Постанова
від 12.02.2016 по справі 760/6496/15-п
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 3-1060/16 (760/6496/15-п)

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

12 лютого 2016 року суддя Солом'янський районний суд м. Києва Кізюн Л.І., при секретарі Рахімовій Н.В., за участю представника Київської міської митниці ДФС України Глущенко Н.В., розглянувши матеріали, які надійшли від Київської міської митниці ДФС України про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1, зареєстрованої за адресою: АДРЕСА_1, ідентифікаційний код НОМЕР_1, працювала на посаді керівника ТОВ ПАРМА ТРАНС (код ЄДРПОУ 37844357, 54001, м. Миколаїв, вул. Велика Морська, 82, кв. 10), за ознаками порушення митних правил, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України , -

в с т а н о в и в:

09.04.2013 року в зоні діяльності Ягодинської митниці (п/п Ягодин - Дорогуск ), через митний кордон України автомобілем р.н.з. НОМЕР_3/НОМЕР_4 на підставі товаросупровідних документів: інвойс № 7001119816 від 04.04.2013 року, CMR № 158077 від 05.04.2013 року за попередньою митною декларацією № 100000000/2013/923399 від 07.04.2013 року, переміщено товари посуд столовий в асортименті , загальною вартістю 17 660,90 доларів США.

Відповідно до товаросупровідних документів, продавцем та відправником вищевказаних товарів є компанія COMPUTEL, INC. (26 Springs Drive, Melville, 11747, USA (США)), одержувачем - ТОВ ПАРМА ТРАНС (ЄДРПОУ 37844357, м. Миколаїв, вул. Велика Морська 82, кв.10).

Товари поставлені на виконання умов контракту № СР-1 від 25.01.2013 року, укладеного між COMPUTEL, INC. (26 Springs Drive, Melville, 11747, USA (США)) в особі президента компанії п. ОСОБА_4 (ОСОБА_4) та ТОВ ПАРМА ТРАНС (ЄДРПОУ 37844357) в особі керівника ОСОБА_3.

10.04.2013 року вищезазначені товари доставлені до Київської регіональної митниці (м/п Столичний ), оформлені в режимі ІМ-40 за МД № 100270000/2013/158137 від 10.04.2013 року та випущені у вільний обіг.

16.02.2015 року Київською міською митницею ДФС отримано лист ДФС з відповіддю митних органів Сполучених Штатів Америки щодо фактичного існування компанії COMPUTEL, INC. (26 Springs Drive, Melville, 11747, USA (США)), її виду діяльності та взаємовідносин з українськими підприємствами.

У відповіді митні органи США інформували про те, що компанія COMPUTEL, INC. дійсно зареєстрована у Сполучених Штатах Америки, а президентом компанії є п. ОСОБА_4 (ОСОБА_4).

Під час проведеної перевірки митними органами США отримано пояснення президента компанії п. ОСОБА_4, який повідомив про те, що єдиним напрямком діяльності компанії COMPUTEL, INC. (США) є встановлення та обслуговування програмного забезпечення, яке використовується для торгівлі в магазинах, автомобільних мийках тощо, та компанія COMPUTEL, INC. (США) не здійснює продажу матеріальних цінностей.

Крім того, п. ОСОБА_4 повідомив, що компанія COMPUTEL, INC. (США) має представництво в Україні, та єдині рахунки, які він надсилає до України - це рахунки щодо оплати праці співробітників українського представництва, а номери вказаних рахунків складаються з дня, місяця та року їх видачі.

Отже, з відповіді митних органів США та пояснення п. ОСОБА_4 слідує, що компанія COMPUTEL, INC. (США) контрактів і специфікацій до них на поставку товарів з українськими підприємствами не укладала, та будь-яких рахунків в адресу українських підприємств не виставляла та не займається зовнішньоекономічною діяльністю щодо купівлі-продажу товарів.

Відповідно, контракт № СР-1 від 25.01.2013 року з ТОВ ПАРМА ТРАНС (ЄДРПОУ 37844357) та специфікацію № 9816 від 04.04.2013 року п. ОСОБА_4 не укладав та не підписував, інвойс № 7001119816 від 04.04.2013 року не виставляв.

Директор ТОВ ПАРМА ТРАНС ОСОБА_3 надавати пояснення, зокрема щодо обставин ведення переговорів, укладання контракту № СР-1 від 25 січня 2013 року та відомостей, що стосуються ввезення на митну територію України товарів на виконання умов зазначеного контракту, відмовилася.

Отже, враховуючи те, що компанія COMPUTEL, INC. (США) не укладала контрактів і специфікацій до них на поставку товарів з українськими підприємствами, та будь-яких рахунків в адресу українських підприємств не виставляла, контракт № СР-1 від 25.01.2013 року, інвойс № 7001119816 від 04.04.2013 року та специфікація до нього № 9816 від 04.04.2013 року, які є невід'ємною частиною контракту, та були підставою для переміщення товарів, фактично є недійсними.

Таким чином, проведеною перевіркою встановлено, що товари посуд столовий в асортименті , загальною вартістю 17 660,90 доларів США, що становить 141 163,57 грн., згідно курсу НБУ на день переміщення, переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника товарів.

Відповідно до ч. 2 ст. 459 МК України суб'єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.

Посадова особа підприємства - керівник та інші працівники підприємства (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов'язків відповідають за виконання вимог, встановлених законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України з питань митної справи.

Відповідно до інформації, наявної в базі даних Податковий блок Міністерства доходів і зборів України , з 04.01.2013 року по 02.07.2014 року керівником ТОВ ПАРМА ТРАНС (ЄДРПОУ 37844357) була гр. ОСОБА_3.

Перебуваючи на посаді керівника підприємства, гр. ОСОБА_3 відповідала за фінансово-господарську діяльність підприємства і була зобов'язана надавати до митного контролю і оформлення документи з достовірною та правдивою інформацією.

Таким чином, гр. ОСОБА_3 вчинено дії спрямовані на переміщення через митний кордон України товарів з приховуванням від митного контролю шляхом подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника товарів.

В зв'язку з чим 25 лютого 2015 року працівниками Київської міської митниці ДФС України відносно громадянки ОСОБА_3 складено протокол про порушення митних правил №0115/10000/15, за ознаками вчинення правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.

Особа, яка притягується до адміністративної відповідальності, в судове засідання не з'явилася, будучи належним чином повідомлена про день, час та місце судового засідання. Крім того, оголошення про час розгляду справи було розміщено на офіційному веб-сайті Солом'янського районного суду м. Києва.

Представник Київської міської митниці ДФС України Глущенко Н.В. у судовому засіданні підтримала протокол про порушення митних правил та просила притягнути ОСОБА_3 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 МК України.

Суд заслухавши представника митних органів, дослідивши та оцінивши письмові докази, приходить до наступного висновку.

Судом встановлено, що 09.04.2013 року в зоні діяльності Ягодинської митниці (п/п Ягодин - Дорогуск ), через митний кордон України автомобілем р.н.з. НОМЕР_3/НОМЕР_4 на підставі товаросупровідних документів: інвойс № 7001119816 від 04.04.2013 року, CMR № 158077 від 05.04.2013 року за попередньою митною декларацією № 100000000/2013/923399 від 07.04.2013 року, переміщено товари посуд столовий в асортименті , загальною вартістю 17 660,90 доларів США.

Відповідно до товаросупровідних документів, продавцем та відправником вищевказаних товарів є компанія COMPUTEL, INC. (26 Springs Drive, Melville, 11747, USA (США)), одержувачем - ТОВ ПАРМА ТРАНС (ЄДРПОУ 37844357, м. Миколаїв, вул. Велика Морська 82, кв.10).

Товари поставлені на виконання умов контракту № СР-1 від 25.01.2013 року, укладеного між COMPUTEL, INC. (26 Springs Drive, Melville, 11747, USA (США)) в особі президента компанії п. ОСОБА_4 (ОСОБА_4) та ТОВ ПАРМА ТРАНС (ЄДРПОУ 37844357) в особі керівника ОСОБА_3.

10.04.2013 року вищезазначені товари доставлені до Київської регіональної митниці (м/п Столичний ), оформлені в режимі ІМ-40 за МД № 100270000/2013/158137 від 10.04.2013 року та випущені у вільний обіг.

16.02.2015 року Київською міською митницею ДФС отримано лист ДФС з відповіддю митних органів Сполучених Штатів Америки щодо фактичного існування компанії COMPUTEL, INC. (26 Springs Drive, Melville, 11747, USA (США)), її виду діяльності та взаємовідносин з українськими підприємствами.

У відповіді митні органи США інформували про те, що компанія COMPUTEL, INC. дійсно зареєстрована у Сполучених Штатах Америки, а президентом компанії є п. ОСОБА_4 (ОСОБА_4).

Під час проведеної перевірки митними органами США отримано пояснення президента компанії п. ОСОБА_4, який повідомив про те, що єдиним напрямком діяльності компанії COMPUTEL, INC. (США) є встановлення та обслуговування програмного забезпечення, яке використовуються для торгівлі в магазинах, автомобільних мийках тощо, та компанія COMPUTEL, INC. (США) не здійснює продажу матеріальних цінностей.

Крім того, п. ОСОБА_4 повідомив, що компанія COMPUTEL, INC. (США) має представництво в Україні, та єдині рахунки, які він надсилає до України - це рахунки щодо оплати праці співробітників українського представництва, а номери вказаних рахунків складаються з дня, місяця та року їх видачі.

Отже, з відповіді митних органів США та пояснення п. ОСОБА_4 слідує, що компанія COMPUTEL, INC. (США) контрактів і специфікацій до них на поставку товарів з українськими підприємствами не укладала, та будь-яких рахунків в адресу українських підприємств не виставляла та не займається зовнішньоекономічною діяльністю щодо купівлі-продажу товарів.

Відповідно, контракт № СР-1 від 25.01.2013 року з ТОВ ПАРМА ТРАНС (ЄДРПОУ 37844357) та специфікацію № 9816 від 04.04.2013 року п. ОСОБА_4 не укладав та не підписував, інвойс № 7001119816 від 04.04.2013 року не виставляв.

Директор ТОВ ПАРМА ТРАНС ОСОБА_3 надавати пояснення, зокрема щодо обставин ведення переговорів, укладання контракту № СР-1 від 25 січня 2013 року та відомостей, що стосуються ввезення на митну територію України товарів на виконання умов зазначеного контракту, відмовилася.

Отже, враховуючи те, що компанія COMPUTEL, INC. (США) не укладала контрактів і специфікацій до них на поставку товарів з українськими підприємствами, та будь-яких рахунків в адресу українських підприємств не виставляла, контракт № СР-1 від 25.01.2013 року, інвойс № 7001119816 від 04.04.2013 року та специфікація до нього № 9816 від 04.04.2013 року, які є невід'ємною частиною контракту, та були підставою для переміщення товарів, фактично є недійсними.

Таким чином, було переміщено товари через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання, як підстави для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника товарів.

По даному факту 25 лютого 2015 року працівниками Київської міської митниці ДФС України відносно громадянки ОСОБА_3 було складено протокол про порушення митних правил №0115/10000/15, за ознаками вчинення правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.

Статтею 483 МК України передбачена відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Відповідно до ч. 1 ст. 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред'явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальністю.

Відповідно до ч. 3 ст. 265 МК підприємства можуть бути декларантами, за умови перебування їх на обліку в митних органах України.

Відповідно до інформації, наявної в базі даних Податковий блок Міністерства доходів і зборів України , з 04.01.2013 року по 02.07.2014 року керівником ТОВ ПАРМА ТРАНС (ЄДРПОУ 37844357) була гр. ОСОБА_3, яка відповідала за фінансово-господарську діяльність підприємства.

Відповідно до ст. 459 МК України суб'єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил підприємствами - є посадові особи цих підприємств.

Таким чином, керівник ТОВ Парма Транс ОСОБА_3 є суб'єктом адміністративної відповідальності.

Суб'єктивна сторона характеризується умисною формою вини. Для кваліфікації дій за ст. 483 МК України не мають значення мотив і мета їх вчинення, а також чи настали від цього шкідливі наслідки.

З листа Служби забезпечення додержання митного та імміграційного законодавства США від 31 грудня 2014 року, який Київською міською митницею ДФС був отриманий 16.02.2015 року, вбачається, що президентом компанії COMPUTEL, INC. є ОСОБА_4. Останнього було опитано та він повідомив, що компанія COMPUTEL, INC. має справу з програмним забезпеченням, що використовується для торгівлі в основному в справі магазинів з продажу моторної оливи, автомобільних мийок та нічних магазинів. Він має офіс в України (COMPUTEL-UKRAINE), що надає лише послуги з встановлення та підтримки програмного забезпечення. Вони не продають жодних дисків чи матеріальних продуктів та його працівники в Україні та в США здійснюють візити на місцях до місць розташування клієнтів для встановлення програмних продуктів. ОСОБА_4 повідомив, що він не експортує продукцію з США. Єдині рахунки, які він посилає до України - це рахунки щодо оплати праці працівників. Про контракти та рахунки, зазначені в запиті, йому нічого не відомо (а.с.а.с. 22-24).

Також, з даних висновку о/у ВДСБЕЗ Солом'янського РУ ГУ МВС України в м. Києві лейтенанта міліції Шеверун В.О. від 19.03.2015 року, вбачається, що відомості, які можуть свідчити про вчинення кримінального правопорушення директором ТОВ Парма Транс ОСОБА_3 та підстав для внесення таких відомостей до Єдиного реєстру досудових розслідувань відсутні (а.с. 97).

Оцінюючи в сукупності надані докази, суддя знаходить їх належними та допустимими, у зв'язку з чим приходить до висновку, що факт вчинення ОСОБА_3 порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України повністю підтверджений в ході розгляду справи, у зв'язку з чим остання підлягає притягненню до адміністративної відповідальності.

Разом з тим, відповідно до ч. 2 ст. 467 МК України якщо справи про порушення митних правил відповідно до статті 522 цього Кодексу розглядаються судами (суддями), адміністративне стягнення за порушення митних правил може бути накладено не пізніше, ніж через шість місяців з дня вчинення правопорушення, а в разі розгляду судами (суддями) справ про триваючі порушення митних правил, у тому числі передбачені статтями 469, 477-485 цього Кодексу, - не пізніше, ніж через шість місяців з дня виявлення цих правопорушень.

Згідно ст. 487 МК України провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Відповідно до п. 7 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю, зокрема, за закінченням на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків.

Враховуючи те, що адміністративне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 483 МК України, вчинене ОСОБА_3, виявлено 16.02.2015 року, а також те, що на час розгляду справи в суді сплинули строки накладення адміністративного стягнення, провадження у справі підлягає закриттю на підставі п. 7 ст. 247 КУпАП.

Керуючись ст. 467, 483, 486, 489, 495, 522, 527, 531, 541 МК України, ст.ст. п.7 ст.247, 251, 252, 280, 283, 287, 294 КУпАП України, суддя, -

п о с т а н о в и в:

ОСОБА_3 визнати винною у вчиненні правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, адміністративне стягнення за порушення митних правил не накладати у зв'язку із закінченням строків, передбачених ч. 2 ст. 467 МК України, а справу закрити на підставі п. 7 ст. 247 КУпАП.

Постанова суду (судді) у справі про порушення митних правил може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи, прокурором або митним органом, який здійснював провадження у цій справі до Апеляційного суду м. Києва через Солом'янський районний суд м. Києва протягом десяти днів з дня її проголошення.

Суддя Л.І.Кізюн

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення12.02.2016
Оприлюднено22.02.2016
Номер документу55834657
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —760/6496/15-п

Постанова від 12.02.2016

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Кізюн Л. І.

Постанова від 20.11.2015

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Кізюн Л. І.

Постанова від 16.09.2015

Адмінправопорушення

Апеляційний суд міста Києва

Горб Ірина Михайлівна

Постанова від 19.06.2015

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Усатова І. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні