Постанова
від 16.12.2015 по справі 815/5663/15
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/5663/15

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

          16 грудня 2015 року                                         м. Одеса                              

Суддя Одеського окружного адміністративного суду Токмілова Л.М., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «М.В.Карго» до Управління Держгеокадастру у Комінтернівському районі Одеської області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, Мале підприємство у вигляді товариства з обмеженою відповідальністю «ТРАНСОІЛ», державне підприємство «Одеське лісове господарство» про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «М.В. Карго» (надалі – ТОВ «М.В. Карго» або позивач) до Управління Держгеокадастру у Комінтернівському районі Одеської області (надалі – Управління або відповідач), треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, Мале підприємство у вигляді товариства з обмеженою відповідальністю «ТРАНСОІЛ» (надалі – МП у вигляді ТОВ «ТРАНСОІЛ»), державне підприємство «Одеське лісове господарство» (надалі – ДП «Одеське лісове господарство»), в якому позивач просить суд: визнати протиправними дії Управління Держгеокадастру у Комінтернівському районі Одеської області при наданні відповіді на запит ТОВ «М.В. Карго» від 18.08.2015 № 1808/01 про надання публічної інформації; зобов'язати Управління Держгеокадастру у Комінтернівському районі Одеської області розглянути запит ТОВ «М.В. Карго» від 18.08.2015р. № 1808/01 про надання публічної інформації в порядку та строки встановлені Законом України «Про доступ до публічної інформації»; визнати протиправними дії Управління Держгеокадастру у Комінтернівському районі Одеської області щодо обліку земельної ділянки площею 88,2 га, розташованої на території Новобілярської селищної ради Комінтернівського району Одеської області, яка передана в землі запасу на підставі розпорядження Комінтернівської районної державної адміністрації Одеської області від 06.01.2005 №3 «Про затвердження акту по визначенню обсягів збитків, заподіяних при вилученні земельних ділянок із земель Одеського державного лісогосподарського об'єднання «Одесаліс», як земельної ділянки, що перебуває в постійному користуванні Красносільського лісництва; зобов'язати Управління Держгеокадастру у Комінтернівському районі Одеської області внести відповідні зміни у статистичній звітності з кількісного обліку земель форми № 6-зем, пов'язані із вилученням земельної ділянки із земель Одеського лісогосподарського об'єднання «Одесаліс» на підставі розпорядження Комінтернівської районної державної адміністрації Одеської області від 06.01.2005 №3 «Про затвердження акту по визначенню обсягів збитків, заподіяних при вилученні земельних ділянок із земель Одеського державного лісогосподарського об'єднання «Одесаліс»; визнати протиправними дії Управління Держгеокадастру у Комінтернівському районі Одеської області по погодженню землевпорядної документації при передачі у користування малому підприємству у вигляді товариства з обмеженою відповідальністю «Трансойл» земельних ділянок з кадастровими номерами 5122755400:01:002:0005 площею 1,4001 га; 5122755400:01:002:0006 площею 1,1122 га; 5122755400:01:002:0115 площею 0,3855 га; 5122755400:01:002:0099 площею 1,8354 га.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що за клопотанням позивача розпорядженням Комінтернівської районної державної адміністрації від 06.01.2005р. №3 вилучено із земель Одеського лісогосподарського об'єднання «Одесаліс» земельну ділянку загальною площею 88,2 га, в тому числі: вкриті лісовою рослинністю – 14,7 га, не вкриті лісовою рослинністю – 1,9 га, інші лісові землі – 71,6 га та переведено вказану ділянку до земель запасу Новобілярської селищної ради Комінтернівського району. Проте Управління Держгеокадастру у Комінтернівському районі Одеської області неправомірно відмовляється надавати інформацію про категорію, склад угідь, форму власності, наявність охоронних зон та інших обмежень у використанні цієї земельної ділянки із нанесенням земельної ділянки на планово-картографічний матеріал. Також, з часу вилучення земельної ділянки Управлінням не внесено відповідні зміни до статистичної звітності з кількісного обліку земель форми № 6-зем «Звіт про наявність земель та розподіл їх за власниками землі, землекористувачами, угіддями та видами економічної діяльності» та погоджено надання частини вищевказаної земельної ділянки у користування МП у вигляді ТОВ «ТРАНСОІЛ».

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримала у повному обсязі та просила суд задовольнити їх.

Представник відповідача у судовому засіданні позовні вимоги не визнав. При цьому відповідач також не скористався правами, передбаченими положеннями ст. 49 КАС України, та не надав до суду ані заперечень проти позову, ані заяви про визнання позовних вимог тощо.

Представник третьої особи МП у вигляді ТОВ «ТРАНСОІЛ» у судовому засіданні не заперечувала проти часткового задоволення позовних вимог.

Представник третьої особи ДП «Одеське лісове господарство» у судовому засіданні проти адміністративного позову заперечувала з підстав, викладених у письмових запереченнях. Як зазначила представник ДП «Одеське лісове господарство», розпорядження Комінтернівської районної державної адміністрації Одеської області від 06.01.2005р. №3 «Про затвердження акту по визначенню обсягів збитків, заподіяних при вилученні земельних ділянок із земель Одеського державного лісогосподарського об'єднання «Одесаліс» скасовано розпорядженням цієї районної державної адміністрації від 30.09.2005р. №1114, а отже вилучення спірної земельної ділянки з постійного користування ДП «Одеське лісове господарство» не відбулось.

В судовому засіданні, встановивши відсутність необхідності заслуховувати свідків чи експерта, суд поставив на обговорення питання щодо можливості продовження розгляду справи в поряду письмового провадження.

Представники сторін проти продовження розгляду справи в порядку письмового провадження не заперечували.

Відтак суд ухвалив про розгляд справи в порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали адміністративної справи, надані сторонами докази, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги, суд встановив наступне.

20.04.2004р. Розпорядженням голови Комінтернівської районної державної адміністрації Одеської області №315 створено комісію по вибору земельної ділянки для будівництва морського перевантажувального комплексу ТОВ «М.В. Карго» в Григорівському портово-промисловому вузлі.

21.04.2004р. цією ж комісією складено акт вибору земельної ділянки та встановлено, що частина з вказаних земель перебуває у користуванні Одеського державного лісогосподарського об'єднання «Одесаліс».

Листом від 21.07.2004р. №321 Одеським державним лісогосподарським об'єднанням «Одесаліс», у зв'язку з тим, що основна площа земель вказаної ділянки відноситься до нелісових та непридатних для ведення лісового господарства, надано згоду на вилучення земельної ділянки за умови відшкодування збитків за вилучення вкритих лісом земель площею 14,7 га.

18.08.2004р. Розпорядженням Комінтернівської районної державної адміністрації №745 затверджено акт вибору земельної ділянки під розміщення морського універсального перевантажувального комплексу.

06.01.2005р. Розпорядженням Комінтернівської районної державної адміністрації від №3 вилучено із земель Одеського лісогосподарського об'єднання «Одесаліс» земельну ділянку загальною площею 88,2 га, в тому числі: вкриті лісовою рослинністю – 14,7 га, не вкриті лісовою рослинністю. – 1,9 га, інші лісові землі – 71,6 га. Переведено вказану ділянку до земель запасу Новобілярської селищної ради.

30.09.2005р. Розпорядженням голови Комінтернівської районної державної адміністрації №1114 скасовано розпорядження голови районної державної адміністрації від 06.01.2005 № 3.

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 22.06.2015р. по справі № 815/3198/15 за результатами розгляду адміністративного позову ТОВ «М.В. Карго» до Комінтернівської районної державної адміністрації, розпорядження голови Комінтернівської районної державної адміністрації від 30.09.2005р. №1114 «Про скасування розпорядження голови районної державної адміністрації №3 «Про затвердження акту по визначенню обсягів збитків, заподіяних при вилученні земель із Одеського державного лісогосподарського об'єднання «Одесаліс» від 06.01.2005» визнано протиправним та скасовано.

18.08.2015р. ТОВ «М.В. Карго» надіслало на адресу відповідача запит про надання публічної інформації №1808/01, в якому викладено прохання надати дані про категорію, склад угідь, форму власності, наявність охоронних зон та інших обмежень у використанні земельної ділянки площею 88,2 га, розташованої на території Новобілярської селищної ради Комінтернівського району Одеської області, із нанесенням земельної ділянки на планово-картографічний матеріал.

За результатами розгляду запиту Управління листом від 25.08.2015р. №31-1503-0.13-6863/2-15 повідомило про наявність копії розпорядження Комінтернівської районної державної адміністрації від 06.01.2005р. №3 «Про затвердження акту по визначенню обсягів збитків, заподіяних при вилученні земельних ділянок із земель Одеського державного лісогосподарського об'єднання «Одесаліс», однак відмовило в наданні запитуваної інформації оскільки, в наявних матеріалах відсутні відомості про чіткі межі та точне місце розташування земельної ділянки загальною площею 88,2 га на території Новобілярської селищної ради Комінтернівського району та її формування і реєстрація в Державному земельному кадастрі.

25.08.2015р. ТОВ «М.В. Карго» надіслало на адресу відповідача запит про надання публічної інформації № 2501, в якому викладено прохання повідомити чи були обліковані відповідні зміни у статистичній звітності з кількісного обліку земель форми № 6-зем, у зв'язку із вилученням земельної ділянки із земель Одеського лісогосподарського об'єднання «Одесаліс».

У відповіді від 28.08.2015р. № 31-1503-0.13-6998/2-15 Управління Держгеокадастру у Комінтернівському районі повідомило, що відповідні зміни до статистичної звітності з кількісного обліку земель форми № 6-зем не вносились, тобто вилучені земельні ділянки, до цього часу, рахуються за ДП «Одеське лісове господарство» (Красносільське лісництво).

Дослідивши надані сторонами докази, проаналізувавши норми чинного законодавства України, якими врегульовано спірні правовідносини, суд дійшов висновку, про обґрунтованість позовних вимог та наявність підстав для їх часткового задоволення, з огляду на наступне.

Абзацем другим статті 34 Конституції України закріплено право кожного вільно збирати, зберігати, використовувати і поширювати інформацію усно, письмово або в інший спосіб - на свій вибір.

Право на інформацію також закріплено у статті 5 Закону України «Про інформацію», відповідно до якої кожен має право на інформацію, що передбачає можливість вільного одержання, використання, поширення, зберігання та захисту інформації, необхідної для реалізації своїх прав, свобод і законних інтересів. Реалізація права на інформацію не повинна порушувати громадські, політичні, економічні, соціальні, духовні, екологічні та інші права, свободи і законні інтереси інших громадян, права та інтереси юридичних осіб.

Порядок здійснення та забезпечення права кожного на доступ до інформації, що знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом, та інформації, що становить суспільний інтерес визначає Закон України «Про доступ до публічної інформації» (надалі - Закон).

Відповідно до ст.1 Закону публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб'єктами владних повноважень своїх обов'язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом. Публічна інформація є відкритою, крім випадків, встановлених законом.

Частиною 1 ст.5 Закону передбачено, що доступ до інформації забезпечується шляхом, зокрема, надання інформації за запитами на інформацію.

Відповідно до ч.1 ст.13 Закону розпорядниками інформації для цілей цього Закону визнаються: суб'єкти владних повноважень - органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, органи влади Автономної Республіки Крим, інші суб'єкти, що здійснюють владні управлінські функції відповідно до законодавства та рішення яких є обов'язковими для виконання; юридичні особи, що фінансуються з державного, місцевих бюджетів, бюджету Автономної Республіки Крим, - стосовно інформації щодо використання бюджетних коштів; особи, якщо вони виконують делеговані повноваження суб'єктів владних повноважень згідно із законом чи договором, включаючи надання освітніх, оздоровчих, соціальних або інших державних послуг, - стосовно інформації, пов'язаної з виконанням їхніх обов'язків; суб'єкти господарювання, які займають домінуюче становище на ринку або наділені спеціальними чи виключними правами, або є природними монополіями, - стосовно інформації щодо умов постачання товарів, послуг та цін на них.

Згідно ч.1 ст.20 Закону розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту.

Пунктом 6 ч.1 встановлений обов'язок розпорядників інформації надавати достовірну, точну та повну інформацію, а також у разі потреби перевіряти правильність та об'єктивність наданої інформації.

Відповідно до вимог ст.23 Закону рішення, дії чи бездіяльність розпорядників інформації можуть бути оскаржені до керівника розпорядника, вищого органу або суду. Запитувач має право оскаржити: відмову в задоволенні запиту на інформацію; відстрочку задоволення запиту на інформацію; ненадання відповіді на запит на інформацію; надання недостовірної або неповної інформації; несвоєчасне надання інформації; невиконання розпорядниками обов'язку оприлюднювати інформацію відповідно до статті 15 цього Закону; інші рішення, дії чи бездіяльність розпорядників інформації, що порушили законні права та інтереси запитувача.

Отже, як випливає з наведених правових норм, чинним законодавством України встановлюється обов'язок розпорядника інформації у разі отримання запиту на публічну інформацію надавати запитувану інформацію у визначений законом строк.

Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону у відмові в задоволенні запиту на інформацію має бути зазначено: прізвище, ім'я, по-батькові та посаду особи, відповідальної за розгляд запиту розпорядником інформації; дату відмови; мотивовану підставу відмови; порядок оскарження відмови; підпис.

При цьому лист Управління від 25.08.2015р. №31-1503-0.13-6863/2-15 не містить прізвище, ім'я, по-батькові та посаду особи, відповідальної за розгляд запиту розпорядником інформації, підстава відмови належним чином не вмотивована, оскільки не містить посилання на будь – які законодавчі норми.

Окрім того, згідно з ч. 1 ст. 22 цього Закону, розпорядник інформації має право відмовити в задоволенні запиту в таких випадках: розпорядник інформації не володіє і не зобов'язаний відповідно до його компетенції, передбаченої законодавством, володіти інформацією, щодо якої зроблено запит; інформація, що запитується, належить до категорії інформації з обмеженим доступом відповідно до ч. 2 ст. 6 цього Закону; особа, яка подала запит на інформацію, не оплатила передбачені ст. 21 цього Закону фактичні витрати, пов'язані з копіюванням або друком; не дотримано вимог до запиту на інформацію, передбачених ч. 5 ст. 19 цього Закону.

Згідно пояснень представника відповідача та листа Управління від 25.08.2015 №31-1503-0.13-6863/2-15 відмова в наданні інформації за запитом відбулась у зв'язку з відсутністю запитуваної інформації в розпорядженні відповідача.

Водночас суд не погоджується з таким твердженням відповідача, з огляду на наступне.

Відповідно до п. 7 ч. 2 ст. 7 Закону України «Про державний земельний кадастр» до повноважень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, належить організація здійснення на відповідній території робіт із землеустрою та оцінки земель, що проводяться з метою внесення відомостей до Державного земельного кадастру.

Управління Держгеокадастру у Комінтернівському районі наділено такими повноваженнями згідно Положення про Управління Держгеокадастру у районі, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово – комунального господарства України від 03.02.2015р. № 14.

Згідно з п. «є» ч. 1 ст. 2 Закону України «Про землеустрій» землеустрій забезпечує: отримання інформації щодо кількості та якості земель, їхнього стану та інших даних, необхідних для ведення державного земельного кадастру, моніторингу земель, здійснення державного контролю за використанням та охороною земель.           

Більш того, з наданої до суду технічної документації з інвентаризації земель на території Новобілярської селищної ради Комінтернівського району Одеської області вбачається, що, дана документація містить інформацію про власників землі, землекористувачів, угіддя та віднесення земель до певних категорій.

Таким чином, відповідач володів і зобов'язаний відповідно до його компетенції, передбаченої законодавством, володіти інформацією, щодо якої зроблено запит.

За таких підстав суд вважає, що позовні вимоги ТОВ «М.В. Карго» про визнання протиправними дій Управління Держгеокадастру у Комінтернівському районі Одеської області при наданні відповіді на запит ТОВ «М.В. Карго» від 18.08.2015р. № 1808/01 про надання публічної інформації та зобов'язання Управління Держгеокадастру у Комінтернівському районі Одеської області розглянути запит ТОВ «М.В. Карго» від 18.08.2015р. № 1808/01 про надання публічної інформації в порядку та строки встановлені Законом України «Про доступ до публічної інформації» обґрунтовані та підлягають задоволенню.

Стосовно іншої частини позовних вимог суд зазначає наступне.

Згідно розділу 1 Інструкції з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель (форми №№ 6-зем, 6а-зем, 6б-зем, 2-зем), затвердженої наказом Державного комітету статистики України від 05.11.1998р. № 377 у звітах вказують площі земель, що перебувають у власності, постійному і тимчасовому користуванні юридичних та фізичних осіб, за винятком тих площ земель, які надані в тимчасове користування іншим власникам землі і землекористувачам із земель, що перебувають у власності або в постійному користуванні цих юридичних і фізичних осіб. У звітах вказують площі земель і розподіл їх за власниками землі, землекористувачами, угіддями та видами економічної діяльності в межах територій, які входять до адміністративно-територіальних одиниць, у тому числі окремо – в межах населених пунктів, зрошувані та осушені землі, розподіл земель за формами власності.

Розділ 2 цієї Інструкції передбачає, що звіт за формою № 6-зем складається за станом на 1 січня кожного року.

Відповідно до висновку земельно - технічної судової експертизи №5925/24 від 02.12.2015р. у результаті досліджень встановлено точне місце розташування земельної ділянки площею 88,2 га на території Новобілярської селищної ради Комінтернівського району Одеської області, яка за клопотанням ТОВ «М.В. КАРГО» передана в землі запасу на підставі розпорядження Комінтернівської районної державної адміністрації Одеської області від 06.01.2005р. №3 «Про затвердження акту по визначенню обсягів збитків, заподіяних при вилучені земельних ділянок із земель Одеського державного лісогосподарського об'єднання «Одесаліс».

При цьому відповідно до наказу Державного комітету лісового господарства України від 20.10.2004р. № 178 ДП «Одеське лісове господарство» є правонаступником Одеського лісогосподарського об'єднання «Одесаліс».

Також, в ході польових обстежень, з урахуванням матеріалів раніше проведеної інвентаризації, встановлено, що на земельній ділянці, яка розглядається, сформувались наступні угіддя: вкриті лісовою рослинністю площею 4,9161 га; пасовища - 44,6340 га; інші землі промисловості - 32, 6335 га; інші (відкриті розробки та кар'єри, шахти, які не експлуатуються) 2, 1238 га, під спорудами - 0, 0295 га; під господарськими будівлями і дворами - 0, 3245 га; під господарськими шляхами та прогонами - 0, 4149 га; для водозабезпечення та очищення стічних вод - 0, 1539; для виробництва та розподілення електроенергії - 0,0263; під проїздами, проходами та площадками - 0, 1844 га; інші землі транспорту та зв'язку - 0,2059 га; відкриті землі без рослинного покриву або з незначним рослинним покривом - 0, 3049 га, інші - 2,2483 га.

Площі досліджуваної земельної ділянки за відповідними категоріями розподіляються наступним чином: землі сільськогосподарського призначення – 45, 7326 га; землі лісогосподарського призначення – 4,9161 га; землі водного фонду – 2, 194 га, землі промисловості – 35, 3573 га.

Крім того, доводи представника третьої особи ДП «Одеське лісове господарство» щодо невилучення вказаної земельної ділянки з постійного користування ДП «Одеське лісове господарство» спростовуються наявністю постанови Одеського окружного адміністративного суду від 22.06.2015р., яка набрала законної сили, у справі №815/3198/15.

При цьому своєчасне не відображення наявних даних про зміну власників землі та землекористувачів є порушенням приписів вищевказаної Інструкції, що не дозволяє отримати об'єктивну інформацію про стан використання земель, а отже досягнути основної мети такої статистичної звітності.

Отже, позовні вимоги ТОВ «М.В. Карго» про визнання протиправними дій Управління Держгеокадастру щодо обліку земельної ділянки площею 88,2 га, розташованої на території Новобілярської селищної ради Комінтернівського району Одеської області, яка передана в землі запасу на підставі розпорядження Комінтернівської районної державної адміністрації Одеської області від 06.01.2005 №3 «Про затвердження акту по визначенню обсягів збитків, заподіяних при вилученні земельних ділянок із земель Одеського державного лісогосподарського об'єднання «Одесаліс», як земельної ділянки, що перебуває в постійному користуванні Красносільського лісництва та зобов'язання Управління внести відповідні зміни у статистичній звітності з кількісного обліку земель форми № 6-зем, пов'язані із вилученням земельної ділянки із земель Одеського лісогосподарського об'єднання «Одесаліс» на підставі розпорядження Комінтернівської районної державної адміністрації Одеської області від 06.01.2005 №3 «Про затвердження акту по визначенню обсягів збитків, заподіяних при вилученні земельних ділянок із земель Одеського державного лісогосподарського об'єднання «Одесаліс» є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Стосовно позовних вимог щодо визнання протиправними дії Управління по погодженню землевпорядної документації при передачі у користування малому підприємству у вигляді товариства з обмеженою відповідальністю «Трансойл» земельних ділянок з кадастровими номерами 5122755400:01:002:0005 площею 1,4001 га; 5122755400:01:002:0006 площею 1,1122 га; 5122755400:01:002:0115 площею 0,3855 га; 5122755400:01:002:0099 площею 1,8354 га, суд зазначає наступне.

Як вбачається з листа відповідача від 07.09.2015р. № 31-1503-0.11-7282/2-15, земельні ділянки з кадастровими номерами 5122755400:01:002:0005 площею 1,4001 га; 5122755400:01:002:0006 площею 1,1122 га; 5122755400:01:002:0115 площею 0,3855 га; 5122755400:01:002:0099 площею 1,8354 га надані у користування МП у вигляді ТОВ «Трансойл».

Відповідно до висновку, земельно - технічної судової експертизи №5925/24 від 02.12.2015р., у результаті досліджень встановлено, що земельні ділянки з кадастровими номерами 5122755400:01:002:0005 площею 1,4001 га; 5122755400:01:002:0006 площею 1,1122 га; 5122755400:01:002:0115 площею 0,3855 га; 5122755400:01:002:0099 площею 1,8354 га (або їх частини) не є складовою частиною земельної ділянки площею 88,2 га, розташованої на території Новобілярської селищної ради Комінтернівського району Одеської області, яка, за клопотанням ТОВ «М.В. Карго» передана в землі запасу на підставі розпорядження Комінтернівської районної державної адміністрації Одеської області від 06.01.2005 р. №3 «Про затвердження акту по визначенню обсягів збитків, заподіяних при вилученні земельних ділянок із земель Одеського державного лісогосподарського об'єднання «Одесаліс». Вказані земельні ділянки є суміжними мають спільну межу, межують без перетинів та розривів.

Відтак, суд зазначає, що передача у користування МП у вигляді ТОВ «Трансойл» земельних ділянок з кадастровими номерами 5122755400:01:002:0005 площею 1,4001 га; 5122755400:01:002:0006 площею 1,1122 га; 5122755400:01:002:0115 площею 0,3855 га; 5122755400:01:002:0099 площею 1,8354 га, не порушує законних прав та інтересів позивача.

Отже, позовні вимоги в даній частині задоволенню не підлягають.

Відповідно до ч.1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 72 цього Кодексу.

Згідно з ч.1 ст.69 Кодексу адміністративного судочинства України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

Відповідно до ст.8 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого зокрема людина, її права та свободи визначаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави.

Згідно зі ст. 159 КАС України судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.

Частиною 1 статті 6 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.

Судові витрати розподілити відповідно до вимог ст. 94 КАС України.

Відповідно до ч.1 ст.9 Кодексу адміністративного судочинства України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Керуючись ст. ст. 2, 4, 6, 9, 69-71, 86, 158-163, 167, 256 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «М.В. Карго» до управління Держгеокадастру у Комінтернівському районі Одеської області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, Мале підприємство у вигляді товариства з обмеженою відповідальністю «ТРАНСОІЛ», державне підприємство «Одеське лісове господарство» про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії, - задовольнити частково.

Визнати протиправним дії Управління Держгеокадастру у Комінтернівському районі Одеської області при наданні відповіді на запит ТОВ «М.В. Карго» 18.08.2015р. № 1808/01 про надання публічної інформації.

Зобов'язати Управління Держгеокадастру у Комінтернівському районі Одеської області розглянути запит ТОВ «М.В. Карго» від 18.08.2015р. № 1808/01 про надання публічної інформації в порядку та строки встановлені Законом України «Про доступ до публічної інформації».

Визнати протиправними дії Управління Держгеокадастру у Комінтернівському районі Одеської області щодо обліку земельної ділянки площею 88,2 га, розташованої на території Новобілярської селищної ради Комінтернівського району Одеської області, яка передана в землі запасу на підставі розпорядження Комінтернівської районної державної адміністрації Одеської області від 06.01.2005 №3 «Про затвердження акту по визначенню обсягів збитків, заподіяних при вилученні земельних ділянок із земель Одеського державного лісогосподарського об'єднання «Одесаліс», як земельної ділянки, що перебуває в постійному користуванні ДП «Одеське лісове господарство» (Красносільське лісництво).

Зобов'язати Управління Держгеокадастру у Комінтернівському районі Одеської області внести відповідні зміни у статистичній звітності з кількісного обліку земель форми № 6-зем, пов'язані із вилученням земельної ділянки із земель Одеського лісогосподарського об'єднання «Одесаліс» на підставі розпорядження Комінтернівської районної державної адміністрації Одеської області від 06.01.2005 №3 «Про затвердження акту по визначенню обсягів збитків, заподіяних при вилученні земельних ділянок із земель Одеського державного лісогосподарського об'єднання «Одесаліс» відповідно до висновку земельно - технічної судової експертизи №5925/24 від 02.12.2015р.

В задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги. Апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя Л.М. Токмілова

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.12.2015
Оприлюднено22.12.2015
Номер документу54357188
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/5663/15

Ухвала від 18.02.2016

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Запорожан Д.В.

Ухвала від 05.01.2016

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Запорожан Д.В.

Постанова від 16.12.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Токмілова Л. М.

Ухвала від 21.09.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Токмілова Л. М.

Ухвала від 11.09.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Токмілова Л. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні