ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
08 грудня 2015 року 15:01 № 826/24385/15
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Федорчука А.Б., при секретарі судового засідання Шевчишин О.І., розглянувши адміністративну справу
за заявоюПублічного акціонерного товариства "Комунікаційний фондовий центр" до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про визнання протиправним та скасування рішення №1141 від 28.07.2015р.
за участю представників сторін:
від позивача : Рудоквас Ю.А.
від відповідача: Самборський В.С.
Відповідно до частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 08.12.2015 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови.
ВСТАНОВИВ:
Позивач, в особі Публічного акціонерного товариства "Комунікаційний фондовий центр" (надалі - Позивач), звернувся з адміністративним позовом до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (надалі - Відповідач) про визнання протиправним та скасувати рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку №1141 від 28.07.2015 року «Щодо зупинення торгівлі цінними паперами ПАТ «Комунікаційний фондовий центр» на будь-якій фондовій біржі» у повному обсязі.
В обґрунтування позовних вимоги Позивач зазначає, що оскаржуване рішення прийняте Відповідачем в порушення вимог законодавства, а також при винесені спірного рішення Відповідачем не було враховано всіх обставин, що мали значення для прийняття рішення, а тому, на думку Позивача, рішення є протиправним та підлягає скасуванню.
В судовому засіданні представник Позивача підтримав позовні вимоги в повному обсязі з підстав викладених в позовній заяві.
В обґрунтування заперечень Відповідач зазначає, що в позовній заяві не зазначено жодного процесуального порушення чи порушення нормативно-правового акту при прийняття Комісією Рішення Комісії №1141 від 28.07.2015 року.
Представник Відповідача проти позовних вимог заперечував та надав суду заперечення на позовну заяву.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд м. Києва зазначає наступне.
Судом встановлено, що Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку 28.07.2015 року було прийнято рішення №1141 «Щодо зупинення торгівлі цінними паперами ПАТ «Комунікаційний фондовий центр» на будь-якій фондовій біржі» (надалі - Рішення №1141).
В Рішенні №1141 зазначено про зупинення з 29.07.2015 року торгівлю цінними паперами ПАТ «Комунікаційний фондовий центр» (код за ЄДРПОУ 37006207) на будь-якій фондовій біржі на термін до 29.11.2015 року.
Позивач вважає, що спірне рішення є протиправним та підлягає скасуванню, звернувся з відповідним позовом до суду.
Повно та всебічно дослідивши наявні матеріали справи, а також норми чинного законодавства, Суд прийшов до висновку про не обґрунтування позовних вимог, виходячи з наступного.
Відповідно до положень статті 5 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів" державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку.
Стаття 7 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів" встановлює, що серед іншого основними завданнями Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку є: здійснення державного регулювання та контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних на території України, а також у сфері спільного інвестування; захист прав інвесторів шляхом застосування заходів щодо запобігання і припинення порушень законодавства на ринку цінних паперів, застосування санкцій за порушення законодавства у межах своїх повноважень.
Згідно з пунктом 16 статті 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів" Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право призначати тимчасово (до двох місяців) керівників фондових бірж, депозитаріїв та інших установ інфраструктури фондового ринку, зупиняти або припиняти допуск цінних паперів на фондові біржі або торгівлю ними на будь-якій фондовій біржі, зупиняти кліринг та укладення договорів купівлі-продажу, цінних паперів на фондових біржах на певний термін для захисту держави, інвесторів.
Таким чином, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку наділена правом зупиняти торгівлю цінними паперами ними на будь-якій фондовій біржі, але, у будь-якому випадку, за наявності достатніх підстав для цього.
Як зазначає відповідач у письмовому запереченні проти позову, підставою для прийняття оскаржуваного рішення та зупинення торгівлі цінними паперами слугувало, що Комісією була проаналізована інформація щодо діяльності ряду емітентів, у тому числі ПАТ «Комунікаційний фондовий центр», торгівля цінними паперами яких здійснювалась на біржах.
ПАТ «Комунікаційний фондовий центр» господарське товариство зі статутним капіталом - 50 000 000 грн.
Згідно інформації про випуск акцій Емітента, зазначеної на веб-сайті stockmarket.gov.ua, емітентом випущено 5 000 000 000 акцій, номінальною вартістю акції 0,01 грн., відповідно до свідоцтва про реєстрацію випуску цінних паперів Емітента від 23.11.2010 №1090/1/10. Види діяльності товариства: 63.11 Оброблення даних, розміщення інформації на веб-узлах і пов'язана з ними діяльність; 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; 58.29 Видання іншого програмного забезпечення; 62.01. Комп'ютерне програмування; 62.02 Консультування з питань інформатизації; 62.09 Інша діяльність у сфері інформаційних технологій і комп'ютерних систем Основний вид послуг ПАТ "Комунікаційний фондовий центр" - надання послуг електронного цифрового підпису акредитованим центром сертифікації ключів (АЦСК).
За результатами проведеного аналізу річної звітності товариства за 2014 рік встановлено, що емітент має низькі фінансово-господарські показники: станом на кінець звітного періоду кількість працівників становила 6 (шість) осіб, з них: працівники, які працюють за сумісництвом (осіб) - 4. Всі працюють на умовах неповного робочого часу; переважна частка активів емітента складалась з нематеріальних активів, дебіторської заборгованості та поточних фінансових інвестицій відповідно до балансу Емітента, а саме: 99,84%; усього зобов'язань на кінець звітного періоду 10 594 000 грн.; фінансовий результат - чистий прибуток станом на 31.12.2014р. становить 2 тис.
Разом з цим, капіталізація ПАТ «КФЦ» за результатами торгів на фондовій біржі склала-261 666 666,67грн.
Поточна ціна за акцію станом на 12.08.2015 року на ПАТ "ФБ "Перспектива" склала 0.0435 грн. (при номіналі 0 , 01грн.).
Враховуючи низькі фінансово-господарські показники, наявність значних боргових зобов'язань об'єктивних причин для зростання ціни в 4,35 рази від номінальної вартості не вбачається.
Відповідач звертає увагу, що торгівля цінним паперами ПАТ «КФЦ» на біржі здійснюється виключно трьома учасниками (ПрАТ "МЕНЕДЖМЕНТ ТЕХНОЛОДЖІЗ", ТОВ "ЦЕНТРАЛЬНИЙ БРОКЕР", ТОВ "ФОНДОВИЙ АКТИВ"), що може свідчити про штучне ціноутворення. Так, у відношенні зазначених торговців цінними паперами Комісією порушені справи у зв'язку з виявленням ознак маніпулювання цінами на фондовому ринку під час торгівлі цінними паперами.
За результатами аналізу договорів купівлі - продажу цінних паперів ПАТ «КФЦ», наявних в Комісії у вигляді адміністративних даних щодо здійснення діяльності організаторами торгівлі, встановлено, що з цінними паперами Емітента (ISIN UA 4000069926) у першому півріччі 2015 року договори купівлі - продажу цінних паперів укладались лише на ПАТ «Фондова Біржа «Перспектива» (далі - ПАТ «ФБ «Перспектива»). Так, за участю ТОВ «Центральний Брокер», ПрАТ «Менеджмент Технолоджіз» (далі - ПрАТ «МТ», код ЄДРПОУ 32987822) та ТОВ «Фондовий актив» (код ЄДРПОУ 37213045) за безадресними (анонімними) заявками через ПАТ «Розрахунковий центр з обслуговування договорів на фінансових ринках» (далі - ПАТ «Розрахунковий центр», код ЄДРПОУ 35917889) було вчинено ряд правочинів.
При цьому, 30.01.2015 року, 27.02.2015 року, 31.03.2015 року, 30.04.2015 року, 29.05.2015 року та 30.06.2015 року є останніми робочими днями місяця, у якому відбувались біржові торги, за результатами яких формувався біржовий курс акцій Емітента у розмірі: 0,09 грн., 0,08 грн., 0,07 грн., 0,06 грн., 0,052 грн. та 0,045 грн. відповідно.
За результатом аналізу особливої інформації Емітента, за перше півріччя 2015 року, встановлено, що протягом вказаного періоду підстав для значної зміни ціни на акції Емітента не було.
Таким чином, ТОВ «Центральний Брокер», ТОВ «Фондовий актив» та ПрАТ «МТ» здійснювали операції купівлі/продажу акцій Емітента, які надають уявлення щодо ціни на акції Емітента, що не відповідають дійсності і призводять до встановлення інших цін, ніж ті, що існували б за відсутності вищевказаних операцій.
Також, відповідно до інформації, яка міститься на веб-сторінці Міністерства юстиції України у розділі Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців встановлено, що в переліку засновників (учасників) ТОВ «Центральний Брокер» перебувають: ПАТ «Фондова біржа «Перспектива» з часткою в статутному капіталі ТОВ «Центральний Брокер» у розмірі 2 638 443,56 грн., що дорівнює 8,79 % від статутного капіталу ТОВ «Центральний Брокер»; ТОВ «Фондовий актив» з часткою в статутному капіталі ТОВ «Центральний Брокер» у розмірі 2 900 001,00 грн., що дорівнює 9,66 % від статутного капіталу ТОВ «Центральний Брокер»; ПрАТ «МТ» з часткою в статутному капіталі ТОВ «Центральний Брокер» у розмірі 2 899 998,00 грн., що дорівнює 9,66 % від статутного капіталу ТОВ «Центральний Брокер».
Місцезнаходженням юридичних осіб ТОВ «Фондовий актив», ПрАТ «МТ», ТОВ «Центральний Брокер» та ПАТ «КФЦ», станом на 21 серпня 2015 року, є вул. Леніна, будинок 30, м. Дніпропетровськ, 49000.
Крім того, ТОВ «Фондовий актив» та ТОВ «Центральний Брокер», відповідно до інформації, яка міститься на веб-сторінці Міністерства юстиції України у розділі Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, мають ідентичний телефонний номер.
Позивачем надано суду Договори про виконання функцій маркет-мейкера: №10/05/11-04М від 10.05.2011 року та додаткової угоди №2 від 10.05.2011 року; №10/05/11-02М від 10.05.2011 року та додаткової угоди №2 від 10.05.2011 року; №10/05/11-03М від 10.05.2011 року та додаткової угоди №2 від 10.05.2011 року, які укладені між ТОВ «Центральний Брокер», ТОВ «Фондовий актив» та ПрАТ «МТ».
Судом досліджено вищезазначені договори та встановлено, що як зазначені Відповідачем в Аналітичній записці та в запереченнях на позовну заяву Позивач та вищезазначені Товариства зареєстровані за одною адресою та мають відкриті рахунки в одному відділенні Банку, що в свою чергу підтверджує висновки Відповідача.
Також під час перевірки встановлено, що за наявною в Комісії інформацією, станом на 31.01.2015 року, 28.02.2015 року, 31.03.2015 року, 30.04.2015 року, 31.05.2015 року та 30.06.2015 року цінні папери Емітента перебували в активах корпоративного недержавного пенсійного фонду.
У відношенні ПрАТ «Менеджмент Технолоджіз» порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів (постанова про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів № 13/01/18311/нк), у відношенні ТОВ «Центральний Брокер» також порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів (постанова про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів № 13/01/18315/нк), та у відношенні ТОВ «Фондовий актив» порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів (постанова про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів №13/18131/нк).
Згідно пункту 1 частини першої статті 10 1 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», маніпулюванням цінами на фондовому ринку є: здійснення або намагання здійснити операції чи надання заявки на купівлю або продаж фінансових інструментів, які надають або можуть надавати уявлення щодо поставки, придбання або ціни фінансового інструменту, що не відповідають дійсності, та вчиняються одноосібно або за попередньою змовою групою осіб і призводять до встановлення інших цін, ніж ті, що існували б за відсутності таких операцій або заявок.
Відповідно до статті 6 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів", Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку складається з Комісії як колегіального органу та центрального апарату.
В абз. 14 статті 6 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів" зазначено, що Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку вважається прийнятим, якщо за нього проголосувала більшість від загального кількісного складу. Голова та члени Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку мають по одному голосу кожен.
З матеріалів справи вбачається, що Рішення від 28.07.2015 року № 1141 було прийнято колегіально, а не одноособово і на власний розсуд жодне рішення не приймається і вільне трактування законодавства відсутнє, а тому твердження Позивача про те, що Комісія приймає рішення на власний розсуд не відповідає матеріалам справи та нормам права.
В пункті 4 статті 7 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів" зазначено, що основним завданнями Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку є захист прав інвесторів шляхом застосування заходів щодо запобігання і припинення порушень законодавства на ринку цінних паперів, застосування санкцій за порушення законодавства у межах своїх повноважень.
Згідно з пунктом 16 статті 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів" Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право призначати тимчасово (до двох місяців) керівників фондових бірж, депозитаріїв та інших установ інфраструктури фондового ринку, зупиняти або припиняти допуск цінних паперів на фондові біржі або торгівлю ними на будь-якій фондовій біржі, зупиняти кліринг та укладення договорів купівлі-продажу, цінних паперів на фондових біржах на певний термін для захисту держави, інвесторів.
З аналізу вищезазначених норм права вбачається, що Відповідача наділений правом зупинення торгівлі цінними паперами, а отже твердження Позивача про те, що зупинення торгівлі цінними паперами не педбачено законодавством є необґрунтованим та таким, що не береться судом до уваги.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги Позивача щодо визнання протиправним та скасувати рішення №1141 від 28.07.2015 року «Щодо зупинення торгівлі цінними паперами ПАТ «Комунікаційний фондовий центр» на будь-якій фондовій біржі» є необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.
Частиною 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Відповідач, як суб'єкт владних повноважень покладений на нього обов'язок щодо доказування правомірності оскаржуваного розпорядження виконав в повному обсязі.
З урахуванням викладеного, суд приходить висновків про відмову в задоволені позовних вимог.
Враховуючи вищенаведене, керуючись ст.ст. 69, 70, 71, 86, 158-163 КАС України, Окружний адміністративний суд міста Києва
ПОСТАНОВИВ:
В задоволені позову відмовити повністю.
Відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України постанова набирає законної сили після закінчення строку для її апеляційного оскарження. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя А.Б. Федорчук
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 08.12.2015 |
Оприлюднено | 25.12.2015 |
Номер документу | 54506178 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Федорчук А.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні