Постанова
від 02.02.2010 по справі 11/101-09-2390
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГО СПОДАРСЬКИЙ СУД


П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"02" лютого 2010 р. Справа № 11/101-09-2390

Одеський апеляційний гос подарський суд у складі:

Головуючого судді Л іпчанської Н.В.

Суддів Мацюри П.Ф., Анд рєєвої Е.І.

При секретарі Бузіян А.І.

За участю представників сторін:

від позивача - не з'явивс я, про час та місце розгляду сп рави повідомлений належним ч ином.

від Одеської залізниці - Гордієнко М.В. по до. № 67 ві д 04.01.10р.

від ТОВ „Виробничо-фін ансова компанія „РУТЕКС” - не з'явився, про час та місце роз гляду справи повідомлений на лежним чином.

Розглянувши апеляційну скаргу Товариство з обмеж еною відповідальністю „Виро бничо-фінансова компанія „РУ ТЕКС”

на рішення господарськ ого суду Одеської області ві д 23.09.2009р.

у справі № 11/101-09-2390

За позовом Фізичної ос оби-підприємця ОСОБА_2

до 1) Одеської залізниці

2) Товариства з обмежен ою відповідальністю „Виробн ичо-фінансова компанія „РУТЕ КС”

про стягнення 4526,4грн.

Встановив:

В травні 2009р. Фізична ос оба-підприємець ОСОБА_2 (Д алі - ФОП ОСОБА_2Д.) звернула сь до господарського суду Од еської області з позовом до О деської залізниці (Далі - Залі зниця), Товариства з обмежено ю відповідальністю „Виробни чо-фінансової компанії „РУТЕ КС” (Далі - Товариство) про стя гнення вартості нестачі вант ажу-вугілля в сумі 4526,40грн.

Позивачка зазначає, що при о триманні вантажу, який надій шов зі станції "Софіно-Брідсь ка" Донецької залізниці на ст анцію "Снігурівка" Одеської з алізниці було виявлено неста чу вугілля в кількості 10120 кг. п ро що, на станції "Тимково" Оде ської залізниці був складени й комерційний акт серії БО "644093/19.

Одеська залізниця та Товар иство проти позовних вимог з аперечують вважаючи їх безпі дставними, з підстав викладе них у відзивах на позов.

Рішенням господарського с уду Одеської області від 23 вер есня 2009р., винесеним суддею Вла совою С.Г., позов задоволено. С тягнуто з Товариства вартіст ь нестачі вантажу-вугілля в с умі 4526,40 грн., державне мито в сум і 102,00грн. та 312,50 грн. витрати на ІТ З судового процесу. В позові п ро стягнення з Одеської залі зниці вартості нестачі ванта жу в сумі 4526,40 грн. - відмовлено.

Мотивуючи дане рішення, міс цевий господарський суд, пос илаючись ст.ст.27; 110; 129 Статуту За лізниць України, Правила пер евезень вантажів у вагонах в ідкритого типу, дійшов до вис новку про відсутність вини З алізниці у нестачі вантажу-в угілля при перевезенні. Оскі льки, Залізниця прийняла ван таж масою, у стані, у якому він був переданий до перевезенн я, доставила і видала вантаж у схоронному стані.

Не погоджуючись із прийнят им рішенням суду, Товариство звернулось до Одеського апе ляційного господарського су ду із апеляційною скаргою в я кій просить скасувати рішенн я суду.

На думку скаржника, рішення господарського суду прийнят о з порушенням норм матеріал ьного та процесуального прав а.

Обґрунтовуючи апеляційну скаргу, відповідач посилаєть ся на довідку зі станції, а так ож довідку ТОВ "Шахтарськтра нс", які підтверджують факт ко нтрольного переважування ва нтажу безпосередньо перед зд ачею його перевізнику. Однак , дані докази суд безпідставн о не прийняв до уваги.

Відзив на апеляційну скарг у від ФОП ОСОБА_2 та Одеської залізниці д о апеляційної інстанції не н адходив.

Заслухавши пояснення пред ставника Одеської залізниці , дослідивши матеріали справ и, перевіривши правильність застосування місцевим госпо дарським судом норм матеріал ьного та процесуального прав а, судова колегія вважає, що ап еляційна скарга не підлягає задоволенню виходячи з насту пних підстав.

Як свідчать матеріали спра ви, Товариство по залізничні й накладній №51348287 від 25.01.2009р., у нап іввагоні №67892778 відвантажило на адресу ФОП ОСОБА_2Д . вугіл ля марки Антрацит АМ у кілько сті 69000кг. (а.с.10)

29.01.2009р. на ст. Тимково Одеської залізниці було здійснено ко нтрольне переважування ваго ну та виявлено розходження м аси нетто вантажу у розмірі 102 00 кг., про що був складений коме рційний акт серії БО №644093/19 (а.с.11)

Відповідно до розрахунку п озивача сума недопоставлено го вугілля становить 4526,4 грн. (а .с.9)

Відповідно до ст. 31 Статуту з алізниць України придатніст ь рухомого складу для переве зення вантажу в комерційному відношенні визначається:

- вагонів - відправником, якщ о завантаження здійснюється засобами залізниці;

- контейнерів, цистерн та бу нкерних напіввагонів - відпр авником.

Згідно вимог ч. ІІІ ст.27, ст.31 С татуту та пунктів 5 і 6 Правил п еревезення вантажів у вагона х відкритого типу, вантажові дправник перед навантаження м вантажу у напіввагон повин ен визначати придатність рух омого складу для перевезення вантажу у комерційному відн ошенні, при завантаженні ван тажів які містять дрібні фра кції, - усунути щілини та конст руктивні зазори напіввагоні в, а також вжити заходів щодо з апобігання видуванню або вис ипанню вантажу. У разі невико нання зазначених вимог відпо відальність за втрату або по шкодження вантажу, що виникл и з цієї причини, несе відправ ник. З метою забезпечення збе реженості вантажу у вагонах відкритого типу на їх поверх ню наноситься захисне маркув ання або застосовується покр иття чи інше закріплення вер хнього шару вантажу.

Згідно комерційного акту с ерії БО №644093/19 від 29.01.2009р. на станці ї Тимково Одеської залізниці виявлено нестачу вантажу у в агоні в розмірі 10200 кг. Навантаж ення у вагоні нижче бортів на 600мм. По документам значиться маркування вапном, фактично захисне маркування наявне п о всій поверхні вантажу, марк ування не порушено.

Згідно актів загальної фор ми №№ 375, 376 від 28.01.2009р. ст. Тимково пр и контрольному взваженні пот ягу на тензометричних вагах виявлено розходження в масі на 9850 кг. Вагон марковано вапно м, маркування не порушено. Ваг он глуходверний, люки закрит и щільно. Течі вантажу немає.

Пунктами 5, 6 Правил перевезе ння вантажів у вагонах відкр итого типу, затверджених нак азом Міністерства транспорт у України №542 від 20.08.2001р. встановл ено, що у разі навантаження у в агони відкритого типу вантаж ів, які містять дрібні фракці ї, відправник повинен вжити з аходів щодо запобігання виду ванню або просипанню дрібних часток вантажу під час перев езення. Поверхня вантажу у вс іх випадках розрівнюється і ущільнюється. З метою забезп ечення збереженості всіх ван тажів, що перевозяться у ваго нах відкритого типу, на їх пов ерхню відправником наносить ся захисне маркування або за стосовується покриття плівк ою (емульсією) чи інше закріпл ення верхнього шару вантажу.

Так в залізничній накладні й №51348287 зазначено, що вантаж роз міщено і закріплено згідно т ехнічних умов правильно. Ван таж марковано вапном. (а.с.10)

Також відповідно комерцій ного акту серії БО №644093/19 від 29.01.200 9р. вбачається, що захисне марк ування нанесене Відправнико м вантажу.

Відповідно до вимог ч. ІІІ с т. 27 Статуту залізниць України , під час перевезення вантажу , який здувається, відправник зобов'язаний вжити відповід них профілактичних заходів. У разі невиконання зазначени х вимог відповідальність за втрату або пошкодження ванта жу, що виникли з цієї причини, несе відправник.

Враховуючи зазначене, судо ва колегія погоджується із в исновком суду першої інстанц ії стосовно того, що залізниц я прийняла вантаж масою та у с тані в якому він був передани й до перевезення, доставила т а видала вантаж у схоронному стані.

Отже, доводи скаржника, викл адені в апеляційній скарзі н е спростовують вищенаведені висновки суду першої інстан ції, у зв' язку з чим колегія с уддів вважає, що рішення місц евого суду прийнято з дотрим анням норм матеріального і п роцесуального права, відпові дає фактичним обставинам і м атеріалам справи, а підстави , передбачені ст.104 ГПК України , для його зміни чи скасування відсутні.

Керую чись ст. ст. 99, 101- 105 ГПК України, с уд -

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Товари ства з обмеженою відповідаль ністю „Виробничо-фінансова к омпанія „РУТЕКС” - залишити б ез задоволення.

Рішення господарського су ду Одеської області від 23.09.2009р. по справі № 11/101-09-2390 - залишити без змін.

Постанова набирає законно ї сили з дня її прийняття і мож е бути оскаржена у касаційно му порядку до Вищого господа рського суду України.

Головуючий суддя Н.В.Ліпчанська

Суддя Е.І .Андрєєва

Суддя П .Ф.Мацюра

СудОдеський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення02.02.2010
Оприлюднено16.12.2010
Номер документу7812887
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —11/101-09-2390

Постанова від 02.02.2010

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Ліпчанська Н.В.

Ухвала від 15.06.2009

Господарське

Господарський суд Одеської області

Власова С.Г.

Рішення від 23.09.2009

Господарське

Господарський суд Одеської області

Власова С.Г.

Ухвала від 14.09.2009

Господарське

Господарський суд Одеської області

Власова С.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні