Ухвала
від 21.12.2015 по справі 804/10358/15
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

і м е н е м У к р а ї н и

21 грудня 2015 рокусправа № 804/10358/15

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Чумака С. Ю.,

суддів: Гімона М.М. Юрко І.В. ,

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Фермерського господарства Еліта на постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 11 листопада 2015 року у справі № 804/10358/15 за позовом Фермерського господарства Еліта до Управління Пенсійного фонду України в Петриківському районі Дніпропетровської області про визнання дій протиправними,

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до суду з позовом, в якому просив визнати незаконними дій відповідача стосовно стягнення з Фермерського господарства "Еліта" та нарахування заборгованості по відшкодуванню витрат на виплату і доставку пільгових пенсій згідно пп. б-з статті 13 Закону України Про пенсійне забезпечення з січня по липень 2015 року на загальну суму 7556,57 грн.

В обґрунтування позову зазначає, що відповідач не врахував того факту, що пенсія пенсіонеру ОСОБА_1 повинна бути призначена не на підставі п. "ж" ст.13 Закону України "Про пенсійне забезпечення", а на підставі статті 17 Закону України "Про пенсійне забезпечення". Також позивач наголосив на тому, що витрати на виплату і доставку пільгової пенсії пенсіонеру ОСОБА_1 повинні покриватися за рахунок коштів Державного бюджету України у відповідності до п.3 Розділу XV Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове пенсійне страхування". Позивач вказує на те, що відповідач не застосував під час розрахунку витрат на виплату і доставку пільгових пенсій пункт 6.2 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальником та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, яка затверджена постановою Правління ПФ України від 19.12.2003 року № 21-1, стосовно пропорційності витрат на виплату і доставку пільгової пенсії та стажу здобутого пенсіонером на різних підприємствах. Розрахунок витрат на виплату і доставку пільгової пенсії не відповідає вимогам чинного законодавства України.

Постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 11 листопада 2015 року у задоволенні адміністративного позову відмовлено. При цьому суд першої інстанції виходив з того, що позивач з 01.01.2015 року не є платником фіксованого сільськогосподарського податку, а тому повинен відшкодовувати органам ПФУ витрати на виплату і доставку пільгових пенсій відповідно до пунктів б - з статті 13 Закону України Про пенсійне забезпечення .

Не погодившись з таким судовим рішенням, позивач подав апеляційну скаргу, в якій просить постанову суду скасувати та прийняти нову постанову, якою відмовити у задоволенні позовних вимог.

Сторони в судове засідання не з'явились, про час, дату та місце розгляду справи повідомлені належним чином. Колегія суддів розглянула справу відповідно до вимог ст. 197 КАС України в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, дослідивши матеріали справи, обговоривши доводи апеляційної скарги, встановила наступне.

Позивач ІНФОРМАЦІЯ_1, перебуває на обліку у відповідача та отримує пенсія за віком на пільгових умовах відповідно до п. ж ст.13 Закону України Про пенсійне забезпечення з 15.02.2008 року , як жінка, яка працювала в сільськогосподарському виробництві та виховала шестеро дітей віком до 14 років, що підтверджується свідоцтвами про народження. (а.с. 106-111).

Загальний стаж роботи позивача становить 24 роки 7 місяці 12 днів. Пенсія розрахована із середньомісячного заробітку 1049,48 грн. за період з 01.01.1988 року. По 31.12.1992 року., та даних персоніфікованого обліку за період з 01.07.2006 року по 12.01.2008 року.

З трудової книжки, яка міститься в матеріалів справи, вбачається, що у період з 10.01.2008 року по 20.06.2008 року позивач працювала в фермерському господарстві Еліта на посаді доярки. (а.с. 58).

На підставі розрахунку фактичних витрат на виплату і доставку пільгових пенсій, копія якого міститься у матеріалах справи, встановлено, що загальний місячний розмір пенсії становить 1442,53 грн., з них розмір пенсії 1062,93 грн. та 379,6 грн. надбавки, доплати, підвищення з інших джерел; фактичні витрати на виплату і доставку пенсії 16,58 грн. (а.с. 14)

29.05.2015 року, 01.07.2015 року та 30.07.2015 року відповідачем направлено на адресу позивача позовні заяви про відшкодування витрат на виплату та доставку пенсій з розрахунком на загальну суму 7556,57 грн.

Не погодившись з даними вимоги, позивач звернувся до відповідача із скаргою, в якій просив відмовитись від матеріальних претензій до позивача про стягнення заборгованості з відшкодування пенсій, призначених на пільгових умовах у визначеному розрахунком розмірі.

29.07.2015 року відповідач своїм листом № 2912/07-18 відмовив позивачу у задоволенні скарги.

При вирішенні спору колегія суддів виходить з наступного.

У відповідності до п. "ж" ст.13 Закону України Про пенсійне забезпечення на пільгових умовах мають право на пенсію за віком, незалежно від місця останньої роботи: жінки, які працюють у сільськогосподарському виробництві та виховали п'ятеро і більше дітей, - незалежно від віку і трудового стажу, в порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України.

Порядок призначення пенсій на пільгових умовах жінкам, які працюють у сільськогосподарському виробництві та виховали п'ятеро і більше дітей, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 16.05.21992 року № 244, яким установлено, що жінкам, які працюють в сільськогосподарському виробництві та виховали п'ятеро або більше дітей до 14-річного віку, в тому числі усиновлених, пенсії на пільгових умовах призначаються незалежно від віку та наявного трудового стажу. Право на пенсію на вказаних у пункті 1 цієї постанови пільгових умовах мають жінки, які зайняті на постійній роботі у сільськогосподарському виробництві у колгоспах, державних господарствах, міжгосподарських підприємствах, кооперативах, орендних колективах, а також в фермерських та інших господарствах незалежно від форм власності та господарювання. Обчислення заробітку, призначення та виплата таких пенсій провадяться відповідно до чинного законодавства.

Згідно виписки з ЄДРПОУ, копія якої мітиться у матеріалах справи, позивач є фермерським господарством, видом діяльності якого є вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур.

За змістом пункту 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове пенсійне страхування" (далі - Закон № 1058-IV) пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими й важкими умовами праці за списком № 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди. До запровадження пенсійного забезпечення через такі фонди особам, зазначеним в абзаці першому цього пункту, пенсії призначаються за нормами Закону № 1058-IV в разі досягнення пенсійного віку та наявності трудового стажу, передбаченого Законом № 1788-ХІІ. У цьому випадку розміри пенсій визначаються відповідно до статті 27 та з урахуванням норм статті 28 Закону № 1058-IV. При цьому зберігається порядок покриття витрат на виплату і доставку цих пенсій, що діяв до набрання чинності зазначеним Законом.

На момент набрання чинності Законом № 1058-IV питання щодо відшкодування витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до пункту "б" статті 13 Закону № 1788-XII було врегульовано Законом України від 26 червня 1997 року № 400/97-ВР "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" (далі - Закон № 400/97-ВР), відповідно до пунктів 1 та 2 статті 1 якого відповідач є платником збору на обов'язкове державне пенсійне забезпечення.

Згідно ж з абзацом четвертим пункту 1 статті 2 Закону № 400/97-ВР для платників збору, визначених пунктами 1 та 2 статті 1 цього Закону, об'єктом оподаткування є також фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів "б"-"з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого статтею 12 Закону України "Про пенсійне забезпечення".

Абзацом третім пункту 1 статті 4 Закону № 400/97-ВР встановлено ставку на обов'язкове державне пенсійне страхування у розмірі 100 відсотків від об'єкта оподаткування, визначеного абзацом четвертим пункту 1 статті 2 цього Закону.

Згідно з п. 6.4. та 6.8. Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 р. № 21-1 (далі - Інструкція), розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається відділами доходів органів Пенсійного фонду України щорічно в повідомленнях про розрахунок сум фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до п. 2 "Прикінцевих положень" Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування , які надсилаються підприємствам до 20-го січня поточного року на протязі 10 днів з дня прийняття рішення про призначення пенсії. Підприємства щомісяця, до 25 числа, вносять до Пенсійного фонду зазначену в повідомленні місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.

З огляду на вказане колегія суддів вважає правильним висновок суду першої інстанції, що при розгляді адміністративних справ даної категорії належним способом захисту є оскарження підприємством саме розрахунку фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, який тягне за собою певні негативні наслідки для підприємства.

При неоскарженні вказаних розрахунків презумується, що дії органів ПФУ по нарахуванню заборгованості по відшкодуванню витрат на виплату і доставку пільгових пенсій, а також по стягненню цих витрат є правомірними.

Оскільки розрахунки фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій в установленому порядку не оскаржувались та їх дані не спростовані, а в даному позові позивачем такі вимоги не заявлялись, то суд першої інстанції дійшов вірного висновку про відмову в задоволенні позову.

За таких обставин, враховуючи наведені норми законів, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, та вважає, що ухвала суду першої інстанції є законною та обґрунтованою, підстав для її скасування не вбачається, а тому апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а ухвала суду першої інстанції має бути залишена без змін.

На підставі викладеного, керуючись статтями 195, 197, 198, 200, 205, 206, 211, 212, 254 КАС України, суд

У Х В А Л И В:

Апеляційну скаргу Фермерського господарства Еліта залишити без задоволення.

Постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 11 листопада 2015 року у справі № 804/10358/15 залишити без змін.

Ухвала суду апеляційної інстанції, прийнята в порядку письмового провадження, набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі, та може бути оскаржена шляхом подачі касаційної скарги протягом двадцяти днів після набрання законної сили до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий: С.Ю. Чумак

Суддя: М.М.Гімон

Суддя: І.В. Юрко

СудДніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.12.2015
Оприлюднено04.01.2016
Номер документу54754067
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/10358/15

Ухвала від 21.12.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Чумак С.Ю.

Ухвала від 04.12.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Чумак С.Ю.

Ухвала від 04.12.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Чумак С.Ю.

Постанова від 11.11.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Златін Станіслав Вікторович

Ухвала від 11.11.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Златін Станіслав Вікторович

Ухвала від 30.10.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Златін Станіслав Вікторович

Ухвала від 30.10.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Златін Станіслав Вікторович

Ухвала від 07.10.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Златін Станіслав Вікторович

Ухвала від 07.10.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Златін Станіслав Вікторович

Ухвала від 07.10.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Златін Станіслав Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні