ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 грудня 2015 р. Справа № 632/329/15-а Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі
Головуючого судді: Бартош Н.С.
Суддів: Мельнікової Л.В. , Бенедик А.П.
за участю секретаря судового засідання Дорошенко Д.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою ОСОБА_1 на постанову Первомайського міськрайонного суду Харківської області від 05.08.2015р. по справі № 632/329/15-а
за позовом ОСОБА_1
до Миронівської сільської ради Первомайського району Харківської області,
третя особа - Управління праці та соціального захисту населення Первомайської районної державної адміністрації Харківської області
про визнання бездіяльності незаконною та зобов'язання вчинити певні дії, стягнення середнього заробітку за час проходження військової служби та перших п'яти днів тимчасової непрацездатності,
ВСТАНОВИЛА:
Позивач, ОСОБА_1, звернувся до суду з позовом до Миронівської сільської ради Первомайського району Харківської області і управління праці та соціального захисту населення Первомайської районної державної адміністрації Харківської області, в якому просив визнати бездіяльність Миронівської сільської ради Первомайського району Харківської області незаконною щодо розгляду заяв позивача від 17.01.2015 року та 26.01.2015 року; зобов'язати Миронівську сільську раду Первомайського району Харківської області скласти заяву-розрахунок та надіслати її до фонду соціального страхування України з інформацією про нараховані ОСОБА_1 суми матеріального забезпечення для фінансування і надання йому матеріального забезпечення у зв'язку із тимчасовою втратою працездатності у періоди з 10.09.2012 року по 15.09.12 року, 01.11.2012 року по 13.11.2012 року, 14.11.2012 року по 30.12.2012 року, 14.01.2013 року по 19.01.20213 року; стягнути з Миронівської сільської ради Первомайського району Харківської області на його користь середній заробіток за час проходження військової служби з 18.032014 року по 25.06.2014 року в сумі 10908 грн. 27 коп.; стягнути з Миронівської сільської ради Первомайського району Харківської області допомогу за перших п'ять днів тимчасової непрацездатності у сумі 2930 грн. 58 коп., а також понесені судові витрати.
Постановою Первомайського міськрайонного суду Харківської області від 05.08.2015 р. в задоволенні позовних вимог відмовлено.
ОСОБА_1, не погоджуючись з постановою суду, в апеляційній скарзі вказує, що рішення є необґрунтованим та незаконним, прийнято з порушенням норм матеріального та процесуального права, просить суд апеляційної інстанції скасувати постанову Первомайського міськрайонного суду Харківської області від 05.08.2015 р. та прийняти нову, якою задовольнити позовні вимоги.
В порядку, визначеному ч. 1 ст. 41 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.
Дослідивши матеріали справи колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з огляду на таке.
Судовим розглядом встановлено, що за результатами місцевих виборів та відповідно до рішення Миронівської сільської територіальної виборчої комісії від 03.11.2010 року ОСОБА_1 обрано на посаду Миронівського сільського голови.
Рішенням Миронівської сільської ради Первомайського району Харківської області XIV сесії VI скликання від 06.09.2012 року повноваження позивача, як Миронівського сільського голови, достроково припинені.
Вважаючи вказане рішення незаконним, ОСОБА_1 оскаржив його до суду.
Постановою Первомайського міськрайонного суду Харківської області від 06.10.2014 року по справі № 2030/3360/12, частково скасованою постановою Харківського апеляційного адміністративного суду від 24.12.2014 року, позовні вимоги ОСОБА_2 задоволено частково. Визнано незаконним та скасовано рішення Миронівської сільської ради Первомайського району Харківської області Х1V сесії VI скликання від 06.09.2012 року "Про дострокове припинення повноважень сільського голови" та поновлено ОСОБА_2 в посаді Миронівського сільського голови. Стягнуто з відповідача на користь ОСОБА_2 середній заробіток за час вимушеного прогулу в сумі 65449 грн. 62 коп.
За вказаними рішеннями відмовлено в задоволенні позовних вимог щодо виплати ОСОБА_1 середньомісячного заробітку період з 18.03.2014 року по 25.06.2014 року - проходження військової служби за мобілізацією та щодо виплат допомоги по тимчасовій непрацездатності у період з 10.09.2012 року по 15.09.2012 року, з 01.11.2012 року по 13.11.2012 року, з 14.11.2012 року по 30.12.2012 року, з 14.01.2013 року по 19.01.2013 року (а.с. 8-9).
ОСОБА_1 17.01.2015 року та 26.01.2015 року звернувся до Миронівської сільської ради із заявами, в яких просив виплатити середній заробіток за час мобілізації та допомогу по тимчасовій непрацездатності за вищевказані періоди (а.с. 22-23).
Відповідачем заяви позивача залишені без розгляду.
Не погоджуючись з діями відповідача ОСОБА_1 звернувся до суду за захистом своїх прав.
Позивачем також зазначено, що Миронівською сільська радою не розглянуто його заяви та надані листи непрацездатності, та всупереч вимог ст. 34 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування" не складено заяву-розрахунок до Фонду соціального страхування України з інформацією про нараховані застрахованій особі суми матеріального забезпечення.
Не погоджуючись з діями відповідача ОСОБА_1 звернувся до суду за захистом своїх прав.
Відмовляючи у задоволенні позову суд першої інстанції виходив з того, що позовні вимоги є не обґрунтованими та недоведеними.
Колегія суддів не погоджується з такими висновками суду з наступних підстав.
Згідно ст. 39 Закону України "Про військовий обов'язок і військову службу" призов військовозобов'язаних та резервістів на військову службу у зв'язку з мобілізацією проводяться в порядку, визначеному Законом України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію".
Відповідно до Указу Президента України "Про часткову мобілізацію", затвердженого Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про часткову мобілізацію" № 1126-VII від 17.03.2014 р., ВВР, 2014, № 15, ст. 328, постановлено оголосити та провести часткову мобілізацію.
На виконання цього Указу військовим комісаром Первомайського об'єднаного військового комісаріату Харківської області наказом № 17 від 18.03.2014 року ОСОБА_1 відповідно до мобілізаційного призначення зарахований до списків особового складу військового комісаріату ( а.с. 159).
Позивач проходив військову службу за мобілізацією з 18.03.2014 по 25.06.2014 року, що підтверджується копією контрольного талону мобілізаційного розпорядження Первомайського об'єднаного військового комісаріату Харківської області від 17.02.2014 року, відповідно до якого ОСОБА_1 з оголошенням мобілізації, не чекаючи повістки військового комісаріату, зобов'язаний прибути протягом чотирьох годин до Первомайського об'єднаного військового комісаріату Харківської області (а.с. 27); копією військового квитка № 167858, відповідно до якого ОСОБА_1 проходив військову службу у вказаний період на посаді начальника групи забезпечення в Первомайському об'єднаному військовому комісаріаті Харківської області (а.с. 108); довідками Харківського обласного військового комісаріату від 16.09.2014 року № 151/13-63 та Первомайського об'єднаного військового комісаріату Харківської області від 06.04.2015 року, якими підтверджено проходження позивачем військової служби (призваний за мобілізацією) у вказаний період (а.с. 26, 61).
Позивач просить виплатити йому заробіток за період з 18.03.2014 року по 25.06.2014 року в розмірі, встановленому постановою Кабінету Міністрів України № 100 від 8 лютого 1995 року.
Частиною 3 ст. 119 Кодексу Законів про працю України встановлено, що працівникам, які призвані на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, але не більше одного року, гарантується збереження місця роботи, посади і середнього заробітку.
Розрахунок середньої заробітної плати для оплати часу перебування на зборах здійснюється відповідно до вимог Порядку обчислення середньої заробітної плати, затвердженого постановою КМ України від 08.02.1992 № 100.
Також, Законом України від 20.05.2014 року "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення оборонно-мобілізаційних питань під час проведення мобілізації" внесено зміни до ряду діючих законодавчих актів України, у тому числі до Кодексу Законів про працю України, Законів України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію", "Про військовий обов'язок і військову службу" тощо. Крім того, п. 2 Прикінцевих Положень цього закону поширено дію частин другої і третьої ст. 39 Закону України "Про військовий обов'язок і військову службу", частини третьої ст. 119 Кодексу Законів про працю України на громадян України, які починаючи з 18.03.2014 року призвані на військову службу на Указу Президента України "Про часткову мобілізацію" від 20.05.2014 № 1275-VII, затвердженого Законом України від 17.03.2014 № 1126-VII.
З урахуванням викладеного, оскільки ОСОБА_2 поновлено в посаді Миронівського сільського голови Первомайського району Харківської області, за ним зберігається заробітна плата, яка, виходячи з даних, зазначених у довідці про середню заробітну плату (дохід) Миронівської сільської ради Первомайського району Харківської області від 19.04.2013 року за № 02-30/125, складає 162,81 грн.
Таким чином, середній заробіток за час проходження позивачем військової служби (призваний за мобілізацією) з 18.03.2014 року по 25.06.2014 року - за 67 робочих днів складає 10908 грн. 27 коп. (162,81х67).
Отже, позовні вимоги в цій частині підлягають задоволенню.
З матеріалів справи встановлено, що позивач звернувся до Миронівської сільської ради Первомайського району Харківської області, із заявою про виплату йому допомоги по тимчасовій непрацездатності, яка відповідачем залишена без розгляду.
Відповідно до ч. 2 ст. 22 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування" допомога по тимчасовій непрацездатності надається застрахованій особі у формі матеріального забезпечення, яке повністю або частково компенсує втрату заробітної плати (доходу), у разі настання в неї тимчасової непрацездатності внаслідок захворювання або травми, не пов'язаної з нещасним випадком на виробництві. При цьому, відповідно до положень цієї статті Закону оплата перших п'яти днів тимчасової непрацездатності внаслідок захворювання або травми, не пов'язаної з нещасним випадком на виробництві, здійснюється за рахунок коштів роботодавця у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Також, ч. 11 ст. 22 цього Закону передбачено, що у разі настання тимчасової непрацездатності застрахованої особи у період вирішення спору про незаконність її звільнення з роботи допомога по тимчасовій непрацездатності надається за умови поновлення застрахованої особи на роботі з дня винесення такого рішення відповідним органом.
Статтею 24 зазначеного Закону України передбачено, що допомога по тимчасовій непрацездатності виплачується застрахованим особам залежно від страхового стажу. Позивач має страховий стаж понад 8 років, що підтверджується копією трудової книжки ( а.с. 58-59).
Тому, допомога по тимчасовій непрацездатності повинна виплачуватись у розмірі 100 відсотків середньої заробітної плати (доходу).
Відповідно до ст. 31 зазначеного Закону України та "Порядку оплати перших п'яти днів тимчасової непрацездатності внаслідок захворювання або травми, не пов'язаної з нещасним випадком на виробництві, за рахунок коштів підприємства, установи, організації", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.05.2001 № 439 підставою для оплати днів тимчасової непрацездатності є виданий в установленому порядку листок непрацездатності. Витрати, пов'язані з оплатою днів тимчасової непрацездатності відносяться для бюджетних установ та організацій на їх видатки.
Обчислення розміру заробітної плати для здійснення оплати днів тимчасової непрацездатності проводиться відповідно до "Порядку обчислення середньої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) для розрахунку виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням", затвердженого постановою КМУ від 26.09.2001 № 1266.
У відповідності з "Порядком обчислення середньої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) для розрахунку виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням" у разі поновлення на роботі працівника, який був звільнений з роботи без законної підстави з виплатою середнього заробітку за час вимушеного прогулу середня заробітна плата обчислюється виходячи із сум, що припадають на місяці розрахункового періоду.
Отже, оплата перших п'яти днів тимчасової непрацездатності внаслідок захворювання, не пов'язаного з нещасним випадком на виробництві, здійснюється за рахунок коштів роботодавця, тобто за рахунок Миронівської сільської ради.
Таким чином, підлягають оплаті у 100 відсотковому розмірі середньої заробітної плати 18 днів з 53 днів перебування на лікарняному.
Судова колегія зазначає, що оскільки ОСОБА_1, за рішенням суду, поновлений на посаді Миронівського сільського голови Первомайського району Харківської області, він має право на виплату допомоги по тимчасовій непрацездатності. З урахуванням зазначеного, розмір допомоги по тимчасовій непрацездатності, що підлягають стягненню з Миронівської сільської ради Первомайського району Харківської області (оплата перших п'яти днів тимчасової непрацездатності внаслідок захворювання) становить 2930 грн. 58 коп. (162,81х18).
Щодо вимог позивача про зобов'язання Миронівської сільської ради Первомайського району Харківської області скласти заяву-розрахунок та надіслати її до фонду соціального страхування України з інформацією про нараховані ОСОБА_1 суми матеріального забезпечення для фінансування і надання йому матеріального забезпечення у зв'язку із тимчасовою втратою працездатності у періоди з 10.09.2012 року по 15.09.12 року, 01.11.2012 року по 13.11.2012 року, 14.11.2012 року по 30.12.2012 року, 14.01.2013 року по 19.01.20213 року, колегія суддів зазначає наступне.
Згідно до Порядку фінансування страхувальників для надання застрахованим особам матеріального забезпечення за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (далі- Порядок) затвердженого Постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності 22.12.2010 року № 26, цей Порядок визначає умови фінансування Фондом соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (далі - Фонд) страхувальників для надання ними матеріального забезпечення, передбаченого статтею 34 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням" ( 2240-14 ) (далі - Закон), за видами: допомога по тимчасовій непрацездатності.
Відповідно до п. 2 Порядку, фінансування страхувальників-роботодавців для надання матеріального забезпечення найманим працівникам здійснюється районними, міжрайонними, міськими виконавчими дирекціями відділень Фонду (далі - робочі органи Фонду).
Підставою для фінансування страхувальників-роботодавців робочими органами Фонду є оформлена за встановленим зразком заява-розрахунок, що містить інформацію про нараховані застрахованим особам суми матеріального забезпечення за їх видами.
Згідно п. 4. вказаного Порядку, на підставі рішення комісії (уповноваженого) із соціального страхування підприємства про призначення матеріального забезпечення страхувальник-роботодавець нараховує суми матеріального забезпечення та оформлює заяву-розрахунок.
Пунктом 5 Порядку зазначено, що для отримання коштів Фонду для виплати матеріального забезпечення застрахованим особам, нарахованого страхувальником, страхувальник звертається до робочого органу Фонду за місцем обліку в органі Фонду або за місцем обліку, зазначеним в Державному реєстрі загальнообов'язкового державного соціального страхування (для зареєстрованих після 01.01.2011) (далі - місце обліку), із заявою-розрахунком за підписом керівника та головного бухгалтера, засвідченою печаткою підприємства.
Відповідно до п. 6 Порядку, заява-розрахунок готується у двох примірниках, один з яких разом із наданими застрахованими особами документами, на підставі яких призначається матеріальне забезпечення, зберігається у страхувальника, а другий подається до робочого органу Фонду.
Колегія суддів приходить до висновку, що оскільки Миронівською сільською радою Первомайського району Харківської області не складено заява-розрахунок, вимога позивача щодо зобов'язання скласти відповідачем заяви-розрахунку та надіслати її до фонду соціального страхування України з інформацією про нараховані ОСОБА_1 суми матеріального забезпечення для фінансування і надання йому матеріального забезпечення у зв'язку із тимчасовою втратою працездатності є обґрунтованою і підлягає задоволенню.
Відповідно до ч. 1 ст. 87 КАС України, судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов'язаних з розглядом справи.
Згідно ч. 6 ст. 94 КАС України, якщо суд апеляційної чи касаційної інстанції або Верховний Суд України, не повертаючи адміністративної справи на новий розгляд, змінить судове рішення або ухвалить нове, він відповідно змінює розподіл судових витрат.
При цьому приписи ч. 1 ст. 94 КАС України визначають, що якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.
З матеріалів справи вбачається, що ОСОБА_1 згідно платіжного доручення № 64107 від 19.02.2015 р. сплачено судовий збір за подання позову до Первомайського міськрайонного суду Харківської області в розмірі 73,08 грн. та платіжного доручення № 9-12 від 21.08.2015 року сплачено судовий збір за подання апеляційної скарги до Харківського апеляційного адміністративного суду в розмірі 36,54 грн.
Отже, за вказаними платіжними дорученнями позивачем всього сплачено 110 ( сто десять) гривень 34 коп.
Оскільки постановою Харківського апеляційного адміністративного суду від 17.12.2015 року апеляційна скарга ОСОБА_1 задовольняється, суд апеляційної інстанції у відповідності до приписів ст. 94 КАС України вважає за необхідне стягнути судові витрати на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань Миронівської сільської ради Первомайського району Харківської області (код ЄДРПОУ 04398471).
Згідно з ч. 2 ст. 205 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції за наслідками розгляду апеляційної скарги може своєю постановою змінити постанову суду першої інстанції або прийняти нову постанову, якими суд апеляційної інстанції задовольняє або не задовольняє позовні вимоги.
Отже, колегія суддів дійшла висновку, що рішення суду першої інстанції через порушення ним норм матеріального права, які призвели до ухвалення неправильного рішення, підлягає скасуванню з прийняттям нової постанови про задоволення позову.
Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, п. 3 ст. 198, п. 4 ч.1 ст. 202, 205, 207, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства, колегія суддів, -
П О С Т А Н О В И Л А:
Апеляційну скаргу ОСОБА_1 задовольнити.
Постанову Первомайського міськрайонного суду Харківської області від 05.08.2015р. по справі № 632/329/15-а скасувати.
Прийняти нову постанову про задоволення позовних вимог.
Визнати протиправною бездіяльність Миронівської сільської ради Первомайського району Харківської області щодо нерозгляду заяв ОСОБА_1 від 17.01.2015 року та 26.01.2015 року.
Стягнути з Миронівської сільської ради Первомайського району Харківської області (код ЄДРПОУ 04398471), на користь ОСОБА_1 (і.н. НОМЕР_1), допомогу за перші п'ять днів тимчасової непрацездатності у періоди з 10.09.2012 року по 15.09.12 року, 01.11.2012 року по 13.11.2012 року, 14.11.2012 року по 30.12.2012 року, 14.01.2013 року по 19.01.2013 року, за 18 днів у сумі 2930 ( дві тисячі дев'ятсот тридцять) гривень 58 коп.
Зобов'язати Миронівську сільську раду Первомайського району Харківської області скласти заяву-розрахунок та надіслати її до фонду соціального страхування України з інформацією про нараховані ОСОБА_1, суми матеріального забезпечення для фінансування і надання йому матеріального забезпечення у зв'язку із тимчасовою втратою працездатності у періоди з 10.09.2012 року по 15.09.12 року, 01.11.2012 року по 13.11.2012 року, 14.11.2012 року по 30.12.2012 року, 14.01.2013 року по 19.01.2013 року.
Стягнути з Миронівської сільської ради Первомайського району Харківської області (код ЄДРПОУ 04398471), на користь ОСОБА_1 (і.н. НОМЕР_1), середній заробіток за час проходження військової служби (призваний за мобілізацією) з 18.03.2014 року по 25.06.2014 року в сумі 10908 (десять тисяч дев'ятсот вісім) гривень 27 коп.
Стягнути на користь ОСОБА_1 (і.н. НОМЕР_1), за рахунок бюджетних асигнувань Миронівської сільської ради Первомайського району Харківської області (код ЄДРПОУ 04398471), витрати, пов'язані зі сплатою судового збору, у розмірі 110 (сто десять) гривень 34 коп.
Постанова набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня складання постанови у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя ОСОБА_3 Судді ОСОБА_4 ОСОБА_5 Повний текст постанови виготовлений 22.12.2015 р.
Суд | Харківський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.12.2015 |
Оприлюднено | 31.12.2015 |
Номер документу | 54596432 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський апеляційний адміністративний суд
Бартош Н.С.
Адміністративне
Первомайський міськрайонний суд Харківської області
Библів С. В.
Адміністративне
Первомайський міськрайонний суд Харківської області
Библів С. В.
Адміністративне
Первомайський міськрайонний суд Харківської області
Библів С. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні