13/407-06-13306А
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
УХВАЛАІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"05" квітня 2007 р. Справа № 13/407-06-13306А
Одеський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
головуючого Величко Т.А.,
суддів: Бойко Л.І., Жукової А.М.
при секретарі судового засідання Храмшиній І.Г.
за участю представників сторін:
від позивача – Яриловець Д.А.,
від відповідача –Седлачек В.Є.
розглянувши апеляційну скаргу СДПІ по роботі з великими платниками податків у м. Одесі
на постанову господарського суду Одеської області від 08.02.2007р.
у справі № 13/407-06-13306А
за позовом державної установи „Державна інспекція з карантину рослин по Одеській області”
до СДПІ по роботі з великими платниками податків у м. Одесі
про визнання нечинним податкового повідомлення-рішення
встановив:
Постановою господарського суду Одеської області від 08.02.2007 р.( суддя Панченко О.Л.) позов ДУ „Державна інспекція з карантину рослин по Одеській області” до СДПІ по роботі з великими платниками податків у м. Одесі про визнання нечинним повідомлення-рішення відповідача від 06.11.2006р. за № 00003713323/0, згідно якого донараховано податок на додану вартість у сумі 100 977 грн. та застосовано штрафні санкції у сумі 5 048,85 грн., задоволено, визнано нечинним зазначене податкове повідомлення-рішення з підстав, що позивач є органом державної виконавчої влади і на нього розповсюджується дія п.п.3.2.6 п.3.2 ст.3 ЗУ „Про податок на додану вартість”.
Не погодившись із постановою суду, СДПІ по роботі з ВПП у м. Одесі звернулась до Одеського апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просить зазначену постанову скасувати та прийняти нову постанову, якою в задоволенні позовних вимог ДУ „Державна інспекція з карантину рослин по Одеській області” відмовити. В обгрунтування своїх вимог скаржник посилається на порушенням судом норм матеріального права, на те, що позивач є, відповідно до ЗУ „Про карантин рослин”, спеціальним органом, який здійснює свою діяльність спільно з СБУ, МВСУ, Державним комітетом у справах охорони державного кордону України, ДМК, місцевими органами державної виконавчої влади, а органи державної виконавчої влади здійснюють контроль за проведенням карантинних заходів та сприяють створенню належних умов інспекторам з карантину рослин для виконання ними службових обов'язків. Але цей закон не визначає орган карантину рослин, як орган виконавчої влади, на який розповсюджується положення п.п.3.2.6 п.3.2 ст.3 ЗУ „Про податок на додану вартість” про те, що не є об'єктом оподаткування ПДВ операції з оплати вартості державних платних послуг, які надаються фізичним або юридичним особам органами виконавчої влади і місцевого самоврядування, та обов'язковість отримання яких встановлюється законодавством. Виходячи з наведеного, ДУ „Державна інспекція з карантину рослин по Одеській області” не може вважатися органом виконавчої влади, а тому не має права користуватися вищезазначеною пільгою.
У своїх запереченнях позивач просить залишити апеляційну скаргу СДПІ по роботі з великими платниками податків у м. Одесі без задоволення, а постанову місцевого суду - без змін, зазначаючи, що ДУ „Державна інспекція з карантину рослин по Одеській області” –є органом державної виконавчої влади і входить до Міністерства аграрної політики України структурно і компетенційно, а не, як вважає скаржник, являється казенним підприємством.
Заслухавши суддю-доповідача, пояснення представників сторін, перевіривши матеріали справи, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, відповідно до наступного.
СДПІ по роботі з ВПП у м. Одесі здійснила документальну невиїзну (камеральну) перевірку податкових декларацій з ПДВ ДУ „Державна інспекція з карантину рослин по Одеській області” за серпень 2006 року, про що складено акт № 430/13-32.3/00485227/31 від 18.10.2006р., згідно якого встановлено, що ця установа є неприбутковою організацією державної форми власності. У акті СДПІ послалась на те, що оскільки органи з карантину рослин не є органами виконавчої влади і місцевого самоврядування, то операції з надання платних послуг спеціальними органами з карантину у тому числі інспекцією з карантину рослин області не відповідають приписам п.3.2.6 п.3.2 ст.13 ЗУ „Про податок на додану вартість”, підпадають під об'єкт оподаткування, де базою оподаткування є затверджений тариф. Неправомірне віднесення вартості продажу з надання послуг до операцій, що не є об'єктом оподаткування призвело до заниження податкових зобов"язань в порушення п.п.7.3.1 п.7.3 ст.7 ЗУ „Про податок на додану вартість”. На підставі акту позивачу донараховано ПДВ у сумі 100977 грн. і застосовано штрафні санкції у сумі 5 048,85 грн., про що прийнято податкове повідомлення-рішення від 06.11.2006р. № 00003713323/0.
Місцевий суд підставно зробив акцент на тому, що Служба по карантину рослин створена відповідно до Постанови КМУ №892 від 28.10.1993 р., є органом державної виконавчої влади та утримується за рахунок коштів Державного бюджету України. Органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування та створені ними установи та організації, що утримуються за рахунок коштів бюджету є неприбутковими організаціями. Від оподаткування звільняються доходи неприбуткових організацій, отримані у вигляді коштів. Доходи неприбуткових організацій, які утримуються за рахунок бюджету, зараховуються до державного бюджету відповідно до Прикінцевих положень ЗУ „Про джерела фінансування органів державної влади №783-ХІV від 30.06.1999 р. ( із змінами і доповненнями).
Згідно довідки № 5140 з ЄДРПОУ, наявної в матеріалах справи, ДУ „Державна інспекція з карантину рослин по Одеській області” здійснює діяльність за КВЕД 75.13.0 „регулювання та сприяння ефективному веденню економічної діяльності”, підпорядкована Головній державній інспекції з карантину рослин України, яка створена Міністерством аграрної політики України, яким затверджено Положення про Державну службу з карантину рослин України від 11.12.2003 р. №439. Позивач, як орган виконавчої влади здійснює свою діяльність виключно відповідно до Законів України. Так, згідно із ст.3 ЗУ „Про карантин рослин” № 3348-ХІІ від 30.06.1993 р. –державне управління у сфері карантину рослин здійснюється Кабінетом Міністрів України, Центральним органом виконавчої влади з питань аграрної політики, органами державної служби з карантину рослин України. Таким чином, служба з карантину рослин України входить до складу та підпорядкована центральному органу виконавчої влади з питань аграрної політики. Застосовуючи розцінки та інспектування підкарантинних матеріалів, платних послуг підприємствам, установам, організаціям та громадянам, які затверджені Постановою КМУ №953 від 24.11.1993 р. позивач діяв у спосіб, визначений законом.
Таким чином, СДПІ помилково дійшла висновку про необхідність застосування до ДУ „Державна інспекція з карантину рослин по Одеській області” положень п.п.3.1.1 п.3.1 ст.3 ЗУ „Про податок на додану вартість”, та як наслідок, безпідставно визначила податкове зобов'язання з ПДВ та застосувала фінансові санкції в сумі, визначеній п.п.17.1.4 п.17.1 ст.17 ЗУ №2181-ІІІ від 21.12.00 р.
Доводам у справі в їх сукупності суд дав належну оцінку і постановив рішення, яке відповідає матеріалам справи, а доводи апеляційної скарги висновки суду не спростовують.
Керуючись ст. ст. 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, колегія суддів ухвалила:
Постанову господарського суду Одеської області від 08.02.2007р. у справі
№ 13/407-06-13306А –залишити без змін, апеляційну скаргу –без задоволення.
Ухвала апеляційної інстанції набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом місяця до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя Т.А. Величко
Судді : Л.І. Бойко
А.М. Жукова
Суд | Одеський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 05.04.2007 |
Оприлюднено | 30.08.2007 |
Номер документу | 546832 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Одеський апеляційний господарський суд
Величко Т.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні