Справа №2-а-2283/2011 року
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
30 червня 2011 року м.Долина
Долинський районний суд Івано-Франківської області в складі:
головуючого - судді Тураш В.А.
секретаря - Колодій Т.Й.
розглянувши в порядку письмового провадження в приміщенні суду в мiстi Долина справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до управління праці та соціального захисту населення Долинської РДА про визнання протиправною бездіяльність суб єкта владних повноважень та зобов язання здійснити перерахунок та виплату щорічної грошової допомоги на оздоровлення, відповідно до ст. 48 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи за період з 2005 по 2011 роки, суд,-
в с т а н о в и в:
Позивач просить постановити рішення, яким визнати протиправною бездіяльність УПСЗН Долинської РДА по відмові у виплаті йому, ОСОБА_1, як інваліду 3-ї групи одноразової грошової допомоги на оздоровлення відповідно до ст. 48 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи в розмірі 3-х мінімальних заробітних плат за період з 2005 по 2011 роки. Зобов язати УПСЗН Долинської РДА здійснити перерахунок та виплату йому, ОСОБА_1 , як інваліду 3-ї групи недоотриманої щорічної одноразової грошової допомоги на оздоровлення відповідно до ст. 48 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи в розмірі 3-х мінімальних заробітних плат за період з 2005 по 2011 роки, з нарахуванням на отримані суми 20% підвищення за проживання в гірському населеному пункті.
Свої вимоги мотивує, тим, що він є учасником ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС 1-ї категорії, інвалідом 3-ї групи, захворювання пов язане з ліквідацією наслідків на Чорнобильській АЕС.
Відповідно до ст. 48 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи йому повинні виплачувати щорічну грошову допомогу на оздоровлення в розмірі 3-х мінімальних заробітних плат. Крім цього він має статус особи, яка проживає на території населеного пункту, якому надано статус гірського, тому відповідно до цього дана допомога повинна бути збільшена на 20%.
Він звертався до УПСЗН Долинської РДА з проханням привести перерахунок та виплату щорічної разової грошової допомоги на оздоровлення, однак йому в цьому було відмовлено з посиланням на постанову КМ України від 12.07.2005 року № 562 Про щорічну допомогу на оздоровлення громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи .
Такі дії відповідача він вважає неправомірними, такими, що порушують його права, тому він змушений звертатись до суду за захистом свого порушеного права.
В судове засідання позивач не з явився, хоч про час та місце слухання справи був повідомлений у встановленому Законом порядку, подав заяву про уточнення позовних вимог, в якій просив постановити рішення, яким визнати протиправною бездіяльність УПСЗН Долинської РДА по відмові у виплаті йому, ОСОБА_1, як інваліду 3-ї групи одноразової грошової допомоги на оздоровлення відповідно до ст. 48 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи в розмірі 4-х мінімальних заробітних плат за період з 2005 по 2011 роки. Зобов язати УПСЗН Долинської РДА здійснити перерахунок та виплату йому, ОСОБА_1 , як інваліду 3-ї групи недоотриманої щорічної одноразової грошової допомоги на оздоровлення відповідно до ст. 48 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи в розмірі 4-х мінімальних заробітних плат за період з 2005 по 2011 роки, з нарахуванням на отримані суми 20% підвищення за проживання в гірському населеному пункті, а також нараховувати і виплачувати щорічну одноразову грошову допомогу на оздоровлення відповідно до ст. 48 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи в розмірі 4-х мінімальних заробітних плат в повному розмірі в подальшому. Також подав заяву про розгляд справи у його відсутності.
Представник відповідача УПЗСН Долинської РДА в судове засідання не неодноразові виклики не з явився, хоч про час та місце слухання справи був повідомлений у встановленому Законом порядку, від нього не поступило заяви про розгляд справи у його відсутності а також ним не подано письмових заперечень проти позову чи заяви про визнання позову.
Суд, дослідивши матеріали справи, оцінивши повідомлені позивачем обставини, вважає, що заявлений позов підлягає до часткового задоволення з наступних підстав:
Відповідно до вимог ст.48 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи , щорічна допомога на оздоровлення виплачується в таких розмірах: інвалідам 3-ї групи - чотири мінімальні заробітні плати .Згідно ч. 5 вказаної статті - щорічна допомога на оздоровлення виплачується громадянам за місцем їх проживання органами соціального захисту населення. Ч.7 вказаної статті встановлено, що розмір мінімальної заробітної плати визначається на момент виплати.
Розмір мінімальної заробітної плати встановлюється Законом України Про Державний бюджет України на відповідний рік.
Посвідчення серії А №73562 (а.с.6) свідчить , що ОСОБА_2 являється учасником ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС 1-ї категорії, та інвалідом третьої групи довідка Сер МСЕ (а.с.7-8), інвалідність пов язана з роботами на ЧАЕС.
Про те, що позивач дізнався про порушення свого права в березні 2011 року свідчить відповідь-відмова УПСЗН Долинської РДА за № С-12 від 3.03.2011року (а.с.5) на заяву ОСОБА_1 від 28.02.2011 року. Управління праці та соціального захисту населення Долинської РДА повідомляє, що ОСОБА_1 як учаснику ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, як інваліду 3-ї групи 1-ї категорії відповідно до Постанов КМ України від 26.07.1996 року №836 Про компенсаційні виплати особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи та від 12.07.2005 року №562 Про щорічну допомогу на оздоровлення громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи виплачена така допомога за 2005-2010 року в сумі: жовтень 2005р. - 90 грн.; листопад 2006р. - 90 грн.; жовтень 2007р.- 90 грн.; лютий 2008р.- 90 грн.; вересень 2009р. - 90 грн.; червень 2010р. - 90 грн. Дані виплати проводяться управлінням відповідно до Бюджетного Кодексу України, Законів України Про Державний бюджет на відповідний рік та постанов КМ України, тому проведення перерахунку і повернення коштів до Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи не входить до компетенції управління, яке не є головним розпорядником бюджетних коштів.
Однак, суд не може погодитися з правильністю нарахування ОСОБА_1 щорічної допомоги на оздоровлення, як інваліду 3-ї групи, на підставі Постанов Кабінету Міністрів України № 836 від 26.07.1996 року та №562 від 12.07.2005р Про щорічну допомогу на оздоровлення, громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи .
Відповідно до ч.2 ст. 19 Конституції України органи державної влади, їх посадові особи зобов язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.
Ч.4 ст.9 КАС України передбачено, що у разі невідповідності правового акту закону України або міжнародному договору, згода на обов'язковість якого надана Верховною Радою України, суд застосовує акт законодавства, який має вищу юридичну силу.
Ч.2 ст. 71 КАС України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб єкта владних повноважень обов язок щодо доказування правомірності свого рішення, дій чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Таким чином, суд вважає за необхідне при вирішенні даного спору застосувати ст. 48 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи , як нормативний акт, який має вищу юридичну силу над підзаконними нормативними актами.
Отже проведення відповідачем щорічної допомоги на оздоровлення, як інваліду 3-ї групи, інвалідність якого пов язана з ліквідації наслідків на Чорнобильській АЕС на підставі Постанов Кабінету Міністрів України № 836 від 26.07.1996 року та №562 від 12.07.2005р Про щорічну допомогу на оздоровлення, громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи є безпідставним і таким, що звужує обсяг передбачених законом прав ОСОБА_1
Доводи відповідача про те, що при розрахунку вони виконували вимоги постанови Кабінету Міністрів України, не заслуговують на увагу, оскільки відповідно до вимог ст. 9 КАС України, у разі невідповідності нормативно-правового акту Конституції України, Закону України, міжнародному договору, згода на обов'язковість надана Верховною Радою України, або іншому правовому акту, суд застосовує правовий акт, який має вищу юридичну силу.
Згідно ст.6 Закону України Про статус гірських населених пунктів в Україні , розмір державних пенсій, стипендій, всіх передбачених законодавством видів державної допомоги громадянам, які одержали статус гірського, збільшується на 20%.
Копія посвідчення серії 2-Б №101153 (а.с.9) свідчить, що ОСОБА_1 являється особою, яка проживає на території гірського населеного пункту.
Позов в частині зобов язання відповідача нараховувати і виплачувати одноразову грошову допомогу на оздоровлення відповідно до ст. 48 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи в розмірі 4-х мінімальних заробітних плат в повному розмірі в подальшому - не підлягає до задоволення, оскільки у відповідності до вимог ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, тобто суд не вправі зобов язувати відповідача від вчинення порушень на майбутнє.
При таких обставинах слід визнати дії управління праці і соціального захисту населення Долинської райдержадміністрації Івано-Франківської області з приводу відмови виплатити позивачу ОСОБА_1 як інваліду 3-ї групи щорічної допомоги на оздоровлення відповідно до ст. 48 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи , протиправною та зобов'язати відповідача здійснити перерахунок та виплатити ОСОБА_1, інваліду 3-ї групи , інвалідність якого пов язана з ліквідацією наслідків на Чорнобильській АЕС, щорічну допомогу на оздоровлення згідно ст. 48 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи в розмірі чотирьох мінімальних заробітних плат , із нарахуванням на отримані суми 20% підвищення за проживання в гірському населеному пункті та з врахуванням виплачених сум за 2005-2011 роки.
На підставі ст.ст.19,124 Конституції України, ст. 1227 ЦК України, ст.48 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи , керуючись ст.ст.9, 98,99 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задоволити частково .
Визнати дії управління праці і соціального захисту населення Долинської райдержадміністрації Івано-Франківської області по відмові у перерахунку та виплаті недоплаченої щорічної допомоги на оздоровлення ОСОБА_1 відповідно до ст.48 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи , як інваліду 3-ї групи , інвалідність якого пов язана з ліквідацією наслідків на Чорнобильській АЕС, за 2005- 2011 рік, протиправними.
Зобов'язати управління праці і соціального захисту населення Долинської райдержадміністрації Івано-Франківської області здійснити перерахунок та виплатити ОСОБА_1 як інваліду 3-ї групи , інвалідність якого пов язана з ліквідацією наслідків на Чорнобильській АЕС, кошти на щорічну допомогу на оздоровлення згідно ст.48 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи у розмірі чотирьох мінімальних заробітних плат з врахуванням вимог ст. 6 Закону України Про статус гірських населених пунктів в Україні , та з врахуванням виплачених сум за 2005- 2011 рік .
В решті частині позовних вимог відмовити.
Понесені судом витрати, пов'язані з розглядом справи, віднести за рахунок держави.
Апеляційна скарга на постанову суду може бути подана до Львівського апеляційного адміністративного суду протягом 10 (десяти) днів після отримання копії через Долинський районний суд.
Суддя:
Суд | Долинський районний суд Івано-Франківської області |
Дата ухвалення рішення | 30.06.2011 |
Оприлюднено | 16.01.2016 |
Номер документу | 54888784 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Долинський районний суд Івано-Франківської області
Тураш В. А.
Адміністративне
Великобагачанський районний суд Полтавської області
Білецька В. І.
Адміністративне
Свалявський районний суд Закарпатської області
Уліганинець П. І.
Адміністративне
Березанський районний суд Миколаївської області
Старчеус О. П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні