Рішення
від 23.09.2009 по справі 11/101-09-2390
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКО Ї ОБЛАСТІ



ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"23" вересня 2009 р. Справа № 11/101-09-2390

За позовом: Фізичної ос оби-підприємця ОСОБА_1;

До відповідачів: 1) Одесь ка залізниця; 2) Товариство з о бмеженою відповідальністю "В иробничо-фінансова компанія "РУТЕКС".

про стягнення 4526,4грн.

Суддя Власова С.Г.

Представники:

Від позивача: ОСОБА_2 (за довіреністю);

Від відповідача (Одеська з алізниця): Гордієнко М.В. (за довіреністю);

Від відповідача (ТОВ "Вироб ничо-фінансова компанія "РУТ ЕКС"): не з'явився;

СУТЬ СПОРУ: 25.05.2009 р . за вх. № 3743 Ф.О.П. ОСОБА_1 (далі - Позивач) звернулось до гос подарського суду Одеської об ласті суду з позовною заявою про стягнення з Одеської зал ізниці та ТОВ "ВФК "Рутекс" вар тості нестачі вантажу в сумі 4526,40 грн.

Позивач на позовних вимога х наполягає.

Відповідач - Одеська залі зниця проти позовних вимог з аперечує з підстав викладени х у відзиві на позов (вх. № 16667 від 06.07.2009 р.) та поясненнях від 23.09.2009 р. з а вх. № 24372.

Відповідач - ТОВ "ВКФ "Рутек с" проти позовних вимог запер ечує з підстав викладених у в ідзиві на позов.

Розглянувши матеріал и справи та заслухавши довод и сторін, суд встановив:

ТОВ "ВФК "Рутекс" по зал ізничній накладній № 51348287 від 25. 01.2009 р., у напіввагоні № 67892778 відван тажило на адресу Позивача ву гілля марки Антрацит АМ у кіл ькості 69000 кг.

В ході слідування вагону на ст. Тимково Одеської залізни ці було виявлено невідповідн ість ваги вагону, вазі зазнач еній у перевізних документах , про що було складено акти заг альної форми №375, 376 від 29.01.2009 р. Так ож на ст. Тимково Одеської зал ізниці було здійснено контро льне переважування вагону та виявлено розходження маси н етто вантажу у розмірі 10 200 кг., п ро що складено комерційний а кт серії БО № 644093/19 від 29.01.2009 р.

Позивачем розрахована ва ртість недостачі, яка склала 4526,40 грн.

Відповідач (Одеська залізн иця) проти позовних вимог зап еречує з підстав викладених у відзиві на позовну заяву (вх . № 16667 від 06.07.2009 р.) та зазначає, що в ідповідно до записів у заліз ничній накладній №51348287 заванта ження вагону №67892778 проводилося на підприємстві вантажовідп равника, засобами і силами ві дправника вантажу, ним же сам остійно було визначено масу вугілля перед відправленням вагонів, без участі представ ника залізниці.

Вагон з вантажем прибув на с танцію Тимково, в технічно сп равному стані, що підтверджу ється комерційним актом залі зниці серії БО №644093/19 від 29.01.2009р., з даного комерційного акту вба чається, що завантаження рів номірне, нижче бортів на 600 мм, ф актично вантаж маркований ва пном по всій поверхні вагону , маркування не порушено.

Ці обставини на думку Одесь кої залізниці вказують на те , що залізниця прийняла ванта ж масою, у стані, у якому він бу в переданий до перевезення, д оставила і видала вантаж у сх оронному стані. Відповідно д о п. а) ст. 111 Статуту залізниць У країни, якщо вантаж прибув у н епошкодженому відкритому ру хомому складі, завантаженому засобами відправника, якщо н емає ознак втрати, псування а бо пошкодження вантажу заліз ниця звільняється від відпов ідальності за втрату або нес тачу вантажу.

Також Відповідач посилаюч ись на роз'яснення президії В ищого господарського суду Ук раїни від 29.05.2002р. за № 04-5/601 зауважу є, що прибуття на піввагону на станцію призначення з недов антаженням до рівня бортів н е свідчить про втрату або роз крадання вантажу при перевез енні, оскільки згідно зі ст. 111 с татуту позивач має довести в ину перевізника. Залізниця в праві перевіряти дані, зазна чені відправником у залізнич ній накладній, але не зобов'яз ана перевіряти масу усіх ван тажів, які вона приймає до пер евезення.

Відповідач ТОВ "ВФК Рутекс" у відзиві на позов зазначає, щ о згідно залізничної накладн ої за № 51348287 ТОВ "ВФК "Рутекс" відв антажило "25" січня 2009р. зі станці ї Соф'їно-Бродська Донецької залізниці на адресу ПП "Зайце вої" м. Снігурівка Одеської за лізниці один вагон за № 67892778 з ва нтажем - вугілля антрацит мар ки АМ загальною масою 69000 кг. В з алізничній накладної за № 51348287 є відмітки залізниці про те, щ о вона прийняла вагон з масою 69000 кг.

Відповідач ТОВ "ВФК Рутекс" надав довідку зі ст. Соф'їно-Бр одська ТОВ „Шахтарськтранс", який здійснює дозування ваг онів по масі, в якій зазначено , що вагон було переважено та в іддозовано по вазі до 69000 кг. та довідку зі ст. Соф'їно-Бродськ а Донецької залізниці, в якій зазначено, що вагон було прий нято вантажопідйомністю 69 то н.

З урахуванням зазначеного Відповідач ТОВ "ВФК Рутекс" вв ажає, що повністю виконав сво ї зобов'язання згідно залізн ичної накладної № 51348287

Вивчивши матеріали с прави, заслухавши представни ків сторін та проаналізувавш и норми чинного законодавств а в сфері залізничних переве зень суд дійшов наступного в исновку.

Відповідно до ст. 31 Ста туту залізниць України прида тність рухомого складу для п еревезення вантажу в комерці йному відношенні визначаєть ся:

- вагонів - відправником, якщ о завантаження здійснюється його засобами, або залізнице ю, якщо завантаження здійсню ється засобами залізниці;

- контейнерів, цистерн та бу нкерних напіввагонів - відпр авником.

Крім того, відповідно до в имог ч. ІІІ ст. 27 , ст. 31 Статуту та пункту 5 і 6 Правил перевезенн я вантажів у вагонах відкрит ого типу вантажовідправник перед навантаженням вантажу у напіввагон повинен визнач ити придатність рухомого скл аду для перевезення вантажу у комерційному відношенні, п ри завантажені вантажів які містять дрібні фракції, - усун ути щілини та конструктивні зазори напіввагонів, а також вжити заходів щодо запобіг ання видуванню або висипанн ю вантажу. У разі невиконання зазначених вимог відповідал ьність за втрату або пошкодж ення вантажу, що виникли з ціє ї причини, несе відправник. З м етою забезпечення збережено сті вантажу у вагонах відкри то типу на їх поверхню наноси ться захисне маркування або застосовується покриття чи інше закріплення верхнього шару вантажу.

Обставини, що можуть бути підставою для матеріальної в ідповідальності залізниці, в антажовідправника, вантажоо держувача, пасажирів під час залізничного перевезення, з асвідчуються комерційними а ктами або актами загальної ф орми, які складають станції з алізниць (ст.129 Статуту Залізн иць України).

За даними комерційного акт у серії БО № 644093/19 від 29.01.2009 р. за рез ультатами комісійного перев ажування на станції Тимково Одеської залізниці виявлено нестачу вантажу у вагоні в ро змірі 10200 кг. Навантаження у ваг оні нижче бортів на 600 мм. По док ументам значиться маркуванн я вапном, фактично захисне ма ркування наявне по всій пове рхні вантажу, маркування не п орушено.

Згідно актів загальної фор ми №№ 375, 376 від 28.01.2009 р. ст. Тимково п ри контрольному взваженні по тягу на тензометричних вага х виявлено розходження в мас і на 9850 кг. Вагон марковано вап ном, маркування не порушено. В агон глуходверний, люки закр ити щільно. Течі вантажу не ма є.

Відповідно до вимог ч. ІІІ с т. 27 Статуту залізниць України , під час перевезення вантажу , який здувається, відправник зобов' язаний вжити відпові дних профілактичних заходів . У разі невиконання зазначен их вимог відповідальність за втрату або пошкодження вант ажу, що виникли з цієї причини , несе відправник.

Пунктами 5, 6 Правил перевезе ння вантажів у вагонах відкр итого типу, затверджених нак азом Міністерства транспорт у України № 542 від 20.08.2001 р. встанов лено, що у разі навантаження у вагони відкритого типу вант ажів, які містять дрібні фрак ції, відправник повинен вжит и заходів щодо запобігання в идуванню або просипанню дріб них часток вантажу під час пе ревезення. Поверхня вантажу у всіх випадках розрівнюєтьс я і ущільнюється. З метою забе зпечення збереженості всіх в антажів, що перевозяться у ва гонах відкритого типу, на їх п оверхню відправником наноси ться захисне маркування або застосовується покриття плі вкою (емульсією) чи інше закрі плення верхнього шару вантаж у.

Як вбачається із наявних ма теріалів справи, в залізничн ій накладній № 51348287 зазначено, щ о вантаж розміщено і закріпл ено згідно технічних умов пр авильно. Вантаж маркіровано вапном.

Відповідно до ст.110 Статуту Залізниць України, перевізн ик несе відповідальність за збереження вантажу з моменту його прийняття до перевезен ня і до видачі його вантажоод ержувачу, якщо не доведе, що не достача виникла по незалежни м від перевізника причинам.

З актів загальної форми №№ 375, 376 від 28.01.2009 р. та комерційного а кту серії БО № 644093/19 від 29.01.2009 р. вба чається, що захисне маркуван ня нанесене Відправником ван тажу - непошкоджене.

Зазначене свідчить про те, що залізниця прийняла вантаж масою, у стані, у якому він був переданий до перевез ення, доставила і видала вант аж у схоронному стані, і відпо відно про відсутність вини О деської залізниці у нестачі вантажу при перевезенні.

Також слід зазначити, що суд ом не приймаються до уваги ви кладені ТОВ "ВФК "Рутекс" обста вини стосовно переважування залізницею вагону на станці ї відправлення, оскільки з на даної довідки станції Соф'їн о-Бродська Донецької залізни ці вбачається ,що переваженн я вагону залізницею не прово дилось , а ТОВ „Шахтарськтран с" не є підрозділом Донецької залізниці .

Враховуючи викладене, суд д оходить висновку що відповід альність за недостачу вантаж у слід покласти на відправни ка.

Кількість і вартість відпр авленого вантажу Позивач нал ежним чином підтвердив додат ком № 1 від 30.03.2007 р. до договору № 3 в ід 03.01.2007 р., платіжним доручення м № 873 від 08.05.2007 р. Вартість однієї тони вугілля АМ складає 358,33 гр н. без ПДВ (429,996 грн. з ПДВ).

Розрахунок вартості неста чі у розмірі 4526,40 грн., здійснено Позивачем правильно.

Враховуючи викладене, позо вні вимоги підлягають задово ленню в повному обсязі, як обґ рунтовані та підтверджені на лежними доказами та наявними матеріалами справи.

Судові витрати по сплаті де ржавного мита та інформаційн о-технічного забезпечення су дового процесу віднести проп орційно за рахунок Відповіда ча (ТОВ "ВФК "Рутекс"), згідно ст. ст. 44, 49 ГПК України.

Керуючись статтями 44, 49, 82-85 Гос подарського процесуального кодексу України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. Позов задовол ьнити.

2. Стягнути з Товариств а з обмеженою відповідальніс тю Виробничо-фінансова компа нія "Рутекс" (м. Донецьк вул. К раснооктябрська, 111, код 30894388, п/р № 26001002045000 в АБ "Ікар-Банк", МФО 334594) на користь Фізичної особи-підп риємця ОСОБА_1 (АДРЕСА_1 , п/р НОМЕР_2 в МОД АППБ "Авал ь" МФО 326182, іден.код НОМЕР_1) - 4526,40 грн.;102,00 грн. - держмита; 312,50 гр н. - витрати на ІТЗ судового п роцесу.

3. В позові про стягненн я з Одеської залізниці варто сті нестачі вантажу в сумі 4526,40 грн. відмовити.

Рішення суду наб уває законної сили після зак інчення 10-денного строку з дня його підписання.

Наказ видати після набран ня рішенням законної сили.

Суддя Власова С.Г.

Рішення підписано 28.09.2009 р . в порядку ст. 85 ГПК.

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення23.09.2009
Оприлюднено21.01.2011
Номер документу5696172
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —11/101-09-2390

Постанова від 02.02.2010

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Ліпчанська Н.В.

Ухвала від 15.06.2009

Господарське

Господарський суд Одеської області

Власова С.Г.

Рішення від 23.09.2009

Господарське

Господарський суд Одеської області

Власова С.Г.

Ухвала від 14.09.2009

Господарське

Господарський суд Одеської області

Власова С.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні