ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 У Х В А Л А
про заміну сторони виконавчого провадження
17.12.2015 р. м. Київ № 2а-15057/09/2670
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі колегії суддів: головуючого судді Іщука І.О., суддів: Погрібніченка І.М., Шулежка В.П., розглянув у порядку письмового провадження заяву ОСОБА_1 про заміну сторони виконавчого провадження по справі
за позовомОСОБА_1 доМіністерства охорони навколишнього природного середовища України, Державної екологічної інспекції у Київській області, Державної екологічної інспекції України провизнання наказів протиправними, поновлення на роботі, стягнення середньої заробітної плати за час вимушеного прогулу,
В С Т А Н О В И В:
У листопаді 2009 року ОСОБА_1 звернувся в суд з адміністративним позовом, в якому зазначав, що з вересня 2008 року проходив публічну службу на посаді першого заступника начальника Державної екологічної інспекції в Київській області-першого заступника Головного державного інспектора з охорони навколишнього природного середовища в Київській області з якої був звільнений у жовтні 2009 року на підставі пункту 6 частини першої статті 30 Закону України "Про державну службу" (за порушення Присяги державного службовця).
Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 25 листопада 2010 року, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 07 червня 2011 року, відмовлено в задоволенні позову.
Постановою Вищого адміністративного суду України від 11 лютого 2015 року скасовано постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 25 листопада 2010 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 07 червня 2011 року й в частині, що стосується поновлення на роботі ухвалено нове рішення, яким поновлено ОСОБА_1 на посаді першого заступника начальника Державної екологічної інспекції в Київській області-першого заступника Головного державного інспектора з охорони навколишнього природного середовища в Київській області з 29 жовтня 2009 року. У частині, що стосується стягнення середньої заробітної плати за час вимушеного прогулу справу направлено на новий розгляд до суду першої інстанції.
Позивачем заявлено клопотання про заміну сторони виконавчого провадження, розгляд якого призначено Окружним адміністративним судом м. Києва на 10.11.2015 р.
Позивач в судовому засіданні підтримав заявлене клопотання та просив суд його задовольнити та замінити боржника Міністерство охорони навколишнього природного середовища України на його правонаступника Державну екологічну інспекцію України.
Представники відповідачів 1, 2, 3 в судове засідання не з'явилися, про час, дату та місце судового розгляду заяви були повідомлені належним чином, докази чого містяться в матеріалах справи. Про причини неявки в судове засіданні не повідомили. Заперечень на заяву не надано.
Враховуючи неявку сторін у судове засідання, суд вважає за можливе здійснювати подальший розгляд справи в порядку письмового провадження відповідно до ч. 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України.
Вирішуючи заяву позивача суд виходить з наступного.
Відповідно до ч. 1 ст. 264 Кодексу адміністративного судочинства України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд може замінити сторону виконавчого провадження її правонаступником.
Аналогічні приписи містить ч.5 ст. 8 Закону України "Про виконавче провадження", відповідно до якої у разі вибуття однієї із сторін державний виконавець з власної ініціативи або за заявою сторони, а також сама заінтересована сторона мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, обов'язкові тією мірою, якою вони були б обов'язковими для сторони, яку правонаступник замінив.
Таким чином, під час виконавчого провадження заміна сторони виконавчого провадження є тотожною інституту процесуального правонаступництва, встановлених ст. 55 Кодексу адміністративного судочинства України, яка визначає процесуальні наслідки переходу прав і обов`язків від однієї особи до іншої у відносинах, щодо яких виник спір.
Судом встановлено, що державним виконавцем Відділу примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у м. Києві розпочато примусове виконання виконавчого документу № 2а-15057/09/2670 від 01.04.2015 р., виданого Окружним адміністративним судом м. Києва про поновлення ОСОБА_1 на посаді першого заступника начальника Державної екологічної інспекції в Київській області - першого заступника Головного державного інспектора з охорони навколишнього природного середовища Київської області з 29 жовтня 2009 р.
Також судом встановлено, що на момент звільнення позивача з посади першого заступника начальника Державної екологічної інспекції в Київській області - першого заступника Головного державного інспектора з охорони навколишнього природного середовища в Київській області (29.10.2009 р.) було чинне Положення про Міністерство охорони навколишнього природного середовища України.
Однак, Указом Президента України «Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади» від 9 грудня 2010 року N 1085/2010 утворено Державну екологічну інспекцію України, реорганізувавши Міністерство охорони навколишнього природного середовища України.
За визначенням п. 5 названого Положення міністерства та інші центральні органи виконавчої влади, що утворюються шляхом реорганізації інших центральних органів виконавчої влади, є правонаступниками органів, які реорганізуються.
Указом Президента України від 13 квітня 2011 року N 454/2011 затверджено Положення про Державну екологічну інспекцію України.
Організацію, повноваження та порядок діяльності центральних органів виконавчої влади України визначено Законом України «Про центральні органи виконавчої влади» від 17 березня 2011 року N 3166-V.
Абзацом 2 ч. 1 ст. 4 названого Закону міністерства, інші центральні органи виконавчої влади припиняються як юридичні особи з дати внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців запису про державну реєстрацію їх припинення.
Частинами 4 та 5 ст. 5 цього ж Закону визначено, що міністерство, інший центральний орган виконавчої влади утворюється шляхом утворення нового органу влади або в результаті реорганізації (злиття, поділу, перетворення) одного чи кількох центральних органів виконавчої влади.
Міністерство, інший центральний орган виконавчої влади припиняється шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 11 липня 2012 р. N 451-р «Питання Державної екологічної інспекції» Прем'єр-міністром України погоджено пропозицію Міністерства екології та природних ресурсів щодо можливості забезпечення здійснення покладених на Державну екологічну інспекцію функцій і повноважень Міністерства охорони навколишнього природного середовища, що припиняється, у частині реалізації державної політики із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.
Умови припинення юридичної особи та час, з якого юридична особа вважається припиненою, визначені статтею 104 Цивільного кодексу України, якою передбачено, що юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або в результаті ліквідації. Юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.
Статтею 107 Цивільного кодексу України встановлений порядок припинення юридичної особи шляхом злиття, приєднання, поділу та перетворення. Так, після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами та задоволення чи відхилення цих вимог комісія з припинення юридичної особи складає передавальний акт (у разі злиття, приєднання або перетворення) або розподільчий баланс (у разі поділу), які мають містити положення про правонаступництво щодо всіх зобов'язань юридичної особи, що припиняється, стосовно всіх її кредиторів та боржників, включаючи зобов'язання, які оспорюються сторонами . Передавальний акт та розподільчий баланс затверджуються учасниками юридичної особи або органом, який прийняв рішення про її припинення, крім випадків, встановлених законом. Підписані головою і членами комісії з припинення юридичної особи та затверджені учасниками юридичної особи або органом, який прийняв рішення про припинення юридичної особи, примірники передавального акта та розподільчого балансу передаються в орган, який здійснює державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, за місцем її державної реєстрації, а також в орган, який здійснює державну реєстрацію юридичної особи - правонаступника, за місцем її державної реєстрації.
Статтею 33 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» також передбачено, що юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням органу державної влади, прийнятим у випадках, передбачених законом. Юридична особа є такою, що припинилася, з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.
Відповідно до ч. 11 ст. 37 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» порядок внесення державним реєстратором запису про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу або перетворення встановлюється відповідно частинами десятою - дванадцятою статті 36 цього Закону.
Частиною 12 ст. 36 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» встановлено, що за відсутності підстав для залишення документів, які подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, без розгляду державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації.
Дата внесення до Єдиного державного реєстру запису про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації є датою державної реєстрації припинення юридичної особи.
Відповідно до частини 3 статті 17 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» щодо державних органів і органів місцевого самоврядування як юридичних осіб в Єдиному державному реєстрі містяться зокрема дані про перебування юридичної особи в процесі припинення; дата та номер запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи, підстава для його внесення.
Отже, датою фактичного припинення юридичної особи є дата внесення державним реєстратором до Єдиного державного реєстру запису про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи.
Згідно електронного запиту від 17.12.2015 р. за № 21546377 судом отримано Спеціальний витяг з Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб-підприємців, відповідно до якого державним реєстратором внесено запис від 14.06.2012 р. № 107011100112032761 про державну реєстрацію припинення юридичної особи, а саме: Міністерства охорони навколишнього природного середовища України.
Таким чином, Міністерство охорони навколишнього природного середовища України було ліквідовано та утворено Державну екологічну інспекцію України, яка його правонаступником.
Пунктами 9, 10 Положення про Державну екологічну інспекцію України Держекоінспекція України у межах своїх повноважень, на основі і на виконання Конституції та законів України, актів і доручень Президента України, актів Кабінету Міністрів України, наказів Міністерства та доручень Міністра видає накази організаційно-розпорядчого характеру, які підписує Голова Держекоінспекції України.
Держекоінспекцію України очолює Голова, якого призначає на посаду за поданням Прем'єр-міністра України, внесеним на підставі пропозицій Міністра, та звільняє з посади Президент України.
Голова Держекоінспекції України призначає на посади та звільняє з посад за погодженням з Міністром керівників і заступників керівників структурних підрозділів апарату Держекоінспекції України, призначає на посади та звільняє з посад інших державних службовців та працівників апарату Держекоінспекції України.
Враховуючи, що реорганізацію міністерства завершено, суд приходить до висновку про наявність підстав для заміни Міністерства охорони навколишнього природного середовища України на Державну екологічну інспекцію України.
Таким чином, суд вважає клопотання позивача про заміну сторони виконавчого провадження на боржника Державну екологічну інспекцію України обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню.
Разом з тим, суд відмовляє в задоволенні клопотання позивача в частині заміни боржника - Державної екологічної інспекції у Київській області, оскільки матеріали справи не свідчать про здійснення процесу реорганізації відносно останнього.
З урахуванням наведеного вище, суд приходить до висновку про часткову обґрунтованість заявленого позивачем клопотання, а, отже, вважає, що останнє підлягає задоволенню частково.
Керуючись статтями 160, 165, 264 Кодексу адміністративного судочинства України суд, -
УХВАЛИВ:
1. Клопотання ОСОБА_1 задовольнити частково.
2. Замінити Міністерство охорони навколишнього природного середовища України (вул. Урицького, 35, м. Київ, 35, 03035, код ЄДРПОУ 05387386) на Державну екологічну інспекцію України (вул. Урицького, 35, м. Київ, 35, 03035, код ЄДРПОУ 05387386).
3. В іншій частині клопотання відмовити.
Ухвала суду набирає законної сили в порядку та строки, встановлені статтею 254 КАС України, та може бути оскаржена у порядку та строки, встановлені статтями 185-187 КАС України.
Головуючий суддя І.О. Іщук
Судді: І.М. Погрібніченко
В.П. Шулежко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 17.12.2015 |
Оприлюднено | 23.12.2015 |
Номер документу | 54432642 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Данилевич Н.А.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Іщук І.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні