Рішення
від 24.12.2015 по справі 915/1770/15
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

======================================================================

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 грудня 2015 року Справа № 915/1770/15

м.Миколаїв

Господарський суд Миколаївської області,

головуючий суддя Коваль С.М.,

при секретарі Сьяновій О.С.,

за участю представників сторін:

від позивача: ОСОБА_1, довіреність № 1589 від 01.12.2015;

від відповідача: ОСОБА_2., довіреність № 4 від 12.01.2015

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу № 915/1770/15

За позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю «ПРОК-М» ,

54001, м. Миколаїв, вул. Садова, 1/2,

до відповідача: Миколаївського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України , 54030, м. Миколаїв, вул. Потьомкінська,41

про: визнання недійсним та скасування рішення Адміністративної колегії Миколаївського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 18 серпня 2015 року № 31-ріш про порушення законодавства про захист економічної конкуренції та накладання штрафу у справі № 2/26.206/70-2014,-

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю «ПРОК-М» звернулось до господарського з позовом до Миколаївського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України про визнання недійсним та скасування рішення Адміністративної колегії Миколаївського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 18 серпня 2015 року № 31-ріш (надалі - рішення) про порушення законодавства про захист економічної конкуренції та накладання штрафу у справі № 2/26.206/70-2014 та стягнути з відповідача кошти на погашення судових витрат по справі, які складаються з суми судового збору у розмірі 1219 грн.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що спірним рішенням Товариство з обмеженою відповідальністю «ПРОК-М» притягнуто до відповідальності у вигляді штрафу неодноразово за одне й теж порушення, що суперечить положенням чинного законодавства України, зокрема, ст.61 Конституції України.

Крім того, позивач посилається на те, що оскаржуване рішення є незаконним з огляду на неповне з'ясування обставин, які мають значення для справи, невідповідність висновків, викладених у рішенні обставинам справи та неправильним застосуванням норм матеріального права.

Позивач вважає, що твердження відповідача про узгодженість дій між ним та ПОГ ДОМАЛАТ ГО Центр допомоги інвалідам на селі під час підготовки до участі в торгах, які базуються на тому що пропозиції учасників торгів схожі по тексту, структурі, оформленні, є лише припущенням, яке не відповідає дійсності і фактичним обставинам справи та не підтверджує узгодженість антиконкурентних дій, що призвели до спотворення результатів тендеру.

Відповідач проти позову позивача заперечив, мотивуючи тим, що спірне рішення відповідача повністю ґрунтується на чинному законодавстві України та фактичних обставинах справи, тому Адміністративна колегія Миколаївського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України цілком правомірно дійшла висновку, що Товариство з обмеженою відповідальністю «ПРОК-М» вчинило порушення законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді зловживання під час участі у конкурсних торгах, що проводились відділом освіти Очаківської міської ради 21.02.2014/ згідно з оголошенням про проведення процедури закупівлі № 013231, опублікованим в інформаційному бюлетені Вісник державних закупівель від 20.01.2014 № 6 (852)/, що не відповідає вимогам чинного законодавства, і є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції згідно пункту 4 частини другої статті 6, пунктом 1 ст. 50 ЗУ Про захист економічної конкуренції , у вигляді вчинення анти конкурентних узгоджених дій, що полягають у спотворенні результатів торгів.

У судових засіданнях представники сторін підтримали доводи, викладені у позові та у відзиві відповідно.

Розглянувши матеріали справи та заслухавши представників сторін, господарський суд встановив:

У лютому 2014 року згідно з оголошеннями №№ 013231, 013391, 013859, 013886 про проведення процедури закупівлі, опублікованим у бюлетені «Вісник державних закупівель» № 6 (852) від 20.01.2014 р. відділом освіти Очаківської міської ради (надалі - Замовник) була проведена процедура відкритих торгів на закупівлю:

- Молока та вершків, рідинні, оброблені (молоко фасоване, жирністю не менше 2,6% ) - 27100 кг. (ДК - 10.51.1) (надалі - МОЛОКО);

- Масло вершкове та молочні пасти (масло вершкове жирністю не менше ніж 72,5%)- 2980 кг (ДК - 10.51.3) (надалі - МАСЛО ВЕРШКОВЕ);

- Сир сичужний та кисломолочний сир (сир твердий жирністю не менше 50%, кисломолочний сир фасований жирністю не менше 9%) сир твердий жирністю не менше 50% - 500 кг, кисломолочний сир фасований жирністю не менше 9% - 6500 гк (ДК -10.51.4) (надалі - СИР);

- Продукти молочні, інші (йогурт жирністю не менше 1,5 % фасований сметана жирністю не менше 20% фасована молоко згущене 1/0,380 кг) -йогурт жирністю не менше 1,5 фасований - 17900 кг сметана жирністю не менше 20% фасована - 1530 кг молоко згущене 1/0,380 кг- 100 од. (ДК - 10.51.5).

Для участі у зазначених торгах були подані тендерні пропозиції такими суб'єктами господарювання: ТОВ «ПРОК-М» , ПОГ «ДОМАЛАТ» ГО «Центр допомоги інвалідам на селі» .

За результатами процедури, переможцем визначено ТОВ «ПРОК-М» , про що було надіслано йому акцепт тендерної пропозиції за вих. № 130/01-17 від 25.02.2014 р. № 128/01-17 від 25.02.2014 р., № 127/01-17 від 25.02.2014 р., № 125/01-17 від 25.02.2014 р. із ціною тендерної пропозиції 934980 грн. та укладено договори від 17.03.2014 р. № 36, від 17.03.2014 р. № 37, від 17.03.2014 р. № 38, від 17.03.2014 р. № 39 на загальну суму 934980 грн.

18.08.2015 р. адміністративною колегією Миколаївського обласного територіального відділення антимонопольного комітету України прийнято рішення № 31-ріш, частиною 1 резолютивної частини якого дії ТОВ «ПРОК-М» , ПОГ «ДОМАЛАТ» ГО «Центр допомоги інвалідам на селі» , які полягають в узгодженні своєї поведінки при підготовці документів у складі тендерних пропозицій під час участі у процедурі відкритих торгів на закупівлю молоко фасоване жирністю не менше 2,6% - 27 100 кг) - 27 100 кг (ДК - 10.51.1), (оголошення № 013231 про проведення процедури закупівлі, опубліковане в інформаційному бюлетені «Вісник державних закупівель» № 6 (852) від 20.01.2014р.), які проводилися відділом освіти Очаківської міської ради, визнано порушенням, передбаченим пунктом 1 статті 50, пунктом 4 частини 2 статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, а саме: - спотворення результатів тендерів.

Пунктом 2 резолютивної частини рішення № 31-ріш адміністративної колегії Миколаївського обласного територіального відділення антимонопольного комітету України від 18.08.2014р. за вчинення вищевказаного порушення на ТОВ «ПРОК-М» накладено штраф у розмірі 68000 гривень.

Згідно 3 частини резолютивної частини рішення № 31-ріш адміністративної колегії Миколаївського обласного територіального відділення антимонопольного комітету України від 18.08.2014р. за вчинення порушення зазначеного у п. 1 резолютивної частини на ПОГ «ДОМАЛАТ» ГО «Центр допомоги інвалідам на селі» накладено штраф у розмірі 68000 гривень.

Частиною 4 резолютивної частини рішення № 31-ріш адміністративної колегії Миколаївського обласного територіального відділення антимонопольного комітету України від 18.08.2014р. визнано ТОВ «ПРОК-М» (код ЄДРПОУ 38693726), Підприємство об`єднання громадян «ДОМАЛАТ» громадянської організації «Центр допомоги інвалідам на селі» (код ЄДРПОУ 37548031), які полягають в узгодженні своєї поведінки при підготовці документів у складі тендерних пропозицій під час участі у процедурі відкритих торгів на закупівлю Масло вершкове та молочні пасти (масло вершкове жирністю не менше ніж 72,5%)- 2980 кг (ДК - 10.51.3) (надалі - МАСЛО ВЕРШКОВЕ), (оголошення № 013391 про проведення процедури закупівлі, опубліковане в інформаційному бюлетені «Вісник державних закупівель» № 6 (852) від 20.01.2014р.), які проводилися відділом освіти Очаківської міської ради, визнано порушенням, передбаченим пунктом 1 статті 50, пунктом 4 частини 2 статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, а саме: - спотворення результатів тендерів.

Пунктом 5 резолютивної частини рішення № 31-ріш адміністративної колегії Миколаївського обласного територіального відділення антимонопольного комітету України від 18.08.2014р. за вчинення в пункті 4 резолютивної частини порушення на ТОВ «ПРОК-М» (код ЄДРПОУ 38693726) накладено штраф у розмірі 68000 гривень.

Згідно 6 частини резолютивної частини рішення № 31-ріш адміністративної колегії Миколаївського обласного територіального відділення антимонопольного комітету України від 18.08.2014р. за вчинення порушення зазначеного у п. 4 резолютивної частини на Підприємство об`єднання громадян «ДОМАЛАТ» громадянської організації «Центр допомоги інвалідам на селі» (код ЄДРПОУ 37548031) накладено штраф у розмірі 68000 гривень.

Частиною 7 резолютивної частини рішення № 31-ріш адміністративної колегії Миколаївського обласного територіального відділення антимонопольного комітету України від 18.08.2014р. визнано ТОВ «ПРОК-М» (код ЄДРПОУ 38693726), Підприємство об`єднання громадян «ДОМАЛАТ» громадянської організації «Центр допомоги інвалідам на селі» (код ЄДРПОУ 37548031), які полягають в узгодженні своєї поведінки при підготовці документів у складі тендерних пропозицій під час участі у процедурі відкритих торгів на закупівлю Сиру сичужного та кисломолочний сир (сир твердий жирністю не менше 50%, кисломолочний сир фасований жирністю не менше 9%) сир твердий жирністю не менше 50% - 500 кг, кисломолочний сир фасований жирністю не менше 9% - 6500 кг (ДК -10.51.4) (надалі - СИР), (оголошення № 013859 про проведення процедури закупівлі, опубліковане в інформаційному бюлетені «Вісник державних закупівель» № 6 (852) від 20.01.2014р.), які проводилися відділом освіти Очаківської міської ради, визнано порушенням, передбаченим пунктом 1 статті 50, пунктом 4 частини 2 статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, а саме: - спотворення результатів тендерів.

Пунктом 8 резолютивної частини рішення № 31-ріш адміністративної колегії Миколаївського обласного територіального відділення антимонопольного комітету України від 18.08.2014р. за вчинення в пункті 7 резолютивної частини порушення на ТОВ «ПРОК-М» (код ЄДРПОУ 38693726) накладено штраф у розмірі 68000 гривень.

Згідно 9 частини резолютивної частини рішення № 31-ріш адміністративної колегії Миколаївського обласного територіального відділення антимонопольного комітету України від 18.08.2014р. за вчинення порушення зазначеного у п. 7 резолютивної частини на Підприємство об`єднання громадян «ДОМАЛАТ» громадянської організації «Центр допомоги інвалідам на селі» (код ЄДРПОУ 37548031) накладено штраф у розмірі 68000 гривень.

Частиною 10 резолютивної частини рішення № 31-ріш адміністративної колегії Миколаївського обласного територіального відділення антимонопольного комітету України від 18.08.2014р. визнано ТОВ «ПРОК-М» (код ЄДРПОУ 38693726), Підприємство об`єднання громадян «ДОМАЛАТ» громадянської організації «Центр допомоги інвалідам на селі» (код ЄДРПОУ 37548031), які полягають в узгодженні своєї поведінки при підготовці документів у складі тендерних пропозицій під час участі у процедурі відкритих торгів на закупівлю Продукти молочні, інші (йогурт жирністю не менше 1,5 % фасований сметана жирністю не менше 20% фасована молоко згущене 1/0,380 кг) - йогурт жирністю не менше 1,5 фасований - 17900 кг сметана жирністю не менше 20% фасована - 1530 кг молоко згущене 1/0,380 кг- 100 од. (ДК - 10.51.5), (оголошення № 013886 про проведення процедури закупівлі, опубліковане в інформаційному бюлетені «Вісник державних закупівель» № 6 (852) від 20.01.2014р.), які проводилися відділом освіти Очаківської міської ради, визнано порушенням, передбаченим пунктом 1 статті 50, пунктом 4 частини 2 статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, а саме: - спотворення результатів тендерів.

Пунктом 11 резолютивної частини рішення № 31-ріш адміністративної колегії Миколаївського обласного територіального відділення антимонопольного комітету України від 18.08.2014р. за вчинення в пункті 10 резолютивної частини порушення на ТОВ «ПРОК-М» (код ЄДРПОУ 38693726) накладено штраф у розмірі 68000 гривень.

Згідно 12 частини резолютивної частини рішення № 31-ріш адміністративної колегії Миколаївського обласного територіального відділення антимонопольного комітету України від 18.08.2014р. за вчинення порушення зазначеного у п. 10 резолютивної частини на Підприємство об`єднання громадян «ДОМАЛАТ» громадянської організації «Центр допомоги інвалідам на селі» (код ЄДРПОУ 37548031) накладено штраф у розмірі 68000 гривень.

Висновок відповідача про узгодженість поведінки ТОВ «ПРОК-М» та Підприємство об`єднання громадян «ДОМАЛАТ» громадянської організації «Центр допомоги інвалідам на селі» при підготовці документів у складі тендерних пропозицій під час участі у процедурі відкритих торгів на закупівлю молочної продукції, які проводилися відділом освіти Очаківської міської ради у лютому 2014 році, ґрунтувався на підставі сукупності обставин та доказів встановлених та зібраних відділенням в ході розгляду справи № 2-26.206/70-2014 за результатами розгляду якої прийнято оскаржуване рішення.

В ході розгляду відповідачем справи № 2-26.206/70-2014, на підставі котрого в подальшому було прийнято рішення від 18.08.2015 р. № 31-ш, встановлено, що ТОВ «ПРОК-М» та Підприємство об`єднання громадян «ДОМАЛАТ» громадянської організації «Центр допомоги інвалідам на селі» при підготовці документів у складі чотирьох тендерних пропозицій під час участі у процедурі відкритих торгів на закупівлю: Молока та вершків, рідинні, оброблені (молоко фасоване, жирністю не менше 2,6% ) - 27100 кг. (ДК - 10.51.1); Масло вершкове та молочні пасти (масло вершкове жирністю не менше ніж 72,5%)- 2980 кг (ДК - 10.51.3); Сир сичужний та кисломолочний сир (сир твердий жирністю не менше 50%, кисломолочний сир фасований жирністю не менше 9%) сир твердий жирністю не менше 50% - 500 кг, кисломолочний сир фасований жирністю не менше 9% - 6500 кг (ДК -10.51.4); Продукти молочні, інші (йогурт жирністю не менше 1,5 % фасований сметана жирністю не менше 20% фасована молоко згущене 1/0,380 кг) -йогурт жирністю не менше 1,5 фасований - 17900 кг сметана жирністю не менше 20% фасована - 1530 кг молоко згущене 1/0,380 кг - 100 од. (ДК - 10.51.5), які проводилися відділом освіти Очаківської міської ради у лютому 2014 році, діяли не самостійно, а узгоджували свої дії та не змагалися між собою, що є обов'язковою умовою конкуренції. Внаслідок цього, конкуренцію між ними було усунуто, а право на укладення договору було отримано переможцем не на конкурентних засадах, оскільки саме здійснення конкурсного відбору учасників є необхідною умовою визначення переможця торгів (тендерів). В результаті був спотворений основний принцип торгів (тендерів) - здійснення конкурентного відбору учасників. Такі дії ТОВ «ПРОК-М» та Підприємство об`єднання громадян «ДОМАЛАТ» громадянської організації «Центр допомоги інвалідам на селі» є порушенням, передбаченим пунктом 1 статті 50, пунктом 4 частини другої статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, а саме: - спотворення результатів тендерів.

Аналізи чотирьох тендерних пропозицій, що були подані ТОВ «ПРОК-М» та Підприємство об`єднання громадян «ДОМАЛАТ» громадянської організації «Центр допомоги інвалідам на селі» (надалі - Учасники) для участі у торгах засвідчив, що вказані учасники узгодили між собою умови участі у торгах, а саме учасники не самостійно (не окремо один від одного) готували документи тендерних пропозицій, а під час їх підготовки вони або готувались одним учасником для іншого або одним із учасників використовувались документи іншого учасника, що не могло відбуватися без згоди іншого учасника, тобто відбувся обмін інформацією між учасниками, з метою взяття участі у зазначених торгах.

Також слід зазначити, що твердження Позивача не відповідають обставинам справи, оскільки концепція, рішення Адміністративної колегії Миколаївського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 18 серпня 2015 року № 31-ріш про визнання фактів вчинення антиконкурентних узгоджених дій, ґрунтуються не тільки на виявлених ідентичних особливостях в оформленні учасниками пропозицій конкурсних торгів, а й наявності відносин контролю між ТОВ Прок-М та Підприємством об`єднання громадян «ДОМАЛАТ» , що підтверджується, наступним.

Згідно з пунктом 1.2. Статуту товариство з обмеженою відповідальністю ТОВ «ПРОК-М» , затвердженого рішенням Загальних зборів засновників згідно з протоколом № 1 від 24.04.2013 року та зареєстрований Виконавчим комітетом Миколаївської міської ради 25.04.2013 року за № 15221020000023446 (надалі - Статут-Товариства), що був чинний на момент участі ТОВ Прок-М у Торгах, засновниками (учасниками) ТОВ Прок-М були:

- ОСОБА_3 - код ІПН - НОМЕР_1;

- ОСОБА_4 - код ІПН - НОМЕР_2.

Відповідно до пункту 1.2. Статуту Підприємства об`єднання громадян «ДОМАЛАТ» громадянської організації «Центр допомоги інвалідам на селі» затвердженого Протоколом № 3 Загальних зборів Учасників Громадської організації «Центр допомоги інвалідам на селі» 5 жовтня 2011 року та зареєстрованого Виконавчим комітетом Ірпінської міської ради Київської області від 09.11.2011 за № 13571070004002706 (надалі - Статут-Підприємства), що був чинний на момент участі Підприємство об`єднання громадян «ДОМАЛАТ» у Торгах, засновником та власником Підприємства об`єднання громадян «ДОМАЛАТ» є юридична особа Громадянська організація «Центр допомоги інвалідам на селі» (ЄДРПОУ - 37568236) (надалі - ГО ЦДІС ). Протоколом № 1 від 19.03.2011 року загальних зборів засновників (учасників) ПОГ «ДОМАЛАТ» директором призначене ОСОБА_5.

Згідно з інформацією Державного підприємства Інформаційно-ресурсний центр, що міститься на їх офіційному веб-порталі http://irc/gov.ua/, засновниками Громадської організації Центр допомоги інвалідам на селі є:

- ОСОБА_5 (надалі - ОСОБА_5Е.);

- ОСОБА_6;

- ОСОБА_3 -керівник.

Із зазначеної інформації вбачається, що ОСОБА_5 та ОСОБА_3 є співзасновниками Громадської організації Центр допомоги інвалідам на селі , а оскільки ГО ЦДІС є засновником ПОГ «ДОМАЛАТ» , то в свою чергу, ОСОБА_5 та ОСОБА_3 мають відношення до ПОГ «ДОМАЛАТ» .

Водночас, ОСОБА_3, на момент участі у Торгах, був засновником ТОВ Прок - М , якому належало 49 % статутного фонду Товариства.

Відділом державної реєстрації юридичних та фізичних осіб-підприємців. Реєстраційної служби Миколаївського міського управління юстиції було надано витяги щодо: ТОВ «Прок-М» , ПОГ «ДОМАЛАТ» ПрАТ «Миколаївмолпром» , ГО «Центр інвалідам на селі« (листи від 27.07.2015 р. № 91-10/1527-1534).

Інформація була надана станом на 01.01.2014 та 01.07.2015 (розкриття пропозицій вказаних конкурсних торгів відбулися 21.02.2014 року).

Пов'язаність ОСОБА_3 та ОСОБА_5 з ПОГ «ДОМАЛАТ» також

підтверджується тим, що у пропозиціях ПОГ «ДОМАЛАТ» , наданих до чотирьох Торгів, при вказуванні інформації щодо контактних телефонів зазначено номер телефону (0512) 49-64-13, що належить Приватному акціонерному товариству «Миколаївмолпром» (ЄДРПОУ - 05409745) (надалі - ПрАТ «Миколаївмолпром» ), де ОСОБА_5 був та є одним із засновників, а ОСОБА_3 - керівником, що підтверджується, наявною у відділення інформацією, у тому числі виходячи із інформації Державного підприємства Інформаційно-ресурсний центр , яка міститься на їх офіційному веб-порталі http://irc/gov.ua/.

Разом з цим, жодних обґрунтованих пояснень, в тому числі спростувань доводів відповідача, у зв'язку з викладеними обставинами, учасниками під час проведення дослідження у справі № 2-26.206/70-2014 надано не було. Листом від 03.07.2015 № 4643/04-02 Головне управління пенсійного фонду України в Миколаївській області надало інформацію про застрахованих осіб, за яких звітували про суми нарахованої, заробітної плати та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове" державне соціальне страхування за періоди грудень 2013 - квітень 2014 - ТОВ «Прок-М» та ПрАТ «Миколаївмолпром» .

На підставі аналізу поданої Інформації та інших наявних в матеріалах справи № 2-26.206/70-2014 документів, Відділенням встановлено, що в складі ПрАТ «Миколаївмолпром» працює ОСОБА_7, який за довіреністю представляє інтереси ПОГ «ДОМАЛАТ» при розгляді справ відповідачем (зокрема, довіреність № 79 від 23.03.2014, що міститься в матеріалах даної справи; на підставі цієї ж довіреності ОСОБА_7 представляв інтереси ПОГ «ДОМАЛАТ» у справі про порушення законодавства пре захист економічної конкуренції № 2-26.250/02-2015, що міститься в матеріалах цієї ж справи).

Отже, наведене свідчить, що учасники погоджували свою поведінку під час підготовки документів тендерних пропозицій, а саме:

- припускалися однакових помилок, схожостей у документах, характер яких виключає випадковість, які можливі лише тоді, коли учасники обмінюються між собою інформацією або документи готуються однією особою одного із учасників;

- отримання довідок в органах виконавчої влади та інших установах, подання яких передбачалось тендерною документацією, здійснювалось одними й тими ж особами одного із Учасників.

Тобто, при підготовці документів у складі тендерних пропозицій та під час участі у торгах ТОВ «Прок-М» та ПОГ «ДОМАЛАТ» діяли не самостійно, а узгоджували свої дії, тобто вони не змагалися між собою, що є обов'язковою умовою конкуренції, тим самим замінили конкуренцію між собою на погоджену поведінку, внаслідок цього конкуренцію між ними було усунуто, а право на укладення договору було отримано переможцем не на конкурентних засадах.

Проте, як вже зазначалось вище, згідно законодавства, саме здійснення конкурсного відбору учасників є необхідною умовою визначення переможця торгів (тендерів). В результаті був спотворений основний принцип торгів (тендерів) - здійснення конкурентного відбору учасників.

Таким чином, наведені вище обставини та докази, які були встановлені відповідачем у справі, у їх сукупності, дали відповідачу підстави для висновку про те, що дії ТОВ «Прок-М» та ПОГ «ДОМАЛАТ» , які полягають в узгодженні своєї поведінки при підготовці документів у складі тендерних пропозицій під час участі у процедурі відкритих торгів на закупівлю Молока та вершків, рідинні, оброблені (молоко фасоване, жирністю не менше 2,6% ) - 27100 кг. (ДК - 10.51.1); Масло вершкове та молочні пасти (масло вершкове жирністю не менше ніж 72,5%)- 2980 кг (ДК - 10.51.3); Сир сичужний та кисломолочний сир ( сир твердий жирністю не менше 50%, кисломолочний сир фасований жирністю не менше 9%) сир твердий жирністю не менше 50% - 500 кг, кисломолочний сир фасований жирністю не менше 9% - 6500 кг (ДК -10.51.4); Продукти молочні, інші (йогурт жирністю не менше 1,5 % фасований сметана жирністю не менше 20% фасована молоко згущене 1/0,380 кг) - йогурт жирністю не менше 1,5 фасований - 17900 кг сметана жирністю не менше 20% фасована - 1530 кг молоко згущене 1/0,380 кг - 100 од. (ДК - 10.51.5), які проводилися відділом освіти Очаківської міської ради у 2014 році, є порушенням, передбаченим пунктом 1 статті 50, пунктом 4 частини другої статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, а саме: - спотворення результатів тендерів.

Щодо аргументів позивача про те, що накладення штрафу у розмір 68000 грн. на підставі пунктів 2, 5, 8, 11 резолютивної частини, по кожному пункту окремо, суперечить ст. 61 Конституції України, згідно якої ніхто не може бути двічі притягнутий до відповідальності за правопорушення одного виду.

Суд відхиляє такі доводи позивача виходячи з наступного.

Справа № 2-26.206/70-2014 була розпочата розпорядженням адміністративної колегії Миколаївського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 04.12.2014 №77-р у зв'язку з наявністю в діях товариства з обмеженою відповідальністю Прок-М та підприємства об'єднання громадян ДОМАЛАТ громадської організації Центр допомоги інвалідам на селі ознак порушень законодавства про захист економічної конкуренції, передбачених пунктом 1 статті 50, пунктом 4 частини другої статті 6 Закону України Про захист економічної конкуренції , у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів (тендерів) на закупівлю у лютому 2014 року для навчально-виховних закладів Відділу освіти Очаківської міської ради /згідно із оголошеннями про проведення процедури закупівлі №№ 013231, 013391, 013859, 013886, опублікованих в інформаційному бюлетені Вісник державних закупівель від 20.01.2014 року № 6 (852)/

Отже, з наведеного вбачається, що проведення процедури закупівлі по кожному оголошенню проводились окремо, котрі відокремлені та не пов'язані між собою вимогами до змісту пропозицій конкурсних торгів.

Таким чином, кожний окремо укладений договір на підставі оголошень про проведення процедури закупівлі (№№ 013231, 013391, 013859, 013886), містить окремі ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, та є окремою підставою для початку та розгляду окремої справи.

Посилання позивача на ту обставину, що на момент винесення 18 серпня 2015 року Миколаївським обласним територіальним відділенням Антимонопольного комітету України рішення, всі документи необхідні для всебічного, повного і об'єктивного з'ясування обставин були відсутні, безпідставні, оскільки як зазначив відповідач згідно матеріали справи про порушення законодавства про захист економічної конкуренції №2-26.206/70-2014, спеціалістами Відділення дослідження документації та пропозицій конкурсних торгів була проведена ще в жовтні-грудні 2014 року.

Свідченням цього є винесення подання про попередні висновки, у справі №2-06/293-пв від 19.12.2014 року, які містять узагальнюючі висновки за результатами збирання та аналізу доказів у справі та були прийняті Адміністративною колегією.

Більше того, на 30.12.2014 року вже було призначено розгляд справи, про що Позивача було повідомлено листом від 19.12.2014 №2-292/80-2067.

За таких обставин висновок відповідача про узгодженість поведінки товариства з обмеженою відповідальністю Прок-М та підприємства об'єднання громадян ДОМАЛАТ громадської організації Центр допомоги інвалідам на селі при підготовці документів у складі тендерних пропозицій під час участі у процедурі відкритих торгів на закупівлю які полягають в узгодженні своєї поведінки при підготовці документів у складі тендерних пропозицій під час участі у процедурі відкритих торгів на закупівлю Молока та вершків, рідинні, оброблені (молоко фасоване, жирністю не менше 2,6% ) - 27100 кг. (ДК - 10.51.1); Масло вершкове та молочні пасти (масло вершкове жирністю не менше ніж 72,5%)- 2980 кг (ДК - 10.51.3); Сир сичужний та кисломолочний сир ( сир твердий жирністю не менше 50%, кисломолочний сир фасований жирністю не менше 9%) сир твердий жирністю не менше 50% - 500 кг, кисломолочний сир фасований жирністю не менше 9% - 6500 кг (ДК -10.51.4); Продукти молочні, інші (йогурт жирністю не менше 1,5 % фасований сметана жирністю не менше 20% фасована молоко згущене 1/0,380 кг) -йогурт жирністю не менше 1,5 фасований - 17900 кг сметана жирністю не менше 20% фасована - 1530 кг молоко згущене 1/0,380 кг- 100 од. (ДК - 10.51.5), які проводилися відділом освіти Очаківської міської ради у 2014 році, ґрунтувався на підставі сукупності обставин та доказів встановлених та зібраних відділенням в ході розгляду справи № 2-26.206/70-2014 за результатами розгляду якої прийнято оскаржуване рішення, та зроблений з огляду на норми законодавства про захист економічної конкуренції, а не на підставі припущень, як вказує позивач.

Відповідно до підпункту 23 пункту 2 Положення про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженого постановою КМУ від 17.10.2008р. № 921, торги (тендер) - це здійснення конкурентного відбору учасників з метою визначення переможця торгів (тендеру) згідно з процедурами (крім процедури закупівлі в одного учасника), встановленими цим Положенням.

Такий конкурентний відбір забезпечується лише завдяки наявності конкуренції між учасниками торгів (тендерів).

Згідно зі статтею 1 Закону України «Про захист економічної конкуренції» конкуренція - це змагання між суб'єктами господарювання з метою здобуття завдяки власним досягненням переваг над іншими суб'єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб'єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, а окремий суб'єкт господарювання не може визначати умови обороту товару на ринку.

Отже, Закон допускає досягнення переваг за рахунок саме власних, самостійних досягнень суб'єктів господарювання. У випадку ж, коли учасники торгів домовляються (погоджують свою поведінку між собою) один з іншим щодо умов своїх тендерних пропозицій, то усувається й самостійність в їх поведінці, а як наслідок, і конкуренція між ними під час проведення процедур закупівель. Якщо ж учасники замінили конкуренцію між собою на погоджену поведінку, то покупець не отримує той результат, який би він отримав в умовах справжньої конкуренції. За результатами таких торгів перемога одним із учасників отримується не внаслідок конкурентного відбору, наявність чого відповідно до законодавства є обов'язковою умовою при визначенні переможця. Тому така погоджена поведінка учасників торгів (тендерів) спотворює ці ж самі торги (тендери).

Відповідно до частини першої статті 5 Закону будь-яка погоджена поведінка є узгодженими діями.

Частиною першою статті 6 Закону передбачено, що узгоджені дії, які призвели чи можуть призвести до усунення конкуренції, є антиконкурентними узгодженими діями.

Пунктом 4 частини другої статті 6 Закону визначено, що узгоджені дії, які стосуються спотворення результатів торгів є антиконкурентними узгодженими діями.

Відповідно до частини четвертої вказаної статті закону вчинення антиконкурентних узгоджених дій забороняється і тягне за собою відповідальність згідно із цим Законом.

З огляду на викладене, суд вважає що рішення Адміністративної колегії Миколаївського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 18.08.2014р. № 31-ріш відповідає законодавству та обставинам справи.

Таким чином вимоги позивача є необґрунтованими і такими, що не підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 33, 44, 49, 82, 82-1, 84, 85 ГПК України, господарський суд, -

ВИРІШИВ:

В позові відмовити повністю.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

Суддя С.М. Коваль

Рішення підписано 29.12.2015 року.

СудГосподарський суд Миколаївської області
Дата ухвалення рішення24.12.2015
Оприлюднено06.01.2016
Номер документу54762317
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —915/1770/15

Ухвала від 22.01.2019

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Давченко Т.М.

Ухвала від 23.03.2017

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Коваль Ю. М.

Ухвала від 02.03.2017

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Коваль Ю. М.

Ухвала від 09.02.2017

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Коваль Ю. М.

Ухвала від 25.01.2017

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Коваль Ю. М.

Ухвала від 08.12.2016

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Коваль Ю. М.

Ухвала від 29.11.2016

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Коваль Ю. М.

Ухвала від 15.11.2016

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Коваль Ю. М.

Ухвала від 05.10.2016

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Коваль Ю. М.

Ухвала від 13.09.2016

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Коваль Ю. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні