ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21.12.2015р. Справа№ 914/3776/15
За позовом: Залізничної районної адміністрації Львівської міської ради, м. Львів,
до відповідача: Приватного підприємства Едон , м. Львів,
третя особа: Львівська міська рада, м. Львів,
про: демонтаж самочинно встановленої тимчасової споруди за адресою: вул. Широка-Низинна, 17, м. Львів.
Суддя М.Синчук
при секретарі О. Гринчишин
За участю представників:
позивача: ОСОБА_1 - довіреність № 32-вих-1264 від 11.06.15р.;
відповідача: не з'явився.
третя особа: ОСОБА_2 - довіреність №1.7вих-12 від 15.01.2015 р.
Представнику позивача та третьої особи роз'яснено права та обов'язки передбачені ст.ст. 20, 22 ГПК України. Заяв про відвід судді не подавалось. Клопотань про технічну фіксацію судового процесу не поступало.
На розгляд господарського суду Львівської області подано позов Залізничної районної адміністрації Львівської міської ради до Приватного підприємства Едон про: демонтаж самочинно встановленої тимчасової споруди за адресою: вул. Широка-Низинна, 17, м. Львів.
Ухвалою суду від 05.11.2015 р. провадження у справі порушено, позовну заяву прийнято до розгляду, розгляд справи призначено на 16.11.2015р. Ухвалою суду від 16.11.2015 р. до участі у справі залучено третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Львівську міську раду. Розгляд справи відкладено на 23.11.2015 р. Ухвалою суду від 23.11.2015р. розгляд справи відкладено на 07.12.2015р.
В судовому засіданні 07.12.2015 р. представник відповідача подав клопотання про відкладення розгляду справи у зв'язку із можливістю укладення мирової угоди у справі, вимог ухвал суду не виконав.
Ухвалою суду від 07.12.2015р. розгляд справи відкладено на 14.12.2015р. В судовому засіданні 14.12.2015 р. розгляд справи відкладено на 21.12.2015 р.
В судове засідання 21.12.2015 р. представник позивача з'явився, надав пояснення по справі, позовні вимоги підтримав.
В судове засідання 21.12.2015 р. представник відповідача не з'явився, незважаючи на те, що був належним чином та завчасно повідомлений про час та місце розгляду справи судом, про що свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення з ухвалою суду від 05.11.2015 р., вимог ухвали суду від 05.11.2015р. не виконав, а саме: не надав суду документально-обгрунтований письмовий відзив на позовну заяву з посиланням на докази та норми чинного законодавства; не надав письмове підтвердження того, що у провадженні господарських судів України, або іншого органу, який в межах своєї компетенції вирішує спір, нема справи зі спору між тими ж сторонами, про той же предмет і з тих же підстав та нема рішення цих органів з такого спору; не надав суду докази врегулювання спору в добровільному порядку , причин неприбуття в судове засідання не повідомив.
В судове засідання 21.12.2015 р. представник третьої особи з'явився, надав суду письмові пояснення по справі, позовні вимоги, заявлені позивачем, підтримав у повному обсязі.
Відповідно до ч.3 ст.22 ГПК України сторони зобов'язані добросовісно користуватися належними їм процесуальними правами, виявляти взаємну повагу до прав і охоронюваних законом інтересів другої сторони, вживати заходів до всебічного, повного та об'єктивного дослідження всіх обставин справи.
Відповідно до п.3.9.2 постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 26.12.2011р. №18 , у випадку нез'явлення в засідання господарського суду представників обох сторін або однієї з них справа може бути розглянута без їх участі, якщо неявка таких представників не перешкоджає вирішенню спору.
Суд вважає можливим розглянути справу за відсутності представника відповідача, оскільки про місце, час та дату розгляду справи останній повідомлений належно, проте не скористався правами передбаченими діючим господарським процесуальним законодавством, а також в матеріалах справи достатньо необхідних господарському суду документів для прийняття обґрунтованого та правомірного рішення.
Згідно до ст. 75 Господарського процесуального кодексу України справа розглядається за наявними в ній матеріалами.
В судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Вислухавши представників позивача та третьої особи, проаналізувавши матеріали справи, суд встановив наступне.
Рішенням виконкому Львівської міської ради від 09.09.2011 р. №835 затверджено Положення про порядок врегулювання питань самочинного будівництва.
Згідно п. 1.6.6. вищезазначеного Положення влаштування малих архітектурних форм, тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності без дозволу виконавчого органу міської ради і належно затвердженої проектної документації або з істотним відхиленням від проекту належить до ознак самочинного будівництва.
Відповідно до п. 5 ст. 16 Закону України ст.20 Закону України Про благоустрій населених пунктів зазначено, що на об'єктах благоустрою забороняється самовільно встановлювати об'єкти зовнішньої реклами, торговельні лотки, павільйони, кіоски тощо.
Листом від 27.01.2015 р. №32-вих-162 в.о. голови Залізничної районної адміністрації Львівської міської ради звернувся до відповідача про необхідність демонтажу конструктивного елемента благоустрою літнього майданчика (металевий навіс) за адресою: м. Львів, вул. Широка-Низинна, 17 в термін до 06.02.2015 р.
Актом обстеження від 10.02.2015 р., на виконання п. 3.4., п. 4.1. ухвали Львівської міської ради від 05.03.2009 р. №2452 Про затвердження Порядку отримання дозволів на встановлення відкритих літніх майданчиків у м. Львові біля об'єктів ресторанного господарства для здійснення підприємницької діяльності , комісією встановлено, що на момент обстеження відкритого літнього майданчика ПП Едон , розміщеного за адресою: вул. Широка-Низинна, 17, м. Львів металевий паркан та металева конструкція не демонтовані.
10.02.2015 р. головою Залізничної районної адміністрації Львівської міської ради прийнято розпорядження №78 Про демонтаж елемента літнього майданчика біля торгівельного павільйону Родинна ковбаска на вул. Широка-Низинна, 17 , в якому директору ПП Едон ОСОБА_3 надано термін для добровільного виконання вимог розпорядження, а саме в термін до 10.03.2015 р. зобов'язано демонтувати самочинно встановлену тимчасову споруду за адресою: м. Львів, вул. Широка-Низинна, 17.
Вказане розпорядження, листом районної адміністрації від 12.02.2015 р. №32-вих-296, скеровано відповідачу для виконання.
Актом обстеження від 19.03.2015 р. встановлено, що відповідач вимог розпорядження №78 від 10.02.2015 р. не виконав, самочинно встановлену тимчасову споруду за адресою: м. Львів, вул. Широка-Низинна, 17 не демонтував, що стало підставою для звернення позивача з позовом до суду.
Станом на день розгляду справи судом, розпорядження відповідачем не виконане, тимчасова споруду відповідачем не демонтована, щодо позову відповідач не заперечив.
При винесенні рішення суд виходив з наступного.
Згідно з ч.1 ст.20 Закону України Про благоустрій населених пунктів організацію благоустрою населених пунктів забезпечують місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування відповідно до повноважень, встановлених законом.
Згідно з п.10 ст.10 Закону України Про благоустрій населених пунктів до повноважень сільських, селищних і міських рад у сфері благоустрою населених пунктів належить надання дозволу на розміщення на території об'єктів благоустрою будівель і споруд соціально-культурного, побутового, торговельного та іншого призначення.
Відповідно до ст.144 Конституції України та ч.1 ст.73 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні акти органів місцевого самоврядування, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території. Рішення місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо благоустрою території певного населеного пункту є обов'язковим для виконання розміщеними на цій території підприємствами, установами, організаціями та громадянами, які на ній проживають (ч.4 ст.20 Закону України Про благоустрій населених пунктів ).
Правові підстави набуття дозволів (паспортів) на розміщення літніх майданчиків біля стаціонарних закладів ресторанного господарства для здійснення підприємницької діяльності визначені Порядком отримання дозволів на встановлення відкритих літніх майданчиків у м. Львові біля об'єктів ресторанного господарства для здійснення підприємницької діяльності, затвердженим ухвалою міської ради № 2452 від 05.03.2009 року з наступними змінами та доповненнями (надалі - Порядок).
Відповідно до п.6.1-6.2 Порядку отримання паспортів відкритих літніх майданчиків у м. Львові біля об'єктів ресторанного господарства для здійснення підприємницької діяльності, затвердженим ухвалою міської ради № 2452 від 05.03.2009 року з наступними змінами та доповненнями (надалі - Порядок), якщо суб'єкт підприємницької діяльності у зазначений у приписі адміністрації термін усунув виявлені порушення цього Порядку, останній повідомляє про це письмово районну адміністрацію. У разі невиконання у зазначений термін вимог припису про усунення виявлених порушень цього порядку районні адміністрації звертаються до суду з позовом про примусовий демонтаж літнього майданчика
У відповідності до п.19.3.5 Правил благоустрою м.Львова, затверджених ухвалою Львівської міської ради від 21.04.2011р. №376 (зі змінами та доповненнями), районні адміністрації забезпечують демонтаж самовільно встановлених малих архітектурних форм, торговельного, холодильного та іншого обладнання, парканів, тимчасових споруд, обмежувальних паркувальних пристроїв, які перешкоджають під'їзду автомобілів швидкої медичної допомоги, міліції, пожежної, рятувальної, аварійно- відновлювальної техніки до житлових будинків, обмежувачів швидкості руху автотранспорту тощо та інших визначених споруд у м. Львові.
Згідно із п. 1.3. вище зазначеного Порядку дозволи (паспорти) на встановлення відкритих літніх майданчиків видає управління архітектури департаменту містобудування на підставі позитивних висновків комісії з видачі дозволів (паспортів) на встановлення відкритих літніх майданчиків.
На виконання вимог ухвали Львівської міської ради від 05.03.2009р. №2452 Про затвердження Порядку отримання дозволів на встановлення відкритих літніх майданчиків у м. Львові біля об'єктів ресторанного господарства для здійснення підприємницької діяльності (зі змінами і доповненнями), керуючись Положенням про Залізничну районну адміністрацію, затвердженим рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради від 06.01.2012 р. №05, Залізничною районною адміністрацією було прийнято розпорядження від 10.02.2015 р. № 78 Про демонтаж елемента літнього майданчика біля торгівельного павільйону Родинна ковбаска на вул. Широка-Низинна, 17 , в якому директору ПП Едон ОСОБА_3 надано термін для добровільного виконання вимог розпорядження, а саме в термін до 10.03.2015 р. зобов'язано демонтувати самочинно встановлену тимчасову споруду за адресою: м. Львів, вул. Широка-Низинна, 17.
Вказане розпорядження, листом районної адміністрації від 12.02.2015 р. №32-вих-296, скеровано відповідачу для виконання.
Актом обстеження від 19.03.2015 р. встановлено, що відповідач вимог розпорядження №78 від 10.02.2015 р. не виконав, самочинно встановлену тимчасову споруду за адресою: м. Львів, вул. Широка-Низинна, 17 не демонтував, що стало підставою для звернення позивача з позовом до суду.
Згідно п. 1.10. «Правил благоустрою м. Львова» затверджених ухвалою Львівської міської ради № 376 від 21.04.2011р. відкритий літній майданчик - стаціонарний або тимчасовий (щоденного демонтажу) пункт ресторанного господарства, який розташовується виключно біля стаціонарного закладу (ресторану, кафе, бару, їдальні) у теплий період року з 1 квітня по 1 листопада і не має закритого приміщення для тимчасового перебування людей.
Аналогічне поняття відкритого літнього майданчика закріплене в п. 1.2. «Порядку отримання дозволів на встановлення відкритих літніх майданчиків у м. Львові біля об'єктів ресторанного господарства для здійснення підприємницької діяльності» затверджених ухвалою Львівської міської ради № 2452 від 05.03.2009р.
Згідно з п. 6.4.1 цього Порядку підлягають демонтажу самовільно встановлені літні майданчики.
Як встановлено судом, вимог, розпоряджень Залізничної районної адміністрації відповідач не виконав, доказів зворотнього суду не представлено.
Відповідно до статті 4 -3 ГПК України судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності. Сторони та інші особи, які беруть участь у справі, обґрунтовують свої вимоги і заперечення поданими суду доказами.
Згідно ст. 33 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу.
Відповідно до ст. 34 ГПК України, господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.
Враховуючи те, що в матеріалах справи відсутні докази демонтажу самочинно встановленої тимчасової споруди торговельного призначення за адресою: м. Львів, вул. Широка-Низинна, 17 в термін до 10.03.2015 р., суд приходить висновку про необхідність задоволення позовних вимог у повному обсязі.
Відповідно до ст.49 ГПК України судовий збір, сплачений позивачем підлягає до стягнення з відповідача.
Враховуючи викладене, керуючись ст.ст. 4-3 , 27 , 33 , 34 , 43 , 49 , 69, 75 , 82-85 , 116 Господарського процесуального кодексу України , суд -
ВИРІШИВ:
1. Позовні вимоги задовольнити повністю.
2. Зобов'язати Приватне підприємство Едон (адреса: 79052, м. Львів, вул. Широка-Низинна, б. 17; ідентифікаційний код 23970600 ) демонтувати тимчасову споруду за адресою: вул. Широка-Низинна, 17 у м. Львові.
Стягувач: Залізнична районна адміністрація Львівської міської ради (адреса: 79022, м. Львів, вул. Виговського, буд. 34; ідентифікаційний код 04056084 ).
3. Стягнути з Приватного підприємства Едон (адреса: 79052, м. Львів, вул. Широка-Низинна, б. 17; ідентифікаційний код 23970600 ) на користь Залізничної районної адміністрації Львівської міської ради (адреса: 79022, м. Львів, вул. Виговського, буд. 34; ідентифікаційний код 04056084 ) 1 218,00 грн. судового збору.
4. Накази видати відповідно до ст. 116 ГПК України.
Рішення набирає законної сили відповідно до статті 85 Господарського процесуального кодексу України, може бути оскаржене до Львівського апеляційного господарського суду в порядку і строки, передбачені ст. ст. 91- 93 Господарського процесуального кодексу України.
Повний текст рішення складено 25.12.2015 р.
Суддя Синчук М.М.
Суд | Господарський суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 21.12.2015 |
Оприлюднено | 05.01.2016 |
Номер документу | 54680103 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Львівської області
Синчук М.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні