2 від 10.09.2015 року ТОВ «Донградстрой» уклало його зі ОСОБА_4 ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області (а.с.59-61).
Відповідно до квитанції № 2 про реєстрацію цього Договору вказано орган з яким укладено цей Договір в цифровому форматі - 0522, тобто код ОСОБА_4 ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області є 0522 (а.с.62).
Згідно з квитанцією № 1 товариство з обмеженою відповідальністю «Донградстрой» 16.09.2015 року вказано орган якому спрямовано декларацію з податку на додану вартість за липень 2014 року в цифровому форматі - 0562, тобто до ДПІ у Ворошиловському районі м.Донецька (а.с.128).
Відповідно до квитанції № 1 товариство з обмеженою відповідальністю «Донградстрой» 16.09.2015 року вказано орган якому спрямований Додаток 2 Довідку щодо залишку від'ємного значення попереднього періоду (Д2) за липень 2014 року в цифровому форматі - 0562, тобто до ДПІ у Ворошиловському районі м.Донецька (а.с.30).
Суд приходить до висновку, що позивачем 16.09.2015 року було спрямовано податкову звітність до ДПІ у Ворошиловському районі м.Донецька, тобто не до того органу де він знаходиться на обліку та з яким він уклав Договір про визнання електронних документів та не тієї форми податкової звітності яка діяла на момент її подачі.
З цього приводу суд зазначає, що дії позивача щодо відправлення декларації в електронному вигляді до контролюючого органу в якому він не перебуває на обліку та не тієї форми, що передбачена діючим законодавством, є по своєї суті необачними та недбалими і саме вони призвели до не можливості подати уточнюючи податкові дані до контролюючого органу.
Відповідно до п.102.6.4 п.102.6 ст.102 ПК України, граничні строки для подання податкової декларації, заяв про перегляд рішень контролюючих органів, заяв про повернення надміру сплачених грошових зобов'язань, підлягають продовженню керівником контролюючого органу (його заступником) за письмовим запитом платника податків, якщо такий платник податків протягом зазначених строків мав обмежену свободу пересування у зв'язку з ув'язненням чи полоном на території інших держав або внаслідок інших обставин непереборної сили, підтверджених документально.
Як пояснив в судовому засіданні представник позивача, він до податкового органу заяви про продовження строків для подання податкової декларації, не подавав.
Тобто, судом встановлено, що відповідач приймаючи рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість № 81 від 22.09.2015 року діяв на підставі, в межах повноважень та у спосіб що передбачені законом, та його дії не привели до порушення права позивача. А саме недбалі та необачні дії самого позивача привели к неможливості подати декларацію з податку на додану вартість за липень 2014 року.
Але, в любому випадку у позивача є можливість оскаржити дії контролюючого органу щодо не прийняття його податкової звітності.
З цього приводу, суд зазначає, що позивачем обраний не належний спосіб захисту свого порушеного права.
Згідно з частиною 2 статті 19 Конституції України органи державної влади й органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією і законами України.
Відповідно до ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:
1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України;
2) з використанням повноваження з метою,з якою це повноваження надано;
3) обґрунтовано,тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення(вчинення дії);
4) безсторонньо(неупереджено);
5) добросовісно;
6) розсудливо;
7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації;
8) пропорційно,зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав,свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення(дія);
9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;
10) своєчасно,тобто протягом розумного строку.
Стаття 71 КАС України передбачає, що кожна сторона повинна довести ті обставини,на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідно до ч.1 ст.9 КАС України, суд при вирішені справи керується принципом законності, відповідно до якого органи держаної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, а відповідно до ст. 105 КАС України позивач має право вимагати скасування або визнання не чинним рішення відповідача - суб'єкта владних повноважень повністю чи окремих його положень.
Оцінивши належність, допустимість та достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок всіх доказів в їх сукупності, відповідно до ч.3 ст.86 КАС України, суд приходить до висновку що відповідач приймаючи оскаржуване рішення № 81 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість від 22.09.2015 року діяв на підставі, в межах повноважень та у спосіб що передбачені законодавством і в задоволенні в позовних вимогах позивачу має бути відмовлено.
Відповідно до ст.94 КАС України, судові витрати позивачеві поверненню не підлягають.
Керуючись ст.ст. 2, 8-11, 23, 69-72, 86, 94, 128, 160, 162, 167, 186, 254Кодексу адміністративного судочинства України, -
П О С Т А Н О В И В:
У позовних вимогах товариства з обмеженою відповідальністю «Донградстрой» до ОСОБА_4 об'єднаної Державної податкової інспекції ГУ ДФС у Донецькій області про визнання протиправним та скасування рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість, відмовити повністю.
Постанову прийнято в нарадчій кімнаті та проголошено її вступну та резолютивну частину в судовому засіданні 08 грудня 2015 року в присутності представників сторін.
Постанова набирає законної сили у строк та у порядку, що визначені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України,і може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції у порядку,визначеному статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України,шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з моменту отримання копії постанови.
Повний текст постанови виготовлений 11 грудня 2015 року.
Суддя Хохленков О.В.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.12.2015 |
Оприлюднено | 22.12.2015 |
Номер документу | 54355742 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Шишов Олег Олексійович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Шишов Олег Олексійович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Шишов Олег Олексійович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Шишов Олег Олексійович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Шишов Олег Олексійович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Шишов Олег Олексійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні