ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
01 грудня 2015 р. справа № П/811/2095/15
Суддя Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду Шлай А.В. перевіривши відповідність вимогам Кодексу адміністративного судочинства України апеляційної скарги Знам'янської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Кіровоградській області на постанову Кіровоградського окружного адміністративного суду від 02 жовтня 2015 року у справі №П/811/2095/15 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Цілительниця» до Знам'янської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Кіровоградській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 27.02.2015 року №0000072207,-
в с т а н о в и в:
Постановою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 02 жовтня 2015 року адміністративний позов задоволено.
Не погодившись із рішенням суду, відповідач подав апеляційну скаргу, яка подана з порушенням строку, встановленого статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до частини 2 статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Як вбачається з повідомлення про вручення рекомендованого поштового відправлення, що міститься в матеріалах справи, копія оскаржуваної постанови отримана апелянтом 20 жовтня 2015 року. (а.с.88). Апеляційна скарга на постанову Кіровоградського окружного адміністративного суду від 02 жовтня 2015 року подана та зареєстрована у суді першої інстанції 04 листопада 2015 року (вх.18207). Таким чином, апеляційна скарга на рішення суду першої інстанції подана після закінчення десятиденного строку апеляційного оскарження.
Разом з апеляційною скаргою подано клопотання про поновлення строку на апеляційне оскарження постанови Кіровоградського окружного адміністративного суду від 02 жовтня 2015 року, в обґрунтування якого заявник зазначає, що правом на апеляційне оскарження у визначений строк не мало змоги скористатись, оскільки працівник підрозділу правової роботи Знам'янської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Кіровоградській області знаходився в плановій відпустці, на підтвердження чого надано копію наказу №131 від 06.10.2015 року про надання відпустки.
Кодексом адміністративного судочинства України дотримання апелянтом строку подачі апеляційної скарги визначено обов'язковою умовою при вирішенні питання про відкриття апеляційного провадження. Поновлення судом пропущеного строку можливо лише за наявності обставин, які є об'єктивно непереборними, не залежать від волевиявлення особи, що оскаржує судове рішення, пов'язані з дійсними істотними перешкодами та труднощами для своєчасного вчинення передбачених Кодексом адміністративного судочинства дій.
Розглянувши клопотання апелянта, суд дійшов висновку про те, що причини, зазначені ним в клопотанні, не можуть вважатись обґрунтованими та достатніми для визнання поважними підстав пропущення строків апеляційного оскарження.
Відповідно до частини 4 статті 189 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга залишається без руху також у випадку, якщо вона подана після закінчення строків, установлених статтею 186 цього Кодексу, і особа, яка її подала, не порушує питання про поновлення цього строку, або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані неповажними. При цьому протягом тридцяти днів з моменту отримання ухвали про залишення апеляційної скарги без руху особа має право звернутися до суду апеляційної інстанції з заявою про поновлення строків або вказати інші підстави для поновлення строку.
Крім того, апелянтом порушено вимоги частини 6 статті 187 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно якої до апеляційної скарги додається документ про сплату судового збору.
Разом з апеляційною скаргою відповідачем заявлено клопотання про звільнення від сплати судового збору за подання апеляційної скарги, в якому зазначено, що кошти передбачені на сплату судового збору кошторисом Знам'янської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Кіровоградській області не передбачені.
Розглянувши клопотання заявника, суд дійшов висновку про наступне.
Відповідно до частини 1 статті 88 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк. Зазначена норма кореспондується з нормою статті 8 Закону України «Про судовий збір», згідно якої, враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі. Суд також може зменшити розмір судового збору або звільнити від його сплати на підставі, зазначеній у частині першій цієї статті.
Отже, необхідною умовою для вирішення питання про звільнення заявника від сплати судового збору є врахування судом майнового стану.
Вищезазначені доводи заявника не заслуговують на увагу, оскільки Закон України «Про судовий збір» в чинній редакції, положень щодо звільнення суб'єктів владних повноважень від сплати судового збору не містить, а обмежене фінансування бюджетної установи не є підставою для її звільнення від сплати судового збору, а тому у задоволенні клопотання має бути відмовлено.
Відповідно до частини 2 статті 4 Закону України «Про судовий збір» (із змінами внесеними Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо сплати судового збору» № 484-VIII від 22.05.2015 року, який набув чинності 01.09.2015 року) ставка судового збору за подання до адміністративного суду апеляційної скарги на рішення суду складає 110 відсотків ставки, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви.
Зважаючи, що на час подачі адміністративного позову до суду – 06.07.2015 року Закон України «Про судовий збір» діяв в попередній редакції, ставка судового збору за подачу адміністративного позову майнового характеру до адміністративного суду складала 2 відсотки від розміру майнових вимог, але не менше 1,5 розміру мінімальної заробітної плати та не більше 4 розмірів мінімальної заробітної плати.
Таким чином враховуючи те, що розмір майнових вимог при подачі адміністративного позову складав 85566 грн. Розрахунок ставки судового збору при подачі адміністративного позову складає: 85566 грн. х 2% = 1711,32 грн. Проте, зазначена сума є меншою від 1,5 розміру мінімальної плати, що складає 1827 грн. (1218 грн. х 1.5), де 1218 грн. – розмір мінімальної заробітної плати в період з 01.01.2015 р. по 30.11.2015 р. згідно статті 8 Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік». Відтак, за подачу станом на 05.08.2015 року адміністративного позову підлягало сплаті 1827 грн. Так, розрахунок судового збору за подачу апеляційної скарги складає: 1827 грн.х110%=2009,7 грн. Отже, апелянт, який подав апеляційну скаргу 04.11.2015 року, тобто після набуття чинності змін до Закону України «Про судовий збір», мав сплатити судовий збір у розмірі 2009,7 грн., проте, судовий збір не сплачений взагалі.
Відповідно до частини 3 статті 189 Кодексу адміністративного судочинства України до апеляційної скарги, яка не оформлена відповідно до вимог, встановлених статтею 187 цього Кодексу, застосовуються правила статті 108 цього Кодексу та постановляється ухвала про залишення її без руху.
З огляду на вищевикладене, суд дає можливість у тридцятиденний строк з дня отримання копії даної ухвали усунути зазначені недоліки шляхом подання до суду:
- клопотання про поновлення строку апеляційного оскарження, в якій вказати поважні підстави для поновлення строку:
- оригіналу платіжного документу на суму 2009,7 грн. за наступними реквізитами:
Одержувач: УДКСУ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська,
ЄРДПОУ 37989274,
р/р 31217206781004,
МФО 805012, Банк: ГУДКСУ у Дніпропетровській області,
Призначення платежу: *;101;
Керуючись статтями 88, 108, 186, 187, 189 Кодексу адміністративного судочинства України, -
у х в а л и в:
У задоволенні клопотання Знам'янської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Кіровоградській області про звільнення від сплати судового збору - відмовити.
Апеляційну скаргу Знам'янської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Кіровоградській області на постанову Кіровоградського окружного адміністративного суду від 02 жовтня 2015 року у справі №П/811/2095/15 залишити без руху та надати тридцятиденний строк з дня отримання копії даної ухвали для усунення вищезазначених недоліків.
Ухвала набирає законної сили з моменту постановлення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів до Вищого адміністративного суду України.
Суддя: А.В. Шлай
Суд | Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.12.2015 |
Оприлюднено | 24.12.2015 |
Номер документу | 54429731 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Шлай А.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні