8/29н-ад
ЛУГАНСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
м. Луганськ, вул. Коцюбинського, 2
У Х В А Л А
Іменем України
02.04.2007 року Справа № 8/29н-ад
Луганський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
головуючого Лазненко Л.Л.
суддів Іноземцевої Л.В.
Медуниці О.Є.
секретар
судового засідання Чернікова Я.В.
за участю представників сторін:
від позивача: Єрмоленко Є.В., представник по довіреності,
довіреність № б/н від 30.01.2007;
від відповідача: Ведмеденко Р.І., головний державний податковий інспектор юридичного відділу,
довіреність № 20/9/10 від 09.01.2007;
розглянув у відкритому
судовому засіданні матеріали
апеляційної скарги Товариства з обмеженою відповідальністю "Діна-Транс", м.Луганськ
на постанову
господарського суду Луганської області
від 13.02.2007
у справі № 8/29н-ад (суддя Середа А.П.)
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Діна-Транс", м.Луганськ
до відповідача Державної податкової інспекції у Артемівському районі міста Луганська, м.Луганськ
про визнання протиправним податкового повідомлення-рішення
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Діна-Транс», м.Луганськ звернулося до господарського суду Луганської області з позовом про визнання протиправним податкового повідомлення-рішення № 0000251700/0 від 30.05.2006, за яким Державною податковою інспекцією в Артемівському районі м.Луганська донарахований позивачеві податок з власників транспортних засобів і фінансові санкції.
Постановою господарського суду Луганської області від 13.02.2007 по справі № 8/29н-ад (суддя Середа А.П.) у задоволенні позову відмовлено, враховуючи доведення відповідачем, як суб'єктом владних повноважень, згідно до ч.2 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України, законності та обґрунтованості своїх дій щодо прийнятого рішення.
Суд першої інстанції дійшов до висновку, що предмет спору по справі прийнятий відповідачем у межах наданих повноважень, у відповідності з діючим законодавством України.
Позивачем оскаржена постанова суду по справі № 8/29н-ад до Луганського апеляційного господарського суду, заявлена вимога про її скасування та повне задоволення адміністративного позову.
За доводами апеляційної скарги без номеру та дати по справі № 8/29н-ад судом порушені норми матеріального права, чинне законодавство не зобов'язує подавати уточнюючий розрахунок у разі змін ставок податку та не надає такого права платнику податку.
Розпорядженням першого заступника голови Луганського апеляційного господарського суду від 03.03.2007 по справі № 8/29н-ад, відповідно до ст.28 Закону України “Про судоустрій України”, для розгляду апеляційної скарги Товариства з обмеженою відповідальністю "Діна-Транс" від 21.02.2007 на постанову господарського суду Луганської області від 13.02.2007 у справі № 8/29н-ад, призначена судова колегія у складі: Якушенко Р.Є. - суддя –головуючий колегією, Лазненко Л.Л. –суддя, Медуниця О.Є.–суддя.
Ухвалою Луганського апеляційного господарського суду від 06.03.2007 відкрито апеляційне провадження в адміністративній справі № 8/29н-ад.
Ухвалою судової колегії від 15.03.2007 справа № 8/29н-ад призначена до апеляційного розгляду на 02.04.2007.
Розпорядженням голови Луганського апеляційного господарського суду від 02.04.2007 по справі № 8/29н-ад, відповідно до ст.28 Закону України “Про судоустрій України”, ст.ст.24, 26 Кодексу адміністративного судочинства України, у зв'язку з хворобою головуючого судді Якушенко Р.Є. здійснено заміну: виключено із складу колегії суддів по розгляду апеляційної скарги у справі № 8/29н-ад головуючого суддю Якушенко Р.Є., призначено головуючим суддю Лазненко Л.Л. та введено до складу колегії суддю Іноземцеву Л.В.
В процесі перегляду справи апеляційний господарський суд за наявними у справі і додатково поданими доказами повторно розглядає справу.
Апеляційний господарський суд не зв'язаний доводами апеляційної скарги і перевіряє законність і обґрунтованість рішення місцевого господарського суду у повному обсязі.
Оцінивши доводи апеляційної скарги, повноту встановлення обставин та застосування місцевим господарським судом норм матеріального та процесуального права, судова колегія вважає, що відсутні підстави для задоволення апеляційної скарги та скасування оскарженої постанови по справі з наступного.
Як досліджено судами двох інстанцій:
- позивач у справі є платником податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин;
- 20.01.2005 ним поданий відповідачеві по справі розрахунок суми вказаного податку на 2005 рік, за яким визначено річне податкове зобов'язання на суму 25054 грн. 00 коп., з поквартальним розкладом цієї суми, з якого за І-ІІІ квартали сума квартального платежу склала 626 грн. 00 коп., а за ІV квартал –627 грн. 00 коп.;
- фахівцями Державної податкової інспекції впродовж 28 квітня по 16 травня 2006 року здійснена виїзна планова перевірка позивача по справі, за наслідками якої складений акт від 19.05.2006 № 356/23-00/25367150, на який позивачем не подано зауважень;
- актом перевірки зафіксовано, що платник податку припустився невірного визначення суми податкових зобов'язань за ІІ-ІV квартали 2005 року, а саме:
- визначаючи зобов'язання за ІІ-ІІІ квартали 2005 року, не врахував вищезгаданих змін, внесених до Закону, та визначив квартальну суму податкового зобов'язання у розмірі 626,00 грн., в той час, як треба було визначити у розмірі, відповідно, 1330,00 гри. та 1196,00 грн., а у ІV кварталі - замість 627,00 грн. - треба було визначити 1195,00 грн. (розділ 3.1.9 «Податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин»);
- предмет спору по справі прийнятий відповідачем у справі відповідно з висновком акту, на підставі п.п.«б»п.п.4.2.2 п.4.2 ст.4 та п.п.17.1.3 п.17.1 ст.17 Закону України №2181-ІІІ, за порушення вимог ст.3 та ст.6 Закону України від 11.12.1991 року №1963-ХІІ:
- донараховано позивачу податкове зобов'язання за ІІ-ІV квартали 2005 року у сумі 3721,00 грн.;
- застосовані до нього штрафні (фінансові) санкції у розмірі 1860,50 грн.
Позивачем у справі не заявлено заперечень проти отримання податкового повідомлення-рішення, не надано доказів його адміністративного оскарження.
Відповідно до приписів Закону України «Про систему оподаткування»платники податків і зборів –обов'язкових платежів зобов'язані сплачувати належні суми податків і зборів (ст.4 Закону), у встановлений термін - ст.1, п.10 ч.1 ст.14 Закону.
Про це саме визначено у ст.67 Конституції України, ст.2 Закону України «Про податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів»№ 1963-ХІІ від 11.12.1991.
У відповідності зі ст.6 Закону №1963-ХІІ податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів самостійно обчислюється юридичними особами на підставі звітних даних про кількість транспортних засобів і інших самохідних машин і механізмів за станом на 1 січня поточного року. Обчислення податку із власників наземних транспортних засобів провадиться, виходячи з обсягу циліндрів двигуна кожного виду й марки транспортних засобів по ставках, зазначеним у ст.3 даного Закону.
Розмір ставок податку, залежно від технічних характеристик транспортного засобу, обумовлений ст.3 Закону України № 1963-ХІІ від 11.12.1991 "Про податок з власників транспортних засобів".
Законом України від 25.03.2005 № 2505-ІV "Про внесення змін у Закон України "Про Державний бюджет України на 2005 рік" і деякі інші законодавчі акти України" внесені зміни [зокрема] у Закон України від 11.12.1991 № 1963-ХІІ "Про податок з власників транспортних засобів і інших самохідних машин і механізмів" <...>, яким визначені платники податку, об'єкти оподатковування, ставки податку, порядок його обчислення й строки сплати, ..., зокрема, внесені зміни в ст.3 чинного Закону по оподаткуванню власників транспортних засобів щодо збільшення ставок податку на деякі види наземних транспортних засобів.
25.03.2005 Верховною Радою України прийнятий Закон України "Про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2005 рік" та інших законодавчих актів" № 2505, розділом 12 якого внесено зміни до Закону України "Про податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів" від 11.12.1991 №1963-ХІІ із змінами та доповненнями, яким визначено платників податку, об'єкти оподаткування, ставки податку, порядок його обчислення і строки сплати, а також встановлено пільги.
Законом № 2505 внесено зміни до ст.2 Закону № 1963-ХІІ, де коди і опис товарів приведено у відповідність з Законом України "Про Митний тариф України" від 05.04.2001 № 2371-ІІІ, в основу якого покладено Українську класифікацію товарів зовнішньоекономічної діяльності. В ст.2 слова "Гармонізованою системою опису та кодування товарів" замінено на "Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності". Зокрема виділено в окрему позицію сідельні тягачі (код ТН ЗЕД 8701 20) із встановленням в ст.3 Закону ставки оподаткування для їх власників у розмірі 15 грн. з 100 куб. см об'єму циліндрів двигуна.
Таким чином, законодавчо врегульовано внесення змін до ст.3 чинного Закону з оподаткування власників транспортних засобів стосовно ставок податку. З дня опублікування Закону № 2505 збільшуються ставки податку на деякі види наземних та на всі водні транспортні засоби.
Згаданий Закон України 31.03.2005 оприлюднений у газеті «Урядовий кур'єр»- офіційному друкованому виданні відповідно до Указу Президента України від 10.06.1997 № 503/97 "Про порядок офіційного оприлюднення нормативно-правових актів і набрання ними чинності" та набрав чинності, відповідно до п.1 Прикінцевих положень Закону № 2505.
3 урахуванням визначеного, набрання чинності норм Закону №1963-ХІІ доведений на 31.03.2005.
З огляду на викладені обставини, у зв'язку зі збільшенням ставок податку із власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів відповідно до Закону № 2505-ІV і скасуванням їм пільг, певних п."а" і п."б" ст.4 Закону № 1963-ХІІ, юридичні особи - власники транспортних засобів зобов'язані були зробити перерахунок суми податку із власників транспортних засобів за 2005 рік і надати в податкові органи уточнюючий розрахунок суми податку.
Перерахунку підлягали суми податкових зобов'язань, які були нараховані юридичними особами за другий - четвертий квартали поточного року.
Перерахунки сум податку із власників транспортних засобів і інших самохідних машин і механізмів необхідно було зробити юридичним особам по строках сплати (кварталам), які не наступили, а саме:
- 15.07.2005;
- 15.10.2005;
- 15.01.2006.
При цьому день набрання чинності Законом N 2505-ІV, що доводиться на останній день першого кварталу 2005 року (31.03.2005), не перераховується у зв'язку з тим, що Законом N 1963-ХІІ не передбачена інша, ніж поквартальна, сплата податку з власників транспортних засобів для юридичних осіб.
В уточнюючий розрахунок необхідно було включити всі транспортні засоби, що перебувають у власності підприємства, у тому числі й ті транспортні засоби, на які не збільшувалася ставка податку.
Товариством з обмеженою відповідальністю «Діна - Транс»порушено вимоги ст.3 «Ставки і нарахування податку»та ст.6 «Порядок обчислення і сплати податку»Закону України від 11.12.1991 № 1963-ХІІ "Про податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів" з змінами і доповненнями внесеними Законом України від 25.03.2005 № 2505-ІV "Про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2005 рік", тобто, занижений податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів у 2005 році на власні транспортні засоби у розмірі 3721,00 грн., у тому числі:
ІІ квартал 2005 року - 1330,00 грн.,
ІІІ квартал 2005 року - 1196,00 грн.,
ІV квартал 2005 року - 1195,00 грн.
Згідно зі ст.4 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»Державна податкова адміністрація України є центральним органом виконавчої влади, в підпорядкуванні якої, зокрема знаходиться Державна податкова інспекція в Артемівському районі м.Луганська. Статтею 2 вказаного Закону передбачено, що одним із завдань державної податкової служби є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, повнотою та своєчасністю сплати до бюджету податків і зборів.
Таким чином, судова колегія повністю погоджується з доводами відповідача по справі та вважає, що оспорене за позовом податкове повідомлення-рішення прийняте Державною податковою інспекцією в межах повноважень, на підставі наявних правових обставин і відповідно існуючому законодавству України, яким платники податку зобов'язані керуватися та яке мають дотримуватися, а не заявляти суб'єктивні заперечення.
Судом першої інстанції правильно зазначено, що таким чином, з урахуванням вищевикладеного, суд дійшов правильного висновку про те, що відповідач як суб'єкт владних повноважень, який заперечує проти позову, на виконання вимог ч.2 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України довів законність та обґрунтованість своїх дій та прийнятих рішень, а тому у задоволенні позову повинно бути відмовлено.
Судова колегія зазначає, що оскаржена постанова по справі прийнята правомірно, при повному та об'єктивному досліджені всіх обставин, а доводи позивача є безпідставними.
Судовий збір за подання апеляційної скарги по справі покладається на її заявника.
У судовому засіданні 02.04.2007 були оголошені лише вступна та резолютивна частини даної ухвали.
Повний текст ухвали виготовлений протягом п'яти днів з дня закінчення розгляду справи.
Керуючись ст.ст.94, 160, 195, 196, п.1 ч.1 ст.198, ст.200, п.1 ч.1 ст.205, ст.ст.206, 254, п.6 Розділу VІІ „Прикінцеві та перехідні положення” Кодексу адміністративного судочинства України, Луганський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів
У Х В А Л И В:
1. Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Діна-Транс", м.Луганськ № б/н від 21.02.2007 на постанову господарського суду Луганської області від 13.02.2007 у справі № 8/29н-ад залишити без задоволення.
2. Постанову господарського суду Луганської області від 13.02.2007 у справі № 8/29н-ад (суддя Середа А.П.) залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з дня її прийняття.
Ухвала може бути оскаржена у касаційному порядку у місячний строк до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя Л.Л.Лазненко
Суддя Л.В.Іноземцева
Суддя О.Є.Медуниця
Суд | Луганський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 02.04.2007 |
Оприлюднено | 30.08.2007 |
Номер документу | 546732 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Луганський апеляційний господарський суд
Лaзненко Л.Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні