КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
16 грудня 2015 року 810/5531/15
приміщення суду за адресою: м. Київ, бул. ОСОБА_1, 26,
час прийняття постанови : 11 год. 15 хв.
Київський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Лиска І.Г.
при секретарі: Васковець М.С., за участю представника позивача, розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Уні-Пак" до Броварської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Київській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,
в с т а н о в и в:
До Київського окружного адміністративного суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю "Уні-Пак" з позовом до Броварської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Київській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень №0000951502 від 22.01.2015 року , №0015081502 від 08.07.2015 року, №0015091502 від 08.07.2015 року .
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Уні-Пак" отримало від Броварської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Київській області три податкові повідомлення рішення: №0000951502 від 22.01.2015 року про сплату штрафу у розмірі 33 679,90 грн.; №0015081502 від 08.07.2015 року про сплату штрафу у розмірі 7 364,91 грн.; №0015091502 від 08.07.2015 року про сплату штрафу у розмірі 1 483,90 грн.
Оскаржувані податкові повідомлення - рішення були винесені на підставі двох актів перевірок: Акту перевірки термінів сплати самостійно визначеного грошового зобов'язання по податках і зборах від 21.01.2015 року №34/1502/30371359 та Акту перевірки термінів сплати самостійно визначеного грошового зобов'язання по податках і зборах від 08.07.2015 року №304/15- 02/30371359.
Згідно з висновками цих Актів перевірок позивач нібито своєчасно не сплатив узгоджені податкові зобов'язання з орендної плати за серпень - грудень 2012 року та весь 2013 рік, а тому до нього згідно податкових повідомлень - рішень і були застосовні відповідні штрафні санкції.
Позивач зазначає, що ним своєчасно сплачені свої узгоджені грошові зобов'язання з орендної плати, тому податкові повідомлення - рішення №0000951502 від 22.01.2015 року , №0015081502 від 08.07.2015 року, №0015091502 від 08.07.2015 року є протиправними і такими, що підлягають скасуванню, а висновки контролюючого органу є безпідставними.
У судовому засіданні представник позивача ОСОБА_2 підтвердив обставини, викладені у позовній заяві, позовні вимоги підтримав у повному обсязі, просив суд позов задовольнити.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про розгляд справи повідомлений належним чином, заперечень на позов не надав, причин неявки суду не повідомив.
Судом прийнято рішення про розгляд справи у відсутності представника відповідача, на підставі наявних у ній доказів.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, вислухавши представника позивача, суд вважає, що позов підлягає задоволенню виходячи з наступного.
Київська обласна державна адміністрація в особі Броварської районної державної адміністрації Київської області та ТОВ «Уні-Пак» 31 травня 2012 року уклали Договір оренди землі , згідно якого орендодавець згідно розпорядження Київської обласної державної адміністрації №1550 «Про надання в оренду земельної ділянки ТОВ «Уні-Пак» від 30 грудня 2011 року надає, а Орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку площею 2, 4471 га для будівництва заводу по виробництву полімерних виробів, за адресою: київська область, Броварський район, на території Калитянської селищної ради, кадастровий номер земельної ділянки 3221255500:03:018:0076 .
Згідно п. 11 зазначеного Договору, орендна плата вноситься рівними частками у безготівковій формі на розрахунковий рахунок орендодавця в сумі 9905, 86 грн. щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Вказаний Договір оренди землі від 31 травня 2012 року був зареєстрований в Книзі записів Державної реєстрації за №322120004000279 від 26 липня 2012 року .
Згідно із пп. 14.1.147 ст. 14 Податкового Кодексу України, плата за землю - це "загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності".
Згідно із тією ж ст. 14 ПКУ, земельний податок - це "обов'язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів" (пп. 14.1.72 ст. 14 ПКУ); орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - це "обов'язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою" (пп. 14.1.136 ПКУ).
Відповідно до вимог ст. 15 п. 15.1. Податкового Кодексу України, платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.
Статтею 16 Податкового Кодексу України передбачено, що платник податків зобов'язаний, зокрема, стати на облік у контролюючих органах в порядку, встановленому законодавством України; вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів; подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Статтею 288 Податкового Кодексу України передбачено, що підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.
Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний орган державної податкової служби про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни. Платником орендної плати є орендар земельної ділянки. Об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду. Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем. Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу: не може бути меншою: для земель сільськогосподарського призначення - розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом; для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом; не може перевищувати: а) для земельних ділянок, наданих для розміщення, будівництва, обслуговування та експлуатації об'єктів енергетики, які виробляють електричну енергію з відновлюваних джерел енергії, включаючи технологічну інфраструктуру таких об'єктів (виробничі приміщення, бази, розподільчі пункти (пристрої), електричні підстанції, електричні мережі), - 3 відсотки нормативної грошової оцінки; б) для інших земельних ділянок, наданих в оренду, - 12 відсотків нормативної грошової оцінки; може бути більшою граничного розміру орендної плати, ніж зазначений у підпункті 288.5.2, у разі визначення орендаря на конкурентних засадах. Плата за суборенду земельних ділянок не може перевищувати орендної плати.
Податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285 - 287 цього розділу.
Згідно ст. 287 ПК України власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.
У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою плата за землю сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у поточному році.
Відповідно до вимог п. 286.2. ст. 286 Податкового Кодексу України, платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
Пунктом 287.3. ст. 287 Податкового Кодексу України передбачено, що податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Згідно п. 57.1. ст. 57 Податкового Кодексу України, платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
На підставі п.п 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 Податкового Кодексу України Броварською ОДПІ ГУ ДФС у Київській області проведено камеральну перевірку з питання своєчасності сплати відповідачем орендної плати з юридичних осіб, про що було складено Акт від 21.01.2015року № 35/1502/30371359.
За результатами перевірки, відповідно до висновків, було встановлено порушення термінів сплати самостійно визначеного грошового зобов'язання протягом строків, визначених п. 287.3 ст. 287 Податкового кодексу України та відповідно до п. 126.1, ст. 126 Податкового кодексу України та підставі чого відповідачем прийняте: -податкове повідомлення-рішення №0000951502 від 22.01.2015 року про визначення суми грошового зобов'язання за штрафними (фінансовими) санкціями на загальну суму 33679, 90 грн.
На підставі п.п 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 Податкового Кодексу України Броварською ОДПІ ГУ ДФС у Київській області проведено камеральну перевірку з питання своєчасності сплати відповідачем орендної плати з юридичних осіб, про що було складено Акт від 08.07.2015року №304/15-02/3037/1359.
За результатами перевірки, відповідно до висновків, було встановлено порушення термінів сплати самостійно визначеного грошового зобов'язання протягом строків, визначених п. 287.3 ст. 287 Податкового кодексу України та відповідно до п. 126.1, ст. 126 Податкового кодексу України на підставі чого відповідачем прийняті податкові повідомлення - рішення №0015081502 від 08.07.2015 року про сплату штрафу у розмірі 7 364,91 грн.; №0015091502 від 08.07.2015 року про сплату штрафу у розмірі 1 483,90 грн..
Судом встановлено, що у відповідності до вимог ст. 287 Податкового Кодексу України позивачем було сплачено податкові зобов'язання з орендної плати, а саме: за серпень 2012 року в сумі 9905,86 грн., що підтверджується платіжним дорученням № 1067 від 28 серпня 2012 року, за вересень 2012 року у сумі 9905,86 грн., що підтверджується платіжним дорученням № 1230 від 01 жовтня 2012 року, за жовтень 2012 року у сумі 9905,86 грн., що підтверджується платіжним дорученням № 1379 від 02 листопада 2012 року, за листопад 2012 року у сумі 9905,86 грн., що підтверджується платіжним дорученням № 1499 від 05 грудня 2012 року, за грудень 2012 року в сумі 9905,86 грн., що підтверджується платіжним дорученням № 14 від 09 січня 2013 року, за січень 2013 року в сумі 9905,86 грн., що підтверджується платіжним дорученням № 187 від 12 лютого 2013 року, за лютий 2013 року у сумі 9905,86 грн., що підтверджується платіжним дорученням № 305 від 06 березня 2013 року, за березень 2013 року в сумі 9905,86 грн., що підтверджується платіжним дорученням № 408 від 02 квітня 2013 року, за квітень 2013 року у сумі 9905,86 грн., що підтверджується платіжним дорученням № 605 від 07 травня 2013 року, за травень 2013 року у сумі 9905,86 грн., що підтверджується платіжним дорученням № 784 від 04 червня 2013 року, за червень 2013 року у сумі 9905,86 грн., що підтверджується платіжним дорученням № 942 від 03 липня 2013 року, за липень 2013 року в сумі 9905,86 грн., що підтверджується платіжним дорученням № 1131 від 07 серпня 2013 року, за серпень 2013 року в сумі 9905,86 грн. що підтверджується платіжним дорученням № 1544 від 17 жовтня 2013 року, за вересень 2013 року в сумі 9905,86 грн., що підтверджується платіжним дорученням №1544 від 17 жовтня 2013 року , за жовтень 2013 року в сумі 9905,86 грн., що підтверджується платіжним дорученням №1649 від 6 листопада 2013 року, за листопад 2013 року в сумі 9905,86 грн., що підтверджується платіжним дорученням №1835 від 12 грудня 2013 року, за грудень 2013 року в сумі 9905,86 грн., що підтверджується платіжним дорученням №35 від 16 січня 2013 року.
Крім того, своєчасна сплата зазначених податкових зобов'язань підтверджується: Довідкою ПАТ «Банк «Національні інвестиції» від 15 грудня 2015 року, випискою по особовому рахунку позивача від 15.01.2014 року з АТ «ОТП Банк» , Виписками по рахунку ТОВ «Уні-Пак» з АТ «Банк «національні інвестиції», копії яких містяться в матеріалах справи.
Судом встановлено, що усі перелічені платежі були здійснені позивачем з призначенням платежів «орендна плата з юридичних осіб» за вірними реквізитами відповідача, для зарахування саме орендної плати.
Згідно положень пп. 14.1.265 п. 14.1 статті 14 Податкового кодексу України: «штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності»
Відповідно до п. 126.1 ст. 126 Податкового кодексу України, у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання та/або авансових внесків з податку на прибуток підприємств, рентної плати протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу».
З наведеного вбачається , що підставою для застосування штрафних санкцій до позивача може бути лише порушення податкового законодавства - несплата у встановлений строк, узгоджених зобов'язань з орендної плати.
У той же час як встановлено судом позивач не порушив строки сплати узгоджених зобов'язань, що підтверджується переліченими вище платіжними дорученнями та банківськими виписками, які містяться в матеріалах справи.
У зв'язку із чим суд приходить до висновку, що штрафні санкції за податковими повідомленнями - рішеннями №0000951502 від 22.01.2015 року , №0015081502 від 08.07.2015 року, №0015091502 від 08.07.2015 року були застосовані до позивача всупереч положенням закону та за відсутності порушень податкового законодавства з боку позивача.
Таким чином, податкові повідомлення - рішення №0000951502 від 22.01.2015 року, №0015081502 від 08.07.2015 року, №0015091502 від 08.07.2015 року, є неправомірними та підлягають скасуванню.
Стаття 19 Конституції встановлює, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Статтею 11 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Згідно з ч. 2 ст. 71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Представником позивача надано обґрунтовані пояснення та докази на їх підтвердження, щодо заявлених позовних вимог.
Відповідач, як суб'єкт владних повноважень, заперечень на позов не надав та не довів суду правомірності прийнятих ним рішень.
За таких обставин, оспорювані податкові повідомлення-рішення від №0000951502 від 22.01.2015 року , №0015081502 від 08.07.2015 року, №0015091502 від 08.07.2015 року є безпідставними і підлягають скасуванню як протиправні, отже, позовні вимоги є такими, що підлягають задоволенню.
Згідно з частиною 1 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).
Керуючись статтями 11, 14, 70, 71, 72, 86, 94, 159-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
п о с т а н о в и в:
Адміністративний позов задовольнити.
Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення - рішення Броварської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Київській області №0000951502 від 22.01.2015 року , №0015081502 від 08.07.2015 року, №0015091502 від 08.07.2015 року.
Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Уні-ПАК" сплачений ним судовий збір у сумі 1218 (одна тисяча двісті вісімнадцять) грн. 00 коп.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя: Лиска І.Г.
Дата виготовлення і підписання повного тексту постанови - 17 грудня 2015 р.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.12.2015 |
Оприлюднено | 27.12.2015 |
Номер документу | 54504465 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Лиска І.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні