Постанова
від 01.08.2011 по справі 2а-0870/4455/11
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 серпня 2011 року 09:40 Справа № 2а-0870/4455/11

Запорізький окружний адміністративний суд у складі :

судді Максименко Л.Я.

при секретарі судового засідання Приймаку Є.О.

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовною заявою:Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Запорізькій області, м. Запоріжжя

до:Приватного підприємства «Квадрат-Плюс», м. Запоріжжя

про:стягнення штрафу,

ВСТАНОВИВ:

Інспекція державного архітектурно-будівельного контролю у Запорізькій області звернулась із адміністративним позовом до Приватного підприємства «Квадрат-Плюс», в якому позивач просить суд стягнути з відповідача на користь державного бюджету штраф за правопорушення у сфері містобудування у розмірі 9 000,00 грн.

Позивач обгрунтовує свої вимоги тим, що проведеною головним державним інспектором Запорізького відділу контролю будівництва перевіркою додержання вимог містобудівного законодавства з боку посадових осіб ПП «Квадрат-Плюс» при розробці проектної документації «Капітальний ремонт АЗС у складі автостоянки № 16 по вул. Складській, 1 у м. Запоріжжі», було виявлено невідповідність проектної документації «Капітальний ремонт АЗС у складі автостоянки № 16 по вул. Складській, 1 у м. Запоріжжі» державним стандартам, будівельним нормам та правилам. У зв'язку з цим, уповноваженою особою Запорізького відділу контролю будівництва складено акт перевірки від 31.01.2011.

На підставі акту перевірки, у відповідності до Закону України «Про відповідальність підприємств, їх об'єднань, установ та організацій за правопорушення у сфері містобудування» та Положення про порядок накладення штрафів за правопорушення у сфері містобудування, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 06.04.1995 № 244 заступником начальника інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Запорізькій області 21.02.2011 винесена постанова № 8 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудування, відповідно до якої на ПП «Квадрат-Плюс» накладений штраф у розмірі 9 000,00 грн. Оскільки штраф відповідачем в установлені законом строки не сплачено, позивач просить стягнути його в судовому порядку.

Представник позивача в судове засідання не з'явився, клопотанням від 01.08.2011, яке надійшло через канцелярію суду вх. № 27569 просить розглянути справу без його участі. Позовні вимоги підтримує у повному обсязі.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, направлена на його адресу у справі судова повістка про призначення справи до розгляду на 01.08.2011 повернулася із відміткою пошти: «За закінченням терміну зберігання».

Про призначення справи на 21.06.2011 та 06.07.2011 відповідач був належним чином повідомлений, що підтверджується поштовим повідомленням про вручення (долучено до справи), а також клопотаннями, які надходили від керівника підприємства з проханням відкласти розгляд справи (зупинити провадження у справі) .

Враховуючи те, що судова повістка направлялася відповідачу за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, то згідно ч. 4 ст. 33 та ч. 11 ст. 35 КАС України вважається, що відповідач був належним чином повідомлений про дату і час судового засідання.

На підставі викладеного, суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності представників сторін, за наявними у справі доказами.

Враховуючи неприбуття у судові засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, суд, керуючись ч. 1 ст. 41 КАС України, не здійснював фіксування судових засідань за допомогою звукозаписувального технічного засобу.

Дослідивши матеріали справи та перевіривши їх доказами, суд вважає, що позовні вимоги слід задовольнити повністю виходячи з наступного.

Відповідно до п. 1 Положення про інспекцію державного архітектурно- будівельного контролю у Запорізькій області, затвердженого наказом Державної архітектурно-будівельної інспекції України від 24.02.2009 № 28 інспекція державного архітектурно-будівельного контролю у Запорізькій області є територіальним органом Державної архітектурно-будівельної інспекції, утворена відповідно до наказу Держархбудінспекції від 26.10.2007 № 50, входить до сфери її управління, підзвітна і підконтрольна їй.

Відповідно до п. 3 вищезазначеного Положення одним з основних завдань інспекції державного архітектурно-будівельного контролю є виконання в межах компетенції дозвільних, реєстраційних функцій та здійснення контролю і нагляду у сфері будівництва, містобудування та архітектури.

Відповідно до підпунктів 4, 5 п. 3 Положення про державний архітектурно- будівельний контроль, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 25.03.1993р. № 225 Держархбудінспекція та її територіальні органи здійснюють вибіркові перевірки відповідності розміщення об'єктів, виконання будівельних робіт, виробництва будівельних матеріалів, виробів і конструкцій законодавству, державним стандартам, нормам і правилам, архітектурним вимогам, технічним умовам, затвердженим проектним рішенням, а також місцевим правилам забудови населених пунктів; розглядають справи про правопорушення у сфері містобудування і приймають відповідні рішення.

Відповідно до п. 2 Положення про порядок накладення штрафів за правопорушення у сфері містобудування, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 06.04.1995 № 244, штрафи накладаються інспекціями державного архітектурно-будівельного контролю на підприємства, їх об'єднання, установи та організації, що допустили правопорушення у сфері містобудування, за результатами контрольних перевірок, а також перевірок, проведених за зверненнями заінтересованих юридичних або фізичних осіб.

Як встановлено із матеріалів справи, 31.01.2011 головним державним інспектором Запорізького відділу контролю будівництва було проведено перевірку додержання вимог містобудівного законодавства з боку посадових осіб ПП «Квадрат-Плюс» при розробці проектної документації «Капітальний ремонт АЗС у складі автостоянки № 16 по вул. Складській, 1 у м. Запоріжжі», за результатами якої складений акт.

В ході перевірки було виявлено, що проектна документація «Капітальний ремонт АЗС у складі автостоянки № 16 по вул. Складській, 1 у м. Запоріжжі» розроблена без наявності вихідних даних як це передбачено п. 2.2 ДБН А.2.2-3-2004 «Склад, порядок розроблення, погодження та затвердження проектної документації для будівництва»; вищезазначена проектна документація розроблена на не існуючу стадію «виконавча документація», у ДБН А.2.2-3-2004 «Склад, порядок розроблення, погодження та затвердження проектної документації для будівництва» такої стадії проектування не передбачено; назва проектної документації, згідно п. 2.4 ДБН А.2.2-3-2004 «Склад, порядок розроблення, погодження та затвердження проектної документації для будівництва», повинна бути уніфікована і відображати кількість стадій проектування та вид будівництва. Згідно з оригіналом «Капітальний ремонт АЗС у складі автостоянки № 16 по вул. Складській, 1 у м. Запоріжжі», а згідно висновку судової будівельно - технічної експертизи № 1397 від 18.11.2010р. роботи, виконанні на АЗС класифікуються як реконструкція; металевий навіс та операторська АЗС розташовані в охоронній зоні водовода діаметром 1000 мм, що є порушенням вимог додатку 8.3 ДБН 360-92** «Градостроительство, планировка и застройка городских и сельских поселений» та п. 10.20 СНиП 2.04.02-84 «Водоснабжение. Наружные сети и сооружения».

Отже, перевіркою встановлено, що проектна документація «Капітальний ремонт АЗС у складі автостоянки № 16 по вул. Складській, 1 у м. Запоріжжі не відповідає державним стандартам, будівельним нормам та правилам.

Відповідальність юридичних осіб за правопорушення у сфері містобудування встановлена Законом України «Про відповідальність підприємств, їх об'єднань, установ та організацій за правопорушення у сфері містобудування».

Відповідно до ч. 1 ст. 2 Закону України «Про відповідальність підприємств, їх об'єднань, установ та організацій за правопорушення у сфері містобудування» справи про правопорушення, передбачені цим Законом, розглядаються Державною архітектурно-будівельною інспекцією України та її територіальними органами.

Відповідно до ч. 1 ст. 3 цього Закону, підставою для розгляду справи про правопорушення у сфері містобудування є протокол, складений уповноваженою на те особою інспекції державного архітектурно-будівельного контролю за результатами перевірки.

10.02.2011 головним державним інспектором Запорізького відділу контролю будівництва інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Запорізькій області був складений протокол про правопорушення у сфері містобудування., відповідно до якого винним у правопорушеннях, зазначених в протоколі, встановлено ПП «Квадрат-Плюс».

Згідно з ч. 4 ст. З вищезазначеного Закону рішення посадової особи інспекції державного архітектурно-будівельного контролю про накладення штрафу оформляється постановою про накладення на підприємство штрафу за правопорушення у сфері містобудування відповідно до цього Закону.

Так, абзацом 3 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про відповідальність підприємств, їх об'єднань, установ та організацій за правопорушення у сфері містобудування» встановлена відповідальність за передачу проектною організацією замовнику робочої документації для будівництва, що не відповідає будівельним нормам, державним стандартам, нормам і правилам, вихідним даним на проектування об'єктів архітектури, які надані у встановленому порядку, та затвердженому проекту, - у розмірі тридцяти відсотків вартості розробленої робочої документації.

Відповідно до договору № 09-2010/ИД укладеного між ПП «Квадрат-Плюс» та ПП ОСОБА_1 вартість проектної документації складає 30 000,00 грн..

На підставі поданих документів у відповідності до Закону України «Про відповідальність підприємств. їх об'єднань, установ та організацій за правопорушення у сфері містобудування» та Положення про порядок накладення штрафів за правопорушення у сфері містобудування, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 06.04.1995р. № 244 заступником начальника інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Запорізькій області 21.02.2011 винесена постанова № 8 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудування, відповідно до якої на ПП «Квадрат-Плюс» був накладений штраф у розмірі 9 000,00 грн.

Вказана постанова надіслана поштою для виконання та отримана відповідачем, про що свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення.

Відповідно до ч. 7 ст. З Закону України «Про відповідальність підприємств. їх об'єднань, установ та організацій за правопорушення у сфері містобудування» штраф підлягає сплаті підприємством у п'ятнадцяти денний термін з дня його накладення. У разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується у судовому порядку.

Станом на сьогоднішній день штраф у розмірі 9 000,00 грн. до державного бюджету не сплачено.

Підпункт 16 п. 5 Положення про інспекцію державного архітектурно-будівельного контролю у Запорізькій області, затвердженого наказом Державної архітектурно- будівельної інспекції України від 24.02.2009 № 28 передбачено право інспекції державного архітектурно-будівельного контролю здійснювати захист у суді своїх прав та законних інтересів, звертатися до суду у разі виявлення правопорушень у сфері будівництва, містобудування та архітектури.

На підставі вищевикладеного, суд приходить до висновку, що позовні вимоги Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Запорізькій області підлягають задоволенню.

Посилання відповідача в заяві № 13/11 від 04.07.2011 на невірно визначений Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у Запорізький області розмір штрафу суд до уваги не приймає та зазначає наступне.

Предметом розгляду у даній справі є стягнення штрафу в сумі 9 000,00 грн., застосованого до ПП «Квадрат-Плюс» постановою Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Запорізький області № 8 від 21.02.2011. Вказана постанова отримана відповідачем, але оскаржена не була, а тому є чинною і такою, що підлягає виконанню.

Дослідження питання правильності визначення розміру штрафу не входить до предмету дослідження по справі № 2а-0870/4455/11. Однак, суд зазначає, що до матеріалів справи позивачем долучено копію договору № 09-2010/ИД від 30.03.2010, який було надано Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Запорізький області безпосередньо ПП «Квадрат-Плюс», що підтверджується супровідним листом від 12.01.2011. Так, пунктом 1 Розділу 2 Договору передбачено, що за виконану проектну документацію замовник (ПП ОСОБА_1Ю.) перераховує виконавцю (ПП «Квадрат-Плюс») 30 000,00 грн, що спростовує доводи відповідача.

Згідно п.4 ст.94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 94, 158, 161-163 КАС України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Запорізькій області до Приватного підприємства «Квадрат-Плюс» про стягнення штрафу, - задовольнити повністю.

Стягнути з Приватного підприємства «Квадрат-Плюс» (69005, м. Запоріжжя, вул. Патріотична, 74-а, оф. 325 код ЄДРПОУ 31491341) на користь Державного бюджету Жовтневого району м. Запоріжжя (р/р 31110106700003, код платежу 21081100, банк ГУДКУ у Запорізькій області, МФО 813015, код ЄДРПОУ 34677124) штраф за правопорушення у сфері містобудування у розмірі 9 000 (дев'ять тисяч) грн. 00 коп. Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя (підпис) Л.Я. Максименко

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.08.2011
Оприлюднено24.12.2015
Номер документу54429299
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-0870/4455/11

Постанова від 01.08.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Максименко Лілія Яковлівна

Ухвала від 06.07.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Максименко Лілія Яковлівна

Ухвала від 08.06.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Максименко Лілія Яковлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні