Рішення
від 21.12.2015 по справі 905/1324/15
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

61022, м.Харків, пр.Леніна, 5

Р І Ш Е Н Н Я

іменем України

21.12.2015 Справа № 905/1324/15

Господарський суду Донецької області у складі колегії суддів, головуючий суддя Огороднік Д.М., суддя Левшина Я.О., Філімонова О.Ю. розглянувши матеріали

за позовомПриватного підприємства "Донжилсервіс" до третя особа 1) Сіверського міського спеціалізованого комунального підприємства 2) Приватного підприємства Донжилсервіс Плюс Сіверська міська рада провизнання незаконними дій, рішень, недійсним договору За участю представників сторін:

від позивача : не звЂ�явився;

від відповідачів : не з'явивились;

від третьої особи: не звЂ�явився;

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

На розгляд господарського суду Донецької області передані позовні вимоги Приватного підприємства Донжилсервіс до Сіверського міського спеціалізованого комунального підприємства та Приватного підприємства Донжилсервіс Плюс про визнання незаконними дій відповідача-1 в частині організації і проведення 20.07.2015 засідання конкурсної комісії з визначення виконавця послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій у житловому фонді комунальної власності міста Сіверська нелегітимним складом комісії; в частині не складення акту про невідповідність ПП "Донжилсервіс" конкурсним критеріям, а наданої ним конкурсної документації конкурсним вимогам; щодо визначення переможцем конкурсу приватного підприємства "Донжилсервіс Плюс"; про визнання недійсним результатів конкурсу з визначення виконавця послуг з утримання будинків, споруд, прибудинкових територій у житловому фонді комунальної власності міста Сіверська проведеного відповідачем-1 20.07.2015 та оформлені протоколом б/н від 20.07.2015 складеним за результатами конкурсу; про визнання недійсним договору на утримання житлових будинків, споруд та прибудинкових територій, укладений між відповідачами за результатами конкурсу проведеного 20.07.2015.

Ухвалою суду від 10.08.2015 до участі у справі залучено в якості третьої особи без самостійних вимог на стороні відповідачів, Сіверську міську раду.

Ухвалою від 19.10.2015 справу передано на розгляд колегії суддів у складі: головуючий суддя Огороднік Д.М., судді Ніколаєва Л.В., Левшина Я.О., розгляд справи призначено на 12.11.2015.

Позивач, 12.11.2015 подав заяву про зміну предмету позову, в якій просить суд: визнати незаконним наказ (за підписом ОСОБА_1, як заступника директора Сіверського МСКП) від 07.07.2015 за №24 "Про внесення змін до наказу від 17.06.2015 №20 "Про утворення конкурсної комісії з визначення виконавця послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій у житловому фонді комунальної власності міста Сіверська та затвердження положення про комісію ; визнати незаконними дії відповідача - Сіверського міського спеціалізованого комунального підприємства: щодо видачі наказу (за підписом ОСОБА_1, як заступника директора Сіверського МСКП) від 07.07.2015 за №24 "Про внесення змін до наказу від 17.06.2015 №20 "Про утворення конкурсної комісії з визначення виконавця послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій у житловому фонді комунальної власності міста Сіверська та затвердження положення про комісію з новою редакцією додатку №1 де у зввЂ�язку кадровими змінами в Сіверському МСКП визначено новий склад конкурсної комісії: голова комісії -ОСОБА_2, секретар-Косинцева ОСОБА_3, члени комісії: ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8; щодо зміни структури конкурсної комісії, шляхом виключення з її складу посади заступника голови конкурсної комісії з визначення виконавця послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових території у житловому фонді комунальної власності міста Сіверська нелегітимним складом комісії; в частині організації і проведення 20.07.2015 засідання конкурсної комісії нелегітимним складом комісії, в частині не складення акту про невідповідність ПП "Донжилсервіс Плюс" конкурсним критеріям; щодо визначення переможцем конкурсу ПП "Донжилсервіс Плюс"; визнати недійсними результати конкурсу з визначення виконавця послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових території у житловому фонді комунальної власності міста Сіверська проведеного відповідачем (Сіверським МСКП) 20.07.2015 та оформленим протоколом б/н від 20.07.2015 складеним за результатами проведення конкурсу; визнати недійсним договір б/н на утримання житлових будинків, споруд та прибудинкових територій, укладений між відповідачами за результатами конкурсу проведеного 20.07.2015.

Позивачем надана копія заяви про зміну позовних вимог, на першому аркуші якої містяться підписи посадових осіб учасників процесу про отримання такої заяви. Учасниками процесу не надано доказів не отримання такої заяви.

Відповідно до ст. 22 Господарського процесуального кодексу Українии заява позивача подана 12.11.2015, прийнята судом.

У зввЂ�язку з тимчасовою непрацездатністю судді, склад колегії змінено згідно протоколу автоматичної зміни складу колегії суддів, справу №905/1324/15 передано на розгляд колегії суддів: головуючий суддя Огороднік Д.М., судді Я.О. Левшина, О.Ю. Філімонова.

Позовні вимоги мотивовані тим, що дії відповідача-1 щодо зміни складу комісії та щодо затвердження результатів конкурсу є незаконними та такими, що суперечать вимогам Порядку проведення конкурсу з надання житлово-комунальних послуг , затвердженого постановою КМУ №631 від 21.07.2005. Дії організаторів конкурсу суперечать вимогам Закону України Про житлово-комунальні послуги , оскільки в оголошенні в газеті, міститься обвЂ�ява про проведення конкурсу з надання тих послуг, які відсутні в конкурсній документації, а затвердження конкурсної документації щодо визначення виконавця з вивезення твердих побутових відходів, не входить до компетенції відповідача-1. Оголошення в газеті про проведення конкурсу вийшло раніше ніж виданий наказ про проведення конкурсу. Позивач також посилається на конфлікт інтересів, оскільки ОСОБА_9 є засновником приватного підприємства Донжилсервіс Плюс та входив до складу конкурсної комісії. Документи надані відповідачем-2 не відповідають конкурсним вимогам, оскільки останнім не подано копію балансового звіту субвЂ�єкта господарювання за останній звітний період. Окрім того, переможцем конкурсу, незаконно на думку позивача, обрано відповідача-2, оскільки його реєстрації в м. Сіверську є сумнівна, а заборгованості не могло бути, оскільки підприємство зареєстровано за 4 дня до конкурсу. Також позивач посилається на рішення Сіверської міської ради від 27.12.2013 №6/37-543 про визначення послуги із збору та вивезення побутових відходів як окремої комунальної послуги, право на яку виборюється на конкурсних засадах, а організатором конкурсу визначений виконавчий комітет Сіверської міської ради. Організаторами конкурсу надано учасникам рішення про затвердження тарифів по всьому житловому фонді, хоча станом на теперішній час, тарифи затверджуються по кожному будинку окремо. Позивач вказує на те, що учасникам конкурсу надано по рівній кількості балів, перевагою відповідача -2 було тільки те, що він зареєстрований в ІНФОРМАЦІЯ_1, яка на думку позивача, є сумнівною.

Відповідачі письмовий відзив на позов не надали, витребувані документи надали в неповному обсязі, проти задоволення позову заперечували.

Третя особа без самостійних вимог письмових пояснень не надала, представник в судовому засіданні заперечував проти задоволення позовних вимог.

Розгляд справи неодноразово відклаався, від учасників процесу були витребувані додаткові докази, вимоги суду учасниками виконані частково.

Відповідно до ст. 75 Господарського процесуального Кодексу України, якщо відзив на позовну заяву і витребувані господарським судом документи не подано, справу може бути розглянуто за наявними в ній матеріалами. З урахуванням належного повідомлення про час та місце проведення судового розгляду обох сторін, судом забезпечено сторонам рівні процесуальні можливості у захисті їхніх процесуальних прав і законних інтересів, у наданні доказів та здійсненні інших процесуальних прав. З врахуванням наведеного, суд вважає за можливе розглянути справу за наявними у справі матеріалами, яких достатньо для встановлення обставин та вирішення спору по суті, згідно ст. 75 Господарського процесуального Кодексу України.

Розглянувши подані позивачем та відповідачами документи і матеріали, заслухавши їх пояснення, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, господарський суд

В С Т А Н О В И В:

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" житлово-комунальні послуги - результат господарської діяльності, спрямованої на забезпечення умов проживання та перебування осіб у жилих і нежилих приміщеннях, будинках і спорудах, комплексах будинків і споруд відповідно до нормативів, норм, стандартів, порядків і правил.

Утримання будинків і прибудинкових територій - господарська діяльність, спрямована на задоволення потреби фізичної чи юридичної особи щодо забезпечення експлуатації та/або ремонту жилих та нежилих приміщень, будинків і споруд, комплексів будинків і споруд, а також утримання прилеглої до них (прибудинкової) території відповідно до вимог нормативів, норм, стандартів, порядків і правил згідно із законодавством.

Статтею 7 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" до повноважень органів місцевого самоврядування у сфері житлово-комунальних послуг належить, зокрема, затвердження та реалізація місцевих програм у сфері житлово-комунального господарства, участь у розробленні та реалізації відповідних державних і регіональних програм; встановлення цін/тарифів на житлово-комунальні послуги відповідно до закону; затвердження норм споживання та якості житлово-комунальних послуг, контроль за їх дотриманням; визначення виконавця житлово-комунальних послуг (крім послуг з централізованого опалення, послуг з централізованого постачання холодної води, послуг з централізованого постачання гарячої води, послуг з водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем) відповідно до цього Закону в порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства; управління об'єктами у сфері житлово-комунальних послуг, що перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, забезпечення їх належного утримання та ефективної експлуатації.

Статтею 19 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" визначено, що відносини у сфері житлово-комунальних послуг здійснюються виключно на договірних засадах. Учасниками відносин у сфері житлово-комунальних послуг є: власник, споживач, виконавець, виробник.

Рішенням Сіверської міської ради від 18.10.2006 №111 затверджено тарифи Міському житлово-комунальному підприємству з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, копія якого разом з додатками є в матеріалах справи.

Додатком №1 до вказаного рішення затверджено тарифи на послуги МЖЕП по утриманню житла та прибудинкових територій для населення, яке мешкає в житловому фонді територіальної громади м.Сіверська. Тарифи за 1кв.м такі: для неупорядкованого житла - 0,51грн.; для частково упорядкованого житла - 0,67грн.; для упорядкованого житла - 0,93грн.

Додатком №2 до вказаного рішення затверджено перелік робіт з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, які буде виконувати МЖЕП в межах тарифів та послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій в м.Сіверську, а саме: забезпечення освітлення місць загального користування; прибирання прибудинкової території; поточний ремонт конструктивних та захисних конструкцій будинку, фундаменту, стін, покрівлі, перекриття, під'їздів, сходових кліток, фасадів; ліквідація аварійних ситуацій на інженерних внутрішньобудинкових мережах; обслуговування димовентиляційних каналів; підготовка житлових будинків до експлуатації в осінньо-зимовий період; технічне обслуговування та поточний ремонт внутрішньобудинкових систем водо-теплопостачання, зливової каналізації, енергопостачання; вивезення твердих побутових відходів.

Додатком №3 до вказаного рішення затверджено перелік робіт, які будуть виконуватися МЖЕП за рахунок коштів мешканців квартир у м.Сіверську, а саме: ремонт та заміна електропроводу від вводу в квартиру, заміна електроприводів; ремонт штукатурки стін, стелі, перегородок у приміщеннях квартир; ремонт, заміна або встановлення санітарно-технічного обладнання квартир: ванн, раковин, газових плит, водонагрівальних колонок, кранів, змішувачів, приладів опалення; ремонт, заміна дверей, вікон, покриття підлоги, встановлення скла у квартирах; заміна приладів для вікон та пічок у квартирах; обклеювання стін і стелі квартири шпалерами; фарбування стін і стелі квартири, під'їздів і балконів; фарбування у квартирах віконних рам, дверей, підлоги, радіаторів, труб, центрального опалення, водопроводу і водовідведення, газопроводу.

Судом відзначається, що в матеріалах справи відсутні докази на підтвердження існування договірних відносин між Сіверською міською радою та Сіверським міським житлово-комунальним підприємством щодо надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій. Надана позивачем та відповідачами до матеріалів справи копія рішення №111 свідчить про те, що Сіверське міське житлово-комунальне підприємство уповноважено радою на виконання робіт з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, перелік яких затверджений у відповідних додатках.

Відповідно до ст. 27 України "Про житлово-комунальні послуги" укладання договорів на надання житлово-комунальних послуг (крім послуг з централізованого опалення, послуг з централізованого постачання холодної води, послуг з централізованого постачання гарячої води, послуг з водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), згідно з установленим переліком для об'єктів державної або комунальної власності здійснюється за результатами конкурсу.

Перелік житлово-комунальних послуг, право на здійснення яких виборюється на конкурсних засадах, визначає орган місцевого самоврядування.

Позивачем та відповідачами не надано суду рішення органу місцевого самоврядування про затвердження переліку житлово-комунальних послуг, право на здійснення яких виборюється на конкурсних засадах. Спору щодо підстав проведення конкурсу між сторонами не має. Доводи позивача зводяться до порушення порядку призначення комісії та порядку проведення конкурсу та внесення до переліку послуг з вивезенняч твердих побутових відходів. Позивач посилається на рішення Сіверської міської ради від 27.12.2013 №6/37-543 про визначення послуги із збору та вивезення побутових відходів як окремої комунальної послуги, право на яку виборюється на конкурсних засадах, копію якого до матеріалів справи не надає.

Згідно до ст. 27 Закону України Про житлово-комунальні послуги організатором конкурсу є власник чи балансоутримувач або уповноважена ним особа.

Організатор конкурсу зобов'язаний оприлюднити конкурсні умови. Конкурсні умови мають містити: перелік житлово-комунальних послуг, на надання яких оголошено конкурс; вимоги до учасників конкурсу; вимоги до обсягів надання житлово-комунальних послуг; вимоги до якості виконання з урахуванням діючих стандартів, нормативів, норм і правил; термін, на який укладається договір, та підстави його розірвання; інформацію про об'єкт конкурсу щодо надання житлово-комунальної послуги.

Згідно п.7 ст.28 Закону порядок підготовки та проведення конкурсів, типові договори на надання житлово-комунальних послуг затверджує Кабінет Міністрів України.

Так, постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 2005 року № 631 (із змінами та доповненнями) затверджено Порядок проведення конкурсу з надання житлово-комунальних послуг, пункт 1 якого визначає процедуру підготовки та проведення конкурсу з надання житлово-комунальних послуг, крім газо - та електропостачання, послуг з вивезення побутових відходів, у житлових будинках державної та комунальної власності, а також розшифровує поняття, що використовуються в цьому порядку, а саме: конкурсна документація - комплект документів, які надсилаються організатором конкурсу його учасникам для підготовки конкурсних пропозицій; конкурсна пропозиція -комплект документів, які готуються учасником конкурсу згідно з установленими вимогами та подаються організаторові конкурсу; організатор конкурсу - власник чи балансоутримувач житлових будинків або уповноважена ним особа; учасник конкурсу суб'єкт господарювання, що подав конкурсну пропозицію.

Пунктом 4 Порядку №631 передбачено, що для проведення конкурсу його організатор готує конкурсну документацію, яка повинна містити таку інформацію: найменування, місцезнаходження організатора конкурсу; перелік послуг; підстава для проведення конкурсу; прізвище, посада та номери телефонів осіб, уповноважених здійснювати зв'язок з учасниками конкурсу; кваліфікаційні вимоги до учасників конкурсу, зокрема щодо наявності: матеріально-технічної бази; працівників відповідної кваліфікації; досвіду роботи з надання певних послуг; відповідного дозволу або ліцензії на виконання певних робіт чи надання послуг; критерії відповідності учасника встановленикваліфікаційним вимогам; перелік документів, оригінали або копії яких подаються учасниками конкурсу для підтвердження відповідності учасників встановленим кваліфікаційним вимогам; обсяг послуг; вимоги щодо якості надання послуг з посиланням на стандарти, нормативи, норми та правила; кількість житлових будинків, площа житлових будинків та прибудинкових територій; місцезнаходження житлових будинків; технічний стан житлових будинків та рівень упорядження прибудинкових територій; проект договору про надання послуг; вимоги до конкурсних пропозицій; розрахунок ціни/тарифу на надання послуг чи посилання на нормативно-правовий акт, відповідно до якого вони розраховуються; критерії оцінки конкурсних пропозицій: вартість послуг; рівень забезпеченості учасника конкурсу матеріально-технічним обладнанням; кількість працівників відповідної кваліфікації (з урахуванням пропозицій щодо залучення співвиконавців); фінансова спроможність учасника конкурсу; строки надання послуг; наявність позитивного досвіду роботи з надання послуг відповідно до вимог стандартів, нормативів, норм та правил підвищення якості послуг та зниження їх вартості; можливість проведення організатором конкурсу зборів його учасників з метою надання роз'яснень щодо змісту конкурсної документації та внесення змін до неї; способи, місце та кінцевий строк подання конкурсних пропозицій; місце, день та час розкриття конвертів з конкурсними пропозиціями.

Згідно з п.п. 5-15 Порядку №631 організатор конкурсу утворює комісію, до складу якої входять представники організатора конкурсу, органів місцевого самоврядування, органів виконавчої влади, а також (за їх згодою) представники об'єднань організацій роботодавців у сфері житлово-комунальних послуг, що приєдналися до Галузевої угоди у сфері житлово-комунального господарства, представники територіального органу спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів та споживачі, які не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання конкурсних пропозицій дали свою згоду бути членами конкурсної комісії.

Головою конкурсної комісії призначається представник організатора конкурсу.

До складу конкурсної комісії не можуть входити представники учасника конкурсу та особи, що є його близькими родичами (чоловік, дружина, діти, батьки, брати, сестри, онуки).

Склад конкурсної комісії затверджує його організатор.

Передбачені конкурсною документацією умови проведення

конкурсу обов'язкові для конкурсної комісії та його учасників.

Конкурсна комісія опубліковує в засобах масової інформації оголошення про проведення конкурсу, яке повинне містити інформацію, передбачену підпунктами 1, 2, 4, 18 і 19 пункту 4 цього Порядку, а також про способи і місце отримання конкурсної документації, розмір плати за участь у конкурсі (у разі його

визначення організатором конкурсу) і перелік житлових будинків та прибудинкових територій. Кінцевий строк подання конкурсних пропозицій не може бути

менший ніж 30 календарних днів з дати опублікування оголошення про

проведення конкурсу.

17.06.2015 директором Сіверського МСКП ОСОБА_10 виданий наказ Про утворення конкурсної комісії з визначення виконавця послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій у житловому фонді комунальної власності міста Сіверська та затвердження положення про комісію №20. Даний наказ прийнятий відповідно до постанови Кабінету міністрів України від 25.07.205 №631 та Закону України Про житлово-комунальні послуги .

Цим наказом зазначено утворити та затвердити склад конкурсної комісії з визначення виконавця послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій у житловому фонді комунальної власності міста Сіверська; затвердити положення про конкурсну комісію з визначення виконавця послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій у житловому фонді комунальної власності м.Сіверська; наказано комісії з визначення виконавця послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій у житловому фонді комунальної власності м. Сіверська (ОСОБА_10) забезпечити організацію та проведення конкурсу, провести конкурс 20 липня 2015.

Додатком до наказу №20 затверджений склад комісії, а саме ОСОБА_10І, - директор Сіверського МСКП, голова комісії; ОСОБА_9- заступник директора Сіверського МСКП, заступник голови комісії; ОСОБА_11 - паспортист Сіверського МСКП, секретар комісії ; Члени комісії: ОСОБА_4, ОСОБА_7, ОСОБА_2, ОСОБА_8

Як вбачається з матеріалів справи, голова конкурсної комісії ОСОБА_10 з 06.07.2015 був звільнений з посади директора Сіверського МСКП згідно з розпорядженням Сіверського міського голови від 06.07.2015 №60.

Додатком до наказу №20 затверджене положення про конкурсну комісію з визначення виконавця послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій у житловому фонді комунальної власності міста Сіверська. Вказане положення визначає процедуру проведення конкурсу з визначення виконавця послуг, підтримання конкурентного середовища при виробництві та наданні житлово-комунальних послуг тощо.

Відповідно до положення комісія є постійно діючим органом; до участі у конкурсі допускаються підприємства різних форм власності, установчі документи яких передбачають надання послуг з утримання обвЂ�єктів благоустрію; кількість членів комісії не може бути меншою, ніж сім осіб, очолює комісію директор Сіверського міського спеціалізованого комунального підприємства; персональний склад комісії затверджується наказом по Сіверському спеціалізованому комунальному підприємству; комісія утворюється у складі голови комісії, заступника голови комісії, відповідного секретаря та членів комісії, які виконують свої повноваження на громадських засадах; до складу конкурсної комісії не можуть входити представники підприємстві організацій, які будуть брати або можуть брати участь у конкурсі; також не можуть входити представники учасника конкурсу та особи, що є його близькими родичами.

Відповідно до наданих їй повноважень комісія: визначає умови та терміни проведення конкурсу з визначення виконавця послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій; визначає умови конкурсного відбору пропозицій з обов'язковим планом залучення інвестицій в житлово-комунальне господарство; затверджує конкурсну документацію; ухвалює рішення про допущення (або недопущення) конкурсних пропозицій до участі у конкурсі; розглядає конкурсні пропозиції у строки, зазначені в оголошенні про проведення конкурсу, яке розміщується у засобах масової інформації або на офіційному веб-сайті Сіверської міської ради; вивчає фінансову стабільність, технічну та організаційну спроможність підприємств-претиндентів, конкурсні пропозиції яких допущені до участі у конкурсному відборі; визначає переможців конкурсу з надання послуг.

Конкурсна комісія починає організацію та проведення конкурсу з визначення виконавця послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій не менш як за 30 календарних днів до завершення дії договору з підприємством, що надає послуги. Для проведення конкурсу готується конкурсна документація. Передбачені конкурсною документацією умови проведення конкуру обов'язкові для конкурсної комісії та його учасників. Конкурсна комісія опубліковує в засобах масової інформації оголошення про проведення конкурсу, а також способи і місце отримання конкурсної документації. Умови проведення конкурсу з відбору підприємств для визначення виконавців послуг з утримання об'єктів благоустрою можуть містити додаткову інформацію про стан об'єкта надання послуги або бажані форми її надання, яка буде врахована при визначені переможців конкурсу. Кінцевий строк подання конкурсних пропозицій не може бути менший 30 календарних днів з дати опублікування оголошення про проведення конкурсу. Конкурсна документація подається особисто або надсилається поштою організатором конкурсу. Учасник конкурсу має право не пізніше за 7 календарних днів до закінчення строку подання конкурсних пропозицій письмово звернутися за роз'ясненням щодо змісту конкурсної документації до організатора конкурсу, який забов'язаний надіслати йому протягом 3 робочих днів письмову відповідь. Організатор конкурсу має право не пізніше 7 календарних днів до закінчення строку подання конкурсних пропозицій внести зміни до конкурсної документації, про що повідомляє протягом 3 робочих днів усіх учасників конкурсу, яким надіслана конкурсна документація. У разі несвоєчасного внесення змін до конкурсної документації або надання роз'яснень щодо її змісту організатор конкурсу повинен продовжити строк подання конкурсних пропозицій не менше ніж на 7 календарних днів.

Для участі у конкурсі його учасники подають оригінали або засвідчені в установленому законодавством порядку копії документів, передбачених конкурсною документацією.

Розкриття конвертів з конкурсними пропозиціями проводиться в день закінчення строку їх подання у місці та час, передбачених конкурсною документацією.

Конкурсні комісії, які не були відхилені, оцінюються конкурсною комісією за критеріями, визначеними конкурсною документацією. Переможцем конкурсу визначається його учасник, що відповідає кваліфікаційним вимогам, може забезпечити виконання робіт відповідної якості і конкурсна пропозиція якого визнана найкращою за результатами оцінки. Рішення про результати проведення конкурсу приймається конкурсною комісією на закритому засіданні у присутності не менш як половини її складу відкритим голосування простою більшістю голосів. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос голови комісії. Рішення конкурсної комісії оформлюється протоколом, який підписується усіма членами комісії, які брали участь у голосуванні. Переможець конкурсу оголошується на відкритому засіданні конкурсної комісії, на яке запрошуються всі його учасники або уповноважені ними особи. З переможцем конкурсу протягом 10 календарних днів укладається договір про виконання робіт з утримання об'єктів благоустрою.

Судом вбачається з матеріалів справи, що на виконання вимог зазначеного положення було надано до засобів масової інформації оголошення про конкурс на визначення виконавців послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій. Копія оголошення в газеті від 17.06.2015 міститься в матеріалах справи. Судом не приймаються доводи позивача про те, що оголошення в газеті розміщено 16.06.2015, оскільки такі доводи не підтверджуються належними доказами, а в матеріалах справи міститься витяг з газети від 17.06.2015.

17 . 06.2015 року директором Сіверського МСКП ОСОБА_10 виданий наказ Про затвердження конкурсної документації №21. Даний наказ прийнятий відповідно до постанови Кабінету міністрів України від 25.07.205 №631 та Закону України Про житлово-комунальні послуги .

Додатком до наказу №21 значиться конкурсна документація для проведення конкурсу з визначення виконавця послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій у житловому фонді комунальної власності міста Сіверська.

Конкурсною документацією визначено наступне.

Організатор конкурсу: Сіверське міське спеціалізоване комунальне підприємство, м. Сіверськ, вул. Артема, 3 (Садова, 38).

Перелік послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій у житловому фонді комунальної властивості міста Сіверська відповідно до рішення виконкому міської ради від 18.10.2006 №11 "Про затвердження тарифів МЖЕП на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій для населення міста": прибирання прибудинкових територій; проведення дератизації та дезінфекції; ліквідація аварійних ситуацій на інженерних внутрішньобудинкових спорудах; обслуговування димовентиляційних каналів; поточний ремонт конструктивних та захисних конструкцій будинку, фундаменту, стін, покрівлі, перекриття, під'їздів, сходових кліток, фасадів; підготовка житлових будинків до експлуатації в осінньо-зимовий період; технічне обслуговування димовентиляційних каналів; поточний ремонт конструктивних та захисних конструкцій будинку, фундаменту, стін, покрівлі, перекриття, під'їздів, сходових кліток, фасадів; підготовка житлових будинків до експлуатації в осінньо-зимовий період; технічне обслуговування та поточний ремонт внутрішньобудинкових систем водопостачання та водовідведення, зливної каналізації, енергопостачання; вивезення твердих побутових відходів.

Підстави для проведення конкурсу: постанова Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 №631 "Про затвердження порядку проведення конкурсу з надання житлово-комунальних послуг", наказ директора Сіверського міського спеціалізованого комунального підприємства від 17.06.2015 №20 "Про утворення конкурсної комісії з визначення виконавця послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій у житловому фонді комунальної власності міста Сіверська та затвердження Положення про комісію" (п.3).

Місце і час проведення конкурсу: розкриття конвертів з конкурсними пропозиціями відбудеться 20 липня 2015 о 10-й годині в приміщені Сіверського міського спеціалізованого комунального підприємства за адресою: Донецька область, Артемівський район, м.Сіверськ, вул.Садова,38. Термін подання конкурсних пропозицій- з 17 червня 2014 року до 15 години 17 липня 2015 року (п.2).

Кваліфікаційні вимоги до учасників конкурсу: наявність матеріально-технічної бази; вартість надання послуг; досвід роботи з надання послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій; наявність та кількість працівників відповідної кваліфікації; відсутність заборгованості учасника конкурсу перед балансоутримувачем житлового фонду комунальної власності (п.5).

Вимоги до обсягів надання житлово-комунальних послуг: обсяги надання послуг повинні забезпечувати нормальне функціонування житлових будинків і споруд та прибудинкових територій протягом усього періоду їх експлуатації і визначатися у відповідності із наказом Держжитлокомунгоспу України з питань утримання будинків і споруд та прибудинкових територій визначаються постановою Кабінету Міністрів України з питань житлово-комунального господарства від 10.08.2004 №150. Види послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій визначаються постановою КМУ від 20.09.2009 №529 (п. 7).

Учасниками конкурсу надаються оригінали та (або засвідчені) копії таких документів (за їх наявності): заява на участь у конкурсі; копія Статуту або іншого установчого документа; довідки відповідних органів державної податкової служби і Пенчійного фонду України про відсутність (наявність) заборгованості за податковими зобов'язаннями та платежами до пенчійного фонду України; технічних паспортів на спеціально облданані транспортні засоби та довідки про проходження ними технічного огляду; інших документів, які подаються за бажанням (п.6).

Вимоги до конкурсних пропозицій: конкурсна пропозиція подається у письмовій формі за підписом уповноваженої особи учасника, прошита, пронумерована та скріплена печаткою у запечатоному конверті. Конкурсна пропозиція подається особисто або надсилається поштою у конверті, на якому зазначаються повне найменування і місцезнаходження організатора та учасника конкурсу, код ЄДРПОУ учасника конкурсу, перелік послуг, на надання яких подається пропозиція (п.13).

Пунктом 15 конкурсної документації затверджені критерії оцінки конкурсних пропозицій.

Пунктами 9,10,11,14 конкурсної документації передбачені додатки до неї, а саме кількість житлових будинків, площа житлових будинків та прибудинкової території, місце знаходження житлових будинків, технічний стан житлових будинків, тарифи на послуги.

Позивачем до матеріалів справи надано додаток Перелік житлового фонду міської комунальної власності із зазначенням площі, адреси та технічного стану та пояснення щодо окремих будинків, проте доказів на підтвердження своїх пояснень не надає. За таких обставин, у суду відсутня можливість перевірити доводи позивача.

Згідно позовної заяви, додатком до конкурсної документації значиться рішення з тарифів, проте позивач такого додатку до позовної заяви не додає. Учасники процесу вимог суду щодо надання конкурсної документації у повному обсязі не виконали. За таких обставин, судом не приймається посилання позивача на суперечність рішення з тарифів, оскільки у суду відсутня можливість перевірити законність такого рішення, а вжиті судом заходи не дали необхідного результату. Окрім того, доводи позивача не містять конкретних посилань, а значиться тільки про останні вимоги законодавства .

07.07.2015 заступник директора Сіверського МСКП ОСОБА_9 видав наказ "Про внесення змін до наказу від 17.06.2015 №20". Додатком до вищезазначеного наказу встановлений змінений склад конкурсної комісії з визначення виконавця послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій у житловому фонді комунальної власності м.Сіверська, а саме ОСОБА_2 - голова комісії, ОСОБА_12 -секретар комісії. Члени комісії: ОСОБА_13; ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8

Дослідивши наявні документи щодо визначення складу комісії та внесення змін до її складу, судом порушень Закону України Про житлово-комунальні послуги та Порядку №631, не встановлено, оскільки відповідно до умов Порядку №631 Головою комісії може бути представник організатора конкурсу, яким визначено, з урахуванням звільнення з посади директора відповідача -1 та відсутності особи на посаді директора, представника ОСОБА_2. Судом відзначається, що директором відповідача-1 призначено ОСОБА_14 -03.08.2015. Також судом не встановлена пов'язаність предстаника учасника конкурсу, відповідача -2 з членами комісії, оскільки пан, ОСОБА_9, який згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців є директором відповідача -2, не входив до складу комісії, яка засідала 20.07.2015 та приймала рішення про визначення переможцем конкурсу. Доводи позивача про те, що пан ОСОБА_9. є не тільки директором відповідача -2 а й заступником директора відповідача -1, організатора конкурсу, не є підставою для встановлення порушення проведення конкурсу, оскільки пан ОСОБА_9 призначений на посаду директора ПП Донжилсервіс Плюс 13.07.2015 (витяг з ЄДРПОУ), а зміни щодо складу комісії внесені наказом від 07.07.2015. Тобто пан ОСОБА_9, станом на день призначення його директором вдповідача -2, не був членом комісії з проведення конкурсу, організатором якого був відповідач-1. За таких обставин, судом не встановлено порушення Порядку №631 щодо складу комісії та не встановлена пов'язаність осіб між організатором конкурсу та його учасником. Посилання позивача на неправомірність дій відповідача щодо виключення зі складу комісії, посади заступника директора організатора конкурсу, не підтверджуються вимогам чинного законодавства, судом не встановлена обов'язковість включення до складу комісії заступника директора організатора конкурсу. Окрім того судом не встановлені, а позивачем не доведені законодавчі обмеження щодо зміни складу комісії.

Враховуючи викладене, судом відхиляються доводи позивача про порушення норм чинного законодавства стосовно складу комісії.

Пунктами 22-28 Порядку №631 визначено проведення конкурсу. Розкриття конвертів з конкурсними пропозиціями проводиться в день закінчення строку їх подання у місці та час, передбачених конкурсною документацією, в присутності всіх учасників конкурсу або уповноважених ними осіб. Розкриття конверта з конкурсною пропозицією може проводитися за відсутності учасника конкурсу або уповноваженої ним особи. Під час розкриття конвертів з конкурсними пропозиціями конкурсна комісія перевіряє наявність та правильність оформлення документів, подання яких передбачено конкурсною документацією, а також оголошує інформацію про найменування та місцезнаходження кожного учасника конкурсу, критерії оцінки конкурсних пропозицій.

Пунктами 29-35 Порядку №631 передбачено порядок визначення переможця конкурсу та укладення договору. Конкурсні пропозиції, які не були відхилені з причин, передбачених пунктом 25 цього Порядку, оцінюються конкурсною комісією за критеріями, встановленими у конкурсній документації.

Переможцем конкурсу визначається його учасник, що відповідає кваліфікаційним вимогам, може забезпечити надання послуг відповідної якості і конкурсна пропозиція якого визнана найкращою за результатами оцінки.

Рішення про результати проведення конкурсу приймається конкурсною комісією на закритому засіданні у присутності не менш як половини її складу відкритим голосуванням простою більшістю голосів. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос голови конкурсної комісії. Рішення конкурсної комісії оформляється протоколом, який підписується усіма членами комісії, що брали участь у голосуванні.

Переможець конкурсу оголошується на відкритому засіданні конкурсної комісії, на яке запрошуються всі його учасники або уповноважені ним особи. У разі коли у конкурсі взяв участь тільки один учасник і його пропозиція не була відхилена, з ним укладається договір на надання послуг на строк, що не перевищує 12 місяців. Витяг з протоколу засідання конкурсної комісії про результати проведення конкурсу підписується головою та секретарем конкурсної комісії і надсилається протягом трьох календарних днів усім учасникам конкурсу. З переможцем конкурсу укладається протягом п'яти календарних днів після прийняття конкурсною комісією рішення договір на надання послуг.

20.07.2015 вібувся конкурс з визначення виконавця послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій у житловому фонді комунальної власності міста Сіверська, за результатами якого складений протокол засідання комісії.

Відповідно до вказаного протоколу, комісія засідала у складі: ОСОБА_2 - голова комісії; ОСОБА_12 - секретар комісії; ОСОБА_15 -член комісії, ОСОБА_4- член комісії, ОСОБА_6 - член комісії, ОСОБА_7 - член комісії, до Сіверського міського спеціалізованого комунального підприєимства надійшло дві заяви про участь у конкурсі з визначення виконавця послуг, Приватне підприємство Донжилсервіс та Приватне підприємство Донжилсервіс Плюс , конкурсні пропозиції від підприємств надійшли у конвертах, представники підприємств були присутні на засіланні комісії. Член комісії ОСОБА_4 відзначила, що ПП Донжилсервіс має заборгованість перед Сіверським міським спеціалізованим комунальним підприєимством за розміщення твердих побутових відходів на полігоні ТБВ у розмірі 19604,40 грн.Член комісії ОСОБА_6 відзначила, що ПП Донжилсервіс має юридичну адресу: Доецька обл. Артемівськ район, с. Званівка, а отже податки, які сплачуються даним підприємством йдуть в бюджет Званівської сілької ради, а міський бюджет буде недоотримувати кошти. Секртар комісії вказала, що конверти з пропозиціями відкривалися в присутності всіх членів та запрошених. Комісія ретельно вивчила всі документи надані учасниками конкурсу, перевірила їх наявність та правильність оформлення конкурсних пропозицій. З директором Донжилсервіс Плюс була проведена усна співбесіда. В результаті обговорення, комісією прийнято рішення та оцінені конкурсні пропозиції кожного з учасників. За результатами оцінюванння ПП Донжилсервіс , - набрало 6 балів, ПП Донжилсервіс Плюс - 6 балів. За результатами голосування, яке здійснено одноголосно, вирішено визначити переможцем конкурсу з визначення виконавця послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій у житловому фонді комунальної власності міста Сіверська - ПП Донжилсервіс Плюс , так як за результатами оцінювання ПП Донжилсервіс Плюс набрало найбільший бал оцінювання. Також комісією вирішено доручити голові комісії (ОСОБА_2) в десятиденний термін укласти з ПП Донжилсервіс Плюс договір про надання послуг.

Судом не приймаються доводи позивача про незаконність дій відповідача-1 щодо несладення акту про невідповідність відповідача -2 конкурсним критеріям, а надані ним документи конкурсним вимогам, оскільки вони не підтверджуються жодними доказами. Посилання позивача на відсутність фінансової звітності відповідача-2 не розглядається судом як невідповідність конкурсним вимогам, оскільки учасники подають документи, за їх наявності, а оскільки, як сам зазначає позивач, у відповідача не могло бути документів на підвердження фінансової звітсності, то відопвідна відсутність останніх не є порушення вимог конкурсної документації.

Дослідивши зміст конкурсної документації та зміст протоколу, складеного за результатами проведеного конкурсу, судом встановлено, що учасники конкурсу набрали рівну кількість балів 6 , проте в резолютивній частині протоколу зазначено, що переможцем конкурсу визначене приватне підприємство Донжилсервіс Плюс , як таке, що набрало найбільший бал оцінювання. Хоча з протоколу засідання комісії не вбачається набрання приватним підприємством Донжилсервіс Плюс більшого балу оцінювання. Відповідно до змісту положення про конкурсну комісію та порядку №631, у разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос голови конкурсної комісії, хоча в протоколі комісії від 20.07.2015 жодних вказівок на вирішальний голос голови комісії не мітиться.

Окрім того, суд погоджується з доводами позивача щодо невідповідності переліку послуг, на які оголошено конкурс, оголошенню, яке опубліковано в газеті від 17.06.2015. В оголошенні відсутні послуги з вивезення твердих побутових відходів.

Стосовно посилання позивача на те, щодо переліку послуг, на які оголошено конкурс та щодо яких затверджена конкурсна документація наказом відповідача -1 від 17.06.2015 №21, відповідачем-1 неправомірно включена послуга з вивезення твердих побутових відходів, судом відзначається насупне.

Правові, організаційні та економічні засади діяльності, пов'язаної із запобіганням або зменшенням обсягів утворення відходів, їх збиранням, перевезенням, зберіганням, сортуванням, оброб-ленням, утилізацією та видаленням, знешкодженням та захороненням, а також з відверненням негативного впливу відходів на навколишнє природне середовище та здоров'я людини на території України регулюються Законом України Про відходи .

Відповідно до п. е ст.16 Закону України Про відходи (в редакції чинній на момент затвердження конкурсної документації та проведення конкурсу), підприємства, установи та організації усіх форм власності у сфері поводження з відходами мають право, зокрема, на участь у конкурсах на набуття права виконання послуг у сфері поводження з побутовими відходами на певній території. Збирання та перевезення побутових відходів у межах певної території здійснюються юридичною особою, яка уповноважена на це органом місцевого самоврядування на конкурсних засадах, спеціально обладнаними для цього транспортними засобами.(ч.3 ст.35-1 в редакції від 02.12.2010).

Разом з тим, ст.10 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні (в чинній редакції) встановлено, що сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Відповідно до п.55 ст.26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні (в редакції чинній на момент затвердження конкурсної документації та проведення конкурсу), виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання, зокрема: визначення на конкурсних засадах юридичних осіб, які здійснюють у межах певної території збирання та перевезення побутових відходів спеціально обладнаними для цього транспортними засобами.

Згідно із п.4 Порядку проведення конкурсу на надання послуг з вивезення по-бутових відходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.11.2011 №1173 - підготовка та проведення конкурсу забезпечується виконавчим органом сільської, селищної, міської ради або місцевою державною адміністрацією у разі делегування їй повноважень відповідними радами у порядку, встановленому законом.

Відповідно до ч.3 п.п.1 п.5 Порядку, підставою для проведення конкурсу є дата та номер рішення органу місцевого самоврядування.

Правовий аналіз вищезазначених норм законодавства дозволяє суду стверджувати, що для проведення конкурсу на надання послуг з вивезення побутових відходів обов'язковою умовою є прийняття відповідного рішення міською радою як органом місцевого самоврядування. Натомість всі дії пов'язані з підготовкою та проведенням такого конкурсу покладаються на виконавчий комітет як виконавчий орган сільської, селищної, міської, районної у містах (у разі створення) ради.

Відповідачем-1 та третьою особою не надано до матеріалів справи відповідного рішення Сіверської міської ради про проведення конкурсу на надання послуг з вивезення побутових відходів. Сіверське міське спеціалізоване комунальне підприємство не є виконавчим органом Сіверської міської ради, хоча в матеріалах справи відсутні відповідні статутні документи, на підставі якого діє останнє, проте із його назви слідує, що відповідач-1 є комунальним підприємсвтом а не органом ввиконавчої влади ради. Отже, матеріалами справи не підтверджується належними та допустимими доказами правомірність підстав оголошення конкурсу на послуги з визначення виконавця з виведення твердих побутових відходів та правомірність визначення відповідача-1 організатором конкурсу з відповідних послуг.

Судом враховано, що зі змісту договору, підписаного за результатами конкурсу, чітко не вбачається надання послуг з вивезення твердих побутових відходів, хоча відповідно до змісту конкурсної документації, серед переліку послуг, на визначення виконавця з надання яких, значиться послуга з вивезення твердих побутових відходів. Учасниками процесу не надано доказів про внесення змін до конкурсної документації. За таких обставин, оскільки в матеріалах справи відсутні будь-які докази щодо внесення змін до конкурсної документації, будь-які застереження в протоколі з визначення виконавця послуг від 22.07.2015, суд приходить до висновку, що конкурс проведений 22.07.2015 у тому числі з визначення виконавця послуг з вивезення твердих побутових відходів.

З огляду на викладене, процедура проведення конкурсу з визначення виконавця послуг відповідача-2 з надання послуг з вивезення твердих побутових відходів не відповідає вимогам законодавства.

Відповідно до ч. 3 ст. 27 Закону України Про житлово-комунальні послуги у разі порушення законодавства при проведенні конкурсу або підписанні договору результати конкурсу та/або договору визнаються недійсними в суді і призначається новий конкурс не пізніше ніж через 10 днів після набрання чинності рішенням суду.

За таких обставин, оскільки визначення виконавця послуг з вивезення твердих побутових відходів є одним із видів послуг, на які оголошено конкурс, умови якого затверджені конкурсною документацією протоколом від 17.06.2015 №20, то відповідно конкус проведений на підставі такої конкурсної документації та його результати, затверджені протоколом від 20.07.2015 є такими, що не відповідають вимагам законодавства та підлягають визнанню недійсним, і позовні вимоги в цій частині також підлягають задоволенню.

Вирішуючи вимоги про визнання недійсним договору, укладеного між відповідачами за результатами конкурсу проведеного 20.07.2015, суд виходить з наступного.

Загальні вимоги, додержання яких є необхідним для чинності правочину визначені ст.203 Цивільного кодексу України, яка, зокрема, передбачає, що зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також моральним засадам суспільства. Особа, яка вчиняє правочин, повинна мати необхідний обсяг цивільної дієздатності. Волевиявлення учасника правочину має бути вільним і відповідати його внутрішній волі. Правочин має вчинятися у формі, встановленій законом та бути спрямований на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ним.

Підстави та наслідки недійсності правочинів передбачені, зокрема, ст. ст. 215, 216 Цивільного кодексу України. Так, встановлено, що підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені ч. ч. 1 - 3, 5 та 6 ст. 203 цього Кодексу. Недійсним є також правочин, якщо його недійсність встановлена законом (нікчемний правочин). У цьому разі визнання такого правочину недійсним судом не вимагається. Якщо недійсність правочину прямо не встановлена законом, але одна із сторін або інша заінтересована особа заперечує його дійсність на підставах, встановлених законом, такий правочин може бути визнаний судом недійсним (оспорюваний правочин).

Приписами статті 207 Господарського кодексу України передбачено, що господарське зобов'язання, що не відповідає вимогам закону, або вчинено з метою, яка завідомо суперечить інтересам держави і суспільства, або укладено учасниками господарських відносин з порушенням хоча б одним з них господарської компетенції (спеціальної правосуб'єктності), може бути на вимогу однієї із сторін, або відповідного органу державної влади визнано судом недійсним повністю або в частині.

Отже, вирішуючи спір про визнання угоди недійсною, господарський суд повинен встановити наявність тих обставин, з якими закон пов'язує визнання угод недійсними та настання відповідних наслідків: відповідність змісту угоди вимогам закону, додержання встановленої форми угоди, правоздатність сторін за угодою, у чому конкретно полягає неправомірність дій сторони та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення спору.

Відповідно до приписів статті 204 Цивільного кодексу України правомірність правочину презюмується. Отже, на позивача, як особу, яка не є стороною правочину, покладається обов'язок доведення наявності обставин, з якими закон пов'язує визнання господарським судом оспорюваного правочину недійсним, а також факту порушення вчиненням такого правочину його прав та законних інтересів.

Судом відзначається, що позивачем не визначені підстави для визнання недійсним саме спірного договору, усі доводи позивача зводяться до недійсності конкурсу.

До матеріалів справи відповідачами надано копію договору на утримання житлових будинків і прибудинкових територій від 04.08.2015, який підписаний та скріплений печатками замовника- Сіверським міським спеціалізованим комунальним підприємством з одного боку та виконавцем-Приватним підприємцем "Донжилсервіс Плюс" з іншого. Підписаний договір відповідає проекту договору, який був додатком до конкурсної документації, копія якого є в матеріалах справи.

Як зазначено судом вище, зі змісту договору підписаного за результатами конкурсу чітко не вбачається надання послуг з вивезення твердих побутових відходів, хоча відповідно до змісту конкурсної документації, серед переліку послуг, на визначення виконавця з надання яких, оголошено конкурс, значиться послуга з вивезення твердих побутових відходів. Також, як же встановлено судом, в матеріалах справи відсутні будь-які докази щодо внесення змін до конкурсної документації, будь-які застереження в протоколі з визначення виконавця послуг від 22.07.2015. За таких обставин, відповідачами та матеріалами справи не спростовано підписання спірного договору у тому числі і на послуги з вивезення твердих побутових відходів.

Разом з тим, необхідно зазначити, що Постановою Кабінету Міністрів України №1070 від 10.12.2008 затверджено Типовий договір про надання послуг з вивезення побутових відходів.

Відповідно до умов спірного договору, предметом його є передача замовником (Сіверським міським спеціалізованим комунальним підприємством) виконавцю (приватному підприємству Донжилсервіс Плюс ) функцій з утримання житлових будинків і прибудинкових територій, надання житлово-комунальних послуг та проведення розрахунків з квартиронаймачами і власниками житлових приміщень.

Проте, з урахуванням викладеного, в матеріалах справи відсутні докази наявності у Сіверського міського спеціалізованого комунального підприємства повноважень на укладення договору з надання послуг про вивезенню твердих побутових відходів та відповідно відсутні докази визначення Приватного підприємства Донжилсервіс Плюс виконавцем послуг з вивезення твердих побутових відходів.

Враховуючи те, що судом встановлена відсутність повноважень у сторін договору на його укладення, а також те, що результати конкурсу, оформлені протоколом від 20.07.2015 визнані судом такими, що не відповідають вимогам законодавства та визнані судом недійсними, то відповідно договір підписаний на підставі такого протоколу, підлягає визнанню недійсним.

За таких обставин, позовні вимоги про визнання недійсним договору від 04.08.2015 підлягають задоволенню.

Вирішуючи вимоги про визнання незаконним наказу (за підписом ОСОБА_1, як заступника директора Сіверського МСКП) від 07.07.2015 за №24 "Про внесення змін до наказу від 17.06.2015 №20 "Про утворення конкурсної комісії з визначення виконавця послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій у житловому фонді комунальної власності міста Сіверська та затвердження положення про комісію ; визнання незаконними дій відповідача - Сіверського міського спеціалізованого комунального підприємства: щодо видачі наказу (за підписом ОСОБА_1, як заступника директора Сіверського МСКП) від 07.07.2015 за №24 "Про внесення змін до наказу від 17.06.2015 №20 "Про утворення конкурсної комісії з визначення виконавця послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій у житловому фонді комунальної власності міста Сіверська та затвердження положення про комісію з новою редакцією додатку №1 де у зввЂ�язку кадровими змінами в Сіверському МСКП визначено новий склад конкурсної комісії: голова комісії -ОСОБА_2, секретар-Косинцева ОСОБА_3, члени комісії: ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8; щодо зміни структури конкурсної комісії, шляхом виключення з її складу посади заступника голови конкурсної комісії з визначення виконавця послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових території у житловому фонді комунальної власності міста Сіверська нелегітимним складом комісії; в частині організації і проведення 20.07.2015 засідання конкурсної комісії нелегітимним складом комісії, в частині не складення акту про невідповідність ПП "Донжилсервіс Плюс" конкурсним критеріям; щодо визначення переможцем конкурсу ПП "Донжилсервіс Плюс", суд виходить з наступного.

Суд керується ст.124 Конституції України, яка є нормою першої дії та рішеням Конституційного Суду України № 15-рп/2002. Зокрема, у Конституції закріплено, що юрисдикція судів поширюється на всі правовідносини, що виникають у державі. Конституційний Суд дав офіційне тлумачення цієї норми, у якому вирішив, що право особи на звернення до суду не може бути обмежене законом, іншими нормативно-правовими актами.

Суд вислухавши представників сторін, дослідивши матеріали справи та подані сторонами докази приходить до наступних висновків.

Цивільні права та обов'язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов'язки (ч.1 ст.11 Цивільного кодексу України). Підставами виникнення цивільних прав та обов'язків, зокрема, є: 1) договори та інші правочини; 2) створення літературних, художніх творів, винаходів та інших результатів інтелектуальної, творчої діяльності; 3) завдання майнової (матеріальної) та моральної шкоди іншій особі; 4) інші юридичні факти (ч.2 ст.11 Цивільного кодексу України). Кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання (ст.15 Цивільного кодексу України).

Стаття 16 цього ж кодексу передбачає право особи на звернення до суду з вимогою про визнання незаконними рішення, дій чи бездіяльності органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб.

Умовою для подання такого позову є невідповідність актів, прийнятих зазначеними органами, вимогам закону, а також порушення цими актами права власності або іншого титульного права. Незаконність може полягати як у невідповідності акта компетенції органу, який його прийняв, так і в безпосередньому порушенні права власності виданням такого акта.

Відповідно до п.1 роз'яснень Президії Вищого арбітражного суду України №02-5/35 від 26.01.2000 Про деякі питання практики вирішення спорів, пов'язаних з визнанням недійсними актів державних чи інших органів акт державного чи іншого органу - це юридична форма рішень цих органів, тобто офіційний письмовий документ, який породжує певні правові наслідки, спрямований на регулювання тих чи інших суспільних відносин і має обов'язковий характер для суб'єктів цих відносин.

Залежно від компетенції органу, який прийняв такий документ, і характеру та обсягу відносин, що врегульовано ним, акти поділяються на нормативні і такі, що не мають нормативного характеру, тобто індивідуальні.Нормативний акт - це прийнятий уповноваженим державним чи іншим органом у межах його компетенції офіційний письмовий документ, який встановлює, змінює чи скасовує норми права, носить загальний чи локальний характер та застосовується неодноразово. Що ж до актів ненормативного характеру (індивідуальних актів), то вони породжують права і обов'язки тільки у того суб'єкта (чи визначеного ними певного кола суб'єктів), якому вони адресовані.

Суд звертає увагу сторін, що оскаржуваний наказ виданий не державним чи іншим органом влади, а комунальним підприємством. Спірний наказ не є актом індивідуальної дії та не породжує жодних цивільних правовідносин для сторін спору, оскільки не передбачений ст.11 Цивільним кодексом України, у якій міститься перелік підстав виникнення цивільних прав та обов'язків. І, як наслідок, такий наказ не може порушувати права позивача. Порушенні права та законні інтереси, позивач захищає та відновлює шляхом звернення до суду з позовом про визнання недійсними результати конкурсу та нежійсним договору. До аналогічного висновку, суд приходить вирішуючи вимоги про незаконними дії відповідача-1 - Сіверського міського спеціалізованого комунального підприємства. За таких обставин, позовні вимоги про визнання незаконним наказу та визнання незаконними дії відповідача -1, задоволенню не підлягають.

Відповідно до вимог ст.4-7 Господарського процесуального кодексу України судові рішення приймаються за результатами обговорення усіх обставин справи.

Принцип об'єктивної істини, тобто відповідності висновків, викладених у судовому акті, дійсним обставинам справи реалізується також положеннями ст.43 Господарського процесуального кодексу України, згідно з якою господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.

Відповідно до ст. 33 Господарського процесуального кодексу України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Згідно ст. 34 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи.

Судовими доказами, за визначенням ст.ст. 32-36 Господарського процесуального кодексу України, слід вважати документи, які можуть підтвердити або спростувати обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до ст. 43 Господарського процесуального кодексу України, суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді всіх обставин справи. Ніякі докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили.

Беручи до уваги викладене суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню частково.

Судові витрати, відповідно до ст. 49 Господарського процесуального кодексу України, підлягають стягненню з відповідачів пропорційно задоволеним вимогам. Розподіл судового збору здійснюється з урахуванням рекомендацій наданих в постанові Пленуму ВГСУ від 21.02.2013 №7 (п.2.11 якщо в позовній заяві об'єднано дві або більше вимог немайнового характеру, пов'язаних між собою підставами виникнення або поданими доказами, судовий збір сплачується окремо з кожної з таких вимог) та з урахуванням абзацу 2 ч.3 ст. 6 Закону України Про судовий збір (в редакції чинній станом на день подання заяви про зміну предмету позову, якою позивач фактично доповнив вимоги), яким передбачено сплату судового збору за кожну немайнову вимогу. Відповідно до змісту позовної заяви, позивач визначив 3 немайнові вимоги, а саме: 1) визнання незаконними дії відповідача-1, 2) визнання недійсними результати кокурсу, 3) визнання недійсним договору. В заяві про зміну позовних вимог, позивач збільшив вимоги вимогою про визнання недійсним наказу №24 . За таких обставин, до суду подані на вирішення позовна заява, яка містить чотири немайнові вимоги. При вирішенні розподілу судового збору, суд покладає на позивача витрати по сплаті судвого збору за вимоги про визнання незаконним наказу №24 та визнання незаконними дії відповідача-1; за вимоги про визнання недійсними результати конкурсу судовий збір покладається на відповідача -1; за вимоги про визнання недійсним догвору судовий збір покладається на відповідачів.

Керуючись ст.ст. 33 , 34 , 43 , 44 , 49 , ст.ст. 82-85 Господарського процесуального кодексу України , господарський суд

В И Р І Ш И В:

1. Позов задовольнити частково.

2.Визнати недійсними результати конкурсу з визначення виконавця послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових території у житловому фонді комунальної власності міста Сіверська проведеного відповідачем проведені Сіверським міським спеціалізованим комунальним підприємством 20.07.2015 та оформленим протоколом б/н від 20.07.2015 складеним за результатами проведення конкурсу;

3. Визнати недійсним договір б/н на утримання житлових будинків, споруд та прибудинкових територій, підписаний 04.08.2015 між Сіверським міським спеціалізованим комунальним підприємством та Приватним підприємством Донжилсервіс Плюс .

4. В іншій частині позовних вимог відмовити.

5. Стягнути з Приватного підприємства Донжилсервіс (юридична адреса: 84523, Донецька обл., село Званівка, вул. Лісковатська, 5, код 38335124) судовий збір у розмірі 1218 (одна тисяча двісті вісімнадцять) грн. 00 коп. на користь Державного бюджету України.

6. Стягнути з Сіверського міського спеціалізованого комунального підприємства (юридична адреса: 84522, Донецька обл., м. Сіверськ, вул. Артема, 3, код 32714284) на користь Державного бюджету України судовий збір у розмірі 1827 (одна тисяча вісімсот двадцять сім) грн. 00 коп.

7. Стягнути з Приватного підприємства Донжилсервіс Плюс (84523, Донецька обл., місто Сіверськ, вул. Садова, 38) на користь Державного бюджету України судовий збір у розмірі 609 (шістсот дев'ять) грн. 00 коп.

Рішення набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня складення повного рішення та може бути оскаржене в порядку та у строки, визначені Господарським процесуальним кодексом України.

Дата складення повного рішення 22.12.2015.

Суддя Д.М. Огороднік

Суддя Я.О. Левшина

Суддя О.Ю. Філімонова

СудГосподарський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення21.12.2015
Оприлюднено30.12.2015
Номер документу54538722
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —905/1324/15

Рішення від 21.12.2015

Господарське

Господарський суд Донецької області

Д.М. Огороднік

Судовий наказ від 23.02.2016

Господарське

Господарський суд Донецької області

Д.М. Огороднік

Рішення від 21.12.2015

Господарське

Господарський суд Донецької області

Д.М. Огороднік

Ухвала від 01.12.2015

Господарське

Господарський суд Донецької області

Д.М. Огороднік

Ухвала від 19.10.2015

Господарське

Господарський суд Донецької області

Д.М. Огороднік

Ухвала від 12.11.2015

Господарське

Господарський суд Донецької області

Д.М. Огороднік

Ухвала від 23.09.2015

Господарське

Господарський суд Донецької області

Д.М. Огороднік

Ухвала від 03.09.2015

Господарське

Господарський суд Донецької області

Д.М. Огороднік

Ухвала від 10.08.2015

Господарське

Господарський суд Донецької області

Д.М. Огороднік

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні