Постанова
від 10.04.2007 по справі 9/15-07
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

9/15-07

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

21036, м. Вінниця,  Хмельницьке шосе, 7  тел. 66-03-00, 66-11-31     http://vn.arbitr.gov.ua


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ  

10 квітня 2007 р.                                                                                Справа № 9/15-07

Суддя господарського суду Балтак О.О.

при секретарі судового засідання Пилипчак О.І. , розглянувши матеріали справи

за позовом:Барського районного центру зайнятості - робочого органу виконавчої дирекції Фонду  загальнообов"язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, 23000, вул. Островського,2/1, м. Бар, Вінницька область   

до:Ялтушківської дослідно-селекційної станції Інституту цукрових буряків УААН, 23021, с. Черешневе, Барський район, Вінницька область  

про стягнення 39167,01 грн. заборгованості

          

Представники :

позивача     :   Кондратюк І.М.- директор

                       Гринюк  Т.М.-представник за довіреністю

відповідача :   Люлькіс І.М.-представник за довіреністю

ВСТАНОВИВ :

           Подано позов про стягнення з відповідача –Ялтушківської  дослідно-селекційної станції Інституту цукрових буряків Української академії аграрних наук  39167 грн. 01 коп. страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного пенсійного страхування на випадок безробіття.

Позов мотивовано тим, що внаслідок своєчасної  несплати страхових внесків відповідачем з 05.09.1997 р. по 21.02.2001р. до Державного фонду сприяння зайнятості населення за ним утворилась заборгованість в сумі 39167 грн. 01 коп., з яких: 32166 грн. 53 коп. основний борг (недоїмка) та 7000 грн. 48 коп. - пеня.

Відповідач в запереченнях на позовну заяву (№12 від 22.01.2007р.), в додатку до заперечень (№ 16 від 12.02.2007р.) та представник відповідача в судових засіданнях позов не визнає з тих підстав, що відповідно до п. 4 Порядку проведення  органами  державної служби зайнятості списання та розстрочення боргів зі збору на обов'язкове соціальне страхування на випадок безробіття погодженою Постановою правління Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок  безробіття від 22.05.2001р. № 38 списанню підлягають: сума боргу, що виник станом на 31.12.1999 року, який залишився не сплаченим та пеня, нарахована на борг, який виник станом на 01.01.2001 р., і залишається несплаченою. Крім того, стосовно пені в сумі 7000, 48 грн. відповідач вважає, що  позивач не має законних підстав для її стягнення, оскільки відповідачем не прийнято рішення про стягнення фінансових санкцій.

Заслухавши пояснення представників сторін,  дослідивши надані докази та матеріали справи,  судом  вбачається наступне:

Законом України “Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття” від 2.03.2000 р. визначено порядок сплати страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, який є цільовим централізованим страховим фондом, некомерційною самоврядною організацією, який бере на себе зобов”язання щодо збору страхових внесків.

Відповідно до частини 2 ст. 35 Закону України” Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття” суб'єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності зобов'язані своєчасно та в повному обсязі сплачувати страхові внески до Фонду загальнообов"язкового державного соціального страхування  України на випадок безробіття за найманих працівників у порядку і розмірах, передбачених Законом . За несвоєчасну або неповну сплату внесків суб'єкт підприємницької діяльності несе відповідальність у вигляді штрафу або пені.

За результатами проведеної позивачем перевірки встановлено, що Ялтушківська дослідно-селекційна станція Інституту цукрових буряків УААН має прострочену заборгованість по сплаті страхових внесків  до вищезазначеного Фонду, про що складено акт № 30 від 01.11.2006 р..

Таким чином, як встановлено матеріалами справи, що за відповідачем рахується заборгованість по страхових внесках до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття, яка виникла за період з 01.01.1999 р. по 30.09.2006р в сумі 32166 грн. 53 коп.  Крім того відповідачу нараховано пеню в сумі 7000 грн. 48 коп. відповідно до Інструкції  "Про порядок  обчислення і сплати внесків на загальнообов"язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та обліку їх надходження до Фонду загальнообов"язкового державного соціального страхування  України на випадок безробіття", затвердженої наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 18.12.2000 р. № 339.

Як вбачається з  рішення про списання боргу № 15 від 08.08.2001 року на підставі ст. 18 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” відповідачу списано пеню, яка нарахована на борг, який виник станом на 01 січня 2001 року, і залишилась не сплаченою на день набрання чинності статтею 18 Закону (станом на 21 лютого 2001 року) в сумі 1051 грн. 97 коп.  Згідно повідомлення  від 25.12.1999 року Ялтушківській дослідно-селекційній станції реструктуризовано прострочену заборгованість  зі сплати  збору на обов'язкове соціальне страхування на випадок безробіття (недоїмку) в сумі 8343 грн.

Таким чином, за відповідачем  рахується заборгованість по страхових внесках до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття  на загальну суму 32166,53 грн. на день розгляду справи в суді.

Позиція ж відповідача, стосовно пені, зокрема щодо необхідності наявності рішення про стягнення фінансових санкцій, спростовується наступним.  Відповідно до част. 4 ст. 38 Закону України  "Про загальнообов"язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття", на яку посилається відповідач, право накладати фінансові  санкції та адміністративні штрафи  від імені Фонду мають керівник виконавчої дирекції Фонду, його заступники, керівники робочих органів виконавчої дирекції в Автономній Республіці Крим, областях; містах Києві і Севастополі та їх заступники. В Законі аж ніяк не йдеться  про необхідність нарахування пені  за окремим рішенням керівників  Фонду та їх заступників в областях.  

В силу п.п 9.7 п. 9  Інструкції про порядок обчислення і сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та обліку їх надходження до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок затвердженої Наказом Міністерства праці та  соціальної політики від 18.12.2000 № 339, зареєстрованої  в Міністерстві  юстиції України  16 січня 2001 р. за N 30/5221,  не  сплачені  в  строк  страхові  внески, пеня і штрафи стягуються в дохід Фонду із страхувальника у судовому порядку відповідно  до законодавства.  Таким  чином  нарахована пеня на загальну суму  7000,48 грн. підлягає стягненнню з відповідача  відповідно до акту перевірки правильності нарахування, своєчасності і повноти  перерахування страхових внесків на загальнообов"язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття до Фонду загальнообов"язкового державного соціального страхування на випадок безробіття.

Оскільки Порядок проведення органами державної зайнятості списання та розстрочення боргу зі збору на обов'язкове соціальне страхування на випадок безробіття , погоджений Постановою правління Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття від 22.05.2001 року № 38, розроблений відповідно до статті 18 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами"( далі - Закон) то в цьому Порядку застосовуються терміни відповідно до Закону. Закон дає визначення боргу в розумінні недоїмки (п.1.3 ст. 1)

Крім цього п.З Порядку передбачено механізм визначення цього боргу : за даними первинного обліку розрахунків Відповідно до розрахункової відомості за 1999 рік відповідач не відображав недоїмки. Згідно Порядку списано пеню ( рішення №15 від 08.08.2001 року) в сумі 1051,97 грн.

Непогашення боргу перед Фондом порушує чинне законодавство України, не дає змоги здійснювати в повному обсязі завдання в сфері соціальної політики, працевлаштування громадян, сприяє затримкам з виплати соціальної допомоги у зв"язку з безробіттям , що порушує  інтереси Держави.

Враховуючи вищевикладене, та в зв"язку із несплатою заборгованості в добровільному порядку, позов підлягає задоволенню на загальну суму 39167,01 грн.   

Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257  КАС України, -

ПОСТАНОВИВ :

Позов задовольнити.

Стягнути з Ялтушківської дослідно - селекційної станції Інституту цукрових буряків Української Академії аграрних наук 23021 Барський район с. Черешневе ( р/р 260063025841 в ЦВ промінвестбанку м. Вінниця МФО 302571 ) на користь Барського районного центру зайнятості - робочого органу виконавчої дирекції Фонду загальнообов"язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття  23000 м. Бар вул. Островського, 2/1 (р/р 37172305900011 в УДК у Вінницькій області МФО 802015 код ЄДРПОУ 20088801) 32166,53 грн. боргу по страхових внесках та 7000,48 грн. пені.

Відповідно до ст. 186 КАС України постанова може бути оскаржена протягом 10 днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 цього Кодексу - з дня складення в повному обсязі шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. При цьому апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження , якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження. Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до суду апеляційної інстанції через суд , який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Відповідно до ст. 254 КАС України постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений цим Кодексом, постанова або ухвала суду першої інстанції набирає сили після закінчення цього строку.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя                                                    Балтак О.О.

Постанова оформлена та підписана  18 квітня 2007 р.

СудГосподарський суд Вінницької області
Дата ухвалення рішення10.04.2007
Оприлюднено21.08.2007
Номер документу570302
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —9/15-07

Судовий наказ від 09.04.2007

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Подобед І.М.

Ухвала від 19.04.2007

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Балтак О.О.

Постанова від 10.04.2007

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Балтак О.О.

Рішення від 28.03.2007

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Подобед І.М.

Ухвала від 07.03.2007

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Подобед І.М.

Ухвала від 14.02.2007

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Балтак О.О.

Рішення від 12.02.2007

Господарське

Господарський суд Одеської області

Бакланова Н.В.

Ухвала від 24.01.2007

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Балтак О.О.

Ухвала від 30.11.2006

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Балтак О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні