Ухвала
від 17.12.2015 по справі 813/9104/13-а
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 грудня 2015 року Справа № 876/1472/14

Львівський апеляційний адміністративний суд в складі :

головуючого судді Большакової О.О.,

суддів Глушка І.В., Макарика В.Я,

з участю секретаря судового засідання Гнідець Р.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Львові апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Львова Головного управління Міндоходів у Львівській області на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 20 січня 2014 року в адміністративній справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Торгово-промислова компанія Західпромбуд до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Львова Головного управління Міндоходів у Львівській області про визнання протиправними дій,

В С Т А Н О В И В :

Товариство з обмеженою відповідальністю Торгово-промислова компанія Західпромбуд (далі - ТОВ ТПК Західпромбуд ) звернулося до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Львова Головного управління Міндоходів у Львівській області (далі - ДПІ у Шевченківському районі м. Львова) про визнання протиправними дій, що полягають у проведенні зустрічної звірки позивача; у відображенні акту від 27.08.2013 року № 380/22-11/23957350 про неможливість проведення зустрічної звірки ТзОВ Торгово-промислова компанія Західпромбуд щодо підтвердження господарських відносин з ТОВ БК АТР Груп за період квітень 2011 року, липень 2011 року, листопад 2011 року, ТОВ БТК Євробуд період серпень 2011 року, ТОВ Гарант-Буд-Сервіс за період листопад 2011 року, ТОВ Укрміксі за період листопад 2012 року, грудень 2012 року, січень 2013 року, лютий 2013 року, березень 2013 року в АІС Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість в розрізі контрагентів на рівні ДПА України .

Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 20 січня 2014 року адміністративний позов задоволено. Визнано протиправними дії Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Львова, що полягали у проведенні зустрічної звірки Товариства з обмеженою відповідальністю Торгово-промислова компанія Західпромбуд . Визнано протиправними дії Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Львова, що полягали у відображенні акту від 27.08.2013 року № 380/22-11/23957350 про неможливість проведення зустрічної звірки ТзОВ Торгово-промислова компанія Західпромбуд щодо підтвердження господарських відносин з ТОВ БК АТР Груп за період квітень 2011 року, липень 2011 року, листопад 2011 року, ТОВ БТК Євробуд період серпень 2011 року, ТОВ Гарант-Буд-Сервіс за період листопад 2011 року, ТОВ Укрміксі за період листопад 2012 року, грудень 2012 року, січень 2013 року, лютий 2013 року, березень 2013 року в АІС Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість в розрізі контрагентів на рівні ДПА України .

Із таким судовим рішенням не погодилася ДПІ у Шевченківському районі м. Львова та подала апеляційну скаргу, в якій вказала, що судом першої інстанції неповно досліджені обставини справи, не встановлено всіх фактів, не надано їм належної оцінки, неправильно застосовано норми матеріального та процесуального права. Так, апелянт зазначив, що дії податкового органу були вчинені в межах компетенції у відповідності до вимог чинного законодавства. А тому підстав для визнання їх протиправними немає. Фактично позивач оскаржує висновки акту перевірки, при цьому, вказаний акт є службовим документом, і є носієм доказової інформації про виявлені порушення та не породжує для платника податків юридичних наслідків і не впливає на його права, обов'язки та законні інтереси, що в свою чергу, виключає можливість з урахуванням ч. 1 ст. 17 КАС України на їх оскарження у судовому порядку. Просить скасувати постанову і прийняти нову - про відмову в задоволені позову.

Судом було здійснено заміну відповідача на Державну податкову інспекцію у Шевченківському районі м. Львова Головного управління ДФС у Львівській області.

У судовому засіданні представник апелянта ОСОБА_1 підтримав доводи апеляційної скарги та просив задовольнити її з підстав, що у ній наведені.

Представник позивача ОСОБА_2 у судовому засіданні заперечив проти доводів апелянта та просив залишити оскаржуване рішення без змін.

Заслухавши суддю-доповідача, вивчивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів дійшла висновку про відсутність підстав для задоволення апеляційної скарги, виходячи з наступного.

Судом першої інстанції встановлено, що 29 серпня 2013 року ДПІ у Шевченківському районі м. Львова в порядку ст. 73.5 ст. 75 Податкового кодексу України та п. 4.4. Наказу ДПА України від 22.04.2011 р. № 236 Про затвердження методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок проведено зустрічну звірку ТОВ ТПК Західпромбуд , за результатами якої складено акт № 380/22-11/23957350 Про неможливість проведення зустрічної звірки ТПК Західпромбуд щодо підтвердження господарських відносин з ТОВ БК АТР Груп (код ЄДРПОУ - 37241554) за період квітень 2011 року, липень 2011 року, листопад 2011 року, ТОВ БТК Євробуд (код ЄДРПОУ - 33499358) за період серпень 2011 року, ТОВ Гарант-Буд-Сервіс (код ЄДРПОУ - 37635291) за період листопад 2011 року, ТОВ Укрміксі (код ЄДРПОУ - 3814281) за період листопад 2012 року, грудень 2012 року, січень, лютий, березень 2013 року.

Згідно цього акту встановлено порушення позивачем:

- п. 185.1 ст. 185, п. 187.1 ст. 187, п. 188.1 ст. 188 Податкового кодексу України, завищення податкових зобов'язань з податку на додану вартість за рахунок безпідставного віднесення до складу податкових зобов'язань сум ПДВ по операціях з реалізації товарів покупцям, попередньо придбаних у ТОВ БК АТР Груп , ТОВ БТК Євробуд , ТОВ Гарант-Буд-Сервіс , ТОВ Укрміксі встановлено завищення всього на суму 350585,20 грн., в т.ч. за квітень 2011 року в сумі 17989,2 грн., липень 2011 року в сумі 6535 грн., листопад 2011 року в сумі 12390 грн., серпень 2011 року в сумі 19670 грн., листопад 2012 року в сумі 95666,67 грн., грудень 2012 року в сумі 73333,33 грн., січень 2013 в сумі 40000,00 грн., лютий 2013 року в сумі 20000 грн., березень 2013 року в сумі 65000 грн.;

- порушення п. 198.1, п. 198.2, п. 198.3 ст. 198 Податкового кодексу України і завищення податкового кредиту по взаєморозрахунках з ТОВ БК АТР Груп , ТОВ БТК Євробуд , ТОВ Гарант-Буд-Сервіс , ТОВ Укрміксі встановлено його завищення на суму 350585,20 грн., в т.ч. за квітень 2011 року в сумі 17989,2 грн., липень 2011 року в сумі 6535 грн., листопад 2011 року в сумі 12390 грн., серпень 2011 року в сумі 19670 грн., листопад 2012 року в сумі 95666,67 грн., грудень 2012 року в сумі 73333,33 грн., січень 2013 в сумі 40000 грн., лютий 2013 року в сумі 20000 грн., березень 2013 року в сумі 65000 грн.

За результатами проведеної перевірки, ДПІ у Шевченківському районі м. Львова податкове повідомлення-рішення не приймалось.

Вищенаведений акт був внесений відповідачем до системи АІС Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість в розрізі контрагентів на рівні ДПА України .

Колегія суддів апеляційного суду погоджується з висновком суду першої інтонації про незаконність цих дій з таких підстав.

Відповідно до п. 73.3 ст. 73 ПК України органи державної податкової служби мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій, завдань, та її документального підтвердження. Такий запит підписується керівником (заступником керівника) органу державної податкової служби і повинен містити перелік інформації, яка запитується, та документів, що її підтверджують, а також підстави для надіслання запиту.

Письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин за наявності певних підстав, зокрема у разі проведення зустрічної звірки (пп. 5 ч. 4 п. 73.3 ст. 73 ПК України).

Запит вважається врученим, якщо його надіслано поштою листом з повідомленням про вручення за податковою адресою або надано під розписку платнику податків або іншому суб'єкту інформаційних відносин або його посадовій особі.

Порядок отримання інформації органами державної податкової служби за їх письмовим запитом затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 р. № 1245 (далі - Порядок № 1245). Відповідно до п. 10 Порядку № 1245, запит щодо отримання податкової інформації від платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин оформляється на бланку органу державної податкової служби та підписується керівником (заступником керівника) зазначеного органу. У запиті зазначаються: посилання на норми закону, відповідно до яких орган державної податкової служби має право на отримання такої інформації; підстави для надіслання запиту; опис інформації, що запитується, та в разі потреби перелік документів, що її підтверджують.

У п. 14 Порядку № 1245 передбачено, що суб'єкти інформаційних відносин зобов'язані подавати інформацію, визначену у запиті органу державної податкової служби, та її документальне підтвердження протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження запиту, якщо інше не передбачено Податковим кодексом України. У разі коли за результатами перевірок інших платників податків або за результатами аналізу податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, платник податків зобов'язаний надати пояснення та їх документальне підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня надходження запиту.

Відповідно до п. 73.5 ст. 73 ПК України з метою отримання податкової інформації органи державної податкової служби мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків. Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків. Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. За результатами зустрічних звірок складається довідка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденний термін.

Згідно з п. 3 Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 р. №1232 (Порядок №1232) зустрічна звірка полягає у зіставленні даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби, з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій і розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків. Зустрічні звірки проводяться у суб'єктів господарювання, щодо здійснення операцій з якими під час перевірки платника податків та зборів виникають сумніви стосовно факту здійснення таких операцій або якщо існують розбіжності задекларованих у деклараціях з податку на додану вартість показників податкового кредиту та податкових зобов'язань. З метою проведення зустрічної звірки орган державної податкової служби (ініціатор) надсилає органу державної податкової служби (виконавцю), на обліку в якому перебуває суб'єкт господарювання, запит про проведення зустрічної звірки для підтвердження отриманих від платника податків та зборів даних. Зустрічна звірка може бути проведена органом державної податкової служби (ініціатором) самостійно у разі, коли суб'єкт господарювання перебуває на обліку в тому ж органі державної податкової служби, в якому перебуває платник податків, або в межах одного населеного пункту.

Відповідно до п. 4 Порядку № 1232 орган державної податкової служби (виконавець), який проводить зустрічну звірку, складає довідку за наявності інформації, для отримання якої надіслано запит органом державної податкової служби (ініціатором), та її документального підтвердження. У разі відсутності запитуваної органом державної податкової служби (ініціатором) інформації орган державної податкової служби (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про подання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку.

У п. 6 Порядку передбачено, що у разі отримання від суб'єкта господарювання інформації, визначеної у запиті, та її документального підтвердження (протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження суб'єкту господарювання запиту) орган державної податкової служби проводить зустрічну звірку.

Порядок реалізації матеріалів зустрічних звірок передбачено наказом ДПА України від 22.04.2011 р. № 236 Про затвердження Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок (надалі - Порядок № 236).

У частині 4 пункту 3.2 Порядку № 236 передбачено, що у разі відсутності в органі ДПС - виконавця запитуваної інформації та її документального підтвердження, такий орган протягом 2-х робочих днів з дня отримання запиту надсилає завірений печаткою Запит про надання інформації та її документального підтвердження (додаток 2) суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному (уповноваженому) представникові під розписку. Такий запит реєструється як вихідна кореспонденція у загальному порядку.

Відповідно до п. 3.3 Порядку № 236 обов'язок здійснення відповідних заходів (направлення запитів, повторних запитів, здійснення моніторингу відповідей, що надходять, тощо) з метою забезпечення своєчасного та у повному обсязі проведення зустрічних звірок, у тому числі і по ланцюгу проходження ТМЦ (робіт, цінних паперів, нематеріальних активів тощо) покладається на орган ДПС - ініціатора. При цьому обов'язок направлення запиту на адресу суб'єкта господарювання та забезпечення проведення зустрічної звірки покладається на орган ДПС - виконавця, в якому такий суб'єкт господарювання перебуває на обліку (крім випадків, визначених у абзаці шостому п. 3.1 Методичних рекомендацій).

У п. 4.5 Порядку № 236 передбачено, що при отриманні від суб'єкта господарювання (у встановлений статтею 73 Кодексу термін) інформації, визначеної у запиті, та її документального підтвердження відповідальний підрозділ проводить зустрічну звірку суб'єкта господарювання протягом 3 робочих днів з дня, наступного за днем отримання такої інформації та її документального підтвердження.

Таким чином, надсилання платнику податків, щодо якого проводиться зустрічна звірка, запиту про подання інформації та її документального підтвердження, є обов'язковим етапом визначеного законом порядку проведення звірки, якщо у податкового органу відсутня інформація, необхідна для звірки.

Як вбачається з матеріалів справи, 20.08.2013 року відповідачем був складений запит Про надання пояснень та їх документальних підтверджень вих. №2095/01/22-40ІІ (а.с. 26) щодо встановлення розбіжностей даних, виявлених шляхом автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість в розрізі контрагентів, на підставі поданої ТОВ ТПК Західпромбуд податкової декларації з ПДВ за серпень 2011 року, квітень 2011 року, листопад 2011 року, грудень 2012 року.

Однак вказаний запит був направлений на адресу позивача лише 24.08.2013 року, а отриманий позивачем лише 02.09.2013 року, що підтверджується копією конверта (а.с. 27).

Жодних доказів на спростування цих відомостей податковий орган не надав.

При цьому зустрічну звірку було проведено 29 серпня 2013 року, тобто до отримання позивачем запиту, що і обумовило неподання запитуваних документів, що є порушенням вимог Порядку реалізації матеріалів зустрічних звірок, передбаченого наказом ДПА України від 22.04.2011 р. № 236 Про затвердження Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок .

Суд зазначає, що наказом ДПА України від 18.04.2008 р. № 266 Про організацію взаємодії органів державної податкової служби при опрацюванні розшифровок податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України не передбачено внесення до АІС Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість в розрізі контрагентів на рівні ДПА України інформації про неможливість проведення зустрічної звірки.

Таким чином, відповідачем безпідставно скеровано акт про неможливість проведення зустрічної звірки від 27.09.2012 р. № 3967/22-9/33927607 до АІС Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість в розрізі контрагентів на рівні ДПА України .

Враховуючи викладене, суд першої інстанції правильно вирішив спір і задовольнив позовні вимоги.

Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції.

Судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, рішення ухвалене з додержанням норм матеріального та процесуального права, а тому підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування постанови суду немає.

Керуючись ч. 3 ст. 160, ст. ст. 167, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 254 КАС України, суд,

У Х В А Л И В :

апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Львова Головного управління Міндоходів у Львівській області залишити без задоволення, а постанову Львівського окружного адміністративного суду від 20 січня 2014 року у справі № 813/9104/13-а - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня складання у повному обсязі шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя О.О. Большакова

Судді І.В. Глушко

ОСОБА_3

Повний текст виготовлено 22 грудня 2015 року

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.12.2015
Оприлюднено11.01.2016
Номер документу54788609
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/9104/13-а

Ухвала від 13.01.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Борисенко І.В.

Ухвала від 17.12.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Большакова Олена Олегівна

Постанова від 20.01.2014

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Братичак Уляна Володимирівна

Ухвала від 05.12.2013

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Братичак Уляна Володимирівна

Ухвала від 05.12.2013

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Братичак Уляна Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні