Постанова
від 08.12.2015 по справі 820/11300/15
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд

61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

08 грудня 2015 р.                                                                                 № 820/11300/15

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді Панченко О.В.

розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом

Публічного акціонерного товариства "Вовчанський агрегатний завод"

до Управління Державної казначейської служби України у Вовчанському районі Харківської області,

Вовчанської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Харківській області

про зобов'язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач - Публічне акціонерне товариство "Вовчанський агрегатний завод", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд:

- визнати протиправною бездіяльність Вовчанської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області за ненадання висновку Управлінню Державної казначейської служби України у Вовчанському районі Харківської області для бюджетного відшкодування податку на додану вартість публічному акціонерному товариству "Вовчанський агрегатний завод" в сумі 736501,00 грн.;

- стягнути з Державного бюджету України в особі Управління державної казначейської служби України у Вовчанському районі Харківської області (платник - УДКСУ у Вовчанському районі Харківської області, код ЄДРПОУ 37345943, банк отримувача ГУДКСУ у Харківській області, МФО 851011, р/р 31117030700156) на користь Публічного акціонерного товариства "Вовчанський агрегатний завод" (62504, Харківська область, м.Вовчанськ, вул. Пушкіна, буд.2, р/р26002799965638 в ПАТКБ "ПРАВЕКС-БАНК" м.Київ, МФО 380838, код ЄДРПОУ 14309847) відшкодування з бюджету податку на додану вартість за грудень 2014 року в розмірі 736501,00 грн.;

- стягнути з Державного бюджету України в особі Управління державної казначейської служби України у Вовчанському районі Харківської області (платник - УДКСУ у Вовчанському районі Харківської області, код ЄДРПОУ 37345943, банк отримувача ГУДКСУ у Харківській області, МФО 851011, р/р 31117030700156) на користь Публічного акціонерного товариства "Вовчанський агрегатний завод" (62504, Харківська область, м.Вовчанськ, вул. Пушкіна, буд.2, р/р26002799965638 в ПАТКБ "ПРАВЕКС-БАНК" м.Київ, МФО 380838, код ЄДРПОУ 14309847) пеню за період з 24.02.2015 року по 08.11.2015 року в розмірі 277513,08 грн.;

- стягнути з Державного бюджету України на користь Публічного акціонерного товариства "Вовчанський агрегатний завод" (62504, Харківська область, м.Вовчанськ, вул. Пушкіна, буд.2, р/р26002799965638 в ПАТКБ "ПРАВЕКС-БАНК" м.Київ, МФО 380838, код ЄДРПОУ 14309847) сплачений судовий збір у розмірі 16588,21 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що 26.01.2015 року позивач подав декларацію з ПДВ за грудень 2015 р. та заяву про бюджетне відшкодування ПДВ у сумі 736501,00 грн., розрахунок коригування сум податку на додану вартість №9078466945, довідку про залишок від'ємного значення попередніх податкових періодів. Однак, відповідачами сума заборгованості бюджету з відшкодування ПДВ позивачу не повернута, і тому ПАТ "Вовчанський агрегатний завод", посилаючись на приписи пунктів 200.12, 200.13 ст. 200 Податкового кодексу України, вважає, що заборгованості по бюджетному відшкодуванню підлягає стягненню разом із пенею за несвоєчасне відшкодування на його користь у судовому порядку.

Представник позивача - Публічного акціонерного товариства "Вовчанський агрегатний завод", прибув у судове засідання, склав на адресу суду заяву, в якій просив розглядати справу в порядку письмового провадження та просив задовольнити позов у повному обсязі. (а.с.239).

Відповідачі у судове засідання повноважних представників не направили, про дату, час і місце судового засідання повідомлені судом належним чином, в порядку, передбаченому ст.ст.33-35 КАС України (а.с.236, 237), правом надати заперечення не скористалися, клопотань про перенос розгляду справи не заявляли.

Оскільки визначене ч. 1 ст.2 КАС України завдання адміністративного судочинства залишається незмінним при розгляді будь-якої адміністративної справи, в тому числі і справи за позовом суб'єкта владних повноважень, і дотримання вказаного завдання є обов'язковим в силу приписів ч.2 ст.19 Конституції України, то з огляду на приписи ст.41, ч.4 ст.122, ч.6 ст.128 КАС України, суд, зібравши докази, що в своїй сукупності повно та всебічно висвітлюють обставини спірних правовідносин, доходить висновку, що справа має бути розглянута та вирішена на підставі наявних в ній доказів в порядку письмового провадження.

За матеріалами справи судом встановлено, що позивач - Публічне акціонерне товариство "Вовчанський агрегатний завод", пройшов передбачену законом процедуру державної реєстрації, набув статусу суб'єкту господарювання - юридичної особи 27.06.1998 року, код ЄДРПОУ: 14309847. (а.с.11)

На обліку як платник податків/зборів відповідач знаходиться в Вовчанській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління ДФС у Харківській області з 01.07.1998 р., №18. (а.с.12).

Судом встановлено, підтверджується матеріалами справи, що 19.01.2015 року позивач - ПАТ "Вовчанський агрегатний завод", направив в установленому законом порядку на адресу Вовчанської ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області податкову декларацію з податку на додану вартість №9078466995 за грудень 2014 року у розмірі 736501 грн. (а.с. 15-16), розрахунок коригування сум податку на додану вартість №9078466945 від 19.01.2015 року (а.с.17-18), довідку про залишок від'ємного значення попередніх податкових періодів №9078466991т від 19.01.2015 р. (а.с.19), заяву про повернення суми бюджетного відшкодування №9078461007 від 19.01.2015 року (а.с. 20), розшифровку податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів №9078466996 від 19.01.2015 р. (а.с.21-22), реєстр виданих та отриманих податкових накладних №9078471139 від 19.01.2015 р. (а.с.23-47).

26.01.2015 року позивачем направлено документи до органів ДФС для проведення камеральної перевірки до заявленої суми бюджетного відшкодування за грудень 2014 року у сумі 73501 грн., а саме: завірені копії платіжних доручень за грудень 2014 року; копії реєстрів отриманих та виданих податкових накладних, які підтверджують сплату податкового кредиту за грудень 2014 року; копії вантажно-митних декларацій по імпортних та експортних операціях за грудень 2014 року (а.с.64-66, 76-232).

Після проведення камеральної перевірки Вовчанська ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області направила на адресу позивача повідомлення №371/10/20-08-15-25 від 05.02.2015 р., в якому вказала, що ПАТ "ВАЗ" не має права на автоматичне бюджетне відшкодування з податку на додану вартість, відповідно до п.200.18 ст.200 розділу V Податкового кодексу України, оскільки не відповідає критеріям на автоматичне бюджетне відшкодування, визначеним п.200.19 ПК України, а саме: відсоток загальної суми розбіжностей до суми ПДВ задекларованої підприємством по декларації з ПДВ за грудень 2014 року перевищує 10% та складає 18%. (а.с.50).

18.03.2015 року Вовчанською ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області на підставі наказу №65 від 18.02.2015 року (а.с.51) та п.п.78.1.8 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України проведено документальну позапланову виїзну перевірку Публічного акціонерного товариства "Вовчанський агрегатний завод" достовірності нарахування бюджетного відшкодування податку на додану вартість на рахунок платника у банку у сумі 736501,0 грн., відображеного у податковій декларації з ПДВ за грудень 2014 року (вх. №9078466995 від 19.01.2015 р.).

За результатами перевірки позивача складено довідку №66/20-08-15/14309847 від 18.03.2015 року, за висновками якої підтверджено відображене ПАТ "ВАЗ" у декларації з ПДВ за грудень 2014 р. нарахування від'ємного значення різниці між сумою податкового зобов'язання та податкового кредиту ПДВ у сум 736501,0 грн., декларування суми бюджетного відшкодування ПДВ на рахунок платника у банку у сумі 736501,0 грн. (а.с.52-63).

Однак до теперішнього часу підприємство позивача так і не олтримала належне йому відшкодування.

Вирішуючи спір по суті, суд зазначає, що порядок визначення суми податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або відшкодуванню з Державного бюджету України (бюджетному відшкодуванню), та строки проведення розрахунків передбачений положеннями статті 200 Податкового кодексу України.

Так, згідно пункту 200.7 та 200.10 статті 200 Податкового кодексу України, платник податку, який має право на отримання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення суми бюджетного відшкодування, подає відповідному контролюючому органу податкову декларацію та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації. Протягом 30 календарних днів, що настають за граничним терміном отримання податкової декларації, контролюючий орган проводить камеральну перевірку заявлених у ній даних.

Відповідно до пунктів 200.12 та 200.13 статті 200 Податкового кодексу України, контролюючий орган зобов'язаний у п'ятиденний строк після закінчення перевірки подати органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів висновок із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню з бюджету. На підставі отриманого висновку відповідного контролюючого органу орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, видає платнику податку зазначену в ньому суму бюджетного відшкодування шляхом перерахування коштів з бюджетного рахунка на поточний банківський рахунок платника податку в обслуговуючому банку протягом п'яти операційних днів після отримання висновку контролюючого органу.

Згідно з пунктом 200.23 статті 200 Податкового кодексу України суми податку, не відшкодовані платникам протягом визначеного цією статтею строку, вважаються заборгованістю бюджету з відшкодування податку на додану вартість. На суму такої заборгованості нараховується пеня на рівні 120 відсотків облікової ставки Національного банку України, встановленої на момент виникнення пені, протягом строку її дії, включаючи день погашення.

На суми податку, не відшкодовані протягом визначених статтею 200 Податкового кодексу України строків, які вважаються заборгованістю бюджету з відшкодування ПДВ, нараховується пеня на рівні 120 відсотків облікової ставки Національного банку України, встановленої на момент виникнення пені, протягом строку її дії, включаючи день погашення. Неподання контролюючим органом після закінчення перевірки до органу Державного казначейства України висновку із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню з бюджету, та непогашення у зв'язку з цим заборгованості бюджету з ПДВ, не позбавляє платника податку права пред'явити вимоги про стягнення зазначеної пені.

Відповідно до пункту 2 Порядку формування та надсилання узагальненої інформації про обсяги сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість, визначені у висновках, затвердженого наказом ДПА України та ДКУ №68/23 від 03.02.2011 р., органи державної податкової служби в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі протягом місяця, виходячи з наявних матеріалів, що можуть свідчити про підтвердження нарахування бюджетного відшкодування, забезпечують подання до центрального органу державної податкової служби зведеної інформації про можливі загальні обсяги відшкодування податку на додану вартість коштами у кожному регіоні у розрізі платників (щодо яких наявні зазначені матеріали) за деклараціями, сума заявленого бюджетного відшкодування податку на додану вартість за якими з урахуванням уточнюючих розрахунків становить 100 тис. грн. і більше (далі - інформація).

Пунктом 3-6 Порядку встановлено, структурний підрозділ центрального органу державної податкової служби, який здійснює адміністрування облікових та звітних показників, після отримання інформації здійснює протягом трьох робочих днів: формування вихідних форм інформації; контроль за відповідністю сум в інформації даним офіційних звітів центрального органу державної податкової служби; передачу інформації структурним підрозділам центрального органу державної податкової служби для проведення ретельного аналізу, за результатами якого відповідні підрозділи надають наявні матеріали структурному підрозділу центрального органу державної податкової служби, який адмініструє відшкодування податку на додану вартість, для узагальнення; направляє отримані від структурного підрозділу центрального органу державної податкової служби, який адмініструє відшкодування податку на додану вартість, узагальнені матеріали органам державної податкової служби в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі.

Не пізніше робочого дня, наступного за днем отримання узагальнених матеріалів, органи державної податкової служби за місцезнаходженням платника за результатами підтвердження достовірності нарахування бюджетного відшкодування податку на додану вартість формують висновки із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню, реєстри яких органи державної податкової служби в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі направляють до центрального органу державної податкової служби для формування узагальненої інформації.

Центральний орган державної податкової служби не пізніше робочого дня, наступного за днем отримання реєстрів висновків, здійснює формування узагальненої інформації щодо (визначених у висновках) обсягів сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість окремо за платниками, які мають право на автоматичне бюджетне відшкодування податку на додану вартість, іншими платниками та платниками, у яких суми до бюджетного відшкодування заявлені в період дії Закону України "Про податок на додану вартість" та залишились невідшкодованими. Зазначену інформацію на постійній основі (щоденно) не пізніше наступного робочого дня після її формування направляє: до Державного казначейства України; одночасно органам державної податкової служби в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі для подачі висновків органам державного казначейства.

Державне казначейство України: направляє узагальнену інформацію органам державного казначейства в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, які згідно з отриманими висновками та узагальненою інформацією відповідно до чинного законодавства здійснюють бюджетне відшкодування податку на додану вартість платникам податку; передає до органів державної податкової служби у порядку, затвердженому наказом Державного казначейства України та Державної податкової адміністрації України від 25.04.2002 №74/194 "Про затвердження Порядку взаємодії між органами Державного казначейства України та органами державної податкової служби України в процесі виконання державного та місцевих бюджетів за доходами та іншими надходженнями", зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 20.05.2002 за № 436/6724, інформацію про здійснене бюджетне відшкодування податку на додану вартість з бюджету.

З урахуванням викладеного, суд дійшов до висновку, що у разі виконання платником податку, який має право на отримання бюджетного відшкодування, передбачених пунктами 200.7 та 200.8 статті 200 Податкового кодексу України вимог, та підтвердження достовірності нарахування такого відшкодування органом державної податкової служби за результатами проведення камеральної чи документальної позапланової виїзної перевірки, цей орган зобов'язаний у п'ятиденний строк після закінчення перевірки подати органу Державного казначейства України висновок із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню з бюджету.

Протягом п'яти операційних днів після отримання зазначеного висновку орган Державного казначейства України повинен видати платнику податку зазначену в ньому суму бюджетного відшкодування шляхом перерахування коштів з бюджетного рахунка на поточний банківський рахунок платника податку в обслуговуючому банку.

Така правова позиція викладена Верховним судом України у постанові від 03.06.2014 року.

З огляду на приписи ст.ст.8 і 19 Конституції України, ст.ст.7-11, 244-2 КАС України, окружний адміністративний суд не знаходить правових підстав для залишення згаданої постанови Верховного Суду України поза увагою при розгляді і вирішенні даного спору по суті.

Відповідно до ч.2 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Приймаючи до уваги вище наведене, суд доходить висновку, що ПАТ "Вовчанський агрегатний завод" має право на бюджетне відшкодування з ПДВ за грудень 2014 року у сумі 736501,00 грн. та пеню за період прострочки з 24.02.2015 року по 08.11.2015 року у розмірі 277513,08 грн., а відтак, позовні вимоги підлягають задоволенню.

Судові витрати слід розподілити відповідно до статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України.

Керуючись ст.ст. 11, 12, 51, 71, ст. 158, ст. 159, ст. 160, ст. 161ст. 162, ст. 163, ст. 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Публічного акціонерного товариства "Вовчанський агрегатний завод" доУправління Державної казначейської служби України у Вовчанському районі Харківської області, Вовчанської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Харківській області про зобов'язання вчинити певні дії – задовольнити.

Визнати протиправною бездіяльність Вовчанської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області за ненадання висновку Управлінню Державної казначейської служби України у Вовчанському районі Харківської області для бюджетного відшкодування податку на додану вартість публічному акціонерному товариству "Вовчанський агрегатний завод" в сумі 736501,00 грн.

Стягнути з Державного бюджету України в особі Управління державної казначейської служби України у Вовчанському районі Харківської області (платник - УДКСУ у Вовчанському районі Харківської області, код ЄДРПОУ 37345943, банк отримувача ГУДКСУ у Харківській області, МФО 851011, р/р 31117030700156) на користь Публічного акціонерного товариства "Вовчанський агрегатний завод" (62504, Харківська область, м.Вовчанськ, вул. Пушкіна, буд.2, р/р26002799965638 в ПАТКБ "ПРАВЕКС-БАНК" м.Київ, МФО 380838, код ЄДРПОУ 14309847) відшкодування з бюджету податку на додану вартість за грудень 2014 року в розмірі 736501 (сімсот тридцять шість тисяч п'ятсот одна) грн. 00 коп.

Стягнути з Державного бюджету України в особі Управління державної казначейської служби України у Вовчанському районі Харківської області (платник - УДКСУ у Вовчанському районі Харківської області, код ЄДРПОУ 37345943, банк отримувача ГУДКСУ у Харківській області, МФО 851011, р/р 31117030700156) на користь Публічного акціонерного товариства "Вовчанський агрегатний завод" (62504, Харківська область, м.Вовчанськ, вул. Пушкіна, буд.2, р/р26002799965638 в ПАТКБ "ПРАВЕКС-БАНК" м.Київ, МФО 380838, код ЄДРПОУ 14309847) пеню за період з 24.02.2015 року по 08.11.2015 року в розмірі 277513 (двісті сімдесят сім тисяч п'ятсот тринадцять) грн. 08 коп.

Стягнути на користь Публічного акціонерного товариства "Вовчанський агрегатний завод" (62504, Харківська область, м.Вовчанськ, вул. Пушкіна, буд.2, р/р26002799965638 в ПАТКБ "ПРАВЕКС-БАНК" м.Київ, МФО 380838, код ЄДРПОУ 14309847) сплачений судовий збір у розмірі 16588 (шістнадцять тисяч п'ятсот вісімдесят вісім) грн. 21 коп. солідарно за рахунок бюджетних асигнувань Управління державної казначейської служби України у Вовчанському районі Харківської області (платник - УДКСУ у Вовчанському районі Харківської області, код ЄДРПОУ 37345943, банк отримувача ГУДКСУ у Харківській області, МФО 851011, р/р 31117030700156) та Вовчанської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Харківській області (62503, Харківська обл., м.Вовчанськ, вул. Гоголя, 53, код ЄДРПОУ 38565524).

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова чи ухвала суду не набрала законної сили.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду згідно з ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України, а саме: шляхом подачі через Харківський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її проголошення (у разі застосування судом ч. 3, ст. 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні – з дня отримання копії постанови, у разі повідомлення суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених ч.4 ст.167 цього Кодексу, про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду) апеляційної скарги з одночасним надсиланням копії апеляційної скарги до суду апеляційної інстанції.

Суддя О.В. Панченко

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.12.2015
Оприлюднено30.12.2015
Номер документу54550188
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/11300/15

Ухвала від 12.09.2016

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мельников Р.В.

Ухвала від 30.06.2016

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панченко О.В.

Ухвала від 14.01.2016

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Рєзнікова С.С.

Ухвала від 14.01.2016

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Рєзнікова С.С.

Постанова від 08.12.2015

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панченко О.В.

Ухвала від 17.11.2015

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панченко О.В.

Ухвала від 17.11.2015

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панченко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні