Постанова
від 28.12.2015 по справі 815/5641/15
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/5641/15

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 грудня 2015 року Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Андрухіва В.В.

при секретарі Рижук В.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м.Одесі справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Державної податкової інспекції у Біляївському районі Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового-повідомлення рішення, -

ВСТАНОВИВ:

До суду надійшов адміністративний позов ОСОБА_1 до Державної податкової інспекції у Біляївському районі Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового-повідомлення рішення від 18.06.2015 року № 17591-17.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що він є власником легкового автомобіля марки LEXUS, модель RX350, реєстраційний номер НОМЕР_1, кузов 2Т2ВК1ВА5СС124009, тип легковий універсал . Посилаючись на ст.267 Податкового кодексу України, позивач вказує на те, що він зареєстрований за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_1/2, кв.93, про що зроблено відмітку у паспорті громадянина України. Тому, на думку позивача, відповідач не мав права виносити оскаржуване податкове повідомлення-рішення, оскільки воно винесено контролюючим органом не за місцем реєстрації позивача.

Представник позивача в судовому засіданні позов підтримала, просила про задоволення позову з наведених вище підстав.

Представник відповідача в судовому засіданні позов не визнав та просив відмовити у його задоволенні, обґрунтовуючи свої заперечення тим, що транспортний засіб позивача - легковий автомобіль марки LEXUS, модель RX350, реєстраційний номер НОМЕР_1, кузов 2Т2ВК1ВА5СС124009, тип легковий універсал був зареєстрований за тогочасним місцем реєстрації (проживання) позивача: АДРЕСА_1. Позивач мав подати контролюючому органу відомості про зміну місця реєстрації. На думку відповідача, ДПІ у Біляївському районі ГУ ДФС в Одеській області здійснено розрахунок позивачеві суми транспортного податку, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 25000 грн.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, суд встановив наступні обставини.

Суд встановив, що ОСОБА_1 є власником транспортного засобу марки LEXUS, модель RX350, реєстраційний номер НОМЕР_1, кузов 2Т2ВК1ВА5СС124009, тип легковий універсал .

16.02.2015 року за вх. № 107/3 до ДПІ у Біляївському районі Головного управління ДФС в Одеській області надійшов лист ГУ ДФС в Одеській області від 13.02.2015 року за вих. № 1479/7/15-32-17-03-12, в якому зазначено, що листом № 7/0-190 від 20.01.2015 року ГУМВС України в Одеській області надано перелік автомобілів з об'ємом двигунів понад 3000 куб.см.

Також, листом ГУ ДФС в Одеській області від 13.02.2015 року за вих. № 1479/7/15-32-17-03-12 надано наявну інформацію по фізичним особам - власникам транспортних засобів для відпрацювання та зобов'язання вжити відповідні заходи для залучення до оподаткування транспортним податком.

18.06.2015 року ДПІ у Біляївському районі Головного управління ДФС в Одеській області винесено податкове повідомлення-рішення № 17591-17, яким ОСОБА_1 визначено суму податкового зобов'язання за платежем Транспортний податок з фізичних осіб 18011000 та нараховано суму податкового зобов'язання у розмірі 25000 грн.

Згідно з пп.14.1.251 п.14.1 ст.14 ПК України, транспортні засоби, що використовувалися, - транспортні засоби, на які уповноваженими державними органами, в тому числі іноземними, видані реєстраційні документи, що дають право експлуатувати такі транспортні засоби.

Відповідно до пп. 267.1.1 п. 267.1 ст. 267 ПК України платниками транспортного податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні легкові автомобілі, що відповідно до підпункту 267.2.1 пункту 267.2 статті 267 Податкового кодексу України є об'єктами оподаткування.

Підпунктом 267.2.1 ПК України встановлено, що об'єктом оподаткування є легкові автомобілі, які використовувалися до 5 років і мають об'єм циліндрів двигуна понад 3000 куб. см.

Відповідно до п.41.3 ст.41 ПК України, повноваження і функції контролюючих органів визначаються цим Кодексом, Митним кодексом України та законами України.

Розмежування повноважень і функціональних обов'язків контролюючих органів визначається законодавством України.

Згідно вимог пп.267.6.1 п.267.6 ст.267 ПК України, обчислення суми податку з об'єкта/об'єктів оподаткування фізичних осіб здійснюється контролюючим органом за місцем реєстрації платника податку.

За змістом пп. 267.8.1 п.267.8 ст.267 ПК України, транспортний податок сплачується, зокрема: а) фізичними особами - протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.

Також судом встановлено, що згідно виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, виданої 30.01.2015 року Державним реєстратором ОСОБА_2, місце проживання фізичної особи-підприємця ОСОБА_1: 65000, Одеська область, м. Одеса, вул. Пішонівська, буд.22/2, кв.93.

Згідно відмітки на сторінці 13 паспорту позивача, з 13.12.2014 року ОСОБА_1 зареєстроавний за адресою: АДРЕСА_2.

Так, виходячи із змісту пп.267.6.1 п.267.6 ст.267 ПК України, обчислення суми податку позивача мало бути здійснено іншим контролюючим органом, а саме, ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС Одеської області, тобто контролюючим органом за місцем реєстрації позивача (м. Одеса, вул. Пішонівська, буд.22/2, кв.93).

Враховуючи викладені обставини, суд зазначає, що відповідач - ДПІ у Біляївському районі ГУ ДФС в Одеській області не мав повноважень для винесення податкового повідомлення-рішення від 18.06.2015 року № 17591-17, оскільки на момент його винесення позивач вже був зареєстрований за іншою адресою.

Крім того, пунктом 68.1 ст.68 ПК України встановлено, що орган державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців у день державної реєстрації такої особи, державної реєстрації припинення юридичної особи чи підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, внесення будь-яких інших записів до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців повинен передати відповідному контролюючому органу повідомлення та відомості з реєстраційної картки про вчинення реєстраційних дій, передбачених законом.

Відповідно до пп.70.6 ст.70 ПК України, органи державної реєстрації актів цивільного стану, органи внутрішніх справ, органи, що здійснюють реєстрацію фізичних осіб, зобов'язані подавати відповідним контролюючим органам інформацію щодо зміни даних, які включаються до облікової картки фізичної особи - платника податків, щомісяця, але не пізніше 10 числа наступного місяця.

Пунктом 70.8 ст.70 ПК України передбачено, що про проведення державної реєстрації фізичної особи - платника податків у Державному реєстрі та внесення змін до даних, які містяться у Державному реєстрі, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, інформує територіальний орган.

У відповідності до вимог пп.70.16.7-1 ПК України, органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, самозайняті особи, податкові агенти подають безоплатно в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, контролюючим органам за своїм місцезнаходженням інформацію про фізичних осіб, що пов'язана з реєстрацією таких осіб як платників податків, нарахуванням, сплатою податків і контролем за дотриманням податкового законодавства України, із зазначенням реєстраційних номерів облікових карток платника податків або серії та номера паспорта (для фізичних осіб, які мають відмітку у паспорті про право здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта), зокрема органи, що здійснюють реєстрацію фізичних осіб, - про фізичних осіб, які зареєстрували своє місце проживання у відповідному населеному пункті чи місце проживання яких знято з реєстрації в такому населеному пункті, щомісяця, але не пізніше 10 числа наступного місяця, а також про втрачені, викрадені паспорти громадянина України у п'ятиденний строк з дня надходження відповідних заяв фізичних осіб та про паспорти громадянина України померлих громадян щомісяця, але не пізніше 10 числа наступного місяця.

З аналізу вищезазначених норм вбачається, що окрім обов'язку платника податків, встановленого пунктом 70.5 ст.70 ПК України, надати контролюючому органу відомості про зміну своїх облікових даних, органи виконавчої влади, що здійснюють державну реєстрацію фізичних осіб та державний реєстратор відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців мали надати таку інформацію до ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС Одеській області.

Таким чином, враховуючи, що позивачем було змінено місце проживання, що відображено у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, позивач не може нести відповідальність за ненадання органами виконавчої влади відповідному податковому органу інформації щодо місця його реєстрації у встановленому законом порядку.

Крім того, органи податкової служби мають вільний доступ до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, що спростовує доводи відповідача про те, що неповідомлення позивачем відповідного контролюючого органу про зміну місця реєстрації стало підставою для винесення оскаржуваного податкового повідомлення-рішення саме ДПІ у Біляївському районі ГУ ДФС в Одеській області, а не ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС Одеської області.

Пунктом 21.1 ПК України, встановлено, що посадові особи контролюючих органів зобов'язані, зокрема: дотримуватися Конституції України та діяти виключно у відповідності з цим Кодексом та іншими законами України, іншими нормативними актами (21.1.1); забезпечувати сумлінне виконання покладених на контролюючі органи функцій (21.1.2); забезпечувати ефективну роботу та виконання завдань контролюючих органів відповідно до їх повноважень (21.1.3); не допускати порушень прав та охоронюваних законом інтересів громадян, підприємств, установ, організацій (21.1.4).

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобовязани діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України та законами України.

Таким чином, суд дійшов висновку, що податкове-повідомлення рішення від 18.06.2015 року № 17591-17 Державною податковою інспекцію у Біляївському районі Головного управління ДФС в Одеській області винесено за відсутності повноважень, а тому воно є протиправним і підлягає скасуванню.

Згідно з положеннями ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Згідно з вимогами ст.86 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

Таким чином, суд дійшов висновку, що позовні вимоги ОСОБА_1 є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, згідно ч.1 ст.94 КАС України суд присуджує всі здійснені позивачем документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.2, 6-9, 11, 69, 71, 86, 94, 159-163 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_1 - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати податкове-повідомлення рішення Державної податкової інспекції у Біляївському районі Головного управління ДФС в Одеській області від 18.06.2015 року № 17591-17.

Стягнути судові витрати у сумі 487,20 грн. (чотириста вісімдесят сім гривень 20 копійок) з Державної податкової інспекції у Біляївському районі Головного управління ДФС в Одеській області (код ЄДРПОУ 39486386, адреса: 67600, Одеська область, Біляївський район, місто Біляївка, вул.Костіна, буд.3А) за рахунок її бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_1 (ідентифікаційний номер НОМЕР_2, адреса: 65000, м.Одеса, вул.Пішонівська, буд.22/2, кв.93).

Апеляційна скарга на постанову суду може бути подана до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції з одночасним надісланням її копії до суду апеляційної інстанції - протягом 10 днів з дня отримання копії постанови.

Постанова суду набирає законної сили у разі неподання апеляційної скарги у 10-денний строк з дня отримання копії постанови. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.

Повний текст постанови суду виготовлено 28.12.2015 року.

Суддя: В.В.Андрухів

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.12.2015
Оприлюднено06.01.2016
Номер документу54754967
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/5641/15

Ухвала від 13.02.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голубєва Г.К.

Ухвала від 22.12.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голубєва Г.К.

Постанова від 01.12.2016

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Стас Л.В.

Постанова від 01.12.2016

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Стас Л.В.

Ухвала від 07.11.2016

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Стас Л.В.

Ухвала від 07.11.2016

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Стас Л.В.

Постанова від 28.12.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В. В.

Ухвала від 15.12.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В. В.

Ухвала від 25.11.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В. В.

Ухвала від 16.10.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні