Постанова
від 12.01.2016 по справі 1170/2а-4376/12
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

12 січня 2016 рокусправа № 1170/2а-4376/12

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Семененка Я.В.

суддів: Добродняк І.Ю Бишевської Н.А.

за участю секретаря судового засідання: Царьової Н.П.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Дніпропетровську апеляційну скаргу Підприємства Центр соціальної, трудової та професійної реабілітації інвалідів Автоваз-Сервіс Всеукраїнської організації інвалідів Союз організації інвалідів України

на постанову Кіровоградського окружного адміністративного суду від 30 січня 2013 року у справі №1170/2а-4376/12 за позовом Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції Кіровоградської області Державної податкової служби до Підприємства Центр соціальної, трудової та професійної реабілітації інвалідів Автоваз-Сервіс Всеукраїнської організації інвалідів Союз організації інвалідів України про припинення юридичної особи, -

в с т а н о в и В:

Кіровоградська об'єднана державна податкова інспекція Кіровоградської області Державної податкової служби звернулась до суду з позовом, в якому просила припинити юридичну особу - Підприємство Центр соціальної, трудової та професійної реабілітації інвалідів Автоваз-Сервіс Всеукраїнської організації інвалідів Союз організації інвалідів України , з тих підстав, що відповідач не знаходиться за своїм місцезнаходженням, про що внесено відповідний запис до ЄДР.

Постановою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 30 січня 2013 року позов задоволено. Постанова суду мотивована наявністю правових підстав для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, які визначено ч.2 ст.38 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців .

Не погодившись з постановою суду, Підприємство Центр соціальної, трудової та професійної реабілітації інвалідів Автоваз-Сервіс Всеукраїнської організації інвалідів Союз організації інвалідів України , посилаючись на неповне з'ясування обставин справи, подало апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нову постанову про відмову у задоволенні позову.

Перевіривши законність та обґрунтованість постанови суду, в межах доводів апеляційної скарги та заявлених вимог, дослідивши матеріали справи, суд апеляційної інстанції вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з наступних підстав.

Встановлені обставини справи свідчать про те, що 05.09.2002р. Підприємство Центр соціальної, трудової та професійної реабілітації інвалідів Автоваз-Сервіс Всеукраїнської організації інвалідів Союз організації інвалідів України зареєстровано виконавчим комітетом Кіровоградської міської ради як юридична особа. З 21.05.2003р. Підприємство перебуває на обліку як платник податків.

Згідно довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців місцезнаходженням Підприємства Центр соціальної, трудової та професійної реабілітації інвалідів Автоваз-Сервіс Всеукраїнської організації інвалідів Союз організації інвалідів України є м.Кіровоград вул..Героїв Сталінграда, 33/32.

Наявність в Єдиному держаному реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців запису про відсутність юридичної особи за вказаною адресою місцезнаходження, стало підставою для звернення податковим органом з позовом про припинення юридичної особи.

За наслідками перегляду судового рішення колегія суддів не погоджується з висновками суду першої інстанції щодо наявності підстав для задоволення позову. Так, на думку колегії суддів, розглядаючи вказану справу, суд першої інстанції повинен був виходити з обсягу повноважень, якими наділена податкова служба та з якими законодавець пов'язує право податкової служби на звернення до суду з позовом щодо припинення юридичної особи.

Так, згідно п.20.1.12 ст. 20 Податкового кодексу України , в редакції яка діяла на час звернення ДПІ з позовом до суду, у випадках, встановлених законом, органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо припинення юридичної особи.

Відповідно до ч.1 п.67.2 ст.67 Податкового кодексу України, в тій же редакції, органи державної податкової служби в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про внесення судового рішення щодо припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців.

Частиною другою статті 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" (в редакції до 01.01.2016р.), визначено перелік підстав для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з її банкрутством, якими є: визнання недійсним запису про проведення державної реєстрації через порушення закону, допущені при створенні юридичної особи, які не можна усунути; провадження нею діяльності, що суперечить установчим документам, або такої, що заборонена законом; невідповідність мінімального розміру статутного фонду юридичної особи вимогам закону; неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону; наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням; визнання судом юридичної особи - емітента такою, що відповідає ознакам фіктивності; неподання акціонерним товариством протягом двох років поспіль Національній комісії з цінних паперів та фондового ринку інформації, передбаченої законом; нескликання акціонерним товариством загальних зборів акціонерів протягом двох років поспіль; неутворення органів акціонерного товариства протягом року з дня реєстрації Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку звіту про результати приватного розміщення акцій серед засновників акціонерного товариства.

З огляду на компетенцію органів державної податкової служби, яка поширюється саме на відносини у сфері оподаткування, можливо дійти висновку про те, що передбачене Податковим кодексом України право органів державної податкової служби звертатися до судових органів із заявою (позовною заявою) про припинення юридичної особи слід розглядати у розрізі виконання цими органами функцій на реалізацію своєї владної компетенції.

З цих підстав, колегія суддів вважає, що органи державної податкової служби можуть звертатися з вимогами про припинення суб'єктів господарювання не в усіх випадках, визначених статтею 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", а лише у разі, якщо підставою позову є неподання таким суб'єктом протягом року до органів державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності згідно з законодавством, або ж у випадку здійснення діяльності, безпосередньо спрямованої на ухилення від оподаткування.

Оскільки, податковою службою не доведено того, що відповідач здійснював діяльність з порушенням вимог податкового законодавства, колегія суддів приходить до висновку про необґрунтованість заявленого позову, при цьому сама по собі відсутність суб'єкта господарювання за місцем реєстрації (на яку посилається ДПІ на обґрунтування позовних вимог) не є беззаперечним доказом провадження таким суб'єктом діяльності з порушенням законодавства у сфері оподаткування.

Крім цього, матеріали справи свідчать про те, що відповідач подає звітність до податкової служби, про що свідчить як довідка ДПІ (2012р.) так і долучені підприємством докази до апеляційної скарги.

Враховуючи викладене, суд апеляційної інстанції приходить до висновку про наявність підстав для задоволення апеляційної скарги, скасування постанови суду першої інстанції та прийняття нової постанови про відмову у задоволенні позову.

На підставі викладеного, керуючись п.3 ч.1 ст.198, ч.3 ст.202, 205, 207 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Підприємства Центр соціальної, трудової та професійної реабілітації інвалідів Автоваз-Сервіс Всеукраїнської організації інвалідів Союз організації інвалідів України - задовольнити.

Постанову Кіровоградського окружного адміністративного суду від 30 січня 2013 року у справі №1170/2а-4376/12 - скасувати та прийняти нову постанову.

У задоволенні позову відмовити.

Постанова набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України в порядку, передбаченому статтею 212 Кодексу адміністративного судочинства України.

(Повний текст постанови виготовлено 13.01.2016 р.)

Головуючий: Я.В. Семененко

Суддя: І.Ю. Добродняк

Суддя: Н.А. Бишевська

СудДніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.01.2016
Оприлюднено19.01.2016
Номер документу55011117
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1170/2а-4376/12

Постанова від 12.01.2016

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 16.12.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 16.12.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 01.12.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 11.02.2013

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. Хилько

Ухвала від 18.02.2013

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. Хилько

Постанова від 30.01.2013

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. Хилько

Ухвала від 24.12.2012

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. Хилько

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні