ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
17 грудня 2015 року м. Київ К/9991/66995/12
Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів:
Карася О.В. (головуючого), Олендера І.Я., Рибченка А.О.,
розглянувши у попередньому судовому засіданні касаційну скаргу Державної податкової інспекції у Московському районі м. Харкова Харківської області Державної податкової служби на постанову Харківського окружного адміністративного суду від 09.08.2012 та ухвалу Харківського апеляційного адміністративного суду від 09.10.2012 по справі № 2а-7157/12/2070
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Прем'єр продукт Україна"
до Державної податкової інспекції у Московському районі м. Харкова
Харківської області Державної податкової служби
про визнання протиправним та скасування наказу,-
В С Т А Н О В И В:
Товариство звернулась до суду з позовом, з урахуванням уточнень, у якому просить визнати протиправним та скасувати наказ Державної податкової інспекції від 14.06.2012 № 496 про проведення документальної позапланової виїзної перевірки.
Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 09.08.2012, залишеною без змін ухвалою Харківського апеляційного адміністративного суду від 09.10.2012, позов задоволено, визнано протиправним та скасовано оскаржуваний наказ.
Не погодившись із судовими рішеннями, відповідач до Вищого адміністративного суду України подав касаційну скаргу, де посилаючись на порушення судами норм матеріального та процесуального права, просить судові рішення першої та апеляційної інстанцій скасувати та прийняти нове, яким у задоволенні позовних вимог Товариства відмовити.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши доповідь судді, перевіривши повноту встановлених обставин справи та правильність їх юридичної оцінки судами, Вищий адміністративний суд України не вбачає підстав для задоволення касаційної скарги.
Судами попередніх інстанцій встановлено, що Державною податковою інспекцією на підставі пп. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України, у зв'язку з встановленням сумнівності у факті здійснення операцій, на адресу позивача направлено запит від 19.05.2012 № 2630/10/15-914 про надання інформації та її документальне підтвердження з метою з'ясування реальності та повноти відображення у бухгалтерському та податковому обліку із відповідним відображенням у податкових деклараціях (розрахунках, звітах) Товариства результатів операцій по господарських відносинах задекларованих у податковій декларації з ПДВ за березень 2012.
На зазначений запит Товариство листом від 01.06.2012 повідомило контролюючий орган про недоліки запиту, а саме: не вказано обґрунтовані законодавчо встановлені підстави для направлення такого запиту, зокрема, не вказано факти, які свідчать про порушення позивачем податкового, валютного та іншого законодавства, не зазначено, які саме розбіжності виявлені у поданих позивачем податкових деклараціях.
У зв'язку з ненаданням Товариством інформації, що визначена у запиті, та її документального підтвердження, відповідачем на підставі пп. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України (далі - ПК України) прийнято наказ від 14.06.2012 № 496 про проведення документальної позапланової виїзної перевірки Товариства.
Задовольняючи позовні вимоги суд першої інстанції, з думкою якого погодився суд апеляційної інстанції, виходив з того, що у запиті про надання інформації не вказано жодних фактів порушення позивачем вимог податкового чи іншого законодавства та не зазначено жодної, з законодавчо визначеного переліку (п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України ), підстав для проведення перевірки, а отже прийняття відповідачем наказу від 14.06.2012 № 496 про проведення документальної позапланової виїзної перевірки Товариства є безпідставним.
Так, ч. 2 ст. 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України та законами України.
Відповідно до пп. 20.1.4. п. 20.1 ст. 20 та пп. 75.1 ст. 75 Податкового Кодексу України - органи державної податкової служби мають право проводити перевірки платників податків зокрема документальні позапланові виїзні перевірки, в порядку, встановленому цим Кодексом.
Порядок проведення документальних позапланових виїзних перевірок регламентовано ст. 78 ПК України .
Згідно із пп. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 ПК України документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється, зокрема, за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.
Відповідно до п. 73.3 ст. 73 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій, завдань, та її документального підтвердження. Такий запит підписується керівником (заступником керівника) органу державної податкової служби і повинен містити перелік інформації, яка запитується, та документів, що її підтверджують, а також підстави для надіслання запиту.
Письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з таких підстав: за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби; для визначення рівня звичайних цін на товари (роботи, послуги) під час проведення перевірок; виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків; щодо платника податків подано скаргу про ненадання таким платником податків податкової накладної покупцю або про порушення правил заповнення податкової накладної; у разі проведення зустрічної звірки; в інших випадках, визначених цим Кодексом. Запит вважається врученим, якщо його надіслано поштою листом з повідомленням про вручення за податковою адресою або надано під розписку платнику податків або іншому суб'єкту інформаційних відносин або його посадовій особі.
Платники податків та інші суб'єкти інформаційних відносин зобов'язані подавати інформацію, визначену у запиті органу державної податкової служби, та її документальне підтвердження протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження запиту (якщо інше не передбачено цим Кодексом). У разі коли запит складено з порушенням вимог, викладених в абзацах першому та другому цього пункту, платник податків звільняється від обов'язку надавати відповідь на такий запит.
Як встановлено судами попередніх інстанцій, запит контролюючого органу не містить жодної обґрунтованої підстави для його надіслання, а тому, за відсутності визначених пп. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України підстав для призначення документальної позапланової виїзної перевірки Товариства та недотримання відповідачем обов'язкових умов для проведення зазначеної перевірки, у податкового органу були відсутні підстави для прийняття оскаржуваного наказу від 14.06.2012 № 496.
За таких обставин переглянуті судові рішення першої та апеляційної інстанцій у справі відповідають приписам чинного законодавства, а доводи касаційної скарги визнаються непереконливими.
Керуючись ст. ст. 160, 167, 210 - 231 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
У Х В А Л И В:
Касаційну скаргу Державної податкової інспекції у Московському районі м. Харкова Харківської області Державної податкової служби відхилити.
Постанову Харківського окружного адміністративного суду від 09.08.2012 та ухвалу Харківського апеляційного адміністративного суду від 09.10.2012 по справі № 2а-7157/12/2070 залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі, і оскарженню не підлягає, крім як з підстав, у строк та в порядку, визначеними ст. ст. 237-239 1 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий О.В. Карась
Судді І.Я. Олендер
А.О. Рибченко
Суд | Вищий адміністративний суд України |
Дата ухвалення рішення | 17.12.2015 |
Оприлюднено | 21.12.2015 |
Номер документу | 54437497 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вищий адміністративний суд України
Карась О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні