УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 грудня 2015 р. Справа № 876/9654/15
Колегія суддів Львівського апеляційного адміністративного суду у складі:
головуючого судді - Гулида Р.М.,
суддів - Кузьмича С.М., Довгої О.І.,
при секретарі судового засідання - Тетерка Ю.Ю.,
за участю:
представника відповідача - Ференца Р.І..
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Міського комунального підприємства "Управління житлово - комунального господарства м. Кам'янка - Бузька" на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 21 серпня 2015 року у справі за позовом Державної фінансової інспекції у Львівській області до Міського комунального підприємства "Управління житлово - комунального господарства м.Кам'янка - Бузька", третя особа Кам'янка - Бузька міська рада Львівської області про стягнення коштів, -
ВСТАНОВИЛА:
ДФІ у Львівській області звернулася з позовом до МКП "Управління житлово - комунального господарства м. Кам'янка - Бузька", третьої особ Кам'янка - Бузької міської ради Львівської області про стягнення коштів в сумі 115 000,00 грн. в дохід міського бюджету міста Кам'янка - Бузька Львівської області.
В обґрунтування позовних вимог покликається на те, що в результаті проведеної планової ревізії фінансово - господарської діяльності МКП "Управління житлово - комунального господарства м. Кам'янка - Бузька" за період з 01.01.2011 року по 31.12.2014 року встановлено окремі порушення та недоліки, які полягали у нецільовому використанні коштів Кам'янка - Бузької міської ради, що виділялися на поповнення статутного фонду підприємства. Всупереч цільовому призначенню, отримані кошти були скеровані на поточні витрати підприємства, чим було грубо порушено вимоги чинного законодавства України.
Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 21 серпня 2015 року, адміністративний позов задоволено повністю.
Стягнуто з Міського комунального підприємства "Управління житлово - комунального господарства м. Кам'янка - Бузька" (ЄДРПОУ 22358311, яке знаходиться за адресою: 80400, Львівська область, м. Кам'янка - Бузька, вул. Шопена, 5) в користь міського бюджету м.Кам'янка - Бузька грошові кошти в сумі 115 000 (сто п'ятнадцять тисяч) гривень.
Не погодившись із зазначеним судовим рішенням, МКП "Управління житлово - комунального господарства м. Кам'янка - Бузька" подало апеляційну скаргу до Львівського апеляційного адміністративного суду, в якій просить скасувати оскаржувану постанову та прийняти нову, якою в задоволенні позову відмовити.
В обґрунтування доводів апеляційної скарги зазначає, що приймаючи оскаржувану постанову суд першої інстанції порушив норми матеріального права, а допущена упереджена оцінка зібраних доказів та довільне трактування законодавства за текстом постанови, не відповідає фактичним обставинам справи, що призвело до неправильного вирішення справи по суті позовних вимог.
Заслухавши доповідача - суддю Львівського апеляційного адміністративного суду, дослідивши матеріали справи, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а постанову суду першої інстанції без змін, мотивуючи це наступним.
Судом першої інстанції встановлено, що рішенням сесії Кам'янка - Бузької міської ради Львівської області від 29.09.2011 року № 2 та від 17.01.2012 року № 8 Кам'янка - Бузькою міською радою було виділено кошти в сумі 115 000,00 грн. для поповнення статутного фонду МКП "Управління житлово - комунального господарства м. Кам'янка - Бузька".
Згодом, Кам'янка- Бузькою міжрайонною державною фінансовою інспекцією Держфінінспекції у Львівській області було проведено планову ревізію фінансово - господарської діяльності МКП "Управління житлово-комунального господарства м. Кам'янка - Бузька". За результатами проведеної ревізії встановлено порушення, які полягали у нецільовому використанні коштів Кам'янка - Бузької міської ради, що виділялися на поповнення статутного фонду підприємства. Вищевказане порушення відображене в акті ревізії від 07.04.2015 року № 30-38/03. Даний Акт ревізії був повернутий керівництвом МКП без підпису про ознайомлення, що було засвідчено складенням акту про відмову від підпису від 14.04.2015 року.
Проведеною ревізією встановлено, що згідно рішення Кам'янка - Бузької міської ради № 2 від 29.09.2011року на розрахунковий рахунок МКП "Управління житлово - комунального господарства м. Кам'янка - Бузька" було перераховано 60.000грн. За рахунок цих коштів апелянтом здійснено видатки поточного характеру, а саме: платіжним дорученням від 06.10.2011 року за № 121 до міського бюджету сплачено земельний податок у сумі 59947,84 грн., а платіжним дорученням від 11.10.2011 року за № 124 проведено оплату ДП "УЕА ПО Львівській області" вартості канцелярських товарів по рахунку № 99 від 03.10.2011 року.
Згодом, в березні 2012 року на рахунок МКП "Управління житлово - комунального господарства м. Кам'янка - Бузька", згідно рішення міської ради від 17.01.2012 року за № 8, було перераховано кошти для поповнення статутного фонду в сумі 30000,00 грн. Ці кошти були використані на придбання будівельних матеріалів в ПП ОСОБА_2 (платіжне доручення №15 від 06.03.2012 року), оплату господарських витрат за авансовими звітом на суму 9000,00 грн. та перекидання коштів в сумі 20000,00 грн. на інший поточний рахунок МКП "Управління житлово-комунального господарства м. Кам'янка - Бузька" за №26008301190, відкритий у відділенні Ощадбанку № 6327 в м. Кам'янка - Бузька (платіжне доручення від 06.03.2012 року № 16). В подальшому, кошти з рахунку № 26008301190, відкритому у відділенні Ощадбанку № 6327 в м. Кам'янка - Бузька, були списані ВДВС у Кам'янка - Бузькому районі за платіжною вимогою від 12.03.2012 року №269/3, в рахунок списання боргу по судовому наказу № 2-н-172/11 від 27.10.2011 року.
Згідно рішення міської ради від 17.10.2012 року № 8, у 2012 році на поповнення статутного фонду МКП "Управління житлово - комунального господарства м. Кам'янка - Бузька" додатково було перераховано ще 25000,00 грн., а саме 19.06.2012 року - 5000,00 грн., 10.07.2012 року - 5000,00 грн., 06.08.2012 року - 5000,00 грн., 22.10.2012 року - 10000,00 грн.. МКП "Управління житлово - комунального господарства м. Кам'янка - Бузька" зазначені кошти витратило на видатки поточного характеру, в тому числі оплата відрядних - 1094,00 грн., оплата господарських видатків за авансовими звітами - 15118,4 грн., придбання пального - 2000,00 грн., придбання будівельних матеріалів для поточних ремонтів - 3400,00 грн., ремонт автомобіля - 4246,00 грн., ремонт електролічильників - 220,79 грн., проведення навчання та атестації осіб, відповідальних за експлуатацію ліфтів - 568,93 грн., придбання канцтоварів та підписку періодичної преси - 493,75 грн. та надання благодійної допомоги - 100,00 грн.
В ході ревізії встановлено, що нецільове витрачання бюджетних коштів допущено з вини начальника МКП "Управління житлово - комунального господарства м. Кам'янка - Бузька" ОСОБА_3 та головного бухгалтера МКП "Управління житлово - комунального господарства м. Кам'янка - Бузька" ОСОБА_4 Пояснень з приводу вказаного порушення начальником ОСОБА_3 не надано, а головний бухгалтер ОСОБА_4 ствердила, що отримані кошти були використані підприємством на поточні потреби.
З метою повернення нецільово витрачених коштів ДФІ у Львівській області скерувало МКП "Управління житлово - комунального господарства м. Кам'янка - Бузька" вимогу за № 1 від 17.04.2015 року про повернення таких. Однак, МКП "Управління житлово - комунального господарства м. Кам'янка - Бузька" повідомило позивача про відмову у поверненні коштів за надуманими обставинами.
Згідно ст. 46 Бюджетного кодексу України, стадіями виконання бюджету за видатками та кредитуванням є: 1) встановлення бюджетних асигнувань розпорядникам бюджетних коштів на основі та в межах затвердженого розпису бюджету; 2) затвердження кошторисів, паспортів бюджетних програм (у разі застосування програмно-цільового методу у бюджетному процесі), а також порядків використання бюджетних коштів; 3) взяття бюджетних зобов'язань; 4) отримання товарів, робіт і послуг; 5) здійснення платежів відповідно до взятих бюджетних зобов'язань; 6) використання товарів, робіт і послуг для виконання заходів бюджетних програм; 7) повернення кредитів до бюджету (щодо кредитування бюджету).
Стаття 47 БК України визначає встановлення бюджетних асигнувань розпорядникам бюджетних коштів, відповідно до затвердженого розподілу бюджету розпорядником бюджетних коштів. Порядок складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до ст. 48 БК України, розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов'язання та здійснюють платежі тільки в межах бюджетних асигнувань, встановлених кошторисами, враховуючи необхідність виконання бюджетних зобов'язань минулих років, довгострокових зобов'язань за енергосервісом, взятих на облік органами Казначейства України; щодо завдань (проектів) Національної програми інформатизації - після їх погодження з Генеральним державним замовником Національної програми інформатизації.
Зобов'язання взяті учасником бюджетного процесу без відповідних бюджетних асигнувань або з перевищенням повноважень, встановлених цим Кодексом та законом про Державний бюджет України, не вважаються бюджетними зобов'язаннями (крім витрат, що здійснюються відповідно до частини шостої цієї статті) і не підлягають оплаті за рахунок бюджетних коштів. Взяття таких зобов'язань є порушенням бюджетного законодавства. Витрати бюджету на покриття таких зобов'язань не здійснюються.
Вимоги фізичних і юридичних осіб щодо відшкодування збитків та/або шкоди за зобов'язаннями, взятими розпорядниками бюджетних коштів без відповідних бюджетних асигнувань або з перевищенням повноважень, встановлених цим Кодексом та законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет), стягуються з осіб, винних у взятті таких зобов'язань, у судовому порядку.
Казначейство України здійснює реєстрацію та облік бюджетних зобов'язань розпорядників бюджетних коштів і відображає їх у звітності про виконання бюджету. При реєстрації та обліку бюджетних зобов'язань здійснюється перевірка відповідності напрямів витрачання бюджетних коштів бюджетному асигнуванню, паспорту бюджетної програми (у разі застосування програмно-цільового методу у бюджетному процесі).
Порядок здійснення реєстрації та обліку бюджетних зобов'язань розпорядників бюджетних коштів визначається Міністерством фінансів України.
На виконання Бюджетного кодексу України та наказу Міністерства фінансів України від 27.12.2001 року № 604 "Про бюджетну класифікацію та її запровадження" було видано Інструкцію про застосування економічної класифікації видатків бюджету, затверджену наказом Міністерства фінансів України та Державного казначейства України від 25.11.2008 року № 495.
Згідно вимог цієї Інструкції про застосування економічної класифікації видатків бюджету, за кодом КЕКВ 2410 "Капітальні трансферти підприємствам (установам, організаціям)" передбачаються видатки на внески у статутні фонди суб'єктів підприємницької діяльності відповідно до законодавства з метою інвестування в необоротні активи.
Термін корисної експлуатації є основним визначальним критерієм віднесення матеріальних та нематеріальних ресурсів до складу необоротних активів.
У 2011-2012 роках поняття "необоротні активи" визначалось п. 4 Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 2 "Баланс", затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 31.03.1999 року № 87, необоротні активи - це усі активи, які не є оборотними.
Склад необоротних активів для бухгалтерського обліку визначався Планом рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов'язань і господарських операцій підприємств та Інструкцією про застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов'язань і господарських операцій підприємств і організацій, затвердженими наказом Міністерства фінансів України від 30.11.1999 року № 291.
При цьому слід зазначити, що отримані від Кам'янка- Бузької міської ради кошти в сумі 115000,00грн. були фактично використані підприємством всупереч їх цільовому призначенню, чим порушено вимоги ст. ст. 46-49, 78 БК України від 08.07.2010 року за № 2456-IV, Інструкції щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету, затвердженої наказом Міністерства фінансів України та Державного казначейства України від 25.11.2008 року №495 та Інструкції щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 12.03.2012 року № 333. Таким чином, в наслідок отриманих бюджетних коштів статутний фонд підприємства основними і необоротними активами фактично поповнений чи збільшений не був.
Відповідно до п.10 Порядку повернення коштів до відповідного бюджету, затвердженого постановою КМ України від 22.12.2010 року №1163 визначено, що у разі нецільового використання коштів та невиконання одержувачем бюджетних коштів вимоги про повернення бюджетних коштів, контролюючий орган звертається до суду про стягнення з одержувача бюджетних коштів в дохід відповідного бюджету в сумі, яка була використана ним не за цільовим призначенням.
Згідно ст. 78 Господарського кодексу України, комунальне підприємство утворюється органом місцевого самоврядування.
МКП "Управління житлово - комунального господарства м. Кам'янка - Бузька" є суб'єктом підприємницької діяльності, юридичною особою, створеною Кам'янка - Бузькою районною державною адміністрацією Львівської області 24.03.1995 року та підпорядкованою виконавчому комітету Кам'янка -Бузької міської ради. Майно підприємства складається з основних та оборотних фондів, а також цінностей, вартість яких відображена в балансі та є комунальною власністю і закріплене за МКП "Управління житлово - комунального господарства м. Кам'янка - Бузька".
Відповідно до змісту Статуту підприємства, метою створення апелянта є забезпечення належної експлуатації житлового фонду, проведення поточного ремонту, капітального ремонту житлових будинків, проведення благоустрою міста.
Згідно п. 2.1.3 Статуту підприємства, виконання робіт, надання послуг та їх реалізація проводиться з метою отримання прибутку.
Відтак, враховуючи наведене та те, що МКП "Управління житлово - комунального господарства м. Кам'янка - Бузька" фактично нецільово використало надані бюджетні кошти на поповнення необоротних активів підприємства (основних засобів) для поточної господарської діяльності підприємства, колегія суддів прийшла до неспростовного переконання про абсолютну наявність правових підстав для стягнення з МКП "Управління житлово-комунального господарства м.Кам'янка - Бузька" (ЄДРПОУ 22358311) безпідставно використаних бюджетних коштів в сумі 115000,0 грн., які слід перерахувати до міського бюджету м. Кам'янка - Бузька Львівської області.
Стосовно посилань на те, що рішеннями Кам'янка - Бузької міської ради не визначено конкретного цільового призначення чи використання виділених бюджетних коштів та не вимагався і не затверджувався відповідний фінансовий план, колегія суддів звертає увагу на те, що відповідні кошти перераховувалися на підставі платіжних доручень по КФКВ 180409 "Внески органів місцевого самоврядування у статутні фонди суб'єктів підприємницької діяльності", КЕКВ 2410 "Капітальні трансферти підприємствам (установам, організаціям)", відтак повинні були бути використані лише на придбання основних засобів, необхідних для належного виконання функцій, передбачених Статутом підприємства, а відсутність змін до Статуту чи відсутність фінансового плану не давало апелянту права використовувати бюджетні кошти всупереч їх цільовому призначенню, тобто на будь-які інші потреби.
Таким чином, перевіривши дійсні обставини справи та додатково проаналізувавши зібрані документальні докази по матеріалах справи, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції у відповідності до вимог ст.200 КАС України, правильно встановив обставини справи, ухвалив законне та обґрунтоване судове рішення з дотриманням норм матеріального і процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду, а тому підстав для його скасування немає.
Керуючись ст. 160, ст. 195, ст. 196, п.1 ст. 198, ст. 200, п.1 ч.1 ст. 205, ст. 206, ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
УХВАЛИЛА:
Апеляційну скаргу Міського комунального підприємства "Управління житлово - комунального господарства м. Кам'янка - Бузька" - залишити без задоволення, а постанову Львівського окружного адміністративного суду від 21 серпня 2015 року у справі №813/2972/15 - без змін.
Стягнути з Міського комунального підприємства "Управління житлово - комунального господарства м. Кам'янка - Бузька" в дохід Державного бюджету України 2530 грн. 00 коп. судового збору.
Ухвала апеляційного суду набирає законної сили з моменту її проголошення, але може бути оскаржена у касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до адміністративного суду касаційної інстанції протягом двадцяти днів з дня набрання нею законної сили.
Головуючий: Р.М. Гулид
Судді: С.М. Кузьмич
О.І. Довга
Повний текст ухвали виготовлено 28.12.2015 року
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.12.2015 |
Оприлюднено | 05.01.2016 |
Номер документу | 54754418 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Костецький Назар Володимирович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Гулид Роман Методійович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні