Постанова
від 25.11.2015 по справі 817/1932/15
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 817/1932/15

25 листопада 2015 року 10год. 00хв. м. Рівне Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Сала А.Б. за участю секретаря судового засідання Демчук І.М. та сторін і інших осіб, які беруть участь у справі:

позивача: представник ОСОБА_1,

відповідача: представник ОСОБА_2

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом

Товариство з обмеженою відповідальністю фірма "Триада" до Державної податкової інспекції у м.Рівному Головного управління ДФС у Рівненській області про визнання протиправним та скасування наказу ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю фірма "Триада" звернулося до суду з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у м. Рівному Головного управління ДФС у Рівненській області, в якому (з урахуванням заяви про збільшення розміру позовних вимог від 03.08.2015 вх. №132010/15) просить визнати протиправним та скасувати наказ Державної податкової інспекції у м. Рівному Головного управління ДФС у Рівненській області №418 від 06.07.2015 Про проведення планової виїзної документальної перевірки ТзОВ "ТРИАДА", код ЄДРПОУ 23310051 та визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у м.Рівному Головного управління ДФС у Рівненській області щодо включення ТзОВ "ТРИАДА" до плану - графіку проведення планових виїзних перевірок на 3 квартал 2015 року.

В обґрунтування адміністративного позову позивач зазначає, що відповідачем безпідставно видано наказ №418 від 06.07.2015 Про проведення планової виїзної документальної перевірки ТзОВ "ТРИАДА", код ЄДРПОУ 23310051 , оскільки наказ не містить даних про підстави, предмет, мету перевірки, та період, який підлягає перевірці, що є порушенням ст.21, п.81.1 ст.81, п.85.2 ст.85 Податкового кодексу України. У зв'язку з чим, позивач вважає, що оскаржуваний наказ є протиправним та підлягає скасуванню.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, просив суд позов задовольнити.

Представник відповідача проти позову заперечив повністю. Оскаржуваний наказ вважає обґрунтованим і правомірними, а тому просив суд у задоволенні позову відмовити.

Заслухавши представників сторін, дослідивши представлені документи та інші зібрані по справі матеріали, судом встановлено наступне.

Згідно Виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Товариство з обмеженою відповідальністю "ТРИАДА" зареєстровано 08.07.1996, основними видами економічної діяльності є:

09.90 надання допоміжних послуг у сфері добування інших корисних копалин і розроблення кар'єрів;

46.63 оптова торгівля машинами й устаткованням для добувної промисловості та будівництва;

77.39 надання в оренду інших машин, устатковання та товарів. н. в. і. у.;

46.71 оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами;

46.73 оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням (основний);

46.90 неспеціалізована оптова торгівля.

Судом встановлено, що начальником Державної податкової інспекції у м. Рівному Головного управління ДФС у Рівненській області винесено наказ №418 від 06.07.2015 Про проведення планової виїзної документальної перевірки ТзОВ "ТРИАДА", код ЄДРПОУ 23310051 . (а.с. 12).

Відповідно до вказаного Наказу №418 від 06.07.2015, згідно з планом-графіком проведення планових виїзних документаьних перевірок на 3 квартал 2015 року та на підставі ст. 20 розділу І,ст.ст. 75,77,82 гл. 8 розділу ІІ Податкового кодексу України, наказано: провести планову виїзну документальну перевірку ТзОВ "ТРИАДА", код ЄДРПОУ 23310051 з 16 липня 2015 року тривалістю 10 робочих днів з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства.

Начальником Державної податкової інспекції у м. Рівному Головного управління ДФС у Рівненській області на підставі ст. 20 розділу І,ст.ст. 75,77,82 гл. 8 розділу ІІ Податкового кодексу України та наказу №418 від 06.07.2015, видане Повідомлення від 06.07.2015 №3, у якому зазначено, що з 16.07.2015 буде проводитися документальна планова перевірка ТзОВ "ТРИАДА". У зв'язку з вказаним ТзОВ "ТРИАДА" відповідно до п.85.2 ст.85 Податкового кодексу України слід, починаючи із зазначеного терміну, забезпечити надання всіх необхідних документів, що підтверджують дані податкових декларацій (розрахунків), зокрема фінансову, статистичну та іншу звітність, регістри податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, а також первинні та інші документи, які використовувались в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби.

Наказ №418 від 06.07.2015 Про проведення планової виїзної документальної перевірки ТзОВ "ТРИАДА", код ЄДРПОУ 23310051 та повідомлення №3 від 06.07.2015 були отримані позивачем 07.07.2015.

Відповідно до пп.20.1.4 п.20.1 ст.20 Податкового Кодексу України (надалі - ПК України), органи державної податкової служби мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

Згідно п.77.1 ст.77 ПК України документальна планова перевірка повинна бути передбачена у плані-графіку проведення планових документальних перевірок.

Відповідно до п.77.4 вказаної статті, про проведення документальної планової перевірки керівником контролюючого органу приймається рішення, яке оформлюється наказом. Право на проведення документальної планової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому не пізніше ніж за 10 календарних днів до дня проведення зазначеної перевірки вручено під розписку або надіслано рекомендованим листом з повідомленням про вручення копію наказу про проведення документальної планової перевірки та письмове повідомлення із зазначенням дати початку проведення такої перевірки.

Пунктом 77.6 вказаної статті передбачено, що допуск посадових осіб контролюючих органів до проведення документальної планової виїзної перевірки здійснюється згідно із статтею 81 цього Кодексу.

Згідно п.81.1 статті 81 ПК України посадові особи органу державної податкової служби мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом, та за умови пред'явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, таких документів: направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування органу державної податкової служби, реквізити наказу про проведення відповідної перевірки, найменування та реквізити суб'єкта (прізвище, ім'я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) або об'єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична), підстави, дата початку та тривалість перевірки, посада та прізвище посадової (службової) особи, яка проводитиме перевірку. Направлення на перевірку у такому випадку є дійсним за наявності підпису керівника органу державної податкової служби або його заступника, що скріплений печаткою органу державної податкової служби; копії наказу про проведення перевірки; службового посвідчення осіб, які зазначені в направленні на проведення перевірки.

Непред'явлення або ненадіслання у випадках, визначених цим Кодексом, платнику податків (його посадовим (службовим) особам або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції) цих документів або пред'явлення зазначених документів, що оформлені з порушенням вимог, встановлених цим пунктом, є підставою для недопущення посадових (службових) осіб органу державної податкової служби до проведення документальної виїзної або фактичної перевірки.

Відповідно до п.85.2 ст.85 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів у повному обсязі всі документи, що належать або пов'язані з предметом перевірки. Такий обов'язок виникає у платника податків після початку перевірки.

Згідно із п.п.1.2.1 Методичних рекомендацій щодо порядку взаємодії між підрозділами органів державної фіскальної служби при організації, проведенні та реалізації матеріалів перевірок платників податків , затверджені Наказом Державної фіскальної служби України №22 від 31.07.2014, рішення про проведення документальної планової, позапланової та фактичної перевірки приймається керівником органу державної фіскальної служби відповідно до пункту 77.4 статті 77, пункту 78.4 статті 78, пункту 79.2 статті 79 та пункту 80.2 статті 80 розділу II Кодексу із зазначенням суб'єкта (об'єкта), перевірка якого проводиться, мети, виду перевірки, підстав для проведення перевірки, дати початку та тривалості перевірки тощо, яке з урахуванням вимог Кодексу оформлюється наказом.

Частина 2 ст.19 Конституції України передбачає, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст.ст.11, 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно ст.86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Як встановлено з матеріалів справи, Наказом податкового органу №418 від 06.07.2015 року Про проведення планової виїзної документальної перевірки ТзОВ "ТРИАДА", код ЄДРПОУ 23310051 , копія якого наявна в матеріалах справи, на підставі п.77.1 ст.77 Податкового кодексу України у зв'язку з включенням до плану-графіку на 3 квартал 2015 року наказано: Провести документальну планову виїзну перевірку ТзОВ "ТРИАДА", код ЄДРПОУ 23310051 з 16 липня 2015 року тривалістю 10 календарних днів з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства.

При цьому Повідомленням №3 від 06.07.2015, ТТзОВ "ТРИАДА" зобов'язано забезпечити надання всіх необхідних документів, що підтверджують дані податкових декларацій (розрахунків), зокрема фінансову, статистичну та іншу звітність, регістри податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, а також первинні та інші документи, які використовувались в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби.

Так підприємство позивача як встановлено судом, згідно Єдиним державним реєстром юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців зареєстровано і здійснює господарську діяльність з 08.07.1996.

Суд звертає увагу, що не зазначення в Наказі про проведення перевірки предмету (вид податку який перевірятиметься), підстав її проведення, періоду, який підлягатиме перевірці, платник податків, що підлягає перевірці позбавлений можливості підготувати документи, які витребує податковий орган та які будуть предметом перевірки.

Аналізуючи вищевикладені норми діючого законодавства України, суд зазначає, що усі види перевірок повинні проводитись у рамках предмету перевірки, із зазначенням підстав, мети її проведення, а також певного періоду, який підлягає перевірці, що має бути зазначено в наказі голови контролюючого органу про проведення перевірки, проте оскаржуваний наказ вказаної інформації не містить.

Таким чином, суд приходить до висновку, що оскаржуваний Наказ №418 від 06.07.2015 Про проведення планової виїзної документальної перевірки ТзОВ "ТРИАДА", код ЄДРПОУ 23310051 винесено з порушенням п.81.1 ст.81, п.85.2 ст.85 Податкового кодексу України.

Таким чином, на підставі викладеного, враховуючи норми чинного законодавства, та обставини справи в сукупності, суд приходить до висновку, що відповідач при прийнятті оскаржуваного Наказу, діяв всупереч нормам чинного законодавства, правомірність своїх дій останнім не доведена, а відповідно позовні вимоги є обґрунтованими, а оскаржуваний наказ ДПІ у м.Рівному Головного управління Міндоходів у Рівненській області №418 від 06.07.2015 є протиправним та підлягає скасуванню.

Стаття 19-1 Податкового кодексу України визначає функції органів фіскальної служби, до яких, зокрема, належить здійснення контролю за своєчасністю подання платниками податків та платниками єдиного внеску передбаченої законом звітності (декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів), своєчасність, достовірність, повноту нарахування та сплати податків, зборів, платежів.

Пунктом 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України передбачено, що контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Згідно з п. 77.1 ст. 77 Податкового кодексу України документальна планова перевірка повинна бути передбачена у плані-графіку проведення планових документальних перевірок.

Порядок формування та затвердження плану-графіка, перелік ризиків та їх поділ за ступенями встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

Втручання будь-яких органів, посадових і службових осіб, громадян та їх об'єднань у діяльність органів фіскальної служби, забороняється і тягне за собою відповідальність згідно із законом.

Отже, законодавець наділив даний орган та його посадових осіб дискреційними повноваженнями при прийнятті управлінського рішення.

Дискреційні повноваження - це сукупність прав та обов'язків органів державної влади та місцевого самоврядування, осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, що надають можливість на власний розсуд визначити повністю або частково вид і зміст управлінського рішення, яке приймається, або можливість вибору на власний розсуд одного з декількох варіантів управлінських рішень, передбачених проектом нормативно-правового акта.

Враховуючи вищезазначене, дискреційне право органу обумовлене певною свободою (тобто вільним, або адміністративним, розсудом) в оцінюванні та діях, у виборі одного з варіантів рішень та правових наслідків.

З огляду на вказане, право відповідача на вчинення дій з ключення ТзОВ фірма "ТРИАДА" до плану-графіку проведення планових виїзних документальних перевірок на 3 квартал 2015 року є дискреційним повноваженням, а тому задоволення позовних вимог в цій частині є формою втручання в дискреційні повноваження державного органу.

А тому суд, приходить до висновку, що в задоволенні позову в цій частині слід відмовити.

З огляду на викладене, позовні вимоги слід задовольнити частково.

Керуючись статтями 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати наказ Державної податкової інспекції у м.Рівному Головного управління ДФС у Рівненській області №418 від 06.07.2015 "Про проведення планової виїзної документальної перевірки ТзОВ фірма "Тріада", код ЄДРПОУ 23310051 з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства".

У задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Житомирського апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Сало А.Б.

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.11.2015
Оприлюднено18.01.2016
Номер документу54950711
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —817/1932/15

Постанова від 25.11.2015

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Сало А.Б.

Постанова від 25.11.2015

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Сало А.Б.

Ухвала від 18.09.2015

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Сало А.Б.

Ухвала від 18.09.2015

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Сало А.Б.

Ухвала від 13.07.2015

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Сало А.Б.

Ухвала від 13.07.2015

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Сало А.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні